NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » zo nov 22, 2009 7:42 am

Afbeelding

Spectaculair duel eindigt onbeslist

De kleine klassieker NAC-NEC eindigde zaterdagavond onbeslist. Na een boeiende wedstrijd stond er 3-3 op het scorebord. N.E.C., met Wiljan Vloet voor het eerst op de bank, opende de score in de 10e minuut via Vleminckx. NAC kwam al snel weer langszij, door een eigen goal van Wellenberg. Een schitterende goal van Ntibazonkiza zette N.E.C. na rust op 1-2, maar na twee goals van Amoah was de situatie omgekeerd. De tweede goal van Ntibazonkiza bezorgde N.E.C. een belangrijk punt.

Bij de eerste wedstrijd onder leiding van Wiljan Vloet mocht N.E.C. op bezoek bij NAC Breda. De nieuwe coach besloot na een week training vooralsnog niets aan de basiself te wijzigen, waardoor dezelfde spelers mochten spelen als tijdens de nederlaag tegen RKC. Wel voerde Vloet al een tactische wissel door. John Goossens mocht het vanaf de ‘10’ gaan proberen. Rutger Worm mocht daardoor naar de rechterkant verhuizen, Saïdi Ntibazonkiza juist naar de linkerzijde. Bij NAC ontbraken een aantal basiskrachten door blessures en schorsingen, zoals Gillissen, Van der Leegte en De Graaf.

De openingsfase van de wedstrijd was duidelijk voor NAC. Binnen twee minuten moest Gabor Babos al in actie komen. Amoah werd diep gestuurd en probeerde het met een schot in de verre hoek. De Nijmeegse doelman reageerde echter alert en wist de bal weg te werken. Ook Kwakman was al snel in de buurt van een doelpunt, maar zijn volley uit een vrije trap ging voorlangs. Het openingsdoelpunt van Björn Vleminckx kwam dan ook uit de lucht vallen. Arek Radomski nam een toegekende vrije trap erg snel op Youssef El-Akchaoui. Die legde af op Saïdi en zijn schotpoging belandde via het hoofd van Kwakman voor de voeten van geheel vrijstaande Vleminckx. Vol overtuiging ramde de spits de bal in de kruising, waarmee hij een doelpuntloze periode van zowel N.E.C. als de aanvaller zelf doorbrak.

Lang kon N.E.C. echter niet genieten van de voorsprong. Féher troefde Saïdi makkelijk af, nadat de Nijmeegse ploeg tot twee keer toe klungelig uitverdedigde. Niels Wellenberg probeerde de voorzet van de Hongaar ongevaarlijk te maken, maar hij deed dat zo ongelukkig dat de bal in eigen doel belandde. Na dit spectaculaire openingskwartier daalde het niveau van de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. Beide ploegen werden erg slordig en konden niet veel creëren. Ramon Zomer was met een kopbal net naast het gevaarlijkst voor N.E.C., aan de andere kant kreeg Babos zelfs helemaal niets meer te doen.

In het slot van de eerste helft nam NAC wat meer het initiatief over. De Bredase ploeg werd aanvallend wat gevaarlijker, alleen ging het steeds mis bij de eindpass. Tot drie keer toe gingen voorzetten en schoten voorlangs de goal van Babos. Worm solliciteerde ondertussen nog naar een rode kaart, maar hij mocht van geluk spreken dat de scheidsrechter geen tweede gele kaart gaf voor ouderwetse vangbal. Hij kon dan ook tegelijkertijd met zijn medespelers de kleedkamer opzoeken voor de rust.

Na rust werd de tegenvallende Worm vervangen door Erton Fejzullahu. Geïnspireerd door het enthousiaste publiek begonnen beide ploegen zoals ze het eerste kwartier speelden. Er was veel inzet en voor iedere meter werd geknokt. Leonardo was gelijk dicht bij een doelpunt, maar zijn schot ging voorlangs. In de tegenaanval werd Saïdi diep gestuurd door Goossens. De Burundiër stond er alleen voor, maar dat weerhield hem niet van scoren. Van ruim twintig meter krulde hij de bal schitterend in de kruising. Voor de kleine aanvaller was het zijn eerste doelpunt van het seizoen. Alleen kwam NAC ook nu weer snel langszij. Bij een verre inworp dekte Rens van Eijden niet goed op Amoah, die geheel vrijstaand de bal in de verre hoek kon schieten.

Ramon Zomer was een aantal minuten later dicht bij een doelpunt. De bal werd na een corner opnieuw het strafschopgebied in gebracht. De verdediger kreeg de bal op een meter of zeven vrijstaand voor de keeper. Zomer wilde de bal afleggen op iemand naast hem, maar de enige die daar stond was Elshot waardoor de grote kans voorbij ging. NAC kreeg vervolgens weer het beste van het spel, met een aantal goede kansen voor Leonardo die niet werden benut. Amoah liet zien wel een echte spits te zijn, toen hij een mooi steekballetje kreeg van Lurling. De Ghanees bleef koelbloedig en maakte de 3-2. Van Eijden ging bij het dekken weer niet vrijuit.

De achterstand was voor Vloet reden om Rick ten Voorde zijn debuut te laten maken. De achttienjarige kwam in het veld voor Goossens. N.E.C. liet het er ook niet bij zitten door de achterstand en kwam al weer snel op gelijke hoogte. Uit een vrije trap van El-Akchaoui kopte Van Eijden de bal door op Saïdi. Die kon vervolgens simpel de 3-3 binnen tikken. In het restant van de wedstrijd kregen beide ploegen nog goede kansen op de overwinning, maar beide doelmannen besloten dat drie tegentreffers er toch wel genoeg waren.

Door het gelijke spel stijgt N.E.C. een plekje naar de zestiende plaats. Een punt is mooi meegenomen, maar vooral het vertoonde spel is hoopvol voor de toekomst. Er was veel inzet en er werd voor het eerst in wedstrijden weer gescoord. Volgende week wacht de zware uitwedstrijd bij FC Groningen. Vloet heeft weer een week de tijd om alles weer een stukje te verbeteren.

Door: Roel Klein

http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di nov 24, 2009 12:24 pm

Paars is bij Vloet niet groen
maa. 23 november 2009

Wiljan Vloet maakte zaterdag zijn rentree als trainer, bij NEC. ‘Ik had kriebels bij het opstaan en hees mij net te vroeg in het clubkostuum’.

Wiljan Vloet is blij weer voor een groep te staan, geen twijfel over mogelijk. Maar zijn eerste werkweek in dienst van NEC vond hij toch vooral gewoontjes. Trainingen geven en spreken met zijn voetballers, als hoofd jeugdopleidingen van PSV deed hij het laatste anderhalf jaar eigenlijk niet anders. Totdat de zaterdag kwam en hij met de Nijmegenaren tegen NAC speelde (3-3).

Opeens was het er weer, dat aparte gevoel in zijn onderbuik. Vloet: ‘Ik had weer kriebels bij het opstaan, heb vroeg een ontbijtje gegeten en de krant gelezen. Vervolgens had ik net iets tè vroeg mijn clubkostuum aan en was ik net iets tè vroeg op de club. De laatste tijd heb ik veel op de tribunes gezeten, maar ik miste de kick van het weekend. Ik besef nu nog meer hoe mooi profvoetbal is.’

NEC haalt met de voormalig oefenmeester van onder meer FC Den Bosch, Roda JC en ADO Den Haag een gepassioneerde man in huis, zoveel is duidelijk. Vloet heeft nooit op het hoogste niveau gevoetbald en voelt zich bevoorrecht met zijn functie in de voetbalwereld. ‘Hij heeft de andere zijde van de maatschappij ook gezien. Hij weet hoe het is om ’s ochtends je broodtrommeltje voor de rest van de dag te smeren’, vertelt Hans van de Haar, spits van AGOVV en in het verleden een jaar werkzaam onder Vloet bij ADO Den Haag. ‘Het is een workaholic. Als trainer van ADO woonde hij nog in Brabant en reed hij elke ochtend om vijf uur weg. En als ik ’s middags om vier of vijf uur weer naar huis reed, zat hij er nog.’

Fred van der Hoorn schetst hetzelfde beeld van de 47-jarige Brabander. Als ervaren verdediger van FC Den Bosch was hij getuige van het debuut van Vloet als hoofdtrainer in het betaalde voetbal. ‘Wiljan is een enorm gedreven man, hij barst van de ambities. Hij wil altijd met de lift omhoog, terwijl ik heb geleerd dat het gezonder is de trap te nemen. Ofwel, af en toe wil hij tè graag. Of het een probleem was dat hij zelf nooit profvoetballer is geweest? Nee. Hij wist de spelersgroep snel te overtuigen met zijn oefenstof. En gelukkig deed hij nooit mee tijdens de trainingen.’

Die overtuigingskracht is misschien wel de belangrijkste reden voor zijn terugkeer in de eredivisie. Na het vertrek van Dwight Lodeweges was NEC op zoek naar een sterke persoonlijkheid, iemand die duidelijkheid schept en de discipline aanhaalt. En volgens linksback Youssef El-Akchaoui heeft de club de juiste persoon gevonden. ‘Af en toe schreeuwt hij er bovenuit, maar dat hebben wij nodig, die duidelijkheid. Meneer Vloet is open en eerlijk. Links blijft bij hem links, rechts blijft rechts en paars is paars en niet groen. Ik houd daarvan.’

Daarbij maakt Vloet af en toe gebruik van zijn buitenproportioneel grote ogen. Vooral als hij boos en opgewonden is, sperren zijn oogleden zich nog verder open en heeft zijn blik een overdonderende uitwerking. Van de Haar: ‘Ik had er zelf nooit zo veel problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat het beangstigend kan overkomen, zeker voor jonge jongens.’ Van der Hoorn lacht. ‘Je moet gewoon hard terugkijken hoor, daar is-ie nu eenmaal mee geboren. Wiljan is namelijk een heel nette vent, iemand die kan goed communiceren.’

Want achter het soms brute uiterlijk van de oefenmeester schuilt een fantastische persoonlijkheid, vindt ook Van de Haar. ‘Hij kan heel goed met mensen omgaan, onthoudt alles van iedereen. En als hij het niet onthoudt, schrijft hij het wel op. Hij heeft massa’s kladblokken, waarin hij al zijn gesprekken met zijn spelers heeft opgeschreven. Daardoor kent-ie mensen door en door.’

Dankzij de vele onderonsjes met zijn nieuwe spelersgroep moet Vloet tijdens zijn eerste week in Nijmegen al de nodige kladblokken hebben volgeschreven. Maar tijdens de wedstrijd in Breda laat hij het schrijven over aan zijn assistenten. Vloet geniet vooral van het spelletje. En hij observeert, uiteraard met die vernietigende blik in zijn ogen.

Bron: De Pers
Goossens merkt dat er iets is veranderd bij NEC
maa. 23 november 2009

BREDA - John Goossens was anderhalve week niet in De Goffert geweest. Toen hij terugkeerde van zijn verblijf bij Jong Oranje, dat - zonder de inbreng van de NEC'er overigens - vorige week de EK kwalificatiewedstrijden tegen Jong Liechenstein (3-0) en Jong Spanje (2-1) won, stond Wiljan Vloet voor de groep en merkte de middenvelder dat alles anders was.

"Iedereen is fris. Ze staan allemaal op scherp. De sfeer is anders. Eigenlijk zoals ik die uit de tijd van Mario Been kende", zei de Amsterdammer die door Vloet in de wedstrijd tegen NAC voor het eerst op 'tien' speelde.

"Ik moest vooral acties maken. Durfde dat ook, want als ik balverlies leed, werd ik onmiddellijk in de rug gedekt door een ploeggenoot. Echt, iedereen klapte er op. Dat is lekker voetballen, hoor", genoot Goossens zaterdag in het Rat Verlegh-stadion nog even na.

Die scherpte had de ploeg meegekregen van Vloet, wist de voetballer. "De trainer zit er bovenop. Als we sprintjes van tien meter moeten trekken, is het ook tien meter. Doe je er negen, krijg je dat onmiddellijk te horen."

Natuurlijk was er tegen NAC nog genoeg fout gegaan. "Maar bij ons ging iedereen tot het gaatje. Reken maar dat wij weer gaan klimmen", verzekerde Goossens.

Bron: De Gelderlander

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di nov 24, 2009 7:40 pm

Vloet laat NEC in de steek en kiest voor Vitesse
din. 24 november 2009

Hebben we hier te maken met een helderziende journalist die weet te voorspellen dat wij a.s. zondag met 6-0 gaan verliezen en Theo Bos er uit vliegt bij onze buren? Of zit er een grappenmaker van Arnhemse afkomst bij De Gelderlander. Anyway… de titel deed ons even laten schrikken, stel je voor dat we weer op zoek moeten gaan naar een andere trainer. Overigens heeft het bericht maar even op de site van De Gelderlander gestaan. Voor ons tijd genoeg om een screenshotje te maken.

Afbeelding

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik snap hem niet zo goed... :blush.gif:

detrouwehonden.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder

Bericht door Poeder » wo nov 25, 2009 3:07 pm

Schrik er nog van,.....

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo nov 25, 2009 3:27 pm

Kan me voorstellen ja... :)

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 25, 2009 3:32 pm

Volgens mij hebben ze per ongeluk een (beta)test/dev/preprod/qa versie van de krant online gezet, gezien de kopjes 'test container' en 'meer beta'.

In die omgevingen kan je lekker klooien met zelf verzonnen verhaaltjes. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 25, 2009 3:36 pm

Stond al heeeeeel lang in het Vitessedraadje vermeld... :bis.gif: ;)

Iets anders...van het NECforum geplukt...
FCTWENTE schreef:Bij ons in Twente gaat het sterke gerucht dat jullie 1 of 2 spelers van ons krijgen in de winterstop.
Het gaat in ieder geval om Nikita Rukavytsya

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nikita_Rukavytsya

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 27, 2009 6:02 am

Interview Wiljan Vloet
Geplaatst op: 25-11-09 om: 19:05 door:

Door: Steven de Jel

Het onstuimige herfstweer zorgt voor een grauwe aanblik van De Goffert. Het stadion was de laatste weken het decor van een onverwacht toneelstuk, waarbij de hoofdrolspeler de plek des onheils al heeft verlaten. Trainer Dwight Lodeweges had niet het gevoel dat hij bij machte was om de ploeg, die vorig jaar nog verraste in Europa, weer op de rails te krijgen. Verschillende namen van de opvolgers zongen rond en de investeerders dachten zelfs aan Co Adriaanse. Maar Co kwam niet en twee weken later zette Wiljan Vloet een handtekening onder een contract dat hem voor twee en een half jaar aan de club uit Nijmegen bindt.

Voordat we met Vloet spreken, proberen we een beter beeld te krijgen van de trainer. We bellen met Gregoor van Dijk, die bij Roda JC drie jaar heeft getraind onder de Schijndelaar. “Ik kan hem omschrijven als een perfectionist. Hij kan een ploeg beter maken. NEC staat sowieso te laag, want ze hebben genoeg kwaliteit en daar zal de trainer hen ook zeker bewust van maken. NEC zal zeker hoger eindigen.” Van Dijk, die tegenwoordig bij FC Utrecht speelt, vindt dat het beeld wat is ontstaan van Vloet dan ook niet kloppen. “Johan Derksen geeft wel eens commentaar, maar die is altijd erg uitgesproken. Vloet heeft al lang aangetoond een goede trainer te zijn.” Ook van andere spelers die onder Vloet hebben getraind, klinken er enkel positieve geluiden. De enige speler die we op negatieve uitlatingen kunnen betrappen is Anthony Obodai, maar die had bij Sparta het gevoel dat de hele wereld tegen hem was. De vraag blijft waarom er in de media er soms toch een negatief beeld ontstaat over Vloet.

In de brasserie in het Goffertstadion geeft de 47-jarige trainer uitleg. “Misschien zal ik net iets meer praten dan de gemiddelde Nederlander, maar mijn vak bestaat vooral uit communicatie, dus dat betekent dat ik daar heel veel mee bezig ben. Sommige trainers communiceren nauwelijks en dan wordt er gezegd dat de trainer niet praat met de spelers… Ik doe dat juist wel. Dan wordt dat weer gebracht alsof ik dat zelfs tot aan de kleedkamer doe. Met alle respect, Johan Derksen is bij het programma Voetbal International geen sportjournalist. Hij is daar meer een satiricus. Dat mag en kan, maar de buitenwereld krijgt wel een ander beeld van mij. Hij zegt in ieder geval dat ik een redelijke trainer ben en dat ik visie heb, ik zou alleen te veel praten. Ach ja, ik praat veel. Dat is een kwaliteit van mij. Ik kan moeilijk zeggen: ‘Jongens stop even, ik zal het even voordoen’. Communicatie is voor mij heel belangrijk.”

De trainer geeft aan met spelers anders te communiceren dan bijvoorbeeld in een tv-programma. “Ik ben anders bij Derksen aan de tafel. Dat staat los van mijn omgang met de spelers. Patrick Pothuizen gaf na de eerste training juist aan mij kort en krachtig te vinden. Zo communiceer ik dus ook.”

“Er zijn weinig spelers waar ik problemen mee heb gehad”

Vloet is zich ook bewust dat hij soms een uitgesproken non-verbale expressie heeft. “Maar ik ga mij echt niet bezig houden met mijn manier van kijken, omdat ze het anders weer over mijn bolle ogen hebben. Ik ben zoals ik ben en gedraag mij denk ik redelijk normaal. Ik let niet op of ik een keer grote of kleine ogen opzet. Ik schreeuw als denk dat ik moet schreeuwen, ik roep wanneer ik roep, ik praat wanneer ik praat. Ik ben vrij in mijn gedrag en natuurlijk kan het dan op televisie een keer verkeerd overkomen. Ik had er vroeger wel meer moeite mee dan nu, want je moet echt leren om alles wat wordt gezegd en geschreven langs je heen te laten gaan.”

Afbeelding

De trainer Vloet is dus anders dan de man die we voor de camera zien en hij voelt veel waardering van oud-spelers. “Mijn telefoon heeft roodgloeiend gestaan na mijn overgang naar NEC. Spelers uit mijn Den Bosch-periode, van Roda JC, Sparta en ADO Den Haag hebben allemaal gereageerd. Dat was erg leuk. Er zijn ook weinig spelers waar ik problemen mee heb gehad. Natuurlijk zijn er mensen waar je leuker mee werkt dan andere, maar ik ga met alle jongens normaal om. Je moet als trainer gewoon een bepaalde klik hebben. Als je dat maar hebt, kan je met iedereen overweg. Je stelt natuurlijk elke week mensen teleur. Je hoopt als coach twintig fitte spelers te hebben, dat is hartstikke belangrijk, maar je moet dan ook keuzes gaan maken. Dat moet je doen met goede argumenten. Dat kan alleen als je een goede sfeer hebt, anders krijg je elke week gedoe. Dat is slecht voor de club.”

De coach leerde ook wat het is om met lastige jongens om te gaan. 14 jaar werkte hij op een internaat met ontspoorde jongeren die hadden te maken met een crimineel verleden of in aanraking waren gekomen met incest, mishandeling en agressiviteit. “Daar leer je hoe je met hen kunt sporten, hoe je ze kunt motiveren. Dat neem je weer mee als trainer. Je kunt heel lang trainen, maar in het kopje moet het fris zijn.” Omdat hij nooit een professionele carrière heeft gehad als speler, heeft hij wel moeten wennen. “Ik heb moeten leren wat betaald voetbal inhield. Ondanks dat ik bijna 20 jaar amateur-trainer ben geweest, moest ik toch een hele inhaalslag maken. Zeker omdat het werk als voetbaltrainer, waar wordt gespeeld voor geld, toch een heel andere dimensie brengt. Bij Den Bosch heb ik als hoofd opleidingen al in de keuken mogen kijken, maar eer ik het zelf helemaal wist als trainer, was ik wel drie a vier jaar verder.”

“Voetbal als beroepsvak is toch wat anders dan een avondhobby waarmee je leuk centjes kunt verdienen. Daarom vind ik het ook zo mooi dat ze dat hier bij NEC het motto Voetbal is een vak hebben. Daar geloof ik echt in. Er zijn veel overeenkomsten met een gewone baan. Daarbij moet je in het voetbal ook nog emotie blijven houden wat soms moeilijk is. Het mag absoluut geen sleur worden. In een bedrijf kan je nog wel eens zeggen: ‘Ik ga naar mijn werk, maar pfff, ik heb eigenlijk geen zin’. Dat kan niet in het voetbal. Daarom moet je er voor zorgen dat er altijd wat gebeurt of zelf een spanningsveld creëren. Er moet wel leven in de brouwerij blijven.”

"Ik ben in dienst van NEC en niet alleen van het eerste elftal"

Bij NEC probeert hij ook meteen een goede sfeer te creëren. Als de terreinknechten langslopen roept Vloet ‘hé, vakantiegangers!’. De mannen groeten vrolijk terug. “Ik weet hoe belangrijk het is dat je iedereen er bij betrekt. De schoonmakers, de terreinknechten. Sommige mensen zien dat als bemoeien, maar ik vind het belangrijk dat ze lekker in hun vel zitten en het contact goed is. Dan durf je de volgende keer ook wat meer te vragen betreft het veld. Daardoor wordt het veld ook weer beter, wat zorgt voor betere condities om te presteren. Zo kan je spreken van een cirkel. Je werkt allemaal in hetzelfde bedrijf en de randvoorwaarden moeten goed zijn. Bij de clubs waar ik eerder werkte heb ik nog altijd contact met de mensen van het kantoor. Ik ben in dienst van NEC en niet alleen in dienst van het eerste elftal.”

Vloet probeert er ook met humor wat sfeer in te brengen. “Op het kantoor trakteerde iemand deze week op worstenbroodjes. Ik gaf aan dat ik dat echt niet vond kunnen. Dat het maar ongezond was, zeker omdat we een topclub zijn. Dan wordt je echt aangekeken van: ‘wat is dit? Gaat hij ook al op het eten letten op kantoor?’. Maar op die manier probeer ik gewoon een beetje sfeer creëren, even een geintje maken. Want voor mijn part eten ze de hele dag worstenbroodjes op kantoor.”

Op kantoor mogen ze dan van Vloet de hele dag worstenbroodjes eten, van zijn elftal zal hij dat niet accepteren. “Discipline vind ik normaal. Je bent in dienst van de club en moet je gewoon normaal gedrag vertonen. Dat heeft alles met normen en waarden te maken, zeker omdat je met dertig mensen werkt. Als je dan geen afspraken maakt doet iedereen vanuit zijn eigen referentiekader dingen die ik niet wil zien. Dat wekt irritatie en daarom is het belangrijk om duidelijkheid te scheppen.”

Fred van der Hoorn gaf deze week in De Pers aan dat hij vindt dat Vloet nog wel eens te snel de lift wil pakken en het soms beter is de trap te gebruiken. “Toch ben ik wel wat genuanceerder geworden. Nu is het belangrijk om een ontwikkeling met deze club door te maken zodat je in rustig vaarwater komt. Zorgen dat je op een positie komt die veilig is. Dan kun je weer gaan bouwen en zorgen dat je niet meer in deze positie komt. Dit jaar moeten we achter de schermen gewoon heel veel doen en voor de schermen moeten we eerst zorgen dat we punten pakken, weer stabiel zijn. Je moet het over twee a drie jaar zo hebben neergezet dat je het hier thuis drie of vier wedstrijden moeilijk krijgt en de rest van de wedstrijden thuis kunt winnen. Als je dat voor elkaar krijgt, ben je heel ver. Dan is het publiek goed, de entourage goed. Daar moet je naar toe streven. Dan kom je naar het stadion toe met het gevoel dat winst is normaal is, verlies slecht en gelijk is niet goed. En winnen we met 4-0 hebben we een superdag. Bij Roda JC hadden we dat ook. Dan ging je zitten met het gevoel; vandaag winnen we. Op een goede dag was het 4-0, mindere dag was het 1-0. Dat moet hier ook komen, al is dat iets wat je dit jaar bijna niet meer kunt realiseren. Dat moet je volgend jaar weer oppikken.”

Afbeelding

“Ik vind wel nog steeds dat een speler elke dag beter moet willen worden. Ik ga de strijd aan met de jongens. Elke dag hard werken. Zie het als druppels die op deze tafel vallen. Als die maar lang genoeg vallen, komt er vanzelf een gaatje. Ik kan wel meteen een kei op de tafel gooien, maar dan heb je even vuurwerk, maar zit je ook met de splinters. We moeten gewoon elke dag met het proces bezig zijn. Gewoon normaal gedrag als topsporter. Wel ben ik wat veranderd in vergelijking met de periode bij FC Den Bosch. Toen vond ik dat de speler elke dag twee procent beter moest worden, maar nu ben ik tevreden met één procent. Hij moet wel elke dag beter willen worden. Dat is zó belangrijk.”

"Mensen moeten niet hebben van: 'God, is ie daar weer?'"

Het tekent de ambitie van de trainer, die zich ook bewust is van zijn zwakkere kanten. “Ik ben iemand die erg met de lange termijn rekening houdt. Dat is natuurlijk niet altijd gunstig. Ook ben ik heel erg gedreven, wat irriterend kan werken. Van: ‘god, daar is ie al weer?’. Daar moet je voor oppassen. Mensen moeten mij daar ook gewoon in afremmen. Ik ben niet tevreden als ik maar met 1-0 win, ik ben niet tevreden met een gelijkspel. Ik wil stappen maken. Nog beter, en nog beter. Na een verloren wedstrijd blijf ik ook chagrijnig tot de volgende wedstrijd.”

Zijn gedrevenheid lijkt hem ook in het verleden in de weg te hebben gestaan. Vaak leek hij overhoop te liggen met het bestuur van een club. De trainer nuanceert. “Bij Den Bosch had ik geen problemen en ben ik weggekocht door Roda JC. Bij Roda heb ik drie jaar gezeten, wat lang is voor Roda-begrippen. Arnold Hendriks wilde mij toen ook voor de club behouden, maar er kwam een nieuwe man in het bestuur en ik was het niet eens met zijn visie en ben daarom weggegaan. Dat leverde inderdaad wat strijd op. Bij Sparta had ik ook wel wat strijd, want zoals eerder gezegd: Ik ben een lastige. Toen ze mij binnenhaalden zeiden ze: ‘Hij werkt hard, is aanwezig en doet veel.’ En dat doe ik elke dag en niet alleen het eerste jaar, maar ook de jaren die daar op volgen. Dat zit in mij. Dat kan soms lastig zijn, want ik herinner mensen wel aan afspraken die ze hebben gemaakt. Daar ga ik voor door het vuur en levert soms weerstand op. Het is ook allemaal al weer opgelost en als ik nu bij Sparta kom vinden ze dat hartstikke leuk. Alleen in de voetballerij weet je; heb je vandaag ruzie, staat het morgen in de krant, want voetbal is emotie. Je weet ook dat die ruzie overmorgen al weer voorbij is, alleen blijft het soms hangen, maar het valt allemaal wel mee.”

Bij Roda JC leek de trainer de spelersgroep ook tegen zich te krijgen toen de ploeg werd uitgeschakeld door Eerstedivisionist Go Ahead Eagles in het KNVB-bekertoernooi. Zij weigerden een opgelegde boete te betalen. “Het probleem was, en daar hadden de spelers toen ook wel gelijk in, dat Roda eigenlijk wilde dat ze de busreis van de supporters zouden terugbetalen. Dat is vreemd. Koop je een kaartje voor de bioscoop, dan krijg je een goede of een slechte film. Dan ga je naderhand ook niet zeuren dat je je geld terug wilt als de film slecht was. Je kunt naar een concert in Amsterdam gaan, wat heel ver rijden is, en dan kan het concert tegenvallen. Bij voetbal is dat ook. Ze wilden dus wel wat doen, maar niet het geld zo geven. Ik vond dat ze gelijk hadden en verder was er toen niet heel veel aan de hand.”

Nu zit de eerste week bij NEC er al weer op en is de nieuwe NEC-trainer al weer druk in de weer. “Op dit moment veel aan het observeren en ben ik de club aan het leren kennen. Ik trof een groep aan waarvan ik dacht; die willen wel. Ik kan verder niet oordelen over de situatie rond Mario Been of Dwight Lodeweges. Ik kan niet oordelen over wat er allemaal verder is gebeurd. Wat ik probeer te vertellen is dat in alles wat je doet, je er gewoon heel hard voor moet werken. Dat je een fantastisch beroep hebt en dat je eigenlijk elke dag het gevoel moet hebben dat je iets wil leren. De club zorgt er vervolgens voor dat er een klimaat is waarin je ook kunt leren. Verder moet je alleen nog maar genieten van alles om je heen en het fantastische vak. Het enige nadeel, en dat heb ik vanmorgen nog verteld, is dat je het niet volhoudt tot je 65e. Maar voor de rest is het een topjob!"

Afbeelding

Sjaak Polak speelde twee jaar bij Sparta onder Wiljan Vloet. “Wiljan Vloet is een fantastische kerel. Bezeten van het spelletje en duidelijk. Wie zijn lijn niet volgt valt af. Hij hamert op discipline, maar is ook in voor een dolletje. Vloet kijkt niet alleen naar de voetballer, maar ook naar de mens. Hij is oprecht in je geïnteresseerd. Als je er vol voor gaat op de trainingen, krijg je alle vertrouwen. Zijn trainingen zijn belangrijk. Je traint zo hard dat je in wedstrijden net even dat beetje lucht over hebt om over tegenstanders heen te gaan.”

Ricky van den Bergh maakte Wiljan Vloet één seizoen mee toen de Hagenaar bij Sparta speelde. “Wiljan Vloet is ambitieus. Hij heeft bewezen een goede organisatie neer te kunnen zetten. Hij is streng, zeker, maar ook rechtvaardig en in voor gezelligheid en plezier, zolang je er de kantjes maar niet vanaf loopt. Bij Wiljan Vloet weet je precies waar je aan toe bent.”

Arnold Hendriks had Wiljan Vloet drie jaar onder zijn hoede bij Roda JC. “De grootste kracht van Wiljan Vloet is zijn discipline én zijn ontzettende inzet. Hij verlangde veel van de mensen met wie hij werkte. Met Louis Coolen werkte dat bijvoorbeeld heel goed, met René Trost niet, maar Vloet werkte ook veel harder dan Trost die ook nog eens dacht dat hij het beter wist. Wiljan Vloet is ook een echte clubman die zich dag en nacht inzet en verdiept zich in de hele club. Wiljan is heel direct, maar praat hetzelfde tegen de voorzitter als tegen de terreinknecht. Sommige mensen hebben moeite met die directe aanpak. Hij is duidelijk, eerlijk en direct en hij heeft lak aan reputaties of namen. Als een voetballer van 35 jaar is gehaald, maar een jeugdspeler van 18 is beter, dan kiest hij voor de laatste. Hij denkt altijd in het teambelang. Voor Roda JC heeft hij veel betekend. Hij zorgde voor een uitstekende organisatie die doorliep tot in de jeugd, waarvoor hij veel goede adviezen heeft gegeven.”

Jan van Grinsven, voormalig profkeeper, werkte als assistent-trainer anderhalf jaar met Vloet bij FC Den Bosch. “Wiljan Vloet stelt zeer hoge eisen aan de mensen met wie hij werkt. Dat is in mijn ogen een goede zaak, want in het betaalde voetbal gaat veel geld om. Hij werkt keihard, is bezeten van voetbal en weet alles uit een speler te halen. Dat deed hij bij FC Den Bosch ook. We haalden dat seizoen 33 punten, een ongelooflijk hoog aantal, maar we degradeerden helaas toch uit de eredivisie. Natuurlijk beleef je met Wiljan Vloet ook veel plezier, maar in zijn ogen gaan dolletjes en prestaties hand in hand.''
Bron: Algemeen Dagblad mei 2007 (Reacties van oud-collega’s en -spelers toen de trainer de overstap maakte van Sparta naar ADO Den Haag.)

http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 28, 2009 8:07 am

FC Groningen gehavend aan strijd komende zondag
don. 26 november 2009

Hoewel de resultaten bij competitiewedstrijden in de Euroborg verre van geruststellend zijn (respectievelijk 4-1, 5-1 en 2-0) kunnen we komende zondag hoop putten uit de afwezigheid van een flink aantal vast waarden aan Groningse kant. De noorderlingen accepteerden eerder deze week een schikkingsvoorstel voor Ajilore na een elleboogstoot tegen RKC'er Augustien. De schorsing gaat daarmee onmiddelijk in en dus zal de Nigeriaan de wedstrijd tegen NEC aan zich voorbij moeten laten gaan.

In diezelfde verliespot bij RKC kreeg keeper Luciano rood na het neerhalen van een doorgebroken speler, ook hij zal op een groen stoeltje de wedstrijd van zondag bekijken, en kreeg Granqvist zijn vijfde gele kaart, hetgeen ook een schorsing opleverde.

Naast de drie geschorsten missen de groen-witten ook een kwartet spelers wegens een blessure: Petter Andersson, Ondrej Svejdik, Jeffrey Rijsdijk en Morton Nordstrand zullen er zeker niet bij zijn.

De scheidsrechter zondag is overigens Pol van Boekel, de laatste twee uitwedstrijden onder zijn leiding (Roda in 2008 en Utrecht in 2009) werden beiden met 0-2 gewonnen.
Tweede helft NAC vormt basis tegen Groningen
vrij. 27 november 2009

Het heeft er alle schijn van dat het team dat de tweede helft tegen NAC speelde het basisteam wordt dat zondag in Groningen zal aantreden. De Gelderlander meldt dat Vloet vast houdt aan Fejzullahu op de rechterkant en ook aan Goossens, die het na zijn verdienstelijke wedstrijd in Breda opnieuw op de nummer 10 positie mag gaan proberen.

Een en ander betekent dat Worm, na experimenten op de nummer 10 en aan de rechterkant, opnieuw op de bank mag plaats nemen.

De vermoedelijke opstelling:

Babos; Wellenberg, Van Eijden, Zomer, El-Akchaoui; Radomski, Goossens, Davids; Fejzullahu, Vleminckx, Ntibazonkiza.

Afbeelding
Erton Fejzullahu krijgt de voorkeur boven Rutger Worm tegen Groningen

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 28, 2009 11:34 am

'Als ik presteer, komt de steun van de NEC-fans vanzelf'
27/11/2009 19:40

Na eerder dit seizoen negatief in het nieuws te hebben gestaan vanwege werkweigering, onderscheidde Saïdi Ntibazonkiza zich afgelopen zaterdag door namens NEC twee keer te scoren tegen NAC Breda (3-3). De aanvaller uit Burundi wil nu alleen nog vooruit kijken. Zondag gaat hij met NEC op zoek bij FC Groningen.

'Het enige wat ik na mijn eerste doelpunt dacht was: rennen naar die camera', kijkt Ntibonzakiza deze week terug in Voetbal International. 'Mijn zoontje Saïdi van vier jaar had ik voor de wedstrijd beloofd dat papa zou scoren en dat ik vervolgens naar hem toe zou rennen. Het tweede doelpunt draag ik op aan mijn vrouw. Ik ben zo blij dat mijn familie weer bij me is.'

Vrouw en kind waren de reden dat Ntibazonkiza kort na het begin van het seizoen niet meer kwam opdagen bij NEC. De 22-jarige aanvaller wilde pas weer voetballen en een nieuw contract tekenen als hij zijn gezin definitief naar Nederland kon halen. Dat laatste is nog steeds niet gelukt, de familie is slechts tijdelijk voor negentig dagen herenigd.

Desondanks verzoende Ntibazonkia zich met NEC. Tegen NAC speelde hij voor de tweede keer weer mee. 'Ik heb een grote streep gezet onder het verleden en ik wil alleen nog maar vooruit kijken. Dat de supporters misschien nog steeds boos op me zijn, daar houd ik me niet mee bezig. Het enige waar ik aan denk zijn de club en mijn medespelers. En als ik op het veld laat zien belangrijk te zijn voor NEC, dan komt de steun van de supporters hopelijk vanzelf.'
vi.nl

Als je je zo tegenover de supporters blijft opstellen, denk ik dat het nog lang duurt voordat je ECHTE steun van ze krijgt. Even een persoonlijk excuus zou geen kwaad kunnen. Maargoed... supporters zijn niet zo heel belangrijk begrijp ik.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 28, 2009 1:54 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 28, 2009 4:45 pm

Leuk stukje over 'm... :neutral.gif:

Goossens houdt de plek van Schöne 'warm'
zat. 28 november 2009

De laatste keer dat hij op de positie achter de spitsen stond, was John Goossens (21) nog een junior. "In de B1 en de A1 van Ajax," weet de middenvelder. "Voor mij blijft het de fijnste positie in een elftal.

Dicht bij het doel en vaak in positie om te schieten. Bij Ajax scoorde ik er vijftien in een seizoen."

Maar bij Jong Ajax en daarna ook bij NEC leek de toekomst van de man uit Heemstede toch op de linkerflank te liggen. Hij werd er linksback, linkshalf, linksbuiten, maar stond nooit meer vlak achter die spits. Tot Wiljan Vloet vorige week opdook in De Goffert. "Ik kwam net terug van Jong Oranje. Eerste training gelijk partijspel elf tegen elf. En hij zette me op tien! De trainer wilde gewoon even kijken hoe dat ging. Hij zou tijdens de partij nog wisselen. Maar mij liet-ie de hele tijd staan."

Tegen NAC speelde hij voor het eerst in de rug van Björn Vleminckx. "Je moet toch een band krijgen. Hoe loopt hij als wij de bal hebben. Hoe stoort hij als de tegenstander opbouwt. Daar moet ik op anticiperen. Björn wil de bal graag in de voeten. Dat vind ik een voordeel. Dan kan ik er onder komen. Krijg ik de bal aan de voet met mijn gezicht naar het doel."

FC Groningen uit, FC Twente thuis, Ajax uit. Het zijn toch pittige potjes om te laten zien de nieuwe nummer tien van NEC te zijn. "Zo'n serie is alleen maar mooi," vindt Goossens. "Gewoon tweehonderd procent erin klappen. Compact spelen. Zorgen dat je bijvoorbeeld in Amsterdam niet van de mat geveegd wordt zoals Heerenveen vorige week overkwam. Het is zeker een moeilijke reeks, maar tegen Groningen hebben we kansen, hoor. Daar draait het ook niet echt. De trainer gaat weg. Drie man geschorst. Ik heb er wel vertrouwen in."

Goossens oogt ontspannen. Vindt ook dat hij een mooi leven leidt. "Zeker als je fit bent én speelt." Afgelopen dinsdag werd hij weer eens geconfronteerd met die andere kant van het leven van een profvoetballer. "We hadden een etentje met de hele selectie. Ben ik bij Lasse Schöne en Mark Otten aan tafel gaan zitten. Lasse is een vriend van mij. Maar we moesten toch even bijpraten. Want als je fit bent, heb je geen idee wat zij moeten doorstaan. Van 's ochtends vroeg tot 's middags vijf uur revalideren in Zeist. Dag in, dag uit. Die sleur alleen al. Slopend! 'Jij neemt mijn plek in', zei Lasse gekscherend. Nee hoor. Ik hou 'm alleen maar warm tot jij terug bent', heb ik geantwoord."

In de winterstop van vorig seizoen was Goossens akkoord met FC Twente, maar ketste de transfer af op de 'terugkoopgarantie' die Ajax bedong, mocht de voetballer echt doorbreken. "NEC accepteerde die clausule wel. Carlos Aalbers is reëel in die dingen. Daar moet de club het toch van hebben." Zelf is hij vast van plan een grote speler te worden. "Onder Marco van Basten lag mijn toekomst niet bij Ajax. Hij had me totaal niet nodig. Daarom wilde ik naar een andere club in de eredivisie. Verhuren was voor mij geen optie. Ik wil deel uitmaken van een club. Er met z'n allen echt voor gaan. Dat gevoel heb je niet als huurling."

Afbeelding
John Goossens met zijn vriendin Cheyenne in Kranenburg.
foto Do Visser

Samen met zijn vriendin Cheyenne (21) woont hij sinds kort net over de grens in Kranenburg. "Eerst was ik vanaf Amsterdam anderhalf uur onderweg naar Nijmegen. Elke dag 250 kilometer op en neer. Dat zat me tot hier," wijst Goossens naar z'n strottenhoofd. "Vorig seizoen ben ik op een zaterdagmorgen van de weg geplukt. Ik wilde niet te laat op de training komen. Trapte het gaspedaal flink in. Kostte me 750 euro voor te hard rijden en bumper kleven. Mario Been moest nog lachen toen ik het vertelde. Maar na de training zag ik op het bord dat ik niet bij de selectie zat voor de wedstrijd van zondag tegen Feyenoord. Twee punten kwijt op mijn rijbewijs, 750 euro boete en niet bij de selectie. Dat was een fijne zaterdag."

Tegenwoordig is hij gelukkig met Cheyenne in Kranenburg. "We kennen elkaar vanaf ons veertiende. Zaten in dezelfde vriendengroep. Ik verloor haar uit het oog toen ik profvoetballer werd. Maar een jaar geleden kwamen we elkaar weer tegen. Potverdorie, da's toch een leuke meid, dacht ik nog. En nu krijgen we samen een kindje. Cheyenne is ruim drie maanden zwanger. Ja, ik ben een gelukkig mens."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 29, 2009 4:26 pm

Ik mag het natuurlijk weer niet zeggen, maar wat een slechte pot van NEC kant zeg. En wat slecht uitgespeeld allemaal...

Intriest dit... bahbah...

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 29, 2009 4:43 pm

Toch wel netjes een punt uut Grun, Banjovi? :eusa_silenced.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 5:02 pm

ach, zie fietstas - ajax als pleister op den wonde
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 29, 2009 5:04 pm

Welke wonden...?
...mocht je het tegen mij hebben. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 29, 2009 5:06 pm

Die John Goossens laat er in ieder geval geen gras over groeien. Iemand na lange tijd terugzien en ruim binnen een jaar zwanger maken. :smallgrin.gif:

Hoe speelde hij? Ben wel benieuwd of hij een goede indruk maakt op zijn nieuwe positie.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 5:10 pm

Ramona schreef:Welke wonden...?
...mocht je het tegen mij hebben. :blush.gif:
ik had het eigenlijk ook tegen banjavi :blush.gif: ...en uiteraard tegen de mannen van huize Ramona

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 29, 2009 5:11 pm

I.t.t. BanJovi zie ik een groeiend team, dat beter gaat draaien; wellicht is dat de invloed van Vloet. Dat is wel mijn gevoel. Zo slecht doet hij het vooralsnog niet; ook niet qua uitstraling.

Goossens zit goed in zijn vel; heb niet heel aandachtig de wedstrijd bekeken, maar op 10 staat hij goed...

NEC laat in slotfase winst uit handen glippen
zon. 29 november 2009

Tegen een zwaar gehavend FC Groningen wist NEC vandaag wederom een punt mee naar huis te nemen. Met een 2-2 gelijkspel kwam NEC nog goed weg, al zag het er lange tijd naar uit dat de Nijmegenaren zelfs de volle 3 punten mee naar huis zouden nemen.

Afbeelding

Vloet begon met bijna dezelfde opstelling als in de wedstrijd tegen NAC Breda, alleen ditmaal met Fejzullahu voor Worm op rechtsbuiten, en Pothuizen centraal achterin in plaats van Van Eijden. Al na 7 minuten leek het opnieuw een lange middag voor NEC te worden, toen Matavz de score opende voor de Groningers. NEC kwam het eerste half uur nauwelijks aan de bak. Dit alles veranderde toen Vleminckx in de 33e minuut de gelijkmaker binnen kopte. NEC werd dreigender en, hoewel het niveau van de wedstrijd niet al te hoog bleef, werden wel kansjes gecreëerd.

In de tweede helft bleef NEC met hard werken minstens gelijkwaardig aan de thuisploeg. Bij een uitbraak van Goossens moest keeper Van Loo zelfs aan de noodrem trekken en El Akchaoui verzilverde de penalty vakkundig: 1-2. Een periode van matig voetbal volgde, die vooral gekenmerkt werd door nare overtredingen en foute passes. Wellenberg moest wederom met een enkelblessure naar de kant na een gemene tackle van achter.

Het door schorsingen en blessures geplaagde FC Groningen bracht in de 70e minuut zelfs de uit de gratie gevallen Garcia in voor een licht geblesseerde Jansen. Langzaam begon het beeld van de wedstrijd weer te kantelen. NEC leunde achteruit en gokte op de counter, terwijl Groningen steeds harder aandrong maar de zeer slordig was in de afwerking. Een doldwaze laatste tien minuten volgden waarin kansen over en weer verprutst werden, totdat Pedersen in de 89e minuut alsnog een gelijkspel voor de Groningers uit het vuur wist te slepen. Gezien de vele kansen voor de Groningers in de laatste minuten een terechte uitslag en een waar we vantevoren direct voor getekend zouden hebben, maar gezien de voorsprong die we lange tijd hadden zal men ongetwijfeld toch met een wat zuur gevoel weer richting Nijmegen reizen.

Klik hier voor de statistieken van deze wedstrijd.

'Rondje om' & 'Zo Zagen Wij Het' volgen later.

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 29, 2009 8:33 pm

NEC was ouderwets slecht... de passes kwamen niet aan.. het was gerommel als amateurs. Die belg stond ook weer meer met zijn armen te zwaaien dan dat hij wat aan voetballen deed... Neuh... het was echt niets beter dan onder Lodeweges...

Sterker nog... ik heb me kapot zitten ergeren en de 2-2 zat er dik aan te komen, want verdedigen kunnen de mannen uit Nijmegen niet...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 29, 2009 9:43 pm

Wellenberg tot de winterstop minimaal uitgeschakeld. Dat die Holla geen rood kreeg was onbegrijpelijk.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 29, 2009 10:05 pm

NIet alleen Holla had Rood moeten hebben... Groningen was redelijk lomp bezig...

Maar ook Pothuizen had geluk hoor... hij had ook zomaar een penal tegen kunnen krijgen.
Vloet: "ontwikkeling van ploeg moet centraal staan"
zon. 29 november 2009

Na de wedstrijd was Vloet tegenover de verslaggever van de NOS gematigd positief. "Je kunt me feliciteren met een punt, uit gelijk spelen tegen Groningen is natuurlijk niet slecht. Je kunt me ook feliciteren met het feit dat de ploeg steeds beter begint te spelen. Verder ben ik er niet zo mee bezig of het punt verdiend is of niet. Ik ben veel meer bezig met de ploeg, of ze stapjes maken, of er progressie zichtbaar is."

"De laatste vijf minuten gebeurde er van alles. Die hectiek, dat moet je leren. Als je in vorm bent dan dwing je in dat soort fases rust af. Nu zit je met wissels van hun kant, wissels van onze kant, jongens die wel of niet mee opkomen. Dan moet je duidelijkheid creëren, en daar waren we helaas heel slordig in tegen het einde. Dan hebben we dus weer wat om aan te werken."

Vloet vond wel dat de ploeg veel te afwachtend gestart was. "We hebben bepaalde afspraken en dat moet gebeuren. Dat gebeurde dus niet en dan kom je dus ook weer heel snel achter. Gaandeweg het spel ging dat beter en vond ik ons de meer creatieve ploeg, waren we meer aan het voetballen, helaas zonder dat we echt veel kansen creëerden. Maar we waren beter aan het spelen. En dan is het natuurlijk zonde dat je zo slap aan de wedstrijd begint."

Ook bij de 1-2 voorsprong had Vloet zich nog lang niet rijk gerekend. "Je kijkt natuurlijk wel met een schuin oog naar het scorebord, maar je blijft vooral de ontwikkeling van je ploeg volgen. Want dat moet nu centraal staan. En als ik alleen gefocussed ben op het resultaat, dan ontgaan mij al de dingen die ik nu op het eind wel gezien heb. En ik heb zaken gezien waaraan ik nu heel hard kan werken en waar we in de toekomst hopelijk meer profijt aan hebben dan aan die punten die je had kunnen pakken."

"Ik heb ook tegen die jongens gezegd: 'Als we alleen maar focussen op het resultaat en op de punten, dan gaat het niet goed.' We moeten eerst zorgen dat we gewoon veel beter gaan voetballen. Met de mogelijkheden die wij hebben moet dat kunnen. Als je dat beter gaat doen, dan komen de punten vanzelf. Dat heb ik net ook in de kleedkamer verteld.

Over de tackle van Holla op Wellenberg: "Niels heeft een behoorlijk dikke enkel, en het probleem is dat hij net terug kwam van een enkelblessure toen ik hier begon, dus het is nog even afwachten."
Als ze zo blijven voetballen hebben ze er volgend jaar vast en zeker wat aan om kampioen te worden...
Pothuizen: "Niet tevreden met punt"
Geplaatst op: 29-11-09 om: 21:08 door:Door: Jeroen
Patrick Pothuizen speelde tegen FC Groningen onverwacht negentig minuten mee. Probleemloos. Rens van Eijden was geblesseerd.

"We mogen niet tevreden zijn vandaag", zegt de routinier. "We hebben twee punten laten liggen. We hebben bij vlagen heel goed gespeeld. Vooral na rust. Toch is een punt uit bij NAC en Groningen best goed, op voorhand."

Pothuizen ziet NEC, in navolging van coach Wiljan Vloet, stappen maken. "Ons positiespel wordt steeds beter. We maken stapjes in de trainingen. We hebben nog wel het nodige te gaan. Volgende week wacht FC Twente."

Bron: Omroep Gelderland
Leg dit maar eens uit aan je trainert... :-)

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 30, 2009 6:55 am

banjavi schreef:NEC was ouderwets slecht... de passes kwamen niet aan.. het was gerommel als amateurs. Die belg stond ook weer meer met zijn armen te zwaaien dan dat hij wat aan voetballen deed... Neuh... het was echt niets beter dan onder Lodeweges...

Sterker nog... ik heb me kapot zitten ergeren en de 2-2 zat er dik aan te komen, want verdedigen kunnen de mannen uit Nijmegen niet...

Totaal mee oneens!

Vleminckx koestert de progressie
maa. 30 november 2009

Danny Holla, Gibril San­koh en Michael Jansen schrikken als opeens een springveer met blonde lokken in een blauw shirt voorbijvliegt. De Groningers wor­den gedrieën afgetroefd door Björn Vleminckx die met een knappe kopbal NEC na dik een halfuur terug in de strijd helpt te­gen FC Groningen( 2-2). „En dat terwijl zij groter zijn dan ik”, zegt Vleminckx na afloop vergenoegd.

Om met twee doelpunten nou al van een serie te spreken is mis­schien iets te veel van het goede, maar met zijn uitstekende treffers in de laatste twee duels heeft de NEC- spits zijn veel te lange perio­de zonder succes doorbroken. „Na­tuurlijk is het mooi dat ik twee we­ken achtereen scoor, maar ik ben er zelf niet zo mee bezig, hoor”, be­zweert de Belg. „Ik ben niet een spits die de hele wedstrijd in de zestien op kansen wacht en alleen naar zijn doelpunten wijst. Ik moet werken, me wegcijferen voor de ploeg. Een aanspeelpunt zijn. Ik was nu ook tevreden geweest over mijn optreden als ik niet had ge­scoord.” Vleminckx sleurt als altijd, maar opvallend is dat hij de laatste we­ken minder zeurt. De frustratie lijkt verdwenen. Niet meer met die armen gespreid, vol onbegrip zoekend naar mededogen. Hij steekt beter in vorm. „Ik heb een terugval gehad, maar denk dat ik daar nu uit ben”, zegt hij. De spits verklaart: „Ik heb het tussenseizoen slechts twee weken vrijaf gehad.

Daarna meteen aan de slag bij een nieuwe club. Op een gegeven mo­ment breekt het je op dat je geen rust hebt gehad. Het kost tijd daar uit te komen. Fysiek en mentaal voel ik me nu weer goed. Ik zit lek­ker in mijn vel de laatste weken en dat is terug te zien op het veld.” De remise in het hoge noorden gis­termiddag bevestigt voor de Belg dat NEC onderWiljan Vloet de goede weg is ingeslagen. Vlemin­ckx heeft het vertrouwen hervonden. Niet alleen in zichzelf, maar ook in de ploeg. „We hebben zicht­baar stapjes gemaakt. We laten de bal stukken beter gaan dan een paar weken terug. We kunnen zelfs dominant spelen op Gronin­gen. Het is balen dat we vlak voor tijd die 2-2 tegen krijgen, dat zorgt voor een dubbel gevoel. Maar met onze manier van spelen en de spe­lopvatting kunnen we vooruit. Dit volhouden, dan komen de punten vanzelf.”

Hij wijst nog eens op alle tegen­spoed die NEC maar net heeft afge­sloten. „We komen van ver, hè! Hebben een periode achter de rug waarin niets lukte. Dat is niet zo­maar afgesloten. Maar we laten de bal al veel makkelijker gaan dan een maand terug, we combineren aardig. Tegen Groningen hebben we nu, net als verleden week te­gen NAC, goede kansen gecreëerd. Dat stemt tevreden, want hier kun­nen we mee vooruit.”

Het is nooit saai onder Vloet
maa. 30 november 2009

Sinds Wiljan Vloet het roer bij NEC heeft overgeno­men, valt er een hoop te beleven in de wedstrijden die de Nijmeeg­se equipe speelt. Een week na het spectaculaire debuut van de Bra­bantse oefenmeester bij NAC was het gistermiddag bij FC Groningen opnieuw vermakelijk. En net als in Breda moest zijn elftal ook in het hoge noorden genoegen nemen met een gelijkspel: 2-2.
Veel schiet NEC niet op met dat ene punt. Al biedt de ranglijst nu wel een iets rooskleuriger beeld. De Nijmegenaren klommen naar de vijftiende plaats, maar de ver­schillen in de onderste helft van de ranglijst blijven minimaal; num­mer elf VVV-Venlo staat slechts één punt boven de voorlaatste, Ro­da JC. Ook Groningen, Willem II, Vitesse en ADO Den Haag beho­ren tot de zorgenkindjes die vooral achterom moeten kijken naar hek­kensluiter RKCWaalwijk.

De thuisclub begon gisteren zwaar gehavend aan de klus. Zes vaste krachten ( Granqvist, Stenman, Svejdik, Ajilore, Andersson en doelman Luciano) ontbraken in de basiself van Ron Jans. De Gro­ningse oefenmeester zette vervol­gens doodleuk twee (!) reservegoa­lies op het wedstrijdformulier. „Omdat Brian van Loo niet hele­maal fit is”, legde Jans voor de af­trap uit. De opstelling van Wiljan Vloet kende één verrassing. Patrick Pot­huizen stond in de basis omdat Rens van Eijden vanwege een en­kelblessure niet inzetbaar bleek.

De personele problemen bij de thuisclub werden nog wat groter toen Sepp de Roover al in de vier­de minuut moest afhaken met een forse enkelblessure. Onmiddellijk nadat oud-NEC’er Mike Zonne­veld als zijn vervanger in het veld was gekomen, nam Groningen de leiding. Spits Tim Matavz kreeg van zijn slap ingrijpende bewaker Ramon Zomer alle gelegenheid om uit de draai raak te schieten: 1-0.

Een dode spelsituatie hielp NEC in de 33e minuut over het dode punt. Youssef El-Akchaoui legde een corner bij de eerste paal neer, Björn Vleminckx kwam voor zijn man en kopte knap raak: 1-1. Een goed uitgevoerde counter bracht NEC in de 66e minuut in winnende positie. Saïdi Ntibazon­kiza gaf de bal mee aan John Goos­sens, die vervolgens fraai over de wild uitkomende Van Loo viel: strafschop. El-Akchaoui, die zijn laatste pingel tegen RKC had ge­mist, schoof de bal ditmaal onbe­rispelijk in de hoek: 1- 2.

Groningen leek geklopt, maar kwam in een krankzinnige sluit­stuk toch nog langszij. „Het spekta­kel kwam pas in de slotfase”, oor­deelde Vloet. „Het had wel 5­4 kunnen worden”, vulde collega Jans aan. Nadat invaller Nicklas Pe­dersen - opnieuw na slap verdedi­gen - 2-2 had gemaakt, kregen bei­de ploegen ieder nog twee opgeleg­de kansen. Een doelpunt bleef ech­ter uit, zodat er ook geen winnaar te bejubelen viel.

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 30, 2009 7:07 am

NEC WIL WIELAERT

Nec heeft zijn zinnen gezet op ajax verdediger Rob Wielaert. De oud speler van onder meer psv, den bosch en twente is in Amsterdam overbodig,maakt al weken geen dell meer uit van de wedstrijdselectie, maar wordt in Nijmegen als welkome versterking gezien. Nec maakte de interesse inm iddels kenbaar en kreeg van ajax te horen dat een al dan niet tijdelijke overgang bespreekbaar is. Een voordeel voor Wielaert is dat zijn zaakwaarnemer Kees Ploegma ook de mangager is van Wiljan Vloet. Aldus de Telegraaf

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 30, 2009 10:48 am

ik zou hem jullie kado willen doen, meis. Ajax wil echter nog geld voor hem hebben, ik vrees dat hij niet gaat.

Plaats reactie