Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 4:50 pm

Klopt, Ajax is inderdaad zwak bij corners en vrije trappen... veel van die corners worden nu ook kort genomen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 23, 2009 4:56 pm

Het is nog allerminst zeker. Bericht van vandaag over Boilesen. Ajax doet waarschijnlijk moeilijk over de opleidingskosten.
Million-claim block Brondby-star

Brondby talent Nicolai Boilesens switch to Dutch Ajax can be stymied by the requirement of one million compensation. Danish SAS League clubs can end in securing talent, which can leave Brondby largely without payment.

At the weekend it emerged that Brøndbys great defense talent Nicolai Boilesen to switch to Ajax in January. Speaking Tets contract expires in January, but despite being kontraktfri, there is still money on the table for Brøndby development of games for Ajax to be sure Boilesens signature, and the money may end up putting an end to the switch.

Tipsbladet learns that in negotiations between Brondby and Ajax is so great a distance that the shift may end up going down the drain.

According to FIFA rules on training compensation shall pay Ajax Brondby around four million dollars, but so much Dutch people do not want to throw. The reason for the Dutch reluctance stems from the fact that prices for training compensation per. 1. October has been spiraling upwards.

- I'm out of the negotiations and can not say anything about where it stands. The two clubs have now been running a week's time. Tariffs are clear enough, but there will still always be negotiated on. In Nicolai's sake, I hope that it falls into place, but if it should happen that the two clubs can not agree, it probably ends with a move to another Danish club, says Nicolai Boilesens agent Frank Hansen tipsbladet.dk.

Read also: United requirement for Brondby-stjernskud

Before 1 October would be the price of Nicolai Boilesens development in Brøndby be around 1.5 million dollars, but because of the new tariffs, training compensation is now nearly four million dollars.

- These are some completely insane rules. Players over 18 years falling under the old rate of 1.5 million dollars, while players of 17 years, will cost four million dollars. Nicolai turns 18 in February, and if one imagines that he had filled years here and now, he would still only cost 1.5 million dollars. Was Nicolai's first contract expired next summer, he had also only cost 1.5 million dollars when he was aged 18 years, says Frank Hansen.

Ends negotiations between Brondby and Ajax to beaches, it can open up an absurd situation that may end up passing the buck to Brondby.

Nicolai Boilesen switch to another Danish club pr. January, there will be no requirement for training compensation, because the talent is still in Denmark. The new Danish club will in principle already in January transfer window could then sell Nicolai Boilesen to Ajax for an amount below Brøndbys current demands on four million pounds.

Read also: Vilfort: Boilesen is not Agger

As demand for training compensation only applies when the contract expired and not through a regular sale, Brondby will lose millions, as they are now negotiating with Ajax on. Only five percent of the selling price will go to Nicolai Boilesens youth clubs as a result of the rules of solidarity payment.

- Should end with Nicolai must accept being in a Danish club, we must be sure that he will not again be caught in similar rules. So are we talking about that in the contract must be certain that he can get away when he wants, "says Frank Hansen tipsbladet.dk.

Serious clubs in Denmark
Brondby have long sought to extend the contract with Nicolai Boilesen, which is not successful, but the 17-year-old defender is also in high demand from other Danish clubs.

- I can confirm that there are three serious clubs in Denmark, who would like Nicolai, says the agent who does not want to name the clubs

Previously, both OB and FC Midtjylland been mentioned as clubs who are interested in the young talent, which therefore preferably continues in Ajax.

- The boy's great desire and hope that everything falls into place for him, says Frank Hansen.

Ajax were already in the summer more than interested to download Nicolai Boilesen to the club.
Bron

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 23, 2009 5:20 pm

In de bron hebben ze het over 4 miljoen Deense kronen = € 537.500,=. E.e.a. heeft te maken met de nieuwe regeling rond talenten. Voorheen 1,5 miljoen Deense kronen (ruim 2 ton). Ik geloof niet dat Ajax zo'n talent laat schieten voor ruim 5 ton. Er is dus ruim 3 ton bij gekomen door de nieuwe regeling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 23, 2009 5:27 pm

We wachten af, zal wel vrij snel duidelijk worden gezien z'n contract over 1 1/2 maand afloopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 5:38 pm

Ajaciedjuh schreef:In de bron hebben ze het over 4 miljoen Deense kronen = € 537.500,=. E.e.a. heeft te maken met de nieuwe regeling rond talenten. Voorheen 1,5 miljoen Deense kronen (ruim 2 ton). Ik geloof niet dat Ajax zo'n talent laat schieten voor ruim 5 ton. Er is dus ruim 3 ton bij gekomen door de nieuwe regeling.
Ik zie daar toch vier miljoen dollar staan. :confused.gif:

@Jöhnk: Castillion is een beer van een vent. Die had al eerder de overstap naar Jong Ajax kunnen maken en zou nu al goed genoeg moeten zijn om eens met Ajax 1 mee te trainen.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 23, 2009 5:40 pm

Ligt aan de vertaalmachine. Die vertaalt kronen naar dollars. Maar het is in kronen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 5:52 pm

Ik vind het prima als Ajax een half miljoen voor die jongen moet betalen. Het is klote voor Bröndby dat hun talenten worden weggehaald, en geld vergoedt dan nog iets. Bovendien denkt Ajax op deze manier nog eens na voor het een jeugdspeler van een andere club contracteert, dat is ook goed.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 23, 2009 6:07 pm

Ik hoop niet dat het op die paar ton afketst zeg.. volgens mij klopt er iets niet als je een mega talent laat lopen maar spelers als Atouba wel een miljoenencontract aanbied.

MvB

Bericht door MvB » ma nov 23, 2009 6:38 pm

joey schreef:Laat ik het dan nuanceren. Toptalenten moeten in hun eerste jaar als A-junior in de A1 spelen en in hun tweede jaar in Jong Ajax. Als ze werkelijk goed zijn, horen ze met zeventien, bijna achttien niet meer in de A1 thuis. Je moet heel erg uitkijken dat zulke spelers het niet te gemakkelijk krijgen.

Jong Ajax moet een opleidingsteam zijn en geen parkeerplaats voor afgedankte selectiespelers. Wat er nu gebeurt vind ik ronduit schandalig. Jonge spelers komen niet aan voetballen toe.
Het probleem zit hem in de grootte van de selectie, dat is iedereen wel bekend. Jol kiest er nu voor om Jong Ajax als etalage te gebruiken (en niet als opleidingsteam). Mochten we in de winter een aantal spelers verpatsen, is dat een goede strategie gebleken. Niet alleen komt er dan ruimte vrij in het tweede, maar zijn we ook wat dure krachten kwijt. De toekomst zal dus uitwijzen of dit een goede keus is geweest.

Overigens is Eriksen een eerstejaars A en Castillion een tweedejaars A. Die houden zich dus prima aan dat schema.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 7:23 pm

Ja, dat zal de tijd uitwijzen. Maar het moet niet zo blijven doorgaan. Dat wil zeggen dat Jol geen nieuwe Atoubaatjes moet halen.

BTW, wat zou er van die jongetjes Laudrup geworden zijn?

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 23, 2009 7:32 pm

Andreas:
Andreas Retz Laudrup (born 10 November 1990) is a Danish football player. He's currently playing in FC Nordsjælland.

He transferred from Real Madrid C.F. because his parents moved to Moscow, and he preferred to move back to Denmark instead of staying in Madrid.
In Real Madrid Juvenil B he was one of the most promising players, having gained good reviews by both Real Madrid's Youth Staff and Denmark's Youth coaching staff, proving that the apple doesn't fall far from the tree indeed. In Real Madrid Juvenil B he chose to be called simply by Andreas without his last name.
Of the two brothers, Andreas is considered the one most capable of emulating their father's outstanding level, even though he plays up front in a role more similar to Barca's Lionel Messi than to Michael's.
On 12 January 2009 Andreas joined the Danish Superliga side FC Nordsjælland.
Mads:
Mads Laudrup played for Kjøbenhavns Boldklub (KB), the reserve team of multiple Danish champions F.C. Copenhagen (FCK), while studying at "Falkonergårdens Gymnasium". He made his debut for the Danish under-16 national team in January 2005, and played three matches for the team, all as team captain. In August 2005, he was called up for the Danish under-17 national team, and scored a goal on penalty kick in his debut game; a 4-0 win over Iceland on August 2, 2005. He went on to play 14 matches for the under-17 national team, captaining the team in all 14 games.
He made his debut for F.C. Copenhagen, the defending 2006 Danish Superliga champions, in the unofficial 2006 Viasat Cup tournament in May 2006. After playing the first half of the 2006-07 season in the KB youth team, Mads Laudrup was a part of the FCK squad for the Scandinavian Royal League 2006-07 tournament. He made his official FCK debut in the Royal League, playing two games against Lillestrøm SK in November and December 2006. At new year 2007 he was promoted to the KB senior squad, one year early, alongside Saban Özdogan.
On 2007-03-30 he was selected to FCK's squad against AC Horsens, for the next day's match. With 3 minutes left, he replaced Jesper Grønkjær in this match, which was he league debut. In the summer 2007 he was full time promoted to the first team and also signed a new contract with F.C. Copenhagen. The deal will keep him at the club until 30 June 2009. He left on 14 January 2009 Kjøbenhavns Boldklub and joined to Herfølge Boldklub who signed a contract between 30 June 2011[1].
Weinig verheffend dus

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 8:02 pm

Haha, nee. Die appels een heel eind van de boom af terechtgekomen, zo te lezen. Ze lijken wel van een andere boom. :smallgrin.gif:

Dank, Benji. :biggthumpup.gif:

Het blijft altijd oppassen met talenten. PSV contracteerde ooit Lasse Qvist, die had in Denemarken alle records gebroken. Bij PSV werd het helemaal niets. Hij viel vooral op doordat hij al op jonge leeftijd een baard had. In Denemarken hebben ze het al snel over de nieuwe Laudrup en de nieuwe Agger en zo, maar het niveau van het jeugdvoetbal is er (blijkbaar) erg laag.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 23, 2009 10:56 pm

opleidingskosten moet altijd betalen.. Dus ben benieuwd waar Ajax eventueel moeilijk over doet.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 23, 2009 10:58 pm

Ja, inderdaad. Opleidingskosten moet je te allen tijde betalen.

Eriksen gaat steevast één keer per week met het eerste meetrainen. Verder is Eriksen er al zeker van dat maatje Boilesen hem na de winterstop vergezelt.
Christian Eriksen continues to impress on U/19-mandskabet In Ajax. Thus, even Saturday, where great talent was the penultimate foot of two passes that led to scoring in a match where Roda were defeated 3-1.

But the former OB-player had to leave the track briefly in the second half, when he fell down after unfortunate hovedstød a duel.

- The arm is slightly raised. I've had a supporting arm and to keep me quiet for Thursday, but hopefully I can train again late in the week, says Christian Eriksen to ekstrabladet.dk

Roses topple the new Danish football star, who very soon will train once a week with the first team squad at Ajax, where head coach Martin Jol has been impressed to see the development, Eriksen has undergone in the 11 months he has been at the club.

Christian Eriksen looks forward to Danish teammate after the New Year, when Nicolai Boilesen which Ekstra Bladet wrote today, switching from Brondby for Ajax.

And it's not just a Dane who come to Amsterdam. These are two very good friends who reunite in Ajax.

- It gets really fat. We know each other well and it is delicious to speak Danish daily, says Christian Eriksen.
Bron

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 11:33 pm

Ach, wat gesteggel over geld. Dat komt wel goed.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 24, 2009 9:40 am

Gisteren zag ik een interview op Ajax TV met Martin Jol. Daarin geeft hij aan dat de selectie op dit moment bestaat uit 30-31 spelers en dat de doorstroming van eigen talent daardoor niet echt soepel loopt. Hij weet dat de situatie niet ideaal is maar hij geeft duidelijk aan dat hij dit niet de bedoeling is volgens zijn visie. Eriksen en Josefzoon wilde hij met eigen ogen zien en die kunnen Jong Ajax overslaan als ze echt goed zijn.

Hij zei verder dat sommige spelers die tussenstap wel nodig hebben (Jong Ajax) en sommigen weer niet. Maar door het grote aantal spelers is het gewoon lastig. Hij noemde Siem en Daley Blind als spelers die iets langer nodig hadden. Het gaat met name om de fysieke stappen die ze nog moeten zetten.

Jol kwam heel overtuigend over alleen vraag ik me dan af waarom we Atouba hebben gehaald. Duur foutje...
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » di nov 24, 2009 10:28 am

Zou Ajax zo maar de nieuwe Arnesen en Lerby binnenhalen? Zal voor psv ook leuk zijn over tien jaar.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 24, 2009 10:39 am

Rishi schreef:Gisteren zag ik een interview op Ajax TV met Martin Jol. Daarin geeft hij aan dat de selectie op dit moment bestaat uit 30-31 spelers en dat de doorstroming van eigen talent daardoor niet echt soepel loopt. Hij weet dat de situatie niet ideaal is maar hij geeft duidelijk aan dat hij dit niet de bedoeling is volgens zijn visie. Eriksen en Josefzoon wilde hij met eigen ogen zien en die kunnen Jong Ajax overslaan als ze echt goed zijn.

Hij zei verder dat sommige spelers die tussenstap wel nodig hebben (Jong Ajax) en sommigen weer niet. Maar door het grote aantal spelers is het gewoon lastig. Hij noemde Siem en Daley Blind als spelers die iets langer nodig hadden. Het gaat met name om de fysieke stappen die ze nog moeten zetten.

Jol kwam heel overtuigend over alleen vraag ik me dan af waarom we Atouba hebben gehaald. Duur foutje...
Ja, het klonk goed, maar alles valt en staat met de uitvoering. En wat dat betreft stelt het me toch teleur dat er zo weinig jong in Jong Ajax rondloopt. Zolang spelers als Wielaert en Ogararu daar opgesteld worden, krijg ik de indruk dat de verkoop voor de doorstroming gaat. Dat zijn immers geen spelers die nog in Ajax 1 aan de bak zullen komen.

Afbeelding

Foto is van een jaar geleden. Nicolai was toen bij Man. Utd. op proef.

Marijn

Bericht door Marijn » di nov 24, 2009 5:03 pm

Tsjonge, wat een contrast. Die tenge Boilesen aan de ene kant en drie van die beesten aan de andere kant. Haha!
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 24, 2009 6:39 pm

Die jongen ziet eruit alsof nog melktanden heeft. Volledig eens met joey: afwachten maar.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di nov 24, 2009 7:39 pm

Bij het vluchtig bekijken van de foto dacht ik dat de blonde een tafeldame was, weinig kerel, hopelijk geeft youtube me een ander beeld
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Beloki

Bericht door Beloki » di nov 24, 2009 8:00 pm

Marijn schreef:Tsjonge, wat een contrast. Die tenge Boilesen aan de ene kant en drie van die beesten aan de andere kant. Haha!
Haha, wat zie die Tevez eruit zeg.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 25, 2009 12:00 am

wimpey schreef:Die jongen ziet eruit alsof nog melktanden heeft. Volledig eens met joey: afwachten maar.
En meer wil ik ook niet zeggen, Wimpey. Het blijft een gok.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 25, 2009 9:17 am

Daar heb je wel gelijk in maar moet Ajax het dan maar laten omdat er al zoveel jeugdspelers zijn verprutst? Ik hoop juist dat Ajax heeft geleerd van fouten in het verleden en deze spelers wel de juiste aandacht geeft.

Wat dat betreft heb ik gewoon veel vertrouwen in Jol en de overige mensen binnen Ajax. Heb het gevoel dat ze veel meer aandacht besteden aan het mentale aspect. Maar ondanks zoveel begeleiding etc. blijft het een gok. Maar het zou mooi zijn als hij zou komen. Ook de Nederlandse jongens kunnen leren van zo een speler.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 25, 2009 10:02 am

Jol komt op mij idd over als een prima people-manager.

Eens kijken wat er van die goede voornemens in de praktijk terecht komt. Logisch zou zijn om die Deen te halen zodat je Wielaert en Oleguer kunt (hopen te) slijten.

Ik hoop trouwens dat Jol nog eens gaat uitleggen waarom ie Verhoeven en m.n. Atouba nodig dacht te hebben. Want hun komst weerspreekt al die mooie verhalen over jeugd volledig.

Plaats reactie