Is er eigenlijk ook iemand die deze speler kent?
Moderator: mods
Goed timen is belangrijker.joey schreef:Hoe dan ook, ik maakte maar een grap. Mij maakt het geen bal uit of die jongen 1.85 is of 1.80. Als hij maar hoog springt.
Stel je niet zo aan Joey. Het gaat erom dat je elke beslissing van Ajax afkraakt. Of ze Boilesien nu wel of niet hadden gecontracteerd. Het doet er niet toe. Het deugt per definitie niet. En elke keer bedenk je weer een reden waardoor het niet deugt.joey schreef:Ja, lachen. Wacht maar tot Ajax een blik 'toptalenten' heeft binnengehaald en de opleiding slibt dicht. Ik hoor het geklaag nu al.
Tien contracten was inderdaad wat overdreven. Ik kan me wel herinneren dat het allemaal 3-jarige contracten waren. Als ze die contracten als tweede-jaars b-junior getekend hebben, lopen die contracten dit seizoen af, maar ik weet niet of dat het geval is. Zou wel veel ruimte schelen in de selectie van Jong Ajax, want nu is veel beter in te schatten wie Ajax 1 kan halen en zeker wie Ajax 1 zeker niet gaat halen.joey schreef: @MVB: dat klopt, maar waarom geven ze dan tien spelers een contract? Ik vind dat erg overdreven. Het is moeilijk doorselecteren als je die jongens moet betalen. Gemiddeld breken er per lichting een á twee spelers door, dus drie zou al mooi zijn. De lichting van Frank en Ronald is dé uitzondering geweest die de regel bevestigt, daarvan zijn er wel vijf doorgebroken. Maar Frank en Ronald waren er twee voor de prijs van één, natuurlijk.![]()
Joey, ik snap je gedachtegang.. Maar het is niet zo makkelijk als dat jij denkt. Ajax wilt echte verdedigers gaan opleiden. De centrale verdedigers moeten daarom over verdedigende kwaliteiten beschikken en niet meer over (uitsluitend) voetballende kwaliteiten. Iemand noemt al dat dit voor bijvoorbeeld een Van der Wiel goed had kunnen uitpakken. Wat als ze die jongen al twee jaar eerder als back hadden laten spelen?joey schreef:@Jöhnk: aan goed timen zonder hoog springen heb je niets, hehe.
@MVB: dat klopt, maar waarom geven ze dan tien spelers een contract? Ik vind dat erg overdreven. Het is moeilijk doorselecteren als je die jongens moet betalen. Gemiddeld breken er per lichting een á twee spelers door, dus drie zou al mooi zijn. De lichting van Frank en Ronald is dé uitzondering geweest die de regel bevestigt, daarvan zijn er wel vijf doorgebroken. Maar Frank en Ronald waren er twee voor de prijs van één, natuurlijk.![]()
Het blijft zó lastig. En dat is meteen mijn bezwaar tegen het binnenhalen van zogenaamde supertalenten. Wat als die supertalenten geen supertalenten zijn? Die jongens kosten wel wat. En je krijgt het 'Sulejmani-effect': er is in ze geïnvesteerd, dus moet het eruit komen. Dat zorgt voor oneerlijke concurrentie. Als je niet oppast krijg je scheve gezichten, ook binnen een team.
Ach, jeugdspelers...Ik weet nog dat iedereen zich heel druk maakte over de belangstelling van Chelsea voor Goossens en Sarpong. Ajax moest er alles aan doen om deze twee kanjers voor de club te behouden, was de algemene opvatting. Waar staan die jongens nu? Er komt zoveel bij kijken.
@GF: is dat alles wat je over dit onderwerp op te merken hebt?
Hoe vaak zie jij Eriksen spelen? Ik lees en hoor juist overal dat Eriksen de laatste weken, ondanks zijn goals, vrij belabberd speelt. En dat dus in de A1.joey schreef:Mijn stelling: Christian Eriksen moet elke wedstrijd meedoen met Jong Ajax. Ook als dat ten koste gaat van selectiespelers.
Huh? Ik dacht dat ze juist lovend over hem waren de laatste weken? Scheen veel te scoren en een paar mooie acties gemaakt te hebben, ik dacht o.a. tegen AZ?Bertje schreef:Hoe vaak zie jij Eriksen spelen? Ik lees en hoor juist overal dat Eriksen de laatste weken, ondanks zijn goals, vrij belabberd speelt. En dat dus in de A1.joey schreef:Mijn stelling: Christian Eriksen moet elke wedstrijd meedoen met Jong Ajax. Ook als dat ten koste gaat van selectiespelers.
Mwah, ik hoor de leiding van Ajax zeggen dat hij het zo goed doet en dat we meer spelers moeten halen als Eriksen. Dan hoop ik maar dat ze niet helemaal gek geworden zijn. (En die acties op die filmpjes zijn best mooi, hoor.)Bertje schreef:Wellicht traint hij een keer mee omdat hij een groot talent is. Het is niet zo dat hij blijvend met de eerste selectie meetraint.
Het lijkt me nog altijd zo dat je blijvende promotie (van de A1 naar Jong Ajax, van Jong Ajax naar het eerste) moet afdwingen met goed spel.
Maar goed, het lijkt me dus duidelijk dat je je baseert op het feit dat hij op een verdwaalde dag mocht meetrainen met het eerste. Top speurwerk.
BronAfter the explosion of Agger and talentuosissimo Kjaer, tick here revived by Danish football a new and powerful central defender: Nicolai Boilesen. Young (02 / 1992) of the province of Copenhagen, Boilesen rose to international sporting headlines for his brilliant performance with the shirt of his country UNDER17 to deserve the attention of Chelsea, Manchester and Real Madrid. Physically strong (187 x 80), although still with a limited muscle mass, fast and excellent in accelerating the long, Boilesen is the prototype of the modern defender: great athletic prowess, remarkable technical qualities (excellent ball control, launch precise, the ability to setup, excellent and good in key fake) and a mature wisdom tactic: holding the line of the offside with precision, covers diagonally timed and almost never allows himself to interventions decomposed. Equipped with more class and technique compared to compatriot Kjaer, Boilesen, left-handed only with discrete right impression for both the early, accurate and timely, both at the marking, where, however, sins of excessive physical contact with the enemy. Devoted to sacrifice and work (skill common to all players in Northern Europe), a great temperament and competitive spirit, Boilesen knows how to assert authority and character is under Defense (guides the company in the halls ball and chain behind it and with admirable security and class) and in phase with the impressive ex-air attack and the force of impact with the ball. A true talent, a potential champion is unlikely we will see in Italy given the ruthless competition. Be taken immediately.