Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%

Totaal aantal stemmen: 36

Baseman

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » vr nov 06, 2009 2:46 pm

Jöhnk schreef:Dat moet je inderdaad willen zien, want als je gewoon kijkt dan zie je het niet.
Tuurlijk Jöhnk, de rest van de wereld zal wel gek zijn :smallgrin.gif:
Wat Seedorf betreft, wat is precies jouw kritiek?
Heb jij de afgelopen jaren in een grot geleefd ofzo?
Als de kritiek op Seedorf onderhand nog niet bekend is...het betreft trouwens beide, zowel zijn gedrag als zijn spel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 06, 2009 2:52 pm

OK, Orlando speelt magisch, nou goed? :smallgrin.gif:

Je gaat voorbij aan het punt dat Seedorf in oranje nog altijd meer heeft gepresteerd dan Van Bommel, op wiens gedrag trouwens ook wel wat aan te merken valt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 06, 2009 2:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 06, 2009 7:36 pm

In welke wedstrijd was Orlando dan zo goed? Tegen Utrecht, Kopenhagen 2x en Vitesse was het matig tot waardeloos. Heerenveen en NEC gingen nog wel, maar dat is me toch ook een niveau. Seedorf speelt overigens al jaren niet meer op dat niveau. Engelaar heeft nog wel de stap gewaagd naar Duitsland, maar ging daar gruwelijk op zijn bek. Slechtste aankoop sinds jaren, maar gelukkig is hij wel goed genoeg voor het NL elftal haha.

Verder heeft Seedorf ook nog eens meer gepresteerd in het NLse elftal dan een Engelaar, want dat was echt niet best. Vind daarom het slechte spel van Seedorf overigens nog wel meevallen ook, want het was niet altijd even slecht. Het verwachtingspatroon ligt ook een stukje hoger, maar dat mag ook bij een speler van het kaliber Seedorf. Kijk dat we met zijn allen Engelaar roemen als hij een zesje in het Nederlands Elftal weet te halen, dan is dat anders.

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2009 8:08 pm

Orlando kan er geen reet van. Obligaat de bal van a naar b schuiven kan iedereen. We hebben in de BuLi kunnen zien hoe Orlando zich 'staande' houdt wanneer het tempo een beetje omhoog gaat.

Van Bommel stond na die goal van Gourcuff een split-second om zich heen te kijken. Ongetwijfeld om te zien wie ie de huid vol kon schelden. Toen ie besefte dat ie weer eens had lopen snurken op een cruciaal moment greep ie naar z'n hoofd. Pseudoleider.

Seedorf speelt de pannen van het dak bij Milan. En wordt niet geselecteerd door de 'consequente' Van Mafwijk.

Slome Engelaar, de vormloze Schaars en de nooit spelende VdV en KJH wel. Te gek om los te lopen.

peter

Bericht door peter » vr nov 06, 2009 8:14 pm

En zo zijn er tal van voorbeelden. Urby presteert momenteel goed en verdient een uitverkiezing. Boulahrouz bakt er echt helemaal niets van, maar krijgt ook gewoon nog een uitnodiging. Nou dan heb je als bondscoach echt niet zitten kijken, hoor.
Ik had bijvoorbeeld ook eerder een Bakkal een keertje meegenomen. Vind ik een stuk beter dan een Engelaar.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2009 2:28 pm

Peter schreef: Nou dan heb je als bondscoach echt niet zitten kijken, hoor.
Het 'beste' voorbeeld was het oproepen van Kromkamp. M.a.w.: vd Wiel negeren en Kromkamp oproepen.

BvM is niet serieus te nemen. Boulahrouz speelt een dramatisch seizoen, Schaars eveneens, Engelaar komt sowieso niveau tekort. KJH, Babel en VDV spelen amper. Affelay mag keer op keer afzeggen zonder consequenties. Morgen schiet 'm te binnen dat er nog geen winterbanden onder z'n auto zitten en dat ie dus Oranje weer moet laten schieten.

En Van Marwijk maar zeuren over 'presteren bij de club', 'fitness', 'groepsproces', 'je moet het verdienen' etc. Seedorf, Urby, Bakkal, Vlaar: wat doen die jongens verkeerd?

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 07, 2009 2:53 pm

wimpey schreef:Morgen schiet 'm te binnen dat er nog geen winterbanden onder z'n auto zitten en dat ie dus Oranje weer moet laten schieten.
:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » za nov 07, 2009 6:59 pm

Van Marwijk: 'We laten Vlaar bewust met rust'
07/11/2009 16:41

Het sterke spel van Ron Vlaar tijdens de afgelopen weken voedde de speculaties over een mogelijke uitnodiging voor Oranje. Maar bondscoach Bert van Marwijk nam de centrale verdediger van Feyenoord niet op in zijn selectie voor de oefenduels met Italië en Paraguay.

'Een selectie moet je verdienen en niet krijgen na een paar duels of invalbeurten', licht Van Marwijk zijn keuzes voor de duels van 14 november (Italië) en 18 november (Paraguay) in De Telegraaf toe. 'Vlaar laten we bewust een half jaar met rust na zijn twee zware knieblessures. Ik houd iedereen in de gaten, maar zie geen reden om af te wijken van de keuzes die ik eerder gemaakt heb.'

De bondscoach werd van de nodige adviezen voorzien de voorbije weken, want ook Clarence Seedorf, Urby Emanuelson en Royston Drenthe profileren zich nadrukkelijk. Van een vast lid van de Oranje-selectie, Robin van Persie, wordt door kenners beweerd dat hij in de spits - de positie waarop hij bij zijn club Arsenal momenteel grote indruk maakt- beter tot zijn recht komt dan als aanvallende middenvelder.

Van Marwijk: 'Ik ben niet blind voor Robins ontwikkeling, maar wij kijken ook naar het functioneren van de rest van het team. Het is geen echte diepe spits, hij kan het wel, maar daar doe je hem ook tekort mee. Als Robin de bal niet of niet vaak heeft, gaat hij hem zoeken en verlaat hij de spits. Verder is het beter als hij met zijn gezicht naar het doel staat, en in de spits speel je vaak met je rug naar voren.'

VI
Een plekje moet je inderdaad verdienen en krijg je niet een paar invalbeurten. Die vMarwijk meent het dus ook nog. Dit roepen en vervolgens doodleuk Huntelaar, Babel en vdVaart oproepen. Haha, wat een mafkees.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 07, 2009 7:02 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2009 9:06 pm

Peter schreef: Een plekje moet je inderdaad verdienen en krijg je niet een paar invalbeurten. Die vMarwijk meent het dus ook nog. Dit roepen en vervolgens doodleuk Huntelaar, Babel en vdVaart oproepen. Haha, wat een mafkees.
Hij heeft er natuurlijk veel meer kijk op dan die Wenger die RvP gewoon in de spits zet.

Echt: de spelers moeten een Libregts-je doen. Kan me niet voorstellen dat de creme de la creme van voetballend Nederland met die burgerlul naar het WK wil.

Beloki

Bericht door Beloki » zo nov 08, 2009 12:55 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Een plekje moet je inderdaad verdienen en krijg je niet een paar invalbeurten. Die vMarwijk meent het dus ook nog. Dit roepen en vervolgens doodleuk Huntelaar, Babel en vdVaart oproepen. Haha, wat een mafkees.
Hij heeft er natuurlijk veel meer kijk op dan die Wenger die RvP gewoon in de spits zet.

Echt: de spelers moeten een Libregts-je doen. Kan me niet voorstellen dat de creme de la creme van voetballend Nederland met die burgerlul naar het WK wil.
Die argumentatie ook weer. ´Persie komt in de spits totaal niet tot zijn recht dus zet ik hem maar rechtsbuiten´. Van Persie is bij Arsenal verdomme de sterspeler in de spits.

Wie verlost ons van deze man?

Hoe kan hij Huntelaar nu selecteren terwijl hij altijd zegt dat je moet spelen om in beeld te blijven? Hoe kan hij vanBommel in deze vorm nou meenemen? (Ik zou vanBommel uberhaupt nooit meenemen)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 12:21 pm

Dat zegt hij toch nergens over Van Persie of heb ik iets gemist?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 10, 2009 6:16 pm

Wout Drama krijgt nu de voorkeur boven Bakkal. :excited.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 11, 2009 8:08 am

Brama speelt toch rechtsback bij Twente?
Heel ander type dan Bakkal...al heb ik geen idee voor welke linie Van Marwijk een speler heeft opgeroepen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 11, 2009 9:37 am

Brama speelt op het middenveld bij Twente, Ronnie Stam is daar rechtsback als ik mij niet vergis.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 11, 2009 12:52 pm

Oh ja, Stam is dat :blush.gif:
Dank :biggthumpup.gif:

Dan ben ik het met Wimpey eens overigens, Bakkal zou (natuurlijk) ver boven Brama moeten staan in de rangorde.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2009 1:03 pm

Brama is controleur. Bakkal speelt als nummer 10.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 11, 2009 1:31 pm

Bakkal speelt bij PSV meestal als aanvallende middenvelder, maar soms ook als controleur.
Vorig seizoen speelde hij echter voornamelijk als controleur.

Hij kan meerdere posities aan en hij kan op die posities ook een erg hoog niveau halen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 11, 2009 1:41 pm

Speelt Affelay tegenwoordig ook iets meer controlerend om zo minder schoppen te krijgen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2009 1:57 pm

Baseman schreef:Bakkal speelt bij PSV meestal als aanvallende middenvelder, maar soms ook als controleur.
Vorig seizoen speelde hij echter voornamelijk als controleur.

Hij kan meerdere posities aan en hij kan op die posities ook een erg hoog niveau halen.
Ik vind Bakkal ook een uitstekende speler hoor. Maar vind het logisch dat Marwijk Brama erbij haalt. Puur als controleur is die beter dan Bakkal. En Bertje kiest op die positie toch minder voor voetballende types. Anders had hij beter Sneijder/Vaart/Seedorf daar neer kunnen zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 11, 2009 3:15 pm

Brama doet het prima. Verdient een uitverkiezing. Bakkal echter ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2009 3:18 pm

Waar Brama al anderhalf jaar goed staat te spelen is Bakkal pas de laatste weken uitgegroeid tot een belangrijke pion voor PSV. En niet als controlerende middenvelder maar als nummer 10. Dan is het toch logisch dat hij voor die positie niet in aanmerking komt, althans niet voor Brama?

Dat hij als 10 misschien wel geselecteerd had moeten worden is een andere vraag. Ik vind van wel, Raffie heeft al weken niks gespeeld en wanneer Bertje hem niet had opgeroepen had hij Raffie min of meer gedwongen om weg te gaan. Zelfde met Braafheid (waarom niet gewoon Urby? en Klaas.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 11, 2009 3:20 pm

Ontken ik toch niet? Of ben je met jezelf in discussie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2009 3:24 pm

Nee en nee.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie