Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Ismail Aissati

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 11:30 pm

Enganche schreef:Als Ajax contracten gaat ontbinden dan komen er daar natuurlijk eerst een heel groot aantal oudere, compleet nutteloze en toekomstloze spelers voor in aanmerking.
Ik zou een nieuwe jeugdspeler een kans geven. Aissati voetbalt immers ook nog steeds als een jeugdspeler, en heeft kansen genoeg gehad.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op ma nov 09, 2009 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma nov 09, 2009 11:30 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 09, 2009 11:39 pm

Zo'n jonge speler met een langlopend contract gewoon betalen om weg te gaan is gewoon kapitaalvernietiging. Ajax heeft het geld niet eens voor zo'n actie, laat staan dat het prioriteit zou moeten hebben. Eerst maar eens Luque, Ogararu, Silva, Wielaert, Oleguer, Kennedy, Sno en Atouba eruit, bijvoorbeeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 10:09 am

Giacomo Puccini schreef:
Enganche schreef:Als Ajax contracten gaat ontbinden dan komen er daar natuurlijk eerst een heel groot aantal oudere, compleet nutteloze en toekomstloze spelers voor in aanmerking.
Ik zou een nieuwe jeugdspeler een kans geven. Aissati voetbalt immers ook nog steeds als een jeugdspeler, en heeft kansen genoeg gehad.
Mwah, dat vind ik wel meevallen. Vorig seizoen was hij bijna voortdurend geblesseerd en dit jaar heeft hij maar weinig meegedaan. Misschien moet Jol met hem aan de slag gaan, want die jongen kan wél voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 11:50 am

Aissati zou nog steeds perfect zijn met Enoh en Zeeuw om zich heen... Hij heeft alleen de pech dat Ajax belabberde vleugelspelers heeft.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 10, 2009 11:51 am

Dat valt best mee met Urby / Suarez / Rommedahl / Sulejmani. Snap ook niet dat Aissati geen kans zou krijgen als echte 10 met Gabri en De Zeeuw of Enoh en De Zeeuw achter hem.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 10, 2009 12:33 pm

Voor de mensen die voorstander waren van de transfer van Aissati naar Ajax: blijkt hij nu opeens toch minder goed te kunnen voetballen of wordt hij gewoon momenteel niet goed gebruikt bij Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 12:49 pm

Aissati is geen linkshalf in een 442.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 10, 2009 12:49 pm

Jesse schreef:Voor de mensen die voorstander waren van de transfer van Aissati naar Ajax: blijkt hij nu opeens toch minder goed te kunnen voetballen of wordt hij gewoon momenteel niet goed gebruikt bij Ajax?
Het laatste, hij is niet geschikt als linkshalf of linksbuiten. Op 10 moet hij staan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Re:

Bericht door joey » di nov 10, 2009 1:03 pm

Tja, zeg het maar, Jöhnk en Bertje. :666.gif:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Van mij mag Ajax er zo 10 miljoen voor betalen als dat nodig is.
Mee eens.
En Enganche natuurlijk, want die vond 3-4 miljoen een schijntje voor 'de nieuwe Xavi'. (pag.19)

En dan nu die jongen dumpen? Zo werkt dat niet. Er is in hem geïnvesteerd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 10, 2009 1:15 pm

Ik denk dat het altijd een net niet voetballer blijft, echt doorbreken zit er niet in. Dan speelt ie 2 wedstrijden goed en daarna zie je hem weer 5 wedstrijden niet.

FlaFlu

Re: Re:

Bericht door FlaFlu » di nov 10, 2009 1:37 pm

joey schreef:Tja, zeg het maar, Jöhnk en Bertje. :666.gif:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Van mij mag Ajax er zo 10 miljoen voor betalen als dat nodig is.
Mee eens.
En Enganche natuurlijk, want die vond 3-4 miljoen een schijntje voor 'de nieuwe Xavi'. (pag.19)

En dan nu die jongen dumpen? Zo werkt dat niet. Er is in hem geïnvesteerd.
Quote mij dan ook meteen. Ik zag het zeker zitten in de komst van Aissati, maar de Aissati die wij binnen kregen heb ik niet de nieuwe Xavi genoemd hoor. Wel heb ik in hem altijd een speler gezien die eerder geschikt zou moeten worden voor die rol binnen een elftal dan die van een echte diep spelende aanvallende middenvelder:
Enganche schreef:Ajax heeft er weer een echte spelbepaler bij. Aissati laat anderen beter functioneren in hun positiespel, dicteert het baltempo en zet de lijnen uit. Natuurlijk valt er nog genoeg aan die jongen te verbeteren, maar als dat lukt dan hebben we het hier over een nieuwe Xavi. En laten we eerlijk zijn, als PSV die jongen niet zoveel op de bank had gehouden dan had hij nu waarschijnlijk niet meer in Nederland gespeeld. Ik weet nog dat een PSV-vriend van mij een jaar of drie geleden bij een training van PSV ging kijken en Aissati beschreef als 'de enige die écht kon voetballen'. PSV bedankt, dus!

Dit was zeker een aankoop die hoge prioriteit hoorde te hebben bij Ajax, al denk ik dat men Aissati meer als een mooie buitenkans heeft gezien. Het zou mij benieuwen of Ajax ook voor een aanvallende middenvelder was gegaan als deze optie zich niet had aangediend.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di nov 10, 2009 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 10, 2009 1:40 pm

Ik was ook één van de voorstanders. Vond Aissati een supertalent. Ik heb dingen van hem gezien die ongelooflijk zijn voor zo'n jonge knul, bij PSV en Jong Oranje. Nog steeds is het een speler die fantastisch kan ballen en op zich de voetbalkwaliteiten heeft om van grote waarde voor Ajax te zijn. Maar deze jongen mist in mijn ogen de persoonlijke kenmerken om te slagen. Heeft een gebrek aan gogme, lef en zelfvertrouwen. Is het type jongen waarmee je de oorlog niet wint omdat hij het gif van een Wesley Sneijder of Gabri niet heeft. Het is allemaal te vlakjes. Als jeugdige speler vond ik hem iets meer dat brutale hebben in het veld. Als ik de ontwikkeling van deze speler zo bekijk dan ben ik bang dat dit meer jeugdige onbezonnenheid was dan dat het in zijn karakter zit om van zich af te bijten, verrassende dingen te doen en de leiding te nemen. Iemand met zijn voetbalkwaliteiten zou een team moeten sturen. Ik zie dat niet gebeuren.

Een niveautje lager, zoals bij SC Heerenveen of FC Utrecht, zou deze speler wel fantastisch uit de verf komen. Bij Ajax zal hij te veel met zichzelf bezig zijn in plaats van zijn medespelers. Hopelijk vergis ik me en pakt deze jongen de draad weer op, maar ik verwacht er niet veel meer van.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 2:07 pm

@Enganche: het is niet mijn bedoeling je voor gek te zetten. Als dat zo is overgekomen, dan mijn excuses. :blush.gif: Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het heel lastig is om spelers te beoordelen. Arsène Wenger vergeleek onlangs het aankopen van spelers met Russische roulette spelen en dat is niet zo ver van de werkelijkheid.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 2:12 pm

Aissati wordt verkeerd gebruikt. Ben/was het verder met Thomas, Bertje en Johnk eens.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » di nov 10, 2009 2:19 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik was ook één van de voorstanders. Vond Aissati een supertalent. Ik heb dingen van hem gezien die ongelooflijk zijn voor zo'n jonge knul, bij PSV en Jong Oranje. Nog steeds is het een speler die fantastisch kan ballen en op zich de voetbalkwaliteiten heeft om van grote waarde voor Ajax te zijn. Maar deze jongen mist in mijn ogen de persoonlijke kenmerken om te slagen. Heeft een gebrek aan gogme, lef en zelfvertrouwen. Is het type jongen waarmee je de oorlog niet wint omdat hij het gif van een Wesley Sneijder of Gabri niet heeft. Het is allemaal te vlakjes. Als jeugdige speler vond ik hem iets meer dat brutale hebben in het veld. Als ik de ontwikkeling van deze speler zo bekijk dan ben ik bang dat dit meer jeugdige onbezonnenheid was dan dat het in zijn karakter zit om van zich af te bijten, verrassende dingen te doen en de leiding te nemen. Iemand met zijn voetbalkwaliteiten zou een team moeten sturen. Ik zie dat niet gebeuren.

Een niveautje lager, zoals bij SC Heerenveen of FC Utrecht, zou deze speler wel fantastisch uit de verf komen. Bij Ajax zal hij te veel met zichzelf bezig zijn in plaats van zijn medespelers. Hopelijk vergis ik me en pakt deze jongen de draad weer op, maar ik verwacht er niet veel meer van.
Een beetje de nieuwe Sulejmani dus? :smallgrin.gif:

Maar serieus. Die jongen kan zo ontzettend goed voetballen, daar ligt het niet aan. Ik denk dat het echt aan zijn persoonlijkheid ligt. Bij PSV was hij echt de beste voetballer die ik in tijden heb gezien, maar dat is niet genoeg. Die jongen had gewoon voor Utrecht of Twente moeten kiezen toen hij daar de mogelijkheid voor kreeg van PSV.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 10, 2009 2:21 pm

joey schreef:@Enganche: het is niet mijn bedoeling je voor gek te zetten. Als dat zo is overgekomen, dan mijn excuses. :blush.gif: Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het heel lastig is om spelers te beoordelen. Arsène Wenger vergeleek onlangs het aankopen van spelers met Russische roulette spelen en dat is niet zo ver van de werkelijkheid.
Vatte het niet persoonlijk op hoor. Wilde het alleen even recht zetten.

Wenger had het vooral over het mentale (wat duidelijk het moeilijkst te beoordelen is wanneer je nog nooit met een speler hebt gewerkt) en over de randzaken die druk op een transfer uit kunnen oefenen. Interesse van andere clubs, de transferdeadline, druk van zaakwaarnemers, etc, soms moet er haast gemaakt worden met een transfer. Dat noemde Wenger blufpokeren. De woorden Russische roulette heeft hij volgens mij niet gebruikt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 10, 2009 2:24 pm

Wel leuk om oude reacties af en toe eens terug te lezen (ook die van mezelf). Ik mag het ook graag doen als er discussie is omtrent een speler. :smallgrin.gif:

De entree van Aissati bij Ajax is wat ongelukkig geweest. Maar ik ga 'm nog niet afschrijven, ook niet als hij zich misdraagt bij Jong Ajax. Die jongen kan ballen, dat hebben we allemaal kunnen zien. Aan de andere kant kun je niet blijven teren op oude prestaties. Hij zal moeten beseffen dat het zo onderhand 5 voor 12 is.

Laat Jol maar eens goed met hem aan de slag gaan. Daar heeft hij wat mij betreft in ieder geval dit hele seizoen de tijd voor.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 2:29 pm

Mee eens, Marillion. Het kan niet zo zijn dat elke nieuwe trainer dure spelers die er al zijn bij het vuilnis zet.
Enganche schreef:
joey schreef:@Enganche: het is niet mijn bedoeling je voor gek te zetten. Als dat zo is overgekomen, dan mijn excuses. :blush.gif: Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het heel lastig is om spelers te beoordelen. Arsène Wenger vergeleek onlangs het aankopen van spelers met Russische roulette spelen en dat is niet zo ver van de werkelijkheid.
Vatte het niet persoonlijk op hoor. Wilde het alleen even recht zetten.

Wenger had het vooral over het mentale (wat duidelijk het moeilijkst te beoordelen is wanneer je nog nooit met een speler hebt gewerkt) en over de randzaken die druk op een transfer uit kunnen oefenen. Interesse van andere clubs, de transferdeadline, druk van zaakwaarnemers, etc, soms moet er haast gemaakt worden met een transfer. Dat noemde Wenger blufpokeren. De woorden Russische roulette heeft hij volgens mij niet gebruikt.
O, blufpoker dan. Iets van die strekking. En dan heeft Wenger nog een hoop meer te vertellen dan de TD van Ajax. Kwaliteit is immers duur.

Hoe dan ook, elke transfer blijft een gok. Daarom ben ik er ook heel erg tegen om het eigen vermogen voor het aankopen van spelers aan te spreken. Mislukt de speler, dan teer je zwaar in.

Harm

Bericht door Harm » di nov 10, 2009 2:45 pm

En als je eigen vermogen bestaat uit spelers?

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 10, 2009 2:46 pm

Je eigen vermogen bestaat uit het totaal van je bezitting minus het totaal van je schulden.
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » di nov 10, 2009 2:57 pm

okee, dan formuleer ik het als volgt: Als je bezittingen alleen bestaan uit spelers (en de toekomst).

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 10, 2009 3:12 pm

Kunnen we even terug naar Aissati? Even peilen: wie is er nog van overtuigd dat Aissati het gaat redden bij Ajax? Of anders gesteld: hoe hoog schatten jullie die kans in?

Ik niet erg hoog, want ik krijg de indruk dat Jol het niet in hem ziet zitten.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 10, 2009 3:17 pm

Harm schreef:okee, dan formuleer ik het als volgt: Als je bezittingen alleen bestaan uit spelers (en de toekomst).
Je vermogen verandert niet door het aantrekken van spelers. Je bezittingen nemen toe met hetzelfde bedrag als waarmee je schuld toeneemt. Je vermogen zal verminderen door de afschrijving en het salaris zoals die in het resultaat worden meegenomen.
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » di nov 10, 2009 3:23 pm

Je vermogen neemt per saldo niet af, maar als je al jaren spelers tot 0 afschrijft (spelers als Luque, Ogararu), neemt je vermogen natuurlijk wel af. Dat is de afgelopen jaren gebeurd waardoor Ajax nu alleen nog maar spelers heeft en De Toekomst die een waarde op de balans vertegenwoordigen. Ajax kan nog maar op 2 manieren over geld beschikken: een lening afsluiten of spelers verkopen terwijl er voorheen nog geld in kas zat. Die bron lijkt uitgeput.

Plaats reactie