Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 2:59 pm

Punt is dat zo'n speler natuurlijk niet voor niets nog niet in Jong Ajax speelt. Ook Huistra wil winnen, dus als Eriksen beter is dan de alternatieven speelt hij in Jong Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 3:04 pm

Dat denk ik dus niet. Ik denk dus dat die oudjes speelminuten moeten maken zodat ze nog wat opleveren.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 3:08 pm

Op de positie van Eriksen spelen doorgaans Claassen, Sarpong en Danilo. Aan welke oudjes refereer jij?
Castillion moet in sommige wedstrijden ook Jongebloet nog voor zich dulden.

Zou het misschien kunnen dat onze zogenaamde toptalenten ook nog stappen moeten maken?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 3:13 pm

Denk dat iedereen hier wel aangeeft dat deze spelers nog stappen moeten maken, op Vedette-10 na.

Oudjes? Lindgren, Wielaert, Silva, Ogararu en dan nog de oudere jeugdspelers die jij ook noemt. Castillion speelt deels in de A1 en deels in Jong Ajax. Hij zal ook de spelers van Jong Ajax wedstrijden moeten laten spelen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Jong Ajax allang niet meer dient als opleiding voor het eerste maar is meer een afvalbak van de selectie.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 3:19 pm

Maar dat geld dus niet voor de veelvuldig aangehaalde spelers. Eriksen heeft totaal geen last van oudjes uit de categorie van Lindgren, Wielaert of Bruno Silva, want die spelen niet op zijn positie. Zelfde geldt voor Castillion.

Natuurlijk is het een probleem dat Ajax te veel selectiespelers heeft, maar omtrent deze discussie over de zogenaamde toptalenten is het geen issue, want Ajax heeft simpelweg geen toptalenten op die posities. Eventueel zou je Van Rhijn kunnen noemen, maar die doet het in de A1 ook zo denderend niet. Ter vergelijking: Bonevacia speelt meer in Jong Ajax dan in de A1, ondanks dat bijvoorbeeld Lindgren op zijn positie zou kunnen spelen.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 3:22 pm

Jesse schreef:Al die namen van die jeugdspelers.. Is er iemand hier die ze wekelijks volgt en denkt dat ze de stap aankunnen?
Lees de jeugdzones van deze website en Ajaxfans er op na zou ik zeggen. Het zijn spelers die na de winterstop bij de selectie zouden moeten kunnen zitten en vanaf volgend jaar serieus minuten moeten kunnen gaan maken.

Dat ze niet in Jong Ajax spelen zegt niets. Jong Ajax is een team oudjes en afgedankte spelers. Bovendien maken échte talenten de sprong vanuit de A naar het eerste.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 3:23 pm

Inderdaad. Ff afwachten.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 3:24 pm

De Dominee schreef:Lees de jeugdzones van deze website en Ajaxfans er op na zou ik zeggen. Het zijn spelers die na de winterstop bij de selectie zouden moeten kunnen zitten en vanaf volgend jaar serieus minuten moeten kunnen gaan maken.
Omdat iemand (die voor z'n lol wat jeugdwedstrijdjes bezoekt, zonder hiermee mensen te willen afvallen) zegt dat-ie denkt dat een speler de stap zou kunnen maken is dit ook zo?

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 3:27 pm

Daar wordt toch om gevraagd? Mensen die het volgen?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 3:27 pm

Hoe lang speelt Eriksen al in de A1 en wat is zijn leeftijd? Misschien slaat hij Jong Ajax wel over ja, als hij echt zo goed is. In dat geval zou hij er binnenkort wel bij kunnen komen.

Een vraag aan de kenners van het Nederlandse jeugdvoetbal: hoe groot is het verschil in niveau van de A1 competitie en de Beloftencompetitie?
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 3:29 pm

Ja, maar jij bent die personen dus niet. In feite weet je dus niet waar je het over hebt, want je ziet die spelers nooit aan het werk.

Het ondermijnt de discussie een beetje. Ja maar hij zegt het!

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 3:31 pm

Bertje schreef:Ja, maar jij bent die personen dus niet. In feite weet je dus niet waar je het over hebt, want je ziet die spelers nooit aan het werk.

Het ondermijnt de discussie een beetje. Ja maar hij zegt het!
Ik beweer ook niet dat ik dat ben. Ik baseer mijn mening op mensen die deze spelers zien spelen en waarvan ik het gevoel heb dat zij er verstand van hebben. Alsof je ergens geen waardeoordeel over kunt geven door je in te lezen.

Bovendien wordt er gevraagd om mensen die deze spelers vaker hebben zien spelen en er positief over zijn. Ik beantwoord die vraag.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 3:41 pm

Natuurlijk kun je wel kennis opdoen door je in te lezen, maar nogmaals (en het is dus niet mijn bedoeling om te zeggen dat Jut of Jul er geen verstand van heeft): wie zegt dat zij het goed zien? Dat is lastig te bepalen als je zelf nooit gaat kijken en dus ook geen vergelijkingsmateriaal hebt voor wat betreft in hoeverre jouw kijk op jeugdige talenten overeen komt met die van de ander.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 4:50 pm

De Dominee schreef:
Jesse schreef:Al die namen van die jeugdspelers.. Is er iemand hier die ze wekelijks volgt en denkt dat ze de stap aankunnen?
Lees de jeugdzones van deze website en Ajaxfans er op na zou ik zeggen. Het zijn spelers die na de winterstop bij de selectie zouden moeten kunnen zitten en vanaf volgend jaar serieus minuten moeten kunnen gaan maken.

Dat ze niet in Jong Ajax spelen zegt niets. Jong Ajax is een team oudjes en afgedankte spelers. Bovendien maken échte talenten de sprong vanuit de A naar het eerste.
Natuurlijk zegt het wel wat. Die jongen zit niet bij Jong Ajax en ook niet bij de selectie. Blijkbaar is hij er nu nog niet klaar voor. Anders zou hij de sprong vanuit de A1 wel maken, nietwaar? Martin Jol kan simpel bepalen dat Eriksen moet spelen in Jong Ajax, omdat hij klaargestoomd moet worden voor Ajax 1. Martin Jol is de baas.

Tja, er staan wat mooie stukjes over Eriksen op ajax.nl en iedereen begint elkaar na te papegaaien. Maar de A1 is een veel en veel lager niveau dan Ajax 1. De vedette van de A1 is niet automatisch goed genoeg voor Ajax 1. Kan best zijn dat deze jongen dat wel zal zijn in de toekomst, maar laten we niet overdrijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 09, 2009 6:07 pm

Het verschil tussen de A1 en Jong Ajax daarentegen is schrijnend klein tegenwoordig.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 6:12 pm

Maar als je kijkt naar het niveau van de competities waarin deze teams uitkomen? Ik kan me zo voorstellen dat de beloftencompetitie veel sterker is dan de A1 competitie. Een sterke A1 wordt dan te weinig op de proef gesteld, en zou dus eigenlijk als Jong Ajax tegen sterkere tegenstanders moeten spelen.

Maar ik weet niks van jeugdvoetbal, dus misschien is het niveauverschil te verwaarlozen. Ik laat me graag voorlichten door iemand die er meer verstand van heeft.
Ajax!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 09, 2009 9:35 pm

Sport1 schreef:'SITUATIE AJAX ZONDER SUAREZ ZORGELIJK'

Ajax-trainer Martin Jol verklaarde vanavond in Sport1 United dat topscorer Luis Suarez wat Ajax betreft niet wordt verkocht in de winterstop. 'Als hij wegvalt, is de situatie bij Ajax vrij zorgelijk als het om doelpunten maken gaat. We hebben momenteel verder niet echt afmakers in de ploeg en als je dan iemand laat vertrekken die in november al bij 30 Ajax-treffers is betrokken, blijft er niet veel over.'

Jol beseft ook dat de Amsterdammers machteloos zijn als er een Europese topclub komt die een exorbitant bedrag biedt. 'Kijk hij moet natuurlijk niet naar een club als Lazio Roma of Villarreal,' aldus de Scheveninger. 'Los van het feit dat die clubs niet goed genoeg zijn, betalen die ook nooit meer dan 20 miljoen euro. Zo eerlijk ben ik dan ook wel, het is dan wel de bedoeling dat voor Suarez de hoofdprijs wordt betaald.'

'Als hij onverhoopt in januari wordt weggekaapt door een club als Manchester United, is het wel noodzakelijk dat we daarop goed anticiperen', meent Jol. 'Dus kijken we ook al naar eventuele opvolging.' Op namen wilde Jol niet direct ingaan, maar na aandringen liet hij weten dat hij de hoop heeft dat in de winterstop één of enkele oud-Ajacieden terugkeren. Naast de namen van Ryan Babel en de bij AC Milan verpieterende Klaas-Jan Huntelaar had Jol het ook expliciet over de komst van Rafael van der Vaart ' Ik hoop dat hij komt, met hem hebben we het beste middenveld van Nederland. Met Van der vaart wordt Ajax kampioen.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 10:02 pm

Hopen mag altijd.

Overigens vind ik het allesbehalve een zekerheid dat Ajax mét VDV kampioen wordt. Je moet eerst maar eens afwachten hoe dat gaat lopen. Wat betekent zijn aanwezigheid voor het middenveld? En hoe gaat het tussen hem en Suarez?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2009 10:13 pm

Ja. hopen mag. Maar ik zou het dan gewoon wel even lekker stil houden. Wat is nu het belang van zo'n mededeling? Kijk, als Jol achter de schermen probeert om zo'n jongen naar Amsterdam te halen vind ik het prima. Maar laat dat nou niet horen. Supporters gaan toch weer denken dat er wat mogelijk is, en spelers die je nu opstelt voelen misschien wel een gebrek aan vertrouwen.

Voetballers genoeg Martin. Doe er wat leuks mee zou ik zeggen.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 09, 2009 10:18 pm

Laat Jol lekker z'n mond houden zeg. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 10:36 pm

Ik kan er ook weinig mee. Straks roept hij nog dat KJH, VDV en Babel alle drie moeten komen, want anders wordt Ajax geen kampioen. Probeer het maar met de huidige selectie, zou ik zeggen. :excited.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 11:07 pm

Met Van der Vaart wordt Ajax kampioen... Wát een domme uitspraak zeg! Dit is weer materiaal voor in de kleedkamers. Je zou bijna gaan hopen dat Van der Vaart niet naar Ajax komt, want dan weet je zeker dat je geen kampioen wordt.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 11:11 pm

Dom inderdaad. Dit is niet de week van Jol. :excited.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 09, 2009 11:17 pm

Ik zat met een schuin oog te kijken, maar volgens mij heeft hij het niet zo gezegd. Hij gaf alleen aan dat Ajax met een speler als Van der Vaart erbij de sterkste ploeg van Nederland zou worden. Anderen interpreteerden dat als 'met Van der Vaart erbij wordt Ajax kampioen'.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 11:22 pm

Ok, dat klinkt al iets minder dom... maar ik blijf erbij dat een trainer/manager niet moet ingaan op namen van spelers die eventueel zouden kunnen komen. Dat moet je intern houden en achter de schermen in orde maken, indien haalbaar. Zo'n uitspraak, wat zou Siem de Jong daar van moeten vinden? Gaat die hier de komende weken beter van voetballen? Lijkt me niet.

Geen sterke beurt van Jol.
Ajax!

Plaats reactie