Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 12:46 pm

Daar is Pantelic al voor en Castillion is er ook nog.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 12:46 pm

Ajax kan sowieso wel wat balvaste spelers gebruiken, of dat nu in de spits is of elders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 12:56 pm

Dat is leuk bedacht, maar we zullen het moeten doen met de spelers die we hebben. Dus vul maar in.

sander

Bericht door sander » ma nov 09, 2009 1:02 pm

Ajax moet gewoon beginnen bij Jong Ajax met voorin Zeegelaar, Castillion en Josefzoon en daarachter Eriksen. En misschien dan ook Danillo. Als het zulke grote talenten zijn, laat ze dan lekker met elkaar voetballen in Jong Ajax.

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 1:12 pm

joey schreef:Tja, zo werkt het wel. Dure en belangrijke spelers moeten spelen. Vraag maar aan Van Basten. Maar even voor alle duidelijkheid, ik zeg er nog bij dat ik niet weet wat er met die jongen aan de hand is. Ik vind hem alleen geen fitte indruk maken.

Nee, ik zeg alleen dat hij geen pijn hoeft te hebben omdat er pijnstillers bestaan. Veel spelers nemen die. Dat weet je best.
Toch wel. je geeft aan dat ie wel iets moet mankeren, want hij maakt, volgens jou geen fitte indruk.Wat heeft MVB hier mee te maken ?.Jij denkt echt dat Jol opdracht ( of vanuit zichzelf ) Sulejmani opstelt omdat het een dure jongen is maar verder er geen ruk van bakt ?.Dat ie hem laat invallen terwijl er op dat moment eigenlijk een beter alternatief is ?.

Joey, er zullen best spelers zijn die pijnstillers nemen.Zoals er best Marokkanen zijn die foute dingen doen :smallgrin.gif: , maar dat wil toch niet zeggen dat alle spelers en Sulejmani pijnstillers neemt.Ten eerste weet je dat niet en ten tweede geef je dus weer aan dat je denkt dat ie een mankement, een " verborgen " blessure heeft, want anders begrijp ik dat verhaal van die pijnstillers niet.
Ik heb hem niet ziGlimlachen zeg ik toch.
Bij Heerenveen lachen ze zich rot.
Bij Heerenveen lachen ze zich rot omdat AJAX het absurde bedrag van meer als zestien miljoen op tafel legde voor Sulejmani.Dat was natuurlijk absurd, maar persoonlijk geloof ik dus niet dat Heerenveen zich kapot lacht omdat ze, zoals jij vermoed, een speler met een blessure smaakje hebben verkocht.Ik heb hem ook niet zien glimlachen.
Dit vind ik echt onzin. Dat ongeleide projectiel is elk jaar goed voor tien tot vijftien assists. Geen speler die hem dat nadoet, ook Sibon niet. Dan kun je redeneren dat Suarez in plaats van vijftien assists dertig assists had kunnen hebben als hij de bal vaker had afgespeeld, maar hij is wel een spits. Spitsen willen zelf scoren. Huntelaar speelde geen bal af als hij die kreeg in de buurt van het doel, maar daar hoorde ik nooit iemand over. De taak van Suarez is de bal in het doel te krijgen.

Ik vind dat de andere spitsen, in de schaduw van Suarez, best kansen krijgen om een actie te maken of op het doel te schieten. Zelfs Urby lukt dat, terwijl hij geen echte aanvaller is. Maar Urby heeft wel de dynamiek. Sulejmani daarentegen komt net dat beetje dynamiek tekort dat hij bij Heerenveen wel had.
Het zal me een worst wezen of dat spitsen willen scoren, het zal me een worst wezen of dat ie dertig assist heeft of niet.De essentie van miijn verhalen w/b. Suarez is dat, als ie dan ECHT de grote mijnheer wil worden juist in wedstrijden zoals b.v. tegen Twente DE assist geeft.Dat is steeds mijn kernvan het verhaal.Geeft ie gisteren de assist op b.v. De Zeeuw dan wordt een mogelijkheid EEN GROTE kans.Dat zijn nu juist die kleine verschillen waardoor je ook deze wedstrijden naar je toe kan trekken.Dat bedoel ik dus ook met Urby.Ja daag met zijn dynamiek, hij had gister de bal op SUAREZ moeten geven die dus hardstikke vrij stond, inplaats te blijven lopen met de bal en deze knullig op het laatst te verliezen.Dat maakt nu juist het verschil.
Tja, aanspeelpunt... Ook zoiets modieus. Ik denk dat Ajax eerder creativiteit op het middenveld tekort komt. Maar daar heeft bijvoorbeeld Suarez ook last van. En die rendeert wel.
Dat is niks modieus, dat is voor de rest van het elftal een must.
Jol zal zijn team bouwen om Suarez en niet om Sulejmani. Suarez heeft het namelijk wél laten zien. Als Pantelic het aanspeelpunt voor Sulejmani moet worden, waarom zit Mickey dan op de bank terwijl Pantelic op het veld staat? Blijkbaar ligt het voor Jol niet zo eenvoudig. Want als hij alleen maar een aanspeelpunt hoefde op te stellen om Mickey weer de speler van Heerenveen te laten worden, was de keuze snel gemaakt. Vergeet niet dat Mickey een enorme financiële waarde (op papier) vertegenwoordigt. Ajax zou bij wijze van spreken Sibon kopen als dat nodig was om Mickey aan het ballen te krijgen.
Tja, zoiets gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen.Maar is het je dan niet opgevallen dat de schaarse momenten dat Pantalic en Sulejmani in het veld stonden die samenwerking tig keer beter is dan b.v. tussen Pantalic en Suarez.Kan ook niet want bij Suarez weet je het dus nooit.Je kan als middenveld je eigen het laplazerus lopen maar het is geen zekerheidje dat je van Suarez de bal krijgt als je diep gaat en vrij staat.

Wat bedoel je nou? Een situatie waarin anderen niet vrij kwamen te staan? :confused.gif:
Tja, ik geloof dat ik tot aan tegen Twente per wedstrijd voorbeelden geef waarin spelers vrij staan maar de bal niet krijgen.Dus dat verhaal van dan moeten andere spelers vrijlopen/staan van jou kant klopt niet.Ze staan genoeg keren dik vrij .. en ook nog eens op zeer belangrijke momenten in de wedstrijd ..maar de bal komt niet.
Kijk eens naar dat filmpje dat ik hier geplaatst heb. Daarin zie je dat Sulejmani (mét versnelling) keer op keer op zoek gaat naar de bal. Bij Ajax vind ik hem vooral passief. Hoe verklaar je dat verschil.
Nou, ik zie in dat filmpje een moment waarop Sulejmani rennend naar voren wordt achtervolgd door drie meelopende verdedigers van de Graafschap die inplaats van in te grijpen,elkaar aan kijken van doe jij het maar.Verder zie ik een Sulejmani die heel veel profijt heeft van zijn medespelers in de voorhoede, iets wat je van de AJAX voorhoede niet kan zeggen.

Het verschil tussen Sulejmani bij Heerenveen en de Sulejmani bij AJAX bedoel je?.Omdat men bij AJAX alles afstemt op Suarez en Suarez alles afstemt op zichzelf.Bij Heerenveen kwam Sulejmani in een degelijke voorhoede organisatie waar iedere speler met elkaar en voor elkaar de aanval opzette.Waar de mate van belangrijkheid gelijkwaardig was en waar het combinatiespel duidelijk omlijnt was.Geen onvoorspelbaar gedrag.Was er de ruimte dan kwam er de combinatie, ging de buitenspeler diep dan kwam de steekpass,had Sulejmanie dat moment van vrijheid dan kreeg hij de bal.Duidelijk, herkenbaar voor spelers.

En nu ?.Vertel me eens eerlijk Joey .. ondanks de kwaliteiten van Suarez, de speler waar AJAX dan omgebouwd zou zijn ( en die zodadelijk weg is, niet dat het elftal om Sulejmanie gebouwd moet worden daar hadden we het niet over ) wanneer is er duidelijkheid voor de anderen in Suarez zijn spel.Suarez is, ondanks zijn waarde voor AJAX het zelfde als een vriend die twintig keer roept dat ie je zal ontmoeten in dat cafeetje op de markt maar waarvan je nooit weet wanneer ie dan daadwerkelijk zal komen.

Het probleem van dit alles is dat bij een eventuele verkoop van Suarez er geen zekerheid is dat degene die daarover moeten beslissen met het transfer geld de juiste spelers zullen aantrekken om de rest van dit team naar een hoger plan te tillen.Het probleem is dat men wel kan roepen dat er jeugd moet doorstromen, maar dan moet er die ook wel zijn.En niet tenkosten van zo'n speler hem maar effe in het diepe gooien terwijl men daar eigenlijk nog niet rijp voor is ..
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 1:34 pm

joey schreef:Daar is Pantelic al voor en Castillion is er ook nog.
Over Castillion kan ik niet oordelen, van Pantelic ben ik geen fan. En Suarez ook niet.. :smallgrin.gif:
Ajax!

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 1:39 pm

Giacomo Puccini schreef:
joey schreef:Daar is Pantelic al voor en Castillion is er ook nog.
Over Castillion kan ik niet oordelen, van Pantelic ben ik geen fan. En Suarez ook niet.. :smallgrin.gif:
Met wie is Suarez wel fan ?.Bij Groningen met niemand in het veld.Met KJH ook niet bij AJAX ..
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 1:57 pm

Klopt, Luis gaat bijna altijd voor eigen succes. Zit opgesloten in zijn spel, maar heeft ook te maken met een gebrek aan stuctuur. Ajax speelt niet echt herkenbaar voorin. Toen Huntelaar nog bij Ajax speelde had Suarez heel veel assist. Het was duidelijk hoe Huntelaar aangespeeld moest worden.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 2:22 pm

En nu zonder Huntelaar heeft Suarez nog steeds bakken met assists. :confused.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 2:30 pm

Hij had toen als ik het me goed herinner meer assists dan goals. Nu is het andersom. Al liegen statistieken altijd en wil ik me daar dus niet blind op staren. Ik signaleer alleen dat de voorhoede te weinig chemie vertoont, het zijn eilandjes. Als linie is de aanval dus een eiland, maar ook onderling weten de aanvallers elkaar moeizaam te vinden. Als team is Ajax daar de dupe van. Met zijn individuele acties maskeert Suarez een hoop, maar dat is van eindige duur.
Ajax!

peter

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 2:36 pm

Ik blijf er bij dat het niet veel met chemie te maken heeft en meer met kwaliteit. Sulejmani, Rommedahl, Kennedy en Cvitanich zijn hele matige vondsten. Pantelic krijgt nog altijd de voorkeur van de twijfel, maar is ook geen wereldtopper, want daarvoor is hij simpelweg te statisch en te traag.

Suarez verbloemt inderdaad veel, maar met wat meer kwaliteit rendeert hij ook beter.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 2:40 pm

Eens, Ajax heeft voorin gewoon weinig lopen. En dat weet Suarez ook wel. Daarom is hij misschien wat egoistischer..
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 2:56 pm

Een gebrek aan kwaliteit spreek ik ook niet tegen, de andere jongens zijn duidelijk niet van het niveau van Suarez. Maar het zijn niet allemaal zulke prutsers als soms lijkt. Bij andere clubs hebben deze spelers beter gepresteerd, dat komt niet alleen doordat Ajax een niveautje hoger is (deels wel) maar ook door hoe Ajax speelt en met wie spelers moeten samenspelen. Van deze jongens worden dingen verwacht waar ze nooit goed in geweest zijn. Het zijn ondoordachte aankopen. Alleen Rommedahl als supersub doet waarvoor hij gehaald is. Maar die speelt dan ook al zo lang in Nederland, dat iedereen precies weet wat hij wel en niet kan. Dus daar kun je ook bijna niet mee in de fout gaan.
Ajax!

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 3:01 pm

Peter schreef:Ik blijf er bij dat het niet veel met chemie te maken heeft en meer met kwaliteit. Sulejmani, Rommedahl, Kennedy en Cvitanich zijn hele matige vondsten. Pantelic krijgt nog altijd de voorkeur van de twijfel, maar is ook geen wereldtopper, want daarvoor is hij simpelweg te statisch en te traag.

Suarez verbloemt inderdaad veel, maar met wat meer kwaliteit rendeert hij ook beter.
Kwaliteit, Mawh .. Twente staat bovenaan, Psv staat tweede om nu te zeggen dat er daar zoveel kwaliteit voorin loopt ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 3:04 pm

Rommedahl is vorig seizoen een halfjaartje verhuurd aan NEC en ook daar was het veelal erg matig. Wat mij betreft gaat de vlieger dat Ajax anders speelt en met wie ze spelen dan ook niet op. Gewoon op ieder niveau niet goed genoeg, helaas. Cvitanich past niet bij Ajax en ik vraag me af of hij ooit een knikker zal raken in Europa. Kennedy begon aardig, maar is nu toch echt een hopeloos geval. Zou bij een NEC ook de pannen niet van het dak spelen, hoor. Kennedy heeft goed gepresteerd in een geolide machine bij Twente, maar Denneboom deed dit bijvoorbeeld ook vrij aardig. Als men vervolgens elders moet gaan spelen, dan kan men hier niet meer op leunen en zal men zichzelf moeten inpassen. Als je niet goed genoeg bent, dan lukt dat dus gewoon niet. Wielaert idem dito. Allemaal in de basis gewoon niet goed genoeg.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 3:06 pm

Klopt helemaal, maar er kan meer uit deze spelers gehaald worden met bepaalde automatismen.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 3:07 pm

999 schreef:
Peter schreef:Ik blijf er bij dat het niet veel met chemie te maken heeft en meer met kwaliteit. Sulejmani, Rommedahl, Kennedy en Cvitanich zijn hele matige vondsten. Pantelic krijgt nog altijd de voorkeur van de twijfel, maar is ook geen wereldtopper, want daarvoor is hij simpelweg te statisch en te traag.

Kwaliteit, Mawh .. Twente staat bovenaan, Psv staat tweede om nu te zeggen dat er daar zoveel kwaliteit voorin loopt ..
Vind ik dus wel. Ik vind Suarez van buitencategorie, maar de rest is echt een ramp. Bij PSV en Twente is er niemand van buitencategorie, maar is er wel wat meer van redelijk niveau. Kennedy, Sulejmani, Rommedahl zouden er bijvoorbeeld niet in de basis staan. Pantelic is een twijfelgeval.

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 3:09 pm

Peter schreef:
999 schreef:

Vind ik dus wel. Ik vind Suarez van buitencategorie, maar de rest is echt een ramp. Bij PSV en Twente is er niemand van buitencategorie, maar is er wel wat meer van redelijk niveau. Kennedy, Sulejmani, Rommedahl zouden er bijvoorbeeld niet in de basis staan. Pantelic is een twijfelgeval.
Of dat die in de basis zouden staan is giswerk.Twente en Psv hebben ook niks bijzonders in de voorhoede staan.Alleen zijn ze daar veel minder gefocussed op zichzelf ...
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 3:19 pm

Dan verschillen we van mening. Ik vind Rommedahl, Cvitanich, Sulejmani en Kennedy brandhout. Ik heb dan liever Stoch, Ruiz, NKufo, de Jong of Dzudszack, Lazovic, Reis en Koevermans. Niemand kan tippen aan onze Suarez, natuurlijk.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 3:21 pm

Ha! Rommedahl was bij PSV jarenlang vaste waarde. En ook bij Nec wilden ze hem graag behouden. Maar enfin, we zullen het niet eens worden over deze speler. Jij vindt hem niks, ik vind hem goed bruikbaar in bepaalde situaties.

Pantelic en Sulejmani zijn echt niet slechter dan Toivonen en Lazovic, maar Rutten heeft wel een systeem bedacht waarin deze beperkte spelers renderen. Jol is dat nog niet gelukt.

Cvitanich vind ik ook geen Europese speler. Mist kwaliteit maar heeft daarnaast de pech dat Ajax een systeem speelt waarin deze jongen het op het niveau van Ijsselmeervogels nog niet eens zou redden. Zou het mogelijk kunnen redden bij een laagvlieger in Spanje of Portugal.

Kennedy vind ik trouwens echt geen materiaal voor Ajax, dat ben ik met je eens.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 09, 2009 4:09 pm

Suarez is nog steeds koning van de assists hoor.. dus waar het vandaan komt dat ie alleen aan zichzelf denkt is mij een raadsel.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 4:46 pm

Tja, toen KJH er nog was, hoorde je die verhalen over het vermeende egoïsme van Suarez ook al. Maar als je dan keek van wie KJH zijn assists kreeg, dan was het toch meestal Suarez. Want Suarez mag dan een mannetje zijn, hij wist dat een kans bij KJH heel vaak een goal was. En Suarez is voor alles een winnaar.

En wie zijn dan nu zijn medespelers? Kennedy, Rommedahl, Sulejmani, Pantelic, Siem de Jong. Tja, dan zou ik ook voor mijn eigen kansen gaan. Misschien is het wel zo dat Suarez Sulejmani de bal niet geeft omdat hij weet dat die er in de regel weinig zinnigs mee doet. Dat Luis denkt: dan ga ik voor mijn eigen kansen.

Maar ik begrijp dat we Sulejmani een hoop personeel moeten meegeven, wil hij tot zijn recht komen? Dat zou dan betekenen dat hij erg beperkt is. Een echt goede aanvaller zorgt wel dat hij, zeker in de eredivisie, kansen krijgt. Neem Suarez, die speelt gisteren zijn man simpel uit en schiet op de lat. Die jongen is namelijk een klasbak, dus komt hij niet veel verdedigers tegen die hem in bedwang kunnen houden. Als Sulejmani werkelijk zo goed is als iedereen ooit dacht, dan zou dat ook voor hem moeten gelden. Maar voorlopig laat hij weinig zien.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 6:07 pm

Zo goed is Sulejmani dus niet. Ook is hij geen dwingende speler maar iemand die meer sturing nodig heeft, hoorde ik gisteren van Riemer van de Velde. Daar herken ik wel wat in. Is Sulejmani daarmee een waardeloze speler? Dat lijkt me te kort door de bocht.

Sulejmani zou wel nuttig kunnen zijn, maar dan moet er in de spits een speler als Sibon, N'Kufo, Huntelaar lopen. Ik heb het niet over niveau, maar over het type speler. Spelers die voorspelbare loopacties maken, altijd aanspeelbaar zijn, teamspelers. Op Suarez is geen peil te trekken, ook door zijn medespelers niet. Dat helpt niet mee als je het hebt over het samenspel. Ik snap heel goed dat iets mindere Goden die het zelf eigenlijk ook van acties aan de bal moeten hebben, daar helemaal gek van worden.

Degene waarmee Suarez nog het meest een klik heeft, is de ervaren Rommedahl. Laat dat nou net een speler zijn die altijd hetzelfde doet en zich wegcijfert voor het team. Die heeft veel loopvermogen, ook als hij niet aan de bal is. Daar kun je schamper over doen, maar in alle goed teams heb je sterren en waterdragers. Pantelic en Suarez vinden allebei dat ze de ster zijn, dat werkt dus niet zo goed, tenzij Pantelic zich gaat schikken. Sulejmani is in potentie een ster, maar niet in dit gezelschap. Heeft niks met een blessure te maken of dat hij het verleerd zou zijn, maar met de samenstelling van de voorhoede. Die is hoogst ongelukkig gekozen.
Ajax!

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 09, 2009 6:19 pm

Als je dat filmpje van die acties van Mira ziet, vraag je je toch echt af waar die speler gebleven is?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma nov 09, 2009 7:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie