Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 9:38 pm

Ja, het is een heel groot probleem. Want niet alleen zien we die niets van die investering terug. We raken hem zo ook nooit meer kwijt voordat hij einde contract is. Als ik Jol was zou ik toch eens proberen of we niet een club met een rijke voorzitter kunnen vinden die op basis van een mooi dvd'tje nog een supertalent wil strikken. Probleem is alleen dat we niet nauwelijks geschikte beelden van hem hebben in een Ajax shirt.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 08, 2009 10:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:35 am, 3 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo nov 08, 2009 10:14 pm

Net bij de Eretribune op RTV N-H had Fritz Barend de vinger op de oorzaak gelegd van het falen van Sulejmani. Hij zei dat Sulejmani in zijn Heerenveen tijd geblesseerd was geraakt en dat hij destijds dus geopereerd had moeten worden. Echter, ging hij revalideren zonder onder het mes te zijn geweest. En dat hij daarom tot de dag van vandaag nog steeds niet fit is.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 08, 2009 10:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 08, 2009 10:23 pm

Hoe heeft die jongen ooit door de keuring kunnen komen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo nov 08, 2009 10:24 pm

Nee, maar het is gewoon een feit dat sinds hij die blessure bij Heerenveen heeft opgelopen hij nooit meer de oude Mickey is geweest. Hij heeft gewoon gerevalideerd met een lichte scheurtje in z'n meniscus. Atouba heeft op dit moment ook zo'n soortgelijke blessure en die moet meteen onder het mes.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo nov 08, 2009 10:27 pm

brigade zuid schreef:Hoe heeft die jongen ooit door de keuring kunnen komen.
Ik citeer VLJBPdV van PN (betrouwbare poster):
Onzin. Was al bij Heerenveen zo. Vergeet niet dat hij geblesseerd wat toen Ajax hem kocht. Kwam ook eigenlijk niet door de keuring heen. Pas na veel druk van meerdere kanten zette de doc het licht op groen....

.....en was er enorm gejuich te horen:

In Heerenveen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 08, 2009 10:28 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 08, 2009 10:49 pm

Peter schreef:Ik weet het niet met Sulejmani. Hij is zo slecht dat je bijna wel uit moet gaan van fysiek falen. Hoe dan ook, het begint er op te lijken dat dit de grootste miskoop ooit wordt.
En dat terwijl hij volgens veel kenners niet kón mislukken. Zo zie je maar.

Ben het met je eens, hij zal wel iets mankeren. Anders valt niet te verklaren dat hij zover is teruggevallen.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 08, 2009 10:51 pm

niks

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 8:30 am

joey schreef:
Peter schreef:Ik weet het niet met Sulejmani. Hij is zo slecht dat je bijna wel uit moet gaan van fysiek falen. Hoe dan ook, het begint er op te lijken dat dit de grootste miskoop ooit wordt.
En dat terwijl hij volgens veel kenners niet kón mislukken. Zo zie je maar.

Ben het met je eens, hij zal wel iets mankeren. Anders valt niet te verklaren dat hij zover is teruggevallen.
Oja ?.Dat zou dan dus betekenen dat de medishe staf, de TD enz. deze jongen BEWUST met een fysiek mankement laten voetballen.Met het risico dat het beetje kapitaal wat Sulejmani nog vertegenwoordig op het veld helemaal zal verdampen.Want voetballen met een fysiek mankement, op dit nivo maakt dat fysieke mankement er niet beter op.

En wat is er dan aan Sulejmani te zien op het veld kwa z.g.n. fysiek mankement ?.Stopt hij abrupt na een sprint, hink ie na een actie of heeft ie van een pijn vertrokken gezicht ?.Nee, niks van dit alles.

Al dit gespeculeer komt omdat Sulejmani zijn versnelling zou missen.Die versnelling heeft ie nooit gehad.Kijk er de wedstrijden maar op na van Heerenveen.

Volgens mj ( en dat heb ik ook al eens aangegeven hier ) en Riemer van de Velde vertelde dat ook in Studio Voetbal j.l. zondag, is dat hij bij AJAX heel anders moet spelen, en dat Sulejmani zijn aanspeelpunt voorin ( en zijn stofzuiger achter hem ) mist.Sibon en Pranjic.Dat waren zijn automatisme in het veld, zijn, zoals van de Velde het zei : Zijn begeleiders waarbij die twee in principe altijd degene waren die de aanval opzette, de combinaties ( de automatisme ) inzette.

Zet dat nu eens af tegenover ( en dat zei v.d. Velde ook ) het onvoorspelbaar gedrag van onze voorhoede speler(s).Dat onvoorspelbaar gedrag is de kracht van Suarez, maar het manko voor spelers zoals Sulejmani en deze voorhoede.Maar ook Urby heeft dat gedrag.Niet meteen de combinatie zoeken waardoor het moment van vrijheid, vrijlopen van je medespelers het grootst is benutten maar altijd eerst die kap/draai beweging maken ( Aisatti heeft dat ook ) voordat hij de bal gaat afspelen.En meestal duurt dat ook nog eens een eeuwigheid dat afspelen ( zag je ook weer teegn Twente ).Daarbij zijn de afstanden die Sulejmani nu moet maken ( stijf aan de zijkanten in de meeste gevallen om het veld breed te houden ) ook niet zijn ding.Als je de wedstrijden van hem bij Heerenveen terug kijkt dan zie je hem veel dichter bij de zestien spelen ( mede dankzij het aanspeelpunt Sibon ).

Nu niks van dit alles.Nu mag ie het allemaal zelf uitzoeken, moet ie proberen om zijn dubbele dekking te paseren.Tja ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 10:22 am

999 schreef:Oja ?.Dat zou dan dus betekenen dat de medishe staf, de TD enz. deze jongen BEWUST met een fysiek mankement laten voetballen.Met het risico dat het beetje kapitaal wat Sulejmani nog vertegenwoordig op het veld helemaal zal verdampen.Want voetballen met een fysiek mankement, op dit nivo maakt dat fysieke mankement er niet beter op.
Als hij niet voetbalt, is hij helemaal niets meer waard.
En wat is er dan aan Sulejmani te zien op het veld kwa z.g.n. fysiek mankement ?.Stopt hij abrupt na een sprint, hink ie na een actie of heeft ie van een pijn vertrokken gezicht ?.Nee, niks van dit alles.
O, dat hoeft ook niet. Het gaat om de laatste tien procent, die jongen is echt niet invalide. Pijn hoeft hij ook niet te hebben, met die pijnstillers van tegenwoordig.
Ik weet niet precies hoe het zit, hoor. Maar een echt fitte indruk maakt hij niet op mij.
Al dit gespeculeer komt omdat Sulejmani zijn versnelling zou missen.Die versnelling heeft ie nooit gehad.Kijk er de wedstrijden maar op na van Heerenveen.
Tja, dan zie je een speler die heel wat dynamischer is dan de Sulejmani van Ajax.
Volgens mj ( en dat heb ik ook al eens aangegeven hier ) en Riemer van de Velde vertelde dat ook in Studio Voetbal j.l. zondag, is dat hij bij AJAX heel anders moet spelen, en dat Sulejmani zijn aanspeelpunt voorin ( en zijn stofzuiger achter hem ) mist.Sibon en Pranjic.Dat waren zijn automatisme in het veld, zijn, zoals van de Velde het zei : Zijn begeleiders waarbij die twee in principe altijd degene waren die de aanval opzette, de combinaties ( de automatisme ) inzette.
Slimme man, die Riemer. Hij glimlachte er fijntjes bij. Ze zullen bij Heerenveen natuurlijk nooit toegeven dat ze Ajax voor zestien miljoen een geblesseerde speler hebben aangesmeerd. Dus mist Sulejmani nu... Sibon. Een vijfendertigjarige lantaarnpaal van middelmatig niveau. En zonder die Kroaat van Ludwig kan hij ook niet, want die moet hem vertellen wat hij moet doen. En of dat dubbele gemis nog niet genoeg is, zit Mickey opgescheept met Suarez. Eigenlijk, werd ons duidelijk gemaakt, is het falen van Mickey de schuld van Suarez. Dat klopt natuurlijk, want we weten allemaal dat Suarez nooit een assist geeft. Wat een prutser, die Suarez. Tja, Riemer hoefde dit voorzetje maar te geven en Adriaanse zat druk te knikken. Bah, Suarez. 'Die doet maar wat'. Nee, dan kun je beter Sibon hebben.
Leuk bedacht, maar ik geloof er geen pest van. De verdedigers van de tegenstander zijn doorgaans doodsbang voor Suarez. Dus komt er ruimte voor andere spelers. Urby en zelfs Rommedahl profiteren ervan. Je gaat mij niet vertellen dat de Sulejmani van Heerenveen niet had gekund wat Rommedahl kan. Is dat wel zo, dan hebben we een levensgrote kat in de zak gekocht.

Maar gelukkig nuanceer jij dat nog:
Zet dat nu eens af tegenover ( en dat zei v.d. Velde ook ) het onvoorspelbaar gedrag van onze voorhoede speler(s).Dat onvoorspelbaar gedrag is de kracht van Suarez, maar het manko voor spelers zoals Sulejmani en deze voorhoede.Maar ook Urby heeft dat gedrag.Niet meteen de combinatie zoeken waardoor het moment van vrijheid, vrijlopen van je medespelers het grootst is benutten maar altijd eerst die kap/draai beweging maken ( Aisatti heeft dat ook ) voordat hij de bal gaat afspelen.En meestal duurt dat ook nog eens een eeuwigheid dat afspelen ( zag je ook weer teegn Twente ).
Het ligt dus ook aan Urby. Die prutser.
Daarbij zijn de afstanden die Sulejmani nu moet maken ( stijf aan de zijkanten in de meeste gevallen om het veld breed te houden ) ook niet zijn ding.
Bij Heerenveen zag ik hem het hele veld over denderen. Dat doet hij bij Ajax dus nooit.
Wat is trouwens wel 'zijn ding'?

Nu niks van dit alles.Nu mag ie het allemaal zelf uitzoeken, moet ie proberen om zijn dubbele dekking te paseren.Tja ..
Dat vind ik wel meevallen. Er zijn genoeg situaties geweest waarin ik dacht: hup Mickey, nu heb je de ruimte, doe er iets mee. Maar dan komt er niets, geen actie, geen versnelling. Hij is tot op heden geen schim van de speler die hij was bij Heerenveen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 09, 2009 10:56 am

Natuurlijk had Sulejmani die versnelling wel in z'n Heerenveen tijd. Dat was z'n handelsmerk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 11:00 am

Peter schreef:Inderdaad. Sloeg nergens op wat die jongen liet zien. Ben er wel klaar mee en Zeegelaar verdient daarom een kans.
Zeegelaar recent zien spelen? Vermoeiend, die mensen die maar jeugdspelers het eerste elftal in slingeren zonder te weten hoe het met hun ontwikkeling staat. Ook die spelers kun je verkrachten door ze te vroeg in het eerste elftal te zetten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 11:06 am

D_skilled schreef:Natuurlijk had Sulejmani die versnelling wel in z'n Heerenveen tijd. Dat was z'n handelsmerk.
Inderdaad.

http://www.youtube.com/watch?v=Iuespdsr ... re=related

Zie de sprint die hij trekt op ongeveer 2:50.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 11:11 am

Vermoeiend? Ach, ik weet dat je je standpunt moet verdedigen, want jij wist ons te melden dat Sulejmani niet kon mislukken. Ik vind het helemaal niet verkeerd om een Zeegelaar eens op de bank te zetten. Heb het helemaal niet over vroeg brengen, maar ik zie niet in waarom Sulejmani nog langer op de bank mag plaatsnemen. Je moet na verloop van tijd eens iemand anders de kans geven om op de bank te mogen zitten. Of dat dan Zeegelaar of Castillion is, is afhankelijk van de vorm. Het is hoe dan ook demotiverend als je als jeugdspeler geen kans krijgt, terwijl een ieder Sulejmani iedere wedstrijd ho-pe-loos ziet invallen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 09, 2009 11:20 am

Je zet natuurlijk geen spelers op de bank als je in principe niet van plan bent om die spelers in te brengen. Voorlopig heeft Zeegelaar behalve een Sulejmani bijvoorbeeld ook Kennedy nog voor zich.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 11:22 am

D_skilled schreef:Net bij de Eretribune op RTV N-H had Fritz Barend de vinger op de oorzaak gelegd van het falen van Sulejmani. Hij zei dat Sulejmani in zijn Heerenveen tijd geblesseerd was geraakt en dat hij destijds dus geopereerd had moeten worden. Echter, ging hij revalideren zonder onder het mes te zijn geweest. En dat hij daarom tot de dag van vandaag nog steeds niet fit is.
Kan hij dan niet alsnog geopereerd worden?
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 11:22 am

joey schreef:Als hij niet voetbalt, is hij helemaal niets meer waard.
Goed, na al de beschuldigingen aan het adres van Jol, v.d. Boog ben je dus nu zo ver dat je de medische staf en de TD beschuldigd van het laten voetballen spelen van Sulejmani met fysieke mankementen omdat ie anders niks waard zou zijn.Wordt steeds mooier op dit forum.

O, dat hoeft ook niet. Het gaat om de laatste tien procent, die jongen is echt niet invalide. Pijn hoeft hij ook niet te hebben, met die pijnstillers van tegenwoordig. Ik weet niet precies hoe het zit, hoor. Maar een echt fitte indruk maakt hij niet op mij.
Ah, hij speelt zelfs met pijnstillers ?.Heb je daar ook enig bewijs van ?.Hij rent van links naar recht, van voren naar achter.
Tja, dan zie je een speler die heel wat dynamischer is dan de Sulejmani van Ajax.
Tja, maar niet op dertig meter van het doel.Veel dichter bij ( of in de zestien ( lieten ze gisteren nog zien ) veel meer in de ombinaties.Veel meer in samenspel met Sibon.Sulejmani wordt nu gewoon aan zijn lot overgelaten.Hij mag het zelf allemaal uit zoeken.
Slimme man, die Riemer. Hij glimlachte er fijntjes bij.
Ik heb hem niet zien lachen ..

Ze zullen bij Heerenveen natuurlijk nooit toegeven dat ze Ajax voor zestien miljoen een geblesseerde speler hebben aangesmeerd. Dus mist Sulejmani nu... Sibon. Een vijfendertigjarige lantaarnpaal van middelmatig niveau. En zonder die Kroaat van Ludwig kan hij ook niet, want die moest hem vertellen wat hij moest doen. En of dat dubbele gemis nog niet genoeg is, zit Mickey opgescheept met Suarez. Eigenlijk, werd ons duidelijk gemaakt, is het falen van Mickey de schuld van Suarez. Dat klopt natuurlijk, want we weten allemaal dat Suarez nooit een assist geeft. Wat een prutser, die Suarez. Tja, Riemer hoefde dit voorzetje maar te geven en Adriaanse zat druk te knikken. Bah, Suarez. 'Die doet maar wat'. Nee, dan kun je beter Sibon hebben.
Of dat spelers een bepaalde leeftijd hebben doet er niet toe, het gaat er om dat ze elkaar begrijpen en aanvullen.En dat deden dus Sibon en Pranjic begrijpen Sulejmani beter als dat ongeleid projectiel van een Suarez waarvan je dus nooit weet wat de uitkomst zal zijn.Dat egoistische is funest voor je als medespeler in de voorhoede.Maar goed, ook dat heb ik hier al tig keren uitgelegd.Als je niet meedoet met het kliekje wat Suarez steeds weer op een voetstuk zet dan is het blijkbaar niet goed.

Ik pleit niet voor Sibon, maar wel voor een andere manier van spelen om Sulejmani een hoger rendement te laten halen.Om de Sulejmani te laten voetballen zodat hij bij Heerenveen stond te voetballen.Dan heb je dus een aanspeelpunt nodig.Iets wat b.v. Pantalic zou kunnen.

Maar gelukkig nuanceer jij dat nog
Ik geef voorbeelden uit de wedstrijd(en).Geef daar mee aan wat er fout of goed gaat.Het enige wat jij doet is steeds in termen spreken van : Niet fit genoeg, dan moeten andere vrij komen te staan enz.Misschien zou jij dan eens een paar situatie voor mij willen schetsen wanneer de spelers niet vrij kwanen te staan.Iets wat ik hier tig keren heb aangeven en dat ze dan de bal niet kregen.Gisteren weer met Suarez, maar ook met Urby.Dat was wat ik aangaf.
Bij Heerenveen zag ik hem het hele veld over denderen. Dat doet hij bij Ajax dus nooit.
Onzin, Sulejmani speelde v.n. rond de zestien.Dat denderen is nooit zijn ding geweest.
Wat is trouwens wel 'zijn ding'?
Dat heb ik al een keer of wat vertelt, zelfs in de eerste reactie op jou " Sulejmani moet wel iets mankeren " ..

Dat vind ik wel meevallen. Er zijn genoeg situaties geweest waarin ik dacht: hup Mickey, nu heb je de ruimte, doe er iets mee. Maar dan komt er niets, geen actie, geen versnelling. Hij is tot op heden geen schim van de speler die hij was bij Heerenveen.
Nou dat valt vies tegen.Er zijn maar weinig situaties te vinden waarbij hij in die positie kwam/komt te spelen.Maar Dat van die schim weten we nu wel.Alleen i.t.t. tot het " het zal wel iets fysiek zijn " geef ik aan dat het aan de speelstijl van onze voorhoede zou kunnen liggen.Bij mij gaat er niet in dat de medische staf een speler met mankementen laat opdraven. .. oh missschien dat ie moet spelen zodat Jol er aan kan verdienen .. dat zal het zijn ..
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 11:23 am

Bertje schreef:
Peter schreef:Inderdaad. Sloeg nergens op wat die jongen liet zien. Ben er wel klaar mee en Zeegelaar verdient daarom een kans.
Zeegelaar recent zien spelen? Vermoeiend, die mensen die maar jeugdspelers het eerste elftal in slingeren zonder te weten hoe het met hun ontwikkeling staat. Ook die spelers kun je verkrachten door ze te vroeg in het eerste elftal te zetten.
Ik vind dat je zo'n speler tegen Feyenoord prima kan brengen. We staan dik voor tegen 9 (!) man.

Tegen Twente was het er de wedstrijd wellicht niet voor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 11:31 am

Dik voor tegen 9 man is iets wat je pas weet gedurende de wedstrijd. Ik kan me prima voorstellen dat er tot nu toe altijd gekozen is voor Sulejmani. Ik vind alleen de maat nu wel een keer vol en gezien het programma moet het mogelijk zijn dat je anderen de kans geeft. Kennedy is iemand die weg moet/mag, dus zou ik sowieso nooit meenemen. Ik vind alleen dat je, zeker gezien het programma, de jeugd een keer een kansje moet gunnen. Of dat nu Zeegelaar, Josefzoon of Castillion is, is een vervolgvraag.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 11:33 am

Dat bedoel ik ook Peter, Zeegelaar had op de bank moeten zitten tegen Feyenoord.

999

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 11:33 am

Bertje schreef:
Inderdaad.Daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van te vinden.Daarbij, Zeegelaar heeft toch een aantal wedstrijden zijn kunstjes mogen laten zien.Blijkbaar was men er niet zo van de indruk.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 11:57 am

999 schreef:Goed, na al de beschuldigingen aan het adres van Jol, v.d. Boog ben je dus nu zo ver dat je de medische staf en de TD beschuldigd van het laten voetballen spelen van Sulejmani met fysieke mankementen omdat ie anders niks waard zou zijn.Wordt steeds mooier op dit forum.
Tja, zo werkt het wel. Dure en belangrijke spelers moeten spelen. Vraag maar aan Van Basten. Maar even voor alle duidelijkheid, ik zeg er nog bij dat ik niet weet wat er met die jongen aan de hand is. Ik vind hem alleen geen fitte indruk maken.
Ah, hij speelt zelfs met pijnstillers ?.Heb je daar ook enig bewijs van ?.Hij rent van links naar recht, van voren naar achter.
Nee, ik zeg alleen dat hij geen pijn hoeft te hebben omdat er pijnstillers bestaan. Veel spelers nemen die. Dat weet je best.
Ik heb hem niet zien lachen ..
Glimlachen zeg ik toch.
Bij Heerenveen lachen ze zich rot.
Of dat spelers een bepaalde leeftijd hebben doet er niet toe, het gaat er om dat ze elkaar begrijpen en aanvullen.En dat deden dus Sibon en Pranjic begrijpen Sulejmani beter als dat ongeleid projectiel van een Suarez waarvan je dus nooit weet wat de uitkomst zal zijn.Dat egoistische is funest voor je als medespeler in de voorhoede.Maar goed, ook dat heb ik hier al tig keren uitgelegd.Als je niet meedoet met het kliekje wat Suarez steeds weer op een voetstuk zet dan is het blijkbaar niet goed.
Dit vind ik echt onzin. Dat ongeleide projectiel is elk jaar goed voor tien tot vijftien assists. Geen speler die hem dat nadoet, ook Sibon niet. Dan kun je redeneren dat Suarez in plaats van vijftien assists dertig assists had kunnen hebben als hij de bal vaker had afgespeeld, maar hij is wel een spits. Spitsen willen zelf scoren. Huntelaar speelde geen bal af als hij die kreeg in de buurt van het doel, maar daar hoorde ik nooit iemand over. De taak van Suarez is de bal in het doel te krijgen.
Ik vind dat de andere spitsen, in de schaduw van Suarez, best kansen krijgen om een actie te maken of op het doel te schieten. Zelfs Urby lukt dat, terwijl hij geen echte aanvaller is. Maar Urby heeft wel de dynamiek. Sulejmani daarentegen komt net dat beetje dynamiek tekort dat hij bij Heerenveen wel had.
Ik pleit niet voor Sibon, maar wel voor een andere manier van spelen om Sulejmani een hoger rendement te laten halen.Om de Sulejmani te laten voetballen zodat hij bij Heerenveen stond te voetballen.Dan heb je dus een aanspeelpunt nodig.Iets wat b.v. Pantalic zou kunnen.
Tja, aanspeelpunt... Ook zoiets modieus. Ik denk dat Ajax eerder creativiteit op het middenveld tekort komt. Maar daar heeft bijvoorbeeld Suarez ook last van. En die rendeert wel.
Jol zal zijn team bouwen om Suarez en niet om Sulejmani. Suarez heeft het namelijk wél laten zien. Als Pantelic het aanspeelpunt voor Sulejmani moet worden, waarom zit Mickey dan op de bank terwijl Pantelic op het veld staat? Blijkbaar ligt het voor Jol niet zo eenvoudig. Want als hij alleen maar een aanspeelpunt hoefde op te stellen om Mickey weer de speler van Heerenveen te laten worden, was de keuze snel gemaakt. Vergeet niet dat Mickey een enorme financiële waarde (op papier) vertegenwoordigt. Ajax zou bij wijze van spreken Sibon kopen als dat nodig was om Mickey aan het ballen te krijgen.
Ik geef voorbeelden uit de wedstrijd(en).Geef daar mee aan wat er fout of goed gaat.Het enige wat jij doet is steeds in termen spreken van : Niet fit genoeg, dan moeten andere vrij komen te staan enz.Misschien zou jij dan eens een paar situatie voor mij willen schetsen wanneer de spelers niet vrij kwanen te staan.Iets wat ik hier tig keren heb aangeven en dat ze dan de bal niet kregen.Gisteren weer met Suarez, maar ook met Urby.Dat was wat ik aangaf.
Wat bedoel je nou? Een situatie waarin anderen niet vrij kwamen te staan? :confused.gif:
Kijk eens naar dat filmpje dat ik hier geplaatst heb. Daarin zie je dat Sulejmani (mét versnelling) keer op keer op zoek gaat naar de bal. Bij Ajax vind ik hem vooral passief. Hoe verklaar je dat verschil.
Nou dat valt vies tegen.Er zijn maar weinig situaties te vinden waarbij hij in die positie kwam/komt te spelen.Maar Dat van die schim weten we nu wel.Alleen i.t.t. tot het " het zal wel iets fysiek zijn " geef ik aan dat het aan de speelstijl van onze voorhoede zou kunnen liggen.Bij mij gaat er niet in dat de medische staf een speler met mankementen laat opdraven. .. oh missschien dat ie moet spelen zodat Jol er aan kan verdienen .. dat zal het zijn ..
Tja, die dingen spelen een rol, dat is nou eenmaal zo. Ik denk niet dat Mickey nog zou spelen als hij gratis was komen binnenlopen. Binnen Ajax maken ze zich ernstig zorgen over onze recordaankoop, dat kan ik je verzekeren. Ajax kan zich gezien de financiële situatie waarin het verkeert eigenlijk niet permitteren dat Mickey mislukt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 12:45 pm

Zonder teamspeler in de spits denk ik niet dat Sulejmani uit de verf gaat komen. Ik hoop dat Ajax hier rekening mee houdt wanneer het de miljoenen voor Suarez binnenkrijgt.
Ajax!

Plaats reactie