FC Twente - Ajax 08-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Re: FC Twente - Ajax 08-11-2009

Bericht door Kowalczyk » zo nov 08, 2009 7:45 pm

De Zeeuw: Pijnlijk en onnodig

"We waren denk ik over de hele wedstrijd de betere ploeg."
Dat vond ik nou weer niet.

De eerste helft ging gelijk op, waarbij Ajax de gevaarlijkste was. Na de 1-0 van Twente heeft Ajax geen vuist meer kunnen maken en vond ik Twente als ploeg de sterkste van de twee. Ik vond het een 0-0 wedstrijd, waarbij Twente (over 90 minuten) iets meer aanspraak op de winst kon maken. Áls er een ploeg mocht winnen, dan was het toch Twente, dus ik had geen moeite met de uitslag.

Verder vond ik het geen slechte wedstrijd. Ik vond het wel een straf potje hoor... Evenwicht. Een middenveldgevecht. Maar daar kan ik op zijn tijd wel van genieten. Net als Twente - Ajax vorig seizoen. Alleen viel het kwartje toen onze kant op. Hoort er allemaal bij.

K.
Still alive...

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 08, 2009 7:48 pm

Kowalczyk schreef: Verder vond ik het geen slechte wedstrijd. Ik vond het wel een straf potje hoor... Evenwicht. Een middenveldgevecht. Maar daar kan ik op zijn tijd wel van genieten. Net als Twente - Ajax vorig seizoen . Alleen viel het kwartje toen onze kant op. Hoort er allemaal bij.

K.
Dacht hier na de wedstrijd nog aan. Ik vond dat juist een wedstrijd waarin Twente domineerde en Ajax het geluk had de goals te maken. Deze wedstrijd ging juist veel meer gelijk op en het was wachten op wie het doelpunt zou maken. De kater is nu een stuk groter dan het plezier de vorige keer.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 08, 2009 7:49 pm

Kowalczyk schreef:
De Zeeuw: Pijnlijk en onnodig

"We waren denk ik over de hele wedstrijd de betere ploeg."
Dat vond ik nou weer niet.

De eerste helft ging gelijk op, waarbij Ajax de gevaarlijkste was. Na de 1-0 van Twente heeft Ajax geen vuist meer kunnen maken en vond ik Twente als ploeg de sterkste van de twee. Ik vond het een 0-0 wedstrijd, waarbij Twente (over 90 minuten) iets meer aanspraak op de winst kon maken. Áls er een ploeg mocht winnen, dan was het toch Twente, dus ik had geen moeite met de uitslag.

Verder vond ik het geen slechte wedstrijd. Ik vond het wel een straf potje hoor... Evenwicht. Een middenveldgevecht. Maar daar kan ik op zijn tijd wel van genieten. Net als Twente - Ajax vorig seizoen. Alleen viel het kwartje toen onze kant op. Hoort er allemaal bij.

K.
3 defensieve middenvelders was de grote fout en blunder van Jol. tegen Feyenoord kon het nog, omdat Feyenoord met 6 man op rij achterin stonden. Ajax kwam niet aan voetballen en daarnaast was de overschatte Enoh weer geweldig bezig.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo nov 08, 2009 7:50 pm

Peter schreef:
El Clavo schreef:Het had ook niet gehoeven. Vond Ajax de eerste helft veel sterker met 3 hele goede kansen. Tweede helft was Twente meer in balbezit, maar verder niets. Behoudens die goal hebben ze geen kans gehad. Bijblijven tot de winterstop, na de winterstop hebben wij de zware wedstrijden allemaal thuis en zij uit.
Een voordeel, maar laten we niet overdrijven, want je moet dus winnen. Leuk dat we alle zware duels gehad hebben, maar je loopt dus wel gewoon achter de feiten aan.
En dat komt doordat we uit van Twente en psv hebben verloren. Als je die thuis 'gewoon' wint is er niks aan de hand. Je moet alleen geen 'Sparta thuisjes' meer krijgen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 08, 2009 7:52 pm

Het grootste probleem van dit elftal is de creativiteit. Als we voorkomen krijgen we ruimte en dat kunnen we benutten. Daarnaast kan uiteraard Suarez uit het niets een goal maken, maar 2 kernposities zijn slecht ingevuld: balvast spits (Pantelic vult het redelijk in) en vooral een creative middenvelder (als het kan met scorend vermogen).

Pantelic met een hamstring blessure en De Zeeuw (verdraaide knie): hopelijk valt het mee.
Anders Castillion maar door laten schuiven als aanspeelpunt. Erikson!? Of is hij nog te jong?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 08, 2009 7:54 pm

Ajaciedjuh schreef:Het grootste probleem van dit elftal is de creativiteit. Als we voorkomen krijgen we ruimte en dat kunnen we benutten. Daarnaast kan uiteraard Suarez uit het niets een goal maken, maar 2 kernposities zijn slecht ingevuld: balvast spits (Pantelic vult het redelijk in) en vooral een creative middenvelder (als het kan met scorend vermogen).

Pantelic met een hamstring blessure en De Zeeuw (verdraaide knie): hopelijk valt het mee.
Anders Castillion maar door laten schuiven als aanspeelpunt. Erikson!? Of is hij nog te jong?
Ja, ik zat samen met een vriend te kijken en die zei ook al dat Castillion maar eens z'n debuut moest gaan maken.
Whitey on the moon.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 08, 2009 7:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Het grootste probleem van dit elftal is de creativiteit. Als we voorkomen krijgen we ruimte en dat kunnen we benutten. Daarnaast kan uiteraard Suarez uit het niets een goal maken, maar 2 kernposities zijn slecht ingevuld: balvast spits (Pantelic vult het redelijk in) en vooral een creative middenvelder (als het kan met scorend vermogen).

Prima verwoord in een paar zinnen. Dit roep ik al sinds het vertrek van Zlatan en helemaal sinds het vertrek van Sneijder. Pantelic ligt er denk ik helaas enkele weken uit.. dus ik zou voor Castillion gaan, maar Jol kiest zeker wel weer voor Rommedahl op rechts en Suarez in de spits.

Daarnaast is de behoefte aan creativiteit enorm en waarom niet je enige creatieve speler (Erikson) die je in huis hebt opstellen. Maar Aisatti mag vast wel weer zijn matige seizoen seizoen een vervolg geven op de linkerkant..

jabu

Bericht door jabu » zo nov 08, 2009 7:58 pm

Rishi schreef:Ajax en Twente waren gelijkwaardig. Wat ik jammer vond was de wissel van Pantelic. Niet eens dat hij eruit moest maar dat gelijk meerdere posities anders worden ingevuld. Waarom niet gewoon Cvitanich?
Omdat Jol hem niet eens in de wedstrijdselectie had opgenomen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 08, 2009 8:03 pm

Jabu schreef:
Rishi schreef:Ajax en Twente waren gelijkwaardig. Wat ik jammer vond was de wissel van Pantelic. Niet eens dat hij eruit moest maar dat gelijk meerdere posities anders worden ingevuld. Waarom niet gewoon Cvitanich?
Cvita had niets kunnen brengen. Aan hem heb je in zo´n wedstrijd echt helemaal niets. Het was gewoon pech dat Pantelic uitviel.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 08, 2009 8:46 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 12:43 am, 7 keer totaal gewijzigd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo nov 08, 2009 8:47 pm

Vond Ajax behoudens het 1e kwartier zeer matig spelen. Had gehoopt dat Ajax net als tegen AZ in de 2e helft de boel zou opjagen en druk zou geven op de verdediging. Helaas was dat niet geval. Je zag vaak 1 man jagen op het middenveld en de rest deed niet mee. Dan wordt je natuurlijk makkelijk uitgespeeld op het middenveld. Er werd ook zeer slecht doorgedekt door onze verdedigers. Zowel Kufo, Stoch als Ruiz konden steeds rustig ballen aannemen wanneer ze inzakten.
Al met al een onnodige nederlaag. Te voorzichtig gespeeld, te weinig van eigen kracht uit gegaan. Vder Wiel bijvoorbeeld was zo angstig voor Stoch dat hij vrijwel de hele wedstrijd niet mee naar voren is geweest. Jammer, jammer. Dit maken we niet meer goed vrees ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 08, 2009 9:02 pm

joey schreef:Eigenlijk bevestigt het wedstrijdbeeld wat we al wisten, namelijk dat Ajax betere spelers heeft Twente, maar dat Twente een beter team is. Ajax heeft veel moeite om een beetje grip op de wedstrijd te krijgen.
Heeft Ajax beter materiaal dan Twente dan? Ik zie het er niet aan af hoor. Het hele seizoen nog niet.

Van der Wiel tegen Feyenoord ergerlijk dom en vandaag weer een aantal keer enorm gemakzuchtig. Enoh al een aantal weken erg slecht. Het werkt niet met Gabri, De Zeeuw en Enoh wanneer er niet constant door iedereen in de ploeg druk gezet wordt. Maar Jol vindt het volgens mij helemaal toppie. Emanuelson is daar bijvoorbeeld vaak te laat in en ook de verdediging deed in dat opzicht vandaag niet mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 9:03 pm

Trab schreef:Dit maken we niet meer goed vrees ik.
We staan 6 punten achter. Dat is weliswaar vervelend maar echt niet onoverkomelijk hoor. Het is pas november.

Erg jammer dat we die lastige serie wedstrijden afsluiten met zo'n tegenvaller. Nu gaan we toch met een slecht gevoel die interlandperiode in. Met een gelijkspel was dat al een stuk beter geweest. We staan in ieder geval weer met beide benen op de grond want duidelijk is wel dat er bij Ajax nog veel werk aan de winkel is.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 08, 2009 9:09 pm

We zijn verder van huis dan vorig seizoen begin november.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 08, 2009 9:11 pm

Enganche schreef:
joey schreef:Eigenlijk bevestigt het wedstrijdbeeld wat we al wisten, namelijk dat Ajax betere spelers heeft Twente, maar dat Twente een beter team is. Ajax heeft veel moeite om een beetje grip op de wedstrijd te krijgen.
Heeft Ajax beter materiaal dan Twente dan? Ik zie het er niet aan af hoor. Het hele seizoen nog niet.
Vond ik ook al zo'n merkwaardige opmerking. Deze wedstrijd wordt beslist door een individuele fout, en dan is de conclusie dat Ajax individueel beter is....

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 08, 2009 9:14 pm

Ajax heeft in ieder geval veruit de duurdere selectie qua loonkosten. :blush.gif:

Mooi in ieder geval dat Vink goed gefloten heeft. Hebben de opmerking van Jol hun doel bereikt. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 08, 2009 9:14 pm

Thijs schreef:Twente krijgt nu tot de winterstop Vitesse (T), Willem II (U), NEC (U), NAC (T), Utrecht (U)

PSV krijgt Heracles (T), Sparta (U), RKC (U), AZ (T), Roda (U)

Die gaan dus gewoon bijna alles winnen. We moeten bijblijven.
ff niet vergeten dat Ajax uit moet naar Utreg en Nac zijn ook niet de beste. Daarnaast krijg je deze ook nog eens na de europa wedstrijd... Nee Zeist heeft het goed gedaan zo'n indeling.
Weer op zoek naar een Interim coach..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 08, 2009 9:15 pm

goodfella schreef:We zijn verder van huis dan vorig seizoen begin november.
Exact.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 08, 2009 9:16 pm

Zlatan Son of God schreef:
Jabu schreef:
Cvita had niets kunnen brengen. Aan hem heb je in zo´n wedstrijd echt helemaal niets. Het was gewoon pech dat Pantelic uitviel.
suljemani zeker wel :biggrin.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 08, 2009 9:20 pm

Hoeveel punten hadden we vorig jaar om deze tijd?

Voor de rest zou ik er niet te veel waarde aan hechten dat we nu wat lastige uitwedstrijden al gehad hebben.. de laatste jaren staat AJAX er juist om bekend het weg te geven in wedstrijden waar je het niet verwacht.. in feite hebben we die wedstrijden dit jaar ook al gehad tegen Sparta en Roda.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 9:21 pm

Peter schreef:
Exact.
Ik had het ook liever anders gezien. Maar 6 punten achterstand in november is echt nog prima te overbruggen hoor. Alsof Twente en PSV helemaal geen puntverlies meer gaan oplopen.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 08, 2009 9:22 pm

Peter schreef:
Exact.
Wat overigens niet wil zeggen dat Ajax minder is dan Twente. Er is dus zeker nog kans op een kampioenschap. Alhoewel die puntjes tegen Sparta toch wel erg duur zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 9:25 pm

We mogen voorlopig plaatsnemen in de wachtkamer. Zorgen dat we geen onnodig puntverlies oplopen en hopen dat de concurrentie een keer een foutje maakt. Als Twente en PSV één keer verliezen heb je het over een verschil wat te overbruggen is in de thuiswedstrijd.

Ik maak me wat dat betreft meer zorgen over het gebrek aan creativiteit. Want dat kan straks weer voor problemen zorgen als we tegen de 'mindere' tegenstanders staan.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 08, 2009 9:26 pm

brigade zuid schreef:Hoeveel punten hadden we vorig jaar om deze tijd?
Toen stonden we 3 punten achter op de koploper. Feitelijk is de balans tot nu toe lichtelijk in het voordeel van van Basten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 08, 2009 9:28 pm

Ah ja geen man over boord.. 6 resp. 4 punten is te doen aan de andere kant mocht je per ongeluk Utreg en/of Nac uit verliezen kan het ook gewoon over zijn he nog voor de winterstop.

Plaats reactie