Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » wo nov 04, 2009 10:00 pm

Elk nadeel...enz. :666.gif: :blush.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kan ik me niet zo goed voorstellen, Lucas. Waarom zou ie zich dan de afgelopen weken zo profileren als Ajacied, in interviews en door het zoenen van het embleem in het veld, etc.? Dat kan ie ook achterwege laten, zonder dat iemand daar een probleem mee heeft. Voornoemd gedrag is toch niet verklaarbaar als je per se in de winterstop weg wil?
Deed hij bij Groningen ook. Mooie dingen zeggen over de club, embleem zoenen, beweren dat hij zeker nog een jaar bleef, de hele mikmak. Twee maanden later verscheen hij voor de arbitragecommissie.

Kortom, het zegt mij niets.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » wo nov 04, 2009 10:48 pm

Maar dat roep je al 2 jaar Joey, het was volgens jou al onmogelijk dat hij dit seizoen uberhaupt nog bij Ajax zou zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 04, 2009 10:55 pm

Dat klopt. Maar er was geen belangstelling voor hem. Die belangstelling komt er nu ongetwijfeld wel.

De transfermarkt lag afgelopen zomer een beetje op zijn gat. Maar weinig clubs wilden investeren, behalve Madrid en Man. City dan. Zal wel iets met de kredietcrisis te maken hebben. Daardoor zijn meer spelers blijven zitten waar ze zaten dan vooraf werd gedacht. Iedereen dacht ook dat Afellay naar het buitenland zou vertrekken, bijvoorbeeld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 04, 2009 10:59 pm

joey schreef:Maar er was geen belangstelling voor hem. Die belangstelling komt er nu ongetwijfeld wel.

De transfermarkt lag afgelopen zomer een beetje op zijn gat. Maar weinig clubs wilden investeren, behalve Madrid en Man. City dan. Zal wel iets met de kredietcrisis te maken hebben. Daardoor zijn meer spelers blijven zitten waar ze zaten dan vooraf werd gedacht. Iedereen dacht ook dat Afellay naar het buitenland zou vertrekken, bijvoorbeeld.
Madrid is natuurlijk niet de norm. Clubs als Bayern, HSV, Lyon, Marseille hebben voor hun doen ook veel geinvesteerd.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen interesse was. Of zijn al die clubs in het buitenland blind?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 04, 2009 11:10 pm

Heb jij er dan iets van gehoord? Als het concreet is, lekt het meestal uit.

Ik denk niet dat de clubs die jij noemt Suarez willen of kunnen betalen. Ook zie ik hem niet naar Duitsland gaan, bijvoorbeeld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 04, 2009 11:23 pm

joey schreef:Heb jij er dan iets van gehoord? Als het concreet is, lekt het meestal uit.
Moeilijk te zeggen. Wij weten niet wanneer iets niet uitlekt, nietwaar?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 04, 2009 11:25 pm

Hahaha, nee. Maar in de voetbalwereld lekt bijna alles uit.

Ik denk dat grote clubs Suarez nog niet klaar vonden voor de top. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 04, 2009 11:31 pm

Maar de clubs daaronder? Die zouden toch interesse getoond kunnen hebben? Neem Stuttgart, die zochten een opvolger voor Gomez.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 04, 2009 11:36 pm

joey schreef:Hahaha, nee. Maar in de voetbalwereld lekt bijna alles uit.

Ik denk dat grote clubs Suarez nog niet klaar vonden voor de top. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dat blijft een gok als je een speler uit de Nederlandse competitie haalt. Want die spelers kunnen zich hooguit incidenteel op dat niveau tonen. Het feit dat hij ook regelmatig zijn doelpunten maakt voor Uruguay spreekt in ieder geval wel in zijn voordeel.

Of clubs concreet worden met hun belangstelling hangt ook van andere factoren af. En dat varieert dan van de vraag of er behoefte is aan dit type speler tot de vraag of een bestuur een grote naam wil presenteren om de aanhang tevreden te stellen. Soms moet je als verkopende club ook gewoon een beetje mazzel hebben.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » do nov 05, 2009 12:22 pm

joey schreef:Dat klopt. Maar er was geen belangstelling voor hem. Die belangstelling komt er nu ongetwijfeld wel.

Onzin, hij kon een contract bij Zenith en Fenerbahce tekenen. En tegen een betere vergoeding dan nu bij Ajax. Dus jouw argument snijdt geen hout.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 05, 2009 12:42 pm

Dat zijn geen serieuze opties. De meeste voetballers willen niet naar Rusland en Fener zie ik de transfersom van Suarez niet ophoesten.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do nov 05, 2009 6:32 pm

joey schreef:Dat zijn geen serieuze opties. De meeste voetballers willen niet naar Rusland en Fener zie ik de transfersom van Suarez niet ophoesten.
Huh? Die moet je me toch uitleggen. Ik heb jou véééle malen horen oreren over de geldlust van álle voetballers en dat Suarez dat ongetwijfeld ook had (waarna een verwijzing naar vertrek bij Groningen volgde). En nu beweer je ineens dat er dus voetballer zijn die níet zomaar voor elke euro meer ergens anders heen gaan? Hier raak ik van in de war, joey!

goodfella

Bericht door goodfella » do nov 05, 2009 7:04 pm

Joey spreekt zichzelf inderdaad tegen. Suarez is immers een broodvoetballer die gek van arbitragezaken is. :excited.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 05, 2009 10:03 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Maar er was geen belangstelling voor hem. Die belangstelling komt er nu ongetwijfeld wel.

Madrid is natuurlijk niet de norm. Clubs als Bayern, HSV, Lyon, Marseille hebben voor hun doen ook veel geinvesteerd.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen interesse was. Of zijn al die clubs in het buitenland blind?
Tuurlijk is er interesse , dat zie al aan zijn stijl de laatste 2 wedstrijden hij heeft geen zin meer

Rooie

Bericht door Rooie » do nov 05, 2009 10:03 pm

Dan is er al jaren interesse, want hij heeft wel vaker van dit soort periodes.

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 06, 2009 12:09 pm

Scherrer schreef:Ik heb jou véééle malen horen oreren over de geldlust van álle voetballers en dat Suarez dat ongetwijfeld ook had (waarna een verwijzing naar vertrek bij Groningen volgde). En nu beweer je ineens dat er dus voetballer zijn die níet zomaar voor elke euro meer ergens anders heen gaan?
Een broodvoetballer zijn is natuurlijk wat anders dan naar Rusland of Turkije willen verhuizen...deze landen zijn meer een eventuele optie als je in de nadagen van je carriere zit of als je denkt de top niet te kunnen halen.

Suarez is absolute top in Nederland, dan zou vertrekken naar Rusland of Turkije natuurlijk het stomste zijn wat hij kan doen. Gewoon wachten tot die grote club uit een topcompetitie komt en dan wil ik ook wel eens zien of Suarez echt clubliefde heeft voor Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 06, 2009 12:18 pm

Precies, Baseman. Maar dat weten Scherrer en goodfella ook wel.

Maar het is geen probleem hoor. Ajax wil Suarez verkopen, Suarez wil hogerop. Er zou pas een probleem zijn als Suarez níet weg wilde. Stel je voor dat hij besloot zijn contract uit te dienen...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr nov 06, 2009 12:26 pm

Baseman schreef:
Scherrer schreef:Ik heb jou véééle malen horen oreren over de geldlust van álle voetballers en dat Suarez dat ongetwijfeld ook had (waarna een verwijzing naar vertrek bij Groningen volgde). En nu beweer je ineens dat er dus voetballer zijn die níet zomaar voor elke euro meer ergens anders heen gaan?
Een broodvoetballer zijn is natuurlijk wat anders dan naar Rusland of Turkije willen verhuizen...deze landen zijn meer een eventuele optie als je in de nadagen van je carriere zit of als je denkt de top niet te kunnen halen.
Juist, dat zeg ik dus ook de hele tijd. Natuurlijk is Suarez een broodvoetballer. Natuurlijk gaat hij op korte termijn weg. Maar ik geloof er niets van dat hij voor een paar euro meer overal heen wil gaan. Ajax is als opleidingsinstituut voor jonge, talentvolle voetballers namelijk een verdomd goede plek om te spelen. Als je echt goed bent, volgt na Ajax namelijk altijd een internationale topclub.

Ik word er soms gewoon een beetje moe van dat sommige AT'ers doen alsof het een lijfstraf is om voor Ajax te moeten voetballen en dat iedere speler die een halve euro meer krijgt toegeworpen meteen vertrokken is. Dat ís gewoon niet zo. Dat heeft niets met clubliefde of andere sentimentele onzin te maken, maar simpelweg met het feit dat Ajax gewoon een goede plek is voor talenten. Niet meer, niet minder.
Suarez is absolute top in Nederland, dan zou vertrekken naar Rusland of Turkije natuurlijk het stomste zijn wat hij kan doen. Gewoon wachten tot die grote club uit een topcompetitie komt en dan wil ik ook wel eens zien of Suarez echt clubliefde heeft voor Ajax.
Niemand hier beweert dat Suarez echte clubliefde heeft voor Ajax. Daar gaat het ook niet om. Iedereen hier weet dat Suarez aan het einde van het seizoen gewoon vertrokken is en iedereen accepteert dat ook. Maar je kunt dát constateren en tegelijkertijd ook van mening zijn dat het geheel logisch is dat er talentvolle voetballers zijn die liever voor een half miljoen minder bij Ajax zitten, dan voor een half miljoen meer in Oekraïne of Rusland.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr nov 06, 2009 12:29 pm

@joey: goed, we zijn het eens. Suarez wil dus weg voor een mooie Europese topclub. Dat maakt hem mijns inziens geen broodspeler, maar meer een carrierespeler. Als hij zou vertrekken voor Schalke of Tottenham, dan vind ik hem wel een broodspeler.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 06, 2009 12:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 06, 2009 12:42 pm

Clubliefde bestaat niet meer, Bankpassie wel. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 06, 2009 12:43 pm

Tja, dat hangt ervan af welke clubs zich melden, hè? Suarez zal nu inzetten op een topclub. Dat lijkt me logisch. Maar als die in de winterstop niet komt en in de zomer niet en het jaar daarop ook niet, dan zal hij serieus kijken naar aanbiedingen van clubs als Schalke en Tottenham. Bij Ajax blijft hij geen jaren meer, daar hoeven we ons geen illusies over te maken.

Aristides

Bericht door Aristides » vr nov 06, 2009 3:02 pm

Barcelona zal misschien niet veel belangstelling hebben, zie de tekst hieronder uit vi.nl Ik ken die Pedro niet, maar een jong talent en nog veel scoren ook. Aardig is dat hij een jong talent wordt genoemd, hij is een half jaar jonger dan Suarez. Voor ons is Suarez degene die de kar moet trekken, verschil moet er zijn.

Barcelona volg ik niet zo, maar het komt mij voor dat er genoeg geld is om spelers te halen die zich al hebben bewezen in een sterkere competitie: Zlatan, Henry, spelers die geen 22 of 23 jaar zijn.

Unicum lonkt voor jonge Barça-goalgetter Pedro
05/11/2009 13:36

De opmars van de 22-jarige Pedro bij Barcelona kent vooralsnog geen einde. Het uit eigen opleiding afkomstige talent maakte vorige week beide treffers in het duel om de Copa del Rey met Cultural Leonesa (2-0).

Als Pedro in december doeltreft tijdens het dan te verspelen WK voor clubteams vestigt hij een uniek record. Nog nooit is een speler van Barcelona erin geslaagd in één seizoen in zes verschillende competities te scoren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za nov 07, 2009 1:45 pm

jamie schreef:Vraagje.... Als Suarez verkocht word, krijgt Groningen een percentage?
suarez heeft als jeugdig talent bij Groningen gespeeld, ze zullen zeker wat krijgen aan opleidingskosten, naast de andere afspraken die ajax gemaakt heeft met groningen
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 04, 2009 11:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie