Champions League
Moderator: mods
-
Re: Champions League 2009-2010
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik wilde er al niet op in gaan, maar dit gaat dus echt nergens meer over hè. Waarschijnlijk vond hij het duel tussen Jankulovski en Ronaldo ook fascinerend.
Massaro vs Sanchis was natuurlijk wel het sleutelduel..
IK GELOOF!!!!!!
Maar gelukkig hebben ze Pepe!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Precies. Vedette ziet tenminste dat Seedorf een meester is in indirecte mandekking!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vedette-10- schreef:Dat zijn natuurlijk geen leuke reactie's. Maarja, ik begrijp het: jullie zijn natuurlijk ook veel verstandiger dan ik, jullie zien zo dat het dom is wat er staat want jullie kunnen veel beter analyseren.
Goed, ik ga slapen...Vedette-10- wrote:
Wat overdreven negatief! NEC vind ik beter spelen dan PSV, alleen voorin staan geen creatieve spelers.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik dacht al een paar jaar dat Arsenal moeite had om financieel aan te haken in Engeland (paar keer nipt 4e en CL plaatsing), maar blijkbaar heeft het nieuwe stadion ze gered. Denk persoonlijk dat het niet zo'n vaart zal lopen met Liverpool.
www.parool.nl
Problemen stapelen zich op voor Liverpool
De bouw van een nieuw Anfield is afgeblazen, hoewel Liverpool de inkomsten van 15.000 supporters extra goed kan gebruiken. Foto EPA
DEN HAAG - De problemen stapelen zich op voor Liverpool. Op een kwart van de competitie staat de Engelse club negen punten achter koploper Chelsea. In Lyon dreigt morgenavond een voortijdig einde in de Champions League. Een uitschakeling die niet zonder financiële gevolgen zal zijn.
Liverpool moet winnen in het Stade Gerland, wil het na de winterpauze niet afzakken naar de Europa League. Het vertrouwen zal niet groot zijn aan de Mersey. Liverpool verloor zes van de laatste zeven wedstrijden.
Na de 3-1 nederlaag in de Premier League tegen Fulham, met rode kaarten voor Philipp Degen en Jamie Carragher, is Liverpool gezakt naar de zesde plaats. Het is lastig de negatieve reeks te stoppen, vooral omdat de belangrijkste voetballers, Steven Gerrard en Fernando Torres, kampen met liesblessures.
Van de vier Engelse clubs in de Champions League is Liverpool in financieel opzicht het meest gevoelig voor een vroege uitschakeling. Een nog zwarter scenario tekent zich al af: Liverpool plaatst zich voor het eerst sinds 2003 niet voor de Champions League van volgend seizoen. Tottenham Hotspur en Manchester City, die kunnen vertrouwen op rijke geldschieters, zijn de Reds op de ranglijst in de Premier League voorbij.
Liverpool hoort al jaren bij de top-vier van Engeland, een belangrijke positie die recht geeft op deelname aan de Champions League. Maar in bedrijfseconomisch opzicht hebben de Reds moeite aansluiting te vinden bij Manchester United, Chelsea en Arsenal.
Liverpools groei wordt beperkt door het in een volkswijk ingesloten stadion aan Anfield Road, dat plaats biedt aan 44.500 toeschouwers. Dat is weinig in vergelijking met Manchester United (76.000) en Arsenal (60.500), die veel meer inkomsten uit hun stadions halen. Chelsea compenseert de relatief lage capaciteit van 41.400 zitplaatsen op Stamford Bridge met een prijsbeleid dat in het arme Liverpool niet wordt gepruimd.
De Amerikaanse eigenaren van Liverpool, Tom Hicks en George Gillet, beloofden bij hun komst in 2007 een nieuw stadion te bouwen met een capaciteit voor 60.000 toeschouwers. Maar een jaar later bliezen ze, onder druk van de recessie, die plannen af. Het duo zadelde de club wel op met een schuld van 250 miljoen euro. Dat bedrag bestaat voor een groot deel uit de lening die de twee Amerikanen hebben gesloten om de club te kopen.
Liverpool moet zich zien te redden aan Anfield Road, daarvoor is sportief succes van levensbelang. De club blijft met 211 miljoen euro, volgens gegevens van accountantskantoor Deloitte in februari van dit jaar, in termen van jaaromzetten ver achter bij Manchester United (325 miljoen euro), Chelsea (270 miljoen) en Arsenal (265 miljoen). De jaarlijkse premies die de Uefa uitkeert aan de deelnemers van de Champions League, de bijkomende mediagelden en kaartverkoop, wegen daardoor in het totaal zwaarder voor Liverpool dan voor de andere clubs.
Het komt er op neer dat Liverpool zich de vroege uitschakeling in de Champions League niet kan veroorloven; een seizoen zónder zou een financiële ramp zijn. Met die druk op de schouders gaan de spelers van Liverpool naar Lyon. Er moet morgen in Lyon gewonnen worden, en een paar dagen later opnieuw, in de competitiewedstrijd tegen Birmingham City opnieuw. (GIJS VAN OOSTEN)
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Daily Blind
Seedorf speelt weer geweldig! wat een prachtige en snelle passes.
Wie vond Pepe ook alweer een topverdediger
?

- Daily Blind
En weer een doelpunt van Milan ten onrechte afgekeurd!
0-1, Gourcuff.
- Daily Blind
Huntelaar zit op de bank..joey schreef:Niemand die mijn vraag kan beantwoorden?
-
Ja Joey, Huntelaar zit op de bank. Borrielo, Ronaldino en Pato spelen.
Lachen net. Op Sport 1 doet Eddie Poelman het verslag van AC - Real en die is 5 minuten lang in de veronderstelling geweest dat het 2-1 stond.
Bayern krijgt trouwens geen poot aan de grond tegen Bordeaux. En Bayern speelt thuis!!
Lachen net. Op Sport 1 doet Eddie Poelman het verslag van AC - Real en die is 5 minuten lang in de veronderstelling geweest dat het 2-1 stond.
Bayern krijgt trouwens geen poot aan de grond tegen Bordeaux. En Bayern speelt thuis!!
Whitey on the moon.
Dank, ZsoG en GangstaRib!
Leuke wedstrijd, ik vermaak me wel. Niets van te zeggen welke ploeg gaat winnen.
Best een aardig ploegje dat Bordeaux, nietwaar Johnk? En Gourcuff is de patron. Wordt een grote voetballer, dat kan niet missen.

Leuke wedstrijd, ik vermaak me wel. Niets van te zeggen welke ploeg gaat winnen.
Best een aardig ploegje dat Bordeaux, nietwaar Johnk? En Gourcuff is de patron. Wordt een grote voetballer, dat kan niet missen.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Pirlo kan het allemaal niet meer aan, hoor. De grote dissonant als je het mij vraagt.
Heerlijke pot, trouwens.
Heerlijke pot, trouwens.
Absoluut, joey. Die titel was geen toeval.
Is Gourcuff eigenlijk nog eigendom van Milan? Zou daar niet misstaan.
Is Gourcuff eigenlijk nog eigendom van Milan? Zou daar niet misstaan.
-
Nee, Milan heeft hem verkocht voor 15 miljoen. Stelletje sukkels.
Het stinkt aan alle kanten!
Als Bayern dit verliest is het normaal gesproken gewoon einde CL voor Louis.