Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 03, 2009 1:42 pm

Rishi schreef:Manchester City niet. En als ze hem in de winterstop willen moeten ze maar dokken. Suarez heeft aangegeven niet weg te willen. Beloof hem maar een salarisverhoging in de zomer als hij blijft. Gaat zijn marktwaarde ook van omhoog.
Niemand wil naar Man City, en Suarez is daarop geen uitondering denk ik.

Een uitnodiging is overbodig want iedereen weet dat iedere speler van Ajax te koop is. Dat is nooit anders geweest.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 03, 2009 1:49 pm

Dat weet ik niet, hoor. Spelers worden vaak in de markt gezet. Waar komt het gerucht dat Man. City Suarez volgt vandaan? Niet uit Engeland.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 03, 2009 2:41 pm

Manchester City volgt alles wat los en vast zit. Ik ken geen goede speler die nog niet op een blauwe maandag met die club in verband is gebracht. Geld zit daar wel, maar ze krijgen vaak nee te horen. Veel topspelers vinden Manchester City niet aansprekend genoeg.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 03, 2009 2:52 pm

Ze doen het niet verkeerd. Al denk ik niet dat Suarez daarheen gaat. Die hebben al veel spitsen. Maar City heeft goed ingekocht hoor. Adebayor, Barry, Nigel, Toure... leuk rijtje
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » di nov 03, 2009 2:53 pm

LucaS schreef:Hoe kom je daar nou toch bij, de meeste bedrijven staan rood. Er is ook geen sprake van een noodkrediet, maar gewoon van een krediet. Er is wel degelijk geld, de bezittingen zijn zo'n 65 miljoen hoger dan de schulden. En daarbij zijn er nog stille reserves, want de spelersgroep is natuurlijk meer waard dan de 45 miljoen waarvoor het op de balans staat. Zoals je zegt, liquide middelen is heel wat anders dan eigen vermogen. Met deze balans zullen banken Ajax met open armen ontvangen om krediet te mogen verlenen. Er zit namelijk voorlopig geen enkel risico aan, Ajax is qua solvabiliteit kerngezond.

Bonussen voor directieleden gekoppeld aan resultaten zijn natuurlijk ook zeer gebruikelijk. Je kunt je afvragen of de condities waaronder een bonus wordt uitgekeerd goed zijn, maar goed, die condities kennen we niet. Ik zou in ieder geval Derksen niet 1-2-3 geloven, ook al gezien de andere flauwekul die hij gisteren over de financiele situatie bij Ajax uitsloeg.

Wat Slop betreft heb je gelijk. Een financieel directeur die het laat gebeuren dat de vaste lasten fors hoger zijn dan de vaste inkomsten, is geen knip voor de neus waard.
Ik ben het in deze met goodfella eens (en nee, niet omdat het Ajax betreft :wink.gif: ) Bedrijven gaan failliet omdat ze liquiditeitsproblemen hebben, en niet omdat de balans ineens niet meer waard is. En als Ajax moet lenen omdat ze de salarissen niet meer kunnen betalen, dan zijn er liquiditeitsproblemen. Overigens denk ik niet dat het ernstige liquiditeitsproblemen zijn aangezien ze gewoon een lening af kunnen sluiten. Maar als ze geen lening zouden krijgen, dan zou Ajax wel op een faillisement afstevenen.

Harm

Bericht door Harm » di nov 03, 2009 2:58 pm

D_skilled schreef:Feit is dat veel van die spelers nog tot minimaal 2011 vastliggen. Zie deze spelers maar eens kwijt te raken:
3. Oleguer Verdediger 30 juni 2011
7. Thimothée Atouba Verdediger 30 juni 2011
15. Bruno Silva Verdediger 30 juni 2012
17. Rob Wielaert Verdediger 30 juni 2011
6. Rasmus Lindgren Middenvelder 30 juni 2012
9. Marko Pantelić Aanvaller 30 juni 2010
20. Darío Cvitanich Aanvaller 30 juni 2013
28. Dennis Rommedahl Aanvaller 30 juni 2010
34. Kennedy Bakircioglü Aanvaller 30 juni 2011
Als je al deze spelers kan lossen dan zou het je ongeveer 10 miljoen per jaar aan salarissen schelen.
En je balans neemt ook met een miljoen of 10 af als je deze spelers lost, ze vertegenwoordigen namelijk wel een waarde op de balans en waarschijnlijk daalt je eigen vermogen ook met eenzelfde bedrag. Gezien de toestanden verwacht ik namelijk dat het eigen vermogen eigenlijk alleen door de gebouwen (toekomst) en spelers bepaald wordt. Maar er lopen hier grotere experts rond op dat gebied.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 03, 2009 3:14 pm

Harm schreef:Ik ben het in deze met goodfella eens (en nee, niet omdat het Ajax betreft :wink.gif: ) Bedrijven gaan failliet omdat ze liquiditeitsproblemen hebben, en niet omdat de balans ineens niet meer waard is. En als Ajax moet lenen omdat ze de salarissen niet meer kunnen betalen, dan zijn er liquiditeitsproblemen. Overigens denk ik niet dat het ernstige liquiditeitsproblemen zijn aangezien ze gewoon een lening af kunnen sluiten. Maar als ze geen lening zouden krijgen, dan zou Ajax wel op een faillisement afstevenen.
Dat geldt voor alle BVO's in Nederland. Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat Ajax de enige topclub is in Nederland zonder leningen bij de bank. En elk bedrijf dat een gezonde balans heeft kan lenen.
Laatst gewijzigd door LucaS op di nov 03, 2009 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » di nov 03, 2009 3:37 pm

Nou, ik moet het nog zien hoor. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat we in de winterstop overstag gaan voor een dikke transfer. Wat mij betreft is het deze keer niet bespreekbaar. Want ik ben bang dat we echt afhaken als we het zonder Suarez moeten stellen. Met hem erbij is het waarschijnlijk al lastig genoeg om Twente en PSV voor te blijven.
Vanuit mijn werkkamer kan ik naar buiten kijken, het regent (Voor Ajacieden een slecht voorteken) Ik ben net terug van het uitlaten van de hond, het is erg koud (voor Suarez het begin van zijn winterslaap) Wat als wij, zoals vaker vertoond, deze maand weer klap op klap krijgen en in december weer kansloos zijn voor de titel? Ik zie Ajax Suarez wel verkopen, ik zie Suarez denken: "Het is erg koud hier en daar ga ik veel meer verdienen en speel ik CL".

Wat moet Ajax in dat geval anders?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » di nov 03, 2009 3:37 pm

Lucas, dat vrijwel elke onderneming een lening aangaat vind ik geen argument. Dit zijn leningen die gebruikt worden om te investeren. Er moet zelfs een goed investeringsplan liggen om uberhaupt krediet te krijgen. De bank wil immers een zo klein mogelijk risico lopen. De lening die Ajax aan moet gaan heeft niets met een investering te maken. Dat geld vloeit rechtstreeks in de zakken van de spelers. Er staat niets tegenover. Zou ik als ondernemer een miljoen krijgen van de bank, om dat geld direct in mijn eigen zak te laten stromen? Dat denk ik eerlijk gezegd niet. De bank neemt het volledige risico op zich in deze kwestie. En dat doet men enkel en alleen maar, omdat het om Ajax gaat. En Ajax is emotie.

Vergeet niet dat Ahold ook bijna kapot ging aan een liquiditeitsprobleem en uiteindelijk door ABN Amro werd gered. Die Amerikanen van oa Goldman Sachs wilden het huis Ahold gewoon leegtrekken en pakken wat er te pakken viel.

Met het huidige salarishuis lopen de tekorten alleen maar meer op en acht ik het niet onmogelijk dat Ajax nog meer leningen zal moeten aangaan.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 03, 2009 3:38 pm

Suarez wil helemaal niet weg. Bron: 80.000 interviews met Suarez waarin hij dat aangeeft.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 03, 2009 3:39 pm

goodfella schreef:Lucas, dat vrijwel elke onderneming een lening aangaat vind ik geen argument. Dit zijn leningen die gebruikt worden om te investeren. Er moet zelfs een goed investeringsplan liggen om uberhaupt krediet te krijgen. De bank wil immers een zo klein mogelijk risico lopen. De lening die Ajax aan moet gaan heeft niets met een investering te maken. Dat geld vloeit rechtstreeks in de zakken van de spelers. Er staat niets tegenover. Zou ik als ondernemer een miljoen krijgen van de bank, om dat geld direct in mijn eigen zak te laten stromen? Dat denk ik eerlijk gezegd niet. De bank neemt het volledige risico op zich in deze kwestie. En dat doet men enkel en alleen maar, omdat het om Ajax gaat. En Ajax is emotie.

Vergeet niet dat Ahold ook bijna kapot ging aan een liquiditeitsprobleem en uiteindelijk door ABN Amro werd gered. Die Amerikanen van oa Goldman Sachs wilden het huis Ahold gewoon leegtrekken en pakken wat er te pakken viel.

Met het huidige salarishuis lopen de tekorten alleen maar meer op en acht ik het niet onmogelijk dat Ajax nog meer leningen zal moeten aangaan.
Of het salarishuis aanpakken (lees: niet verlengen van contracten en minder nieuwe spelers)
Face your fears and live your dreams, No Fear

Harm

Bericht door Harm » di nov 03, 2009 3:44 pm

De contracten van de dure spelers lopen nog jaren door, dat is helemaal geen oplossing.

Aristides

Bericht door Aristides » di nov 03, 2009 3:45 pm

De Dominee schreef:Suarez wil helemaal niet weg. Bron: 80.000 interviews met Suarez waarin hij dat aangeeft.
Nog een paar weken en hij zit op het aantal keren dat Wesley Sneijder zei niet weg te gaan, er was zelfs champagne, zover is Suarez nog niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 03, 2009 3:57 pm

LucaS schreef:De grootste successen zijn behaald doordat jeugdspelers noodgedwongen moesten doorstromen. Ik ben er ook niet rouwig om als het smijten met geld afgelopen is.
Maar hoe is de staat van onze jeugdopleiding? Lopen daar de Boertjes, Kluivertjes etc.?
Ik heb nou niet de indruk dat de jeugdopleiding er zo goed voorstaat als pakweg 15 jaar geleden.

Wat betreft Suarez, bij een extreem bod gewoon verkopen natuurlijk maar ik ga ervan uit dat ie zelf toch per se naar Barca wil, wellicht hebben Suarez en Barca onderling al lang een dealtje voor komende zomer.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 03, 2009 4:10 pm

goodfella schreef:Lucas, dat vrijwel elke onderneming een lening aangaat vind ik geen argument. Dit zijn leningen die gebruikt worden om te investeren. Er moet zelfs een goed investeringsplan liggen om uberhaupt krediet te krijgen. De bank wil immers een zo klein mogelijk risico lopen. De lening die Ajax aan moet gaan heeft niets met een investering te maken. Dat geld vloeit rechtstreeks in de zakken van de spelers. Er staat niets tegenover. Zou ik als ondernemer een miljoen krijgen van de bank, om dat geld direct in mijn eigen zak te laten stromen? Dat denk ik eerlijk gezegd niet. De bank neemt het volledige risico op zich in deze kwestie. En dat doet men enkel en alleen maar, omdat het om Ajax gaat. En Ajax is emotie.

Nee hoor, dat doet men omdat men daar rente op ontvangt en de balans van Ajax dusdanig sterk is dat het een lening is met zeer laag risico. Er staat namelijk heel veel tegenover. De leningnemer heeft namelijk bezittingen die minimaal 65 miljoen meer waard zijn dan de schulden. Minimaal, aangezien de spelersgroep voor 45 miljoen op de balans staat, en jij en ik, en de bank dus ook, weten dat de spelersgroep meer waard is.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 03, 2009 4:10 pm

Harm schreef:De contracten van de dure spelers lopen nog jaren door, dat is helemaal geen oplossing.
Denk dat een Bruno Silva, Atouba toch echt moeten gaan spelen anders geen WK voor hun.... Voor Wielaert zie ik ook nog wel een leuk cluppie komen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 03, 2009 4:11 pm

Harm schreef:De contracten van de dure spelers lopen nog jaren door, dat is helemaal geen oplossing.
Mwah, de contracten van Luque, Ogararu, Pantelic en Rommedahl lopen af.

Rooie

Bericht door Rooie » di nov 03, 2009 4:12 pm

Een Lindgren zie ik in de winterstop ook wel vertrekken

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 03, 2009 4:12 pm

En in 2011 Oleguer, Wielaert, Atouba en Kennedy. Nog even op een houtje bijten, maar over anderhalf jaar ziet het er al een stuk beter uit.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 03, 2009 4:13 pm

En die moeten zeker niet verlengd worden. Daarnaast denk ik dat spelers als Lindgren Wielaert ook wel weg zullen gaan als Jol blijft. Stel je voor dat Jol weggaat, dan hebben al die gasten weer hoop....
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » di nov 03, 2009 4:13 pm

Dat scheelt je misschien 4 miljoen in salaris en een miljoen of 4 op de balans.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 03, 2009 4:14 pm

Harm schreef:Dat scheelt je misschien 4 miljoen in salaris en een miljoen of 4 op de balans.
Zou het? Luque verdient al 3 miljoen.

Harm

Bericht door Harm » di nov 03, 2009 4:15 pm

Maar de club waar hij speelt betaalt natuurlijk ook een huurvergoeding.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 03, 2009 4:16 pm

Pantelic, Oleguer en Atouba zijn ook vrij duur. Nee, die 4 miljoen is erg voorzichtig geschat, hoe denk je dat 'wij' aan 43 miljoen aan salarissen komen?

999

Bericht door 999 » di nov 03, 2009 4:22 pm

Het rare is dat niemand weet wat wie verdient, ook dat, dat er enkele spelers rondlopen met absurde salarissen wordt steeds door Derksen en co de ether ingeslingerd, maar enig bewijs heb ik nog nooit gezien ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie