Luis Suárez
Moderator: mods
Re: Luis Suárez
Precies. Wat een ongein, zeg. Laat maar weer eens zien dat mensen aardig verblind kunnen raken wanneer het om hun club gaat. Suárez wist bijvoorbeeld veel beter waar Babovic zich bevond dan dat Babovic wist waar Vertonghen zich bevond. Als je Babovic rood geeft, dan moet Suárez er ook zeker af. Ajax heeft mazzel dat Blom het in de wedstrijd al goed dacht te beoordelen. Anders had Suárez nu 4 of 5 wedstrijden op de tribune gezeten. Gewoon idioot gedrag van Suárez, of hij zich nu met recht mag ergeren aan Pantelic of niet.Baseman schreef:Yeah rightZlatan Son of God schreef:Terecht dat hij vrijuit gaat. Suarez maakt zich sterk en wil door zich breed / sterk te maken het duel winnen om zo de bal zo snel mogelijk te veroveren. Geen enkele intentie om de man te raken![]()
Als de actie van Babovic al rood was, dan was de actie van Suarez dubbel rood. Een overduidelijke klap.
PS: Had Suarez zich breed willen maken, dan had hij nooit het gezicht van Babovic kunnen raken. Je breed maken doe je namelijk niet op hoofdhoogte, maar op armhoogte (oftewel, dan had hij de torso van Babovic geraakt).

De kritiek op Borst slaat ook helemaal nergens op. Als er iemand namelijk iedere week dit soort overtredingen uitpikt, dan is hij het wel. Ook de elleboog van Engelaar werd bijvoorbeeld nog even belicht. Enorm calimero-gedrag om te gaan lopen doen alsof men Suárez een schorsing probeert aan te naaien.
Suarez kon terwijl hij achter hem stond, Babovic helemaal niet zoveel pijn doen. Waarom zou hij hem dan slaan? Heb je het zelf wel eens geprobeerd om van achter iemand diegene met de buitenkant van je onderarm hard te raken?
Het was een ongelukkige ernstige vorm van vasthouden, meer niet. Babovic is nogal een aansteller. Zo hard (en zeker niet op de plek waar hij naar grijpt) werd hij niet geraakt.
Het is een verschil met als je met je elleboog naar iemands neus gaat. Daar kan je wel iemand pijn mee doen/blesseren.
Het was een ongelukkige ernstige vorm van vasthouden, meer niet. Babovic is nogal een aansteller. Zo hard (en zeker niet op de plek waar hij naar grijpt) werd hij niet geraakt.
Het is een verschil met als je met je elleboog naar iemands neus gaat. Daar kan je wel iemand pijn mee doen/blesseren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Vasthouden? Het wordt echt steeds gekker hier.
Verder zit er natuurlijk niet altijd een enorme gedachte achter zo'n tik, noch is die vaak bedoeld om iemand écht pijn te doen. Gewoon een gevalletje van domme irritatie/frustratie bij Suárez. Moet ie niet doen. Als een Feyenoorder dit had gedaan had iedereen geroepen dat hij rood had moeten krijgen. Sterker nog, dat gebeurt al. Voor minder is iedereen het er eigenlijk wel over eens dat Babovic terecht rood heeft gekregen.
Verder zit er natuurlijk niet altijd een enorme gedachte achter zo'n tik, noch is die vaak bedoeld om iemand écht pijn te doen. Gewoon een gevalletje van domme irritatie/frustratie bij Suárez. Moet ie niet doen. Als een Feyenoorder dit had gedaan had iedereen geroepen dat hij rood had moeten krijgen. Sterker nog, dat gebeurt al. Voor minder is iedereen het er eigenlijk wel over eens dat Babovic terecht rood heeft gekregen.
Het is voor de discussie helemaal niet interessant of hij hem pijn kan of wil doen. Het gaat om de actie van Suarez.
En als je nou heel eerlijk bent. En zowel de actie van Babovic als die van Suarez volledig neutraal bekijkt. Alsof het een wedstrijd tussen Omniworld en AGOVV is. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat Babovic er terecht af gaat en dat er bij Suarez niets aan de hand was?
Dat een scheidsrechter in het veld iets niet ziet kan ik begrijpen. Die heeft immers de herhaling niet tot zijn beschikking. Maar als je het rustig vanuit je luie stoel kunt bekijken moet je toch minstens tot de conclusie komen dat we daar gewoon goed zijn weggekomen.
En als je nou heel eerlijk bent. En zowel de actie van Babovic als die van Suarez volledig neutraal bekijkt. Alsof het een wedstrijd tussen Omniworld en AGOVV is. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat Babovic er terecht af gaat en dat er bij Suarez niets aan de hand was?
Dat een scheidsrechter in het veld iets niet ziet kan ik begrijpen. Die heeft immers de herhaling niet tot zijn beschikking. Maar als je het rustig vanuit je luie stoel kunt bekijken moet je toch minstens tot de conclusie komen dat we daar gewoon goed zijn weggekomen.
Nil volentibus arduum
Vlaar maakte vlak daarvoor hands...... zag die scheids ook niet. Denny Landzaat pakt zowat een bal klemvast, Blom gaf voordeel en vergeet daarna gewoon een kaart te trekken.
IK GELOOF!!!!!!
Maar dat verandert de actie van Suarez toch niet? Een scheidsrechter ziet wel meer dingen niet.
Maar wij hebben de mogelijkheid om de beelden nog eens rustig terug te kijken. En als je dat op een neutrale manier doet snap ik echt niet dat iemand kan beweren dat het terecht is dat Babovic er af gaat met rood en dat er bij Suarez niets aan de hand is. Als ik Feyenoord supporter was zou ik hier echt behoorlijk pissig over zijn. En het zou hier niet anders zijn moesten de acties omgedraaid zijn.
Maar wij hebben de mogelijkheid om de beelden nog eens rustig terug te kijken. En als je dat op een neutrale manier doet snap ik echt niet dat iemand kan beweren dat het terecht is dat Babovic er af gaat met rood en dat er bij Suarez niets aan de hand is. Als ik Feyenoord supporter was zou ik hier echt behoorlijk pissig over zijn. En het zou hier niet anders zijn moesten de acties omgedraaid zijn.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:Het is voor de discussie helemaal niet interessant of hij hem pijn kan of wil doen. Het gaat om de actie van Suarez.
De intentie van een elleboog is iemand pijn doen. De intentie van een klap is iemand pijn doen. Als je iemand dus geen pijn kan doen is de intentie van de klap weg en lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je een slaande beweging gaat maken. Om het anders te stellen: Waarom zou Suarez zoiets doen als hij hem toch geen pijn kan doen?
Dat mensen het verschil niet kunnen zien tussen 2 heel verschillende overtredingen; DAT vind ik pas onbegrijpelijk.
Prachtig, die blinde liefde. Slaande beweging = rood. Maakt niet uit of je je tegenstander pijn doet, pleziert, überhaupt pijn wil doen of kan doen. Rishi's argumenten worden natuurlijk ook keurig weerlegd door Marillion. Heeft allemaal niets met de overtreding van Suárez te maken.
Objectiviteit kan me in deze situatie ook niet verweten worden ;)
Ik vind het dus geen slaande beweging (alhoewel dat een vaag begrip is, een wegwerpgebaar kan dan ook als slaande beweging worden gezien, het aangeven dat er een elleboog is gegeven ook)
Ik vind het dus geen slaande beweging (alhoewel dat een vaag begrip is, een wegwerpgebaar kan dan ook als slaande beweging worden gezien, het aangeven dat er een elleboog is gegeven ook)
Het waren geen argumenten Thomas. Gaf het gewoon aan omdat het me opviel dat niemand daarover begon.Enganche schreef:Prachtig, die blinde liefde. Slaande beweging = rood. Maakt niet uit of je je tegenstander pijn doet, pleziert, überhaupt pijn wil doen of kan doen. Rishi's argumenten worden natuurlijk ook keurig weerlegd door Marillion. Heeft allemaal niets met de overtreding van Suárez te maken.
Ik vond beide gevallen wel meevallen. Als je de een rood geeft dan de ander ook.
IK GELOOF!!!!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Realiteit wordt het als het bod hoog genoeg is.Iets waar Derksen op speculeert.Kan ie tetteren van zie je nu wel .. terwijl AJAX altijd Suarez bij het juiste bod zal ( moeten ) laten gaan ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Speculatie of realiteit?
Blij met de punten ...
Maar toch niet midden in het seizoen? Als Ajax Suarez in de winterstop verkoopt dan kan dat maar twee dingen betekenen:
1) het bestuur heeft geen ambitie
2) Ajax heeft echt financiële problemen
- AT Toto winner 09/10
Dat begrijp ik, maar het gaat mij meer om de vraag of ineens de financiële nood zo hoog zou zijn bij Ajax. Kan me dat haast niet voorstellen en als dat wel zo is, heeft Van Basten er kennelijk écht een puinhoop van mogen maken, van Van de Boog c.s.999 schreef:Realiteit wordt het als het bod hoog genoeg is.Iets waar Derksen op speculeert.Kan ie tetteren van zie je nu wel .. terwijl AJAX altijd Suarez bij het juiste bod zal ( moeten ) laten gaan ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Speculatie of realiteit?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Bekijk de verschillende posts van Lucas even in de algemene zone met betrekking tot de financien van Ajax. Ajax staat er prima voor.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Als het echt zo is, wat ik me niet kan voorstellen en gezien de posts van Lucas ook vrij onlogisch, moeten ze die Boog en Slop en de rest van die ezels er meteen uitflikkeren!
IK GELOOF!!!!!!
Tja, het enige probleem wat AJAX heeft volgens mij is dat er te veel spelers op de loonlijst staan en die daar niet van af willen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat begrijp ik, maar het gaat mij meer om de vraag of ineens de financiële nood zo hoog zou zijn bij Ajax. Kan me dat haast niet voorstellen en als dat wel zo is, heeft Van Basten er kennelijk écht een puinhoop van mogen maken, van Van de Boog c.s.999 schreef:Realiteit wordt het als het bod hoog genoeg is.Iets waar Derksen op speculeert.Kan ie tetteren van zie je nu wel .. terwijl AJAX altijd Suarez bij het juiste bod zal ( moeten ) laten gaan ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Speculatie of realiteit?
Maar goed, ik heb die Derksen toch niet hoog zitten.Die roept in bijna elke uitzending steeds het zelfde over AJAX.Denk dat ie een telefonische reactie verwacht.
Ik kan me niet voorstellen dat AJAX dik in de financiele shit zit, maar nogmaals .. bij elk goed bod is Suarez weg .. winterstop of niet, financiele problemen of geen financiele problemen ..
Maar misschien dat iemand weet wie zijn contract af gaat lopen de komende tijd(en) .. als daar een paar grootverdieners bij zitten dan tikt dat natuurlijk ook weer positief door ..
Blij met de punten ...
3) Suarez geeft aan per se in te willen gaan op de aanbieding die hem heeft bereiktHarm schreef:Maar toch niet midden in het seizoen? Als Ajax Suarez in de winterstop verkoopt dan kan dat maar twee dingen betekenen:
I think I lost my fucking headache
- AT Toto winner 09/10
Kan ik me niet zo goed voorstellen, Lucas. Waarom zou ie zich dan de afgelopen weken zo profileren als Ajacied, in interviews en door het zoenen van het embleem in het veld, etc.? Dat kan ie ook achterwege laten, zonder dat iemand daar een probleem mee heeft. Voornoemd gedrag is toch niet verklaarbaar als je per se in de winterstop weg wil?LucaS schreef:3) Suarez geeft aan per se in te willen gaan op de aanbieding die hem heeft bereiktHarm schreef:Maar toch niet midden in het seizoen? Als Ajax Suarez in de winterstop verkoopt dan kan dat maar twee dingen betekenen:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nee, maar het is toch net even wat anders als er opeens een concrete aanbieding van MU of Barcelona ligt.
I think I lost my fucking headache
Vraagje.... Als Suarez verkocht word, krijgt Groningen een percentage?
- Daily Blind
Nee volgens mij niet. Groningen zou extra geld krijgen bij titels / bekers en kwalificatie CL.jamie schreef:Vraagje.... Als Suarez verkocht word, krijgt Groningen een percentage?