Marko Pantelic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Marko Pantelic

Bericht door GangstaRiB » ma nov 02, 2009 11:10 am

Hij is beter dan Cvitanic, dat klopt maar dat is ook niet zo moeilijk.

Verder zal hij misschien wel van waarde zijn, maar als je ziet dat Ajax ná de wissel van Pantelic (Zagreb thuis en AZ uit) beter gaat voetballen, dan moet je je afvragen of je Pantelic vanaf het begin er in wil hebben staan.

Zodra Panty eruit is, gaat het positiespel beter en sneller en is er meer verrassing.

Want je kan ook zeggen: Ajax is wint, maar het gaat op sommige momenten zeer moeizaam. Misschien gaat het wel veel makkelijker als Panty vervangen wordt door iemand met meer mogelijkheden. Suarez is beter in de spitspositie, dan als ie van rechts moet komen. Daarom is het jammer dat Rommedahl nu niet kan spelen, maar weliicht is er in de jeugd iets te vinden?
Whitey on the moon.

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 02, 2009 11:13 am

Jöhnk schreef:Jol ziet het trouwens niet zitten in Cvitanich. Hij zei gisteren zelfs dat Afbeelding niet naar Hertha mag in de winterstop omdat ie anders zelf in de spits moet gaan staan.
Inderdaad. Dat is einde Cvitanich. Ik tel die bal op vd Wiel overigens wel als assist. Hij doet verder alles goed, maar de bal wordt lichtjes aangeraakt waardoor hij iets van baan veranderd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 02, 2009 12:04 pm

Kijk nog maar eens. Die bal was zonder die 1 of 2 Feyenoord-benen gewoon achter of op de hakken van Van der Wiel gekomen.

Verder gaf ik hier twee weken geleden al aan dat ik die wissel van Jol tegen Dinamo maar raar vond. Jol is Cvita een beetje aan het pesten en beschermt z'n eigen aankoop, heb ik het idee. Verder natuurlijk enorm slecht van Cvitanich dat hij er tegen Dordrecht geen zin in had, maar wel enigszins begrijpelijk dat het in zo'n wedstrijd (met een ploeg om zich heen die er ook niets van bakte) moeilijk is om zich te bewijzen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 02, 2009 12:08 pm

Pantelic bewijst: Zo'n gekke aankoop ben ik niet

AMSTERDAM - Marko Pantelic kreeg zondag de vraag of 5-1 winnen met drie assists, maar geen doelpunt voelt als seks hebben zonder klaar te komen. De spits van Ajax keek de vraagsteller geïntrigeerd aan. Hij leek even 'ja' te gaan zeggen, maar antwoordde toen toch maar dat je de zaken niet met elkaar moet vergelijken.

,,Ik ben tevreden met een aandeel in drie doelpunten,'' sprak de Serviër. ,,Of ik zelf scoor, maakt me niet meer uit. Status hoef ik op mijn 31ste niet meer te vergaren, net zo min als geld.''

De meningen over de Serviër zijn al sinds zijn eerste dag bij Ajax verdeeld. Op treinstation Bijlmer-Arena scandeerden plukjes Ajax-fans gisteren op weg naar huis uitbundig zijn naam. Maar andere supporters klaagden na de Klassieker nog steeds hun nood. Zij vinden Pantelic te traag en te flegmatiek en ze bespeuren in zijn spel te weinig een 'klik' met de acties van Luis Suarez. Waarom koopt Ajax geen betere spits dan deze?

Een tijdje geleden maakte Tonny Bruins Slot, ex-Ajacied en toen in dienst van PSV, een aardige analyse van hoe je de positie van Nederlandse clubs op de tegenwoordige spitsenmarkt moet zien. De eerste 100 spitsen, ervoer Bruins Slot, worden weggekaapt door de rijkste Europese clubs of door andere clubs uit de top-vier competities.

Bij de honderd die daarna komen maken Nederlandse clubs kans, maar wel samen met nog een rijtje clubs uit kleinere competities. En dan heeft de Nederlandse vertegenwoordiger in de Champions League (jarenlang was dat PSV) nog weer een betere categorie om te kiezen dan eredivisieclubs die uitkomen in de Europa League.

Vorig seizoen kocht Ajax op die transfermarkt Dario Cvitanich om zich alvast in te dekken tegen het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar. 6,5 miljoen euro werd er betaald voor een onbekende Argentijn die op zijn 24ste nog altijd uitkwam voor een bescheiden provincieclub in eigen land.

Als je Cvitanich anderhalf jaar na zijn komst een plaats moet geven op de lijst van Bruins Slot zeg je: hooguit de staart van het tweede rijtje van honderd. Zet dat af tegen de staat van dienst van Marko Pantelic en er is hoe dan ook verschil.

Pantelic kwam 38 keer uit voor de nationale ploeg van Servië, maakte 44 Bundesliga-goals in 109 duels voor Hertha BSC en was eerder dit jaar in gesprek over een transfer naar AS Roma. Bovendien kostte hij geen euro aan transfersom.

Gezien alle beperkingen heeft trainer Martin Jol Ajax echt niet zo'n gekke spits bezorgd. In een periode dat er ook nog eens bezuinigd moet worden en de opleiding nog steeds geen nieuwe Kluivert voortbrengt.

Tegen Feyenoord legde Pantelic in de openingsfase meteen een bal neer voor Urby Emanuelson die bijna raak schoot. Buiten zijn aandeel bij drie doelpunten om raakte Ajax' nummer 9 nog twee keer de paal. En inderdaad: Pantelic verspeelde ook ballen en heeft met het klimmen der jaren aan (handelings)snelheid ingeboet. Maar dat een deel van het Ajax-publiek hem zelfs bij een 3-1 voorsprong nog uitfloot, was ongepast.

Deels komt dat fluiten trouwens ook door hoe Suarez reageert als medespelers hem voorin niet goed aanspelen. De topscorer van Ajax begint dan opzichtig te schelden en wegwerpgebaren te maken.

,,Luis en ik hebben echter geen probleem met elkaar,'' gelooft Pantelic. ,,We moeten nog wel aan elkaar gewend raken. Maar het komt goed, omdat Luis zal merken dat ik geen spits ben die op eigen succes uit is.''

Inmiddels is duidelijk dat Hertha BSC, hopeloos laatste in de Bundesliga, Pantelic in de winterstop terug wil halen. Martin Jol wil daar echter niets van weten. ,,Een paar wijsneuzen op tv zijn steeds negatief over hem en blijkbaar wordt een deel van ons publiek daardoor beïnvloed. Maar we hebben het niet over een krullenjongen, maar een spits die met Servië naar het WK gaat.
,,Ik ben blij dat Pantelic vandaag belangrijk was. Het is niet makkelijk om bij Ajax centraal in de aanval te spelen. Na Kluivert heeft alleen Klaas-Jan Huntelaar het op die positie tot ieders tevredenheid gedaan. Zelfs Ibrahimovic kreeg kritiek. Ik hoop dat onze fans Pantelic blijven steunen en dat hij weer het vertrouwen voelt dat hij in de Bundesliga kreeg.'' (MAARTEN WIJFFELS)
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 12:20 pm

Jol had wat minder publiekelijk Dario Cvitanich kunnen afvallen, hoewel deze andersom zijn coach en de ploeg ook keihard laat vallen tegen Dordrecht.

Maar verder doet Jol alles goed door achter Pantelic te gaan staan. Goed aangevoeld dat het publiek zich tegen hem aan het keren is, wat logisch is want het publiek is ook niet blind en raakt het gepruts zat. Spelers geven nu een signaal kan dat iedereen hem moet blijven steunen en Jol doet een duit in het zakje door te verklaren dat een vertrek in de winter onbespreekbaar is. Ik moet het nog zien, het lijkt me een goede oplossing als wij wat beters terug kunnen halen, lees: Babel of Huntelaar. Tot die tijd moet je zoveel mogelijk rendement uit Pantelic zien te halen en een voorwaarde is dan dat hij gemotiveerd blijft. Dat kan alleen met de steun van het publiek, want dit is een gevoelige jongen.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 12:21 pm

Gisteren was ik echt verontwaardigd over de prestatie van Pantelic. Ik vond hem ronduit waardeloos. Vandaag, na een nachtje slapen, denk ik: wie weet kan hij beter. Hij heeft het in Duitsland niet slecht gedaan. Maar... (en daarom twijfel ik) de wedstrijd van gisteren was natuurlijk héérlijk voor een spits. Zoveel tijd en ruimte, dan moet zelfs een niet zo heel goede speler kunnen uitblinken. En als je ziet wat hij dan nog allemaal fout doet... Ik weet het niet hoor.

Nee, Cvitanich had het waarschijnlijk niet beter gedaan, Jöhnk. Maar die heeft natuurlijk niet hetzelfde krediet als Pantelic. Cvitanich moet het onmiddellijk waarmaken in een slecht draaiend elftal op een donkere donderdagavond in Dordrecht, anders wordt hij afgeserveerd. Pantelic daarentegen mag uitgebreid falen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 02, 2009 12:22 pm

Allemaal leuk en aardig, maar uit bij Twente gaan we toch niet met Pantelic spelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 12:26 pm

Volkomen legitiem trouwens van Jol om een voorkeur te hebben. Hij moet tenslotte een keuze maken, anders blijf je wisselen en daar gaat niemand beter van voetballen. Bovendien heeft Cvitanich al een seizoen langer kansen gekregen bij Ajax, en nooit die kansen gepakt. Van Basten was ook snel klaar met Dario terwijl die in de tweede seizoenshelft niet eens de beschikking had over een alternatief, kun je nagaan.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 02, 2009 12:28 pm

Inderdaad. Belachelijk slecht die vent en die assists slaan natuurlijk nergens op. 3 assists me neus. Die eerste is een kutvoorzet, de 2e deed ie misschien wel goed (intentie was goed) maar de bal kwam via een verdediger voor de voeten van Wiel en de derde... noemen we dat tegenwoordig al een assist?

Hij was gewoon slecht. Werd gek van die man!!!! Hij kan gewoon TOTAAL NIET voetballen. Hij heeft de motoriek van Wielaert en de snelheid van Frank Verlaat. En dat geklap begint me nu wel weer te irriteren. En Suarez ergert zich aan hem. Dat is al een reden om hem weg te gooien........
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 02, 2009 12:49 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Belachelijk slecht die vent en die assists slaan natuurlijk nergens op. 3 assists me neus. Die eerste is een kutvoorzet, de 2e deed ie misschien wel goed (intentie was goed) maar de bal kwam via een verdediger voor de voeten van Wiel en de derde... noemen we dat tegenwoordig al een assist?

Hij was gewoon slecht. Werd gek van die man!!!! Hij kan gewoon TOTAAL NIET voetballen. Hij heeft de motoriek van Wielaert en de snelheid van Frank Verlaat. En dat geklap begint me nu wel weer te irriteren. En Suarez ergert zich aan hem. Dat is al een reden om hem weg te gooien........
Gelukkig hebben we 2 goeie standins Sulejmani en Dario ook van die geweldenaren :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 02, 2009 2:09 pm

Wat heeft die Pantelic nou gepresteerd mensen? Gisteren heeft hij echt NIKS laten zien dan kansen missen, domme pasjes geven, Suarez gekmaken en het publiek tegen zich krijgen.

3 assist m'n reet! 1 slechte voorzet, 1 assist die van richting werd veranderd en een pass naar De Zeeuw waar De Zeeuw zelf iets mee doet.

Verder heeft een stuk of 4 kansen gemist, 20 duels verloren en dankzij hem kan Suarez niet in de spits spelen waardoor Ajax een stuk gevaarlijker is.

Logisch natuurlijk dat de spelers het voor hem opnemen. Zou ik ook doen als ploeggenoot. Zeker in het openbaar.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 02, 2009 4:45 pm

Dat van die 3 assists is zwaar overdreven idd, ben het met Rishi eens. Oke officieel zijn het assists.. maar neem die laatste.. dat is gewoon een balletje breed leggen op De Zeeuw, 20 meter van de goal.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 02, 2009 6:49 pm

joey schreef:Gisteren was ik echt verontwaardigd over de prestatie van Pantelic. Ik vond hem ronduit waardeloos. Vandaag, na een nachtje slapen, denk ik: wie weet kan hij beter. Hij heeft het in Duitsland niet slecht gedaan. Maar... (en daarom twijfel ik) de wedstrijd van gisteren was natuurlijk héérlijk voor een spits. Zoveel tijd en ruimte, dan moet zelfs een niet zo heel goede speler kunnen uitblinken. En als je ziet wat hij dan nog allemaal fout doet... Ik weet het niet hoor.

Nee, Cvitanich had het waarschijnlijk niet beter gedaan, Jöhnk. Maar die heeft natuurlijk niet hetzelfde krediet als Pantelic. Cvitanich moet het onmiddellijk waarmaken in een slecht draaiend elftal op een donkere donderdagavond in Dordrecht, anders wordt hij afgeserveerd. Pantelic daarentegen mag uitgebreid falen.

Feiten liegen niet 3 prima assists daarnaast had hij enkele goede passes. het rpobleem gisteren was dat hij hele goede met hele slechte momenten afwisselde. Cvitanich had gisteren niks klaargemaakt, aangezien dario geen enkel benul heeft van tactiek en niet fatsoenlijk een bal kan kaatsen of een pass kan geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 02, 2009 6:53 pm

Die 'assist' op Van der Wiel was zonder die twee Feyenoorders op de hakken van Van der Wiel gekomen of achter hem langs gegaan. En zoals Koeman gisteravond ook al aangaf is men tegenwoordig wel erg snel tevreden. Die pass op De Zeeuw kan echt iedere Ajacied wel geven. Iedereen aan tafel vond Pantelic ook erg armoedig.

Pantelic had gisteren iets van 5 of 6 goede momenten. Dat is veel te weinig als je daar drie of vier keer zoveel slechte momenten tegenover zet.

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 02, 2009 6:58 pm

Een verademing t.o.v. Cvitanich, maar op zichzelf nog geen succesverhaal.

PS. Kon elke willekeurige Ajacied maar zo'n pass geven...
Laatst gewijzigd door Rooie op ma nov 02, 2009 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 02, 2009 6:58 pm

Enganche schreef:Die 'assist' op Van der Wiel was zonder die twee Feyenoorders op de hakken van Van der Wiel gekomen of achter hem langs gegaan. En zoals Koeman gisteravond ook al aangaf is men tegenwoordig wel erg snel tevreden. Die pass op De Zeeuw kan echt iedere Ajacied wel geven. Iedereen aan tafel vond Pantelic ook erg armoedig.

Pantelic had gisteren iets van 5 of 6 goede momenten. Dat is veel te weinig als je daar drie of vier keer zoveel slechte momenten tegenover zet.

Als Suarez nu eens zo pass zou geven staan we elke wedstrijd met rust al op 4-0 voorsprong. Ik kijk al weer uit om Cvitanich aan het prutsen te zien..

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 02, 2009 7:29 pm

Deze is écht geniaal.:drecul.gif:

Afbeelding

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma nov 02, 2009 7:45 pm

Enganche schreef:Die 'assist' op Van der Wiel was zonder die twee Feyenoorders op de hakken van Van der Wiel gekomen of achter hem langs gegaan. En zoals Koeman gisteravond ook al aangaf is men tegenwoordig wel erg snel tevreden. Die pass op De Zeeuw kan echt iedere Ajacied wel geven. Iedereen aan tafel vond Pantelic ook erg armoedig.

Kijk nog maar eens goed, hij komt tegen het rechterbeen van (ik dacht) Bahia en daardoor verandert ie zelfs nog iets van richting.

Gelukkig is SV niet de maatstaf. Die doen er tegenwoordig alles aan om maar niet in het voordeel van Ajax te moeten praten.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 02, 2009 7:54 pm

Jesse schreef:Allemaal leuk en aardig, maar uit bij Twente gaan we toch niet met Pantelic spelen?
Amen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 02, 2009 7:56 pm

Is trouwens niet waar. Youri Mulder gaf hem een 6 voor zijn optreden.

Ben het er ook niet mee eens dat iedereen die laatste assist gegeven zou hebben.

Vond hem wel slecht spelen, daar niet van. Het moet nog een stuk beter.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 02, 2009 7:56 pm

Ik heb hem in z'n Herta tijd niet gek veel gezien, maar is z'n handelingssnelheid altijd zo laag geweest, Wimpey?
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma nov 02, 2009 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 02, 2009 7:56 pm

Rishi schreef: 20 duels verloren
Hij gaat de duels niet eens aan.

Ajax' met afstand beste speler frustreren was ook gisteren weer Pantelic' belangrijkste wapenfeit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 02, 2009 8:13 pm

El Clavo schreef:

Kijk nog maar eens goed, hij komt tegen het rechterbeen van (ik dacht) Bahia en daardoor verandert ie zelfs nog iets van richting.

Gelukkig is SV niet de maatstaf. Die doen er tegenwoordig alles aan om maar niet in het voordeel van Ajax te moeten praten.
Dat zeg ik. Als hij niet tegen het been van die Feyenoorder aan was gekomen was de bal niet perfect meegegeven aan Van der Wiel, maar achter hem of op z'n hakken. Kijk maar in welke richting die bal was gegaan als hij niet was aangeraakt.

Ach, Van Gelder maakt zich inderdaad wat zorgen over z'n Ajax-imago, maar iemand als Koeman heeft Pantelic al drie keer 90 minuten zien spelen en het was gewoon drie keer niets. Jan Mulder heeft weer juist een zwak voor Ajax, geloof ik.

Velibor Vasovic

Bericht door Velibor Vasovic » ma nov 02, 2009 10:14 pm

Als Pantelic niet een x-aantal wedstrijden speelt, lopen mensen bij die Ajax gerelateerd zijn geld mis. Dat geldt ook voor Sulejmani.
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 10:17 pm

Die mag je uitleggen.
Ajax!

Plaats reactie