Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%

Totaal aantal stemmen: 36

Frank

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Frank » zo okt 11, 2009 5:01 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef: Ik denk van wel. Vind het Oranje prima in elkaar steken.
Hij doet niets anders dan het werk van MvB voortzetten. Zelfde systeem, hetzelfde materiaal. En in deze poule hadden we met jou of mij voor de groep ook zo'n enorme voorsprong gehad.

Af en toe zou ik willen dat dit mogelijk was. Iemand inderdaad zo maar voor de groep zetten en dan kijken of het inderdaad zo makkelijk is. Waar stonden de beste stuurlui ook al weer... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 11, 2009 9:43 pm

Van Marwijk had liever Lurling dan Van Persie. Hoe stom kun je zijn? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 11, 2009 10:02 pm

:excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » zo okt 11, 2009 11:01 pm

Van Persie was gewoon niet meer te handhaven bij Feyenoord.Zijn geluk is dat ie bij Arsenal een trainer tegenkwam ( en spelers ) die het toch wilde proberen.En dat die trainer daar de kwaliteiten voor had.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 12, 2009 3:16 pm

Inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2009 6:47 pm

Kom op he.

RvP is een grandioze speler. Je moet wel een enorme oetlul zijn om zo´n talent te passeren voor een Lulring.

Natuurlijk hapte Wenger toe. Die man heeft nl. wél wat in z´n mars. Hij heeft geen kind aan RvP. Die jongen is een prima prof.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 13, 2009 1:39 pm

Bij Arsenal ja.. Daar werd hij getemd door Vieira, Bergkamp, Henry en noem maar op. Een trainer heeft ook oudere spelers nodig die bepaalde jonge spelers manieren leert.

Wesley Sneijder - Litmanen was ook zoiets toch?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 24, 2009 5:23 pm

Sneijder gaat nog steeds regelmatig de mist in. Die jongen heeft een kort lontje en een enorm ego.

Ik kreeg er destijds geen hoogte van waarom Van Marwijk RVP niet opstelde. Het was niet zo dat RVP zich misdroeg of zo. Volgens mij viel het best mee met hem. Wenger neemt geen ongedisciplineerde jongens.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za okt 24, 2009 7:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 30, 2009 8:22 pm

Hoe goed moet Seedorf eigelijk spelen om door bange Bert geselecteerd te worden?

Engelaar en Schaars wél, Seedorf niet. Die grijze glijer begrijpt er echt niets van.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 02, 2009 4:53 pm

Gio ook maar thuislaten volgend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2009 8:14 pm

Rishi schreef:Gio ook maar thuislaten volgend jaar.
Wanneer de spelers verstandig zijn, mikken ze BvM er à la Libregts uit. Met zo'n 13 in een dozijn trainer kom je niet verder dan de laatste 8.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 04, 2009 3:21 pm

Vind hem niet slecht. Gio presteert niks bij Feyenoord maar daar zou zelfs Messi niet renderen. Bij Oranje is het nog ff afwachten. Tijd zat nog in ieder geval. Jammer dat Urby niet meer als back speelt.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 05, 2009 3:51 pm

Sowieso verdient Urby gewoon een plekje in de voorselectie, hoor. Blijkbaar is het een pré als je knudde speelt in Duitsland, want dan krijg je altijd wel een uitnodiging. Of zou er een logische reden zijn voor een uitverkoring van Braafheid en Boulahrouz?

Overigens vind ik het altijd wat opmerkelijk dat BvM telkens predikt dat je moet spelen bij je club, want ik zie altijd dezelfde namen. Durf het eens aan om een Bakkal, Urby, Seedorf of/en Drenthe op te roepen.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2009 8:14 pm

Peter schreef: Blijkbaar is het een pré als je knudde speelt in Duitsland, want dan krijg je altijd wel een uitnodiging. Of zou er een logische reden zijn voor een uitverkoring van Braafheid en Boulahrouz?
Of schoonzoon bent. En een masterclass 'hoe laat ik mijn man uit mijn rug weglopen' geeft.

Zou die Gourcuff stinken ofzo? Schoonzoon stond op een meter of 6.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do nov 05, 2009 9:34 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2009 9:43 pm

Boulahrouz is een wandelend drama geworden. Gisteren kreeg hij ook weer alle hoeken van het veld te zien en mocht hij na 3 kwartier douchen. Nee, die kan er niets meer van.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do nov 05, 2009 9:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 06, 2009 1:14 pm

wimpey schreef:Hoe goed moet Seedorf eigelijk spelen om door bange Bert geselecteerd te worden?
Hoe vaak moet Seedorf nog aantonen niet in Oranje te kunnen voetballen?
Maar het zal wel toeval zijn dat hij onder 4 verschillende bondscoaches geen vaste waarde was...

PS: Je anti-Van Bommel tirades kennen we ondertussen wel, grappig alleen dat je je nooit laat horen als Van Bommel weer een van de betere spelers was bij Oranje (wat meestal het geval was in de WK kwalificatie wedstrijden).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 06, 2009 1:31 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Hoe goed moet Seedorf eigelijk spelen om door bange Bert geselecteerd te worden?
Hoe vaak moet Seedorf nog aantonen niet in Oranje te kunnen voetballen?
Net zo vaak als Van Bommel?

Engelaar was weer bangelijk slecht, gisteren.

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 06, 2009 2:09 pm

Van Bommel speelt erg sterk in Oranje sinds zijn terugkeer, hij is bijna iedere wedstrijd een van de betere spelers.

Seedorf speelde onder iedere bondscoach 1 of 2 goede wedstrijden, waarna hij vond dat hij zelf kon gaan bepalen waar hij speelde en welke vooraf gemaakte afspraken belangrijk waren. Aangezien dat onder 4 verschillende bondscoaches het geval is geweest zie ik niet in waarom hij zich nu ineens wel zou kunnen gedragen.

PS: Engelaar speelde gister inderdaad slecht, zoals bijna iedere PSV'er.
De wedstrijden daarvoor speelde hij juist erg sterk, maar het zal wel toeval zijn dat ik toen niets hoorde over hem hier. Waarmee ik overigens niet zeg dat hij thuis hoort in Oranje.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr nov 06, 2009 2:14 pm

Vwb dat laatste, ik heb al vaak genoeg aangegeven dat Engelaar slecht speelt dit seizoen. Ook toen hij zogenaamd goed was.

peter

Bericht door peter » vr nov 06, 2009 2:22 pm

Baseman schreef: Maar het zal wel toeval zijn dat hij onder 4 verschillende bondscoaches geen vaste waarde was...
Meen je dit nu? Ik maar denken dat je als bondscoach iemand moet afrekenen op basis van zijn spel bij de club. Klaarblijkelijk is het oordeel van voorgangers dus heel belangrijk en dien je dat als uitgangspunt te nemen. Best grote kans dat het zo is, want behoudens de rebirth van de schoonzoon is Bert niet zo van de vernieuwingen.
Aan de andere kant zeg je dat het heel belangrijk is dat Seedorf nu al meermalen heeft aangetoond dat hij niet in het Nederlands Elftal kan voetballen.

Al met al dus verschrikkelijk logisch om Engelaar te selecteren. Presteert niet bij zijn club, maar daar kijk je dan ook niet naar. Wél vaste waarde bij voorganger (dus moet 'ie wel goed zijn). Enige wat dan weer niet strookt is dat hij ook nog nooit een knikker heeft geraakt bij het Nederlands Elftal. Jammer, maar hij heeft in ieder geval meer pro's dan Seedorf haha.

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 06, 2009 2:30 pm

Peter schreef:Ik maar denken dat je als bondscoach iemand moet afrekenen op basis van zijn spel bij de club.
Wat ook precies de reden is dat Seedorf onder iedere nieuwe bondscoach weer een kans kreeg, waarna hij iedere keer die kans om zeep hielp door dezelfde fouten te maken. Op een keer houdt het op, volkomen logisch dus dat Seedorf niet meer wordt geselecteerd. Dit Van Marwijk kwalijk nemen is echt onzin, het is Seedorf zjin eigen schuld.
Presteert niet bij zijn club, maar daar kijk je dan ook niet naar.
Zoals ik hierboven al aangaf presteert Engelaar wel degelijk bij PSV, hij was de laatste weken zelfs de beste speler.
Maar dat moet je wel willen zien natuurlijk...zoals je hierboven ook kunt lezen dat ik desondanks niet zeg dat Engelaar in Oranje thuis hoort.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr nov 06, 2009 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr nov 06, 2009 2:34 pm

Dat moet je inderdaad willen zien, want als je gewoon kijkt dan zie je het niet.

Wat Seedorf betreft, wat is precies jouw kritiek? Zijn filmsterrengedrag of zijn spel? Qua spel heeft hij inderdaad nooit echt kunnen overtuigen in oranje, maar dat heeft Van Bommel natuurlijk ook niet. Seedorf heeft dan tenminste nog een halve finale gespeeld op een EK.
Verder is de concurrentie nu minder. En als je dan toch een aanvallende middenvelder opstelt als verdedigende middenvelder, doe dan Seedorf maar.

Plaats reactie