Ajax - Feyenoord 01-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rooie

Re: Ajax - Feyenoord 01-11-2009

Bericht door Rooie » zo nov 01, 2009 11:34 pm

Blom zei dat alleen maar om er vanaf te zijn, toen hij echt z'n eigen mening gaf, was het maximaal geel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 01, 2009 11:34 pm

Hij wilde eerst zijn ongelijk niet toegeven. Die indruk kreeg ik tenminste.

Nou ja, Ajax kan in beroep gaan en dan speelt Suarez gewoon mee tegen Twente. Toch?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo nov 01, 2009 11:36 pm

Tja, Ook Suarez moet zijn handen thuis houden, of het nu wel of niet gezien is door Blom.Verder is dit wel de eerste keer dat men zoveel tijd besteed aan een van de minst erge overtredingen kwa elleboog ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 01, 2009 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 01, 2009 11:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:11 am, 5 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 01, 2009 11:37 pm

Uberhaupt afwachten of er een onderzoek wordt gestart, heb niet het idee dat Blom bij die commissie aan gaat geven dat er absoluut tot vervolging moet worden overgegaan en dat hij 'breedmaken' heeft waargenomen. Vind het persoonlijk nog steeds onduidelijk welke criteria er worden aangehouden m.b.t. het waarnemen door een scheidsrechter (in gezichtsveld/ervoor gefloten/het wegwuiven).

Khraa

Bericht door Khraa » zo nov 01, 2009 11:38 pm

Ik vind het ook nogal onzinnig om de 2 overtredingen met elkaar te vergelijken. Met de elleboog is schade aan te brengen, met de open hand kan je nooit echt iemand zeer doen.

Als Suarez gestrat wordt obv de televisiebeelden wordt veroordeeld, dan mag Babovic er ook nog wat bijkrijgen. Het blijft natuurlijk gewoon een schwalbe. Zoveel pijn als hij deed voorkomen had hij natuurlijk nimmer nooit niet.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 01, 2009 11:47 pm

Zwak van Blom, hij liet zich overduidelijk iets in de mond leggen.

Beide gevallen zou ik met geel bestraffen. Eigenlijk is er helemaal niet zo veel aan de hand want in beide gevallen is er volgens mij geen intentie om iemand te beschadigen en wordt er niet doorgehaald of een elleboogbeweging gemaakt. Het is eerder dom en ongelukkig dan gemeen. Bij Vertonghen zag het er erg uit maar voor een bloedneus hoeft ook weinig te gebeuren. Suarez maakt een beweging maar klap of slag is te zwaar uitgedrukt.

Zou zuur zijn als Suarez nog bestraft wordt, hem kunnen we eigenlijk niet missen maar helemaal niet tegen FC Twente.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 01, 2009 11:49 pm

Vorig jaar kon dat wel.

Maak me er trouwens niet zo druk om. Blom vond het duidelijk niet zo ernstig, dus dat zal wel loslopen.

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 01, 2009 11:55 pm

Even ter illustratie:
‘Oordeel scheidsrechter doorslaggevend’

Dergelijke acties (zowel een vooronderzoek als schikkingsvoorstel) vinden geregeld op maandag plaats, zoals in het geval de scheidsrechter geen rode kaart geeft, terwijl de aanklager op basis van tv-beelden vindt dat dit wél het geval zou moeten zijn.

Hofstee: ,,In zo’n geval neemt de aanklager altijd eerst contact op met de scheidsrechter met de vraag of hij het incident heeft beoordeeld. Heeft de arbiter het inderdaad waargenomen, maar verder geen actie ondernomen, dan is daarmee direct de rol van de aanklager uitgespeeld. We zijn er namelijk niet om een scheidsrechter te overrulen, ook niet als hij na een wedstrijd zijn beslissing herziet. Televisiebeelden zijn dus lang niet altijd doorslaggevend.”

Ter illustratie belichtte Hofstee (hij had zelf geen dienst, red.) daarbij een situatie uit de wedstrijd Vitesse-AZ van afgelopen zondag waarbij AZ-keeper Sergio Romero met gestrekt been op Vitesse-speler Ricky van Wolfswinkel inkwam. ,,Omdat de scheidsrechter die situatie tijdens de wedstrijd al heeft beoordeeld, en er geen overtreding in zag, is de rol van de aanklager uitgespeeld. Romero zal dus niet achteraf geschorst worden.”
Punt 1: Vindt de aanklager op basis van tv-beelden dat het een rode kaart waard is? Zou kunnen, als de meningen her en der gepeild worden is er echter geen unaniem oordeel.
Punt 2: Scheids situatie beoordeeld? Dat heeft Blom gedaan. Achteraf kan hij z'n beslissing wel herzien, maar dat is dus niet van belang.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 01, 2009 11:56 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 02, 2009 12:55 am

Hij heeft de situatie wel gezien en bestraft met een vrije trap voor Feyenoord, toch?

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 02, 2009 8:12 am

Benji schreef:Even ter illustratie:
‘Oordeel scheidsrechter doorslaggevend’

Dergelijke acties (zowel een vooronderzoek als schikkingsvoorstel) vinden geregeld op maandag plaats, zoals in het geval de scheidsrechter geen rode kaart geeft, terwijl de aanklager op basis van tv-beelden vindt dat dit wél het geval zou moeten zijn.

Hofstee: ,,In zo’n geval neemt de aanklager altijd eerst contact op met de scheidsrechter met de vraag of hij het incident heeft beoordeeld. Heeft de arbiter het inderdaad waargenomen, maar verder geen actie ondernomen, dan is daarmee direct de rol van de aanklager uitgespeeld. We zijn er namelijk niet om een scheidsrechter te overrulen, ook niet als hij na een wedstrijd zijn beslissing herziet. Televisiebeelden zijn dus lang niet altijd doorslaggevend.”

Ter illustratie belichtte Hofstee (hij had zelf geen dienst, red.) daarbij een situatie uit de wedstrijd Vitesse-AZ van afgelopen zondag waarbij AZ-keeper Sergio Romero met gestrekt been op Vitesse-speler Ricky van Wolfswinkel inkwam. ,,Omdat de scheidsrechter die situatie tijdens de wedstrijd al heeft beoordeeld, en er geen overtreding in zag, is de rol van de aanklager uitgespeeld. Romero zal dus niet achteraf geschorst worden.”
Punt 1: Vindt de aanklager op basis van tv-beelden dat het een rode kaart waard is? Zou kunnen, als de meningen her en der gepeild worden is er echter geen unaniem oordeel.
Punt 2: Scheids situatie beoordeeld? Dat heeft Blom gedaan. Achteraf kan hij z'n beslissing wel herzien, maar dat is dus niet van belang.
Dan is dit toch duidelijk en dus geconstateert en in SV ook nog gezegd geel en achteraf rood je door Hugo Borst te laten aanlullen lijkt mij niet echt geloofwaardig. Gaat men wel straffen, dan zou ik als Ajax deze argumentatie gebruiken en in hoger beroep gaan.

999

Bericht door 999 » ma nov 02, 2009 8:25 am

Daar waar men anders de mening heeft dat men alsnog een speler moet kunnen schorsen als deze een slaande beweging heeft gemaakt is blijkbaar nu ineens dat niet aan de orde.

Dat slaan, en j.l. Donderdag was er ook al irritant gedrag van zijn kant, zou dat er mee te maken hebben dat, tenminste daar lijkt het die kant een beetje in te gaan, ook andere scorend vermogen beginnen te laten zien ?.

Als je andere spelers mee gaat betrekken in de aanval, en zoiets heeft tijd nodig om dat er in te slijpen, blijkt dat zij ook in scorings positie kunnen komen te staan.En scoren.Het is je speelstijl wat bepaald of dat alle ballen naar Suarez moeten gaan.

Vraag is natuurlijk of dat dit, dat scoren door andere, een beetje toeval is of dat men daadwerkelijk op trainingen bezig om aan het scorend vermogen van de andere spelers ( juiste positie kiezen, op het juiste moment diep gaan enz. enz. ) te werken.

Dat zou natuurlijk een zeer goede zaak zijn ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » ma nov 02, 2009 9:29 am

Onderzoek KNVB-aanklager blijft Suarez bespaard

02/11/2009 08:49

Ajax-spits Luis Suarez hoeft niet te vrezen voor een onderzoek van de aanklager van de KNVB. Het oordeel van scheidsrechter Kevin Blom is maatgevend.

De KNVB-aanklager kan alleen een onderzoek gelasten in het geval dat de scheidsrechter het voorval niet heeft waargenomen. In het geval van Suarez bleef arbiter Kevin Blom bij zijn eerste oordeel: geen rode kaart voor zijn vermeende slaande beweging aan het adres van Feyenoorder Stefan Babovic.

'Ik zag de situatie van achteren en vond dat er geen sprake was van een elleboog', aldus Blom, die ook na het zien van de televisiebeelden bij zijn mening bleef. 'Suarez maakt zich breed. Ik zie geen slaande beweging.' Daarmee is de weg naar een eventuele straf voor de Ajax-aanvaller afgesloten.

Babovic en Rob van Dijk wacht wel een schorsing voor hun uitsluitingen. Blom twijfelde na afloop van Ajax-Feyenoord (5-1) niet aan de rode kaarten voor de Feyenoorders. 'Wat mij betreft is daar geen discussie over mogelijk', aldus de Goudse arbiter.
vi.nl

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 02, 2009 9:40 am

Als we het callimero gedrag van die kakkerlakken willen indammen Feyenoord-Ajax 2008 bij de 1-2 stand krijgt Ajax geen penalty terwijl Bahia Suarez omarmt vasthoudt in de 16. Daarbij krijgen ze van onze grote freund Schaamhaar koning Swalbe M Mols ook nog een onterechte pingel 8 minuten voor tijd

http://www.trouw.nl/multimedia/dynamic/ ... 96030d.jpg

Wie wordt er hier nou genaaid. :1evil.gif:

Appie

Bericht door Appie » ma nov 02, 2009 9:50 am

Als ik uiteindelijk op de beelden zag hoe het eraan toe ging bij die twee 'elleboogjes' dan vond ik die van Suarez er toch heftiger uitzien. Was overduidelijk een slaande beweging. Babovic zet zijn elleboog wel in het gezicht van Vertonghen maar vond ik er op TV niet heel zwaar uitzien. Neemt niet weg dat de scheids natuurlijk alles prima heeft beoordeld. :smallgrin.gif:

Ik betrapte mezelf er overigens ook op dat ik in het stadion Pantelic vond tegenvallen, maar die gast geeft wel een paar prima assists. Uiteindelijk heeft Pantelic gewoon een prima wedstrijd gespeeld
Het is mooi weer voor 6-0.

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 02, 2009 10:20 am

999

Bericht door 999 » ma nov 02, 2009 10:33 am

Ajax laat tegen Feyenoord zien niet volledig afhankelijk te zijn van Suarez (5-1)

OP EIGEN BENEN

AMSTERDAM, maandag

Dat de klinkende overwinning op Feyenoord de 100e zege in zijn 250e eredivisieduel betekende, was voor Martin Jol bijzaak. Veel contenter was de Ajax-trainer met het feit dat zijn ploeg uitgerekend tegen de aartsrivaal definitief leek af te rekenen met de afhankelijkheid van Luis Suarez, die hem sinds zijn komst hoofdbrekens kostte. In de ArenA zag Jol genoegzaam hoe de Ajacieden ook op eigen benen konden staan en Demy de Zeeuw (2), Urby Emanuelson en Gregory van der Wiel de Rotterdammers over de knie legden. Vanaf de strafschopstip pikte Suarez tegen negen Feyenoorders (!) – in de slotminuut – nog wel zijn doelpunt mee (5-1).

„We missen creativiteit en – buiten Luis – scorend vermogen”, gromde Jol in het prille seizoen al geregeld. Ajax was voorspelbaar en aangewezen op de grillen van de Uruguayaan. „Je moet er niet aan denken dat hij eens geblesseerd raakt of wordt geschorst”, hield hij zijn hart vast. Al schuivend kwam de strateeg steeds dichter bij de ideale opstelling en precies in de weken van de waarheid – met wedstrijden tegen Dinamo Zagreb (twee keer), AZ, Feyenoord en FC Twente – lijken de puzzelstukjes op hun plaats te vallen.

Belangrijke rollen in het huidige Ajax zijn weggelegd voor Van der Wiel, Emanuelson, De Zeeuw én Pantelic, die tegen Feyenoord de eerste Ajacied was sinds december 2008 (Suarez, ADO Den Haag 3-0) die drie assists leverde. Dat een deel van de Ajax-fans Pantelic niet pruimt, verleidde Jol tot een roep om steun voor de Serviër. Dat er op het spel van Pantelic nog veel valt aan te merken, is duidelijk. Dat hij de kapstok moet worden, waaraan het Ajax-spel wordt opgehangen, ook.

Na een goede opening van de thuisclub en een sterke fase van Feyenoord – met een vernietigend schot van Ron Vlaar op de paal – bewees Pantelic in de 42e minuut zijn waarde. De spits kreeg veel ruimte van Vlaar, zette voor en zag De Zeeuw via het been van de onoplettende Leroy Fer afronden (1-0). „Daarvoor hadden we het moeilijk”, beaamde De Zeeuw, die nu al niet meer weg te denken is uit Amsterdam. Tegen FC Dordrecht be wees Ajax – niet alleen niet zonder Suarez – maar ook niet buiten De Zeeuw te kunnen.

Een minuut na de 1-0 vermoordde Stefan Babovic de klassieker door zijn elleboog opzichtig op de neus van Jan Vertonghen te planten. De prima fluitende Kevin Blom twijfelde niet en trok rood voor de Serviër, die kort daarvoor een arm van de onbestrafte Suarez in zijn gezicht had gevoeld. Twee minuten in de tweede helft en op aangeven van Vurnon Anita besliste Emanuelson de toen al ongelijke strijd door de bal onbedaarlijk hard achter Feyenoord-doelman Rob van Dijk te volleren (2-0).

Het was na de goals tegen AZ en en FC Dordrecht (2) de vierde treffer van de middenvelder in één week, waarmee hij afrekende met de belangrijkste kritiek op zijn spel: te weinig goals. „Ik voel me herboren en lijd ook veel minder balverlies dan voorheen. In mijn vijfde echte jaar in Ajax 1 moet ik de ploeg soms over het dode punt kunnen tillen, wil ik belangrijk zijn.” Dat is Van der Wiel ook. De back heeft volgens Jol alles om een topverdediger te worden en kiest steeds beter zijn momenten om in het vijandelijke strafschopgebied op te duiken. Net als tegen AZ schoot hij in de ArenAraak: 3-0 na een assist van Pantelic.

De Serviër, die zelf paal en lat trof, bediende – na de wonderschone stift van Denny Landzaat (3-1) – ook De Zeeuw, die door de benen van André Bahia bekeken afrondde (4-1). Nadat Suarez zelf was gevloerd door Van Dijk en de keeper met rood van het veld moest, scoorde Suarez vanaf elf meter zijn zestiende seizoensgoal. „ We zitten in een flow. Dat geeft vertrouwen voor donderdag (Dinamo Zagreb) en zondag (FC Twente)”, zei De Zeeuw, die werd verkozen tot man van de wedstrijd. En eens niet Suarez.

Ajax-Feyenoord 5-1 (1-0). 42. De Zeeuw 1-0, 47. Emanuelson 2-0, 58. Van der Wiel 3-0, 74. Landzaat 3-1, 82. De Zeeuw 4-1, 90. Suarez 5-1 (strafschop). Scheidsrechter: Blom. Toeschouwers: 51.028. Rode kaart: 43. Babovic (Feyenoord), 89. Van Dijk (Feyenoord). Gele kaart: Alderweireld (Ajax), (Feyenoord).

ROEP OM STEUN VOOR PANTELIC

AMSTERDAM, maandag

Gregory van der Wiel was na de ruime zege van Ajax op Feyenoord kritisch op de eigen aanhang. „Dat Marko Pantelic bij elke verkeerde bal wordt uitgefloten, is tekenend voor het Ajaxpubliek. Hij verzorgt drie assists. Wat moet hij nog meer doen? Ik vind dit echt rot voor hem.”

Ook Urby Emanuelson brak een lans voor de Serviër. „De kritische houding van de fans moet moeilijk zijn voor zo’n jongen. Natuurlijk zie ik ook dat hij wel eens onnodig balverlies lijdt, maar als aanspeelpunt, is Marko echt heel belangrijk voor ons. Én hij is een harde werker. Laten we niet vergeten dat hij maanden geen wedstrijd speelde, voordat hij hier kwam. Hij wordt elke dag beter.”

Trainer Martin Jol liet zich in bijna de dezelfde bewoordingen uit. „Je ziet dat het publiek zich schijnbaar toch laat beïnvloeden door die wijze neuzen op tv, zoals mijn collega Mario Been ze wel eens heeft genoemd. Pantelic heeft 40 interlands gespeeld en gaat gewoon met Servië naar het WK. Het slaat nergens op, dat hij wordt behandeld als een krullenjongen, die er niks van kan. Als ik hem toestemming geef om hem naar Hertha BSC te laten gaan, is hij morgen weg, want die willen hem heel graag terug. Het is niet gemakkelijk bij Ajax in de punt van de aanval te spelen. Alleen Patrick Kluivert en Klaas-Jan Huntelaar hebben het op die positie de laatste jaren goed gedaan. Ik hoop dat de fans hem blijven steunen. Dan krijgen ze de ware Pantelic echt nog wel te zien.”

LUIS SUAREZ GAAT VRIJUIT

Van onze speciale verslaggevers

AMSTERDAM, maandag

Luis Suarez hoeft niet te vrezen voor een schorsing op basis van tv-beelden. De aanvaller van Ajax raakte Feyenoorder Stefan Babovic met zijn hand vol in het gezicht. „Ik heb het geval beoordeeld”, zei scheidsrechter Kevin Blom, waardoor de aanklager betaald voetbal niet meer tot actie kan overgaan. „Ik zag de situatie van achteren en vond dat er geen sprake was van een elleboog.”

Ook na het zien van de herhaling bleef de leidsman bij die mening. „Suarez maakt zich breed. Ik zie geen slaande beweging.” Ook bij de rode kaarten van Babovic en Feyenoordkeeper Rob van Dijk had Blom het bij het rechte eind, vond hij. „Wat mij betreft, is daar geen discussie over mogelijk. Ik denk dat ik kan terugkijken op een prima verlopen klassieker. Deze smaakt naar meer.”

Liever Pantelic dan Suarez

AMSTERDAM, maandag

„Handig.” Met gevoel voor understatement constateerde Martin Jol na Ajax-Feyenoord (5-1) dat zijn ploeg ook kan winnen zonder een hoofdrol voor Luis Suarez. Niet alleen Demy de Zeeuw en Urby Emanuelson, maar uitgerekend Suarez’ ’vriend’ en Jols veelbekritiseerde aankoop Marko Pantelic maakte het verschil in deze topwedstrijd.

Suarez was duidelijk niet in zijn sas met die twee constateringen. Gelukkig voor de topscorer verscheen hij in de 91e minuut (!) in beeld met de vijfde treffer van Ajax, want anders had hij tot donderdag tegen Dinamo Zagreb geen hap door zijn keel gekregen.

Het is leuk om te horen, dat spitsen als Suarez altijd roepen dat winnen belangrijker is dan scoren; als puntje bij paaltje komt, staat het eigen ego voorop. Het opzichtige misbaar van Suarez vorige week de eerste 45 minuten in Alkmaar en gisteren 90 minuten lang in de ArenA spreekt voor zich. Dat het Uruguayaanse gezicht na afloop voor het oog van de media in de plooi staat, is een façade voor de buitenwereld.

Meest pijnlijke moment voor Suarez voltrok zich in de 84e minuut toen Pantelic een publiekswissel kreeg en de handen in de ArenA op elkaar gingen. Hoewel hij niet scoorde, had hij met drie assists een groot aandeel in de veegpartij. Omdat het ego van Pantelic minimaal zo groot is als dat van Suarez zitten de twee elkaar in de weg. De Serviër probeert het nog te verbloemen met duimpjes omhoog en goedkeurende klapjes; Suarez verbergt z’n misnoegen geenszins.

Martin Jol ontgaat niets en tot dusver weet hij uitstekend raad met deze potentiële splijtzwam (Suarez-Cvitanich contra Pantelic-Sulejmani) binnen zijn selectie. Sterker, hij gaat er zo mee om dat beiden (Suarez tegen AZ en Pantelic tegen Feyenoord) het beste uit zichzelf halen ten faveure van Ajax. Omdat Jols gedrag niet door angst wordt ingegeven, gunde hij Pantelic met een wissel zijn persoonlijke succes.

Als Suarez en Pantelic jaren met elkaar door moeten, is de gewapende vrede tussen de ego’s een tikkende tijdbom. Voor één seizoen weet iemand als Jol wel raad met deze situatie. Komende zomer scheiden de wegen. Voor Ajax is het beter als teamspeler Pantelic blijft en topscorer Suarez vertrekt. Als Pantelic zich onder Jol doorontwikkelt, kan hij veel andere Ajacieden belangrijk maken, wat de afhankelijkheid van één speler (Suarez nu) indamt.

Daarnaast wordt de eredivisie te klein voor Suarez. Wil hij als spits verder groeien, dan moet hij vertrekken naar Engeland, Spanje of Italië. Ajax-Feyenoord bewees dat Suarez’ ontwikkeling in Nederland zomaar kan stagneren. Daarbij levert de Uruguayaan Ajax een grote zak geld op, waarmee Jol doelpunten kan inkopen en zijn elftal op meerdere posities kan versterken.
Blij met de punten ...

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma nov 02, 2009 10:41 am

999 schreef:
Krant:

Voor Ajax is het beter als teamspeler Pantelic blijft en topscorer Suarez vertrekt. Als Pantelic zich onder Jol doorontwikkelt, kan hij veel andere Ajacieden belangrijk maken, wat de afhankelijkheid van één speler (Suarez nu) indamt.

WTF????
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 02, 2009 10:44 am

Daar zit wel wat in hoor. Suarez is Ajax belangrijkste man, niet alleen omdat hij de beste is, maar ook omdat op een gegeven moment alle ballen aan Suarez gegeven werden/worden. Als Ajax gevarieerder gaat aanvallen blijkt dat ook andere spelers wel degelijk kunnen voetballen en belangrijk kunnen zijn. Maar begrijp me goed, Suarez mag van mij nog jaren blijven.
I think I lost my fucking headache

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma nov 02, 2009 10:44 am

Begrijp wel wat ze bedoelen, hoewel ik het een beetje flauwe kul vind. Met een onberekenbare jongen als Suarez zijn vaste combinatiepatronen nogal lastig, een jongen als Pantelic liet gister zien dat hij dit beter mogelijk zou kunnen maken.

Maarre, doe mij maar die Luis. Die scoort nogal vaak, naar het schijnt..

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 02, 2009 10:47 am

Ik verwacht dat onze Luis het ongelijk van de journalisten gaat bewijzen in de komende weken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » ma nov 02, 2009 10:57 am

LucaS schreef:Daar zit wel wat in hoor. Suarez is Ajax belangrijkste man, niet alleen omdat hij de beste is, maar ook omdat op een gegeven moment alle ballen aan Suarez gegeven werden/worden. Als Ajax gevarieerder gaat aanvallen blijkt dat ook andere spelers wel degelijk kunnen voetballen en belangrijk kunnen zijn. Maar begrijp me goed, Suarez mag van mij nog jaren blijven.
Volgens mij heeft dat meer te maken met de gekozen tactiek van de trainer.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 02, 2009 11:06 am

Appie schreef:Als ik uiteindelijk op de beelden zag hoe het eraan toe ging bij die twee 'elleboogjes' dan vond ik die van Suarez er toch heftiger uitzien. Was overduidelijk een slaande beweging. Babovic zet zijn elleboog wel in het gezicht van Vertonghen maar vond ik er op TV niet heel zwaar uitzien. Neemt niet weg dat de scheids natuurlijk alles prima heeft beoordeld. :smallgrin.gif:

Ik betrapte mezelf er overigens ook op dat ik in het stadion Pantelic vond tegenvallen, maar die gast geeft wel een paar prima assists. Uiteindelijk heeft Pantelic gewoon een prima wedstrijd gespeeld
Over de 'elleboog' van Suarez. Vanuit een ander camerapunt (die ik daarna nooit meer gezien heb) zag je duidelijk dat Suarez die Babovic uiteindelijk amper raakte. Het was zowiezo niet z'n elleboog, maar eerder z'n hand.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 02, 2009 11:10 am

Inderdaad, via de camera die achter de goal stond leek het minder erg. Neemt niet weg dat het een domme actie is, die ook verkeerd had kunnen aflopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie