NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 11:10 am

joey schreef:Als Adriaanse slim is kapt hij ermee. Hij is al op leeftijd, waarom zou hij zich nog al die ellende op de hals halen? Een beetje pianospelen, een beetje babbelen op TV, genieten van het goede leven, dat zou ik hem aanraden.

NEC zal hij vast niet doen. Hij vindt zichzelf een topper en NEC is (met alle respect) maar een gewone club.

Laat me ff dromen...
Stel nu dat Boekhoorn idd wat spelers van AZ mee kan plukken... :hypocrite.gif:

Erwin K. wordt ook al geroepen, al heeft-ie z'n contract net ondertekend. Misschien kan Babos een goed woordje doen...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 27, 2009 11:14 am

Is Aad de Mos nog vrij?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 11:14 am

Erwin Koeman zou denk ik uitstekend passen bij NEC. Co gaat het inderdaad niet doen. Die heeft zo'n goede staat van dienst en voelt zich natuurlijk te groot voor NEC. Die doet alleen iets in Nederland bij een topclub waarin hij mogelijkheden ziet.

Aad de Mos is vrij!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 11:17 am

Ja... en in de Winter is Theo Bos ook vrij misschien. :-)

Zeg... doe me een lol... Aad... pfff... die stuurt spelers net zo snel het veld af om ze te wisselsn als dat PSV scoort tegen NEC...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 27, 2009 11:17 am

Dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Ik mis zijn persconferenties.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 11:20 am

Marillion schreef:Dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Ik mis zijn persconferenties.
Dan gaattie maar naar Heerenveen.. :-)

Op NEC forum pleiten ze ook voor Ernie Brandts...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 11:28 am

Die is trainer bij een Iraanse club.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 27, 2009 1:25 pm

Ten Hag? Menzo?

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 1:27 pm

Dat zijn geen opties, liggen allebei onder contract. Menzo staat zelfs met Cambuur bovenaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 27, 2009 2:48 pm

joey schreef:Als Adriaanse slim is kapt hij ermee. Hij is al op leeftijd, waarom zou hij zich nog al die ellende op de hals halen? Een beetje pianospelen, een beetje babbelen op TV, genieten van het goede leven, dat zou ik hem aanraden.

NEC zal hij vast niet doen. Hij vindt zichzelf een topper en NEC is (met alle respect) maar een gewone club.
Ellende? Waar baseer je op dat Co zijn vak als ellende ziet?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 27, 2009 3:03 pm

Steeds ontslagen, steeds ruzie, enz. Hij is bijna nergens normaal vertrokken.

Nu maakt hij eindelijk een relaxte indruk.

Hij begint ook op leeftijd te raken.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 3:08 pm

Trainer van een of ander provincieclubje dat zo heeeel af en toe een keer aan europa mag ruiken is geen zwaar beroep, dus dat kan Co best tot zijn 67ste doen. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 6:11 pm

Vleminckx heeft elf seizoenkaarten
din. 27 oktober 2009

De hooggespannen verwachtingen zijn nog niet uitgekomen. Björn Vleminckx scoorde dit seizoen pas twee keer voor NEC in de competitie.

Eigenlijk was er nauwelijks tijd om de 4-0 nederlaag van afgelopen zondag tegen PSV fatsoenlijk te verwerken. Woensdag wacht Excelsior alweer in de tweede ronde van de KNVB beker.

Voor Björn Vleminckx had de wedstrijd tegen de Rotterdammers vandaag al op de rol mogen staan. "Ons staat maar één ding te doen. Excelsior vermorzelen! Opeten! Vanaf de eerste minuut aan de bak. Die overwinning moet er komen. En hoe, dat maakt nu even niet uit", klinkt de Belg in Nijmeegse dienst strijdvaardig.

Hij knikt. Natuurlijk weet Vleminckx dat er meer doelpunten van hem verwacht worden. Twee waren het er tot nu toe slechts. "Het zijn niet mijn gelukkigste weken. Dat klopt. Met een beetje meer geluk gaan sommige ballen er wel in. Maar uit mijn inworpen halen we een redelijk rendement. Ik leg ballen af. Werk hard voor de ploeg. Als ik daarmee zelf minder in het daglicht sta, heb ik daar geen moeite mee."

Het verwijt dat hij soms naar het wapen van de schwalbe grijpt om een strafschop uit het vuur te slepen, werpt hij verre van zich. "Ik laat me zelden vallen om het vallen. Meestal krijg ik een tikje waardoor ik net genoeg uit balans ben. En dat een scheidsrechter dan niet fluit, dat kan gebeuren. Hij doet ook zijn job. Soms is die al moeilijk genoeg."

Thuis in Mechelen schieten journalisten en vrienden hem vaak aan. Zijn oude ploeg verloor zondagavond - onder toeziend oog van Vleminckx trouwens - in eigen huis de topper tegen Anderlecht, maar staat nog steeds op een keurige gedeelde derde plaats. "Dan vragen ze of ik geen spijt van mijn overgang naar NEC heb. Natuurlijk niet! En Peter Maes, mijn oude trainer bij KV Mechelen, is het met me eens. Hij kent me door en door. Ziet dat ik stappen maak. Dat ik me verbeter."

En financieel is hij er natuurlijk ook niet slechter van geworden. Typisch Nederlands, zie je hem denken. "Ik ben pas 23. Geld is echt niet het belangrijkste. In Nederland zijn de zaken rond het voetbal professioneler geregeld. NEC heeft altijd twee fysiotherapeuten op de ploeg zitten. Bij Mechelen is die er een kwartier voor de training en een kwartier daarna. Tussentijds is hij op pad om patiënten uit zijn eigen praktijk te behandelen. Of neem de voetbalschool van NEC. De kinderen trainen overdag! Gebeurt bij ons alleen 's avonds. En maar drie keer in de week vanaf een uur of half zeven."

Daarmee is niet gezegd dat Vleminckx nooit met genoegen terugdenkt aan zijn tijd bij KV Mechelen waar hij als voetballer een 'grote meneer' werd. " Drie jaar met dezelfde jongens gespeeld. We vonden elkaar blindelings," zegt de Vlaming, die bij NEC al heel snel dezelfde klik had met Lasse Schöne. "Een hele creatieve speler die de boel met één steekpass kon openbreken. Wij voelden elkaar goed aan. Het is ontzettend jammer dat Lasse door een blessure is weggevallen. Maar tegelijkertijd heb ik alle vertrouwen in de andere jongens. Rutger (Worm, red) pakte die rol tegen ADO heel goed op. Ik zal hem honderd procent helpen. Waar ik ook maar kan."

De steun die hij bij elke thuiswedstrijd van Mechelen-supporters krijgt, heeft hem er toegebracht om elf extra seizoenkaarten te kopen. "Die verdeel ik elke thuiswedstrijd onder de mensen die speciaal voor mij naar Nijmegen komen. Soms zijn ze met twintig man. Koop ik wat extra kaartjes. Als blijk van waardering. Ze rijden toch 170 kilometer op en neer. Dan moet je ook iets terug doen, vind ik."

Tegen ADO Den Haag had hij zelfs een Vlaamse vlag op de tribunes gezien. "En mensen in Mechelen-truitjes. Ik kende ze echt niet. Apart, toch? Maar ik denk niet dat ze er morgen tegen Excelsior allemaal zullen zijn. De wedstrijd begint om acht uur op een doordeweekse avond. Voordat ze weer thuis zijn is het middernacht en de volgende ochtend gaat om een uur of zes uur de wekker toch weer."

Na één wedstrijd in de bekercompetitie staat de teller voor Vleminckx al op twee. Tegen Eindhoven (2-3) nam hij de openingstreffer voor zijn rekening en besliste het bekerduel vlak voor tijd met een doeltreffende kopbal. "De beker is hartstikke belangrijk", weet de Belgische spits.

Hij heeft wel iets met dat toernooi. "Ik heb al twee finales gespeeld. Een keer met Beveren. Een keer met KV Mechelen." En dan met een flauw glimlachje. "En twee keer verloren. Dat wel."

Bron: De Gelderlander

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 6:18 pm

Ramona schreef:
D_skilled schreef:Die assistenten blijven waarschijnlijk tot aan de winterstop aan het roer. Daarna moeten ze op zoek gaan. Ja, ik zou mijn god niet weten wie. Sijpelde er al langer verhalen over de slechte verstandhouding tussen Lodeweges en z'n groep, Ramona?

Nope, nooit iets van gehoord of gelezen...

Er was wel e.e.a. gaande dus...

Aalbers 'Vertrek Lodeweges gevoelskwestie'
din. 27 oktober 2009

Dwight Lodeweges is opgestapt bij NEC. "Het gaat om een gevoelskwestie van de kant van Dwight", vertelt technisch directeur Carlos Aalbers van de Nijmeegse club.

"Wij vinden het niet nodig dat hij gaat. Maar hij denkt dat hij er niks meer uit kan halen", stelt Aalbers.

"Dwight kwam er maandag overdag opeens mee dat hij het gevoel had dat hij niets meer kon toevoegen aan deze club. We hebben hem gevraagd om erover na te denken, maar 's avonds was hij niet van gedachten veranderd. Daarop is hij vertrokken."

"Nee, hij heeft niet eerder met zoveel woorden gezegd dat hij dacht aan opstappen. Maar er is natuurlijk wel het een en ander gebeurd in de groep", aldus Aalbers.

Bron: Omroep Gelderland

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 6:20 pm

Hij knikt. Natuurlijk weet Vleminckx dat er meer doelpunten van hem verwacht worden. Twee waren het er tot nu toe slechts. "Het zijn niet mijn gelukkigste weken. Dat klopt. Met een beetje meer geluk gaan sommige ballen er wel in. Maar uit mijn inworpen halen we een redelijk rendement. Ik leg ballen af. Werk hard voor de ploeg. Als ik daarmee zelf minder in het daglicht sta, heb ik daar geen moeite mee."
Oh?? 2x tegen Vitesse en verder nix toch?

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 6:24 pm

Ach...hij werkt tenminste nog als een paard en wil...
Het is momenteel geen team; kun je niet op het conto van Vleem schrijven! :1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 6:39 pm

Hij kraamt onzin uit... die ingooien van hem hebben nog helemaal niet veel rendement opgeleverd. En voor dat geld wat hij verdient wil ik ook nog wel werken hoor. Ik sjouw wel heen en weer op dat veld... geen probleem.

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 6:40 pm

Hehe... :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 6:47 pm

Ja, sorry... ik ben nog een beetje sceptisch over hem omdat ik hem nog niet veel goeds heb zien doen, behalve 'werken'.

Maar dat geldt voor het hele elftal. Ze hebben 2 goede wedstrijden gespeeld. Tegen Feyenoord en Heerenveen... en dat was het wel zo'n beetje. Dus het valt niet alleen Vleem te verwijten.

Misschien is Rip (vind het een beetje verwarrende naam voor iemand die NEC er weer BOVENOP moet helpen, bedenk ik me net) wel een ideale coach... je weet het niet.

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 6:55 pm

Wim Rip...erg integere, aardige en capabele man; ooit vanuit mijn werkzaamheden bij Quick 1888 een erg leuk gesprek mee gehad...maar goed...terzijde... Die stroomversnelling gaat (nu?) te snel denk ik...

Zou wel wat zijn als hij NEC er bovenop zou helpen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 7:21 pm

Het ging mij eigenlijk meer om zijn naam...

R.I.P. als trainer voor een club die er bovenop geholpen moet worden.

Grapjes uitleggen is helemaal niet leuk.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 7:56 pm

...dat grapje hoefje je dan ook niet uit te leggen...

Ik haalde enkel wat herinneringen op... :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 8:15 pm

Gelukkig maar.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 28, 2009 1:34 pm

Wim Rip: ''Excelsior-thuis goed moment voor rentree Saïdi''

Wim Rip is vanavond tegen Excelsior samen met Wilfried Brookhuis de hoofdverantwoordelijke bij NEC. Over de opstelling wilde hij in De Gelderlander niet veel prijzgeven. Wel ging hij even in op de zaak Saïdi Ntibazonkiza. Op De Gelderlander.nl staat te lezen: "Hij trainde vandaag niet mee, dus dat zit je in principe niet bij de groep. Maar aan de andere kant zou het natuurlijk een goed moment zijn voor een rentree", produceerde Rip een raadselachtig glimlachje.

Afbeelding

Verder gaat Rip in het dagblad natuurlijk in op de hele situatie rond het vertrek van Dwight Lodeweges. "Zondag na PSV zaten we even bij elkaar. 'Morgen ga ik met het bestuur praten', zei Dwight."

Die mededeling verontrustte de Wageninger nog niet direct. "Omdat ik toen nog zoiets had van, na een nachtje slapen is de eerste pijn van die 4-0 nederlaag er wel af. Voelt-ie die goal na 19 seconden ook niet meer zo. Maar toen ik hem maandagochtend zag, wist ik genoeg. We zaten de band van Excelsior te kijken. Dwight kwam er bij zitten. Ik keek naar hem en dacht: dat gaat Jacco (Swart, algemeen directeur van NEC, red) er niet meer uit praten."

Rip knikt. Twee weken geleden werd de coach van Jong NEC door de hartstilstand van Ron de Groot assistent-trainer bij de hoofdmacht en gisteren werd hij de verantwoordelijke man. "Samen met Wilfried Brookhuis, hè", benadrukt Rip. "Maar het gaat wel erg snel zo. En niet volgens de manier die ik nastreef. Laat dat duidelijk zijn." Verwijten doet Rip Lodeweges trouwens niets. "Een gedegen vakman met veel ervaring. Dwight heeft een weloverwogen beslissing genomen. Hij wilde niet op een halfbakken manier blijven zitten. Daar vindt hij de club te groot voor."

Maar, besefte ook de nieuwe hoofdtrainer, het opstappen van Lodeweges kwam op z'n zachtst gezegd op een ongelukkig moment voor de Nijmeegse eredivisionist. Vanavond wacht tenslotte de bekerklus in eigen stadion tegen eerste divisionist Excelsior.

" Daarom hou ik me nu ook niet te veel bezig met de 'buiten-dingen'. De wedstrijd tegen Excelsior is nu het belangrijkste. Het is een aparte situatie. Vooral voor onze spelersgroep. Die zal de rug moeten rechten. Goed spelen. En winnen. Wat er aan de buitenkant allemaal gebeurt, daar hou ik me even niet mee bezig. Het gaat nu om de binnenkant."
2009-10-28 - Wouter

http://www.nectoday.nl/

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 28, 2009 7:39 pm

NEC mag blij wezen dat die Lodeweges alweer weg is. Wat een dweil.

Ik zou voor Menzo gaan. Presteert overal goed, serieuze vent.

Plaats reactie