Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, als jullie al weten dat PSV ruk speelt, waarom kijken jullie dan?
Masochistisch ingesteld, of om gewoon weer even lekker te kunnen kankeren op PSV?
Kopenhagen de enige die speelde?olafski schreef:Godsamme, toen Rutten zei "niet naief spelen, zakelijk en voorzichtig" wist ik niet eens dat ze thuis speelde!![]()
Thuis spelen en tegen een Kopenhagen en dan zo spelen! Schandalig. Kopenhagen is inderdaad de enige die speelt. Dat kunnen ze niet eens want het stelt niet veel voor. Dat PSV het er dan niet van neemt, vind ik echt schandalig. Maar goed, bij PSV mag dat.
Was trouwens ook vorige keer met die dorpsgek van Gijp. Toen speelde PSV eerst tegen die Israelische ploeg, die bij ons niet eens in de eerste divisie mag spelen. Ze speelde toen ook erg slecht en erg zakelijk(angsthazen voetbal dus). Maar in de studio vonden ze het professioneel, koel, goed, europees etc.
Daarna moest Ajax tegen, hoe heten die Roemenen. Die speelde vrij goed en gevaarlijk. Tuurlijk moest Ajax winnen, maar Ajax probeerde tenminste. Zeggen ze daarover in de studio dat het slecht was, schandalig en beneden niveau. Tja, toen brak mijn spreekwoordelijk klomp.
Zal straks ook wel zo zijn; netjes, zakelijk, geen gekke dingen, kortom goed gedaan door PSV.
Alves?Bertje schreef:En negers die naar Scandinavië gaan om te voetballen al helemaal niet. Godallemachtig.
Nou misschien overdreven of uit schande, maar die opmerking was na de 1e helft volgens mij en toen durfde Kopenhagen wel en PSV zo goed als niet. Mijn God, het was niet normaal.Harm schreef: Kopenhagen de enige die speelde?Jij spoort echt niet.
Hahahaha, hoe ironisch dat juist jij dit zegt.Frank schreef:
Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, als jullie al weten dat PSV ruk speelt, waarom kijken jullie dan?
Masochistisch ingesteld, of om gewoon weer even lekker te kunnen kankeren op PSV?
Dus ze komen speciaal voor de Debat zone naar AT? psv-ers moeten niet zeuren als mensen op een AJAXforum niet massaal gaan mastruberen als ze psv zitten te kijken.Jesse schreef:Het gaat hier toch ook over andere zaken dan Ajax?
Meesterbrein Engelaar leidt PSV voorbij FC Kopenhagen: 1-0
Orlando Magisch
EINDHOVEN, vrijdag
PSV blijft voorlopig de baas in groep K van de Europa League. De ploeg van trainer Fred Rutten klopte gisteravond in eigen huis FC Kopenhagen met 1-0 en blijft daardoor onbedreigd koploper. Jonathan Reis, die voor rust een strafschop miste en later de enige treffer scoorde, bleek goud waard. Het was echter Orlando Engelaar die de Eindhovenaren bij de hand nam. De middenvelder was bij alle gevaarlijke momenten van PSV betrokken en ontpopt zich steeds meer als het meesterbrein van het nieuwe PSV.
Het respect waarmee Rutten vooraf sprak over FC Kopenhagen bleek terecht. Hoewel de Eindhovenaren het ritme van de derde wedstrijd in de poulefase van de Europa League dicteerden, bleken de goed georganiseerd spelende Denen over een aardige omschakeling te beschikken. Na foutjes van eerst Danko Lazovic en later Ibrahim Afellay verschenen de gasten razendsnel met vier spelers in de buurt van het doel van PSV. De eerste counter leverde een schotje op van Atiba Hutchinson, wat simpel werd opgeraapt door Andreas Isaksson.
Ondanks dat ’De Leeuwen’ af en toe aardig voor de dag kwamen, was het PSV dat de baas was en de grootste kansen kreeg. Zoals wel vaker dit seizoen was het Orlando Engelaar die het Eindhovense doelgevaar inleidde. De Rotterdammer zette in de 32ste minuut stevig druk op de Deense defensie en lanceerde Jonathan Reis. De jonge Braziliaan werd in het strafschopgebied gevloerd door Mikael Antonsson, maar knalde de terecht toegekende penalty tegen doelman Johan Wiland aan. ,,Hij neemt in ieder geval de verantwoordelijkheid”, beoordeelde Rutten de misser coulant.
Veel tijd om te treuren kreeg de spits niet, want twee minuten later kreeg hij opnieuw een aardige mogelijkheid. Engelaar bediende dit keer met de buitenkant van zijn gevoelige linkervoet Otman Bakkal, die de bal in de voeten van Reis deponeerde. Het schot dat volgde nadat hij om zijn as was gedraaid, werd geblokt.
Het gevoel dat PSV met de handrem op voetbalde, bleef niettemin ook na de pauze overeind. De degelijke organisatie bij de Denen, de terugkerende schoonheidsfoutjes en het te lage baltempo lagen ten grondslag aan de ogenschijnlijk weifelende houding. Met het inbrengen van Ola Toivonen en Carlos Salcido -voor Bakkal en Simons- probeerde Rutten na een uur zijn team te reanimeren.
De positieve uitwerking van de dubbele wissel liet even op zich wachten, maar was er wel degelijk. In de zeventigste minuut stond Wiland nog op de juiste plaats toen Reis een voorzet van opnieuw Engelaar listig op doel tikte, maar op de vierde doelpoging van de Braziliaan had de doelman geen antwoord. Salcido onderschepte een voorzet van exAjacied Jesper Gronkjaer en zag vervolgens hoe Engelaar Balazs Dzsudzsak op links de diepte in stuurde. Diens voorzet werd bij de eerste paal door Reis knap afgerond: 1-0.
Omdat PSV de grote vorm miste, moesten de Brabanders aanspraak maken op het vermogen om voor iedere meter te knokken. Ook op dat front ging Engelaar voorop in de strijd. Rutten had dat ook gezien, maar weigerde de middenvelder na afloop op een voetstuk te zetten. ,,Orlando bevestigt steeds meer de dingen die we van hem verwachten maar hij is niet de enige. Ik heb ook Afellay tackles zien maken op de momenten dat dit nodig was.”
Het vechtvoetbal ging de thuisploeg, waar Jagos Vukovic vier minuten voor tijd debuteerde omdat Erik Pieters geblesseerd moest afhaken, met horten en stoten aardig af. In blessuretijd miste Ailton Almeida nog een enorme kans namens FC Kopenhagen, maar de Eindhovense overlevingsdrang was ruimschoots voldoende voor de verdiende zege. ,,Een goed resultaat en dat telt in Europa”, sloot Rutten af. Zijn collega Stale Solbakken gaf PSV na afloop nog wel een waarschuwing voor de return op 5 november. ,,Dit PSV kunnen we in eigen huis kloppen.”
PSV (Ned) - FC Kopenhagen (Den) 1-0 (0-0). 72. Reis 1-0. Scheidsrechter: Kelly (Ier). Toeschouwers: 16.000. Gele kaarten: Simons, Manolev (PSV), Antonsson, Grønkjaer, Pospech (Kopenhagen).
PSV: Isaksson; Manolev, Simons (61. Salcido), Rodriguez, Pieters (86. Vukovic); Lazovic, Afellay, Engelaar, Dzsudzsak; Bakkal (61. Toivonen), Reis.
Een steek onder water naar ervaren krachten?De jonge Braziliaan werd in het strafschopgebied gevloerd door Mikael Antonsson, maar knalde de terecht toegekende penalty tegen doelman Johan Wiland aan. ,,Hij neemt in ieder geval de verantwoordelijkheid”, beoordeelde Rutten de misser coulant.
Ik ben ooit op uitnodiging van joey op AM gekomen, omdat er hier op een normale, objectieve manier gediscussieerd kon worden, over Ajax maar ook over PSV, andere clubs en andere zaken. Helaas begint het verschil met site als AN/PN toch aardig kleiner te worden, en dat komt dan niet omdat die andere sites zoveel objectiever zijn gewordenBeloki schreef:Dus ze komen speciaal voor de Debat zone naar AT? psv-ers moeten niet zeuren als mensen op een AJAXforum niet massaal gaan mastruberen als ze psv zitten te kijken.Jesse schreef:Het gaat hier toch ook over andere zaken dan Ajax?
Utrecht uit?Baseman schreef: In de Eredivisie speelt PSV steeds beter,
Het zijn net Friezen.Feest schreef:Scandinaviers kunnen niet voetballen.
En dan daaronder: Orlando MagischJesse schreef:Meesterbrein Engelaar?