Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

T82

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door T82 » di sep 01, 2009 1:19 pm

Voor iedereen die vertrouwen wil houden in Atouba: kijk de tweede helft van hem tegen Bratislava tot zijn wissel. Als hij zo negentig minuten speelt (niet dat hij dat volhoudt), is hij een prima linksback.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 01, 2009 1:35 pm

Juist
YNWA

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 1:43 pm

Maar InnerHarbour, jij denkt dus echt dat het toeval is dat Jol een speler als Atouba voor de zoveelste keer naar één van z'n clubs haalt? Dat dat gebeurt omdat hij hem zo'n goede speler vindt?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 01, 2009 1:44 pm

T82 schreef:Voor iedereen die vertrouwen wil houden in Atouba: kijk de tweede helft van hem tegen Bratislava tot zijn wissel. Als hij zo negentig minuten speelt (niet dat hij dat volhoudt), is hij een prima linksback.
Idd. Ik heb afgelopen nacht de wedstrijd gedownload, omdat ik deze gemist had vanwege de vakantie. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de wedstrijd vanaf het einde vd 1ste helft heb bekeken, omdat daar de eerste goal pas viel.

In de rust was er ontzettend veel commentaar op Atouba en die zal ook wel terecht zijn geweest, maar de 2e helft was het verdedigend prima en had hij telkens een goede inspeelpass naar voren toe.

Aan de andere kant zal de kritiek die nu overal opduikt niet helemaal onterecht zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 01, 2009 1:48 pm

Enganche schreef:Maar InnerHarbour, jij denkt dus echt dat het toeval is dat Jol een speler als Atouba voor de zoveelste keer naar één van z'n clubs haalt? Dat dat gebeurt omdat hij hem zo'n goede speler vindt?
Ja, hij vindt hem een goede linksback.
YNWA

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma sep 14, 2009 12:40 am

Is hij nog geblesseerd of is hij nu al gepasseerd als eerste linksback? Want het smoesje dat hij 'rust' krijgt is na twee weken zonder wedstrijden natuurlijk niet geloofwaardig.

Als hij nu al gepasseerd is, moeten ze Jol dat salaris zelf laten betalen. 1,5 miljoen euro per jaar voor een speler die hij goed kent en vervolgens al na 3 wedstrijden op de bank zet. Over geldverspilling gesproken.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 14, 2009 8:46 am

Precies! Maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat hij hem op de bank durft te zetten. Is toch een stukje gezichtsverlies.
Op naar de vierde ster!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2009 9:02 am

Het zou pas gezichtsverlies zijn wanneer Jol die man zou opstellen, PoA.

Contract ontbinden en Atouba een vergulde wandelstok aanbieden voor bewezen diensten.

En Jol duidelijk maken dat dit soort grappen natuurlijk niet meer geaccepteerd wordt.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 14, 2009 1:50 pm

Heel makkelijke reply... maar jij stelt dus dat het geen gezichtsverlies is dat hij een speler voor 1,5 miljoen per jaar haalt, en hem na een handjevol wedstrijden afschrijft?
Op naar de vierde ster!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 14, 2009 2:04 pm

Volgens mij kon Jol hier weinig anders, want Atouba was echt heel erg slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » ma sep 14, 2009 3:51 pm

We hebben al jaren geen goeie linksback gehad, ook Urby is dat niet ,als die goed getest wordt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 14, 2009 3:55 pm

Noem me naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Jol een speler binnenhaalt waarvan hij weet (of vermoedt) dat hij hem niet zal opstellen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma sep 14, 2009 4:25 pm

Duke schreef:Noem me naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Jol een speler binnenhaalt waarvan hij weet (of vermoedt) dat hij hem niet zal opstellen.
Wat is het dán? Geloof je wel dat hij, na meer dan 2 maanden trainen, nog steeds te moe is om - twee weken na de vorige wedstrijd - een wedstrijd te spelen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2009 4:54 pm

Toegegeven, ik heb weinig vertrouwen in Atouba. Maar hij zal toch wel beter kunnen dan hij nu heeft laten zien? Anders snap ik het inderdaad niet.

Zelfs als je een speler haalt waarbij je zelf zou profiteren van een transfer dan moet die jongen toch wel iets kunnen. Ik bedoel, anders kan hij mij ook halen. Doen we fifty-fifty en lullen we nergens meer over. Als het zo opzichtig zou gebeuren kom je daar toch nooit mee weg.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 9:11 am

Atouba trefzeker voor Jong Ajax; Debuut Verhoeven

--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 14-09-09 21:48 - Gepost door: 343 - Bron: De Telegraaf - Aantal keer bekeken: 716 - Aantal reacties: 3

Thimothée Atouba heet zich bij de beloften van Ajax van zijn beste kant laten zien. De aanwinst tekende tegen jong FC Groningen voor de tweede treffer. De Kameroener schoot raak uit een prima vrije trap. Verhoeven maakte zijn debuut onder de lat.

Jong Ajax leidde bij de rust al met 3-0. De twee andere treffers werden geproduceerd door Jeffrey Sarpong en Danilo Sousa Campos, de zoon van oud-Ajacied Wamberto. Een kwartier voor tijd stond die stand nog steeds op het scorebord.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 20, 2009 8:58 am

Atouba kwam een uur te laat bij Jong Ajax

Thimothéé Atouba heeft maandagavond geen goede beurt gemaakt. De verdediger van Ajax bleef volgens De Telegraaf negentig minuten aan de kant bij Jong Ajax tegen Jong PSV (1-3), omdat hij zich een uur te laat meldde voor de wedstrijd. Het aantrekken van Atouba is tot dusver nog geen succes gebleken. De 27-jarige Kameroener maakte alleen in de topper tegen PSV (4-3 verlies) zijn opwachting in de Eredivisie. Meermaals werd hij buiten de selectie gelaten. In de Europa League deed de fysiek sterke verdediger mee tegen MSK Zilina (5-0) en Slovan Bratislava (1-2).

Atouba moet momenteel Urby Emanuelson en Vurnon Anita voor zich dulden op de linksbackpositie. Centraal in de defensie kiest coach Martin Jol voor Jan Vertonghen en Toby Alderweireld. Jol kent Atouba, veertigvoudig international, nog uit hun gezamenlijke periode bij Hamburger SV en Tottenham Hotspur.
VZ
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 20, 2009 9:01 am

Ontslaan.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 20, 2009 9:15 am

Op basis van?

(niet dat ik het niet zou toejuichen)
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 20, 2009 9:48 am

Mag ik zijn baan overnemen? Da's echt een kwestie van slapend rijk worden... nu slaap ik alleen maar... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 20, 2009 9:58 am

Het aankopen van Atouba is denk ik de grootste dwaling uit de clubgeschiedenis geweest.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 20, 2009 10:00 am

Ik weet er nog wel een paar. Maar tot op heden hebben we inderdaad niets aan deze speler gehad en het lijkt erop dat Jol hem heeft afgeschreven. De vraag rijst dan waarom hij gehaald is?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 20, 2009 10:08 am

Jol is te gehaast geweest met het aankopen van Pantelic, Atouba en Verhoeven. Hij heeft aankopen gedaan zonder daarbij eerst een uitgebreide inventarisatie te maken van zijn al beschikbare spelersgroep. Als je Padt bijvoorbeeld gisteren ziet keepen is het toch onbegrijpelijk dat die geen derde doelman is.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 20, 2009 10:24 am

Tsja ik heb de koop van een derde keeper nooit gesnapt, maar goed. Een derde keeper moet je namelijk altijd wel in Jong Ajax kunnen vinden.

Atouba ga je overigens never nooit meer slijten ook. Die kerel verdient waarschijnlijk een godsvermogen en er is geen club die hem voor dat salaris wil hebben. Stel dat FC Lugano interesse heeft, dan ligt Atouba dubbel van het lachen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 21, 2009 1:43 pm

Jol straft Atouba

AMSTERDAM - Trainer Martin Jol heeft Thimothée Atouba niet opgenomen in zijn selectie voor de thuiswedstrijd van Ajax donderdag in de Europa League tegen Dinamo Zagreb. De van Hamburger SV overgekomen linksback arriveerde maandag te laat bij een wedstrijd tussen Jong Ajax en Jong PSV.

„Het scheen allemaal een misverstand te zijn”, lichtte Jol woensdag na de laatste training voor het duel met Dinamo Zagreb toe. „Hij komt uit Afrika en daar spreken ze Frans maar ook wel Engels. In Nederland is half vier gewoon half vier. In het Engels is „half four” ook wel eens half vijf. We hebben hem toch maar een boete gegeven. Hij zit nu ook niet bij de selectie. We hebben behoefte aan spelers die serieus met hun vak bezig zijn. Hij had wel bij de selectie gezeten als hij gewoon op tijd was geweest.”
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 21, 2009 1:46 pm

Haha, goeie, Jol. Net doen alsof deze jongen er niets van bakt omdat hij niet serieus met z'n vak bezig is. Dat komt gewoon omdat het een prutser is natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie