Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:48 pm

Ach, ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt. De verdediging was bagger. De kwetsbaarheid van Wielaert en Blind in grote ruimtes kwam aan het licht. Will heb ik altijd een doorsnee voetballer gevonden. Silva kan er nog minder van. Sarpong was weer zoals usual slordig in z'n passing. Dit alles zegt me niet zoveel, dit hele Jong Ajax is niet representatief.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 19, 2009 7:48 pm

Peter schreef:Omdat er jarenlang maar wat wordt aangeklooid. Een Marco van Basten werd opeens even helemaal wild van Daley Blind en haalde hem er bij.
Dat lijkt me zijn goed recht.

Castillion zou ik er ook bij halen als ik Jol was. Tijdspad of niet.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:51 pm

Castillion vind ik al beter dan Cvitanich. Sneller, sterker, groter, balvaster, voetballend beter. Als ie nog wat stappen maakt kan het een goede worden voor Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 19, 2009 7:51 pm

Peter schreef:In ieder geval zijn er weer wat ogen geopend op AT. Onze jeugdopleiding is helaas niets bijzonders meer, maar selecteer in ieder geval eens door!! Jongens als Donald, de Jong en Sarpong hebben allemaal meerdere potjes in het eerste meegespeeld, dus waarom worden ze nou niet (deels) verhuurd? Ik heb de hoop allang opgegeven, maar wat kan ik me er aan ergeren, zeg. Laat een Bonevacia en een Claasen maar spelen. Maak maar eens duidelijke paden. Jaartje A1, Jaartje jong Ajax, Ajax of verhuur. Daarna Ajax 1, terughalen of verkopen. Zo moet het eruit zien.
Zo'n Sarpong heeft in 2005/2006 al 9 duels bij Ajax gespeeld, maar zit nu weer bij Jong Ajax dus.
Volgens mij is het probleem eerder dat de basiskwaliteiten van de (meeste) jeugdspelers niet toereikend zijn om alsnog te presteren als het allemaal even wat minder loopt. Wat moet Sarpong als hij niet in de ruimtes een beslissing kan forceren? Kan hij dan op basis van positiespel en snelle balcirculatie in ieder geval zichzelf wegcijferen voor het elftal? Niet dus. En iets vergelijkbaars geldt eigenlijk voor alle spelers uit de jeugd van Ajax. Beheersen allemaal iets wel heel aardig, op basis waarvan ze het eerste elftal halen, maar als het even niet lukt met dat truukje dan heb je gelijk niets meer aan ze.

Dit leer je ze ook niet door spelers geforceerd door te laten stromen/uit te lenen. Dit leer je ze door met goede oefenstof gestructureerd met ze aan de slag te gaan. Dan kunnen ze ook makkelijker een niveau hoger aan en komt dat doorstromen vanzelf.
Laatst gewijzigd door Bert op ma okt 19, 2009 7:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 7:52 pm

Goed recht inderdaad, maar je komt wel met je lange termijn in de knoei. Al die jongens hebben een trainer gehad die ze lief had, maar daarna was het gauw weer over. Kost je allemaal klauwen met geld ook, maar ok.

Ajax moet gewoon doorselecteren. Bonevacia is 18 en hoort daar bijvoorbeeld gewoon te spelen. Nee, hij moet nu samen met die gehuurde Ze Eduardo het middenveld in de A1 invullen, waardoor je alles weer een lichting doorschuift. Tsja.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:54 pm

Van een werkpaard maak je nooit een raspaard Bertje.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 19, 2009 7:55 pm

D_skilled schreef:Ach, ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt. De verdediging was bagger. De kwetsbaarheid van Wielaert en Blind in grote ruimtes kwam aan het licht. Will heb ik altijd een doorsnee voetballer gevonden. Silva kan er nog minder van. Sarpong was weer zoals usual slordig in z'n passing. Dit alles zegt me niet zoveel, dit hele Jong Ajax is niet representatief.
Tja, ik begrijp de paniek ook niet helemaal. Het gaat niet om kampioen te worden of geolied teamspel. Er lopen een paar spelers die het eerste (kunnen) gaan halen, daar gaat het om.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:55 pm

D_skilled schreef:Castillion vind ik al beter dan Cvitanich. Sneller, sterker, groter, balvaster, voetballend beter. Als ie nog wat stappen maakt kan het een goede worden voor Ajax.
Vervolgens komt ie in een als loszand aan elkaar hangend team waar het dan aan zou moeten komen op zijn induvidiule klasse ( wat ie veel te weinig heeft ) en verzuipt het eerste half jaar en wordt weggezet bij het oud vuil .. volgende ...
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:55 pm

999 schreef:
goodfella schreef:Nee hoor, ik kan prima lezen. Ik vind het alleen dikke bullshit. Kan toch? Hoeveel spelers uit een 2de elftal worden een volwaardig 1ste elftal speler. Die zijn gedurende een seizoen bij alle clubs op een hand te tellen.
.. Zelfs Kreek ziet het .. nu jij nog ..
Ja die quote van Kreek bewijst dat hij het helemaal in de smiezen heeft. :smallgrin.gif:

Laat me niet lachen.

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 7:56 pm

Bertje schreef:
Dit leer je ze ook niet door spelers geforceerd door te laten stromen/uit te lenen. Dit leer je ze door met goede oefenstof gestructureerd met ze aan de slag te gaan. Dan kunnen ze ook makkelijker een niveau hoger aan en komt dat doorstromen vanzelf.
Nogal wiedes. Dat is de basis en daar schort het ook aan. Ik heb een tijd terug samen met ZsoG onze C jeugd gezien. Een drama.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 19, 2009 7:57 pm

Peter schreef:Goed recht inderdaad, maar je komt wel met je lange termijn in de knoei.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Geforceerd tijdspaden aanhouden lijkt me een slecht plan. Goed genoeg is oud genoeg.

Bonevacia hoort gewoon te spelen, ik begrijp niet waarom dat niet gebeurt. Hij is nu al beter dan Donald.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 7:57 pm

goodfella schreef:Van een werkpaard maak je nooit een raspaard Bertje.
Op jonge leeftijd zijn alle spelers te kneden.. Techniek, handelingsnelheid, explosiviteit, snelheid etc. Het enige wat je nodig hebt zijn goede en gemotiveerde JEUGDtrainers en geen trainers die de jeugdafdeling zien als een stapje richting een eerste elftal.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:59 pm

goodfella schreef:
999 schreef:
goodfella schreef:Nee hoor, ik kan prima lezen. Ik vind het alleen dikke bullshit. Kan toch? Hoeveel spelers uit een 2de elftal worden een volwaardig 1ste elftal speler. Die zijn gedurende een seizoen bij alle clubs op een hand te tellen.
.. Zelfs Kreek ziet het .. nu jij nog ..
Ja die quote van Kreek bewijst dat hij het helemaal in de smiezen heeft. :smallgrin.gif:

Laat me niet lachen.
Tja, die Kreek heeft toch wat meer wedstrijden en verstand in zijn grote teen dan jij in heel je lijf.Inderdaad lol ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 7:59 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:
Nogal wiedes. Dat is de basis en daar schort het ook aan. Ik heb een tijd terug samen met ZsoG onze C jeugd gezien. Een drama.
Enkele weken terug de B2 gezien dus het oude C1.. En geloof het of niet de zelfde spelers waren er nog steeds en het niveau was nog steeds dramatisch. Kortom de jeugdscouting is ook nog eens verrot. Van deze lichting had minimaal 80% weg gemoeten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 19, 2009 8:00 pm

En de werkpaarden vallen dan ook vanzelf af. Houd je de raspaarden over. Punt is dat het een stuk voordeliger is om de raspaarden er op vroege leeftijd uit te halen, zowel financieel (want ze verdienen nog niets/minder, zodat je geen legers contractspelers overhoud die het eerste elftal toch net niet halen) als sportief (want je hebt sneller wat aan ze in het eerste elftal en kunt dus langer van een goede speler profiteren).

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 8:00 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Goed recht inderdaad, maar je komt wel met je lange termijn in de knoei.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Geforceerd tijdspaden aanhouden lijkt me een slecht plan. Goed genoeg is oud genoeg.

Bonevacia hoort gewoon te spelen, ik begrijp niet waarom dat niet gebeurt. Hij is nu al beter dan Donald.
Het kan niet zo zijn dat een Sarpong nu nog in de jeugd zit. Als je daar gewoon een tijdsplan voor maakt en twijfelt over zijn kunnen dan verhuur je hem als hij niet aan kan haken bij Ajax. Wat te denken van die Manucharyan? Zit ook al jaaaaren bij Ajax en is nu opeens verhuurd aan Haarlem. Waarom kan dat niet 2/3 jaar terug?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 19, 2009 8:02 pm

Peter schreef:Het kan niet zo zijn dat een Sarpong nu nog in de jeugd zit. Als je daar gewoon een tijdsplan voor maakt en twijfelt over zijn kunnen dan verhuur je hem als hij niet aan kan haken bij Ajax. Wat te denken van die Manucharyan? Zit ook al jaaaaren bij Ajax en is nu opeens verhuurd aan Haarlem. Waarom kan dat niet 2/3 jaar terug?
Volgens mij is de vraag dan niet waarom er geen tijdsplan voor die jongens bestaat, maar waarom de contracten van die jongens steeds (langdurig) verlengd worden als ze zich kennelijk niet doorontwikkelen.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 8:02 pm

LucaS schreef:
D_skilled schreef:Ach, ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt. De verdediging was bagger. De kwetsbaarheid van Wielaert en Blind in grote ruimtes kwam aan het licht. Will heb ik altijd een doorsnee voetballer gevonden. Silva kan er nog minder van. Sarpong was weer zoals usual slordig in z'n passing. Dit alles zegt me niet zoveel, dit hele Jong Ajax is niet representatief.
Tja, ik begrijp de paniek ook niet helemaal. Het gaat niet om kampioen te worden of geolied teamspel. Er lopen een paar spelers die het eerste (kunnen) gaan halen, daar gaat het om.
In de jeugd draait het idd niet om kampioen worden, maar in de A1 en het 2de moet de opleiding achter de rug zitten en moeten de spelers leren om te winnen. Prestatie is dan erg belangrijk, spelen als en team en vanuit daar moet alles gefocust zijn op het resultaat. De techniek, snelheid, handelingsnelheid, creativiteit etc. moet er allemaal in zitten en dat moet gebruikt worden om te kunnen presteren.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 8:05 pm

Zlatan Son of God schreef:
Op jonge leeftijd zijn alle spelers te kneden.. Techniek, handelingsnelheid, explosiviteit, snelheid etc. Het enige wat je nodig hebt zijn goede en gemotiveerde JEUGDtrainers en geen trainers die de jeugdafdeling zien als een stapje richting een eerste elftal.
Grappig, dus als Castillion een goede trainer had gehad, was hij van het niveau Messi geweest? :excited.gif:

Met zo'n redenatie kom je tot de conclusie dat er geen enkele goede jeugdtrainer op deze aardbol rondloopt.

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 8:05 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Het kan niet zo zijn dat een Sarpong nu nog in de jeugd zit. Als je daar gewoon een tijdsplan voor maakt en twijfelt over zijn kunnen dan verhuur je hem als hij niet aan kan haken bij Ajax. Wat te denken van die Manucharyan? Zit ook al jaaaaren bij Ajax en is nu opeens verhuurd aan Haarlem. Waarom kan dat niet 2/3 jaar terug?
Volgens mij is de vraag dan niet waarom er geen tijdsplan voor die jongens bestaat, maar waarom de contracten van die jongens steeds (langdurig) verlengd worden als ze zich kennelijk niet doorontwikkelen.
Omdat er dus altijd wel een passant is die het opeens in een jeugdexponent ziet zitten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 8:06 pm

Jöhnk schreef:

Onzin.. Donald is een prima speler die er wel komt. Bonevacia is zich idd prima aan het ontwikkelen, maar heeft nog wel tijd nodig. Dat hij wissel stond had denk ik eerder te maken met het feit dat hij dinsdag nog geblesseerd het veld moest verlaten met Oranje O19.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 8:07 pm

999 schreef:
Tja, die Kreek heeft toch wat meer wedstrijden en verstand in zijn grote teen dan jij in heel je lijf.Inderdaad lol ..
En ik heb dan weer meer (voetbal)verstand in mijn linkerteennagel dan jij in je lijf.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 8:09 pm

goodfella schreef:
999 schreef:
En ik heb dan weer meer (voetbal)verstand in mijn linkerteennagel dan jij in je lijf.
Gaat niet over mij.Dat wil jij wel steeds, daar kom jij steeds mee aanzetten.Gaat over Jong AJAX ..

En nee, als Castillion een betere trainer had gehad dan was ie nu geen Messie .. maar wel beter als dat ie nu is ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 8:12 pm

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Grappig, dus als Castillion een goede trainer had gehad, was hij van het niveau Messi geweest? :excited.gif:

Met zo'n redenatie kom je tot de conclusie dat er geen enkele goede jeugdtrainer op deze aardbol rondloopt.
Jij doet nu net alsof een speler eenmaal zo is zoals hij geboren wordt en dat hij zich niet verder kan ontwikkelen. wat ik wil aangeven is dat een goede jeugdtrainer die aandacht heeft voor technische oefenstof en zich bezig houdt met ontwikkelingen van de spelers essentieel is voor het opleiden van spelers.
Trainers die er zitten voor hun eigen loopbaan zijn niet de mensen je nodig hebt in de opleiding.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 8:14 pm

999 schreef:
goodfella schreef:
999 schreef:
Gaat niet over mij.Dat wil jij wel steeds, daar kom jij steeds mee aanzetten.Gaat over Jong AJAX ..

En nee, als Castillion een betere trainer had gehad dan was ie nu geen Messie .. maar wel beter als dat ie nu is ..
Jij haalt toch mij erbij. Poffertje. Maar jij hebt de grootste en langste hoor. Zo tevreden? En nu je snaveltje houden.

En of Castillion beter zou zijn geweest is een onzin opmerking, het is namelijk niet objectief te meten.

Plaats reactie