Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Laudrup

Re: Jong Ajax

Bericht door Laudrup » ma okt 19, 2009 7:16 pm

In de laatste tien minuten wordt de voorsprong alsnog weggegeven.

Dat jong Ajax stelt echt weinig voor zeg.......
15 mei 2011.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 19, 2009 7:18 pm

En 1-2.

Ongelofelijk
15 mei 2011.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 7:20 pm

Siem de Jong blijft een matige voetballer.. Is altijd een paar seconde te laat in zijn handelen. Zo snel mogelijk slijten.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:21 pm

Ik vind dat je bij dit Jong AJAX nu precies kan zien wat er al die jaren mis is gegaan.Leuk om te zien individuele spelertjes die best allemaal leuke kunstjes kunnen doen.Maar als een geheel, als een TEAM stelt het bitter weinig voor.

Daar doet Jong Psv het gewoon veel beter.Zoeken veel meer de vrije man en acteren veel meer als een geheel als een team.

Overgens is de voorprong eigenlijk ook wel terecht .. gezien de kansen ..

Verder moet je je niet al te druk maken om deze competitie ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 19, 2009 7:23 pm

wimpey schreef:
Thijs schreef:Nigel Hasselbaink overigens in de spits bij PSV, weggestuurd uit de B1 van Ajax enkele jaren geleden.
Stef Nijland is trouwens ook een dure klant. 4 miljoen?
Plus een percentage bij doorverkoop.

Bij Ajax vond ik Castillion goed. Van de rest was ik niet onder de indruk. Vooral van Donald vraag ik me af wat hij te zoeken heeft in het betaalde voetbal.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:25 pm

999 schreef:Ik vind dat je bij dit Jong AJAX nu precies kan zien wat er al die jaren mis is gegaan.Leuk om te zien individuele spelertjes die best allemaal leuke kunstjes kunnen doen.Maar als een geheel, als een TEAM stelt het bitter weinig voor.

Daar doet Jong Psv het gewoon veel beter.Zoeken veel meer de vrije man en acteren veel meer als een geheel als een team.

Jong Ajax was juist als team altijd vrij aardig, maar individueel vond ik het weinig voorstellen. Ik wil geen teamprestatie zien, ik wil 10 kneuzen en 1 supertalent per lichting zien.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:25 pm

Wielaert. :excited.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 19, 2009 7:25 pm

1-3.

Wielaert is zelfs te slecht voor Jong Ajax.

Ik vind het niveau van het elftal wel extreem zorgwekkend hoor!

Ze kunnen nog geen fatsoenlijke pass geven!

Wat is er toch aan de hand met de jeugdopleiding?
15 mei 2011.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:26 pm

Ajax is veel te laat gaan voetballen. Pas na die 2-1 eigenlijk.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:28 pm

Laudrup schreef:
Wat is er toch aan de hand met de jeugdopleiding?
Hetzelfde als 20, 30 en 40 jaar geleden Laudrup.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 19, 2009 7:30 pm

Jong Ajax dat wordt uitgezonden op live TV en 24000 man in het stadion, dat is pas fout!!

Die gasten moeten prutten in de modder. Worstelen en bovenkomen. Winnaars maken. Nu zet je ze in de spotlight en denken dat ze er al zijn.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:31 pm

goodfella schreef:
999 schreef:Ik vind dat je bij dit Jong AJAX nu precies kan zien wat er al die jaren mis is gegaan.Leuk om te zien individuele spelertjes die best allemaal leuke kunstjes kunnen doen.Maar als een geheel, als een TEAM stelt het bitter weinig voor.

Jong Ajax was juist als team altijd vrij aardig, maar individueel vond ik het weinig voorstellen. Ik wil geen teamprestatie zien, ik wil 10 kneuzen en 1 supertalent per lichting zien.
Tja, dit roept men al zo'n jaar of tien.Vervolgens komt er bijna nooit niks door.En als er dan eentje een beetje boven het maaiveld uit steekt is ie voordat je met je vingers kan knippen weg.

En dan mogen de scouts weer gaan zoeken naar versterkingen, en als ze dat dan niet lukt geeft men de scouts weer op hun donder.

Ik heb liever een goed geheel, dat er een team staat waarvan je er een paar kan overhevelen, die dan ook meteen hun plaats vinden in het 1e.

Natuurlijk, zo'n klasbak is nooit weg, maar daar haal je het ALLEEN tegenwoordig ook niet meer mee .. dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 19, 2009 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:33 pm

Als team hebben ze gewoon niet goed gespeeld, is ook moeilijk als je iedere week in een andere samenstelling speelt. Te weinig gecreëerd ook. Toch zie ik het niet zo somber in als de meeste. Ik zie wel een paar spelers in dit team die in de toekomst wat voor Ajax 1 kunnen betekenen. Dan denk ik aan een Padt, Castillion en Zeegelaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 19, 2009 7:33 pm

Ja, hoe deed Castillion het?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:34 pm

999 schreef:
Tja, dit roept men al zo'n jaar of tien.Vervolgens komt er bijna nooit niks door.En als er dan eentje een beetje boven het maaiveld uit steekt is ie voordat je met je vingers kan knippen weg.

En dan mogen de scouts weer gaan zoeken nar versterkingen, en als ze dat dan nit lukt geeft men de scouts weer op hun donder.

Ik heb liever een goed geheel, dat er een team staat waarvan je er een paar kan overhevelen, die dan ook meteen hun plaats vinden in het 1e.

Natuurlijk, zo'n klasbak is nooit weg, maar daar haal je het ALLEEN tegenwoordig ook niet meer mee .. dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen ...
Een paar overhevelen? Weet jij niet hoe groot het verschil tussen Jong Ajax en Ajax. Dat niveau is lichtjaren van elkaar verwijderd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 7:36 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
Thijs schreef:Nigel Hasselbaink overigens in de spits bij PSV, weggestuurd uit de B1 van Ajax enkele jaren geleden.
Stef Nijland is trouwens ook een dure klant. 4 miljoen?
Plus een percentage bij doorverkoop.

Bij Ajax vond ik Castillion goed. Van de rest was ik niet onder de indruk. Vooral van Donald vraag ik me af wat hij te zoeken heeft in het betaalde voetbal.
Vond Donald juist helemaal niet slecht spelen.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:37 pm

goodfella schreef:
999 schreef:

En dan mogen de scouts weer gaan zoeken nar versterkingen, en als ze dat dan nit lukt geeft men de scouts weer op hun donder.

Een paar overhevelen? Weet jij niet hoe groot het verschil tussen Jong Ajax en Ajax. Dat niveau is lichtjaren van elkaar verwijderd.
Lezen is toch moeilijk blijkbaar ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 7:38 pm

In ieder geval zijn er weer wat ogen geopend op AT. Onze jeugdopleiding is helaas niets bijzonders meer, maar selecteer in ieder geval eens door!! Jongens als Donald, de Jong en Sarpong hebben allemaal meerdere potjes in het eerste meegespeeld, dus waarom worden ze nou niet (deels) verhuurd? Ik heb de hoop allang opgegeven, maar wat kan ik me er aan ergeren, zeg. Laat een Bonevacia en een Claasen maar spelen. Maak maar eens duidelijke paden. Jaartje A1, Jaartje jong Ajax, Ajax of verhuur. Daarna Ajax 1, terughalen of verkopen. Zo moet het eruit zien.
Zo'n Sarpong heeft in 2005/2006 al 9 duels bij Ajax gespeeld, maar zit nu weer bij Jong Ajax dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 19, 2009 7:39 pm

Peter schreef:Jongens als Donald, de Jong en Sarpong hebben allemaal meerdere potjes in het eerste meegespeeld, dus waarom worden ze nou niet (deels) verhuurd?
Omdat ze dat niet willen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 19, 2009 7:40 pm

Nee hoor, ik kan prima lezen. Ik vind het alleen dikke bullshit. Kan toch? Hoeveel spelers uit een 2de elftal worden een volwaardig 1ste elftal speler. Die zijn gedurende een seizoen bij alle clubs op een hand te tellen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 19, 2009 7:40 pm

Peter schreef:In ieder geval zijn er weer wat ogen geopend op AT. Onze jeugdopleiding is helaas niets bijzonders meer, maar selecteer in ieder geval eens door!! Jongens als Donald, de Jong en Sarpong hebben allemaal meerdere potjes in het eerste meegespeeld, dus waarom worden ze nou niet (deels) verhuurd? Ik heb de hoop allang opgegeven, maar wat kan ik me er aan ergeren, zeg. Laat een Bonevacia en een Claasen maar spelen. Maak maar eens duidelijke paden. Jaartje A1, Jaartje jong Ajax, Ajax of verhuur. Daarna Ajax 1, terughalen of verkopen. Zo moet het eruit zien.
Zo'n Sarpong heeft in 2005/2006 al 9 duels bij Ajax gespeeld, maar zit nu weer bij Jong Ajax dus.
Qua beleid is er weinig peil op de trekken. Sarpong is het meest schrijnend inderdaad.

Zowiezo lees je op ajax.nl vaak dat weer een 5-tal talenten zijn vastgelegd, maar waar die dan blijven?!
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 19, 2009 7:42 pm

Ja, maar als spelers als Sarpong, Donald en De Jong duidelijk aangeven te willen vechten voor een plaats in het eerste dan kan je ze moeilijk dwingen om weg te gaan. Nu blokkeren ze helaas de weg voor jongere spelers als Bonevacia, Kappelhof etc.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 7:43 pm

Omdat er jarenlang maar wat wordt aangeklooid. Een Marco van Basten werd opeens even helemaal wild van Daley Blind en haalde hem er bij. Daarna is het inderdaad voor zo'n jongen lastiger om akkoord te gaan met een verhuur. Wat dat betreft is het falende (lees: wisselende) beleid van Ajax er ook zwaar debet aan.

Als je duidelijk het tijdspad laat zien, dan schept dat wat helderheid.

Jaar 1: Ajax A1
Jaar 2: Jong Ajax
Jaar 3: Ajax/verhuur
Jaar 4: Terug bij Ajax/verkoop

Simpel zat.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 19, 2009 7:43 pm

Peter schreef:In ieder geval zijn er weer wat ogen geopend op AT. Onze jeugdopleiding is helaas niets bijzonders meer, maar selecteer in ieder geval eens door!! Jongens als Donald, de Jong en Sarpong hebben allemaal meerdere potjes in het eerste meegespeeld, dus waarom worden ze nou niet (deels) verhuurd? Ik heb de hoop allang opgegeven, maar wat kan ik me er aan ergeren, zeg. Laat een Bonevacia en een Claasen maar spelen. Maak maar eens duidelijke paden. Jaartje A1, Jaartje jong Ajax, Ajax of verhuur. Daarna Ajax 1, terughalen of verkopen. Zo moet het eruit zien.

Hehe roepen Joey en ik hier al jaren!

Donald hoefde niet verhuurd te worden.. Jol wilde hem bij de selectie houden en Donald heeft nauwelijks in Ajax 1 gespeeld mede door een zware blessure. Overigens speelde hij niet slecht vandaag. pakte veel ballen af en verplaatste het spel goed.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 7:45 pm

goodfella schreef:Nee hoor, ik kan prima lezen. Ik vind het alleen dikke bullshit. Kan toch? Hoeveel spelers uit een 2de elftal worden een volwaardig 1ste elftal speler. Die zijn gedurende een seizoen bij alle clubs op een hand te tellen.
.. Zelfs Kreek ziet het .. nu jij nog ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie