AZ 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Re: AZ 2009-2010

Bericht door joey » vr okt 16, 2009 8:29 am

GangstaRiB schreef:AZ heeft toch laten zien dat als je de juiste mensen op de juiste plaats heb zitten, dat je veel grotere clubs een loef af kan steken.

Kan Ajax nog wat van leren......
Die 'juiste mensen' verdienen daar een hoop geld. Eens afwachten of ze bij AZ blijven nu Scheriga er niet meer is om bij te passen.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 16, 2009 8:39 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:AZ heeft toch laten zien dat als je de juiste mensen op de juiste plaats heb zitten, dat je veel grotere clubs een loef af kan steken.

Die 'juiste mensen' verdienen daar een hoop geld. Eens afwachten of ze bij AZ blijven nu Scheriga er niet meer is om bij te passen.
Alsof directeuren bij Ajax geen tonnen binnengraaien. AZ heeft bewezen topmanagers in dienst die hun sporen in de sport (altijd een aparte tak) verdiend hebben.
Whitey on the moon.

jabu

Bericht door jabu » vr okt 16, 2009 9:39 am

Natuurlijk verdienen medewerkers bij Ajax ook veel geld, maar Ajax zit niet met een suikeroom die failliet is gegaan.

Baseman

Bericht door Baseman » vr okt 16, 2009 10:26 am

Een geweldige trainer en enkele uitstekende aankopen hebben gezorgd voor het huidige succes van AZ, dankzij het geld van Scheringa. Die geldstroom is nu echter opgedroogd en Van Gaal is vertrokken, waardoor ik AZ toch weg zie vallen uit de Nederlandse top.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr okt 16, 2009 10:46 am

GangstaRiB schreef:
joey schreef:

Alsof directeuren bij Ajax geen tonnen binnengraaien. AZ heeft bewezen topmanagers in dienst die hun sporen in de sport (altijd een aparte tak) verdiend hebben.
En die dus ook elders terecht kunnen. Ik zou niet teveel loyaliteit verwachten van die mensen. Als de geldkraan dichtgedraaid wordt, kan het snel gaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 16, 2009 12:05 pm

[quote="joey]
Alsof directeuren bij Ajax geen tonnen binnengraaien. AZ heeft bewezen topmanagers in dienst die hun sporen in de sport (altijd een aparte tak) verdiend hebben.[/quote]

En die dus ook elders terecht kunnen. Ik zou niet teveel loyaliteit verwachten van die mensen. Als de geldkraan dichtgedraaid wordt, kan het snel gaan.[/quote]

Loyaliteit heeft er niks mee te maken. Een manager wordt ingehuurd om te presteren. Bij Ajax mogen ze altijd aankloten, bij AZ werden prestaties neergezet.
Whitey on the moon.

Jesse

Bericht door Jesse » vr okt 16, 2009 12:24 pm

Ik zou dat eerder op conto van v. Gaal schrijven dan op conto van een Maarten Fontein.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » vr okt 16, 2009 3:56 pm

Schaars: 'Winnen voor Dirk'

ALKMAAR - AZ begint zaterdag extra gemotiveerd aan de zeer lastige uitwedstrijd tegen koploper FC Twente. ''Als ploeg willen we graag onze voorzitter Dirk Scheringa steunen in deze zware tijden. Een overwinning in Enschede zal hem ongetwijfeld het meest deugd doen. Daar gaan we dus voor. Veel meer kunnen we nu niet voor hem betekenen'', liet aanvoerder Stijn Schaars vrijdag in Alkmaar weten.

De international wilde dinsdag, een dag nadat de DSB-bank van Scheringa onder curatele was gesteld, nog niets zeggen over zijn gevoelens en over de sfeer in de spelersgroep. ''Ik wist toen nog bijna niets. Bovendien was het allemaal nog veel te vers. Nu zijn we door de clubleiding goed bijgepraat. Daarom wil ik nu wel reageren. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om Dirk Scheringa veel sterkte toe te wensen.''

Volgens Schaars, naar eigen zeggen goed uitgerust van de trip met Oranje naar Australië, is er bij AZ geen reden tot grote negativiteit. ''De club bankiert bij de Rabobank heb ik begrepen. Dus als DSB werkelijk falliet gaat, stort AZ niet in. Verder weet ik er ook niet veel van. Ik ben geen fiscalist. Ik praat liever over voetbal. Dat is en blijft de essentie voor een speler van AZ.'' (ANP)
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 18, 2009 12:39 pm

Afbeelding

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo okt 18, 2009 1:26 pm

Of een spandoek met daarop: "AZ kent veel financiële klappers". Vond ik ook wel geinig.

Harm

Bericht door Harm » ma okt 19, 2009 10:14 am

'Bij AZ liepen alleen gehersenspoelde jaknikkers'

ALKMAAR - Spelers van AZ worden gepaaid met verzerkeringen, hypotheekrentes en aandelenpakketten waar ze allerminst beter van worden. Dat zeggen oud-spelers van AZ, die in Sportweek een boekje opendoen over het beleid van Dirk Scheringa.
,,Mij werd een laag basissalaris aangeboden," vertelt een ex-speler in Sportweek die anoniem wil blijven, ,,maar dat kon ik dan opkrikken met een aandelenpakket dat aan het einde van m'n contract één miljoen waard was. Op papier heel mooi, maar dat was nou net het probleem. Scheringa wilde die eindsom niet garanderen, er werd niets getekend, het was een mondelinge afspraak. Sommige spelers zijn daar met open ogen ingetuind, die stonden na drie jaar met lege handen."

Om een vertrek te forceren moesten de spelers veel geld inleveren. ,,Het was regelrechte chantage," vertelt een andere oud-speler. ,,Het stond zwart op wit dat ik recht had op een bepaald percentage van de transfersom, maar ik moest een papier ondertekenen dat ik er vanaf zag. Dan praatte je wel over heel veel geld. Natuurlijk had je kunnen weigeren dat te tekenen, maar dan kwam je niet weg bij AZ."

Een ander beweert dat het beleid - 'wel-afspreken-niet-nakomen' - een reden was waarom Martin van Geel, destijds technisch directeur bij AZ, vertrok. ,,Die kon zich niet meer verenigen met de heersende bedrijfscultuur van liegen en bedriegen. Afspraken werden moedwillig vergeten. Niemand durfde het op te nemen tegen de almachtige Dirk Scheringa. Zwijgen werd beloond, het waren allemaal gehersenspoelde jaknikkers geworden. Het was net een sekte.''
ad.nl

Maar dat wisten wij natuurlijk al lang.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 19, 2009 10:37 am

Die praktijken waren allang bekend. Zie de affaire-Moens.

Koe valt met zijn neus in de boter, hehe.

Rooie

Bericht door Rooie » ma okt 19, 2009 10:56 am

Gerbrands, gister bij Studio Voetbal, zei dat er op de zeer korte termijn geen gevolgen waren voor az; over de toekomst hield hij vage praat. Het zal mij benieuwen.

999

Bericht door 999 » ma okt 19, 2009 12:16 pm

Ik zou, als ik AZ was, toch een voorbehoud houden.Alle gedane uitspraken w.b. dat AZ niks te vrezen heeft komen toch van Dirk Scheringa zelf ... volgens mij ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 19, 2009 1:51 pm

Op www.azfanpage.nl zegt iemand dat volgens de Volkskrant van zaterdag DSB-beheer een lening zou hebben afgesloten bij DSB met de transferwaarde van spelers als onderpand. Dit zou betekenen dat bij een faillissement van DSB-beheer AZ naar transfergelden kan fluiten. Ook zouden spelers bij DSB-beheer op de loonlijst staan.

http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... 42#p420642

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 19, 2009 1:52 pm

Dom dom dom
I think I lost my fucking headache

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma okt 19, 2009 1:59 pm

Tjezus, wat dom.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 19, 2009 2:12 pm

Eensgezindheid in huize Van der Vaart. :666.gif:

Hoe groot is de kans dat DSB-beheer ook omvalt?

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 19, 2009 2:16 pm

Erg groot lijkt me, want als ik het goed heb begrepen heeft DSB beheer geen inkomsten en is het een 100% dochter van DSB bank. Die aandelen zullen dus te gelde worden gemaakt door de curators en ik betwijfel of iemand ze zal willen hebben. Ik denk dat DSB beheer vervolgens de verstrekte leningen versneld zal moeten terugbetalen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 19, 2009 2:21 pm

Heerlijk dit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 19, 2009 2:30 pm

LucaS schreef:Erg groot lijkt me, want als ik het goed heb begrepen heeft DSB beheer geen inkomsten en is het een 100% dochter van DSB bank. Die aandelen zullen dus te gelde worden gemaakt door de curators en ik betwijfel of iemand ze zal willen hebben. Ik denk dat DSB beheer vervolgens de verstrekte leningen versneld zal moeten terugbetalen.
Holdings zijn toch juist moedermaatschappijen?

Harm

Bericht door Harm » ma okt 19, 2009 2:34 pm

LucaS schreef:Erg groot lijkt me, want als ik het goed heb begrepen heeft DSB beheer geen inkomsten en is het een 100% dochter van DSB bank. Die aandelen zullen dus te gelde worden gemaakt door de curators en ik betwijfel of iemand ze zal willen hebben. Ik denk dat DSB beheer vervolgens de verstrekte leningen versneld zal moeten terugbetalen.
DSB Beheer is niet de dochter, maar de eigenaar van DSB Bank.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 19, 2009 2:40 pm

Jullie hebben gelijk. Blijft wel overeind dat DSB beheer eigenlijk geen inkomsten heeft anders dan dividend van de bank en dat er een grote lening staat van de bank aan beheer.
Dirks spaarpot is DSB Beheer
12-10-2009 | Gepubliceerd 16:57
12-10-2009 | Laatst bijgewerkt 17:05

Voordat zijn DSB Bank in de problemen kwam werd het vermogen van Dirk Scheringa nog geschat op een slordige 285 miljoen euro. De val van de bank betekent een flinke financiële aderlating voor Scheringa. De voormalige politieagent heeft echter ook veel geld geparkeerd bij het moederbedrijf van de bank, DSB Beheer.

Voordat DSB Bank viel schatte zakenblad Quote dat ongeveer 245 miljoen van Scheringa's vermogen van de bank afkomstig was. Nu de bank onder curatele staat, wat in wezen het voorpoortaal is van een faillissement, zou het betekenen dat Scheringa dit geld kwijt is. Die 245 miljoen euro zou dan dus in rook opgaan.

DSB Beheer
Maar Scheringa heeft niet alleen geld zitten in DSB Bank. Veel zaken van waarde zijn ondergebracht in de moedermaatschappij van de bank, DSB Beheer. Uiteraard is Dirk Scheringa de trotse eigenaar van DSB Beheer BV.

Het is lastig om de exacte waarde van DSB Beheer te bepalen, maar hierbij een greep uit wat er zich in deze BV bevindt.

Voetbalclub, museum en vliegtuig
Via DSB Beheer is Scheringa eigenaar van voetbalclub AZ en zijn Scheringa Museum voor Realisme in Spanbroek. Zakenblad Quote stelde de nominale waarde van deze twee liefhebberijen van Scheringa vast op 40 miljoen euro in 2008.

Bovendien is het privé-vliegtuig van Dirk Scheringa ondergebracht in deze BV. Zijn Cessna Citation CJ3 uit 2008 kan zo’n 4,5 miljoen euro opbrengen, blijkt uit wat speurwerk op internet.

Vastgoed
Uit het jaarverslag van DSB Bank blijkt dat er ook vastgoed is ondergebracht bij DSB Beheer. DSB Bank huurt op haar beurt de panden weer van de moedermaatschappij. In totaal betaalde DSB bank in 2008 bijna 36 miljoen euro aan huur voor panden aan DSB Beheer.

Wat de werkelijke waarde is van de panden is moeilijk in te schatten. De huur kan immers kunstmatig hoog zijn om zo de winst van DSB Bank te drukken en makkelijk naar DSB Beheer te sluizen.

Misschien niet buiten schot
Wat het vallen van DSB Bank betekent voor DSB Beheer is nog niet bekend. Nout Wellink zei in de persconferentie dat hij de gevolgen niet kon overzien. Het zou dus nog kunnen dat de bewindvoerders bij DSB Beheer zullen aankloppen om geld te vorderen.

Onlangs werd bekend dat DSB Bank in totaal voor 75 miljoen euro aan leningen heeft verstrekt aan DSB Beheer. De beheermaatschappij dreef op de dividenden van de bank. Toen er echter vanwege de kredietcrisis geen dividenden meer werden uitgekeerd, werd dit ondervangen met het verstrekken van leningen.

Miljonair
Armlastig zal Dirk Scheringa al met al niet worden door de val van zijn bank. Maar hij zal er wel een flink stuk minder rijk van worden. Mocht hij helemaal niets overhouden aan zijn DSB Bank, dan betekent dit dat hij ongeveer 245 miljoen euro inlevert.

Miljonair blijft hij dan nog wel. Met zijn DSB Beheer heeft hij dan nog zeker 45 miljoen over, waarschijnlijk meer.
www.z24.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 19, 2009 2:42 pm

Dat begrijp ik niet. Mag Scheringa zijn geld houden en draaien de banken voor de verliezen op?

Harm

Bericht door Harm » ma okt 19, 2009 2:51 pm

Natuurlijk. Als een ondernemer een goede BV opzet dan is hij hoofdelijk niet aansprakelijk. Mits hij zijn onderneming behoorlijk bestuurt.

Plaats reactie