Gabriel García de la Torre (Gabri)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Gabriel García de la Torre (Gabri)

Bericht door peter » di okt 06, 2009 6:30 pm

Anita kan je ook gebruiken, maar dan eerder in plaats van de Zeeuw. Als Enoh wegvalt (door schorsing) zou ik een Gabri opstellen. Donald vind ik helemaal niets.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di okt 06, 2009 7:23 pm

Neefkens schreef:Gabri zie ik als backup.
ik zie gabri als backup van de backup

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di okt 06, 2009 8:22 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di okt 06, 2009 8:25 pm

Donkey Shot schreef:
Ik zie Gabri roteren met Enoh. als een wedstrijd meer diepgang nodig heeft dan zou ik Gabri opstellen. Tegen een aanvallend team Enoh.

Ook zie ik Gabri als eerste wissel als de Zeeuw onderpresteert zoals zondag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 12, 2009 1:09 pm

Vanavond doet mee met Jong Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

gaizka

Bericht door gaizka » ma okt 12, 2009 9:12 pm

Gabri maakt rentree tijdens nederlaag Jong Ajax
12/10/2009 21:19

Ajax-middenvelder Gabri heeft zijn rentree gemaakt na een blessure aan zijn linkerachillespees. De dertigjarige Spanjaard speelde een uur mee tijdens een wedstrijd van Jong Ajax.

De beloften van de Amsterdamse club verloren met 3-2 van Jong SC Heerenveen. Gabri speelde zijn eerste wedstrijd van het seizoen, doordat hij sinds de zomer geblesseerd was.

Gabri kwam op 26 februari tijdens de thuiswedstrijd van Ajax in het UEFA Cup-toernooi tegen Fiorentina (1-1) voor het laatst in actie namens het eerste elftal van de Amsterdamse club.
Goed dat hij weer terugkomt, goede optie voor de rechterkant lijkt mij.

Rachid

Bericht door Rachid » ma okt 19, 2009 12:45 pm

WP_LeGeNd schreef:
Donkey Shot schreef:
Ik zie Gabri roteren met Enoh. als een wedstrijd meer diepgang nodig heeft dan zou ik Gabri opstellen. Tegen een aanvallend team Enoh.

Ook zie ik Gabri als eerste wissel als de Zeeuw onderpresteert zoals zondag.

Ik zie Gabri eerder als vervanger voor Aissati, als laatsgenoemde blijft spelen zoals ie tot nu toe heeft gedaan. Met een De Zeeuw die meer naar voren speelt en ruimtes benut.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 1:19 pm

Gabri als vervanger van Aissati? Het begint mode te worden, maar ik zie op geen enkele manier waarom Gabri die positie beter zou kunnen invullen. We zoeken iemand die de opening vindt en de bal snel rond kan spelen, toch? Serieus, Gabri pakt een hoop ballen af, maar levert er ook altijd een karrevracht in. Wellicht dat het komt omdat hij een jaar eruit is geweest, maar Gabri is niet de nieuwe creatieive middenvelder van Ajax, hoor.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 19, 2009 1:35 pm

Zie Gabri eerder samen met Enoh op het middenveld en De Zeeuw daar tussenin.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rachid

Bericht door Rachid » ma okt 19, 2009 1:57 pm

Zo zie ik dat ook De Dominee.

@Peter

Ik bedoel niet dat Gabri de rol / de taak van Aissati moet vertolken.

Ik zeg niet voor niets erbij dat ik De Zeeuw meer naar voren wil zien spelen.

Aissati vertraagt het spel en ziet de openingen niet, te veel balletjes breed. Daarnaast krijgt De Zeeuw te snel en te makkelijk het predikaat 'controleur' of 'defensieve middenvelder'. Ik zie in De Zeeuw een allround middenvelder, met een fatsoenlijke handelingssnelheid, met gogme, uitstekend gevoel voor ruimte, goed overzicht en loopvermogen. Ik denk dat De Zeeuw op dit moment meer kan brengen dan Aissati.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2009 2:06 pm

Ga mee met Rachid.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 19, 2009 2:36 pm

Jol ziet Gabri wel samen met Enoh en De Zeeuw op het middenveld spelen:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=88393
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 2:37 pm

En dus gokken op de creativiteit van onze 2 spitsen. Wat een beukelftal krijgen we dan, zeg. Brrr,

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2009 2:45 pm

Je kan met die 3 toch ook met 3 aanvallers spelen en 2 opkomende backs? Het is hoe je het invult Peter..
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma okt 19, 2009 2:50 pm

Als jij denkt dat je met Gabri, Enoh en de Zeeuw op één middenveld tot vloeiend combinatievoetbal kan komen, dan wil ik dat graag een keertje zien. Dat wordt 'ren je rot' voetbal met hopen op de ingevingen van Pante en Suarez. Prima, maar dat is niet mijn Ajax.

Opkomende backs? Dat hebben we nu ook al.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2009 3:21 pm

Tuurlijk zie ik het liefst Iniesta, Xavi en Sneijder op 1 middenveld. Daarvoor Zlatan, Messi en Torres maar die spelers hebben we niet.

En ik ben er ook wel zeker van dat we gewoon niks beters kunnen met de spelers die we hebben. Heb De Jong, Sarpong enzo al afgeschreven. En dan zie ik liever Gabri dan Kennedy/Rommedahl.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 19, 2009 7:07 pm

Peter schreef: Gabri als vervanger van Aissati?
Nee, Gabri als vervanger van De Zeeuw en De Zeeuw als vervanger van Aisatti.

Demy speelt dwingend. Dat gepiel van Aisatti is totaal vrijblijvend. Brodeloze kunst. Hij begint steeds meer op Felix Gasselich te lijken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 23, 2009 11:33 am

Gabri weer even debutant

Onder luid applaus maakte Gabri zaterdagavond zijn rentree bij Ajax. De dertigjarige Spanjaard wil een punt zetten achter een periode van blessures en wisselbeurten. 'Het was een jaar om snel te vergeten.'

Vervelende gebeurtenissen brengen soms ook iets moois met zich mee. Om te herstellen van zijn achilles­peesblessure bezocht Gabri vorige maand een bevriende fysiotherapeut die bij FC Barcelona werkt. Zodoende verbleef de Catalaan eventjes in de boezem van zijn voormalige club. In het hypermoderne trainingscentrum praatte hij met oude bekenden en hij genoot van de club die hij 'het hoogste referentiepunt van het mondiale voetbal' noemt.

''De aanvallende filosofie, de zelfopgeleide trainer en spelers, de aangekochte sterren, maar ook de kansen voor een nieuwe generatie jeugdspelers geven de grote successen nog meer glans,'' stelt Gabri.

Hij ziet het wel zitten om ooit als (jeugd)trainer terug te keren bij Barcelona en daarom wil hij zich na zijn loopbaan aanmelden voor de trainerscursus. Zijn voormalige teamgenoot Roger volgt die cursus, net als oud-Ajacied Ismael Urzaiz.

Gabri zat zeven seizoenen in de selectie van Barcelona, maar bij zijn afscheid in 2006 legde hij zich neer bij de realiteit. Op een bemoedigend begin bij Ajax volgde na de entree van Marco van Basten een beroerde periode. Niet alleen passeerde de trainer hem vaak, ook viel de middenvelder van de ene blessure in de andere.

''Het afgelopen jaar was een jaar om snel te vergeten. De supporters weten dat ook. Daarom denk ik dat ze een warm applaus voor me overhadden toen ik het veld betrad tegen Willem II. Dat deed me heel goed. Zoals het me ook goed deed dat Martin Jol me liet invallen. Ik zat pas voor de eerste keer bij de selectie en ik had slechts een uurtje meegespeeld bij Jong Ajax.''

De vorige keer dat Gabri meespeelde, dateert van 26 februari 2009. In het Uefa Cupduel met Fiorentina stond Kenneth Vermeer op doel, maakten Thomas Vermaelen (Arsenal), Oleguer (bank Ajax) en Rasmus Lindgren (Jong Ajax) nog deel uit van het basiselftal en voetbalden Demy de Zeeuw (AZ) en Marko Pantelic (Hertha BSC) elders. Gabri: ''Het voelde zaterdag een beetje als een debuut. Veel was nieuw.''

Zoals vorig seizoen Eyong Enoh werd ingelijfd, zo kwam dit seizoen De Zeeuw naar Amsterdam. Het zijn voor Gabri concurrenten op het middenveld, maar hij ziet speelminuten voor iedereen in het verschiet. En Ajax zal de Kameroener Enoh in januari wellicht moeten missen vanwege de Africa Cup.

Jol is blij met de rentree van de routinier. ''Gabri is naar mijn mening te lang geblesseerd geweest, maar dat kan ik hem niet verwijten. Een achillespeesblessure geneest niet zo gemakkelijk. Hij kan voor ons een belangrijke speler zijn. Hij is balvast en hij kan druk naar voren geven, net zoals Enoh en De Zeeuw. Ik sluit niet uit dat die drie samen op het middenveld kunnen spelen, met De Zeeuw in een iets aanvallender rol.''

''Gabri en ik zijn hetzelfde type speler,'' zegt De Zeeuw. ''Hij is sterk in de duels, een balveroveraar, net als ik. Uiterlijk lijken we ook op elkaar.''

Gabri ziet iets van zichzelf in De Zeeuw (26), maar hij ziet ook verschillen. ''Demy is jonger dan ik.'' De Spanjaard is inmiddels dertig jaar en zijn lichaam is niet meer hetzelfde als tien jaar geleden, beseft na hij na tal van blessures.

''Ik zal wat meer moeten doseren,'' zegt hij. ''Ik houd ervan om intensief te trainen en te spelen en dat zal ik ook blijven doen, alleen zal ik mijn hoofd wat meer moeten gebruiken. Ik moet soms wat minder onbesuisd spelen. Dat zeggen trainers en dokters al jaren tegen me en het gaat er nu van komen.'' (JOP VAN KEMPEN)
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 01, 2009 11:49 pm

Topper! :ajaxscarf.gif:
Ajax!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 01, 2009 11:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 1:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Khraa

Bericht door Khraa » ma nov 02, 2009 12:01 am

Je hoeft niet altijd de bal af te pakken om in balbezit te komen (ik denk ik probeer het even op zijn Vedette10's)

Gabri zorgt ervoor dat spelers van de tegenstanders minder tijd krijgen om beslissingen te nemen, waardoor ze fouten gaan maken. Als je met de Enoh-De Zeeuw - Gabri speelt kan je met een gerust hart ook Emanuelson op het middenveld (of Aisatti als hij echt fit is) opstellen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 02, 2009 2:27 pm

Met die 3 zou ik Urby als back opstellen. Wiel op de vleugels samen met Urby. 3 zwervende aanvallers voorin en ik zie het kampioenschap helemaal voor me!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 2:34 pm

Giacomo Puccini schreef:Topper! :ajaxscarf.gif:
Mwah, dat valt wel mee...

Gabri heeft een behoorlijke basistechniek, maar hij speelt als een kip zonder kop. Hij moet een duidelijke opdracht krijgen, dan heb je nog iets aan hem.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 4:12 pm

Net als de Zeeuw en Enoh heeft hij dynamiek en verzet hij veel nuttig werk waardoor het middenveld als geheel beter presteert omdat iedereen naar voren kan blijven hollen. Zelf pakt hij ook af en toe zijn kans, maar dat afronden van hem blijft erbarmelijk slecht, ben ik bang. Dus bij voorkeur stoten Urby en De Zeeuw door de 16 in en zijn Enoh en Gabri het slot op de deur. Maar eigenlijk moet iedereen multifunctioneel spelen om de verrassing voor de tegenstander optimaal te houden.

Welke opdracht zou jij Gabri geven?
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op ma nov 02, 2009 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 02, 2009 4:15 pm

Bijvoorbeeld de spelmaker van de tegenstander uitschakelen. Dat kan hij heel aardig. Gabri is bloedirritant voor een tegenstander. Meer in het algemeen: dienend spelen, snel passen, een bepaalde zone bestrijken.

Gabri heeft een groot hart en bij hem zie je de neiging om teveel te (willen) doen.

Plaats reactie