NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » di okt 06, 2009 5:19 pm

Kan me wel vinden in het stukje van BanJovi...

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 06, 2009 6:02 pm

Respectvolle discussie rond trainingsveld
din. 6 oktober 2009

Vandaag was dan de rentree van Saidi op het trainingsveld bij De Eendracht. Op veld 1 hoorde Saidi geen scheldpartijen en kreeg hij geen geroep van enge ziektes naar z'n hoofd, maar hij las wel de teksten op twee enorme spandoeken die de mannen van Legio Noviomagum hadden opgehangen. Op het ene doek stond "Saidi jij bent onze heilige driekleur niet meer waardig" en op het andere doek stond "Liever degraderen, dan ons door Saidi laten amuseren."

Rond het trainingsveld was de sfeer gelaten, maar er ontstond wel een respectvolle discussie over de terugkeer van de kleine man uit Burundi. Vrijwel alle supporters keurden de acties van Saidi af, maar er leek wel een kleine meerderheid te zijn die Saidi toch wel accepteerde, vanwege het gebrek aan aanvallende kwaliteit in de selectie. De groep die principieel vond dat Saidi niet meer het NEC shirt aan moest trekken was in de minderheid. Ondanks de andere mening van deze groep werd er wel met begrip gereageerd door supporters die er anders over dachten: "Wat had hij dan verwacht, dat hij hier weer met applaus ontvangen werd?"

Saidi las de teksten en reageerde gelaten. Bij het afwerken gingen twee ballen hoog over de ballenvanger, waarop meteen weer de Nimweegse droge humor het ijs brak: "Nou stuur 'm toch moar weg, want voetballend hebbe we zo oek niks oan um"

De reactiemogelijkheid staat open. Laten we hopen dat de respectvolle lijn hier doorgezet wordt en dat we niet de reactiemogelijkheid uit moeten zetten. Iedereen kan en mag een mening over Saidi hebben, maar dat kan wel op een normale manier!

http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 06, 2009 6:07 pm

John Goossens werkt hard voor basisplaats bij NEC
din. 6 oktober 2009

Na een periode vol blessureperikelen lijkt John Goossens weer de oude aan het worden. De voormalig Ajacied mocht zaterdag voor de vierde maal dit seizoen rekenen op speelminuten bij NEC, maar de 21-jarige linkspoot wil meer: "Ik ga hard werken om de trainer te overtuigen", aldus de jongeling tegenover Goal.com

Invalbeurt krijgt ongelukkig staartje
De gretige Goossens mocht zaterdagavond in Tilburg het veld betreden als vervanger van Patrick Pothuizen, die bij een 0-1 voorsprong het veld verliet met een lichte kwetsuur. Vlak na de entree van Goossens viel hij meteen op, maar wel in een rol die hij liever niet had gehad. Een voorzet van Frank Demouge werd door de uitglijdende invaller volledig gemist en door Said Boutahar vervolgens afgerond: 1-1. "Dat is voetbal. Ondanks het feit dat ik uitgleed, heb ik dat niet op me in laten werken. Ik heb de wedstrijd fris kunnen uitspelen gelukkig", keek Goossens terug op het moment.

Basisplaats nog lastig verhaal
Nu de voetballer uit Heemstede eindelijk weer fit is, zit NEC-trainer Dwight Lodeweges ruimer in zijn keuzes. Toch houdt de oefenmeester stevig vast aan zijn vaste waardes. Goossens: "Deze trainer is niet echt van het wisselen. Dan wordt het automatisch iets lastiger om in het team te komen. Maar ik ben fit en ik ga er alles voor doen om mijn kans te pakken", klinkt het hoopvol. Over de wedstrijd was Goossens niet te spreken. "We maakten elkaar het voetballen onmogelijk. Dit was geen hoogstaand duel, nee", sprak hij vlak na de 1-1 in Tilburg.

Ajax blijft in het bloed zitten
Vooralsnog heeft Goossens het prima naar zijn zin in Nijmegen. Zijn kansen op speeltijd zijn in vergelijking met zijn tijd bij Ajax toegenomen. Op de vraag of hij de Amsterdammers nog volgt is hij duidelijk: "Niet echt op de voet, maar ik ken er natuurlijk bijna iedereen nog. Al met al blijft mijn hart wel kloppen voor Ajax."

Bron: Goal.com

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 07, 2009 11:06 am

'Kalm aan, er is brand in de Goffert'
Geplaatst op: 07-10-09 om: 11:20 door:JJ
Ze dreigt te stikken in haar eigen tong. Een half uur ligt ze er, bewusteloos, op de koude betonnen vloer. "Als je niks doet, gaat mevrouw dood", jammert een man die haar helpt. Er is een oefening, deze dinsdagavond in het Nijmeegse Goffertstadion.

En da's maar goed ook, lijkt de conclusie na een uur waarin de stewards en de hulpverleners amper een idee lijken te hebben wat ze moeten doen als er zogenaamd een flinke brand ontstaat.

"Het is de bedoeling dat er dingen fout gaan", lacht NEC-fan Paul Janssen, die zelf bij de Nijmeegse Reddingsbrigade werkt en uit interesse naar het stadion is gekomen. Hij heeft voor zichzelf op een papiertje een aardige lijst verbeterpunten neergekrabbeld. Het belangrijkste: tempo.

Want iedereen doet verbazingwekkend kalm aan, als de eerste rook de tribunes bereikt. De supporters is door de stadionspeaker gevraagd 'zoveel mogelijk normaal te doen'. "Maar er is geen politie, dus je hoeft niet te vechten."

Vechten doen ze wel, de acteurs die zich eerder al geschminkt als gewonden tussen het publiek hebben geposteerd. Een knokpartijtje levert de bewusteloze vrouw op, die een half uur aan haar lot wordt overgelaten. Erger nog: de man die haar helpt, wordt hardhandig van haar afgetrokken.

NEC-supporter Mariëlle Lansu heeft zich er ook over verbaasd. "Ik was ook iemand aan het helpen, maar werd gewoon door een steward weggestuurd zonder dat iemand het overnam. Stom. Terwijl je zou denken dat politie en stewards ook een EHBO-diploma hebben." Ze bood nog aan een gewonde die kon lopen mee naar buiten te nemen, maar dat aanbod werd ook niet op prijs gesteld.

Het duurt twintig minuten na het uitbreken van de brand eer de wedstrijd – die in het echt uiteraard nooit begonnen was – wordt gestaakt en mensen worden gesommeerd weg te gaan. En het duurt vervolgens nog lang voor alle slachtoffers ook naar buiten getransporteerd zijn.

De acteurs, Lotusslachtoffers, hebben eenmaal buiten schik over het feit dat ze zo lang in de door hen ingenomen houding hebben moeten liggen. Een ambulancebroeder legt uit dat de hulpverleners niet eerder naar binnen konden dan nadat het sein 'veilig' was gegeven. Het zal allemaal wel, denken de supporters die eenmaal buiten aftaaien. Ze krijgen als dank twee euro korting op een NEC-kaartje. Voor als ze het stadion nog in durven.
Ik was er gisteren ook bij. Mijn pa vroeg me of ik mee wilde... achja... laat ik maar eens kijken hoe ze het er van af brengen met zo'n brandje.

wat een WANVERTONING ook weer... echt NEC waardig op dit moment. Ik werd van hot naar her gestuurd. Heen en weer... en tot overmaat van ramp moest ik ook nog via de ingang, waar de brand dan zou zijn ontstaan, naar buiten!! LOL. Dat heb ik geweigerd. Toen werd ik via vip tribunes naar buiten gestuurd. Ik wilde toch ook wel even weten hoe die stoeltjes zaten, dus heb daar even plaatsgenomen. Mwah... viel me ergens best tegen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 08, 2009 7:17 pm

Voor Banjovi... :)

Björn Vleminckx is gewoon helemaal zichzelf
Geplaatst op: 07-10-09 om: 08:00 door:

Bram van Zundert

Het is donderdag, de dag na het herstel. NEC heeft de avond ervoor de nare smaak van de kansloze nederlaag tegen Heracles weggespeeld met een heel behoorlijke wedstrijd tegen FC Utrecht. Man of the Match Björn Vleminckx wordt in de Gaanderij in het Goffertstadion gecomplimenteerd door een fan. "Goed gespeeld gisteren, Björn," klinkt het verheugd. Een ingetogen 'dank u, dank u' is de bescheiden reactie van de blonde spits. De 23-jarige Belg heeft snel zijn plekje gevonden in het Nijmeegse en zich ontpopt tot publiekslieveling. "Ik speel geen rolletje."

Vanaf dag nummer één voelt Vleminckx zich op zijn gemak in Nijmegen. "Ik werd fantastisch opgevangen door met name Bas Sibum, Patrick Pothuizen en Gabor Babos," vertelt hij terwijl hij uitkijkt over het natte gras van De Goffert. "Die jongens boden me direct alle hulp als ik met een probleem zat. NEC is een heel leuke club, echt een familievereniging. Ik heb dan ook niet voor niets voor vier jaar getekend."
Over zijn eerste maanden bij de club is hij redelijk tevreden. "Tegen Heracles was het heel erg slecht maar al met al hebben we op dit moment het juiste aantal punten, denk ik. De ambitie is natuurlijk Europees voetbal halen en ook in de beker willen we het heel goed doen. Op welke manier we die doelen bereiken kan me eigenlijk niet zoveel schelen."

Afbeelding

Mentaliteit
Dat laatste zegt veel over de uitgesproken winnaarsmentaliteit van Vleminckx. "Het hoeft niet altijd op de mooiste wijze, soms moet het op een lelijke manier. Ik speel wedstrijden met het hart en dan deel je nog wel eens uit," zegt hij met een lachje. "Je speelt wedstrijden niet alleen met je voeten, maar ook met je hoofd."
Met dit laatste doelt de spits onder meer op de wedstrijd tegen Heerenveen, waar hij doorlopend in de clinch lag met zijn directe tegenstanders Michel Breuer en Michael Dingsdag. "Voetbal is nu eenmaal een contactsport en het uitdagen en intimideren hoort er gewoon bij." Met geklaag van tegenstanders na een wedstrijd, kan Vleminckx dan ook niet zoveel. "Ik ben een heel gewone jongen maar op het veld gaat er een knopje om. Dan is het uitdelen en incasseren. Soms moet dat maar op die lelijke manier gaan. Na de wedstrijd ben ik met iedereen echter even goede vrienden en drinken we, als het aan mij ligt, een biertje samen."

Eerlijkheid
Deze ontspanning, na wedstrijden en trainingen, is belangrijk voor Vleminckx. "Er wordt hard getraind dus dan is rust pakken wel zo lekker. Dan ga ik liever thuis op de bank rusten dan dat ik nog de mensen opzoek." Veel heeft de Belg dan ook nog niet gezien van Nijmegen. "Met mijn moeder en vriendin ben ik aan de Waalkade geweest waar we heerlijk rustig hebben gegeten, maar verder ben ik veel in mijn huis in Kranenburg."
Na wedstrijden blijft Vleminckx wél graag nog even. "Dan drink ik liever hier nog een paar biertjes dan dat ik dat thuis alleen doe." Zijn eerlijkheid siert de jonge aanvaller. "Mensen mogen gerust weten dat ik daarvan geniet. Ik ga hier niet zeggen dat ik niets drink, ik speel geen rolletje. Dat is smerig en niet respectvol naar de fans."
Die openheid is er ook als de wedstrijd tegen Vitesse ter sprake komt. Na afloop van de wedstrijd, die op de valreep een punt opleverde voor NEC, maakte Vleminckx zich onsterfelijk door een aantal Arnhemse supporters te moonen vanuit de spelersbus. "De spanning van zo'n derby kende ik al wel van mijn tijd in België, als we tegen Lierse speelden. Deze keer riepen er na de wedstrijd wat mensen dingen over mijn familie en ja, dan laat je ze even een rode kont zien," glimlacht hij voldaan. "Maar eigenlijk had ik dat niet moeten doen, ik moet er boven staan."
Ondanks het onverwachte punt baalde Vleminckx van het gelijke spel. "Het is gewoon heel vervelend dat we 2-0 achterkomen, anders hadden we nog een beter resultaat neer kunnen zetten. Maar een punt bij Vitesse is ook wel mooi. Dat zijn de moeilijkste wedstrijden, samen met die tegen de toppers Ajax, AZ en PSV. Daar kijk ik wel naar uit."

Scoren
Als spits onderkent Vleminckx het belang van doelpunten maken. "Maar het is niet zo dat ik het heel belangrijk vind. Een mooie assist is me even lief. Ik heb ook mijn waarde voor de ploeg wanneer ik, zoals in de wedstrijd tegen FC Utrecht, de bal terugleg op Erton waaruit de 1-1 valt. Waardevol ben ik sowieso als ik een goede wedstrijd speel. Ik kan wel minder hard gaan werken waardoor ik dan misschien wat scherper voor de goal ben maar dan krijg je weer het verwijt dat je niet genoeg werkt. Dan is het ook niet goed."
Al met al is Vleminckx tevreden over zijn rol binnen het team. "Ik heb nu twee goals gemaakt in de competitie en ook twee in het bekertoernooi. Natuurlijk word je als spits afgerekend op je doelpunten maar uiteindelijk wil ik, net als iedereen, gewoon zoveel mogelijk rendement hebben voor de ploeg en in het klassement zo hoog mogelijk eindigen."

Afbeelding

Toekomst
Vleminckx' gretigheid blijkt uit alles wat hij zegt. Hij wil bij NEC dan ook elke dag beter worden. In deze ambitie paste de uitnodiging voor het Belgische nationale elftal, die hij in augustus ontving, dan ook prima. "Dat is toch allemaal net een niveau hoger. Jammer dat ik in en tegen Tsjechië op de tribune zat maar je kan op de trainingen ook veel leren."
Zijn kennismaking met de Belgische ploeg was voor Vleminckx een aangename. "Je krijgt schriftelijk een uitnodiging en later wordt er ook nog naar de club gebeld. Dan krijg je te horen wanneer je moet komen en waar je moet zijn. Het merendeel van de jongens kende ik wel. Gil Swerts en Jelle van Damme kende ik al wel van mijn tijd in Mechelen. En ook doelman Stijn Stijnen van Club Brugge. Tja, België. Het kan eigenlijk alleen maar beter gaan, hè."
Vleminckx hoopt daar zelf een bijdrage aan te leveren maar hoge verwachtingen van een carrière bij de Rode Duivels heeft hij voorlopig nog niet. "Voor België spelen was een aangename beloning voor de manier waarop ik nu speel. Ik kan alleen maar heel erg mijn best doen en hopen dat ik door de nieuwe bondscoach Dick Advocaat ook geselecteerd word. Veel weet ik nog niet veel van hem maar het is niet voor niets dat zijn vorige club Zenit Sint-Petersburg zo goed gepresteerd heeft."

Vleminckx richt zich dus voorlopig vooral op NEC waar hij perfect op zijn plek lijkt. Wat verlegen reageert hij op de constatering dat de supporters hem nu al in de armen gesloten hebben. "Ja, ik ben gewoon mezelf en doe gewoon zo goed mogelijk mijn best. Als de supporters dat ook doen dan gaat het allemaal goed. Als het op de tribunes een hel is, is het dat ook op het veld."

http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 09, 2009 3:44 pm

Mooi!!! :headbang.gif:

N.E.C. blijft zeker in de Goffert
Uitgegeven op 09 oktober 2009 12:32

Vorige week woensdag sprak de Nijmeegse gemeenteraad zich vrijwel unaniem uit voor handhaving van N.E.C. op de Goffert. N.E.C. is blij met de brede politieke steun voor behoud van het stadion in het volkspark en gaat nu verder met de concretisering van de plannen. N.E.C. streeft naar een volledige ontwikkeling van het Topsport en Innovatiepark op de Goffertlocatie en hoopt ook bij de ontwikkeling hiervan in zowel concretisering als financiering wederom op brede politieke steun te kunnen rekenen.

Afbeelding

Onze club mag op de Goffert dan uitbreiden, de besluitvorming over de tweede ring volgt overigens eind dit jaar, begin 2010. Dan neemt de raad ook een voorlopig besluit over de plek van de nieuwe topsporthallen voor de Nijmeegse zaalsportclubs met de daaraan gekoppelde medische en onderwijsvoorzieningen van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis, de Radboud, de Maartenskliniek en de Hogeschool Arnhem Nijmegen.

Woensdag gaf de raad aan wethouder Paul Depla opdracht drie opties voor het Topsport en Innovatiepark uit te zoeken. Alles bij de Goffert, of de bouw van topsporthallen met de medische en onderwijsclusters op de plek van de Jan Massinkhal of Jonkerbosplein. De derde optie is de vestiging van het Huis van de Topsport op de DSB-locatie langs de Nieuwe Dukenburgseweg. En in dat laatste geval eventueel met alle trainingsfaciliteiten voor N.E.C.

Zoals eerder gemeld streeft N.E.C. de collectiviteitgedachte van het Topsport en Innovatiepark op de Goffertlocatie na en is de optie "Alles bij de Goffert" de meeste wenselijke optie vanuit de betaald voetbal organisatie.

http://www.nec-nijmegen.nl/

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 12, 2009 8:56 pm

Ron de Groot heeft vandaag een hartstilstand gehad en is door de fysiontherapeut gereanimeerd met een defibrillator, meldt VI. Heftig, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 12, 2009 10:55 pm

joey schreef:Ron de Groot heeft vandaag een hartstilstand gehad en is door de fysiontherapeut gereanimeerd met een defibrillator, meldt VI. Heftig, hoor.

Yep...zijn toestand schijnt stabiel te zijn...

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 13, 2009 5:40 pm

Ron de Groot herstellende van hartklachten
Uitgegeven op 13 oktober 2009 16:54

Zoals N.E.C. gisteren op deze website meldde, is assistent-trainer Ron de Groot maandag getroffen door een hartstilstand. De assistent-trainer van N.E.C. heeft dinsdagmiddag gelukkig te horen gekregen dat hij van de apparatuur af mag en onder toezicht komt te liggen op de reguliere hartafdeling van het UMC St. Radboud Ziekenhuis.

Afbeelding

Gedurende de periode van herstel, zal de huidige trainer van Jong N.E.C, Wim Rip, voorlopig de taken overnemen van Ron de Groot bij de 1e selectie. Hoofd scouting van N.E.C, Jack de Gier, zal onder toezicht van Wim Rip de honneurs waarnemen bij Jong N.E.C. De Gier is momenteel bezig met de cursus voor het behalen van het trainer/coach 1 diploma en richt zich voorlopig op de N.E.C. Beloften.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Fysio's NEC redden Ron de Groot
din. 13 oktober 2009

Ron de Groot is gister­middag opgenomen in het Nij­meegse Radboud ziekenhuis, na­dat de assistent-trainer van NEC in het Goffertstadion was getrof­fen door een hartstilstand. De 49-jarige Nijmegenaar voelde zich niet lekker en wilde net samen met Han Tijshen naar het zieken­huis toen hij bovenaan de trap in de catacomben van het stadion in elkaar zakte. De fysiotherapeut aar­zelde geen moment, waarschuwde twee collega’s, greep de defibrilla­tor die aan de muur hing en start­te met de behandeling. Even later werd De Groot met een ambulan­ce naar het ziekenhuis vervoerd. Daar werden twee stents (buisjes die de aderen openhouden) aange­bracht. Zijn situatie is stabiel.

„Het heeft een geweldige impact op iedereen bij NEC”, zei Carlos Aalbers. „We moeten het allemaal nog een plaatsje geven.” De tech­nisch directeur was nog bij De Groot in het ziekenhuis geweest. „Ik kom net bij hem vandaan. Je ziet dat er van alles door hem heen gaat. Maar gelukkig is hij er nog. Een groot compliment voor onze medische staf. Die heeft snel en op de juiste manier gehandeld. Dat heeft hem het leven gered.”

Bron: De Gelderlander

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 16, 2009 7:51 pm

Goossens & Burgzorg in de basis tegen ADO Den Haag
vrij. 16 oktober 2009

Het lijkt er op dat John Goossens zondag voor de eerste keer dit seizoen in de basis gaat starten. Goossens zal op de linksbuitenpositie komen te spelen wat ten koste gaat van Moestafa El Kabir. Het is nog onduidelijk of Arek Radomski voldoende hersteld is van zijn kuitblessure. Niels Wellenberg is ook nog geblesseerd en wordt vervangen door Mitchell Burgzorg. Rick Ten Voorde zit voor het eerst weer bij de wedstrijdselectie.

Afbeelding

John Goossens op Omroep Gelderland: "Ik heb hard gewerkt op de trainingen en veel minuten gemaakt bij Jong NEC", Ik ben een ander type dan El Kabir. Hij heeft veel dreiging. Ik ben meer een middenvelder."

Goossens over tegenstander ADO Den Haag: "Ze werken hard voor elkaar en hebben een aardig middenveld staan. En er staat een lange spits die balvast is. Wij willen het spel maken en thuis drie punten halen. Ook voor Ron."

Heel NEC heeft een zware week gehad na de hartstilstand van Ron de Groot. Dwight Lodeweges over de situatie: "Er was massale paniek toen fysiotherapeut Han Thijsen heel hard om hulp riep van zijn collega Michel de Gruijter. Iedereen stond direct bij Ron. Han en Michel bleven heel rustig. Zij waren echt geweldig, die twee." De gebeurtenis heeft flinke impact gehad. "De jongens zijn echt geschrokken. Ron is zo fit. Ik kan me voorstellen dat de fans hun steun betuigen zondag. Dat moet ook kunnen."

Vermoedelijke opstelling:
Babos, Burgzorg, Van Eijden, Zomer, El-Akchaoui;
Kivuvu, Radomski, Davids;
Fejzullahu, Vlemickx Goossens.

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 18, 2009 8:04 am

Zweed zonder blond haar en blauwe ogen

door Danny van den Broek. zaterdag 17 oktober 2009 | 11:43

NIJMEGEN - De topscorer van NEC komt uit Kosovo. Erton Fejzullahu was vier jaar toen hij met zijn ouders, broer en zussen het dreigende oorlogsgeweld ontvluchtte.

Afbeelding
Erton Fejzullahu. foto Gerard Verschooten

Hij rolt de mouw van zijn shirt op en daar staan ze met z'n allen getatoeëerd op zijn rechter onderarm: Nebih, Nagjije, Ermin, Egzona en Edona. 'Fejzullahu' lezen we op zijn andere arm. "Dat zijn de namen van mijn vader, moeder, broer en twee zussen", verduidelijkt Erton Fejzullahu (21) nog maar eens. "Zo heb ik ze altijd en overal bij me. Want stel dat ik ooit een grote ster in het voetbal word, ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom." Toch kan de Zweedse topscorer van NEC (drie goals in negen wedstrijden) zich weinig herinneren van het land waar hij geboren werd.

Logisch, Fejzullahu was net vier jaar toen zijn ouders besloten om het dreigende oorlogsgeweld in Kosovo te ontvluchten en hun heil te zoeken in Zweden. Hij knipt even met de vingers om aan te geven hoe snel de familie in 1992 Kosovo moest verlaten. "It was just pack and go", zegt Erton Fejzullahu.

Op het lijstje met mogelijke bestemmingen stonden ook Duitsland en Nederland. "Maar het werd Zweden. Daar werden de meeste buitenlanders opgenomen", weet Fejzullahu.

Toen hij twaalf jaar was keerde de familie voor een korte vakantie terug naar zijn geboortestad Mitrovica. "Ik liep langs gebouwen, die ik herkende. Stond er plots iemand naar ons te zwaaien. Wie dat was, wilde ik van mijn moeder weten. 'Dat is je oom', zei ze. Mijn ouders missen Kosovo. Ik was vier toen we vertrokken. Maar zij hadden daar een heel leven achter de rug. Broers, zussen. Mijn oma van 83. Iedereen woont nog daar. Mijn vader is nu 53. Ooit gaat hij terug met mijn moeder. Als ze ouder zijn. Nadat we gevlucht waren is ons huis gebombardeerd. Mijn vader heeft een nieuw huis laten bouwen. Dat zegt genoeg."

En hij? Hij is een echte Zweed geworden. " Alleen heb ik geen Volvo, blond haar en blauwe ogen", grijnst Fejzullahu. "Echt, het lijkt wel of iedereen in Zweden een Volvo rijdt. En mijn vriendin heeft blond haar en blauwe ogen."

Klara Lindgren is een jaar jonger dan hij. Drie maanden geleden vroeg hij haar of ze met hem mee wilde naar Nederland. NEC wilde hem hebben. Voor vier jaar! Bij hem thuis hadden ze dat wel zien aankomen. Ze kenden de ambities van Erton, die zo graag wilde slagen als profvoetballer dat hij al op zeventienjarige leeftijd voor zijn kansen ging bij FC Kopenhagen. Daar kwam hij nooit verder dan het tweede, maar het weerhield hem er niet van om vier jaar later voor een tweede buitenlands avontuur te kiezen.

" Ook de ouders van Klara waren niet verrast", weet Fejzullahu. "Ze hebben een seizoenkaart van Mjällby, de club uit de tweede divisie waarvoor ik speelde. Dit jaar scoorde ik dertien keer in veertien wedstrijden. Plots was ik groot nieuws in Zweden. Elke dag hingen journalisten aan de telefoon. Allemaal wilden ze weten waar ik naartoe ging. Ik wilde graag naar Nederland, omdat clubs hier het aandurven om jonge spelers op te stellen. En het voetbal is sneller en technischer dan in Zweden. Ik had gelijk een goed gevoel bij NEC. Veel jonge spelers. De club, de mensen. In alles straalde NEC warmte uit."

Ze wonen in Kranenburg, vlak over de grens in Duitsland. Langzaam raakt het stel gesetteld. "Youssef (El-Akchaoui, red) heeft ons enorm geholpen met klussen. Hij is goed met elektriciteit. Heeft bijna alle lampen opgehangen en dankzij Youssef doet de satelliettelevisie het nu ook", prijst Fejzullahu zijn ploeggenoot.

Hij knikt. Het leven lacht hem toe. "Ik ben een gelukkig mens", beaamt de voetballer. "En hartstikke blij dat ik nu op een hoog niveau speel. Enorm belangrijk voor mij, want ik hou echt van voetbal. Ongelooflijk eigenlijk als je ons gezin bekijkt. Mijn ouders waren niet eens bekend met de spelregels! Die heb ik ze allemaal moeten uitleggen. Of neem mijn broer, Ermin. Leg een bal tussen ons in en mensen denken dat hij geadopteerd is. Die heeft niets met voetbal."

Geen wonder dat het klikte met Klara. "Bij haar thuis heeft iedereen iets met voetballen. Haar vader heeft altijd gevoetbald. Klara ook. Net als ik op het middenveld. Geef haar een bal en ze gaat er mee aan de haal. Het zou mooi zijn als we hier een club voor haar konden vinden."

http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 18, 2009 8:09 am

COME ON, NEC...voor Ron! :necsjaal.gif:

Vooruitblik: NEC - ADO Den Haag
zat. 17 oktober 2009

Met gemengde gevoelens staan onze mannen aankomende zondag op het veld tegen ADO Den Haag. Hoewel de spelers de afgelopen week goed hebben kunnen nadenken over wat de geheime toverformule van Mario Been ook al weer was, gebeurden er ook minder leuke dingen. Onze eigen Ron de Groot laat momenteel zien waarom hij de enige echte Bikkel in Nijmegen is en zit voor het eerst sinds lange tijd niet op zijn vertrouwde plekje in de Goffert. Nu maar hopen dat ook het elftal laat zien dat ze echte bikkels kunnen zijn, zodat het niet zo’n belabberde wedstrijd als tegen Willem II wordt.

Afbeelding

In het Koning Willem II Stadion werd weliswaar één punt gepakt, maar voor de toeschouwers van de wedstrijd was het moeilijk om het belabberde spel negentig minuten lang aan te zien. Hoewel NEC met een prima 0-1 voorsprong de rust in ging, door een doelpunt van Erton Fejzullahu, waren het na rust uitgerekend twee ex-NEC’ers die NEC de das om deden. Op aangeven van Frank Demouge maakte Saïd Boutahar geen fout en tikte de 1-1 binnen. Na dat doelpunt kon scheidsrechter Roelof Luinge het duel net zo goed affluiten: beide clubs brachten een inspiratieloos schouwspel op de mat, en leken niet meer voor de volle winst te gaan.

Ook de vorm van ADO Den Haag is te vergelijken met die van ons. Goede wedstrijden worden afgewisseld met draken van wedstrijden. Er werd knap gewonnen tegen teams als AZ en Vitesse, maar ook steeds nipt verloren van ploegen als NAC Breda, FC Utrecht en FC Groningen. De laatstgenoemde wedstrijd zetten de supporters uit Den Haag het liefst zo snel mogelijk uit hun hoofd: de eerste helft was verre van oogstrelend en resulteerde in een 0-1 achterstand door een doelpunt van Nicklas Pedersen. Met een gelukje, een eigen doelpunt van Sankoh, werd er toch nog een zeer verdienstelijk punt gepakt in eigen huis. Ondanks dat wordt er in de Hofstad niet geklaagd over de mooie achtste plek op de ranglijst.

Het is in ieder geval te hopen dat de wedstrijd tegen ADO niet net zoals vorig jaar weggegooid geld zal zijn om te aanschouwen. Vorig seizoen zat in de Europese fase niets mee in ‘de Bloedkuul’. Naast de verdediging en met name de keeper van ADO was ook scheidsrechter Van Egmond een sta-in-de-weg die ons de nodige punten heeft gekost. Mensen zullen zich het duel vooral herinneren door de actie van Mario Been: hij vroeg via speaker Gerry of het publiek wel wakker was. Dit was echter ook het enige mooie moment van de wedstrijd: het werd 0-0.

Afbeelding

Het duel kan morgen in ieder geval alle kanten op: van de 26 ontmoetingen in Nijmegen wonnen beide clubs negen keer, en eindigde de wedstrijd acht maal in een remise. De laatste vier ontmoetingen thuis eindigden twee keer in een gelijkspel en twee keer in winst voor NEC. Bij de twee gewonnen wedstrijden zat ook de grootste overwinning op ADO Den Haag tot nu toe. In 2006 werden de punten met een 5-0 overwinning in Nijmegen gehouden. Opvallend is dat alle doelpuntenmakers van destijds hun brood momenteel ergens anders verdienen. David Jones scoorde twee maal, en ook Edgar Barreto, Romano Denneboom en Andrzej Niedzielan waren trefzeker.

Aan de kant van de Hagenezen speelt geen enkele ex-NEC’er. Wel maakten opvallend veel spelers de misstap naar de Glasbak: Richard Knopper, Aleksandar Rankovic, Gino Coutinho en ook Raymond Atteveld speelden allemaal minstens twee seizoenen voor Vitesse. Aan de kant van het team van ‘Mighty Dwighty’ speelt één iemand die zijn brood heeft verdiend in Den Haag. Youssef El-Akchaoui groeide in Den Haag uit tot publiekslieveling en speelde in totaal 83 wedstrijden.

De wednoteringen zijn in ons voordeel. Voor elke ingelegde Euro ontvang je 1,80 Euro bij winst voor NEC. Mocht je een verlies van NEC toch nog een beetje willen vieren zet dan je geld op winst voor ADO. Dan krijg je 4,20 Euro terug voor je Euro.

Nimweegs kwertiertjuh!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 18, 2009 2:19 pm

Wat ik al eerder zei... gewoon een briefje naar de KNVB met de tekst:
"Wij hebben er geen zin meer in. We willen graag de rest van het seizoen schriftelijk afdoen en we houden het wel voor gezien." en klaar is Kees. Niemand die zich dan nog hoeft te storen aan deze ongelofelijke amateurs eerste klas.

Het is weer eens een vertoning om je kapot voor te schamen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 18, 2009 2:58 pm

Joooohnny! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 18, 2009 3:24 pm

Dat was een heel mooi doelpunt zeg... kolere.

Maar de rest van de ploeg mag zich weer kapotschamen. Wat was het slecht.

En met die lange ingooien van Vlemincks ben ik het ook zat. Dat heeft 2x rendement opgeleverd en nu kent iedereen het trucje wel. Zit totaal geen gevaar meer in.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo okt 18, 2009 3:25 pm

Ricky weer het aluminium geraakt.

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 18, 2009 3:42 pm

Nummmmer 1 van Gelderrrrrrrland... :headbang.gif: :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 18, 2009 7:04 pm

Goossens: 'Ik maakte mijn actie op gevoel'
zon. 18 oktober 2009

Hij scoort niet vaak. Maar als John Goossens het net treft, doet hij dat op prachtige wijze. De 1-1 gelijkmaker vanmiddag in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag was van wereldniveau.

De middenvelder van NEC, die vandaag als linksbuiten acteerde, voltrok zijn actie op gevoel. "Ik kreeg de bal van Björn (Vleminckx, red.). Ik controleerde hem om te zoeken naar een diepgaande speler. Die vond ik echter niet, waardoor ik de bal nogmaals aannam. Toen kwam hij echter zo gunstig voor me uit, dat ik besloot een poging te wagen. Dat probeer ik wel eens vaker. Eerlijk gezegd heb ik niet gekeken waar de keeper (Barry Ditewig, red.) stond, maar hij ging er lekker in," vertelt hij tegenover ELF Voetbal.

Vorig jaar maakte Goossens ook één doelpunt voor NEC. Toen trof hij op prachtige wijze ook al van afstand. FC Twente was destijds in het McDOS Goffertstadion de tegenstander. "Dat was toch een ander doelpunt. Een laag, strak schot. Maar ik ben niet iemand die zich hier druk overmaakt. Daar houd ik me niet mee bezig. Mijn omgeving hecht er meer waarde aan dan ik zelf. Ik ga vanavond ook niet met opzet het doelpunt terugkijken."

Buiten het doelpunt van Goossens was het duel tussen NEC en ADO Den Haag van een slecht niveau. "We moeten deze wedstrijd snel vergeten. Het was niet goed, dat beseft iedereen. Een reden kan ik niet aangeven. Natuurlijk was er in de tweede helft wel veel strijd. En strijd vormt nu immers de basis voor een overwinning."

Zelf acteerde Goossens voor het eerst bij NEC als linksbuiten. "Ik heb me er twee weken op kunnen voorbereiden. Ik vind het een mooie positie. Ik krijg een redelijk vrije rol en dat ligt me wel. Hopelijk kan ik dat volgende week tegen PSV opnieuw laten zien."

Bron: ELF Voetbal

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 18, 2009 7:34 pm

Ramona schreef:Nummmmer 1 van Gelderrrrrrrland... :headbang.gif: :smallgrin.gif:
Grmpf, papegaai...

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 19, 2009 6:31 am

Processiegang NEC bijna fataal
maa. 19 oktober 2009

Een uitverkocht Gof­fertstadion dacht gistermiddag dat het naar de processie van Echter­nach zat te kijken. De deelnemers aan deze katholieke optocht in de de Luxemburgse stad deden tot 1947 drie stappen naar voren en twee terug. Zo speelde NEC ook te­gen ADO Den Haag.

Pas in de tweede helft zocht de thuisclub veel vaker het avontuur en werden de bezoekers rond het eigen strafschopgebied opgejaagd. Twintig minuten voor tijd maakte NEC de opgelopen 1-0 achterstand ongedaan (de boomlange Bogdan Milic had in de 31e minuut geen last van de kleine NEC-verdediger Mitchel Burgzorg en kopte de bal in de verre hoek) dankzij een we­reldgoal van John Goossens: 1- 1. Eindelijk speelde NEC na rust zo­als ze in Echternach tegenwoordig rondgaan: springend naar voren in de maat van de processiemars, af­wisselend op de linker- en rechter­voet. De katholieken hadden de oude opvatting overboord ge­gooid, omdat die alleen maar voor chaos zorgde. NEC tapte uit een ander vaatje, omdat Lodeweges in de rust zijn spelers er van over­tuigd had dat het de enige manier was om resultaat te boeken.

„ Je hoopt dat spelers in de eerste helft zelf dat initiatief nemen. Dat ze in de gaten hebben dat ADO iets anders staat dan wij verwacht hadden. Zo van: aaahhh Buijs speelt met de punt naar achteren. Iemand van ons moet doorschui­ven, om daar druk te zetten. Maar dat gebeurde niet”, had de NEC- trainer vergeefs gewacht op eigen initiatief van zijn groep.

De wedstrijd kantelde toen Rutger Worm in de rust de onzichtbare Erton Fejzullahu kwam aflossen. Op zijn favoriete ‘nummer 10-posi­tie’ porde de Nijmegenaar het vuurtje op en grepen de Hage­naars - vaker dan ze lief was - in de eigen defensie naar de lange bal. „Begonnen we eindelijk te voetballen. Zetten we eerder druk. Zochten we vaker het avontuur”, zei Lodeweges. Na de gelijkmaker van Goossens kreeg NEC de beste kansen via Dominique Kivuvu (schot gekraakt), Björn Vleminckx (ziedend net naast) en Moestafa El Kabir (die strandde op ADO-doel­man Barry Ditewig), maar moch­ten de Nijmegenaren ook de han­den dichtknijpen dat Ricky van den Bergh na 52 minuten - bij een 0-1 stand - de bal uit een vrije trap voor de dertiende keer in twee jaar tijd op de lat lepelde.

De 1- 1 van gistermiddag betekende alweer het vijfde gelijkspel in tien wedstrijden voor de Nijmegena­ren, die bij een zege in het felbe­geerde linkerrijtje terecht waren ge­komen. Nu bleef de ploeg steken op de tiende plaats. Drie punten slechts van Heracles Almelo dat ze­vende staat. Een kleine stap, zo lijkt het, maar met de komende thuiswedstrijd tegen PSV (zondag om half vijf ) voor de boeg nog een aardige klus. Helemaal als je ook dan eerst drie passen vooruit zet. En er daarna weer twee terug.
Sleurende Worm maakt wat los op de tribunes
maa. 19 oktober 2009

Na een diepe zucht volgde een opmerkelijke constate­ring. „ Kennelijk moeten we eerst met 1-0 achter komen, willen we beseffen dat we er toch echt voor moeten gaan”, zei Rutger Worm. „Dat moet er uit willen we tenmin­ste nog wat bereiken dit seizoen.”
Een helft speelde de Nijmegenaar op zijn favoriete positie. Op num­mer tien direct achter de spits. „Ik heb vrij als een vogel geprobeerd iets te forceren. Aan de bal vond ik mezelf nog niet echt goed genoeg, maar met mijn inzet was niks mis.”

Een helft had hij zich op de bank zitten te verbijten. Tot hij in de rust het seintje van Dwight Lode­weges kreeg. Worm mocht er in voor de geblesseerde Erton Fejzul­lahu. Avontuur. Daar ging het om. Acties durven maken. Bij zijn eer­ste balcontact forceerde de mid­denvelder direct een corner. Daar­na vloog hij van links naar rechts over het veld en maakte zijn tack­les wat los op de tribunes.
„Het is gewoon hartstikke jammer dat we uiteindelijk niet gewonnen hebben. Thuis tegen ADO Den Haag moet je echt die drie punten pakken. Al zei Youssef ( El Ak­chaoui, red) nog dat we dit ene puntje aan het eind van de rit mis­schien nog hartstikke nodig heb­ben. Dan moet je misschien wel blij zijn met dit gelijkspel.”
Fitte Goossens voelt zich lekker
maa. 19 oktober 2009

Voor het begin van de wedstrijd tegen ADO Den Haag ( 1- 1) was NEC-fysiotherapeut Han Tijshen nog even in de kleed­kamer komen vertellen dat het re­delijk goed ging met Ron de Groot. „Hij had zelfs alweer een paar grap­pen gemaakt. Dat was goed voor ons om te horen. Die hartstilstand heeft een enorme impact gehad op de groep. Het was gewoon een rare week. Met elkaar spraken we af dat het ook voor Ron zouden doen”, zei John Goossens.

De 21- jarige Amsterdammer bracht als enige dat voornemen écht in de praktijk. Na 69 minuten nam hij een pass van Björn Vle­minckx aan met de borst, wipte de de bal even op om met links ver­woestend uit te halen. Seconden la­ter sloeg de bal achter de kansloze Diteweg onder de lat tegen het net.

„Er zat veel kracht achter, waar­door’ie niet alleen hoog ging, maar ook weer snel daalde”, analy­seerde Goossens zijn prachtige tref­fer. Eindelijk had hij weer zijn op­wachting mogen maken in de ba­siself van Lodeweges. „Ik voel me ook lekker. Ik ben superfit en krijg het vertrouwen van de trainer. Dat zijn belangrijke dingen”, zei de middenvelder, die een vervelende periode achter de rug had. „Ik heb in de jeugd een paar aardige tikken op mijn voet gehad. Daardoor is een stukje kraakbeen in het ge­wricht gaan opspelen. Daar kreeg ik hier weer last van. Ik ben er een tijdje uitgeweest. De spuit is erin gezet. Maar uiteindelijk hebben we de schokbelasting eruit ge­haald. Veel cardio gedaan, fietsen en krachttraining. Ik ben blij om weer helemaal terug te zijn.”

Natuurlijk had hij na tien minuten het eerste fluitconcert gehoord. „ Geen probleem. Ze staan ook vaak genoeg achter ons. De men­sen komen om voetbal te zien. Het liefst hoogstaand. Dat boden we niet. Dan blijft er maar één ding over en dat is heel hard wer­ken. En het hielp hoe Rutger Worm en Moestafa El Kabir invie­len. Natuurlijk hoop ik ook dat we de hele wedstrijd druk kunnen zet­ten. Acties maken. Maar dan moet je vertrouwen hebben. En dat kre­gen we pas na rust.” Toen had Dwight Lodewegs ook kans zien om de boel om te zet­ten. „ Speelden we met de punt naar voren. Was er vooral dankzij de manier waarop Rutger het op­pikte veel meer dreiging in ons spel. Dat moet je afdwingen. Voor­al tegen een ploeg als ADO Den Haag. Een stug elftal. Je wint niet zomaar van ze.” Juist omdat het allemaal niet hoog­staand was, koesterde Goossens het ene puntje. En blikte hij al­weer vooruit. „Morgen zullen we het er nog over hebben, maar lan­ger moeten we er niet bij stil blij­ven staan. Zondag staat PSV weer voor de deur.”

Bron: De Gelderlander

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 21, 2009 6:18 am

Liesveld fluit zondag om 16.30 uur!! op z'n fluitje
din. 20 oktober 2009

Aanstaande zondag fluit scheidsrechter Richard Liesveld om 16.30 uur!! in de Goffert op z'n fluitje om daarmee de wedstrijd tegen PSV van start te laten gaan. Samen met de assistent-scheidsrechters Schenkels en Van Dongen zal hij daarna kijken of zij de eerste plaats van PSV in het gele kaarten klassement veilig kunnen stellen.

Na negen Eredivisieduels is PSV namelijk de ploeg die de meeste gele kaarten heeft geincasseerd. Al 26 keer kreeg een LED-lampje dit seizoen een gele prent. De grootste boef aan Eindhovense zijde is Dzsudzsak die dit seizoen al vijf keer in het boekje van de scheidsrechter werd opgeschreven.

Opvallend feitje is overigens dat de laatste wedstrijd die Liesveld floot voor NEC ook een wedstrijd tegen PSV was. In deze wedstrijd toonde hij vier NEC'ers en twee PSV'ers een gele kaart, waarvan één PSV'er er zelfs twee te zien kreeg. Daarnaast kreeg één PSV'er ook nog een directe rode kaart. Dat belooft dus een kleurige wedstrijd te worden.

Afbeelding
Richard Liesveld zoals we hem kennen

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 23, 2009 5:32 pm

Vooruitblik: NEC - PSV
woe. 21 oktober 2009

Zondagavond is het weer zo ver. Na het teleurstellende puntje tegen de Hagenaren stelt onze Dwight Lodeweges zijn ploeg weer paraat om ditmaal tegen PSV Eindhoven te stunten. De LED-lampjes uit de zelfuitgeroepen voetbalhoofdstad van Nederland bezetten op dit moment de tweede plek op de ranglijst. Dat er een moeilijke klus voor de boeg staat moge duidelijk zijn: de Eindhovenaren verloren zowel in de Eredivisie als in Europees opzicht geen enkele keer en mogen zich hierdoor samen met koploper FC Twente een ongeslagen status aanmeten.

Drie punten pakken tegen de voormalige kampioen van de Eredivisie wordt dus een hele lastige kluif. Toch hebben de mannen van Dwight wel weer eens zin om lekker te knagen: al vier wedstrijden moeten onze helden wachten op de volle drie punten. De afgelopen weken werd het publiek in de Goffert niet echt getrakteerd op een mooi schouwspel. De slechte reeks begon vijf weken geleden met een nederlaag tegen Heracles Almelo, en eindigde het afgelopen weekend met een gelijkspelletje tegen ADO Den Haag. Het waren vooral de Hagenaren die de grote kansen misten en hiermee NEC nog een puntje gunden. Het enige hoogtepunt van de wedstrijd was het doelpunt van onze superster John Goossens, die met een fraaie bevlieging openlijk solliciteerde naar de Puskás-prijs.

Afbeelding

De afgelopen drie seizoenen bleken onze toppers echter een sta-in-de-weg voor de Boeren uit Eindhoven. De laatste overwinning van de rood-witten uit Eindhoven dateert alweer uit het jaar 2007, waarin het in eigen huis met een handjevol doelpunten won. De herkansing in Nijmegen eindigde in een brilstand, waardoor interim-trainer Sef Vergoossen het kampioensfeestje nog even uit moest stellen. Ook vorig seizoen kon de 21-voudige landskampioen niet zegevieren tegen de nummer één van Gelderland. Nadat ze in de Goffert afdropen door een doelpunt van 'Mister NEC' Peter Wisgerhof, wisten ze ook in eigen huis niet te winnen. The Red White Army, zoals ze zichzelf noemen, bracht in eigen huis de veldslag niet tot een goed einde. Tim Janssen gaf de doodsteek door in de laatste minuut de trekker over te halen en het doel te vinden. Brulaap Danko Lazovic en Edison Méndez konden hun handjes niet thuishouden en moesten van leidsman Liesveld, die zondag wederom fluit, wat vroeger gaan douchen.

Het team van Wijchenaar Fred Rutten, die op een steenworp afstand van de Goffert is geboren, kent welgeteld twee spelers die hun brood hebben verdiend in de oudste stad van Nederland. De eerste is reservedoelman Bas Roorda. In vier seizoenen NEC mocht Bassie 127 keer het doel verdedigen in Nijmegen. Nu moet hij genoegen nemen met een rol als derde keeper achter stuntelaar Andreas Isaksson en ‘El Vlamengo’ (vanwege zijn slanke postuur) Cássio Ramos. De tweede speler is Leidenaar Mike Zonneveld. ‘Iron Mike’ scoorde in 94 wedstrijden acht keer. Dit seizoen zullen we hem bij de lampjes niet tegenkomen: hij is verhuurd aan FC Groningen, waar hij NEC volgende maand alsnog kan ontmoeten.

Aan onze kant hebben we weer ‘Mighty Dwighty’. De Canadees nam afgelopen jaar afscheid in Eindhoven waar hij werkzaam was als assistent-coach en na het vertrek van Huub ("Saidi niet transfervrij? Ich habe es nicht gewusst") Stevens zelfs als hoofdcoach. Ook Ossenaar Rens van Eijden heeft onder contract gestaan in de lichtstad. Hoewel de verdediger geen enkel Eredivisieduel speelde voor de PSV'ers, beleefde hij er wel zijn mooiste moment uit zijn carrière tot dusverre: zijn debuut in de kwartfinale van de Champions League tegen Liverpool.

Wie bij Unibet inzet op NEC Nijmegen krijgt zijn inleg x 5,90. Wanneer het een gelijkspel wordt krijg je 3,65 x je inleg terug en als PSV wint krijg je x 1,55 terug. Dat gaat Unibet heel veel geld kosten zondag!

Voor het duel van zondag zijn nog wel vier vraagtekens in de selectie van onze trots. Gabor Babos ging woensdag door zijn rug. Rein Baart is zijn eventuele vervanger. Björn Vleminckx verstapte zich vrijdag op de training. Ook Erton Fejzullahu (enkel) en Niels Wellenberg (spier) zijn twijfelgevallen. Als Fejzullahu niet mee kan doen, schuift Worm naar de voorhoede.

Vermoedelijke opstelling: Babos (Baart); Wellenberg (Burgzorg), Van Eijden, Zomer, El-Akchaoui; Worm, Radomski, Davids; Fejzullahu (Kivuvu), Vleminckx (Ten Voorde), Goossens.

Come ON, NEC en laat mij als enige ATer 3 punten scoren... :hypocrite.gif: :headbang.gif: :necsjaal.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » vr okt 23, 2009 5:35 pm

De wedstrijd der elektronicaconcerns...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 24, 2009 10:53 am

Ramona schreef:
Come ON, NEC en laat mij als enige ATer 3 punten scoren... :hypocrite.gif: :headbang.gif: :necsjaal.gif:
LOL... je wil mij nadoen van NEC tegen AZ?
Neej, dat gaat je niet lukken.

En als die 4 geblesseerden gewoon meedoen... ook dan verliezen ze.'
Vleminckx ligt niet wakker van gebrek aan goals
In zijn eerste thuiswedstrijd scoorde Björn Vleminckx twee keer, sindsdien is de productie echter gestopt. De Belgische aanvaller van NEC maakt zich er echter niet druk om, zo zegt hij in gesprek met De Morgen.

"Ik werk hard voor de ploeg. Ik heb al vijf assists gegeven", zo zegt de aanvaller tegenover de Belgische krant. "De laatste drie weken lag ik steeds aan de basis van de goal. Zolang er rendement is, en dat de punten binnenkomen, is het goed. Akkoord, een spits moet doelpunten maken, maar het is ook niet altijd gemakkelijk."

"Het ligt niet echt op mijn lever", vervolgt Vleminckx zijn verhaal. "Ik heb bij KV Mechelen ook wel eens gehad dat ik zes, zeven wedstrijden op rij niet scoorde. Ik lig daar niet wakker van. In Mechelen had ik ook een vrijere rol. Hier wordt mij gevraagd om centraal te blijven. Ik ben targetspits, bal bijhouden, de rest laten aansluiten. Rust in het spel brengen, en onrust bij de verdediging van de tegenpartij."
Nou, echt veel merk ik er nog niet van dat je onrust bij de tegenpartij brengt. Die onrust breng je alleen maar als je van de zijkanten aangespeeld wordt en dat wordt je nooit.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 24, 2009 3:36 pm

Ik wil jou helemaal niet nadoen :)
Ik laat NEC (bijna) altijd winnen; net als AJAX en Vitesse bijna nooit... :blush.gif: :headbang.gif:

...vandaar mijn stand; ach ja, who gives a damn...as ge moar leut het... :neutral.gif:

Kadootje... :666.gif:

Vleminckx 'Ze noemen Dirk Kuyt nu 'den Bjorn'
zat. 24 oktober 2009

Hij loopt met Curaçao als borstsponsor over de Nederlandse velden. Tot daar het exotische aan het voetbal van Björn Vleminckx. De spits die KV Mechelen vorig seizoen tot in de bekerfinale 'bonkte', scoort voorlopig niet al te vlot bij zijn nieuwe club N.E.C, maar het is de eerste keer niet dat een start een beetje mank loopt. 'Ik weet ondertussen wat het is om afgeschreven te worden.'

Met het risico dat dit interview meteen afgelopen is, meteen de meest gemene stelling: bij KV Mechelen missen ze je precies niet echt.

“Daar ben ik blij om, echt waar.”

Kom, kom.

“Nee, echt. Waarom zou ik nu willen dat ze in de miserie zitten? Mijn hart ligt daar. Ik heb daar drie jaar lang vanalles meegemaakt. Ik ben supporter, van Destorme onder andere. Heel goed van KV Mechelen dat ze die hebben kunnen halen. Het aandeel van Destorme in het succes van vandaag is heel groot. Samen met Nong, die terug is na een blessure, is dat een heel sterke aanvalslinie. En Gomsi is er ook nog eens bijgekomen. Twee weg, Asare en ik, en drie goeie in de plaats.”

Zondag speel je hier om half vijf tegen PSV, vier uur later is het KV Mechelen-Anderlecht. Mits een paar flitsboetes kan je dat halen.

“Waarschijnlijk ga ik wel kijken. Ik heb een snelle auto. Dan ga ik in de spionkop staan, of zo. Ik vind wel een plaatsje.”

Heb je dat al eens gedaan dit seizoen?

“Ja. Ik ben naar Charleroi gereden en heb daar de match vanuit het vak van de Mechelen-supporters gevolgd. En ik ben ook naar een thuismatch geweest, maar ik weet niet meer welke. En op tv ook. Een stuk of drie matchen.”

Je stond vroeger ook wel eens in de spionkop van Germinal Beerschot, maar wat gebeurt hier dan afgelopen zomer: je krijgt een paar klappen van GBA-supporters tijdens een oefenmatch. Vreemd verhaal.

“Ik weet niet of ik erover mag praten, eigenlijk. Een paar supporters van Beerschot hebben het uit de hand laten lopen. Onze tweede keeper raakte betrokken. Ik wilde hem verdedigen en heb toen een paar klappen gekregen. Maar ik heb er zeker ook wel wat uitgedeeld. Niet dat ik mensen tegen de grond heb geslagen, ik heb mezelf gewoon verdedigd. Ik kende die gasten helemaal niet. Ik ben zoals je zegt al naar Germinal Beerschot gaan kijken en toen was iedereen vriendelijk. Tja, sommigen zijn een beetje ziek in het hoofd.”

Je hebt ooit eens bengaals vuurwerk dat op het veld was gegooid, terug gesmeten richting het supportersvak van Germinal Beerschot. Je daagt wel graag uit, precies.

“Tja, dat is een spelletje. Ik dacht 'doe eens normaal'. Ik heb die rookbommen voor hun vak gelegd, ik heb ze er niet in gegooid. Ze zijn dan naar mij beginnen roepen. Plezant.”

Je Eredivisie-verhaal begon in een prachtig theater, de Kuip van Feyenoord. Ook plezant?

“Natuurlijk. 50.000 mensen, het gezelligste stadion van het land. Mooi debuut, en ik speelde ook een goeie wedstrijd, maar uiteindelijk verliezen we wel. De week erna wonnen we wel met 4-1 tegen Heerenveen, dus de start was alsnog goed.”

Je scoorde in die eerste thuismatch twee keer, maar daarna nooit meer.

“Klopt. Maar ik werk hard voor de ploeg. Het is al langer geweten dat ik niet alleen scoor. Ik heb al vijf assists gegeven. De laatste drie weken lag ik steeds aan de basis van de goal. Zolang er rendement is, en dat de punten binnenkomen, is het goed. Akkoord, een spits moet doelpunten maken, maar het is ook niet altijd gemakkelijk.”

“Het ligt niet echt op mijn lever. Ik heb bij KV Mechelen ook wel eens gehad dat ik zes, zeven wedstrijden op rij niet scoorde. Ik lig daar niet van wakker. In Mechelen had ik ook een vrijere rol. Hier wordt mij gevraagd om centraal te blijven. Ik ben targetspits, bal bijhouden, de rest laten aansluiten. Rust in het spel brengen, en onrust bij de verdediging van de tegenpartij.”

Ze hebben 1,7 miljoen euro betaald voor een spits die niet scoort.

“Tja, het juiste bedrag is nergens genoemd. Tussen de 1,6 en 2 miljoen heb ik al gelezen. Ik ben daar niet mee bezig. Het is alleen leuk om weten dat ze zoveel willen betalen om je binnen te halen. Als je natuurlijk niet scoort, moet je het snel horen. Ik zag het hier onlangs nog ergens in een krantje staan: 'de duurste aankoop uit de geschiedenis van N.E.C. kan geen goal maken'. Tja. Als het goed is, word je de hemel in geprezen, is het slecht, dan kan je niet voetballen. Pfff... Doet me niets. Was ik in Mechelen gebleven had iedereen van mij verwacht dat ik beter zou doen dan vorig seizoen. Dan was er ook druk geweest.”

Hier wordt minder hard verdedigd als in België, hoor je altijd. Klopt dat wel?

“Ja en nee. Als je afhaakt richting middenveld, dekken ze meestal niet door. In België werd je altijd gevolgd, ook als je tien meter verder ging lopen. Maar in de zone van de waarheid is het overal hetzelfde, je bent nooit alleen. Nu, er wordt altijd gezegd dat de Nederlandse competitie beter zou zijn dan de Belgische. Dat vind ik niet. Als je ziet dat Standard gewoon gelijk speelt tegen AZ, dan weet je het al.”

En toch kom je naar Nederland om beter te worden. Vreemde hersenkronkel.

“De infrastructuur is beter, dat is bekend. De begeleiding is ook beter dan in Mechelen. Niet om slecht te praten, want ik heb er fantastische tijden gekend. Maar hier zijn elke dag twee kinesisten fulltime aan het werk. Er staan drie, vier mensen op het veld tijdens de training. In Mechelen heeft Peter Maes drie jaar hard met mij gewerkt, maar het was ook alleen maar Peter Maes.”

Je kon naar Standard en naar AA Gent, maar het werd N.E.C. Symptomatisch voor het verval van het Belgisch voetbal, vonden velen.

“Pfff... Het was een persoonlijke keuze. De kans dat ik bij Standard zou spelen, was veel kleiner. Als ik Mbokani, Jovanovic en De Camargo bezig zie, dan weet ik genoeg. Dat was te vroeg voor mij. Ik moet nog veel leren, en dat doe je niet met op de bank te zitten. Zie ook wat er met Benteke is gebeurd. Ze halen hem, en een half jaar later mag hij al op een ander gaan spelen.”

Heb je gesprekken gevoerd met Standard?

“Ik niet. Mijn makelaar misschien, maar dat weet ik eigenlijk niet. Ik had hem vorig seizoen gezegd dat hij niet moest afkomen voor 'den 23ste' (mei, de dag van de bekerfinale, KW). Zo is het ook gebeurd, en een paar dagen later zat ik hier in Nijmegen rond de tafel met het bestuur. Ze gaven me meteen een geweldig gevoel. Ik kreeg hier te horen dat ze mij geen twee of drie keer hadden zien spelen, maar dat ze me al een jaar aan het volgen waren. Ik wist dat helemaal niet. Ze vertelden mij welke evolutie ik had doorgemaakt, dit, dat... Ze wisten heel veel.”

“Toen ik arriveerde was iedereen ook supervriendelijk. Ik wist het meteen: dit was een club als KV Mechelen, een familie, waar je bij iedereen terecht kan als je iets kwijt wil. Dat zocht ik, en ik wilde daarop van de rest niets meer weten. Ik heb heel bewust niet meer aan mijn makelaar gevraagd wie nog allemaal geïnteresseerd was. Anders ben je misschien nog ongelukkig. Ik heb hier voor vier jaar getekend, en ik wil me vier jaar goed voelen.”

Ze gaven je meteen vertrouwen. Dat heb jij nog nooit eerder meegemaakt?

“Nee, dat is inderdaad zo. (denkt na) Toen ik naar Mechelen kwam, in tweede, was dat zeker niet als eerste spits. Ik kreeg pas mijn kans toen een andere geschorst was. Daarna ben ik er niet meer uit gegaan. Ik weet ondertussen wat het is om afgeschreven te worden. Geen probleem. Elke dag werken.”

“Helemaal in het begin, in Beveren, kreeg ik ook niet echt het vertrouwen. Het verhaal van Guillou is bekend. Ik trainde een hele week, terwijl sommige Ivorianen dat helemaal niet deden en toch mochten starten.”

Gedacht aan stoppen?

“Nee, dat niet. Maar ik heb me wel afgevraagd wat ik daar liep te doen overdag. Ik dacht 'ik ga misschien beter werken, of studeren om dan 's avonds voor het plezier te gaan voetballen'.”

Het komt misschien oneerbiedig over, maar een groot licht was je toch niet bij de jeugd. Als ze je op de rechtsachter zetten, zien ze meestal niet veel in je.

“Normaal gezien ben je spits en zak je richting verdediging. Bij mij was het omgekeerd. Eerst rechtsachter, dan op het middenveld, en dan spits. Zo ken ik er niet veel. Ik ben 'nen speciale', hé.”

Zat jij bij Beveren in de jeugd niet bij Greg Van Avermaet in de ploeg?

“Ja. Toffe gast, maar wel heel rustig. Ik heb die altijd enorm geapprecieerd. Vandaag hebben we nog af en toe eens contact. Ik bewonder wat hij doet. Ik wist dat hij karakter had, en heel zijn familie zat ook in het wielrennen. Hij verraste wel met zijn keuze, moet ik zeggen. Van de ene dag op de andere zei hij 'ik ga fietsen'. Jammer uiteindelijk, want het was echt wel een goeie keeper. Maar ook hij mocht niet veel spelen.”

“Zo hebben we allemaal ons verhaal. Ikzelf werd uiteindelijk een seizoen uitgeleend aan Oostende, maar toen ik terugkwam bleek dat ze mij niet eens hadden gevolgd. Ze zegden 'we kunnen niets met jou doen, want je speelde maar acht wedstrijden'. Dat klopte helemaal niet. Ik had drie, vier wedstrijden niet gespeeld. Voor de rest had ik altijd in de basis gestaan. Uiteindelijk ben ik door een paar fouten van Beveren naar Mechelen kunnen gaan.”

Wat bedoel je nu?

“Ik was uitgeleend aan Oostende. Plots is mijn manager Willy Hox dan gestorven, en mijn nieuwe makelaar heeft dat contract eens goed bekeken. Die vond een paar fouten in die huurovereenkomst, waardoor ik niet meer terug moest naar Beveren. Plots was ik een vrije speler. Dom van Beveren. KV Mechelen heeft helemaal niets voor mij moeten betalen. Ja, die hebben een goeie zaak gedaan. (lacht)”

Volgens het 'onfeilbare' Wikipedia is het handelsmerk van Dirk Kuyt “het talent om steeds boven de verwachtingen uit te stijgen”. Vandaar de vergelijking, samen met dat blonde haar natuurlijk.

“Ook hij is altijd onderschat. Bij Feyenoord was hij eerst niet goed genoeg, maar hij werd er wel kapitein. Voor Liverpool kon hij vervolgens niet aan. En zie nu. Die gast geeft nooit af.”

“De eerste die ooit de vergelijking maakte, was Filip Joos. Hij gaf commentaar bij een wedstrijd van Liverpool, denk ik. Iedereen heeft dat toen overgenomen, ook in Nederland uiteindelijk. Bij Oranje zeggen ze nu om te lachen tegen Dirk Kuyt 'den Bjorn'. Dat heeft de kinesist van de club hier mij verteld. Die kent iemand uit de entourage van de nationale ploeg. Tof, hé. Tja, voor een carrière als de zijne teken ik direct.”

Wil je niet eens met hem praten?

“Tja, hij is de ster, ik ben de loopjongen. Zoiets moet ik niet gaan vragen. Ooit komen we mekaar misschien wel eens tegen. Wie weet, ergens, tegen elkaar, met elkaar. De nationale ploeg, of zo. Of als hij ooit eens een stapje lager gaat voetballen, en ik een trapje hoger. De voetbalwereld is klein.”

Marc Wilmots was vroeger ook een voorbeeld. Je sprak ooit eens af met hem voor een etentje.

“Ja, inderdaad. Hij wilde mij eens spreken, een tijdje geleden. Hij wilde mij leren kennen omdat ik met hem werd vergeleken. Hij heeft me dan uitgenodigd voor een etentje in Leuven. Gezellig, een redelijk speciale avond, toch. We hebben ook over zijn carrière gepraat, en hij heeft me raad gegeven. Hij zei me dat ik bij elke stap in mijn carrière vier keer moest nadenken. Voetbal is belangrijker dan geld in deze fase, daarover ging het ook.”

Wilmots is professioneel raadgever. Je hebt de week nadien toch geen factuur ontvangen?

“Nee, dat niet. (glimlacht) Zo is die niet.”

Hij is nu assistent-bondscoach. Jij moet nu toch iets verwachten? Had je bijvoorbeeld gehoopt om er voor de wedstrijden tegen Turkije en Estland bij te zijn?

“Ik heb niet naar Teletekst zitten staren. Zo zit ik niet in mekaar. Het was mijn vriendin die mij een berichtje heeft gestuurd om te zeggen dat ik er niet bij was. Teleurgesteld, ja, dat was ik wel een beetje, maar dat is ook normaal. Iedereen wil erbij zijn. Maar ik zat nu ook niet in de put.”

Na Estland zei Advocaat dat hij op zoek zou gaan naar nieuwe spelers. Jongens met kracht, die daarom individueel geen supersterren waren. Eerlijk: wat dacht je toen je dat hoorde?

“Dat hij maar komt zoeken, hé. Nee, ja, je moet daar nuchter in zijn. Lukaku doet het goed, ook al is die maar zestien. Er is Tom De Sutter. En Sonck, die er ook altijd zijn kop voor legt. Dembélé, De Camargo,... Er zijn veel spitsen. En dan heb je mij nog. Aan Advocaat om de goeie keuze te maken. Als hij geïnteresseerd is, zal hij hier één van de komende weken wel eens in de tribune zitten om me te scouten.”

“Ik ben er voorlopig één keer bij geweest, tegen Tsjechië. Voor mij het bewijs dat ik op de goeie weg ben. Als jeugdspeler had ik dat nooit durven hopen. Maar ik ben er nog niet. Ik weet dat ik beter kan. En als ik hier goeie wedstrijden speel, zal Advocaat het wel weten.”

Je paste eind vorig seizoen wel voor de Kirin Cup.

“Ik kon niet anders. Mijn neus was op verschillende plaatsen gebroken, en ik moest geopereerd worden. Daarna moest ik vier weken rusten. Had ik het toen niet gedaan, dan miste ik hier het begin van de voorbereiding. Hoe spijtig het ook is, ik moest die keuze maken.”

Nog spijtiger was wat er zich een paar dagen eerder had afgespeeld: de bekerfinale. Nog lang van wakker gelegen?

“Ja. Redelijk lang. Ik denk er nu nog aan. Hadden we daar met elf blijven staan, dan hadden we een serieuze kans om te winnen.”

De uren nadien was maar weinig te merken van teleurstelling. Jullie hebben een ferm feestje gebouwd.

“Eerst was ik heel emotioneel. Ik stond op het veld te wenen. Twintig minuten na de wedstrijd kwam de trainer de kleedkamer binnen en die zei 'jongens, jullie hebben wel de finale gespeeld, hé, wees eens fier'. Hij stapte naar Renard en mij en zei 'breng er hier eens wat sfeer in'. We zijn toen in de cafetaria van de Heizel een paar plateaus bier gaan halen en dan was iedereen vertrokken. Toen we in Mechelen arriveerden, stond de hele markt vol. Tienduizend man, of zo. Wat een ontvangst. Dan kan je niet anders dan blij zijn.”

Een echt afscheid heb je niet gehad bij KV Mechelen.

“Dat hoeft ook niet. Ik kan geen afscheid nemen van KV Mechelen. Ik zal er nog meermaals terugkomen.”

Hoor je Peter Maes nog vaak?

“We bellen mekaar geregeld, ja. Dat contact zal nooit verwateren. Hij heeft een heel aparte aanpak, maar ik kan daar goed mee om. Hij heeft van mij een betere voetballer gemaakt. Ik ben heel kwaad op hem geweest, dat weet hij ook, maar de dag nadien deden we opnieuw gewoon tegen mekaar.”

Het kan ook moeilijk anders maar je trainer van vandaag, Dwight Lodeweges, is veel rustiger.

“Als je Maes gewoon bent, is dit een stille.”

Is dat wel goed voor jou?

“Ik kan je verzekeren: na drie jaar Peter Maes weet je wanneer je wat moet doen. Tegen het einde bij Mechelen moest hij me dat ook niet meer zeggen.”

Waarin verschilt de Vleminckx van voor Maes met die van erna.

“Ervoor was het meer speeltijd. Ik kon toen wat te lang blijven doorgaan met plezier maken. Je moet plezier maken op training, maar als er moet gewerkt worden, moet het serieus zijn. Ik ging dan nog dat stapje verder.”

Voor Peter Maes woog je ook nog 88 kilogram.

“Klopt. Maar het was niet zozeer het gewicht. Mijn vetpercentage was gewoon veel te hoog. Nu heb ik 10,2, toen 16. Vandaag weeg ik ongeveer 85 kilogram en dat moet niet minder zijn.”

Na een wedstrijd ging je in Mechelen pinten drinken met de supporters. Doe je dat hier ook?

“Natuurlijk.”

Hoeveel?

“Twee. (lacht)”

Leugenaar.

“Tien, dan. Gemiddeld. Maar in de week drink ik nooit. Woensdag hebben we bijvoorbeeld een bekerwedstrijd. Dan zal je mij ook geen pinten zien drinken zondag.”

Ook niet in Mechelen?

“Alhoewel. Nee, nee, toch niet.”

Na de wedstrijd pinten. En ervoor?

Bron: De Morgen

Plaats reactie