NEC 2009-2010
- Daily Blind
Re: NEC 2009-2010
Die Worm kan zijn plek wel vergeten denk ik, wat was hij slecht zeg. Vond het spel de 2de helft nog wel meevallen eigenlijk.. alleen jammer dat er een creatieve middenvelder ontbreekt, want Pothuizen was niet echt de gewenste speler die je in wil brengen.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Die wissel zal Worm geen goed gedaan hebben. Eindelijk in de basis; geef dan wat vertrouwen bij zo'n collectieve wanprestatie, muv van Davids en ok, 'Vleem'... De 2e helft was idd wel wat beter, maar mijn God...wat liep er nu wel? Alle ballen naar voren? Welke passes kwamen wel aan en zag jij inzet?Zlatan Son of God schreef:Die Worm kan zijn plek wel vergeten denk ik, wat was hij slecht zeg. Vond het spel de 2de helft nog wel meevallen eigenlijk.. alleen jammer dat er een creatieve middenvelder ontbreekt, want Pothuizen was niet echt de gewenste speler die je in wil brengen.
- Daily Blind
Ramona schreef:Die wissel zal Worm geen goed gedaan hebben. Eindelijk in de basis; geef dan wat vertrouwen bij zo'n collectieve wanprestatie, muv van Davids en ok, 'Vleem'... De 2e helft was idd wel wat beter, maar mijn God...wat liep er nu wel? Alle ballen naar voren? Welke passes kwamen wel aan en zag jij inzet?Zlatan Son of God schreef:Die Worm kan zijn plek wel vergeten denk ik, wat was hij slecht zeg. Vond het spel de 2de helft nog wel meevallen eigenlijk.. alleen jammer dat er een creatieve middenvelder ontbreekt, want Pothuizen was niet echt de gewenste speler die je in wil brengen.
Davids haalt altijd een voldoende. Vleminx valt vies tegen.. Het wilde springen en beuken lijkt allemaal erg leuk, maar hij speelde erg matig. Maar de wissel van Worm was terecht was met El Kabir en van Eijden (die wekelijks slecht speelt) verre weg de slechtsten van het veld.
Nou, de eerste helft gingen ze mooi door waar ze waren gebleven hoor. Wat een elend. Misschien dat de inzet er wel was, maar als die er was dan ontbreekt het bij een hoop spelers toch echt aan kwaliteit. Een balletje breed van Davids over een meter of 10 die niet aankomt. Schaam je. En die weggegeven goal mag natuurlijk niet.'NEC heeft goed antwoord gegeven op debakel'
Een wedstrijd met twee gezichten. Trainers Dwight Lodeweges (NEC) en Ton du Chatinier (FC Utrecht) konden elkaar na afloop van het 1-1 gelijkspel in De Goffert in die conclusie vinden.
Jelmer van der Dussen
NIJMEGEN
De eerste helft was in handen van de bezoekers uit Utrecht, die al in de openingsminuut een waarschuwingsschot losten. Het balverlies wat de kans voor Ricky van Wolfswinkel inleidde was een voorbode voor de slordige eerste helft van de thuisploeg.
De defensie van NEC oogde voor rust nerveus en had geen grip op de beweeglijke voorhoede van FC Utrecht. "We wisten de vrije man goed te vinden", analyseerde Du Chatinier na afloop. Via Jacob Lensky kwamen de gasten na ruim een halfuur spelen op voorsprong. "Daarna hadden we eigenlijk ook de 0-2 moeten maken, maar dat gebeurde niet."
Du Chatinier voelde in de rust al aankomen dat NEC met een ander gezicht de kleedkamer zou gaan verlaten. Zeker na het fiasco in eigen huis tegen Heracles Almelo waren de Gelderlanders gebrand op revanche. Du Chatinier: "Ik heb de jongens gewaarschuwd dat NEC meer risico zou gaan nemen. Ze gaven na rust veel druk en vanaf dat moment kwamen wij niet meer aan voetballen toe."
"Het was een groot verschil tussen de eerste en tweede helft", viel Lodeweges zijn Utrechtse collega bij. "Na de 1-1 van Fejzullahu hadden we zelfs nog de tweede goal kunnen maken, maar die bal belandde op de paal. Maar met deze uitslag kan ik leven. Zeker met de manier waarop je van het debakel tegen Heracles terugkomt. We hebben goed antwoord gegeven."
De tweede helft was wel beter inderdaad. Dat moet ik toegeven. Echt onder de indruk van die belg ben ik nog steeds niet. Ik sluit zo'n jongen nog niet in mijn armen hoor. Dat opjagen van spelers en publiek mag je wat mij betreft pas doen als je doet waarvoor je gehaald bent... scoren! Hij loopt veel te veel tegen het middenveld aan te sjouwen. Ja, zo scoor je inderdaad niet, nee.
Tegen Willem II wordt het nog een lastige klus.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Zou NEC het nog steeds kunnen? Ploegen in nood uit de brand helpen?NEC treft aangeslagen ploeg in Tilburg
Geplaatst op: 02-10-09 om: 14:44 door:Bram
Zaterdagavond zal NEC het opnemen tegen de nummer 17 van de ranglijst, Willem II. Het onderlinge verschil tussen de twee ploegen is echter maar 3 punten. Een overwinning op de Tilburgers is dus meer dan welkom om zo uit de buurt te blijven van de onderste regionen.
Beide ploegen hadden vorig weekend een slechte dag. Willem II had niets in te brengen bij PSV en kwam genadig weg met een 3-1 nederlaag. NEC ging in eigen stadion kansloos onderuit tegen Heracles. De Nijmegenaren hebben wel het voordeel gehad van een midweekse inhaalwedstrijd tegen FC Utrecht, waar de nare nasmaak van zondag werd weggespoeld met een meer dan verdiend punt.
NEC lijkt de ploeg uit Tilburg te treffen op een goed moment. Uit de laatste zeven wedstrijden pakten de tricolores slechts drie punten. Tussendoor werd de ploeg ook nog uit het KNVB-bekertoernooi gekegeld door rivaal NAC Breda.
Traditioneel heeft NEC het echter niet makkelijk in het Koning Willem II stadion. Van de laatste elf treffen wisten de Nijmegenaren er slechts één te winnen. Tweemaal werd het gelijk. Die ene overwinning werd echter wel behaald in de meest recente editie. Op 13 december van het vorig jaar werd het 1-2. Jhonny van Beukering en Rachid Bouaouzan zetten de Nijmeegse formatie op een comfortabele 0-2 voorsprong. Nota bene verdediger Rens van Eijden (foto), nu NEC’er, maakte de wedstrijd tien minuten voor tijd nog spannend door namens Willem II tegen te scoren.
De wedstrijd in Tilburg begint op zaterdag 3 oktober om 19:45 uur en staat onder leiding van Roelof Luinge
- Ramona
Nee!
http://www.detrouwehonden.nl/
Vooruitblik: Willem II - NEC
vrij. 2 oktober 2009
Morgen staat de wedstrijd tegen het Willem II van held Frank Demouge op het programma. Tevens het Willem II van de onbetrouwbare coach Alfons Groenendijk. Hij die eerder z’n jawoord gaf aan NEC maar zich een paar dagen later toch bedacht. Of hij het gelijk aan z’n zijde heeft zal blijken als de eindscore zaterdag op het bord staat, in het Koning Willem II stadion te Tilburg.
In het begin van de competitie speelde Willem II matig en ondanks dat de eerste wedstrijd werd gewonnen, belandden de Tilburgers al snel in de onderste regionen. Het spel werd echter steeds beter wat tegen FC Groningen zelfs tot 3 punten leidde. Maar Groningen had dan ook niet de beste competitiestart uit haar historie. Daarna volgde in de beker echter een pijnlijke nederlaag tegen rivaal NAC Breda en vorige week werd er bij PSV met 3-1 verloren.
Willem II kan zaterdag niet beschikken over doelman Maikel Aerts. De goalie is de hele week ziek geweest en is daardoor niet wedstrijdfit. Misschien had een lijntje hem weer op tijd op de been geholpen. De Fin Niki Mäenpää zal Aerts zaterdag dus vervangen. Ook Marciano Bruma, Mehmet Akgün en Paul Quasten moeten het duel tegen NEC aan zich voorbij laten gaan. Bij de tricolores zullen de ex-NEC'ers Saïd Boutahar en Nijmegenaar Frank Demouge in de basis starten.
Gábor Babos zegt over de pot van morgen: "Na een nederlaag en een gelijkspel zijn we toe aan een overwinning. Vorig seizoen hebben we daar gewonnen. Dus het kan. Maar we hebben het wel altijd moeilijk tegen ze, zeker in Tilburg. Tegen Heracles waren we slecht. Utrecht was al een stuk beter, zeker na rust."
Lodeweges weet ook niet zo goed wat hij zaterdag kan verwachten van de Kruikenzeikers. “Willem II is een team van pieken en dalen” beseft hij zich. "Ze durven veel en zijn wispelturig. Moeilijk in te schatten." Hij zal morgenavond met dezelfde elf spelers als tegen FC Utrecht starten. Dit betekent dat Arek Radomski en Dominique Kivuvu weer vanaf de eerste minuut zullen beginnen. Van Eijden mag dus aan het begin z’n ex-ploeggenoten een handje gaan geven als hij ze daarna maar opvreet.
De opstelling:
Babos
Wellenberg Van Eijden Zomer El-Akchaoui
Kivuvu Radomski Davids
Fejzullahu Vleminckx El Kabir.
Bij een verliespartij sta je plots gelijk met Willem II, dat nu één na laatste staat. Bij winst belandt je waarschijnlijk onderaan in het linkerrijtje. Een plek waar het huidige NEC toch wel zou moeten staan. De opdracht tegen Willem II is dus hopelijk wel duidelijk, er MOET gewonnen worden. Hoe, dat maakt niet uit maar misschien is het handig om de licht stijgende lijn, na het drama tegen Heracles, voort te zetten.
NEC HUP HUP HUP!!
P@rickK
Sfeercompilatie Willem II-NEC NEC supporters
Ho eens... wie heeft er bij de Toto nu een 2 en wie een 3 ingevuld bij deze pot? ;)
- Ramona
Uh...ene banjavi...
'kWil eigenlijk ook een 2. Verwacht een overwinning namelijk. Vaudje dus...

'kWil eigenlijk ook een 2. Verwacht een overwinning namelijk. Vaudje dus...

banjavi schreef:Ho eens... wie heeft er bij de Toto nu een 2 en wie een 3 ingevuld bij deze pot? ;)
Dan moeten ze wel zoals de tweede helft tegen Utrecht spelen. Dan rollen ze Willem II wel op. Als ze weer zo beginnen als de eerste helft, dan zie ik het nog somber in. Die weggegeven goal kan ik nog niet snappen.
Ik hoop dat die Vlemincks eens een keer gaat doen waar hij voor gehaald is. Dat gejaag en gesjouw van hem... ziet er grappig uit, maar het stelt weinig voor m.i..
Wat vind je nu van Wellenberg, Ramoon?
Ik hoop dat die Vlemincks eens een keer gaat doen waar hij voor gehaald is. Dat gejaag en gesjouw van hem... ziet er grappig uit, maar het stelt weinig voor m.i..
Wat vind je nu van Wellenberg, Ramoon?
- Ramona
Als je het hebt over iemand die nog te weinig brengt vind ik dat Wellenberg, en vraag ik me af of Lodeweges Burgzorg niet moet laten beginnen. Verder ben ik op zich wel gecharmeerd van Wellenberg en zit er veel meer in...
W.b. 'Vleem'...ik ben om. Sorry...
Mooi gedreven mens, heerlijke speler voor eigen team, wat minder voor de tegenstander; ok, niet al teveel gescoord nog; maar zeg eens eerlijk...alle ballen naar voren? Neuj...kom zo weinig aan he... Opbouwen en bloed, zweet en...dan komt 't wel goed vanavond. 
W.b. 'Vleem'...ik ben om. Sorry...

Wellenberg heeft het wel, maar loopt constant achter de feiten aan nog. Gaat vanalles fout bij die gast en da's levensgevaarlijk.
Vleem... ik zeg ook niet dat hij niet kan voetballen. Dat kan hj opzich wel. Hij is traag en statisch, maar je ziet van hem wel dat hj weet wat hij doet. Waarom neemt hij trouwens alle ballen aan op de borst? Moet je maar eens opletten... dat viel me tegen utrecht heel erg op. Vreselijk irritant, want dan heb je weinig tijd meer om die bal te controleren met 2 man om je heen, m.i.
Ik zie hem op het moment meer als aanspeelpunt/ kaatspunt dan echt iemand die de doelpunten maakt.
Ondanks dat ik het ook een flikkerstreek van hem vind denk ik dat NEC erge baat heeft bij een speler als Saidi. Aan de zijkanten is het allemaal 'net niet'. Alhoewel ik El Kabir tegen Utrecht (lees: 2de helft) wel aardig vond ballen.
Maar de voorzetten van Kivuvu.. waar traint die gast op zeg?? Sjezus!!!
Het ligt bij NEC geheel aan instelling. Is die er... winnen ze vanavond, want m.i. hebben ze in zijn geheel betere voetballers.(alhoewel er bij willem II ook leuke lopen). Is die instelling er niet wordt het weer ouderwets ergernissen vanavond.
Vleem... ik zeg ook niet dat hij niet kan voetballen. Dat kan hj opzich wel. Hij is traag en statisch, maar je ziet van hem wel dat hj weet wat hij doet. Waarom neemt hij trouwens alle ballen aan op de borst? Moet je maar eens opletten... dat viel me tegen utrecht heel erg op. Vreselijk irritant, want dan heb je weinig tijd meer om die bal te controleren met 2 man om je heen, m.i.
Ik zie hem op het moment meer als aanspeelpunt/ kaatspunt dan echt iemand die de doelpunten maakt.
Ondanks dat ik het ook een flikkerstreek van hem vind denk ik dat NEC erge baat heeft bij een speler als Saidi. Aan de zijkanten is het allemaal 'net niet'. Alhoewel ik El Kabir tegen Utrecht (lees: 2de helft) wel aardig vond ballen.
Maar de voorzetten van Kivuvu.. waar traint die gast op zeg?? Sjezus!!!
Het ligt bij NEC geheel aan instelling. Is die er... winnen ze vanavond, want m.i. hebben ze in zijn geheel betere voetballers.(alhoewel er bij willem II ook leuke lopen). Is die instelling er niet wordt het weer ouderwets ergernissen vanavond.
- Daily Blind
Vleminx kan er echt weinig van..
NEC heeft te weinig voetballend vermogen om op te bouwen. Ze missen te veel spelers die rust brengen aan de bal. En nu SChone ook nog onbreekt is het gewoon niet redelijk om nog iets te verwachten van NEC wat echt met goed verzorgd voetbal te maken heeft. Maar er kan wel gezegd worden dat er alleen maar lange ballen worden gespeeld op die blonde Belg. Maar die komt grotendeels doordat hij hierom vraagt. NEC moet veel meer via de vleugels gaan spelen met opkomende backs.
En Ramona heeft gelijk wat betreft Wellenberg, die brengt veelste weinig. Is nog te passief en kiest te vaak voor zekerheid met een tikkie terug. Hij zou met zijn ervaring en kwaliteiten veel meer voetbal moeten kunnen brengen. Maar om nu rapper Burgzorg op te stellen is ook niet de oplossing, want deze jongen kan er niks van. Wellicht als Wellenberg zich meer genesteld heeft in Nijmegen en de gezinssituatie onder controle heeft dat het beter gaat lopen.
Daarnaast is het tijd voor NEC dat de rotte appel (El-Akchaoui) uit de selectie wordt geschopt! Want deze jongen is niet bepaald goed voor de sfeer in het team met zijn getreiter en gestook.
NEC heeft te weinig voetballend vermogen om op te bouwen. Ze missen te veel spelers die rust brengen aan de bal. En nu SChone ook nog onbreekt is het gewoon niet redelijk om nog iets te verwachten van NEC wat echt met goed verzorgd voetbal te maken heeft. Maar er kan wel gezegd worden dat er alleen maar lange ballen worden gespeeld op die blonde Belg. Maar die komt grotendeels doordat hij hierom vraagt. NEC moet veel meer via de vleugels gaan spelen met opkomende backs.
En Ramona heeft gelijk wat betreft Wellenberg, die brengt veelste weinig. Is nog te passief en kiest te vaak voor zekerheid met een tikkie terug. Hij zou met zijn ervaring en kwaliteiten veel meer voetbal moeten kunnen brengen. Maar om nu rapper Burgzorg op te stellen is ook niet de oplossing, want deze jongen kan er niks van. Wellicht als Wellenberg zich meer genesteld heeft in Nijmegen en de gezinssituatie onder controle heeft dat het beter gaat lopen.
Daarnaast is het tijd voor NEC dat de rotte appel (El-Akchaoui) uit de selectie wordt geschopt! Want deze jongen is niet bepaald goed voor de sfeer in het team met zijn getreiter en gestook.
- Ramona
Zal er eens extra opletten vanavond...
Saïdi...tja...hij is als speler meeer dan welkom nu en broodnodig ook; maar als NECer zal hij met zijn billen bloot moeten, want niemand neemt hem iets in dank af...spelers noch supporters...
Saïdi...tja...hij is als speler meeer dan welkom nu en broodnodig ook; maar als NECer zal hij met zijn billen bloot moeten, want niemand neemt hem iets in dank af...spelers noch supporters...
Dwight & Gábor over Saïdi
vrij. 2 oktober 2009
Aanstaande maandag gaat Saïdi weer met Jong NEC meetrainen. Omroep Gelderland interviewde vandaag Dwight Lodeweges en aanvoerder Gábor Babos over de terugkeer van Saïdi.
Dwight Lodeweges: "Voorop gesteld dat we Saidi goed zouden kunnen gebruiken. Het gevoel dat hij ons in de steek heeft gelaten overheerst. Dat moet slijten". Hij zal eerst bij Jong NEC gaan trainen. Als wij denken dat hij een toegevoegde waarde kan zijn, zien we wel weer verder."
Gábor Babos over Saïdi: "Hij moet zijn voeten laten spreken. Als hij daarna nog verklaart waarom hij ons in de steek heeft gelaten. kan hij terugkeren."
Saïdi heeft zijn handtekening nu wél gezet!
- Daily Blind
Overigens vond ik Niels de 2de helft als middenvelder tegen Heracles beter spelen.. Dan komt zijn loopvermogen en dynamische spel beter van pas. Tot nu toe heeft hij zijn beste wedstrijden bij Twente en Eagles daar ook gespeeld.
Dat zeg ik... maar daar hebben ze de spelers niet voor.NEC moet veel meer via de vleugels gaan spelen met opkomende backs
- Daily Blind
Je wens is in vervulling gegaan. Wellenberg met een blessure er af en Burgzorg stond al direct klaar om te schitteren met een slechte passRamona schreef:Als je het hebt over iemand die nog te weinig brengt vind ik dat Wellenberg, en vraag ik me af of Lodeweges Burgzorg niet moet laten beginnen. Verder ben ik op zich wel gecharmeerd van Wellenberg en zit er veel meer in...
W.b. 'Vleem'...ik ben om. Sorry...![]()
Mooi gedreven mens, heerlijke speler voor eigen team, wat minder voor de tegenstander; ok, niet al teveel gescoord nog; maar zeg eens eerlijk...alle ballen naar voren? Neuj...kom zo weinig aan he... Opbouwen en bloed, zweet en...dan komt 't wel goed vanavond.
Burgzorg vind ik nog helemaal niet zo slecht spelen... Kivuvu daarentegen... vreselijk wat een luie hond is dat zeg.
- Daily Blind
Herstelde zich idd.. Hij begon alleen erg matig de eerste 5 - 7 minuten. Prima voorzet trouwens op de 1-0.banjavi schreef:Burgzorg vind ik nog helemaal niet zo slecht spelen... Kivuvu daarentegen... vreselijk wat een luie hond is dat zeg.
Wat een WANVERTONING weer van NEC... echt vreselijk.
Kunnen ze de rest van het seizoen aub niet gewoon schriftelijk afdoen??
Als ze er geen zin in hebben mogen ze van mij betreft net zo goed thuis blijven.
En ZSOG... Vleem kan er inderdaad weinig van. Zelfs de lange ingooien deden ze maar niet meer... :-)
Ik schaam me diep dat ik aan NEC gelinkt kan worden...

Kunnen ze de rest van het seizoen aub niet gewoon schriftelijk afdoen??
Als ze er geen zin in hebben mogen ze van mij betreft net zo goed thuis blijven.
En ZSOG... Vleem kan er inderdaad weinig van. Zelfs de lange ingooien deden ze maar niet meer... :-)

- Ramona
Duel der lange ballen onbeslist
zat. 3 oktober 2009
NEC heeft vanavond, in een teleurstellende wedstrijd, met 1-1 gelijk gespeeld in het Koning Willem II Stadion te Tilburg.
Lodeweges begon met Pothuizen in de basis, die de zieke Zomer vervingen, maar moest al vroeg in de eerste helft een tweede verdediger vervangen. Wellenberg verliet gebleseerd het veld, na een tikje van Demouge, en werd vervangen door Burgzorg. Het veranderde echter niet veel aan het spelbeeld. Beide teams speelden slecht en mistte het zelfvertrouwen.
Tot de 0-1 kwam het grootste gevaar uit een vrij trap van El Akchaoui die via Pothuizen bij Van Eijden terecht kwam. Hij wilde het echter te mooi doen, met een hakje, zodat de verdediging van Willem II eenvoudig uit kon verdedigen. De 0-1 kwam dan ook uit de lucht vallen. De goed opkomende Burgzorg gaf een mooie voorzet op Vleminckx. Op zijn kopbal kon Mäenpää nog redding brengen maar in de rebound kon Fejzullahu eenvoudig intikken.
En ook vroeg in de tweede helft werd er gewisseld; Pothuizen voor Goossens. Of dit een verstandige wissel was is de vraag. Willem II kwam snel op 1-1 door een doelpunt van ex-NEC'er Boutahar, nadat Goossens uitgleed. Daarnaast liep Goossens vrijwel meteen tegen een gele kaart aan. Het duel ontspon zich echter tot een duel der lange ballen. Willem II zocht Demouge en NEC was regelmatig op zoek naar Vleminckx. Verder dan een schot op doel Vleminckx en een schotje naast door Kivuvu kwam NEC niet.
Het venijn zat hem in de staart van de wedstrijd. Eerst schoot Burgzorg goed op doel, Mäenpää redde, maar Vleminckx kon de rebound niet intikken. Daarna deed Kivuvu nog een goede poging maar ook zijn schot werd gekeerd door de reserve-keeper van Willem II. In het doelgebied bij Babos werd het ook nog spannend toen Demouge naar de grond ging maar Luinge trapte niet in de duikelpartij. Worm kwam er nog in voor El Kabir maar het mocht helaas niet meer baten.
De reacties: Fejzullahu en Radomski
zon. 4 oktober 2009
Fejzullahu: vechten voor tweede bal
Het treffen tussen Willem II en NEC was nauwelijks het aanzien waard. Daar waren de spelers zich ook goed van bewust.
"De wedstrijd bestond uit het geven van de lange bal en het gevecht om 'de tweede bal' daarna", zegt NEC-aanvaller Erton Fejzullahu. "Het is niet goed dat we hier maar één punt pakken. We waren te dicht bij drie punten, vind ik."
Vooral na rust vergat NEC gewoon te voetballen. "We schoten de bal vaak in blinde paniek weg. En dan krijgen we zo'n ongelukkige goal tegen. We doen onszelf hier tekort."
Radomski: we hebben te weinig punten
Arek Radomski zag met lede ogen aan hoe NEC een 1-0 voorsprong weggaf tegen Willem II.
"Goossens glijdt uit en ze maken gelijk. dan moet je og oppassen dat je niet verliest", zegt de Poolse middenvelder. "We hebben nu te weinig punten. Thuis moet je meer winnen dan uit. Dat lukt nog niet. Met alle respect voor Heracles, maar die moeten we winnen. Net als nu van Willem II."
Dat hij even centrale verdediger was, was geen probleem. "Ik heb daar wel vaker gespeeld. Ook in de nationale ploeg van Polen. Met de zieke Zomer en Pothuizen was dit de goede oplossing."
Bron: Omroep Gelderland
VITESSE IS DE NUMMER 1 VAN GELDERLAND!
Ik kan dit minstens twee weken lang roepen...
Ik kan dit minstens twee weken lang roepen...

- Ramona
Dat riep je al weeeken terug...
...maar gefelies...

...maar gefelies...

- Ramona
Saidi Ntibazonkiza: 'Ik ben heel blij om weer terug te zijn'
Uitgegeven op 05 oktober 2009 14:23
Het was even geleden dat aanvaller Saidi Ntibazonkiza (22) het N.E.C. stadion betrad. Vandaag is hij terug en maakt een opgeluchte en strijdbare indruk. Wel is hij stil, stiller dan we van hem gewend zijn. Schuldbewust doet hij zijn verhaal.
‘Ik ben heel blij om weer terug te zijn. Tegelijkertijd is het ook moeilijk want de mensen zijn boos op me. Dat snap ik echt goed. Ik moet hard werken. Niet alleen om terug te komen bij de selectie, maar ook om het respect terug te verdienen van de mensen bij de club en van de supporters.’
Saidi heeft op tv alle wedstrijden van N.E.C. gezien. ‘Soms ging het niet goed met het team en dan dacht ik ‘ik wil ze helpen, ik wil meedoen’. Maar ik was in de war. Ik had privéproblemen, mijn hoofd zat daar helemaal vol mee. Ik heb zelf deze fout gemaakt, ik kan niemand anders daar de schuld van geven dan mezelf.’
Nu hij terug is op de club draagt hij ook het trainingsshirt met nummer 17 en het N.E.C. logo op zijn borst. ‘De mensen vinden het vast moeilijk om mij weer met het logo van hun club te zien lopen. Ik kan alleen maar hopen op respect en ik weet dat ik dat terug moet verdienen. Voetbal is mijn leven, ik kan niet zonder. De afgelopen periode heb ik veel met mijn ouders gesproken. Mede dankzij hen ben ik tot inkeer gekomen en nu terug bij N.E.C.’
Vandaag traint de aanvaller binnen in de fitnessruimte van N.E.C. en werkt hij diverse testen af samen met fysiotherapeut Han Tijshen. Gedurende zijn voetballoze periode heeft Saidi zijn conditie zo goed mogelijk op peil gehouden. ‘Ik heb elke hard gelopen en regelmatig in het fitnesscentrum getraind. Mijn conditie is goed, ik ben fit.’ Wim Rip, trainer van Jong N.E.C. bevestigt dit positieve bericht. ‘Saidi heeft de testen goed doorlopen, conditioneel staat hij er prima voor.’
Saidi haalt nog eens diep adem en probeert alles wat op hem afkomt te verwerken. ‘Gisteren (zondag 4 oktober) heb ik de spelers van de selectie gezien, aan hen mijn verhaal verteld en mijn excuses aangeboden. Ze hebben me weer welkom geheten en succes gewenst met de trainingen. Vandaag heb ik een aantal journalisten gesproken en heb ik op de kantoren de mensen een hand gegeven. Het is een moeilijke dag, maar ik moet hier doorheen want het is mijn eigen schuld. Ik kan alle supporters niet persoonlijk spreken dus ook via deze weg wil ik sorry zeggen tegen allemaal. Ik besef heel goed dat sorry zeggen niet genoeg is. Ik weet dat ik maar één ding kan doen; hard trainen en mijn best doen bij Jong N.E.C. en hopen dat ik op die manier het respect terug mag verdienen van iedereen die van N.E.C. houdt.’
http://www.nec-nijmegen.nl/
En wat vinden jullie van de terugkeer van Saïdi, Ramona en Banjavi?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik vind het een k*tstreek van hem wat hij heeft geleverd... absoluut.
Ik sta er een beetje dubbel tegenover, want NEC kan het eigenlijk niet maken tegenover spelers die WEL voor NEC gaan (alhoewel ik die de laatste tijd ook niet zie, op het veld, maar dat terzijde).
NEC heeft wel zo'n type als Saidi nodig, dus wat dat aangaat kan ik er wel mee leven.
Hij zou zih 1000% in moeten zetten, want anders gaat het publiek het niet trekken. Hij zal het heel moeilijk krijgen al hij 3 wedstrijden slecht presteert.
Ik houd het er op dat hij geadviseerd is door foute vriendjes en dat hij nu tot inzicht is gekomen. Laat maar terugkomen dus.
Ik sta er een beetje dubbel tegenover, want NEC kan het eigenlijk niet maken tegenover spelers die WEL voor NEC gaan (alhoewel ik die de laatste tijd ook niet zie, op het veld, maar dat terzijde).
NEC heeft wel zo'n type als Saidi nodig, dus wat dat aangaat kan ik er wel mee leven.
Hij zou zih 1000% in moeten zetten, want anders gaat het publiek het niet trekken. Hij zal het heel moeilijk krijgen al hij 3 wedstrijden slecht presteert.
Ik houd het er op dat hij geadviseerd is door foute vriendjes en dat hij nu tot inzicht is gekomen. Laat maar terugkomen dus.