Dario Cvitanich
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: Dario Cvitanich
Pantelic kwam laat en met een trainingsachterstand, daarom is Jol hem rustig aan het brengen. Niet te streng oordelen dus. Ik heb hoge verwachtingen van Pantelic, de komende weken moet dat eruit komen. Slechter dan Cvitanich kan hij in ieder geval al nooit zijn.
Ajax!
Echt hoge verwachtingen dus.Giacomo Puccini schreef:Ik heb hoge verwachtingen van Pantelic, de komende weken moet dat eruit komen. Slechter dan Cvitanich kan hij in ieder geval al nooit zijn.

We zullen zien. Tot op heden maakt hij weinig indruk op mij. Maar hij moet inderdaad de tijd krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Op mij ook niet, hoewel ik hem wel vooruit zie gaan. Maar ook dat zegt weinig, want tegen die Roemenen was de achterstand wel zo duidelijk zichtbaar dat het eigenlijk onverantwoord was om hem mee te laten doen. Maargoed, Pantelic zit nog volop in de voorbereiding, voordat een speler op niveau is ben je zo ruim een maand onderweg, zeker bij iemand van zijn leeftijd. Hopelijk is hij snel fit genoeg om in de basis te starten. Tegen Anderlecht misschien nog eens op de bank laten beginnen, maar daarna moet hij het aankunnen, zeker als hij de goede speler is die 'de kenners' in hem zien.
Ajax!
Juist niet, dus. Hij trok veel te veel naar de man aan de bal toe. Het ziet er of heel geforceerd, of juist enorm laks uit. Doe mij op dit moment dan maar de spits die veel (dat constante gekaats!) te gehaast doet en in z'n twijfel fouten maakt. Die werkt zich wel een slag in de rondte en loopt anderen niet in de weg.Zlatan Son of God schreef:Pantelic viel prima in. Koos meerdere keren uitstekend positie, maakte ruimte en was aanspeelbaar.Enganche schreef:En dan met Pantelic het seizoen afmaken? Die heeft ook nog niets laten zien. Trekt ook constant naar de vleugelspeler aan de bal toe wanneer die al in de zestien is. Staat ie daar maar een beetje op twee meter afstand. Wanneer Suárez of Rommedahl de bal nou aan de zijlijn heeft mag ie wat naar ze toe komen (en moet ie eigenlijk agressief naar de eerste paal gaan bij de voorzet), maar dat doet ie niet. Wanneer Suárez of Rommedahl al in de zestien zijn moet hij juist ruimte maken.Zlatan Son of God schreef:Als je al niet weet hoe je moet vrijlopen zul je nooit presteren. Lekker droppen in de winterstop
Ik vond Cvitanich tegen ADO beter dan Pantelic
I think I lost my fucking headache
Wat heeft Cvitanich dan goed gedaan?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Gaten getrokken en een aantal keer goed gecombineerd
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vond hem ook beter, vind hem sowiezo vrij goed.
- Daily Blind
Ben ik heet niet met je eens. Cvitanich was erg zwak in de kaats en was erg doorzichtig in zijn (loop)acties. Het is allemaal te voorspelbaar wat hij doet en je merkt dat de tegenstanders zich hier ook steeds makkelijker op in spelen.LucaS schreef:Ik vond Cvitanich tegen ADO beter dan Pantelic
Pantelic liep in tegenstelling juist goed vrij en was erg goed aanspeelbaar. Daarnaast weet hij in tegenstelling tot Cvitanich hoe hij zich moet aanbieden / vrijlopen. Vrijlopen is wel iets anders dan achter de bal blijven en vragen om de bal.
Nee helaas heeft Cvitanich niet het geen wat we van een Ajax spits mogen verwachten. Ondanks dat zou hij hoe dan ook wel zijn doelpuntjes gaan pakken..
- Daily Blind
Kan ik me totaal niet in vinden. Met Cvitanich kom je niet tot voetballen en zul je altijd een mannetje minder voor het doel hebben, omdat hij zich niet goed vrijloopt. staat te vaak in de dekking.Enganche schreef:Juist niet, dus. Hij trok veel te veel naar de man aan de bal toe. Het ziet er of heel geforceerd, of juist enorm laks uit. Doe mij op dit moment dan maar de spits die veel (dat constante gekaats!) te gehaast doet en in z'n twijfel fouten maakt. Die werkt zich wel een slag in de rondte en loopt anderen niet in de weg.Zlatan Son of God schreef:Pantelic viel prima in. Koos meerdere keren uitstekend positie, maakte ruimte en was aanspeelbaar.Enganche schreef:
En dan met Pantelic het seizoen afmaken? Die heeft ook nog niets laten zien. Trekt ook constant naar de vleugelspeler aan de bal toe wanneer die al in de zestien is. Staat ie daar maar een beetje op twee meter afstand. Wanneer Suárez of Rommedahl de bal nou aan de zijlijn heeft mag ie wat naar ze toe komen (en moet ie eigenlijk agressief naar de eerste paal gaan bij de voorzet), maar dat doet ie niet. Wanneer Suárez of Rommedahl al in de zestien zijn moet hij juist ruimte maken.
Pantelic heeft meer aanleg dan Cvita, maar hij is nog niet op z'n Hertha-niveau. Hij deed tegen ADO wat te nadrukkelijk z'n best om in beeld te komen. Wat op zich trouwens positief is. Hij is geen Luque die het allemaal wel gelooft...
Cvitanich werkt zich een slag in de rondte en knapt veel vuil werk op. Ik vind dat ie wat meer waardering verdient dan ie krijgt.
Cvitanich werkt zich een slag in de rondte en knapt veel vuil werk op. Ik vind dat ie wat meer waardering verdient dan ie krijgt.
- Daily Blind
Hardwerken moet je altijd doen. Ik denk dat jij ook wel graag in de spits van Ajax 1 wil staan. Ik weet zeker dat je dan je helemaal kapot werkt, maar of het ook goed is dat is punt 2. En dat laatste is helaas bij Cvitanich niet het geval.wimpey schreef:Pantelic heeft meer aanleg dan Cvita, maar hij is nog niet op z'n Hertha-niveau. Hij deed tegen ADO wat te nadrukkelijk z'n best om in beeld te komen. Wat op zich trouwens positief is. Hij is geen Luque die het allemaal wel gelooft...
Het is z'n tweede jaar hier. Hij zou nu toch moeten weten wat een ajax-spits is en wat er van hem verwacht wordt. Lijkt er dus op dat hij totaal niet begeleid is en dat niemand hem verteld heeft hoe te spelen in een 433 ?
Op zich natuurlijk vreemd. Je betaald 6 miljoen voor iemand die je in een 442 systeem ziet spelen op een DVDtje en je gelooft het verder allemaal wel. Pakt het niet goed uit, dan koop je toch weer een nieuwe? Snap het allemaal niet.
Vorig jaar had er een goede spits moeten lopen achter KJH die nu de nummer 9 had moeten zijn.
Op zich natuurlijk vreemd. Je betaald 6 miljoen voor iemand die je in een 442 systeem ziet spelen op een DVDtje en je gelooft het verder allemaal wel. Pakt het niet goed uit, dan koop je toch weer een nieuwe? Snap het allemaal niet.
Vorig jaar had er een goede spits moeten lopen achter KJH die nu de nummer 9 had moeten zijn.
Hij zorgt er wel voor dat Suarez zich kan concentreren met aanvallen. Iets wat ik nog moet zien met Pantelic in de spits hoor..Zlatan Son of God schreef:Hardwerken moet je altijd doen. Ik denk dat jij ook wel graag in de spits van Ajax 1 wil staan. Ik weet zeker dat je dan je helemaal kapot werkt, maar of het ook goed is dat is punt 2. En dat laatste is helaas bij Cvitanich niet het geval.wimpey schreef:Pantelic heeft meer aanleg dan Cvita, maar hij is nog niet op z'n Hertha-niveau. Hij deed tegen ADO wat te nadrukkelijk z'n best om in beeld te komen. Wat op zich trouwens positief is. Hij is geen Luque die het allemaal wel gelooft...
IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind
Dat doet Suarez zelf. Geen verdediger die wakker ligt om dario alle aandacht is gevestigd op Suarez. Dus cvitanich zou eigenlijk zelfs hiervan moeten profiteren, maar zelfs dat doet hij niet.
- Giacomo Puccini
Op AjaxTalk bedoel je dan, neem ik aan? Want in het stadion is Dariooooo aardig populair voor iemand die zo bagger presteert. Hij doet wel zijn best, dat zal niemand ontkennen.wimpey schreef:Cvitanich werkt zich een slag in de rondte en knapt veel vuil werk op. Ik vind dat ie wat meer waardering verdient dan ie krijgt.
Ajax!
-
Eensch.Giacomo Puccini schreef:Op AjaxTalk bedoel je dan, neem ik aan? Want in het stadion is Dariooooo aardig populair voor iemand die zo bagger presteert. Hij doet wel zijn best, dat zal niemand ontkennen.wimpey schreef:Cvitanich werkt zich een slag in de rondte en knapt veel vuil werk op. Ik vind dat ie wat meer waardering verdient dan ie krijgt.
Dario voegt voetballend veel te weinig toe. En dat komt omdat hij niet: snel, sterk of technisch is.
Hij schiet er 4 tegen de Graafschap of NAC in, maar in de zwaardere wedstrijden zie je hem NOOIT. Niet gek dat Jol ook naarstig op zoek naar iemand anders is. Ik weet niet of Pantelic de verlosser is, maar de kritiek die Dario van Jol krijgt (na Ajax - Ado) was niet mis.
Whitey on the moon.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Precies. Dat, gevoegd bij het gegeven dat hij zelfs niet het scorend vermogen heeft dat je van een spits mag verwachten, maakt hem een voor Ajax nutteloze speler. Hij is ook niet balvast. Zijn overzicht vind ik wel goed en hij is ijverig, maar dat is echt veel te weinig voor een Ajaxspits hoor. Bij Utrecht of Vitesse nemen ze daar misschien genoegen mee, bij een club van dat niveau zal hij zijn carriere vermoedelijk op korte termijn gaan voortzetten.GangstaRiB schreef:Dario voegt voetballend veel te weinig toe. En dat komt omdat hij niet: snel, sterk of technisch is.
Ajax!
Nee, ik bedoel van de kant van Jol. Dario is steeds de eerste die gewisseld wordt. Pantelic en Suarez leverden tegen die Belgen een wanprestatie maar mochten gewoon blijven staan.Giacomo Puccini schreef:Op AjaxTalk bedoel je dan, neem ik aan? Want in het stadion is Dariooooo aardig populair voor iemand die zo bagger presteert. Hij doet wel zijn best, dat zal niemand ontkennen.wimpey schreef:Cvitanich werkt zich een slag in de rondte en knapt veel vuil werk op. Ik vind dat ie wat meer waardering verdient dan ie krijgt.
Die laatste 2 kwamen steeds in de bal en speelden vanuit stilstand. Makkie voor die jongens bij Anderlecht centraal achterin. Één keer koos Suarez de diepte en meteen leverde het een doelpunt op.
Dus ik zou kiezen voor Cvita en Suarez voorlopig. Meer complementair. Pantelic is gewoon nog zoekende. Hij kán echt wel ballen, heeft ie in de BuLi wel bewezen. Maar momenteel is Cvita nog van meer waarde.
We zagen trouwens ook dat Suarez er nog niet is. In 3 seizoenen Europa bij Ajax heeft ie nog niet veel laten zien. Ja, tegen Slovan. Niet alles dat die jongen aanraakt verandert in goud. Hopelijk zaten er een paar van Barca op de tribune.
Wanneer je als spits zelf in een niemendalletje als tegen Willem II geen speeltijd krijgt, is het einde naderbij, lijkt me.
Jol ziet het niet in Cvitanich zitten. Da's z'n goed recht trouwens. Het lijkt me dat Ajax hem in de winterstop zal willen slijten. Een spaanse middenmoter wellicht, voor een vrij zacht prijsje...
Jol ziet het niet in Cvitanich zitten. Da's z'n goed recht trouwens. Het lijkt me dat Ajax hem in de winterstop zal willen slijten. Een spaanse middenmoter wellicht, voor een vrij zacht prijsje...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zal weinig opleveren inderdaad. Cvitanich kan zich dan mooi vervoegen in het rijtje van Argentijnse missers.
Zou hem er nog wel bijhouden hoor.... Zeker als we ook doorkomen in Europa kan je hem nog goed gebruiken!
IK GELOOF!!!!!!
Als Jol hem als optie voor achter Pantelic ziet, kun je hem beter zo snel mogelijk verkopen. In de tussentijd kan zijn waarde namelijk alleen maar dalen en we kunnen het geld wel gebruiken.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Yep, misschien wil Espanyol hem nog.wimpey schreef:Wanneer je als spits zelf in een niemendalletje als tegen Willem II geen speeltijd krijgt, is het einde naderbij, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!