Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Michael_B

Re: Jong Ajax

Bericht door Michael_B » wo sep 23, 2009 3:34 pm

Ik vond het in ieder geval ronduit schandalig dat Oleguer, Lindgren, Vermeer, Ogararu, Martina en eigenlijk zelfs Pantelic meespeelden. Bij Jong Ajax wil ik onze grootste talenten zien!!

Had bovenstaande jongens morgenavond tegen AGOVV laten aantreden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo sep 23, 2009 4:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » wo sep 23, 2009 5:36 pm

Vedette-10- schreef:Ik vond het ook schandalig dat AjaxA1 tergelijkertijd tegen FeyenoordA1 moest spelen, hierdoor deden een aantal talentvolle spelers niet mee met Jong Ajax.

Ik vond het ook jammer dat Claassen bij beide wedstrijden niet van de partij was, wat was er aan de hand?
Hij had één keer kunnen meedoen, bij Jong Ajax, hij is nu te oud voor A1.

Ik ben het wel met je eens dat gisteren maar een paar spelers iets hebben geleerd, terwijl Jong Ajax nog bij de opleiding hoort.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo sep 23, 2009 6:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo sep 23, 2009 6:14 pm

niks

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 23, 2009 9:12 pm

Geen grip op hem? Martina had geen idee wat hij aan het doen was op dat voetbalveld. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo sep 23, 2009 9:15 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » wo sep 23, 2009 9:48 pm

Martina was ongelofelijk slecht. Probeert met Poulsen een duel op kracht te winnen én hem met kracht te passeren een aantal keer terwijl de hele linkerkant open ligt. Ontzettend domme voetballer. Weg ermee, niks waard.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 24, 2009 3:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 28, 2009 9:30 am

Ben benieuwd naar vanavond tegen Jong Sparta. Ze Eduardo en Kerlon mogen toch al spelen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 28, 2009 12:16 pm

Demosthenes schreef:Ben benieuwd naar vanavond tegen Jong Sparta. Ze Eduardo en Kerlon mogen toch al spelen?
Yep, ze hebben sinds 19 september de werkvergunning binnen. Volgens AS ging het gerucht dat ze vanavond als invaller aan bod kwamen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » ma sep 28, 2009 2:41 pm

De T. schreef: Sulejmani met Jong Ajax naar Rotterdam
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Miralem Sulejmani maakt vanavond deel uit van de wedstrijdselectie van Jong Ajax. De Amsterdammers gaan op bezoek bij Jong Sparta. Ook Rob Wielaert en Atouba reizen mee naar Rotterdam.

De Braziliaanse aanwinsten Kerlon en Ze Eduardo komen vanavond nog niet in actie, maar zijn maandagavond op De Toekomst te bewonderen.

Alle Jong Ajax-spelers die niet meedoen, mogen het dan proberen tegen de zaterdagamateurs van RKAV Volendam, starttijd 19.30 uur.
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 28, 2009 2:46 pm

Miralem Sulejmani maakt vanavond deel uit van de wedstrijdselectie van Jong Ajax. De Amsterdammers gaan op bezoek bij Jong Sparta. Ook Rob Wielaert en Atouba reizen mee naar Rotterdam.
Maakt de wedstrijd er niet aantrekkelijker op; met spelers die zichzelf in Ajax 1 zien (Atouba, Wielaert en Sulejmani) wordt het door de geringe inspanning vaak niets.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 28, 2009 9:34 pm

Mijn visie op de wedstrijd die ik vanavond zag.

Jong Sparta - Jong Ajax 3-4

Ajax heeft gewonnen! Leo Beenhakker schijnt gezegd te hebben dat de scouts van feyenoord niet meer naar Zuid-Amerika mogen, maar dat ze in de beloftencompetitie moeten gaan scouten. Ik hoop dat ze er vanavond allemaal waren, ze zullen weinig gescout hebben. Na twintig minuten stond Ajax met 2-0 voor, maar had “er nog niemand bewogen”, wat een laag tempo. Sparta ging vervolgens in een hoger tempo spelen en Jong Ajax kreeg het lastig.

De 1-2 was een prachtig doelpunt, maar als die spits nog tien keer zo'n schot mag proberen, ben ik bang dat er toch drie bij de cornervlag eindigen. De 2-2 viel in de 45+2-minuut (De 3-4 in de 90+3 minuut!)

Jong Ajax speelde met o.a. Wielaert, Blind, Atoube, Lindgren, Sulejmani, Sarpong en Donald als spelers met ervaring in de eredivisie. Sparta met Varkevisser, Knol, Van Buuren. Godee, Zaalman en Falkenburg als spelers met ervaring in de eredivisie. Je mag dan wel iets verwachten!

De eerste helft: laag tempo, na ± 20 minuten schoot Sparta voor het eerst op doel (naast!) het tegendoelpunt viel uit de lucht en Ajax kreeg het lastig. Ajax was op voorsprong gekomen door twee doelpunten van Castillion. De eerst uit een voorzet van Sulejmani en Castillion komt voor zijn man, de tweede in een identiek situatie, al weet ik nu niet meer wie de voorzet gaf.

De tweede helft liet beter voetbal zien, zeker zo'n 20 à 25 minuten. Ajax kwam op 3-2 na een prachtige actie van Atoube, die op clowneske wijze op de rand van het eigen strafschopgebied drie Spartanen in de luren legde, vervolgens dertig meter met de bal liep en toen op Sulejmani passte die knap inschoot. De actie van Atoube!!! Als trainer zou ik gek worden van een speler die trucjes uithaalt rond de eigen zestien, maar tegen Jong Sparta liep het goed af. Je moet er niet aan denken dat hij zoiets tegen AZ, PSV, Anderlecht doet, dan loopt het fout af.

De 4-2 van Danilo was vooral goed werk van invaller Zeegelaar, die vandaag twee keer zijn man uitspeelde (Had ik een paar jaar niet gezien) Danilo stond vrij voor Varkevisser, kopte tegen hem aan, maar scoorde vanuit de rebound.

Verdedigend zat het bij Ajax niet echt goed. Bij het eerste tegendoelpunt was Blind te laat bij de bal of niet meedogenloos genoeg, bij het tweede tegendoelpunt stapte Blind verkeerd in en ik heb hem bij het derde tegendoelpunt niet gezien, terwijl er in het centrum iemand van Sparta vrij stond! Blind stond ook een keer leuk aan de verkeerde kant te dekken en stelde een Spartaan in staat zo op Padt af te lopen (verkeerde pass!), die goed redde. Vreemd is dat ik desondanks Blind een goede wedstrijd vond spelen (Mag je dat schrijven na zoveel fouten?), al zal hij een bal harder moeten leren inspelen. Zijn opbouwend werk was in het algemeen goed.

Opvallend was ook het lage tempo, Donald die de openingen niet ziet, buitenspelers die hun man niet voorbij komen, spelers die elkaar niet coachen, kopduels niet eens aangaan, spelers die niet vrij lopen, maar wachten op de bal, Sarpong als rechtsbuiten!!! spelers die soms niet eens de schijn wekken een kopduel aan te gaan, Bonevacia die inviel en liet zien nog kracht tekort te komen (Geeft niet hij is nog jong) en dat we nu op drie punten van de vele koplopers staan.

Opvallend: Ajax krijgt een corner, Sparta houdt één spits bij de middenlijn, Ajax vier verdedigers. De bal wordt naar voren gespeeld en wie heeft de bal? Die ene Spartaan (Die er weinig mee kon)

Opvallend: bij een vrije trap van Sparta of corner: één man van Ajax bij de middenlijn, de anderen in de zestien, met als gevolg dat een weg gekopte bal bij een Spartaan terechtkomt.

Opvallend: de coach doet niets!

Sergio Padt

Keepte goed, redde Ajax twee keer in een één-tegen-één, maar moet twee weken op de bank voor zijn laatste actie. Vlak voor tijd, een terugspeelbal, een Spartaan in de buurt en dan die Spartaan “” even uitspelen””. Nooit meer proberen!

Denis Aslan

Leuk om hem weer eens te zien spelen, hij was zelfs aanvoerder (Liep voorop!), maar kon geen potten breken, zal Ajax 1 niet halen.

Rob Wielaert

Viel niet op en dat zegt m.i. Genoeg; coachte niet, deed mee.

Daley Blind

Opbouwend goed, goede rushes, maar verdedigend zeker niet foutloos (Zie het verslag) Probeerde met een lob van 40 meter Varkevisser te verrassen; deze tikte de bal net over.

Atouba

Een clown, geen verdediger, maar wel iemand met een goede techniek. In de tweede helft viel hij ineens op de grond, geen andere speler in de buurt. Mijn eerste gedachte was een herinnering aan een andere speler uit Kameroen, die stond niet meer op, hij gelukkig wel. Opvallend: international van Kameroen en alle kopduels verliezen van spelers van Jong Sparta!

Mitchell Donald

Ik snap nog steeds niet wat ze in hem zien; alles in één (laag) tempo, niet zien dat twee spelers volkomen vrij staan en dan maar met de bal blijven lopen.

Rasmus Lindgren

Speelde in de eerste helft de bal voornamelijk terug naar degene die hem de bal gaf. Standaard, zich terug laten zakken bij balbezit van een Ajaxverdediger, aangespeeld worden en de bal weer teruggeven. In de tweede helft ging dat een keer fout, zette hij een Spartaan vrij voor Padt, had die Spartaan zeker niet gezien. In de tweede helft geteld hoe vaak hij een bal bewsut naar voren verplaatste: drie keer.

Sulejmani

Eerste heft de pass aan Castillion, tweede helft een doelpunt, een paar leuke rushes (Hij is wel snel) miste een keer alleen voor de keeper.

Jeffrey Sarpong

Speel je in de jeugd steeds op acht, moet je van Van Basten linksbuiten spelen, komt Huistra en die zet je rechtsbuiten?????????????????????????????????????????????

Geoffrey Castillion

Scoorde twee keer en had voor de 3-0 kunnen zorgen als hij had gezien dat Varkevisser te ver voor zijn doel stond, maar blijkbaar was hij te veel bezig met die verdediger. Hij stond tegenover twee man, deed het niet slecht, maar blonk ook niet uit.

Danilo

Bewijst keer op keer (in mijn ogen) tekort te komen voor Ajax 1. Heeft het net niet.

Vlako Lazic viel in, maar komt tekort, Marvin Zeegelaar had één mooie actie en Roly Bonevacia kwam fysiek tekort.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 28, 2009 10:14 pm

Dank, Demo! :biggthumpup.gif:

Ook mijn indruk van Daley Blind: aan de bal ziet het er aardig uit, maar verdedigend is het niet krachtig, niet professioneel, niet scherp genoeg. Ook schandelijk natuurlijk dat een speler die de hele opleiding heeft doorlopen aan de verkeerde kant staat te dekken.

Verder ook min of meer de bevestiging van wat we al wisten. Ik ben blij dat Lindgren van het grote toneel is verdwenen, want ik word gek van die jongen met zijn obligate balletjes breed. :1evil.gif:

Ik krijg de indruk dat Sarpong in een diep dal zit. Jij ook? Die jongen moet snel elders gaan ballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 28, 2009 10:30 pm

Sarpong is daar al veel te laat mee en is zijn carriere aan het vergooien. Hij had zijn conclusies moeten trekken toen Ajax spelers als Aissati, Enoh en Sno aankocht. Toen had hij voor ontwikkeling bij een Eredivisieclub moeten kiezen. Een jaar later wordt de buidel voor De Zeeuw getrokken en gaat er bij hem nog geen belletje rinkelen? In zijn huidige vorm - heb hem alleen tegen AZ zien 'acteren', een slechte imitatie van een voetballer - hoeft Haarlem hem niets eens.
Ajax!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 29, 2009 6:56 am

Giacomo Puccini schreef:Sarpong is daar al veel te laat mee en is zijn carriere aan het vergooien. Hij had zijn conclusies moeten trekken toen Ajax spelers als Aissati, Enoh en Sno aankocht. Toen had hij voor ontwikkeling bij een Eredivisieclub moeten kiezen. Een jaar later wordt de buidel voor De Zeeuw getrokken en gaat er bij hem nog geen belletje rinkelen? In zijn huidige vorm - heb hem alleen tegen AZ zien 'acteren', een slechte imitatie van een voetballer - hoeft Haarlem hem niets eens.
Ik krijg de indruk dat Sarpong in een diep dal zit. Jij ook? Die jongen moet snel elders gaan ballen.
De vraag is of Sarpong niet weg wilde of niet weg mocht. Vorig jaar stond hij aan het begin van het seizoen regelmatig in de basis, ook toen Sno, Enoh en Aissati er waren, lijkt mij dan geen reden voor een vertrek. Ik weet niet meer welke wedstrijd Ajax speelde en verloor(?), maar ineens kreeg hij de schuld van de nederlaag en zat niet meer bij de selectie. Hoe ga je met talent om?

Geef die jongen vertrouwen, verleng zijn contract (Als hij dat wil) en verhuur hem, desnoods voor een heel jaar, maar zet hem niet rechtsbuiten, als je hem opleidt voor links op het middenveld.

Verknalt Vertonghen zijn talent als een trainer hem rechtsbuiten zet?

Huistra past precies bij de filosofie van Ajax: "Op hoop van zegen". Zo voetbalt Ajax 1 (Alle ballen op Zlatan, alle ballen op Suarez) en zo worden trainers benoemd. Wie stonden er de laatste ± tien jaar voor de A1? Beginnende trainers als Van 't Schip (Deed het goed), Blind (Niet om aan te zien) Silooy (Niet om aan te zien) en De Boer (Nog geen oordeel) Voor Jong Ajax stonden beginnende trainers als Van der Brom (mislukt), Winter (mislukt) en nu Huistra (Oké, eventjes Koster) en Ajax 1: Wouters, Van Basten, Blind

Waarom tokt de ontwikkeling van grote talenten juist in de A1/Jong Ajax? Komt dat omdat Ajax trainers benoemt die vooral moeten leren? Ik heb het overzicht niet, maar zie al jaren waar het fout gaat (en heb geen pasklare oplossing)

Sarpong: eisen dat hij wordt uitgeleend of anders kijken welke maatschappelijke carrière hij ambieert en geld pakken in de "Bollenstreek". Zo kan hij niet doorgaan, uitblinker op internationale toernooien, WK onder zeventien.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 29, 2009 9:52 am

Sarpong moet eens een kans krijgen op het middenveld, dat roep ik al (bijna?) een jaar.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 29, 2009 12:47 pm

Jong Sparta komt tekort

Ruim 500 toeschouwers leken een saaie wedstrijd tegemoet te gaan. Ajax bleek in de eerste twinitg minuten dodelijk. Met veel gemak liepen de Amsterdammers uit naar een 2-0 voorsprong. Allebei de doelpunten waren te wijten aan Spartaanse fouten. Bij de 1-0 werkte Varkevisser de bal verkeerd weg waardoor Ajax in balbezit kwam en scoorde. 2-0 werd het door onoplettendheid van Ruud Knol. De verdediger had alleen oog voor de bal en niet voor de Ajacied achter hem. De Ajacied in kwestie, Castillion, kon daardoor uit een voorzet makkelijk scoren.

Jong Sparta had niets in te brengen. Ajax bleek veel beter, maar uit het niets kwam onze club weer terug in de wedstrijd. Uit een voorzet van Jaliens werkte Mayele de bal achter de Ajax goalie. Het geloof in eigen kunnen kwam hierdoor weer terug. Zonder echt groots te spelen kwam Sparta net voor rust weer op gelijke hoogte. Falkenburg scoorde.

Na rust hoopten de Spartanen op de tribune op een spannende tweede helft, maar zover liet Ajax het niet komen. Vrij snel na het beginsignaal nam Ajax weer een voorsprong. Sulejmani, die toonde een klasse speler te zijn, scoorde. Sparta kwam deze treffer niet meer te boven. Kort gezegd probeerde Jong Sparta het wel, maar lukte het eenvoudigweg niet. Ajax had meer succes en scoorde een vierde treffer. Daarbij leek het te blijven, ware het niet dat Mayele in de laatste secondes van de wedstrijd nog een treffer maakte. Daarmee beloonde hij zichzelf voor het spelen van een goede wedstrijd, maar helaas krijg je daar als club geen punten voor.
Zoals ik ook schreef speelde Ajax na rust een tijd goed; Sulejmani bleek toen ook te kunnen voetballen. Hij is snel, kan iemand passeren en bleek ook, vlak voor mijn neus, over de juiste handelingssnelheid/reactiesnelheid te beschikken toen een Spartaan onverwacht snel op hem af kwam.

De vraag is of Jong Sparta (Viel mij tegen) een graadmeter is. Ik mag van hem meer verwachten dan van Danilo of rechtsbuiten Sarpong (Hoe maak je een talent kapot) Stel dat er een scout staat die niet één speler kent, dan zal hij de naam Sulejmani hebben genoteerd, maar ja: € 16.500.000 was de prijs.
Laatste quote is van Demo op Ajaxfans.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 29, 2009 2:36 pm

Castillion: 'Ik snap Ajax ook niet'

Geoffrey Castillion heeft maandagavond zijn onbegrip geuit over het aankoopbeleid van Ajax. De aanvaller van Jong Ajax snapt niet waarom Marko Pantelic is gekocht en vertelde dat Ajax van plan is nog een spits te kopen in de winterstop.

'Er zijn de laatste jaren spitsen weggegaan, maar dan worden er nieuwe gehaald. Pantelic bijvoorbeeld. Ik snap Ajax niet en ik hoorde dat ze in de winterstop nog een spits willen halen. We gaan wel zien wat er de komende jaren gaat gebeuren', zei hij tegenover RTVNH (inclusief audio).

Naast Pantelic is Ajax dichtbij het contracteren van de Zuid-Koreaan Hi Jung Seok. Hij krijgt, indien hij dinsdagavond bij tegen de amateurs van Volendam positief wordt beoordeeld, deze week een contract aangeboden. Daarnaast is Darko Bodul momenteel verhuurd aan Sparta en zit Renaldo Jongebloet ook nog bij Jong Ajax. In Ajax A1 is de 16-jarige Tom Boere de vaste spits.
Bron: AS

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 29, 2009 2:38 pm

Inderdaad relatief onbegrijpelijk.

Echter zie ik Bodul Ajax 1 niet halen, evenals Jongebloet. Pantelic is hier slechts voor een jaar.

Zijn kans komt volgend seizoen lijkt me. Dit seizoen in Jong Ajax laten spelen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 29, 2009 2:39 pm

Als hij goed blijft presteren en scoren in Jong Ajax dan zie ik hem nog dit seizoen een kans krijgen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 29, 2009 2:41 pm

Zou kunnen als Cvitanich alsnog vertrekt deze winter. Anders zie ik het niet gebeuren, helaas.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 29, 2009 2:54 pm

D_skilled schreef:Als hij goed blijft presteren en scoren in Jong Ajax dan zie ik hem nog dit seizoen een kans krijgen.
Dat is zijn grootste manco als ik de verslagen zo lees: scoren. Hij is absoluut niet koelbloedig en scoort gewoon te weinig.

In de jeugd had hij vooral voordeel van zijn fysiek. Eens kijken hoe hij zich nu verder ontwikkelt. Ajax zal wel twijfels hebben, anders zijn ze niet zo bezig met die Koreaan (ze kunnen het natuurlijk ook al buitenkansje zien).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 29, 2009 3:14 pm

Het scoren?

In de Ajaxjeugd heeft hij niet zo vaak gescoord, kan kloppen, maar ik herinner me de twee voorrondes voor het EK onder zeventien nog en in de eerste voorronde scoorde hij er vijf van de zeven of zes van de acht (Juiste score weet ik niet meer) en één assist. In de tweede voorronde as hij topscorer van Oranje onder zeventien, blijkbaar lukte het hem daar wel.

Castillion moet nog veel leren, maar is wel een speler die iets verrassends kan doen en daar moet Ajax het toch van hebben?

Jongebloet redt het niet, Pantelic zal of slagen en dan is hij weg of mislukken (en dan is hij ook weg) en Cvitanich zal volgend seizoen echt niet de eerste spits zijn (En dus willen vertrekken) Boere is nog te jong, m.a.w. als Castillion (nu nog A-junior) volgend seizoen het moet uitvechten (als tweede spits) met Bodul dan is hij niet kansloos. Die Koreaan???? Geen idee, nooit zien spelen.

Plaats reactie