Feyenoord 2009-2010
Re: Feyenoord 2009-2010
Rood voor Landzaat en wanhoopsvoetbal van NaC.
Wat is de eredivisie toch zwak.
Wat is de eredivisie toch zwak.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En 0-2.
Shit man.
Shit man.
En Vink boort NAC bij 0-1 een penalty door de neus. 

-
- AT Toto winner 15/16
Kut man.. toch gewoon weer gewonnen, ze hebben veel te veel van dit soort wedstrijdjes dit seizoen.
- Ajaciedjuh
2 pingels onthouden zelfs.joey schreef:En Vink boort NAC bij 0-1 een penalty door de neus.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Is nooit anders geweest, van die pingels.Ajaciedjuh schreef:2 pingels onthouden zelfs.joey schreef:En Vink boort NAC bij 0-1 een penalty door de neus.
Feyenoord is na psv een van de titelkandidaten (Met Ajax, Twente en misschien AZ): slecht spelen en winnen! Ik herinner me het laatste kampioenschap van feyenoord nog (Ja, ik ben op leeftijd) en ik las toen tot de winterstop alle verslagen, het was zo slecht, onverdiend gewonnen enz. enz. Na de winterstop was het nog steeds zo slecht, maar wat stond er in o.a. de NRC? Het is minder dan voor de winterstop toen werd er nog ... Een vloeiende lofzang op het spel van feyenoord voor de winterstop. Dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Feyenoord is in de verste verte geen titelkandidaat. De kwaliteit ontbreekt.
Zonde dat NAC vandaag met 2-0 van Vink heeft verloren. Wat floot die man weer eens, zoals altijd eigenlijk, dramatisch slecht. Jammer ook dat je het er voor de wedstrijd al over hebt en hoopt dat hij een keer beter fluit, maar nee dus...
NAC is er in 90 minuten niet in geslaagd om één doelpunt te maken. Dan zullen er toch wel meer oorzaken te vinden zijn dan alleen de arbiter?
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Nac is ook al lang zo goed niet meer zoals ze vorig jaren waren. Vind de eredivisie sowiezo erg slecht, wordt steeds slechter. Er is geen eens een behoorlijke subtop meer.. op die plekken staan nu clubs als Heracles en Ado.
Vind ik ook, het gaat hard achteruit. Vandaag heb ik NAC-Feyenoord gezien, dat is treurig hoor.brigade zuid schreef:Nac is ook al lang zo goed niet meer zoals ze vorig jaren waren. Vind de eredivisie sowiezo erg slecht, wordt steeds slechter. Er is geen eens een behoorlijke subtop meer.. op die plekken staan nu clubs als Heracles en Ado.

Och het is weer zover, de Eredivisie is het aanzien niet waard...dan kijk lekker niet zou ik zeggen.
-
- AT Toto winner 15/16
Vind jij van wel dan? Het niveau wordt elk jaar slechter, ik heb er ook idd moeite mee om een wedstrijd uit te zitten ja.
Tja, onze competitie is nu eenmaal tweederangs. Vandaar ook dat talenten snel de kans krijgen. Als ze tenminste niet worden weggehaald voor ze van waarde voor het Nederlandse voetbal kunnen zijn. Want dat gebeurt steeds vaker.
ADCastaignos: voetbaltiener in de glazen kooi
ROTTERDAM - Op een mooie zomerdag leunt Luc Castaignos tegen een hek op sportpark Nieuw Terbregge. Ontspannen kijkt de 16-jarige Feyenoorder naar de eerste training van Sparta. Gewoon, als liefhebber.
Een journalist van Radio Rijnmond ontdekt Castaignos en slingert het feitje de ether in. Begeleidende tekst: 'De voetballer op wie half Europa jaagt, kijkt naar de training van Sparta'.
Stomverbaasd hoort de tiener later dat hij op de radio was, thuis op de bank bij zijn ouders. Dit is dus zijn nieuwe wereld, die van schijnwerpers en snelle roem. Pas een handvol maanden later mag hij voor het eerst invallen in het eerste elftal van Feyenoord, op donderdagavond tegen de amateurs van Harkemase Boys, kort voor zijn zeventiende verjaardag.
Na afloop houdt Feyenoord de debutant uit de wind. De pers mag vragen stellen, maar alleen over de zojuist gespeelde wedstrijd. Zijn toekomst, zijn dromen, de op hol geslagen wereld om hem heen; het zijn verboden onderwerpen. ,,Het was mooi om mijn debuut te maken,'' zegt Castaignos. ,,Maar ik heb nog helemaal niets bewezen.''
De bescherming is een bewuste keuze van de Rotterdamse club. Vorige week dook Castaignos na een wedstrijd met de A1 zelf even onder in de kleedkamer, om de pers te omzeilen. Te veel aandacht kon bij zijn ploeggenoten alleen maar tot scheve gezichten leiden, vond de voetballer. Het was wel even genoeg zo. ,,Laat hem maar even,'' zei zijn trainer Jean-Paul van Gastel.
De vertwijfeling van de tiener is goed voor te stellen. Al lang voor zijn debuut kende half Nederland de naam van Castaignos. In Studio Voetbal lieten Jack van Gelder en Leo Beenhakker vorige week geroutineerd zijn naam vallen, alsof het om een ervaren international ging. Op internet zijn er complete discussiefora aan Castaignos gewijd. En vandaag prijkt zijn verhaal in deze krant.
,,Dat is nu eenmaal de realiteit van deze tijd,'' zegt Arie Treffers, de zaakwaarnemer die Castaignos in elk geval tot oktober 2010 onder contract heeft staan. ,,Veel jonge spelers krijgen daarmee te maken, Luc ook. Maar gelukkig gaat hij daar heel nuchter mee om.''
Toch is het Treffers zelf die de status van Castaignos dit jaar een impuls geeft, door met interesse te schermen van onder meer Arsenal en Liverpool. Wekenlang haalt de jeugdspeler de nieuwsrubrieken, zeker na het succesvolle EK voor spelers onder 17 jaar. Treffers vergelijkt hem kort daarna zelfs met Thierry Henry, al zegt de zaakwaarnemer nu dat die vergelijking hem 'in de mond is gelegd'.
Het opmerkelijke is: nooit meldt één van de grote Britse clubs zich concreet bij Feyenoord. Engelse scouts zwerven er volop op Varkenoord en Castaignos krijgt een vermelding in tal van rapporten, maar nergens ligt een kant en klaar contract gereed. ,,Die interesse was er wel, maar Luc en zijn ouders vonden het verstandiger om voorlopig bij Feyenoord te blijven,'' meldt Treffers nu.
Vraag blijft hoe concreet die interesse in werkelijkheid was. Dat Castaignos bij een verkoop per se terugverhuurd zou willen worden aan Feyenoord, zoals Treffers deze zomer nog aangeeft, is volgens de directe omgeving van de talentvolle spits in elk geval onzin. Daar is volgens de familie van de Schiedammer zelfs nooit sprake van geweest. Wel is er door het gezin Castaignos gesproken met 'iemand' van Arsenal. De Engelse club volgde hem enkele maanden met interesse.
Nuchter en liefdevol waakt Jean Luc Castaignos over zijn enige zoon. De geboren Fransman tracht zijn gezonde verstand te volgen in het voetbalcircus dat junior omringt. ,,Heel verstandige mensen,'' zegt Peter Bosz, voormalig technisch directeur van Feyenoord, over vader en moeder Castaignos. ,,Vanaf het eerste moment maakten ze op mij een heel kalme, nuchtere indruk.''
De roots van Castaignos liggen in Les Landes, honderd kilometer onder Bordeaux in het zuidwesten van Frankrijk, waar zijn vader jarenlang woonde. Moeder is Kaapverdiaans en in het bezit van een Italiaans paspoort. In oktober 1990, twee jaar voor Luc wordt geboren, verhuist het gezin naar Nederland. Castaignos komt ter wereld in Schiedam en gaat voetballen bij het katholieke Excelsior'20.
Zijn vader is kok en werkt sinds een aantal jaren bij Grand Café Engels in Rotterdam, pal naast het centraal station. Luc groeit als enig kind op in een, zoals iedereen zegt die het gezin kent, warm nest.
Castaignos wordt relatief laat ontdekt door Feyenoord, in de C-jeugd van zijn tweede amateurclub Spartaan'20. Omdat het bovendien tot januari 2009 duurt voordat de voetballer een Nederlands paspoort heeft (naast zijn Italiaanse) wordt Castaignos pas in de B-jeugd van Feyenoord geselecteerd voor de vertegenwoordigende jeugdteams van de KNVB. Daarna gaat het hard.
,,Een prima ventje,'' zegt Feyenoord-trainer Mario Been nu. De coach haalt het veelbesproken talent pas na een paar maanden bij de eerste selectie, om niet te snel mee te gaan in de hype rond Castaignos. Aangezien het talent in de zomer lang doorspeelt met het Nederlands elftal onder 17 jaar, besluit Been hem uitgebreid de tijd te geven. Pas als Castaignos weer in zijn vaste ritme zit bij de A-jeugd, laat de coach hem meetrainen op Varkenoord.
,,Ik hoor de verhalen dat hij is gaan zweven ook,'' zegt Been. ,,Neem van mij aan: dat is absolute onzin. Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. Hij is leergierig en heeft kwaliteit. Laat hem maar lekker leren. Hij krijgt van ons de tijd. Tegen Harkemase Boys viel hij goed in. Er zit gewoon veel potentie in deze jongen.''
De kans is klein dat Castaignos ook komende zondag weer bij de eerste selectie zit, voor het duel met NAC. Normaal gesproken speelt het talent vandaag weer gewoon met de A1 tegen Roda JC.
,,En daar kijk ik naar uit,'' zegt de spits, die volgende maand met Oranje onder zeventien jaar het WK in Nigeria afwerkt.
,,Ik vond het heel mooi om te debuteren, maar zie het vooral als een eerste stapje. Van iemand als Roy Makaay kan ik veel leren. Alleen al de manier waarop hij wegloopt bij verdedigers, daar steek ik veel van op.
,,Er is veel over mij gezegd en geschreven terwijl ik nog nooit in het eerste elftal heb gespeeld. Ja, ook bij Studio Voetbal. Dat vertelden mijn ouders, zelf heb ik het programma niet gezien. Daar moet ik mee om leren gaan, maar het is wel lekker om ook daadwerkelijk een keer in het eerste elftal te hebben gespeeld.'' (SJOERD MOSSOU EN MIKOS GOUKA)
Des te vreemder is het dat die Castaignos dan nog niet weg is; zijn zaakwaarnemer wil wel, feyenoord heeft geld nodig, maar geen club heeft zich gemeld, terwijl ze wel o.a. Bruma op jongere leeftijd binnenhaalden, die Oyz... van AZ, , iemand ging afgelopen seizoen naar Liverpool, er was belangstelling voor Bouy en Sporkslede, kortom de Engelse ploegen kijken wel degelijk in Nederland.Tja, onze competitie is nu eenmaal tweederangs. Vandaar ook dat talenten snel de kans krijgen. Als ze tenminste niet worden weggehaald voor ze van waarde voor het Nederlandse voetbal kunnen zijn. Want dat gebeurt steeds vaker.
Treffers en de zoon van Wim Jansen gaan voor het geld, denk ik.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Castillion is een grote, sterke jongen. Als hij goed genoeg was, zou hij al bij de selectie moeten zitten.
Ach ja, het is vaak ook toeval toch? Kluivert stroomde door omdat Ronaldo door PSV voor onze neus werd weggekaapt. Nu is dat met Pantelic niet gebeurd.
I think I lost my fucking headache
Ik zie net een stukje Jong Groningen - Jong Ajax, maar daarin speelt hij behoorlijk onbeholpen. De bal niet kunnen drukken, over de bal heen maaien. Hopelijk was dit een slechte wedstrijd van hem.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Kan hij de bal wel aannemen? Dat kan die Castaignos namelijk weer niet.
Ik weet niet of je Castaignos hebt zien spelen, maar hij heeft een geweldig eerste aanname.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.