Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Belgie

Bericht door Duke » di sep 01, 2009 9:35 pm

goodfella schreef:Haal die club aub uit alle competities. Geef die speler een levenslange schorsing, klaag hem aan voor doodslag en laat hem de rest van zijn leven betalen aan het slachtoffer. Maar goed, in Belgie zijn ze niet zo'n ster in het afhandelen van dit soort zaken.
Overdrijven is ook een vak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » di sep 01, 2009 11:16 pm

Huh? Doodslag? Heb ik iets gemist?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 02, 2009 7:43 am

Vreemde reacties inderdaad van Standard mensen:
Jovanovic wil titel ruilen voor Wasyl

Het gros van de Rouches - Defour, Sarr en Bölöni - bedekken de wandaad van Axel Witsel met de mantel der liefde en/of kijken in de richting van ref Efong Nzolo. Milan Jovanovic is de uitzondering.

Uiteraard wenst niemand Wasyl een dubbele open beenbreuk toe, dat mag duidelijk zijn, maar of volgende reacties gepast zijn?

Defour: "Zijn been zou niet gebroken zijn als op tijd werd gefloten. Even voor de fout van Axel werd ik getackeld langs achter. (...) "Speelt Anderlecht het slachtoffer? Dat we dan maar eens goed kijken naar alle beelden van de laatste wedstrijden van Standard. Dan zullen we wel zien wie het slachtoffer is. Anderlecht oogst wat het zaait."

Bölöni: "Ik vind dat de scheidsrechter zijn best heeft gedaan. Maar als hij even tevoren voor een fout op Defour had gefloten, was het niet gebeurd."

Sarr: "Vergeet niet dat Axel bij een vorige gelegenheid een trap van Wasilewski in de rug gekregen. Het litteken staat er nog altijd in. Het zijn zaken die gebeuren."

Ongepaste reacties en irrelevante argumenten, als u het ons vraagt - de beelden van het incidenten spraken voor zich. Dan liever Milan Jovanovic. De Servische aanvaller meldt in de kranten dat hij met veel plezier een titel zou willen afstaan om de blessure van Wasilewski ongedaan te maken.

"Je kunt niet over voetbal spreken na zoiets", aldus 'Jova'. "Het puntje dat we hier pakken hoef ik zelfs niet. Het heeft geen enkele waarde. Voor mij is een been, een speler of een carrière belangrijker dan sport. Er moet meer respect komen. Dit wens je je ergste vijand niet."

www.extravoetbal.be
Klasse van Jovanovic :biggthumpup.gif:
Onbegrijpelijk trouwens dat Standard in beroep gaat ! Rot voor ze dat ze hun beste speler moeten missen in de CL, maar na zo'n overtreding en met name de hele foute afloop daarvan vind ik dit een slechte boodschap.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 02, 2009 9:04 am

Standard is niet voor niets de meest mafiose club in Belgie.
Whitey on the moon.

DelToro

Bericht door DelToro » wo sep 02, 2009 12:44 pm

Baseman schreef:Vreemde reacties inderdaad van Standard mensen:
Jovanovic wil titel ruilen voor Wasyl

Het gros van de Rouches - Defour, Sarr en Bölöni - bedekken de wandaad van Axel Witsel met de mantel der liefde en/of kijken in de richting van ref Efong Nzolo. Milan Jovanovic is de uitzondering.

Uiteraard wenst niemand Wasyl een dubbele open beenbreuk toe, dat mag duidelijk zijn, maar of volgende reacties gepast zijn?

Defour: "Zijn been zou niet gebroken zijn als op tijd werd gefloten. Even voor de fout van Axel werd ik getackeld langs achter. (...) "Speelt Anderlecht het slachtoffer? Dat we dan maar eens goed kijken naar alle beelden van de laatste wedstrijden van Standard. Dan zullen we wel zien wie het slachtoffer is. Anderlecht oogst wat het zaait."

Bölöni: "Ik vind dat de scheidsrechter zijn best heeft gedaan. Maar als hij even tevoren voor een fout op Defour had gefloten, was het niet gebeurd."

Sarr: "Vergeet niet dat Axel bij een vorige gelegenheid een trap van Wasilewski in de rug gekregen. Het litteken staat er nog altijd in. Het zijn zaken die gebeuren."

Ongepaste reacties en irrelevante argumenten, als u het ons vraagt - de beelden van het incidenten spraken voor zich. Dan liever Milan Jovanovic. De Servische aanvaller meldt in de kranten dat hij met veel plezier een titel zou willen afstaan om de blessure van Wasilewski ongedaan te maken.

"Je kunt niet over voetbal spreken na zoiets", aldus 'Jova'. "Het puntje dat we hier pakken hoef ik zelfs niet. Het heeft geen enkele waarde. Voor mij is een been, een speler of een carrière belangrijker dan sport. Er moet meer respect komen. Dit wens je je ergste vijand niet."

http://www.extravoetbal.be
Klasse van Jovanovic :biggthumpup.gif:
Onbegrijpelijk trouwens dat Standard in beroep gaat ! Rot voor ze dat ze hun beste speler moeten missen in de CL, maar na zo'n overtreding en met name de hele foute afloop daarvan vind ik dit een slechte boodschap.
Normale reactie van Jovanovic. Iedereen met een beetje verstand zou zo reageren. De andere reacties zijn onbegrijpelijk.

martijn401

Bericht door martijn401 » wo sep 02, 2009 1:02 pm

'Slachtoffer tackle in maart terug'
BRUSSEL - Anderlechtspeler Marcin Wasilewski kan waarschijnlijk vroeger dan verwacht de trainingen hervatten na zijn dubbele open beenbreuk.
afbeelding vergroten Marcin Wasilewski wordt afgevoerd met een zware beenbreuk. FOTO PRO SHOTS
Dat heeft de arts van het Poolse nationale team woensdag gezegd tegen de spelers die zich voorbereiden op de WK-kwalificatiewedstrijd van zaterdag tegen Noord-Ierland.

De arts, die contact had met de teamarts van Anderlecht, zegt op de Poolse website sport.pl dat de speler vermoedelijk al in maart op het oefenveld zal staan.

Wasilewski raakte afgelopen weekeinde zwaar geblesseerd door een onbesuisde overtreding van Standardspeler Axel Witsel. De dader werd door de tuchtcommissie van de Belgische voetbalbond tot 23 november geschorst en mist daardoor tien competitiewedstrijden en een bekerduel.

Aanvankelijk werd gevreesd dat Wasilewski een jaar zou zijn uitgeschakeld. Na een eerste operatie klonken er echter al positievere signalen uit het Maria Middelares-ziekenhuis van Deurne, België.

(ANP)
sportweek

Witsel ook maar schorsen t/m maart.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2009 1:25 pm

Vanaf het moment dat die gast kan voetballen 10 wedstrijden schorsen ofzo..... En ik wil die foto's ook wel zien waar hij de bal raakt... bij de aftrap misschien?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 02, 2009 7:57 pm

De Dominee schreef:Terechte schorsing. Wel komt AZ weer lekker makkelijk weg. Eduardo van Arsenal waarschijnlijk geschorst, Witsel er niet bij.

Het komt ze weer aanwaaien in Alkmaar.
Hoe kom je daarbij? AZ heeft juist pech want Eduardo is er alleen niet bij tegen Olympiakos en Standard. Bij mijn weten is Witsel alleen voor binnenlandse wedstrijden geschorst toch?

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 03, 2009 7:33 am

Ja volgens mij ook. Hoewel de Belgische bond de schorsing naar de UEFA heeft gestuurd dacht ik ergens te hebben gelezen. Die de schorsing dan waarschijnlijk overnemen waardoor hij juist weer wel ook in die wedstrijden geschorst is.
Op naar de vierde ster!

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 03, 2009 7:56 am

Bij Standard begrijpen ze er weinig van blijkbaar:
Witsel en Standard zijn het slachtoffer. Pool had pech.

Standard: "Willen een serene uitspraak van de bond"
Standard heeft woensdag de pers bij elkaar geroepen om uit te leggen waarom het in beroep gaat tegen de straf van Axel Witsel na zijn zware overtreding op Marcin Wasilewski. De club beet bij monde van Pierre François fel van zich af en haalde uit naar de KBVB, politici, media en sponsor. "Wij willen dat de commotie ophoudt."

Directeur Pierre François voerde meer dan een halfuur het woord. "Axel Witsel moest als voorbeeld gelden, terwijl hij de fout niet opzettelijk beging. Dat is toch heel erg belangrijk", vindt de advocaat.
PhotoNews "Journalisten en sommige politici hebben een negatieve sfeer gercreëerd na zondag. Terwijl wij net oproepen tot kalmte." Standard heeft het gevoel dat de Belgische bond zich heeft laten meeslepen door alle heisa.

"Axel Witsel was tot nu toe altijd een voorbeeld op het veld, argumenteert de bond. En dat is nu plots een verzwarende omstandigheid voor zijn straf. Dat is toch de omgekeerde wereld", gaat François voort.

"Ik vraag mij af of de KBVB geluisterd heeft naar onze argumenten. Ik heb dat gevoel niet. Mocht hij het opzettelijk gedaan hebben, zou Standard als eerste zijn speler hebben gestraft."

"De uitspraak gebeurde in een opgehitste sfeer. De media, politici, iedereen wou Axel aan de schandpaal. Wij vragen dat de commotie stopt en vragen vrijdag ook een serene uitspraak van het Beroepscomité."

"We hebben het gevoel dat ze de club willen treffen"
"Axel Witsel heeft al jaren een uitstekende mentaliteit. Is hij dan in één seconde veranderd? Want de bond verwijt hem in zijn uitspraak net een verkeerde mentaliteit", zegt François.
Belga Het verdict was zwaarder dan de eis van het bondsparket. "De boete ging van 250 naar 2.500 euro. Dat is tien keer meer! Ik ben advocaat, dat heb ik nog nooit meegemaakt."

"11 speeldagen: dat is meer dan Sergio Conceiçao destijds. De zwaarste straf in de geschiedenis van het Belgische voetbal. Zo'n fase zien we elke week. Alleen zijn de gevolgen nu dramatisch."

Ook de mogelijke doorverwijzing van het dossier-Witsel naar UEFA en FIFA zit Standard erg hoog. "Dat is in die zitting nooit ter sprake gekomen en plots lezen we dat in de uitspraak."

"Ten eerste, in de Champions League spelen we onder de vlag van de UEFA, niet van de KBVB", zegt François. "Bovendien kan enkel het Uitvoerend Comité van de KBVB beslissen over doorverwijzing. Niemand anders."

"Daarom heeft Standard het gevoel dat de KBVB door die doorverwijzing ook de club wil treffen. Het zou een precedent zijn: we spreken niet over corruptie, doping of over misplaatst gedrag."

"Nu hadden we de steun van BASE nodig"
Pierre François bedankte in zijn pleidooi ook de supporters van Standard, die rustig bleven in Anderlecht en Axel Witsel steunen. Ook Standard-fan Yves Leterme en sponsor Generali kregen lof van de directeur.

"Yves Leterme velde geen oordeel, maar uitte zijn steun voor Witsel en Wasilewski. Dat kan van anderen, onder wie de Waalse minister van Sport, niet gezegd worden." Die wou een zware straf.

Over sponsor BASE: "Iedereen heeft zijn plaats. Wij hebben een sponsor niet alleen nodig na een titel of een Gouden Schoen. In moeilijke omstandigheden heb je juist steun nodig." Een ferme sneer.

Witsel: "Dit is ongehoord, ongezien en overdreven"
Belga Na het pleidooi van François sprak ook Axel Witsel even. "Ik heb een fout begaan, maar ik ben geen moordenaar. Wat na zondag allemaal gebeurd is, is ongehoord, ongezien en overdreven."

"Het is overdreven om van mij een voorbeeld te willen maken. Ik heb fel het gevoel dat ik zwaarder gestraft ben omdat ik bij Standard speel. Mocht ik bij Roeselare spelen, zou het anders zijn."

"Ze schilderen me af als een totaal andere persoon. Ik heb de pech dat het been van Wasilewski gebroken is. Anders had ik hier niet gezeten. Ik heb spijt van de gevolgen van mijn tackle. Maar nog eens: het was niet opzettelijk. Gelukkig ben ik goed omringd. Ik kom hier wel door."

D'Onofrio: "Die mensen hebben nooit gevoetbald"
Sportief directeur Dominique D'Onofrio had ook nog een flinke sneer voor de mensen van de KBVB die het oordeel velden over Witsel. "Het is duidelijk dat die mensen nooit gevoetbald hebben."

"Niemand, ik herhaal niemand, stapt op een veld met de bedoeling iemands been te breken. Acties zoals die van Witsel zien we elke week, in elk voetbalstadion in België. Het gaat zo snel tegenwoordig. Dit was een spijtig ongeluk!"
Dit had iemand op het PN geplaatst, komt van een Belgische site af (weet alleen niet welke).

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 03, 2009 8:14 am

Geeft maar weer eens de zin van bronvermelding aan. :biggthumpup.gif:

Overigens heeft Standard wel een punt hier en daar. Dit is natuurlijk geen argument:
"Axel Witsel was tot nu toe altijd een voorbeeld op het veld, argumenteert de bond. En dat is nu plots een verzwarende omstandigheid voor zijn straf. Dat is toch de omgekeerde wereld", gaat François voort.
Ook de grote publiciteit rond deze wedstrijd (een schokkende foto was al tijdens de wedstrijd beschikbaar) zal een rol gespeeld hebben. Ik ben ervan overtuigd dat een speler van Roeselaere minder straf zou hebben gekregen.

Ik wil hiermee overigens niet de indruk wekken dat de straf niet terecht is, maar over de hoogte kun je twisten. Waarom 11 wedstrijden, waarom geen 8 of 24? De ernst van de blessure speelt hier een rol, meer dan de ernst van de overtreding. En je kunt je afvragen of dát terecht is, of dat niet meer thuis hoort in het civiele recht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 03, 2009 9:46 am

Daar heb je ook gelijk in Duke en Standard heeft in hun reactie inderdaad een punt hier en daar. Het komt alleen zo onhandig over zogezegd, dit hadden ze anders kunnen formuleren en ik betwijfel of het slim is geweest om tegen de straf in beroep te gaan.

Witsel zal deze blessure niet gewild hebben, maar hij nam het risico door zo'n keiharde overtreding te maken. En dergelijke zware blessures zorgen nu eenmaal voor veel ophef, zie ook toentertijd met Kokmeijer.

PS: Al vind ik het ook schandalig en belachelijk dat Witsel en Defour bedreigd zijn/worden.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2009 12:45 am

Komen die schandalige bedreigingen niet voort uit het feit dat ze van die lompe opmerkingen maken? Ik geloof best dat hij het been niet wilde breken maar wel dat hij een overtreding wilde maken. En niet een kleintje ook.. Accepteer je straf en wees een vent.

Ook zoiets:

Witsel heeft PECH dat het been van die Pool is gebroken.... ZIJN ZE FUCKING LOMP ofzo? Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat er dan een paar idioten zijn die deze idioten gaan bedreigen. Die 2 hoeven niet dood van mij, maar ik vind het niet erg dat ze nu bang zijn. Moeten ze maar nadenken over de gevolgen van hun daden en woorden.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 04, 2009 7:54 am

Rishi schreef:Komen die schandalige bedreigingen niet voort uit het feit dat ze van die lompe opmerkingen maken? Ik geloof best dat hij het been niet wilde breken maar wel dat hij een overtreding wilde maken. En niet een kleintje ook...
Idd, dit was gewoon een bewustje.. er stond namelijk nog een rekening open.. het schijnt dat 2 jaar terug ofzo Wasil zn noppen in de rug van Witsel had geplant. Bovendien werden er de hele wedstrijd stevige overtredingen door Standard gemaakt, Polak werd er ook afgeschopt.. ik heb het idee dat Standard echt het veld op kwam met het idee om eens ff flink huis te houden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 04, 2009 10:26 am

Jacobs: "Anderlecht-Standard komt nooit meer goed"

Ariël Jacobs is nog altijd erg aangeslagen na de gebeurtenissen van zondag. "Wij hebben hier allemaal een serieuze tik gekregen." Bovendien herhaalde de coach van Anderlecht wat hij maandag in Extra Time al zei: "Het is genoeg geweest voor mij. De club weet het."

De vreselijke beelden van Marcin Wasilewski blijven door het hoofd van Ariël Jacobs spoken. "Nog geen enkel telefoontje of sms'je heb ik uit Luik gekregen", zegt de trainer van Anderlecht in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws.
Voor de tweede keer in mijn leven heb ik niet geslapen, wat ik normaal altijd doe. De eerste keer was toen mijn zoon erg ziek was. Zondagnacht was de tweede keer."

"Wat mij ook enorm stoort, is dat er nauwelijks over Jan Polak wordt gesproken." Die is zes maanden buiten strijd met een blessure aan zijn kruisbanden. "Ik vind dat even erg", zegt Jacobs.
En dan, voor de tweede keer in minder dan een week: "Voor mij is het echt genoeg geweest. De club weet het. Wanneer ik dan wil stoppen? Daar antwoord ik niet op."

"Mijn vrouw zegt dat ik moet doorgaan, maar voor mij is het niet belangrijk meer of ik volgend jaar nog coach ben van Anderlecht. Technisch directeur? Die job geven ze aan trainers die aan de kant geschoven worden", besloot Jacobs nog cynisch.

Volgens Jacobs komt het nooit meer goed tussen Anderlecht en Standard. "Dat lijkt me nu onmogelijk. De spanningen zijn geleidelijk gegroeid, tot zondag de boel helemaal is ontploft."

"Hoe kun je in zulke omstandigheden nu rust prediken? Bij het minste incident gaan de poppen weer aan het dansen. Ik beklaag de scheidrechter die straks Standard-Anderlecht moet fluiten."

"Wij hebben hier allemaal een serieuze tik gekregen, zonder er zelf één uitgedeeld te hebben. Woensdag werd geloot voor de beker. Niemand wist wie we geloot hadden (derdeklasser Verviers, red). Ook donderdag niet. Filp De Wilde dacht zelfs dat we tegen Hamme moetsen spelen."

Bron: sporza.be
Standard heb ik altijd een vervelende maffiose club gevonden en in deze zaak laten ze zich ook van hun slechte kant zien.. in interviews en alles zetten ze zichzelf in de slachtofferrol want och wat worden ze toch overdreven gestraft en och het viel wel mee..

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2009 11:38 am

Precies, echt schandalig gewoon!
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 04, 2009 11:57 am

Aan de andere kant vind ik dat huilverhaal van die Jacobs ook flink overdreven...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2009 12:09 pm

Beide partijen laten wat mij betreft uitstekend zien hoe je hier niet mee om moet gaan. Onvoorstelbaar wat een amateurisme zeg. Al die uitlatingen in de pers over elkaar. Dat zal er voor zorgen dat het volgende keer weer een prettige wedstrijd zal worden.

Vorig seizoen waren met name de beslissingswedstrijden om het kampioenschap van België al een halve veldslag. En dit jaar is men gewoon op dezelfde voet verder gegaan. Dat is nu ontaard in die misselijke overtreding van Witsel maar dat is zeker geen op zichzelf staand incident. De clubs zouden er beter aan doen om gezamelijk uit te spreken dat het allemaal veel te hoog is opgelopen. Dat ze de blessures betreuren en dat men maatregelen neemt om de onderlinge relatie te verbeteren.

In plaats daarvan gaan spelers, technische staf en bestuur door met onderlinge verwijten, gaat Standard in beroep tegen de schorsing en vliegen de bedreigingen door de lucht. Zo is het wachten op de volgende uitspatting.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 04, 2009 12:38 pm

Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 04, 2009 4:01 pm

Gewoon Luinge naar Standard - Anderlecht sturen en lekker laten warmlopen voor de tribune met Harde Kern Standard supporters, dan komt het wel goed... :smallgrin.gif:

Ik vraag me af of hier nog strafrechtelijke consequenties aan verbonden worden. Remember Kokmeijer (of een naam van gelijke strekking, ieg. die Go Ahead speler). En ik heb al meerdere keren amateurspelers bijgestaan die een tegenstander zouden hebben mishandeld in het veld, om zich vervolgens daarvoor te moeten verantwoorden voor de strafrechter.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 04, 2009 10:46 pm

Ach, het huilverhaal heeft geholpen. De straf is minder (8 wedstrijden) en wordt niet doorgestuurd naar de UEFA/FIFA. En dat allemaal omdat blijkbaar is aangetoond dat hij voor de bal ging. :confused.gif:
Op naar de vierde ster!

Beloki

Bericht door Beloki » vr sep 04, 2009 11:13 pm

En de boete gaat van 2500 naar 250 euro. Tja, kun je nog wel van een straf spreken, eigenlijk.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 4:06 pm

Beloki schreef:En de boete gaat van 2500 naar 250 euro. Tja, kun je nog wel van een straf spreken, eigenlijk.
Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, Witsel zal hier nog lang mee achtervolgd worden. Blijven voetballen in België zal een moeilijk verhaal worden.

Was de speler van Anderlecht niet geblesseerd geraakt, dan was het bij 3-4 wedstrijden schorsing gebleven. Ik denk dat iedereen er wel mee kan leven dat de straf verdubbeld wordt vanwege de aard van de blessure, met uitzondering van de mensen die principieel van mening zijn dat blessureleed er niet toe moet doen. En misschien de fanatieke Anderlecht supporters die 2 jaar schorsing nog niet genoeg zouden vinden.
Ajax!

Beloki

Bericht door Beloki » za sep 05, 2009 5:32 pm

Giacomo Puccini schreef:
Beloki schreef:En de boete gaat van 2500 naar 250 euro. Tja, kun je nog wel van een straf spreken, eigenlijk.

Was de speler van Anderlecht niet geblesseerd geraakt, dan was het bij 3-4 wedstrijden schorsing gebleven.
Witsel wilde hem juist blesseren. De kans dat je scheenbeen heel blijft als er iemand op gaat staan is nu eenmaal vrij klein. Je zin over 3-4 wedstrijden gaat niet op.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 05, 2009 5:43 pm

Dit soort overtredingen wordt aan de lopende band gemaakt. Valt niet goed te praten, maar het is geen uitzondering in het voetbal. Dat er de intentie is om de tegentander te blesseren geloof ik niet, hoe slecht het er ook uit ziet. Vergeet niet dat dit in het heetst van de strijd en in een split second gebeurt, de dader heeft er een seconde later waarschijnlijk al spijt van.

Bijna alle groten zijn schuldig geweest aan dit soort overtredingen, of ze nu Zlatan, Cocu, Sneijder, Bergkamp of Gerrard heten. Witsel heeft de 'pech' dat zijn tegenstander zwaar geblesseerd raakt, hoewel ik natuurlijk ook van mening ben dat het echte slachtoffer niet Witsel maar die speler van Anderlecht is.
Ajax!

Plaats reactie