Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Heb je ook in de gaten hoeveel wedstrijden er zijn gespeeld?
Ja, AZ stond vorig jaar na drie wedstrijden nog lager!Jabu schreef:Heb je ook in de gaten hoeveel wedstrijden er zijn gespeeld?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Dan snap ik je punt dat we nu met Suarez 6e staan niet.
Ik neem aan dat jij ook vindt dat we, met Suarez, gewoon serieus voor de titel moeten gaan?

We moeten altijd voor de titel gaan. Dat is Ajax aan zijn stand verplicht.
Ajax is geen top maar de rest ook niet, hoor.
Ajax is geen top maar de rest ook niet, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat "zesde" was een reactie op iemand die schreef dat Ajax zonder Suarez voor plaats vijf gaat. Ik heb niet gecontroleerd of Ajax zes staat, maar zal er niet veel naast zitten.Jabu schreef:Dan snap ik je punt dat we nu met Suarez 6e staan niet.Ik neem aan dat jij ook vindt dat we, met Suarez, gewoon serieus voor de titel moeten gaan?
Met Suarez voor de titel? Dat is nog maar de vraag. Suarez scoort in de wintermaanden niet vaak en stel dat hij geblesseerd raakt, wat blijft er dan over van Ajax? Niets, ook geen titelkans. Jol geeft terecht aan dat hij er scorende spelers bij wil hebben (Zie vorig seizoen, Suarez in de winter, weg titelkansen, zijn "schuld"???)
Krijgt Ajax veel geld dan kan de rest van het elftal worden versterkt (Andere spelers leveren weinig op) en nu met Suarez blijven voetballen is steeds meer afhankelijk worden van hem, met alle gevolgen vandien.
Investeren in een scorende middenvelder is iets anders dan Aissati ineens laten scoren, want dat zal hij niet zo snel leren, evenals Urby, Gabri, Lindgren en Enoh de tien doelpunten per seizoen niet zullen halen. Uit mijn hoofd: Vermaelen scoorde het afgelopen seizoen vaker dan een middenvelder (Sulejmani vind ik geen middenvelder)
Ajax kan sterker worden door de sterkste speler te verkopen. De vraag is naar welke club(s) Suarez wil, ik ben bang dat hij alleen naar Barcelona wil (Woont daar zijn schoonfamilie niet?) Barcelona zal niet zo snel veel geld voor hem over hebben, met de spelers die ze al in huis hebben.
Geniet ik niet van het spel van Suarez? Ja, dat heb ik vele malen laten blijken, maar ik kon ook genieten van Ajax in de tijd voor hem en ik hoop ook in de tijd na hem.
Wat een gezwets allemaal , hoor jij ook al in dat rijtjeAristides schreef:Dat "zesde" was een reactie op iemand die schreef dat Ajax zonder Suarez voor plaats vijf gaat. Ik heb niet gecontroleerd of Ajax zes staat, maar zal er niet veel naast zitten.Jabu schreef:Dan snap ik je punt dat we nu met Suarez 6e staan niet.Ik neem aan dat jij ook vindt dat we, met Suarez, gewoon serieus voor de titel moeten gaan?
Met Suarez voor de titel? Dat is nog maar de vraag. Suarez scoort in de wintermaanden niet vaak en stel dat hij geblesseerd raakt, wat blijft er dan over van Ajax? Niets, ook geen titelkans. Jol geeft terecht aan dat hij er scorende spelers bij wil hebben (Zie vorig seizoen, Suarez in de winter, weg titelkansen, zijn "schuld"???)
Krijgt Ajax veel geld dan kan de rest van het elftal worden versterkt (Andere spelers leveren weinig op) en nu met Suarez blijven voetballen is steeds meer afhankelijk worden van hem, met alle gevolgen vandien.
Investeren in een scorende middenvelder is iets anders dan Aissati ineens laten scoren, want dat zal hij niet zo snel leren, evenals Urby, Gabri, Lindgren en Enoh de tien doelpunten per seizoen niet zullen halen. Uit mijn hoofd: Vermaelen scoorde het afgelopen seizoen vaker dan een middenvelder (Sulejmani vind ik geen middenvelder)
Ajax kan sterker worden door de sterkste speler te verkopen. De vraag is naar welke club(s) Suarez wil, ik ben bang dat hij alleen naar Barcelona wil (Woont daar zijn schoonfamilie niet?) Barcelona zal niet zo snel veel geld voor hem over hebben, met de spelers die ze al in huis hebben.
Geniet ik niet van het spel van Suarez? Ja, dat heb ik vele malen laten blijken, maar ik kon ook genieten van Ajax in de tijd voor hem en ik hoop ook in de tijd na hem.

Ajax heeft al sind het vertrek van Zlatan al zijn kroonjuwelen verkocht en zie het resultaat, al 5 jaar geen kampioenschap. Lang en breed, we krijgen nooit meer terug wat we willen en als alle kroonjuwelen morgen zouden terug komen , worden we de komende 5 jaar kampioen van NL al in December en spelen we elk jaar halve of finale CL

Bestaat er een rijtje van ??? Geen idee waar ik dat rijtje kan vinden, ik lees niet iedere topic, sterker: in de verreweg de meeste topics zul je geen berichten van mij vinden. Ik ben wel benieuwd naar het rijtje!Wat een gezwets allemaal , hoor jij ook al in dat rijtje
Gezwets? zal wel, maar graag commentaar op de inhoud.
Zou "iedereen" terugkomen dan worden we kampioen enz.? Waarom zouden ze terugkomen? Ik lees alleen maar "nog niet" bij Seedorf! en VDV.
De realiteit is dat Ajax al jaren een opleidingsinstituut is, maar een instituut dat niet schroomt spelers als Zlaten, Chivu en Suarez "ordinair" te kopen en wat mij betreft kopen ze komende week weer zo'n drietal! Denk echter niet dat Ajax, zolang er internationaal niets verandert, terug kan keren aan de internationale top. De rijke clubs worden door iedere verandering rijker en de achterstand van Ajax op Barcelona e.c. is onder huidige omstandigheden onoverbrugbaar, hoe triest ik dat ook vind.
-
Ajax moet eens bij zichzelf te rade gaan waar de problemen liggen.
Al jaren lang is Ajax de club met de hoogste begroting in de Eredivisie. Iedereen is jaloers op onze sponsors (Adidas en Aegon) en bijbehorende pegels.
Maar sinds de grote geld-golf Ajax heeft bereikt, was het gelijk gedaan met de sterkte van Ajax: creatief met weinig middelen.
Ajax kan amper mee met de groten in Europa, maar nu verliezen we zelfs terrein in eigen land!
Ajax koopt nu als een gek 2de rangsspelers die op een zijspoor zitten (Luque, Oleguer.... lijst is lang), of we kopen voor véél te veel geld subtoppers weg bij clubs als Twente of Heerenveen.
Jeroen Slop gaf een zielig interview in het Parool laatst over de te grote broek die Ajax aanheeft. Nou ik zit met smart te wachten wanneer Adidas of Aegon uit Ajax 'stappen'. Laat Ajax meer weer creatief worden met aankopen als Zlatan, Maxwell of Trabelsi. En het geloof in de jeugdopleiding houden.
Op deze manier (ik hoor weer namen als Alves of Da Costa of weet ik veel), wordt Ajax echt geen kampioen meer. Dat soort spelers komen hun zakken nog een keer vullen en kan het geen reet schelen hoe ze presteren. En als je ze op de bank zet, scheelt het ze niks, ze hebben hun schaapjes toch al op het droge.
Al jaren lang is Ajax de club met de hoogste begroting in de Eredivisie. Iedereen is jaloers op onze sponsors (Adidas en Aegon) en bijbehorende pegels.
Maar sinds de grote geld-golf Ajax heeft bereikt, was het gelijk gedaan met de sterkte van Ajax: creatief met weinig middelen.
Ajax kan amper mee met de groten in Europa, maar nu verliezen we zelfs terrein in eigen land!
Ajax koopt nu als een gek 2de rangsspelers die op een zijspoor zitten (Luque, Oleguer.... lijst is lang), of we kopen voor véél te veel geld subtoppers weg bij clubs als Twente of Heerenveen.
Jeroen Slop gaf een zielig interview in het Parool laatst over de te grote broek die Ajax aanheeft. Nou ik zit met smart te wachten wanneer Adidas of Aegon uit Ajax 'stappen'. Laat Ajax meer weer creatief worden met aankopen als Zlatan, Maxwell of Trabelsi. En het geloof in de jeugdopleiding houden.
Op deze manier (ik hoor weer namen als Alves of Da Costa of weet ik veel), wordt Ajax echt geen kampioen meer. Dat soort spelers komen hun zakken nog een keer vullen en kan het geen reet schelen hoe ze presteren. En als je ze op de bank zet, scheelt het ze niks, ze hebben hun schaapjes toch al op het droge.
Whitey on the moon.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ook in de tijd dat Zlatan, Maxwell en Trabelsi werden gekocht was er een karrevracht aan miskopen. Dat heeft niets met teveel geld te maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het probleem bij Ajax zit hem niet in de bankrekening maar in de pure middelmaat die al decennia bij ons in de leiding zit. Onder Van Gaal en in de nasleep van zijn succes is de bankrekening flink gespekt, maar de personen die met dat geld moesten werken waren niet eens een béétje capabel om daar mee om te gaan.
Een redelijk management had het goede uit de vorige periode behouden en dat aangevuld met behulp van de extra mogelijkheden die het vele geld bood. In plaats daarvan is al het goede weggegooid en is er met het geld vrijwel niets zinnigs gedaan.
Als ik erover nadenk wat een hobbyisten en amateurs er bij ons allemaal de revue zijn gepasseerd dan word ik spontaan depressief. Zeker als je bedenkt hoe het had kunnen lopen.
Een redelijk management had het goede uit de vorige periode behouden en dat aangevuld met behulp van de extra mogelijkheden die het vele geld bood. In plaats daarvan is al het goede weggegooid en is er met het geld vrijwel niets zinnigs gedaan.
Als ik erover nadenk wat een hobbyisten en amateurs er bij ons allemaal de revue zijn gepasseerd dan word ik spontaan depressief. Zeker als je bedenkt hoe het had kunnen lopen.
- Cluijffert
het is 'grappig'. al enkele jaren geleden ik en een enkeling meer gaven aan dat de problemen bij Ajax veel dieper gaan dan een slechte coach, dat Ajax veel dichter bij Feyenoord zit dan velen denken... we werden nog net niet weggelachen... 'paar aankopen dit', 'gaat snel in voetballerij dat', 'nieuwe trainer zus' en dan zouden de problemen voorbij zijn... maar nu blijkt het onder alweer een nieuwe coach (ditmaal een zonder Ajax baggage en met aardig wat ervaring)... en wat blijkt... ook nu gaat het allemaal niet zo geweldig.
Misschien eens beginnen met te beseffen dat ook een instituut als Ajax niet eeuwig op het verleden kan teren en dat zonder goed beleid geld niets betekent.
En dat ook Ajax kan afdalen naar de subtop...
Misschien eens beginnen met te beseffen dat ook een instituut als Ajax niet eeuwig op het verleden kan teren en dat zonder goed beleid geld niets betekent.
En dat ook Ajax kan afdalen naar de subtop...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Hopelijk is Ajax achter de schermen druk bezig met het omhoog krikken van de scouting en de jeugdopleiding. Ook hoop ik dat er mooi namen op het lijstje staan van spelers waarin ze interesse hebben. Ik wacht met smart op het aantrekken van een type Chivu of Maxwell. Ook Trabelsi vond ik in zijn Ajax periode goed. Een goed gescoute speler die zich kan ontwikkelen tot een topper. Ook kost deze speler relatief weinig aan salaris en aankoop kosten.
Helaas heeft Ajax de laatste jaren veel over the edge spelers aangetrokken met dikke salarissen (Atouba, Kuffour, Lugue, Olequer, Urzaiz, Roger, Gabri) of 2e rang spelers (Sno, Kennedy, Ogararu, Silva, Wieleart, Lindgren, Rommedahl). Ook Cvitanich vind ik tegenvallen en helemaal na zijn optreden van gisteravond. 6,4 miljoen heeft hij gekost? En Sulemjani komt niet uit de verf en heeft ook 16,5 miljoen gekost.
Tuurlijk spelen sommige een aardige wedstrijd voor Ajax en kan je er wel eens naast zitten, maar Ajax zit er vaker naast de afgelopen jaren. Deze spelers eisen een vermogen op aan salaris. Ze moeten gerichter gaan scouten van een mix van talenten en spelers met ervaring.
Er zijn zat talenten die het Ajax niveau aankunnen. Noem maar een paar willekeurige namen Ricardo Vaz, Eduardo Salvio, Stancu? En hoe goed is die Atila Araugo Prado die PSV heeft gekocht? Heeft Ajax liggen slapen of is het niet zoveel? Of ze goed genoeg zijn en haalbaar is natuurlijk belangrijk en daar kijk ik te weinig wedstrijd voor en laat ik over aan de echte kenners, maar volgens mij zijn er zat voorbeelden van spelers die potentie hebben, niet teveel kosten en zich mooi kunnen ontwikkelen in Amsterdam.
Er worden ook zat spelers genoemd op AT en AF door 'kenners', maar kent Ajax deze spelers ook, wordt hier wel naar gekeken, durven ze die gok niet aan of zijn ze gewoon niet haalbaar? Kan iemand mij daar misschien wat meer over vertellen???
van Stekelenburg ben ik op dit moment niet geheel tevreden, maar er is gewoon niemand beter op dit moment die haalbaar is (Ochoa misschien, zag gewelidige dingen van hem). Verder zijn alleen van de Wiel, Vertonghen (helemaal met een sterke mandekker naast hem), Enoh, de Zeeuw, Sulemjani (komt er wel) en Suarez Ajax basis-11 waardig. De andere 25 spelers vullen leuk aan, maar er kunnen er zat weg om een paar basisspelers aan te trekken.
Ik was daarom blij met de Zeeuw. Speler met potentie en op dit moment duidelijk een basiskracht bij Ajax. Hoop dat er minstens één goede verdediger bijkomt. Een snelle sterke mandekker is gewoon noodzakelijk. Eigenlijk ook een linksback en een spits. Er is op dit moment alleen geen geld en geeft Jol de voorkeur aan een spits als we de transfergeruchten moeten geloven. Namen als Kanu, VGoH, Alves, Koevermans wordt ik moedeloos van. Oude, dure spelers en sommige ook echt gewoon drama op dit moment, gewoon geen meerwaarde.
Maargoed eerst moet er verkocht worden en je selectie terug brengen en het salarispotje weer aanvullen. Hopelijk gebeurt dit nog de komende dagen. Ook hoop ik dat alle talenten die verhuurt mogen worden een nieuwe club krijgen om eredivisie/eerste divisie ervaring op te doen. Hopelijk ontwikkelen spelers als Donald, Anita, Zeegelaar, Aldeweireld zich goed en kunnen Enoh, Aissati, Urby, de Jong en Sulemjani ook een stapje klimmen en op niveau komen. Kan Jol ook meteen kijken hoe de selectie zich houdt naar december toe en kan er in de winter of dan al voor volgend jaar spelers binnen gehaald worden. Mocht Ajax dan al niet meer meedoen om de titel kan je dit proces helemaal mooi in gang brengen. Laat talenten meer spelen en verkoop de spelers die tegenvallen.
Ik zie de toekomst somber in, als er niets veranderd bij Ajax.
Helaas heeft Ajax de laatste jaren veel over the edge spelers aangetrokken met dikke salarissen (Atouba, Kuffour, Lugue, Olequer, Urzaiz, Roger, Gabri) of 2e rang spelers (Sno, Kennedy, Ogararu, Silva, Wieleart, Lindgren, Rommedahl). Ook Cvitanich vind ik tegenvallen en helemaal na zijn optreden van gisteravond. 6,4 miljoen heeft hij gekost? En Sulemjani komt niet uit de verf en heeft ook 16,5 miljoen gekost.

Er zijn zat talenten die het Ajax niveau aankunnen. Noem maar een paar willekeurige namen Ricardo Vaz, Eduardo Salvio, Stancu? En hoe goed is die Atila Araugo Prado die PSV heeft gekocht? Heeft Ajax liggen slapen of is het niet zoveel? Of ze goed genoeg zijn en haalbaar is natuurlijk belangrijk en daar kijk ik te weinig wedstrijd voor en laat ik over aan de echte kenners, maar volgens mij zijn er zat voorbeelden van spelers die potentie hebben, niet teveel kosten en zich mooi kunnen ontwikkelen in Amsterdam.
Er worden ook zat spelers genoemd op AT en AF door 'kenners', maar kent Ajax deze spelers ook, wordt hier wel naar gekeken, durven ze die gok niet aan of zijn ze gewoon niet haalbaar? Kan iemand mij daar misschien wat meer over vertellen???
van Stekelenburg ben ik op dit moment niet geheel tevreden, maar er is gewoon niemand beter op dit moment die haalbaar is (Ochoa misschien, zag gewelidige dingen van hem). Verder zijn alleen van de Wiel, Vertonghen (helemaal met een sterke mandekker naast hem), Enoh, de Zeeuw, Sulemjani (komt er wel) en Suarez Ajax basis-11 waardig. De andere 25 spelers vullen leuk aan, maar er kunnen er zat weg om een paar basisspelers aan te trekken.
Ik was daarom blij met de Zeeuw. Speler met potentie en op dit moment duidelijk een basiskracht bij Ajax. Hoop dat er minstens één goede verdediger bijkomt. Een snelle sterke mandekker is gewoon noodzakelijk. Eigenlijk ook een linksback en een spits. Er is op dit moment alleen geen geld en geeft Jol de voorkeur aan een spits als we de transfergeruchten moeten geloven. Namen als Kanu, VGoH, Alves, Koevermans wordt ik moedeloos van. Oude, dure spelers en sommige ook echt gewoon drama op dit moment, gewoon geen meerwaarde.
Maargoed eerst moet er verkocht worden en je selectie terug brengen en het salarispotje weer aanvullen. Hopelijk gebeurt dit nog de komende dagen. Ook hoop ik dat alle talenten die verhuurt mogen worden een nieuwe club krijgen om eredivisie/eerste divisie ervaring op te doen. Hopelijk ontwikkelen spelers als Donald, Anita, Zeegelaar, Aldeweireld zich goed en kunnen Enoh, Aissati, Urby, de Jong en Sulemjani ook een stapje klimmen en op niveau komen. Kan Jol ook meteen kijken hoe de selectie zich houdt naar december toe en kan er in de winter of dan al voor volgend jaar spelers binnen gehaald worden. Mocht Ajax dan al niet meer meedoen om de titel kan je dit proces helemaal mooi in gang brengen. Laat talenten meer spelen en verkoop de spelers die tegenvallen.
Ik zie de toekomst somber in, als er niets veranderd bij Ajax.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit topic kan eigenlijk wel dicht gezien de 6 spelers die zijn aangetrokken deze zomer.
2 Brazilianen gehaald voor Jong Ajax. De opleiding floreert blijkbaar als nooit tevoren.
Die Eduardo wordt gepresenteerd als 'een van de grootste Braziliaanse talenten'. Hoe vaak ik dát al niet heb gelezen bij een speler waarvan later nooit meer iets is vernomen...
Die flipper wordt volledig bekostigd door Inter en Ajax heeft een optie tot koop. M.a.w.: die wordt door Inter in de etalage gezet. Men hoopt blijkbaar op zoveel mogelijk exposure om 'm te kunnen verpatsen. Van die Kerlon verwacht ik dus helemaal niets.
Verder is het natuurlijk opmerkelijk dat Jol's zaakwaarnemer Raiola met deze jongens op de proppen komt. We vertrouwen Raiola en Jol natuurlijk op hun blauwe ogen, ze handelen zuiver in het belang van Ajax.
Ajax zal Raiola belonen voor z'n werk en Raiola zal Jol belonen voor het adopteren van deze Braziliaantjes. Zo werkt het bij (sub) contracting. En niet alleen in de voetballerij.
Conclusie lijkt me ook dat de scouting óf bewust omzeild wordt óf dat de scouting dus echt voor geen meter functioneert. Verhoeven, Atouba, de Zeeuw, Pantelic, Eduardo, Kerlon: dat heeft niets met scouting te maken.
Jol kent Atouba van HSV, wilde de Zeeuw begin vorig seizoen al naar HSV halen, kent Pantelic uit de BuLi en z'n vriend Raiola bezorgt 'm Kerlon en Eduardo. Wanneer Ajax dan tóch niet scout, zich qua aankopen op de HCE richt of spelers via een netwerk van makelaars aantrekt, doek die scouting dan maar op. Dat scheelt wat munten en men hoeft niet de schijn op te houden dat er überhaupt sprake is van gerichte scouting.
2 Brazilianen gehaald voor Jong Ajax. De opleiding floreert blijkbaar als nooit tevoren.

Die Eduardo wordt gepresenteerd als 'een van de grootste Braziliaanse talenten'. Hoe vaak ik dát al niet heb gelezen bij een speler waarvan later nooit meer iets is vernomen...
Die flipper wordt volledig bekostigd door Inter en Ajax heeft een optie tot koop. M.a.w.: die wordt door Inter in de etalage gezet. Men hoopt blijkbaar op zoveel mogelijk exposure om 'm te kunnen verpatsen. Van die Kerlon verwacht ik dus helemaal niets.
Verder is het natuurlijk opmerkelijk dat Jol's zaakwaarnemer Raiola met deze jongens op de proppen komt. We vertrouwen Raiola en Jol natuurlijk op hun blauwe ogen, ze handelen zuiver in het belang van Ajax.

Ajax zal Raiola belonen voor z'n werk en Raiola zal Jol belonen voor het adopteren van deze Braziliaantjes. Zo werkt het bij (sub) contracting. En niet alleen in de voetballerij.
Conclusie lijkt me ook dat de scouting óf bewust omzeild wordt óf dat de scouting dus echt voor geen meter functioneert. Verhoeven, Atouba, de Zeeuw, Pantelic, Eduardo, Kerlon: dat heeft niets met scouting te maken.
Jol kent Atouba van HSV, wilde de Zeeuw begin vorig seizoen al naar HSV halen, kent Pantelic uit de BuLi en z'n vriend Raiola bezorgt 'm Kerlon en Eduardo. Wanneer Ajax dan tóch niet scout, zich qua aankopen op de HCE richt of spelers via een netwerk van makelaars aantrekt, doek die scouting dan maar op. Dat scheelt wat munten en men hoeft niet de schijn op te houden dat er überhaupt sprake is van gerichte scouting.
Breek me de bek niet open, Willem.
We maken er grapjes over, maar je zou er als scout maar werken en weten dat je het eigenlijk allemaal voor niets doet. Ajax is wat dat betreft op het moment ook wel de meest extreme club in Nederland, heb ik het idee.
We maken er grapjes over, maar je zou er als scout maar werken en weten dat je het eigenlijk allemaal voor niets doet. Ajax is wat dat betreft op het moment ook wel de meest extreme club in Nederland, heb ik het idee.
- InnerHarbour
Hoppa daar is de volgende die Jol zonder een schijntje bewijs beschuldigd van handel in spelers. Nu had ik al geen hoge pet op ven deze zelfbenoemde kenner van het Duitse voetbal, na vandaag hoef ik hem nog minder serieus te nemen.wimpey schreef:Ajax zal Raiola belonen voor z'n werk en Raiola zal Jol belonen voor het adopteren van deze Braziliaantjes. Zo werkt het bij (sub) contracting. En niet alleen in de voetballerij.
YNWA
Over of Jol hier al dan niet beter van wordt, heb ik geen mening, dat kan ik (wij) gewoonweg niet overzien. Wel lijkt het erop dat Ajax heeft geprobeerd een aantal spelers aan te trekken die allemaal hebben bedankt, om vervolgens zich in pure wanhoop aan allerlei vage types over te leveren. Het lijkt erop dat gisteren een heel treurige dag is in de geschiedenis van onze club.
I think I lost my fucking headache
En Van den Boog staat erbij en kijkt ernaar?Enganche schreef:Breek me de bek niet open, Willem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zo gaat het nu eenmaal in de voetballerij...
vage mannetjes die voetballers aanbieden en hun talent compenseren met geld...
De ene 'scout' is er gevoel voor en de andere niet.
Stel dat Jol het zou doen en Ajax word kampioen, zeg ik: Doet ie goed! hij heeft een win-win gecreeerd.
Dat het anders zou moeten, dat is misschien zo maar dat gaat niet zomaar 1,2 3 gebeuren.
Trabelsi is nog steeds een mooi voorbeeld.
Deze voetballer zag zichzelf ook rijk worden (door mooie praatjes)
en vervolgens is zijn carierre helemaal aan gort...
vage mannetjes die voetballers aanbieden en hun talent compenseren met geld...
De ene 'scout' is er gevoel voor en de andere niet.
Stel dat Jol het zou doen en Ajax word kampioen, zeg ik: Doet ie goed! hij heeft een win-win gecreeerd.
Dat het anders zou moeten, dat is misschien zo maar dat gaat niet zomaar 1,2 3 gebeuren.
Trabelsi is nog steeds een mooi voorbeeld.
Deze voetballer zag zichzelf ook rijk worden (door mooie praatjes)
en vervolgens is zijn carierre helemaal aan gort...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
De voorzitter van de Atouba-fanclub!! Hallo.InnerHarbour schreef: Nu had ik al geen hoge pet op ven deze zelfbenoemde kenner van het Duitse voetbal, na vandaag hoef ik hem nog minder serieus te nemen.

Ja. Die man is in de 'normale' wereld niet anders gewend. Praktijkgevalletje:Duke schreef: En Van den Boog staat erbij en kijkt ernaar?
Wanneer je als project leider of project coordinator subcontractors nodig heb, dan haal je enkel mensen binnen die via een bepaalde agency aangeboden worden.
Anders gezegd: er is een deal met die agency dat in projecten enkel hun subcontractors opduiken. Die agency kan mensen plaatsen en beloont dat natuurlijk graag. Levert per maand een leuk extraatje op.
Immoreel: absoluut. Illegaal: als de opdrachtgever er lucht van krijgt, vlieg je eruit en krijg je een proces aan de broek. Maar het werkt anderzijds ook in hun voordeel: je weet welke mensen je krijgt en dat ze hun werk goed en binnen het budget doen.
Dit is schering en inslag. Raiola is de agency, Jol de project manager, Ajax de opdrachtgever en Eduardo en Kerlon zijn de subcontractors.
Ajax kan de scouting wel opdoeken zolang Jol er zit.
Perfect verwoordwimpey schreef:Dit topic kan eigenlijk wel dicht gezien de 6 spelers die zijn aangetrokken deze zomer.
2 Brazilianen gehaald voor Jong Ajax. De opleiding floreert blijkbaar als nooit tevoren.![]()
Verder is het natuurlijk opmerkelijk dat Jol's zaakwaarnemer Raiola met deze jongens op de proppen komt. We vertrouwen Raiola en Jol natuurlijk op hun blauwe ogen, ze handelen zuiver in het belang van Ajax.![]()
IK GELOOF!!!!!!
Vind je het niet een beetje logisch klinken dan? Of je het nou wel of niet geloofd, opvallend is het toch zeker wel?InnerHarbour schreef:Hoppa daar is de volgende die Jol zonder een schijntje bewijs beschuldigd van handel in spelers. Nu had ik al geen hoge pet op ven deze zelfbenoemde kenner van het Duitse voetbal, na vandaag hoef ik hem nog minder serieus te nemen.wimpey schreef:Ajax zal Raiola belonen voor z'n werk en Raiola zal Jol belonen voor het adopteren van deze Braziliaantjes. Zo werkt het bij (sub) contracting. En niet alleen in de voetballerij.
IK GELOOF!!!!!!
Ik ben het met Wimpey, Engache en een ieder die het zegt eens. Het is ook volstrekt logisch. Je ziet overal in de wereld. Jij doet wat voor mij, ik doe wat voor jou. Kun je erg breed interpreteren.
Het is te hopen RvdB dit oogluikend heeft toegelaten om, met oog op de toekomst, betere voetballers bij Ajax te laten komen. Dit kost Ajax relatief gezien weinig geld, en mocht bij de volgende "transferwindow" een toptalent binnenwandelen, dan klapt iedereen in de handen hoe ze dit toch voor elkaar hebben gekregen. Het is alleen aan RvdB om Raiola, Lemic & Petrovic hun invloed binnen de deuren van de Arena te beperken. Je moet gewoon baas in eigen huis blijven.
Daarom pleitte ik al eerder voor iemand met gezag voor op de stoel als TD zijnde.. Die moet er gewoon komen. Zo creëert RvdB meer draagvlak (macht) voor het eigen Ajax-bestuur. En verminder je de invloeden van buitenaf..
Het is te hopen RvdB dit oogluikend heeft toegelaten om, met oog op de toekomst, betere voetballers bij Ajax te laten komen. Dit kost Ajax relatief gezien weinig geld, en mocht bij de volgende "transferwindow" een toptalent binnenwandelen, dan klapt iedereen in de handen hoe ze dit toch voor elkaar hebben gekregen. Het is alleen aan RvdB om Raiola, Lemic & Petrovic hun invloed binnen de deuren van de Arena te beperken. Je moet gewoon baas in eigen huis blijven.
Daarom pleitte ik al eerder voor iemand met gezag voor op de stoel als TD zijnde.. Die moet er gewoon komen. Zo creëert RvdB meer draagvlak (macht) voor het eigen Ajax-bestuur. En verminder je de invloeden van buitenaf..
Chris a.k.a Giiser
Ik zie deze column van ko nergens op ajaxtalk (maar misschien kijk ik niet goed). Ik vind het een meesterlijk uitgedrukte, messcherpe en inktzwarte analyse van de huidige staat van onze club. Ajax is Ajax niet meer, in het huidige tijdsgewricht gedwongen zijn ziel te verkopen aan de duivel van het grote geld. De mega-salarissen, de macht van de zaakwaarnemers, de onmogelijkheid om een team te bouwen, de falende opleiding, de impotente scouting...
Op verschillende plaatsen is hetzelfde deprimerende verhaal te lezen.
En...genieten jullie ook zo van Co Adriaanse bij Studio Voetbal en hoe hij daar aan tafel steeds het gesprek overneemt? Komt dan bij jullie ook de gedachte op: als Jol niet heel snel gaat oogsten (kampioen wordt), dan is duidelijk wie het mag overnemen...
Ajax moet weer Ajax worden! Dat blijven we roepen, in alle tragiek.
Op verschillende plaatsen is hetzelfde deprimerende verhaal te lezen.
En...genieten jullie ook zo van Co Adriaanse bij Studio Voetbal en hoe hij daar aan tafel steeds het gesprek overneemt? Komt dan bij jullie ook de gedachte op: als Jol niet heel snel gaat oogsten (kampioen wordt), dan is duidelijk wie het mag overnemen...
Ajax moet weer Ajax worden! Dat blijven we roepen, in alle tragiek.
Bij een jubileum
Vreemd eigenlijk, hoe de dingen werken.
Ik ken niemand die het voetbal anno 2009 leuker vindt dan het voetbal van vroeger. De megatransfers, de multimiljonairs, de zaakwaarnemers, de bestuurders en directeuren die niets met voetbal hebben, de beursnoteringen, Engelse clubs die geen Engelsman meer opstellen, steeds verder uitdijende EK′s, WK′s en Europese clubtoernooien... Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "Heerlijk, wat is dat voetbalwereldje toch authentiek en menselijk geworden. Echt een stuk leuker dan vroeger!"
Maar toch voltrekken de processen zich, en je vraagt je in je supportersnaïviteit af: waarom eigenlijk? Hoe kan het dat een sport zich onstuitbaar en onomkeerbaar ontwikkelt in een richting die niemand prettig vindt?
Het is een paradoxale tragiek: wij, de liefhebbers, hebben de afbraak van ons favoriete spelletje (en van onze favoriete clubs) in feite zelf gefinancierd. Omdat we zo van voetbal houden, is het spel interessant voor grote sponsors geworden. Door de komst van die sponsors (en de tv) valt er voor bestuurders en spelers verschrikkelijk veel geld in het voetbal te verdienen. En dan dringen de verkeerde gasten vanzelf binnen. Waar veel geld te verdienen valt, nemen opportunistische premiejagers vroeg of laat de zaak over en proberen ze financieel het maximale eruit te wringen. Dat de authentieke liefhebberscultuur daarbij sneuvelt, is onbelangrijk: om iets dat je nooit gekend hebt, hoef je ook niet te treuren.
Ook bij Ajax heeft dat proces zich voltrokken. Niemand vindt het Ajax van 2009 leuker, authentieker en charmanter dan het Ajax van 1980 of 1960. Maar toch is het de afgelopen 22 jaar zo gelopen als het gelopen is. Ergens onderweg hebben mensen het genereren van veel geld tot prioriteit verheven, en hebben ze (ook voor zichzelf) het salarisniveau ingesteld dat nu normaal is. Ergens onderweg is er achter álle bedragen in de voetballerij (begrotingen, transfersommen, salarissen, prijzen van kaartjes) een extra nul verschenen. Tegen onze wil, maar ook dankzij onze eeuwige belangstelling. Het voetbal? We loved it to death, zoals de Engelsen zeggen.
In theorie zouden we het voetbal (en Ajax) op omgekeerde wijze weer kunnen terugclaimen. Als álle voetballiefhebbers van de hele wereld de sport een paar jaar lang totaal, maar dan ook volledig zouden boycotten (geen kaartjes kopen, geen tv kijken, de website niet bezoeken; helemaal niks), dan blijven de stadions leeg, haken de sponsors en tv-zenders af, imploderen de begrotingen, kun je in het voetbal niet meer rijk worden, en dan zoeken de mensen die alleen voor het geld op deze sport afkwamen vanzelf een nieuwe sector uit om te exploiteren. Dan blijven de oude verenigingen als lege hulzen achter en heeft het voetbal een schone lei.
In theorie is zo′n nieuwe start mogelijk, maar in de praktijk natuurlijk niet: de geldjongens hebben de wereld van het voetbal inmiddels zo ingericht dat je ze er niet meer uit krijgt, en bovendien krijg je het niet voor elkaar dat alle liefhebbers tegelijk tot zo′n boycot overgaan. We zijn dus gedoemd ons favoriete spelletje met zijn allen om zeep te helpen, al willen we het eigenlijk niet.
Het enige dat wat we - op weg naar de afgrond - kunnen doen, is ons verenigen in onafhankelijke liefhebbersverenigingen als de AFCA Supportersclub, en vechten voor kleine dingetjes: voor rood-witte stoeltjes in de ArenA, voor betaalbaar eten en drinken, tégen de steeds hogere toegangsprijzen. We kunnen ons opwerpen als cultuurbewakers. We kunnen de club duidelijk maken dat we, als we dan toch niks winnen, liever onze eigen Robbert Schilder rare dekkingsfouten zien maken dan Thimothée Atouba. En dat we op de rechtervleugel liever Daniël de Ridder hadden zien falen dan Kennedy Bakirçioglü. Dan waren we als topclub misschien ook wel gekapseisd, maar in elk geval op onze eigen voorwaarden.
Het voetbal is overgenomen door mensen die ermee zijn gaan speculeren, en dat is voor veel clubs (waaronder Ajax) verkeerd uitgepakt. Ooit hadden we een prachtvereniging én grote successen. Dat die successen konden stoppen, wisten we. Hoort bij sport. Maar achteraf hadden we niet toe moeten staan dat mensen de prachtvereniging hebben opgeofferd omdat ze meenden dat we alleen dan de grote successen konden behouden. Dertien jaar later hebben we namelijk niks meer: geen prachtvereniging én geen successen. We hebben gegokt en verloren. "Helemaal niets in Amsterdam."
Alles wat we nu nog kunnen doen is ons groeperen en proberen in elk geval iets van de oude sfeer te herstellen. Zorgen dat we gehoord worden en dan maar hopen dat ze een beetje, een heel klein beetje naar ons luisteren. En als ze dat niet doen, kunnen we desnoods ooit proberen de vereniging AFC Ajax los te scheuren van het ArenA-bedrijf en opnieuw beginnen met een "club van de fans", zoals dat in Engeland tot AFC Wimbledon en FC United of Manchester heeft geleid. Saamhorigheid is altijd belangrijk, zelfs als je al verloren hebt. De AFCA Supportersclub is ons vehikel. Iedere Ajacied zou lid moeten zijn.
Ik feliciteer de AFCA Supportersclub met het tienjarig bestaan en wil alle Ajacieden bedanken die zich de laatste tien jaar, namens deze vereniging én haar voorlopers, hebben ingezet voor de Ajax-cultuur en de Ajax-supporters. Jullie deden en doen ongelooflijk belangrijk werk, waar ik diep voor buig. Het verminkingsproces dat zich de voorbije tien jaar in het voetbal (en bij Ajax) heeft voltrokken, hebben jullie niet kunnen keren. Maar jullie hebben gedaan wat in jullie macht lag. Bedankt en keep up the good work. Jullie verdienen onze steun.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.