Ze Eduardo

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

martijn401

Re: Ze Eduardo

Bericht door martijn401 » di sep 01, 2009 3:47 pm

Het zal bij andere clubs niet zoveel anders gaan toch Thomas?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 3:48 pm

Het zal bij heel veel clubs inderdaad zo gaan. Dit soort dingen zijn niet eens echt vreemd te noemen voor een wereld waarin zoveel geld omgaat.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 01, 2009 3:48 pm

Enganche schreef: Nogmaals, ik vind het prima dat InnerHarbour niet meegaat in mijn gedachtegang. Het is natuurlijk niet alsof ik de bankrekening van Jol heb bekeken en dat ik alles honderd procent zeker weet.
Mooi, ik ben blij dat je toegeeft dat je geen schijntje bewijs hebt en het zou je sieren als je ophoudt Jol te beschuldigen van zelfverrijking die o.a. inhoudt dat hij onze club opzadelt met spelers enkel en alleen voor zijn eigen gewin. Hartelijk dank.
YNWA

martijn401

Bericht door martijn401 » di sep 01, 2009 3:50 pm

Enganche schreef:Het zal bij heel veel clubs inderdaad zo gaan. Dit soort dingen zijn niet eens echt vreemd te noemen voor een wereld waarin zoveel geld omgaat.
Precies het is niet anders, niet mee doen is dodelijk helaas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 3:53 pm

InnerHarbour schreef:
Enganche schreef: Nogmaals, ik vind het prima dat InnerHarbour niet meegaat in mijn gedachtegang. Het is natuurlijk niet alsof ik de bankrekening van Jol heb bekeken en dat ik alles honderd procent zeker weet.
Mooi, ik ben blij dat je toegeeft dat je geen schijntje bewijs hebt en het zou je sieren als je ophoudt Jol te beschuldigen van zelfverrijking die o.a. inhoudt dat hij onze club opzadelt met spelers enkel en alleen voor zijn eigen gewin. Hartelijk dank.
Waarom reageer je niet even volwassen? Je geeft zelf al aan dat je niet helemaal snapt hoe zo'n deal met Zé Eduardo is beklonken, terwijl ik vlak voordat Ajax.nl ermee kwam voorspelde hoe het waarschijnlijk zal gaan. Je kan wel blijven roepen dat het allemaal toeval is, maar dat komt een beetje dommig over. Ik zeg overigens niet dat Jol Ajax opzadelt enkel en alleen voor zijn eigen gewin. Al is het in het geval van Atouba wel erg moeilijk te geloven dat hij er een goede speler in ziet. Verder verwijs ik je naar de vele anderen die met soortgelijke berichten naar buiten komen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 01, 2009 3:54 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 4:00 pm

Enganche schreef:
InnerHarbour schreef:
Waarom reageer je niet even volwassen? Je geeft zelf al aan dat je niet helemaal snapt hoe zo'n deal met Zé Eduardo is beklonken, terwijl ik vlak voordat Ajax.nl ermee kwam voorspelde hoe het waarschijnlijk zal gaan. Je kan wel blijven roepen dat het allemaal toeval is, maar dat komt een beetje dommig over. Ik zeg overigens niet dat Jol Ajax opzadelt enkel en alleen voor zijn eigen gewin. Al is het in het geval van Atouba wel erg moeilijk te geloven dat hij er een goede speler in ziet. Verder verwijs ik je naar de vele anderen die met soortgelijke berichten naar buiten komen.
Niet op reageren Thomas. Ik denk dat bijna iedereen hier jouw posts waardeert behalve hij. En als iemand zich ergert aan bepaalde opmerkingen moet hij deze maar in het rommelhok ter discussie stellen of gewoon 1 op 1 uitvechten voor de Arena :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 4:15 pm

Ajax Rules schreef:
LouisXIV & co schreef:Serieus: een 18-jarige speler huren voor een jaar, zonder koop-optie. Dan heb je internationaal gewoon de handdoek in de ring gegooid. Ik vind het een schande! Ajax-onwaardig.
Eens. Aan de andere kant kan ik me gewoon bijna niet voorstellen dat er GEEN optie is. Wat kan Ajax hier in Godsnaam voor belang bij hebben?
Ik denk dat Raiola de transferrechten van Zé Eduardo gewoon in eigen hand wil houden. Deze speler is dus alleen maar te huur, maar wellicht wel voor meerdere jaren.

Een aantal jaar terug was er volgens mij sprake van een soortgelijke situatie. Filipe Kasmirski werd toen gehuurd door Ajax, maar uiteindelijk niet gekocht. Vervolgens werd hij even gestald bij Rentistas (die tweede divisie club uit Uruguay waar ook de 'transfervrije' Lugano en Zé Roberto vast lagen) en achtereenvolgens verhuurd aan Real Madrid Castilla en Deportivo la Coruña. Gezien de band met Rentistas denk ik dat Figer zijn zaakwaarnemer moet zijn (geweest), maar dat weet ik niet zeker.

999

Bericht door 999 » di sep 01, 2009 4:40 pm

Enganche schreef:
999 schreef:Deze spelers worden gehuurd, dat zou dan betekenen dat AJAX Jol contant moet betalen ?.Deze spelers worden volgens mij ook nog ens voor een habbekrats gehuurd tot wat ze aan talent waard zijn, toch ?.

Ik zou dan wel eens willen weten hoe je dan die premie voor Jol ( en die zaakwaarnemer ) berekend ?.Immers de waarde van deze spelers weten toch alleen de sterren ?.
Ajax betaalt Jol in dit geval natuurlijk niet.

Maar goed, ik veroordeel het verder niet. En ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik Jol wil zwart maken. Hij moet zelf weten hoe hij handelt. Ik vind het prima. Ik stip alleen even aan hoe ik denk dat het gaat.
Maar nu snap ik het even niet.Ik bedoel wie betaald Jol dan.De suggestie wordt hier gewekt dat Jol bakken met geld verdient aan deze gehuurde spelers.Ik vraag me dan dus af waar haalt men dat geld dan vandaan ?.Uit de te betalen huursom, waarvan volgens mij niemand weet hoeveel die is.

Ik vind dus als iemand zoiets gaat roepen dat je dan eigenlijk ook met bewijzen moet komen, iemand, ook al is dat misschien niet de bedoeling, zwrat maken is zo gebeurd.En de gevolgen, of het nu waar of niet waar is, kunnen natuurlijk zodadelijk wel eens heftig zijn als blijkt dat deze spelers niet een twee drie presteren ..
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 01, 2009 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 01, 2009 4:49 pm

Vreemde vereniging dat Maga Esporte Club, via Google vind je alleen verwijzingen naar de transfer van Eduardo, meer niet!!!!!!

http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Ma ... rt=20&sa=N

Zonder dat SC levert het nauwelijks meer informatie op:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Ma ... rt=10&sa=N

Laat je Ajax weg uit die berichten, dan is het resultaat: 0

http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Ma ... eken&meta=

Wie heeft er wel informatie?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 4:54 pm

Stel een trainer haalt bepaalde spelers inderdaad via een bevriende zaakwaarnemer. Omdat het wel zo makkelijk is, omdat de spelers wel aardig of erg goed zijn, omdat hij er zelf misschien wat beter van wordt of misschien wel om meerdere van die redenen. Nogmaals, ik veroordeel het niet, maar ik geef alleen de mogelijkheid aan. Dan zou het niet logisch zijn die trainer daarvoor betaald wordt door z'n club, toch? Hij heeft immers al een salaris bij die club en daar moet hij dus z'n best voor doen. Maar je krijgt dus tegenstrijdige belangen op het moment dat de trainer ook bekende makelaars wil plezieren. Die makelaars hebben er ten slotte weer baat bij om het voor de trainer interessanter te maken om bepaalde spelers naar zijn club te halen.

Maga EC is een spookclub, Aristides.

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 01, 2009 4:59 pm

Maga EC is een spookclub, Aristides.
Met spelers onder contract die niet spelen???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 01, 2009 5:01 pm

Zé Eduardo is een talent voor de toekomst
Afbeelding
01 september 2009
José Eduardo de Araújo, beter bekend onder zijn voetbalnaam Zé Eduardo, is een talent voor de toekomst. De 18-jarige middenvelder wordt dit seizoen gehuurd van Maga Esporte Club SC. Een prettig gesprek met oud-Ajacied Wamberto gaf de doorslag voor de talentvolle middenvelder. Zé Eduardo koos voor Ajax en is voorlopig vooral te bewonderen als Jong Ajacied. Op de Toekomst.
Zé Eduardo behoort tot de grootste talenten van voetballand Brazilië. Niet voor niets speelde de middenvelder zijn wedstrijden al voor Cruzeiro én voor de Braziliaanse jeugdploeg voor spelers tot 20 jaar. Bij Cruzeiro speelde Zé Eduardo samen met een andere kersverse Ajacied: Kerlon. ,,Erg leuk dat we nu samen bij Ajax zitten’’, vertelt de op 16 augustus in Andradas geboren Ajacied over zijn drie jaar oudere landgenoot. Als Ajacied heeft Zé Eduardo het rugnummer 25 gekregen.

Wie is de voetballer-Zé Eduardo eigenlijk? De Braziliaan stelt zichzelf voor: ,,Ik heb een goede pass en ben een agressieve speler, dat laatste trouwens in de goede zin van het woord. Ik ben een speler die houdt van aanvallen én verdedigen. Allebei kan ik goed. Daarbij heb ik een enorme wil om te winnen.’’ Glimlachend: ,,Volgens mij zijn dat in het kort wel mijn kwaliteiten.’’

Met Martin Jol sprak Zé Eduardo over zijn rol binnen de selectie. Met de hoofdtrainer / manager besprak Zé Eduardo zijn taken en het Ajax-voetbal. In Brazilië zag hij al meerdere wedstrijden van Ajax op televisie. Vooral de kunsten van Luis Suarez hebben indruk op hem gemaakt.
,,Het was een goed gesprek’’, taxeert de aanwinst het gesprek met Jol. ,,Eigenlijk net als het gesprek dat ik eerder had met Wamberto. Hij vertelde me ook al mooie dingen over deze club. Daarbij heeft Wamberto natuurlijk zelf ook een mooie carriere bij Ajax gehad.’’

,,Ik ga hard werken en trainen om in topvorm te raken’’, kijkt Zé Eduardo, die woensdag dus begint bij Jong Ajax, alvast vooruit. De 18-jarige tekende een huurovereenkomst tot en met 30 juni 2010. ,,Woensdag train ik voor het eerst. Daar kijk ik echt naar uit. Ik kan bijna niet onder woorden brengen hoeveel zin ik heb om het veld op te gaan. Het begin is vandaag goed. Bij Ajax spelen is een droom die uitkomt. Ajax heeft zoveel grote spelers voortgebracht…’’
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di sep 01, 2009 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

sander

Bericht door sander » di sep 01, 2009 5:11 pm

Ajaciedjuh schreef:Gaat Wamberto ook weer spelen!? :ajaxsmiley.gif: (of bedoelt hij zijn zoon?)
Waar lees je dat? Staat nergens!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 01, 2009 5:14 pm

sander schreef:
Ajaciedjuh schreef:Gaat Wamberto ook weer spelen!? :ajaxsmiley.gif: (of bedoelt hij zijn zoon?)
Waar heb je het over? :hypocrite.gif: (na heel de dag F5-en gaat het lezen schijnbaar ook niet meer goed :blush.gif: )
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

sander

Bericht door sander » di sep 01, 2009 5:16 pm

Ajaciedjuh schreef:
sander schreef:
Waar heb je het over? :hypocrite.gif: (na heel de dag F5-en gaat het lezen schijnbaar ook niet meer goed :blush.gif: )
Was me idd het dagje wel... Maar helaas geen CV

Toppie

Bericht door Toppie » di sep 01, 2009 5:19 pm

Idd, maar wat we hebben gehaald op de CV is ook niet veel soeps , alleen die spits.

Ik neem toch aan dat bij de volgende trainer (waarschijnljk Blind) we achttien verdedigers halen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 5:30 pm

Enganche schreef:
Ajax Rules schreef:
LouisXIV & co schreef:Serieus: een 18-jarige speler huren voor een jaar, zonder koop-optie. Dan heb je internationaal gewoon de handdoek in de ring gegooid. Ik vind het een schande! Ajax-onwaardig.
Eens. Aan de andere kant kan ik me gewoon bijna niet voorstellen dat er GEEN optie is. Wat kan Ajax hier in Godsnaam voor belang bij hebben?
Ik denk dat Raiola de transferrechten van Zé Eduardo gewoon in eigen hand wil houden. Deze speler is dus alleen maar te huur, maar wellicht wel voor meerdere jaren.

Een aantal jaar terug was er volgens mij sprake van een soortgelijke situatie. Filipe Kasmirski werd toen gehuurd door Ajax, maar uiteindelijk niet gekocht. Vervolgens werd hij even gestald bij Rentistas (die tweede divisie club uit Uruguay waar ook de 'transfervrije' Lugano en Zé Roberto vast lagen) en achtereenvolgens verhuurd aan Real Madrid Castilla en Deportivo la Coruña. Gezien de band met Rentistas denk ik dat Figer zijn zaakwaarnemer moet zijn (geweest), maar dat weet ik niet zeker.
Vergeet trouwens niet dat Alex uiteindelijk ook gewoon een paar jaar is gehuurd door PSV. Alleen moet Ajax meer openheid van zaken geven dan PSV destijds deed. Niet dat ik de spelers met elkaar wil vergelijken, want Alex was op dat moment al een grote jongen in Brazilië.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 01, 2009 7:16 pm

Eduardo drinkend in de kantine op de Toekomst. Ziet er op deze foto ouder uit dan achttien.
Afbeelding

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2009 7:17 pm

Aan de transfers van Atouba, die Brazilianen en Pantelic zit een luchtje, volledig met Enganche eens. De manager van Ajax (Jol) haalt die Brazilianen via de zaakwaarnemer van diezelfde Jol. Ja, Enganche is gek, Jol en Raiola zullen daar niet beter van worden. Die 2 denken natuurlijk enkel en alleen aan het belang van hun geliefde Ajax. :hypocrite.gif:

Raiola staat binnen Ajax post Zlatan, Grygera en Maxwell natuurlijk sowieso bekend om zijn business moraal. :excited.gif:

Fredje Tongpiercing van PSV haalt Engelaar naar Twente, Schalke en PSV. Doet ie natuurlijk omdat Engelaar bij S04 zo'n verpletterende indruk maakte. Toch?!

Die Joego die PSV net binnen heeft gehaald, zou daar ook een binnen PSV niet onbekend netwerkje achter kunnen zitten? :biggthumpup.gif:
Aristides schreef: Met spelers onder contract die niet spelen???
Een soort van umbrella company.

Zé Roberto's contract bij Bayern liep af. Hij ging transfervrij naar HSV... nadat HSV 4 miljoen had overgemaakt naar een uruguyaanse club met als eigenaar de heer Figer, de zaakwaarnemer van Zé.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 01, 2009 8:13 pm

Er zit inderdaad een luchtje aan, een 'talent voor de toekomst' voor 1 jaar huren, dat is in principe waanzin. Ik weet de ins and outs niet dus is het onmogelijk te beoordelen of Ajax er goed aan doet. Er zit in ieder geval een goede kop op deze Braziliaan, jong, fysiek sterk, talentvol. Zou mooi zijn als deze man voor langere tijd furore gaat maken in Amsterdam.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 01, 2009 8:24 pm

Los van wat voor een constructie er nu is bedacht. Je moet als club toch wel iets meer zekerheid hebben dan een 1 jarige deal. Zeker als het gaat om een speler die nog een leerproces door zal moeten voor hij een eventuele meerwaarde kan zijn.

Als je een transfersom niet kunt of wilt betalen is huur best een optie. Kijk, als zo'n Pantelic gewoon een jaar presteert en daarmee mede voor een titel zou zorgen is het gewoon een goede deal geweest. Maar voor een speler die begint bij Jong Ajax ligt dat wat mij betreft toch wat anders. Dadelijk ben je hem een jaar aan het opleiden en heeft een andere club er profijt van. Daar komt dan nog bij dat dit dan weer ten koste gaat van de ontwikkeling van je eigen talent.

Ik kan daarom eigenlijk niet geloven dat je als club akkoord zou gaan met deze deal. Er moet toch wel iets meer bedongen zijn?
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 01, 2009 8:35 pm

Gatverdamme, de maffia is nu echt helemaal binnen bij onze club
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di sep 01, 2009 8:39 pm

Als je maar de baas blijft en dat zie ik vdBoog wel snappen. Hij heeft het verkeerde voorbeeld (PSV) gezien.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 01, 2009 8:40 pm

Hou nou toch op Neef, wat moet Ajax in hemelsnaam met drie spelers voor één jaar?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie