Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Daily Blind

Re: Belgie

Bericht door Daily Blind » ma aug 31, 2009 9:34 am

Idd erg smerige overtreding. Later die wedstrijd is Polak er ook nog uitgekelegd en moet warschijnlijk met een ernstige knie blessure ook maanden missen..

Mano

Bericht door Mano » ma aug 31, 2009 1:36 pm

hier een stukje, let op reactie van de coach... ook niet misselijk

[
'Ik speel echt geen voetbal om benen te breken'[/b]
Geschreven op maandag, 31 augustus om 07:59
De overtreding van Axel Witsel op het been van Marcin Wasilewski zal ongetwijfeld nu al een van de meest veelbesproken momenten van het seizoen in België gaan worden. De middenvelder van Standard Luik was zondag in de topper met Anderlecht (1-1) te laat bij de bal en trapte het been van de Pool doormidden. "Ik heb dit niet met opzet gedaan. Ik speel geen voetbal om benen te breken, ik speel voetbal voor het spelletje." "Geloof me, dit was echt niet met opzet", liet de Belgisch international, die direct een rode kaart kreeg, na afloop optekenen. "We gingen beiden naar de bal, en ik raak zijn been. Dat is jammer. Ik wil me bij deze excuseren bij Wasilewski. Ik heb hem binnen nog gezocht, maar hij was al weg toen ik nog in de kleedkamer zat. Ik ben geen slecht persoon, dit was een ongeluk. We zullen wel zien wat voor mij de gevolgen zijn."

Standard-coach Laszlo Bölöni was boos toen een journalist hem de beelden wilde tonen, en vroeg of hij gelijkenissen zag met een identiek geval van vorig jaar tussen Wesley Sonck en Marcos. "Witsel huilde in de kleedkamer. Ik feliciteer u met uw opmerkzaamheid om dat geval op te rakelen. Wat u niet zegt, is dat er voor het incident twee fouten op ons onbestraft bleven. Ik kijk er wel naar als ik dat wil."

"Dit was geen voetbalwedstrijd", vond Anderlecht-coach Ariel Jacobs. "Er zijn twee aanslagen gepleegd op Anderlecht-spelers. Mijn spelers waren aangeslagen bij de rust, ik merkte een vorm van ontreddering, het was een begrafenisstemming. Ik wik en weeg mijn woorden: hopelijk betekenen deze blessures niet het einde van de carrières van Wasilewski en Jan Polak." De laatste heeft mogelijk zijn kruisbanden gescheurd.

Anderlecht-voorman Herman Van Holsbeeck was woedend. "Ik zag fouten van onze tegenstander die op een voetbalveld niet kunnen. Enkele maanden geleden sloeg Sinan Bolat Mbark Boussoufa het ziekenhuis in en nu zijn twee spelers van ons voor maanden out. Het is niet omdat je twee keer op rij kampioen bent, dat je een grote club bent. Je moet een bepaalde ethiek uitdragen en die heb ik hier niet gezien."
Ooh? 2 fouten? ja dan mag je z'n been doormidden breken... sorry, my bad!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 31, 2009 2:20 pm

Zo een speler moeten ze verbieden om te reageren. Vieze hond
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma aug 31, 2009 2:22 pm

Zlatan Son of God schreef:Idd erg smerige overtreding. Later die wedstrijd is Polak er ook nog uitgekelegd en moet warschijnlijk met een ernstige knie blessure ook maanden missen..
Polak heeft z'n kruisbanden afgescheurd. Die zijn ze ook een lange tijd kwijt inderdaad.

Gelukkig geen einde van z'n carrière.
"Wasilewski staat minstens tien maanden aan de kant"

Het seizoen van Marcin Wasilewski zit erop. De Poolse verdediger liep zondag na een doodschop van Gouden Schoen Axel Witsel een dubbele open scheen- en kuitbeenbreuk en is minstens 10 tot 12 maanden buiten strijd.

Wasilewski onderging zondagnacht al een eerste ingreep. De zware breuk werd dor het medische team schoongemaakt. “Hij zal nu ook enkele dagen antibiotica toegediend krijgen om het risico op infecties te verkleinen”, laat Anderlecht weten.

“Pas over vijf à zes dagen zal Wasilewski definitief geopereerd worden. Nu staat al vast dat hij minstens tien tot twaalf maandan buiten strijd zal zijn.”

Ook in verband met Jan Polak kreeg paars-wit slecht nieuws. De Tsjech scheurde in een duel met Igor De Camargo de voorste kruisbanden van zijn rechterknie en is zes maanden niet inzetbaar.
Bron: Voetbalkrant.com

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 31, 2009 7:25 pm

Zaak voor de strafrechter, niet voor de tuchtcommissie.

Op figuren als Witsel en Bouazouan zou tbs van toepassing moeten zijn.

Khraa

Bericht door Khraa » ma aug 31, 2009 7:29 pm

De reactie van Jovanovic was overigens wel mooi. Zoals een slimme voetballer hoort te reageren.

http://www.nieuws.be/nieuws/Jovanovic_w ... a3674.aspx
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 31, 2009 7:31 pm

Werd niet goed toen ik de beelden zag. En let op... ik wil dit absoluut niet goedpraten!!! Maar als hij dat been had gemist, en het niet gebroken was, had hij wellicht rood gehad en 3 wedstrijden schorsing. Had je er verder niemand over gehoord. Zelfde intentie, ander verhaal.

Maar nogmaals... die beelden... DAMN!
Op naar de vierde ster!

Feest

Bericht door Feest » ma aug 31, 2009 7:44 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 31, 2009 7:51 pm

Helemaal eens. Alleen ik probeer ermee aan te geven dat er nu moord en brand wordt geschreeuwd omdat het weer een keer fout gaat. Ze moeten gewoon dit soort overtredingen (ook als het 'goed' afloopt) aan gaan pakken.
Op naar de vierde ster!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 1:33 pm

wimpey schreef:Zaak voor de strafrechter, niet voor de tuchtcommissie.

Op figuren als Witsel en Bouazouan zou tbs van toepassing moeten zijn.
Ik vond die van Bouazouan nog steeds niet opzettelijk.. misschien heb ik het wel fout hoor. Witsel is gewoon een crimineel. Kan Anderlecht Standaard laten betalen voor de kosten van salaris, vervanging etc?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 1:33 pm

Pride of Amsterdam schreef:Helemaal eens. Alleen ik probeer ermee aan te geven dat er nu moord en brand wordt geschreeuwd omdat het weer een keer fout gaat. Ze moeten gewoon dit soort overtredingen (ook als het 'goed' afloopt) aan gaan pakken.
Helemaal mee eens. En niet 3 wedstrijden, gewoon een stuk of 12
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 1:35 pm

Als ik die reacties lees van die spelers van Standard hoop ik dat er een vliegtuig op dat veld neerstort de komende wedstrijd. Stelletje teringmongolen!! Als de scheidsrechter fluit voor een eerdere overtreding was het niet gebeurd... HOE VERZIN JE HET?
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » di sep 01, 2009 4:18 pm

Bond schorst Axel Witsel tot en met 23 november

De bond heeft Axel Witsel voor zijn tackle op Marcin Wasilewski geschorst tot en met 23 november. Dat zijn tien speeldagen en één bekermatch. De Standard-speler moet ook een boete van 2.500 euro betalen. De KBVB zal het dossier van Witsel overmaken aan de Europese bond UEFA en de wereldbond FIFA. De kans bestaat dus dat die twee bonden de sanctie overnemen.

Het bondsparket had een schorsing tot 16 november gevraagd en boete van 250 euro geëist. Het Sportcomité ging in zijn uitspraak dus nog verder. Het legde Axel Witsel ook een boete van 2.500 euro op.

Witsel was samen met Standard-directeur François (zie foto) naar de KBVB gegaan om zich te verdedigen. "Ik aanvaard de mogelijke sancties. Maar wie me kent, weet dat ik dit niet met opzet heb gedaan", herhaalde Witsel.

"Ik wil mijn medeleven betuigen aan Marcin Wasilewski en zijn familie en me zo snel mogelijk bij hem in het ziekenhuis gaan verontschuldigen", beloofde de Gouden Schoen.

Pierre François vroeg in zijn pleidooi aan het Sportcomité om "de fout van Witsel te beoordelen en niet de gevolgen van de tackle." Na de eis van het bondsparket stonden Witsel en François nog even de pers te woord en daarna vertrokken ze weer naar Luik. Ze wachtten de definitieve uitspraak van het Sportcomité in Brussel niet af.

Witsel en Standard kunnen nog tot donderdagmiddag in beroep gaan tegen de sanctie van de KBVB. Of ze dat ook daadwerkelijk zullen doen, is twijfelachtig.

Publiek aan bondsgebouw scheldt Witsel uit
Er was zeer veel aandacht voor de zitting in het bondsgebouw, zowel bij de pers als "het gewone publiek". Daarom was een twintigtal politieganten opgetrommeld om de rust te bewaren.
Aan de ingang van het bondsgebouw waren zo'n 30 mensen samengetroept die Witsel bij zijn aankomst uitjouwden. De speler van Standard kreeg scheldwoorden als "assassin" (moordenaar) over zich heen.

Standard-directeur François roept op tot kalmte
In de rand van de zitting riep Standard-directeur Pierre François op tot kalmte. Hij vindt het ongepast dat Witsel wordt omschreven als de "beul" van de Belgische velden.

"Axel werd de laatste tijd omschreven als de meest elegante speler op onze velden. Nu is hij plots een "beenhouwer". Dat kan toch niet? De fase zelf was er een die vrijwel elke week in ons land te zien is. Alleen waren de gevolgen nu wel dramatisch", zegt François.

"De hetze tussen Standard en Anderlecht moet trouwens stoppen. De clubs komen al jaren goed overeen, maar nu staan we met getrokken messen tegenover elkaar. Iedereen moet kalmeren, ook de pers."
http://www.sporza.be
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 01, 2009 5:43 pm

Standard in beroep tegen 10 speeldagen schorsing voor doodschop
dinsdag 01 september 2009Auteur: bla
Standard in beroep tegen 10 speeldagen schorsing voor doodschop

VorigeVolgendeHet sportcomité van de Belgische voetbalbond heeft Standard-speler Axel Witsel een schorsing opgelegd tot 23 november en een boete van 2500 euro. De schorsing komt overeen met 10 speeldagen en 1 bekerwedstrijd. Standard gaat in beroep tegen de beslissing.
Een kopie van het dossier wordt overgemaakt aan de Europese voetbalbond UEFA die de sanctie waarschijnlijk zal overnemen.

Als UEFA de sanctie overneemt, mist Axel Witsel ook de eerste vier wedstrijden van Standard in de Champions League tegen Arsenal, AZ en Olympiakos.

Ook de FIFA krijgt een kopie. Witsel zit momenteel internationaal nog een schorsing van vier speeldagen uit voor zijn rode kaart van begin april in de WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Bosnië-Herzegovina.

Het Sportcomité tilde zwaar aan de daad van Witsel en strafte de Luikenaar strenger dan bondsprocureur René Verstringhe geëist had. Die vroeg eerder op de dag immers een schorsing tot 31 december (waarvan effectief tot 16 november) en een boete van 250 euro.

De delegatie van Standard was al vertrokken uit het bondsgebouw en werd via fax op de hoogte gebracht van de uitspraak. Rond 18u liet de club via hun website weten dat ze in beroep gaan tegen de uitspraak. De sanctie is veel zwaarder dan gebruikelijk, vindt Standard. 'Aangezien deze straf veel hoger is dan gebruikelijk en er in de beslissing met verscheidene argumenten van Standard geen rekening gehouden werd, hebben we besloten in beroep te gaan', aldus de Rouches op hun website.

Intentie

Zowel het bondsparket, scheidsrechter Jerome Nzolo als Standard-directeur Pierre François, die Witsel vertegenwoordigt, waren het erover eens dat de speler niet de intentie had een ernstige blessure te veroorzaken.

De bondsprocureur wees er wel op dat Witsel voorheen een speler was die weinig fouten maakte, maar sinds 2009 plots zware overtredingen begaat. Hij verwees daarbij onder meer naar de rode kaart van Witsel in de interland tegen Bosnië-Herzegovina. De procureur stelde vast dat de vijandige sfeer die heerst onder clubleiders en trainers mogelijk is overgeslaan op de speler.

Pierre François vindt het eigenlijk veel te vroeg om de strafmaat voor Witsel te beoordelen. De directeur van Standard verklaarde dat Witsel al veroordeeld is door de pers terwijl hij nooit eerder een rode kaart kreeg in de Belgische competitie. François deelde foto's uit in de zaal waaruit moet blijken dat Witsel wel degelijk de bal speelde en niet het been. Hij benadrukte dat in dit geval niet mag gekeken worden naar de gevolgen van de actie, maar eerder naar de intentie.

Volgens François is op de beelden ook te zien hoe Nzolo eerst geel wou geven, maar bij het zien van de ernst van de blessure toch rood trok.

Dubbele open beenbreuk

Standard-speler Axel Witsel schopte zondagavond zijn collega van Anderlecht Marcin Wasilewski een open dubbele beenbreuk.
de standaard

:baaa.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 01, 2009 5:45 pm

Terechte schorsing. Wel komt AZ weer lekker makkelijk weg. Eduardo van Arsenal waarschijnlijk geschorst, Witsel er niet bij.

Het komt ze weer aanwaaien in Alkmaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 01, 2009 5:59 pm

Ajax mag ook niet klagen, met twee zwaar geblesseerde spelers bij Anderlecht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 01, 2009 6:00 pm

Wel twee prutsers alleen.

Duke

Bericht door Duke » di sep 01, 2009 6:04 pm

Ook allebei basisspeler, en international. Zo slecht zullen ze dus niet zijn.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 01, 2009 6:08 pm

Atouba is ook international.

Zeker die Wasilewski kan er normaal gezien weinig van. Moet het vooral hebben van schoppen en ellebogenwerk.

Duke

Bericht door Duke » di sep 01, 2009 6:12 pm

Dan zal Pantelic wel blij zijn dat ie niet meedoet.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 01, 2009 6:42 pm

Standard gaat dus gewoon doodleuk in beroep. Onvoorstelbaar zeg. Dan maak je als club dus echt een hele slechte beurt.

De wedstrijden tussen Anderlecht en Standard zijn de laatste tijd sowieso al bikkelhard. In de beslissingswedstrijden om het kampioenschap was het niet anders. In plaats van in beroep te gaan zou Standard er beter aan doen om het gedrag te veroordelen en een oproep te doen aan de spelers om elkaar op een normale manier te bestrijden.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di sep 01, 2009 6:43 pm

De sponsor zal ook niet blij zijn met dit gedrag.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » di sep 01, 2009 9:23 pm

Haal die club aub uit alle competities. Geef die speler een levenslange schorsing, klaag hem aan voor doodslag en laat hem de rest van zijn leven betalen aan het slachtoffer. Maar goed, in Belgie zijn ze niet zo'n ster in het afhandelen van dit soort zaken.

Frank

Bericht door Frank » di sep 01, 2009 9:29 pm

Ik vraag me af of we in Nederland beter zijn in het afhandelen van dit soort zaken, dus waarom die opmerking over Belgie?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

goodfella

Bericht door goodfella » di sep 01, 2009 9:31 pm

Frank schreef:Ik vraag me af of we in Nederland beter zijn in het afhandelen van dit soort zaken, dus waarom die opmerking over Belgie?
Omdat ze in dat land helemaal niets kunnen.

Plaats reactie