De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Moderator: mods
Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Ja, maar hier wordt hij een stuk hoger aangeslagen dan daar, heb ik begrepen. Hij maakt ook zijn foutjes.
Het stinkt aan alle kanten!
ANCvitanich door River Plate en San Lorenzo aangemeld bij Argentijnse bond
21 augustus 2009 RvN
Dario Cvitanich staat nadrukkelijk in de picture van Argentijnse clubs. Nadat eerder Boca Juniors openlijk interesse toonde voor de spits van Ajax en weer afhaakte, hopen nu River Plate en San Lorenzo op zijn komst. Clubs in Argentinië moesten gisteren hun spelerslijst overleggen bij de Argentijnse bond om spelers speelgerechtigd te krijgen. Daarbij was het mogelijk om spelers op te nemen met wie de club nog rond hoopt te komen. Beide clubs namen op die lijst Cvitanich op. Bij San Lorenzo komt hij alleen in beeld indien spits Bergessio de komende dagen naar het buitenland vertrekt. Voor de aanvaller is veel interesse.
Ajax Netwerk
Of Ajax Cvitanich überhaupt wil laten gaan is onbekend. De actie om Cvitanich in te schrijven suggereert echter dat de clubs aanleiding hebben te vermoeden dat een transfer tot de mogelijkheden behoort.
een columnist van VI zei het goed: In Nederland moeten we leren vernederen.Arwin schreef:Probleem is ook geweest dat we ieder jaar een nieuwe trainer hebben. Iedere nieuwe trainer wil zijn eigen oordeel over deze spelers vormen in de voorbereiding (hij heeft ze al, nieuwe spelers krijgen is altijd lastig). Na de voorbereiding trekt iedere trainer wel de conclusie dat hij de oorlog niet gaat winnen met spelers als Ogararu en Kennedy. Verkopen wordt echter steeds lastiger, daar hebben we ieder seizoen welgeteld 2 weken voor tot het einde van het transferseizoen.
Wanneer Ajax harde duidelijkheid verschaft aan bepaalde spelers en hun zaakwaarnemers (je vertrekt deze zomer, punt) moet het wel mogelijk zijn spelers als Ogararu, Sno en Kennedy te slijten. Gewoon aanbieden bij iedere club in Engeland (ook first division), Zweden, Noorwegen, Roemenie, Duitsland etc. Goede kans dat er een club in paniek is die weleens toehapt. Het gaat Real Madrid ook goed af. Desnoods bieden we een soort compensatie aan voor het verlies aan salaris wat ze zullen lijden bij een transfer. Alles beter dan die gasten nog tot 2012 of weet ik wanneer nog onder contract te hebben staan.
Het is sowieso bizar dat we drie rechtsbacks onder contract hebben, waarvan de twee reserves (Silva en Ogararu) allebei zo slecht zijn, dat ze Van der Wiel simpelweg niet kunnen vervangen wanneer hij zo'n slechte wedstrijd speelt als afgelopen zondag.
Bij Real hebben ze dat goed door, dat is de enige manier dat je van voetballers af komt.
geef vd Vaart geen rugnummer en laat hem met de A1 mee trainen en hij rent naar zijn zaakwaarnemer...
Moet Ajax ook doen met een aantal spelers, geen rugnummers, mee laten ballen met de A1 en vol in de uitverkoop.
die ego's tot het bod vernederen en dan zijn ze binnen een maand weg.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Vind ik geen prettige benadering.
Ajax moet niet zo gemakkelijk contracten uitdelen. Als we geen Snootjes kopen, hoeven we later ook niet van ze af.
Ajax moet niet zo gemakkelijk contracten uitdelen. Als we geen Snootjes kopen, hoeven we later ook niet van ze af.
Die aanpak werkt misschien bij toppers die elders ook een dik contract kunnen tekenen. Maar als een speler zelf ook wel snapt dat hij nergens meer gaat verdienen. Dan blijft hij zitten.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel snap ook. Je tekent allebei met je volle verstand (al vraag je dat soms wel af) een contract. Als de club zo gek is om jou dat dikke salaris aan te bieden. Moet jij dan als matige speler jezelf in je zwaard storten in het belang van de club? Die jongens hebben toch helemaal geen band met Ajax? Het zijn broodvoetballers en als ze bij ons meer krijgen als bij een ander dan blijven ze zitten.
Enige uitzondering zou een jonge speler kunnen zijn die in het belang van zijn loopbaan kiest voor speeltijd. Maar dat zal hij dan bij voorkeur in een verhuurconstructie doen met behoud van dat dikke salaris.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel snap ook. Je tekent allebei met je volle verstand (al vraag je dat soms wel af) een contract. Als de club zo gek is om jou dat dikke salaris aan te bieden. Moet jij dan als matige speler jezelf in je zwaard storten in het belang van de club? Die jongens hebben toch helemaal geen band met Ajax? Het zijn broodvoetballers en als ze bij ons meer krijgen als bij een ander dan blijven ze zitten.
Enige uitzondering zou een jonge speler kunnen zijn die in het belang van zijn loopbaan kiest voor speeltijd. Maar dat zal hij dan bij voorkeur in een verhuurconstructie doen met behoud van dat dikke salaris.
Nil volentibus arduum
Ik begrijp het ook wel. En ik denk dat niemand op AT zomaar een paar miljoen in het water zou gooien alleen omdat zijn werkgever dat graag wil. Ik neem die spelers echt niets kwalijk. Sterker nog, ik geef ze groot gelijk.
Clubs delen die langjarige contracten niet uit om de speler een plezier te doen, ze willen profiteren als de speler meer waard wordt. Daarmee nemen ze welbewust het risico dat de speler helemaal niet meer waard wordt. Je kunt ook gokken en verliezen.
Clubs delen die langjarige contracten niet uit om de speler een plezier te doen, ze willen profiteren als de speler meer waard wordt. Daarmee nemen ze welbewust het risico dat de speler helemaal niet meer waard wordt. Je kunt ook gokken en verliezen.
Precies. Het kan natuurlijk niet alleen maar om het belang van de club gaan.
Als Ajax dat doet wil er binnenkort helemaal geen speler meer naar Ajax komen. Buiten dat het natuurlijk zeer verwerpelijk zou zijn. Real kan doen en laten wat het wil. Spelers zullen toch altijd van Real blijven dromen.Mano schreef:een columnist van VI zei het goed: In Nederland moeten we leren vernederen.
Bij Real hebben ze dat goed door, dat is de enige manier dat je van voetballers af komt.
geef vd Vaart geen rugnummer en laat hem met de A1 mee trainen en hij rent naar zijn zaakwaarnemer...
Moet Ajax ook doen met een aantal spelers, geen rugnummers, mee laten ballen met de A1 en vol in de uitverkoop.
die ego's tot het bod vernederen en dan zijn ze binnen een maand weg.
Probeerde Ajax niet om Perez zo te behandelen en mocht dat van een of andere arbitragecommissie? Ben de uitspraak vergeten!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Laat maar naar Nijmegen komen....'Interesse voor Kennedy, Oleguer en Ogararu'
27 augustus 2009 RvN
De Telegraaf meldt dat op de laatste dagen voor het sluiten van de transfermarkt interesse is ontstaan voor Kennedy, Oleguer en Ogararu. Voor Kennedy Bakircioglu zou NEC zich gemeld hebben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Het is gewoon kut dat die salarissen (eisen) van die gasten zo hoog zijn anders is het een stuk makkelijker om te onderhandelen.
Laat het een les zijn voor Ajax, ga met prestatiecontracten werken! Geef die jongen bij behalen deelname CL een ton de man o.i.d. Zo zijn er wel meer constructies te bedenken.Toppie schreef:Het is gewoon kut dat die salarissen (eisen) van die gasten zo hoog zijn anders is het een stuk makkelijker om te onderhandelen.
Gerucht: 'Vitesse bezig met Sno'
27-08-09
Volgens diverse berichten uit de wandelgangen (o.a. Vitesse forum) zou Vitesse 'bezig' zijn om Evander Sno te willen huren/kopen van Ajax. De middenvelder mag bij een goed bod vertrekken. De op 9 april geboren Dordrechtenaar debuteerde bij Ajax op 21 augustus 2008 met een 2-1 verlies tegen Willem II. Daarvoor speelde Sno bij Celtic en Feyenoord.
AjaxF-side.NL
Ajax zou wel mee willen werken aan een verhuur/verkoop omdat Sno op de voorbereiding na nog geen wedstrijd gespeeld heeft.
Ja , dat is echt het nivo SNO SNOVI

Atouba kan per direct weg. Wat een nul, zeg. 

Laat het waar zijnAjax en Bristol in onderhandeling over Sno
30-08-09
Bristol City is met Ajax in verregaande onderhandeling over Evander Sno. De club uit de Championship wil de middenvelder op huurbasis overnemen en meldt ervan uit te gaan dat de deal rond komt. Sno werd vorig seizoen aangetrokken door van Basten, maar komt niet in de plannen van Martin Jol voor. Eerder toonden FC Utrecht en Hertha BSC al belangstelling.

Op huurbasis. Hoop dan wel dat ze zijn volledige salaris overnemen!
Maakt deels wel uit hoeveel geld er mee gemoeid is , als 4 oudere niet bruikbare spelers worden verhuurd en het salaris is bijna zeg 6 maar miljoen en je vangt 3 of 4 voor de huur mag je blij ziin dan je nog geld krijgt. Als je ze op de tribune moet zetten dan zijn ze relatief gezien toch duurder.
Eens en een Sno bijvoorbeeld gaat dit seizoen toch niet spelen. Hoop deze dagen op nog een paar van zulke nieuwtjes. Er is toch wel een club te vinden voor deze spelers.Toppie schreef:Maakt deels wel uit hoeveel geld er mee gemoeid is , als 4 oudere niet bruikbare spelers worden verhuurd en het salaris is bijna zeg 6 maar miljoen en je vangt 3 of 4 voor de huur mag je blij ziin dan je nog geld krijgt. Als je ze op de tribune moet zetten dan zijn ze relatief gezien toch duurder.
-
Ik zou als Ajax zijnde er alles aan doen om Atouba voor het sluiten van de transfermarkt aan een club als HSV te verhuren, 

HVALA BOGU STO SAM SRBIN
Tja, hij zit weer niet bij de selectie zag ik. Als Jol Atouba nu opeens heeft afgeschreven, vind ik dat Jol onder curatele gesteld moet worden vwb het doen van aankopen. Dat zou echt schandalig zijn.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Eens met Lucas. Het probleem is dat Jol op dergelijke gebieden dus de macht heeft. Dan heb je het risico dat je prutsers haalt. Zag je bij Marco van Basten bijvoorbeeld ook.
En dat risico heb je niet met een TD aan de macht? Of heeft Van Geel het stiekem tóch goed gedaan?Peter schreef:Eens met Lucas. Het probleem is dat Jol op dergelijke gebieden dus de macht heeft. Dan heb je het risico dat je prutsers haalt. Zag je bij Marco van Basten bijvoorbeeld ook.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Van Geel en HtC lagen altijd overhoop qua aankopen. Van Geel heeft het zeker heel slecht gedaan, maar ik ben wel van mening dat een TD beter overzicht kan bewaren. Als een trainer zorgt voor de aankopen, dan krijg je meestal veel prutsers binnen via bevriende makelaars. Toen Hiddink de portemonnaie kreeg, ging het daar ook helemaal mis.
Verder moet je ook kijken naar het trackrecord van een trainer. Met alle respect, maar Jol blinkt uit in het halen van beroerde spelers. Sla de boeken er maar op na, wat dat betreft. Een groot risico als je hem dan ook nog eens de aankopen bij onze club laat doen, hoor.
Verder moet je ook kijken naar het trackrecord van een trainer. Met alle respect, maar Jol blinkt uit in het halen van beroerde spelers. Sla de boeken er maar op na, wat dat betreft. Een groot risico als je hem dan ook nog eens de aankopen bij onze club laat doen, hoor.
Wordt wel tijd dat de spelers nu definitief gaan vertrekken. Geruchten genoeg, maar iedereen is er nog...
-
- AT Toto winner 15/16
Wel jammer dat het steeds om verhuren gaat zoals Sno en Cvita enz... op deze manier blijf je er maar mee zitten, blijkbaar heeft niemand een cent te makken op het moment.
voetbalprimeur.nlOleguer bedankt voor AEK, Club vist naast Ogararu
De zaakwaarnemer van Ajacied Oleguer, Rafael Anguita, acht de kans groot dat zijn speler nog voor komende dinsdag vertrekt uit Amsterdam. De verdediger staat bij Ajax op een zijspoor en mag de hoofdstad verlaten.
Net als zijn club hoopt Oleguer op een overgang naar een nieuwe werkgever. Het
vertrek van Oleguer biedt Ajax immers mogelijkheden zich te versterken, terwijl de Spanjaard elders mogelijk wel aan spelen toekomt.
"Voorlopig is er nog niets concreets, toch verwacht ik dat er maandag of dinsdag nog iets gaat gebeuren", zegt Anguita in gesprek met Sportweek. "Er spelen wat dingen uit Spanje, Italië en Duitsland. Meer kan ik er niet over zeggen, het blijft afwachten. AEK Athene heeft wel geïnformeerd, maar Oleguer zag dat niet zo zitten."
Inmiddels meldde Club Brugge zich tevergeefs in Amsterdam voor George Ogararu. Ook hij mag vertrekken bij Ajax. "Ik ben derde keus als rechtsback, dat besef ik, maar er kwam niets waar ik me in kon vinden", aldus de Roemeen, die een overstap naar België niet zag zitten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.