Maar volgens Van den Boog was de titel van AZ eenmalig. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken.

generaal schreef:Romero, Moreno, Mendes, Dembélé, Schaars en El Hamdaoui zijn blikvangers. Van de rest van het elftal ben ik niet onder de indruk.
PSV heeft m.i. Afellay, Dzsudzsák, Simons, Bakkal, Ooijer en Marcellis als blikvangers.joey schreef:generaal schreef:Romero, Moreno, Mendes, Dembélé, Schaars en El Hamdaoui zijn blikvangers. Van de rest van het elftal ben ik niet onder de indruk.
Dat zijn er dan heel wat. Wie zijn de blikvangers bij de concurrentie? Verder dan een of twee per team kom je niet, hoor.
Geen enkele club in Nederland heeft een sterke bank. Dat is niet haalbaar. Een goede basis bij elkaar krijgen is al zo lastig.
Marcellis heeft leiderschapskwaliteiten, is verdedigend solide en beschikt over een meer dan aardige inspeelpass. Ik ben het met je eens dat Ooijer oud wordt, maar hij is een goede leider in het veld, kan aardig voetballen en is stukken beter dan die Mexicanen.joey schreef:Ooijer? Hahaha. Dat ouwe lijk kan niets meer, behalve proberen zijn tegenstander rood aan te naaien.
Bakkal is niet eens altijd basisspeler en Simons ook niet. Marcellis is een nuttige waterdrager, meer niet. Afellay is de enige blikvanger van PSV, en Doedel kan er een worden als hij zo blijft spelen.
Koeman werd met AJAX en PSV ook kampioen.generaal schreef:Tel daarbij Koeman op als hoofdtrainer en het moet wel heel raar lopen voordat een concurrent van AZ dit seizoen géén kampioen wordt.
Dat valt niet te ontkennen, maar eens is zijn geluk op. De manier waarop de Koe bij PSV (een ruime voorsprong weggeven en door het falen van de rest op de laatste speeldag toch nog kampioen worden) en Ajax (kampioen geworden, maar desondanks hadden veel supporters kritiek op het vertoonde spel) te werk ging, werkte bij Valencia en Benfica in ieder geval niet.brigade zuid schreef:Koeman werd met AJAX en PSV ook kampioen.generaal schreef:Tel daarbij Koeman op als hoofdtrainer en het moet wel heel raar lopen voordat een concurrent van AZ dit seizoen géén kampioen wordt.
Bedoel je nou dat PSV achterin niet broos is?generaal schreef: Feyenoord is, net als Ajax, achterin wel broos,
Nee hoor, meer dat de spoeling bij Ajax en Feyenoord wel erg dun is als er een basisspeler uit de achterhoede geblesseerd raakt. PSV kan Marcellis en Ooijer opvangen met middelmatige verdedigers als Maza, Salcido en Simons. Zelfs Pieters kan eventueel LCV spelen.wimpey schreef:Bedoel je nou dat PSV achterin niet broos is?generaal schreef: Feyenoord is, net als Ajax, achterin wel broos,![]()
De potten in de Champions League
MONACO - Om 18.00 uur vanavond vindt in Monaco de loting plaats voor de groepsfase van de Champions League. AZ is ingedeeld in groep twee. Bekijk hier de indeling van de potten.
Pot 1:
FC Barcelona (Spa)
Liverpool (Eng)
Chelsea (Eng)
Manchester United (Eng)
AC Milan (Ita)
Arsenal (Eng)
FC Sevilla (Spa)
Bayern München (Dui)
Pot 2:
Olympique Lyon (Fra)
Internazionale (Ita)
Real Madrid (Spa)
CSKA Moskou (Rus)
FC Porto (Por)
AZ (Ned)
Juventus (Ita)
Glasgow Rangers (Sch)
Pot 3:
Olympiakos Piraeus (Gri)
Olympique de Marseille (Fra)
Dinamo Kiev (Oek)
VfB Stuttgart (Dui)
Fiorentina (Ita)
Atletico Madrid (Spa)
Bordeaux (Fra)
Besiktas (Tur)
Pot 4:
VfL Wolfsburg (Dui)
Standard Luik (Bel)
Maccabi Haifa FC (Isr)
FC Zürich (Zwi)
Rubin Kazan (Rus)
Unirea Urziceni (Roe)
Apoel Nicosia (Cyp)
Debrecen (Hon)
Ik geef ze ook een goede kans, ik denk dat El Hamdaoui en Dembele ook op dit niveau hun goals zullen maken.Peter schreef:Barcelona
AZ
Atletico
Wolfsburg
Ik geef ze overigens, mits een normale poule, een prima kans. De clubs in pot 4 zijn veelal echte zwakke broeders en vanuit pot 1 en 3 moet je een beetje geluk hebben.
viAZ strikt 'grootste Zweedse talent sinds Zlatan'
27/08/2009 12:07
Rasmus Elm gaat voor vier jaar naar AZ. De 21-jarige Zweedse middenvelder wordt donderdagmiddag medisch gekeurd in Alkmaar. Daarbij worden geen problemen verwacht, omdat de speler topfit is en volop in competitie is.
De Nederlandse landskampioen betaalt een afkoopsom van ongeveer drie miljoen voor het toptalent. Elm komt over van Kalmar FF, waar hij in 2005 als prof debuteerde. Hij speelde intussen 77 wedstrijden waarin hij acht keer scoorde. Zijn broer David speelt daar ook en zijn andere broer Viktor komt uit voor
SC Heerenveen.
Elm debuteerde op 24 januari van dit jaar in het Zweedse nationale team in het oefenduel met de Verenigde Staten en speelde inmiddels vier A-interlands. Na Zlatan Ibrahimovic geldt Rasmus Elm als 'het grootste talent van Zweden', zo luidde onlangs het oordeel van de Zweedse bondcoach Lars Lagerbäck.
Zijn zaakwaarnemer Patrick Mörk vertelt aan Voetbal International: 'In Zweden verklaart iedereen Rasmus voor gek dat hij naar Nederland gaat, met alle respect. Grote clubs uit de Engelse Premier League en de Italiaanse Serie A wilden hem hebben. Maar hij is in Nederland geweest en raakte onder de indruk van AZ. Bovendien wil hij niet in één keer te grote stappen maken.'
Nog onduidelijk is wanneer Elm beschikbaar is voor AZ. Kalmar wil graag dat hij komend weekend meedoet in de wedstrijd tegen Hammarby IF. Daarover zijn de clubs nog in gesprek.
Zo zwak schat ik Marseille niet in. Ze hebben zich flink geroerd op de transfermarkt, en ook qua trainer zijn ze er sprongen op vooruit gegaan. Ik zou olympiakos als zwakste broeder in pot 3 aanduiden.brigade zuid schreef:Makkelijkste:
Bayern
AZ
Marseille
Debrecen
Steef schreef:Geeft maar aan hoe talentloos Zweedse voetballers zijn...
VI.nlAZ kan vanaf de winterstop beschikken over Ortiz
26/08/2009 18:53
AZ heeft Celso Ortiz vastgelegd. De twintigjarige Paraguayaan sluit zich in de winterstop bij de selectie van Ronald Koeman aan.
De middenvelder, die vanaf 25 september deelnemer is aan het WK onder-20 in Egypte, tekende een contract voor viereneenhalf seizoen bij AZ. De Alkmaarders nemen Ortiz over van Cerro Porteño in zijn geboorteland.
'We zijn erg blij met de komst van Ortiz', vertelt directeur voetbalzaken Marcel Brands op de eigen site, nadat Ortiz succesvol de medische keuring had doorstaan. 'Hij staat bekend als een van de grootste talenten van Paraguay. Hij komt pas in januari naar Alkmaar omdat hij eerst nog deelneemt aan het WK Onder 20 en we hem dan meteen al vier tot zes weken hadden moeten missen.'
Zo geweldig is hij niet hoor. Elm zelf denkt daar wel anders over, want hij vind zich zelf de grootste voetballer van het land en heeft ook erg veel vedette neigingen in het veld..Baseman schreef:Steef schreef:Geeft maar aan hoe talentloos Zweedse voetballers zijn...![]()
Hij is droog, maar leuk![]()
Ik ben benieuwd hoe goed deze Elm is...ik hoor verschillende verhalen, al denk ik zelf dat hij geen topspeler is/wordt.