Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Seizoen 2008/2009 Jong Ajax

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 9:16 pm

Haarlem. Heb je dus wéér een beetje verkeerd gezien, want ik meen me te herinneren dat jij vorig jaar zelfs een paar keer met die gozer wilde starten bij Ajax.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 24, 2009 11:29 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 8:59 pm

3-2 verloren

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 26, 2009 9:51 am

Highlow.nl schreef:Jong Ajax' Huistra wil Bodul en Van der Heijden in Amsterdam houden
Written by Marc Daemen

Tuesday, 25 August 2009
Titelverdediger Jong Ajax startte het seizoen maandagavond in Alkmaar met verlies. Vorig jaar wonnen de Amsterdammers met 1-5, maar deze keer waren de Alkmaarders de gelukkige winnaar. Dankzij een onterecht toegekende strafschop en een rode kaart trok AZ de wedstrijd naar zich toe en versloeg het Jong Ajax met 3-2. “Het is heel erg frustrerend om de competitie zo te moeten beginnen”, aldus trainer Pieter Huistra tegenover highlow.nl.

Tot tweemaal aan toe stond Jong Ajax op voorsprong in de uitwedstrijd tegen AZ. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor de jonge Amsterdammers, maar een schwalbe van AZ-spits Ari leverde de Alkmaarders alsnog de drie punten op. Dat leidde tot grote teleurstelling bij trainer Pieter Huistra. “Vooral de manier waarop we hebben verloren doet pijn. In mijn ogen was de strafschop onterecht en dan krijg je ook nog eens een rode kaart. De goede uitgangspositie is dan ineens weg”, vertelt een balende trainer die dit seizoen samen met Fred Grim de leiding heeft over het belofte-elftal. Jong Ajax startte met onder andere Daley Blind, Rasmus Lindgren, Jan-Arie van der Heijden en Darko Bodul in de basis. De Godenzonen hadden volgens Pieter Huistra even de tijd nodig om in de wedstrijd te komen. “We begonnen niet heel erg goed. Na twintig minuten stonden we meer georganiseerd en liep het spel beter. We pakten langzaam maar zeker het initiatief en scoorden een prima goal via Jeffrey Sarpong. Jammer genoeg krijg je dan gemakkelijk de 1-1 tegen, maar door een fantastische goal van Jan-Arie van der Heijden kom je weer op voorsprong.” De goal van de middenvelder was er één om in te lijsten. Van ruim 30 meter schoot Van der Heijden de bal met links onhoudbaar in de kruising. Helaas was de voorsprong van korte duur. AZ mocht de scheidsrechter dankbaar zijn toen hij in een schwalbe van Ari een overtreding van Ajax-verdediger Roly Bonevacia zag. “Op zo’n moment zie je de slimheid van Ari. Jammer dat het zo moet lopen”, aldus Huistra over het theater van de Braziliaan.

Na de rode kaart van aanvoerder Roly Bonevacia nam rechtervleugelverdediger Deniz Aslan de band van zijn collega over. Na een jaar van afwezigheid door een hardnekkige enkelblessure is de Zaandammer klaar voor het echte werk bij Jong Ajax. “Het resultaat is teleurstellend, maar ik ben ontzettend blij dat ik weer lekker heb kunnen voetballen. En dat ik 2e aanvoerder ben van Jong Ajax is mooi mee genomen”, aldus een dolgelukkige Aslan. De wedstrijd tegen Jong AZ zou wellicht het laatste optreden van dit jaar kunnen zijn van Darko Bodul en Jan-Arie van der Heijden. Beide spelers staan op het punt verhuurd te worden, maar Huistra houdt ze liever in Amsterdam. “Wat mij betreft blijven ze allemaal mooi hier in Amsterdam, maar zo werkt het helaas niet.”

Volgende week gaat Jong Ajax opzoek naar de eerste punten van het seizoen. Op Sportpark De Toekomst is NEC de tegenstander van de Amsterdammers. Het duel begint zoals gewoonlijk om 18.30 uur.

Marc Daemen
We hebben hier dus weer te maken met een angsthaas van een coach. Liever de ervaren jongens erbij houden om zo zeker van resultaat te zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 26, 2009 9:53 am

Elke coach wil toch zijn beste spelers houden, wat dat met angsthaas zijn te maken heeft ontgaat me.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 26, 2009 10:00 am

Neefkens schreef:Elke coach wil toch zijn beste spelers houden, wat dat met angsthaas zijn te maken heeft ontgaat me.
Jong Ajax staat voor opleiden en is niet om alleen maar resultaat te boeken. Daarnaast moet hij het met zijn eigen spelers doen en niet met spelers van Ajax 1.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 26, 2009 11:59 am

Bodul en vd Heijden zijn natuurlijk geen AJAX-1 spelers.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 26, 2009 12:06 pm

Zitten bij de a-selectie!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 26, 2009 12:07 pm

Helemaal met Zlatan eens. Het is juist een goede zaak als deze spelers verhuurd worden. Huistra moet ze vooral niet willen houden, want ze zijn toe aan een duik in het diepe.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 31, 2009 9:24 pm

Jong Ajax - Jong NEC0-2 (0-2)

Jong Ajax liet zich maandagavond voor het eerst aan eigen publiek zien. Na de 3-2-nederlaag bij AZ wilde de ploeg zich revancheren. Maar hoewel er mogelijkheden genoeg waren voor de Amsterdammers, ging NEC met de punten weg, 0-2.
Jong Ajax, met onder andere selectiespelers Kenneth Vermeer, Vurnon Anita, Thimothée Atouba, Rasmus Lindgren en Mitchell Donald in de ploeg, had in de eerste helft lange tijd het beste van het spel en was ook veruit de gevaarlijkste ploeg. Na een kwartier kreeg Lindgren een uitgelezen mogelijkheid op de openingstreffer, nadat hij door een prachtige pass van Daley Blind vrij voor de keeper was gezet. Zijn schot was echter te zacht. Iets later probeerde Renaldo Jongebloet met een vlammend schot doelman Nicholas Skverer uit, maar die ontpopte zich hoe langer hoe meer tot een ware sta-in-de-weg voor de Amsterdamse aanvallers en hield de inzet. Lindgren kopte nog voor het half uur verstreken was uit een corner net over.

Daarna kantelde de wedstrijd. Jong Ajax vond de weg naar het vijandelijke strafschopgebied niet meer en Jong NEC kroop meer uit zijn schulp. Dat resulteerde in de dertigste minuut in een schot uit de tweede lijn van aanvoerder Bastian Weiser. Kenneth Vermeer had daar goed het zicht op en klemde de bal perfect. Vier minuten later was hij echter kansloos toen een schot van NEC-uitblinker Joël Tshibamba via de voet van Blind over hem heen krulde, 0-1.
Danilo probeerde het nog met een hard schot en na een mooie overstapje van Jongebloet kreeg ook Donald nog een kansje; beide bleven echter zonder succes. Pal voor rust kreeg Ajax de tweede mokerslag te incasseren. Aanvoerder Johan Kappelhof werd uitgespeeld door de behendige Tshibamba en met een schuiver in de hoek bracht hij de stand op 0-2.

,,Wat zeg je dan in de rust?", herhaalde trainer Pieter Huistra de voorgelegde vraag. ,,We waren niet scherp genoeg, niet fel genoeg. Dat moest anders in de tweede helft. Dat is ook wel gebeurd. Want in de eerste helft hadden we weliswaar een redelijke start en veel de bal maar in de zestien waren we niet scherp. Toen het lang 0-0 bleef, gaven we achterin meer ruimte weg. Na de 0-1 gingen we forceren en waren we steeds een stap te laat. Als je dan vlak voor rust de 0-2 tegen krijgt, weet je dat het lastig wordt."

In de tweede helft kreeg Ajax weliswaar meer kansen en was de ploeg feller, maar ook in dit bedrijf bleven treffers uit. Jongebloet kreeg in de 57ste minuut een goede kans op de aansluitingstreffer, maar hij moest wederom zijn meerdere erkennen in de doelman. Drie minuten later schoot hij in het zijnet en in de 76ste minuut was er een prima combinatie tussen Javier Martina en Jan-Arie van der Heijden. Ook nu lukte het niet om de bal tussen de palen te krijgen. ,,Het zat ook niet mee", constateerde Huistra na afloop. ,,We hadden meer in de zestien moeten komen, meer richting doel moeten gaan. Daar schortte het vandaag aan. Het is belangrijk dat we deze gebruiken om van te leren, zodat het geen weggegooide wedstrijd is", aldus de oefenmeester.

Opstellingen:
Jong Ajax: Vermeer; Anita, Kappelhof (65. Aslan), Blind, Atouba; Lindgren, Donald (65. Overtoom), Van der Heijden; Martina, Jongebloet, Danilo (77.Zeegelaar)

Jong NEC: : Skverer; Pothuizen (62. Klare), Wellenberg, Goderie, van Dijk, Nuytinck, Weiser, Worm (70. Latupeirissa), Tshibamba, Grot, Carmelia
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di sep 01, 2009 5:31 pm

Overtoom en Candan worden voor één jaar verhuurd aan Haarlem.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di sep 01, 2009 5:35 pm

En daarvoor krijgt jong Ajax 2 dure braziliaanse talenten voor terug. :excited.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 01, 2009 5:43 pm

Vooral voor Kerlon betaalt Ajax de hoofdprijs!

Serieus: ik dacht dat er sprake was van verhuur van Blind, Martina en Danilo? Voor Overtoom wel goed, benieuwd wat hij kan. Candan zegt me niets.
Face your fears and live your dreams, No Fear

sander

Bericht door sander » di sep 01, 2009 5:45 pm

De Dominee schreef:Vooral voor Kerlon betaalt Ajax de hoofdprijs!

Serieus: ik dacht dat er sprake was van verhuur van Blind, Martina en Danilo? Voor Overtoom wel goed, benieuwd wat hij kan. Candan zegt me niets.
Snap het ook niet. Laat die gasten lekker ervaring opdoen bij Haarlem. Leren ze toch veel meer van.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 21, 2009 11:59 am

Morgen dus de wedstrijd tegen az. Wie zal van de A-selectie bij Jong Ajax zitten. Ik heb begrepen dat de spelers die op het wedstrijdformulier staan, as donderdag niet met het eerste mee mogen doen. Ook als ze niet tot spelen komen.

De volgende spelers zullen zo wie zo opgesteld worden:
Jeroen Verhoeven, Daley Blind, Lindgren, Atouba (wedstrijdritme laten opdoen), Wielaert, Ogararu, Silva, Sarpong (of is hij nog geblesseerd aan zijn schouder?), Martina, Zeegelaar, Erikson.

Bij de volgende spelers zouden ze ervoor kunnen kiezen:
De Jong
Pantelic: ik denk zelf dat hij as donderdag in de basis staat. Ik denk niet dat Jol hem bij Jong Ajax opstelt;
Silva/Oleguer: of wil hij deze op het formulier van as donderdag hebben.
Rommedahl: om spelritme op te doen.
Erikson: het talent van de A1. Misschien als reserve.
Donald: afhankelijk hoeveel 'risico' hij wil nemen t.a.v. donderdag. Het is Donald of De Jong verwacht ik.

Dan zou je dus tegen az de volgende opstelling kunnen krijgen (los van de selectie van Jong Ajax):
----------- Verhoeven
- Ogararu --- Oleguer - Wielaert-- Atouba
----- Lindgren ------- Blind
------------ De Jong
- Rommedahl --- (Pantelic) ---- Zeegelaar

Hopelijk laten we toch een behoorlijk aantal talenten voetballen. Ontwikkeling (ervaring opdoen) is belangrijker in deze. Al zou het wel lekker zijn om az eruit te laten kegelen door Jong Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 21, 2009 12:01 pm

Kan een mod de topic titel veranderen.

Ik heb het idee dat iedereen voorbij gaat aan het feit dat Jong Ajax morgen speelt tegen landskampioen AZ. De jonkies van Huistra hebben de schijnwerpers morgen op zich en de kans om zich te bewijzen voor het grote publiek, maar in hoeverre mogen we morgen spreken van een beloftenteam? Huistra heeft op Studio Ajax reeds aangekondigd om gebruik te maken van wat overbodige spelers van het eerste. Wat verwachten jullie ervan? Zien jullie ze bij voorbaat kansloos? Het is wel weer een wedstrijd in korte tijdsbestek voor AZ, dus mogelijkerwijs geeft Koeman een aantal spelers rust.

Je was me net voor, Ajaciedjeh. :biggthumpup.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma sep 21, 2009 12:11 pm

Hoop dat Jong Ajax met zoveel mogelijk talenten speelt.

Verwacht 2-0 voor AZ.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » ma sep 21, 2009 1:20 pm

'Pantelic dinsdag mee met Jong Ajax'

Trainer Pieter Huistra van Jong Ajax heeft dinsdagavond tijdens de uitwedstrijd in het bekertoernooi tegen landskampioen AZ waarschijnlijk de beschikking over Marko Pantelic, Rasmus Lindgren, Oleguer en Kenneth Vermeer. Het viertal speelde maandag mee tijdens het afsluitende partijspelletje op de training van Jong Ajax.

Beloftenelftallen mogen tijdens wedstrijden van het nationale bekertoernooi gebruik maken van vier dispensatiespelers die ouder zijn dan 23 jaar. De bewuste spelers mogen tijdens dezelfde ronde van de KNVB-beker niet meer voor de hoofdmacht van hun club uitkomen. Het eerste elftal van Ajax bekert donderdag tegen AGOVV.
Bron: ANP

Jammer. Geen Castillion vanaf de aftrap.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 21, 2009 1:28 pm

D_skilled schreef:
'Pantelic dinsdag mee met Jong Ajax'

maandag 21 september, door SV, Amsterdam, 14:15u, ANP
Trainer Pieter Huistra van Jong Ajax heeft dinsdagavond tijdens de uitwedstrijd in het bekertoernooi tegen landskampioen AZ waarschijnlijk de beschikking over Marko Pantelic, Rasmus Lindgren, Oleguer en Kenneth Vermeer. Het viertal speelde maandag mee tijdens het afsluitende partijspelletje op de training van Jong Ajax.

Beloftenelftallen mogen tijdens wedstrijden van het nationale bekertoernooi gebruik maken van vier dispensatiespelers die ouder zijn dan 23 jaar. De bewuste spelers mogen tijdens dezelfde ronde van de KNVB-beker niet meer voor de hoofdmacht van hun club uitkomen. Het eerste elftal van Ajax bekert donderdag tegen AGOVV.
Bron: AS/ANP

Jammer. Geen Castillion dan.
Opvallend. Ik had verwacht dat Pantelic tegen AGOVV zou spelen. Positief is dat hij schijnbaar niet het ego heeft dat de buitenwereld van hem schept. Tegenstand is natuurlijk veel groter, maar tegen AGOVV had hij er rustiger in kunnen komen.

Oleguer wordt duidelijk speelminuten t.b.v. het eerste gegund. Alles staat dus in het teken van het eerste (ook Vermeer).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 21, 2009 2:11 pm

Geen Atouba?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

martijn401

Bericht door martijn401 » ma sep 21, 2009 2:14 pm

wordt het nog ergens uitgezonden?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma sep 21, 2009 2:20 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn401

Bericht door martijn401 » ma sep 21, 2009 2:22 pm

bedankt, 20:30u op RTL 7 zie ik nu. Mooi!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma sep 21, 2009 3:14 pm

Duke schreef:Geen Atouba?

Die moet nog bijkomen van de wandeling van de Arena naar de toekomst. Verwacht volgende week weer aan te kunnen sluiten bij de selectie.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 21, 2009 3:26 pm

Duke schreef:Geen Atouba?
Die is 3 keer 23. Dus dan zou er nog maar één plekkie over zijn.

Plaats reactie