NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za aug 15, 2009 7:47 am

Vandaar de Burger King dus... :blackcat.gif:

N.E.C. op jacht naar overwinning in Kerkrade

Wedstrijdselectie: wordt zaterdagmiddag bekendgemaakt

Geblesseerd: Mark Otten, Bas Sibum, Joey Brock

Deze week staat alweer de derde competitieronde op het programma. N.E.C. reist aankomende zondag met veel vertrouwen af naar Limburg, waar de mannen van Dwight Lodeweges op bezoek gaan bij Roda JC. Ondanks het vertrouwen dat de spelers van N.E.C. afgelopen week tegen SC Heerenveen hebben opgebouwd, zullen een aantal spelers toch terugdenken aan het vorige seizoen. N.E.C. ging in het Parkstad Limburg Stadion kansloos onderuit: keeper Gábor Babos werd maar liefst drie keer verschalkt.

Competitiestart
Lodeweges en zijn selectie kunnen terugkijken op een goede competitiestart. In het eerste duel tegen Feyenoord werd er prima gevoetbald, en werd er een aantrekkelijk duel neergezet. Ondanks dat bleef het goede spel onbeloond: Feyenoord won met 2-0. In het tweede duel kwam die beloning wel: in het McDOS Goffertstadion werd SC Heerenveen met 4-1 verslagen met een hoofdrol voor de nieuwe aankopen.

Ook Roda JC kan terugkijken op een redelijke competitiestart. De ploeg van de Belg Harm van Veldhoven kwam tegen de subtoppers SC Heerenveen en FC Groningen net iets te kort, en bleef in beide duels steken op een gelijkspel.

Historie
Op papier heeft N.E.C. gezien de laatste jaren, de beste kansen om het duel naar zich toe te trekken. De laatste vijf jaar pakte N.E.C. vier keer de volle drie punten, waarvan de helft in Kerkrade behaald werd. De overige zes duels resulteerde drie keer in een gelijkspel, en drie keer was de ploeg uit Limburg de gelukkige. Vorig seizoen hield N.E.C. maar één punt over uit beide duels. Gábor Babos kreeg vier doelpunten voor de kiezen: twee van de naar Feyenoord vertrokken Sekou Cissé, én twee van de geboren Nijmegenaar Willem Janssen. Overigens is het succes van N.E.C. pas van de laatste jaren: van de 27 uitduels in Kerkrade werden er slechts vier gewonnen.

Bas Sibum
De selectie van N.E.C. kent slechts één speler die vroeger zijn brood verdiende in Kerkrade. Bas Sibum speelde in twee seizoenen twintig wedstrijden, waarin hij één keer scoorde. Ondanks dat hij weinig aan spelen toekwam bij De Limburgers, verdiende hij een transfer naar N.E.C, waar hij niet meer uit het elftal is weg te denken. Aankomende zondag is hij echter niet aanwezig: de middenvelder is een tijd uitgeschakeld door een slepende heupblessure. De ploeg van Harm van Veldhoven, Roda JC, kent geen enkele speler met een N.E.C. verleden.

Internationaal
Het goede spel van de Belg Björn Vleminckx werd door de Vlaamse bondscoach Frank Vercauteren beloond met een plek in de nationale selectie. De spits zag vanaf de tribune zijn ploeg ten onder gaan tegen Tsjechië. Lasse Schöne maakte zijn debuut in het Deens elftal, en bekroonde dit met een mooi doelpunt. Ook Erton Fejzullahu en Rens van Eijden kwamen in actie voor de beloften van hun land.

Afwezigen
Zondag wil N.E.C. zijn vijftiende duel van de 54 gespeelde duels in de geschiedenis tegen Roda JC winnen. N.E.C. moet naast de middenvelder Bas Sibum ook Mark Otten en Joey Brock missen vanwege knieblessures. Tevens zijn Joël Tshibamba en Saidi Ntibazonkiza er niet bij vanwege disciplinaire redenen. Ook de ziekenboeg van Roda JC zit aardig vol: het vijftal Przemyslaw Tyton, Kris de Wree, Harrie Gommans, Jamaïque Vandamme en Rihairo Meulens zijn er niet bij vanwege blessures.

B.d.J.

http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 15, 2009 11:51 am

Moestafa El-Kabir heeft zijn draai gevonden bij NEC
Geplaatst op: 14-08-09 om: 11:53 door:

Steven

Voor Moestafa El-Kabir (20 jaar) is het nieuwe seizoen goed begonnen. De jonge aanvaller kwam in het laatste deel van het vorige seizoen niet meer voor in de plannen van de vertrokken trainer Mario Been, maar krijgt van de nieuwe trainer Dwight Lodeweges weer het vertrouwen. Met twee basisplaatsen in de eerste twee duels kan hij tevreden terugkijken. ''Alleen nu moet ik nog een keer gaan scoren,'' aldus El-Kabir in gesprek met ForzaNEC.nl.

Het seizoen kan niet beter beginnen zo.

''Het kan altijd beter, maar met mijn basisplaats ben ik inderdaad erg blij. Ik heb een goede voorbereiding gehad en mijn doelstelling dit jaar is dan ook om deze basisplaats vast te houden. Het gaat natuurlijk niet altijd zoals je wilt, maar je moet de positieve dingen er uit pikken en werken aan de negatieve. Samen met Rutger Worm heb ik in de vakantie de hele dagen getraind en een basis gelegd om het nieuwe seizoen goed te beginnen.''

Want het vorige seizoen wil je achter je laten?

''Het lijkt nu alsof ik vorig jaar een heel slecht seizoen heb gedraaid, maar het is, op het einde na, gewoon een heel goed seizoen geweest. Mijn debuut was geweldig. Ik heb hard geknokt in het tweede en dit was eigenlijk mijn beloning. Als je dan na je eerste wedstrijd van jouw ploeggenoten en trainer complimenten krijgt, dan is dat een heerlijk gevoel. Ook die Europese wedstrijden waren geweldig om mee te maken, zeker in Hamburg. Ik was net twintig en ik denk dat mensen die al heel wat langer in het vak zitten en nog geen Europese wedstrijden hebben gespeeld, daar wel jaloers op kunnen zijn. Ik heb vorig jaar heel veel geleerd en dat wil ik dit jaar tot uiting brengen.''

Je werd aan het eind van vorig seizoen wel teruggezet naar het tweede. NEC gaf aan dat het kwam door een te hoog vetpercentage, maar er zouden ook dingen spelen tussen jou en Mario Been.

''Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Mario Been, maar het zijn gewoon kleine dingen die mij de das om hebben gedaan en waardoor ik ben teruggezet naar het tweede elftal. Maar het is gelopen zoals het is gelopen en ik wil niet meer achteruit kijken. Ik neem alle goede dingen mee van vorig seizoen en daar wil ik mijn winst halen.''

Afbeelding

Toch krijg je dan een stempel van lastige jongen.

''Ik heb een stempel gekregen omdat ik bij Ajax ben weggestuurd, maar er worden een heleboel jongens bij Ajax weggestuurd. Ook allemaal zogenoemde lastige jongens. Omdat mijn verhaal naar buiten komt, krijg ik opeens een stempel van lastige jongen. Dat ben ik helemaal niet. Het zijn andere mensen die dat over mij zeggen en dat mogen ze blijven doen. Ik heb er geen probleem mee als mensen over mij praten. Wel mag het soms wat meer recht in mijn gezicht gebeuren. Stap gewoon op mij af en zeg wat je er van denkt. Ga bijvoorbeeld niet op een forum zitten om spelers van jouw club af te kraken, of het nu over mij gaat of iemand anders. Je zit toch op een forum om over het voetbal te praten? Spelers kijken wel eens op het forum en snappen dan soms niet waar het over gaat. De laatste keren dat ik daar keek, lees ik dat iemand mij had gezien bij de universiteit of in de stad. Wat maakt dat uit, dat voegt toch niets toe? Ik ben ook maar een gewone jongen die naar de stad gaat om bijvoorbeeld kleding te kopen, te eten of naar de bioscoop te gaan. Ik snap niet dat mensen dat boeit. Ze mogen dus zeker kritiek hebben op mijn spel, terecht of onterecht, maar houdt het bij het voetbal.''

''Het scoren komt vanzelf. Het moet geen obsessie worden''

Kritiek krijg je deze eerste weken in ieder geval veel minder. Tijdens je wissel kreeg je zelfs een groot applaus van het Nijmeegse publiek.

''Dat was erg mooi. Ik had zelf om een wissel gevraagd, omdat ik in de vierde minuut al een schop kreeg en mijn been was na de rust helemaal stijf geworden. Ik vond het daarom niet verstandig om met een 3-0 voorsprong nog verder te spelen, dan moet ik geen risico nemen. Als je dan wordt gewisseld is het natuurlijk super om het publiek enthousiast te horen applaudisseren. Ik had nooit eerder gehoord dat supporters mijn naam scandeerden, maar dat was echt geweldig.''

Hoor je dan ook wat ze zingen?

''Één El-Kabir, twee El-Kabir, één, twee, drie, vier El-Kabir! En dan op het melodietje van Dennisbier, haha. Erg leuk!''

De waardering begint dus te komen, maar de doelpunten nog niet. Steekt dat?

''Het is wel iets waar ik mee bezig ben. Ik moet rustiger worden in de eindfase. Dat is iets waar ik aan werk en dan komen de doelpunten vanzelf wel. Natuurlijk zal het eerste doelpunt voelen als een bevrijding, maar het moet geen obsessie worden. Ik zet er geen druk achter want ik weet dat ik het kan. Het gaat ook niet alleen om mijn doelpunten, maar hoe het team presteert. Dat is veel belangrijker. Als je kijkt naar onze eerste twee wedstrijden, hebben we gewoon goed gevoetbald en dan ben ik net zo blij als iemand anders het doelpunt maakt.''

Komt het ook door de positie waar je staat dat je nog niet weet te scoren?

''In het begin stond ik bij Jong NEC in de spits of net achter de spitsen en dan kom je wel meer in scoringspositie. Vervolgens heb ik een periode in het eerste en het tweede elftal rechtsbuiten gestaan, waardoor ik minder voor het doel kwam. Waar ik nu sta, linksbuiten, heeft dan ook mijn voorkeur. Vanaf die kant kom ik veel meer voor het doel, omdat ik naar binnen kan draaien.''

Is dan niet het gevaar dat je te veel naar binnen komt en vergeet de voorzet te geven?

''Nee, dat hoeft niet. Er moet juist variatie in het spel zitten en met links kan ik ook een aardige voorzet produceren. Als ik naar binnendraai, moet dat verrassend zijn voor de tegenstander. Het gaat er om welk moment je kiest. Ik ben wel beetje een straatvoetballer en weet wel hoe ik een verdediger op het verkeerde been kan zetten, maar het moet wel op het juiste moment worden uitgevoerd. Soms lukt het en soms niet. Dat geldt ook voor een schot van afstand. Zo’n bal blijft altijd een gok. Welke keuze je dan ook maakt, verwijtende blikken van medespelers krijg je niet. In het team hebben we op dit moment een zeer goede sfeer en we zullen elkaar niet gaan afvallen op de keuzes die we maken.''

''Zo schoot Lorenzo Davids tegen Heerenveen ook een keer op het doel, terwijl ik helemaal vrij stond. Dat accepteer je van elkaar en is de kracht van ons team. We zitten goed in ons vel, hebben zelfvertrouwen en gewoon een heel goede ploeg. Natuurlijk is het mooi als er dan spelers worden gehaald die een doelpunt kunnen maken, zoals Björn Vleminckx, maar hij scoort ook niet alleen, dat doen we met het hele elftal.''

Afbeelding

El-Kabir wordt in oktober 21 jaar en niet zoals op veel sites staat vermeldt in mei. ''Dat is op een of andere manier een keer omgedraaid en hebben andere sites dat overgenomen. Ik ben jarig op 05-10-1988, maar er stond steeds 10-05-1988. Erg komisch. Vorig jaar keek ik ook heel raar op toen mensen op mij af kwamen om mij te feliciteren. Toen bleek dat het op de NEC-site ook verkeerd om stond. Hebben ze snel aangepast.''

"Ik ben niet degene die vooraan de rij gaat staan om Wilders een stomp te verkopen"

Diezelfde verwarring ontstaat bij jouw geboorteplaats. Soms staat er Amsterdam en de andere keer weer Tarquist.

''Ik ben geboren in Tarquist in Marokko, toen mijn ouders daar op vakantie waren. Ik heb er dus nooit gewoond en ben in Amsterdam opgegroeid. Wel heb ik nog steeds familie in Tarquist wonen en ben er meerdere malen naar toe geweest. Door het voetbal en alle drukte daar om heen is het nu wel al drie jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest, dus het wordt weer eens tijd. Tarquist zelf is een klein stadje, misschien nog wel iets groter dan bijvoorbeeld Bemmel, maar het is er erg mooi en ligt tussen berggebied en platteland. De hele stad kijkt nu voetbal en ze zitten met zijn allen voor de televisie als NEC speelt.''

Voel je jezelf nu meer Nederlander of Marokkaan?

''Ik voel mij echt Marokkaan. Ik zal bijvoorbeeld nooit voor het Nederlands Elftal kunnen uitkomen, dan zal altijd de keuze op Marokko vallen. Maar zo voelt het voor Nederlanders toch ook? Zij zullen mij nooit als Nederlander zien, maar altijd als Marokkaan. Daar heb ik geen probleem mee en irriteert mij absoluut niet.''

Roept een politicus zoals Geert Wilders wel irritatie op?

''Nee, die moet gewoon blijven roepen wat hij er van vindt en dat boeit me totaal niet. Ik keur het niet goed, maar ik ben niet degene die vooraan in de rij gaat staan om hem een stomp te verkopen.''

Doet het wel wat als Marokkanen slecht in het nieuws komen?

''Natuurlijk maak ik mij daar zorgen over en als er over ‘Marokkanen’ wordt gesproken voel ik mij ook wel een beetje aangesproken. Ik voer ook gesprekken met mensen die mij dan zien als een domme jongen van de straat. Natuurlijk kom ik van de straat, in mijn jeugd bracht ik tien á twaalf uur van een dag buiten door, zo ben ik opgegroeid. Vaak merk je al aan de manier van praten dat ze een stempel drukken. Dan hebben ze het over Marokkanen dit, Marokkanen dat, en dan probeer ik uitleggen dat het niet correct is wat ze zeggen en dat niet alle Marokkanen zo zijn. Je moet je vaak verdedigen. Ik zie het niet als vermoeiend, want ik wil gewoon laten zien aan die mensen dat er ook andere kanten zijn. Dat er niet alleen negatieve verhalen zijn over Marokkanen. Ik sta er echt voor open om de groep Marokkanen te verdedigen, want niet iedereen is zo. Er zijn ook een hoop Nederlanders die heel fout zijn, dan wordt er toch ook niet gezegd dat álle Nederlanders fout zijn? Het meest opvallende is ook dat als een Marokkaan succesvol is, hij ineens wel een Nederlander is. Noem maar een Ibrahim Afellay, die is nu opeens een Nederlander. Nee, hij is Marokkaan en hij speelt voor het Nederlands elftal.''

Bij spelers zoals Afellay begon het voetballen op straat, bij jou ook?

''Zoals bij iedereen uit mijn wijk. Ik ben uiteindelijk begonnen als verdediger bij Neerlandia, wat samen is gegaan met Blauw-Wit. Ik heb toen als verdediger nog kort stage gelopen bij Omniworld, maar dat was geen succes. Toen ik bij Blauw-Wit in het B-elftal speelde, mocht ik een keer invallen als spits. Ik stond toen nog maar kort op het veld en scoorde gelijk. De trainer van het eerste was daar toevallig ook bij en liet mij vervolgens één keer in de week meetrainen met het eerste. Toen is het gaan lopen en bleef ik scoren. De eerste keer dat ik zelf echt merkte dat ik er bovenuitstak, was toen ik in de A-jeugd speelde, en de B1, waar ik eigenlijk thuishoorde, in degradatienood verkeerde. Ik ben toen met hen mee gaan spelen en elke week scoorde ik minimaal twee doelpunten en behoede hen voor degradatie. Toen merkte ik dat ik verder was dan mijn leeftijdsgenoten en was het een droom toen Ajax kwam. Ik was al blij geweest als Haarlem of Telstar mij hadden uitgenodigd. Bij Ajax scoorde ik in mijn eerste oefenwedstrijd meteen twee keer in de eerste helft en hoefde ik de tweede helft niet meer te spelen. Sonny Silooy kwam vervolgens naar me toe en vroeg of ik het leuk vond om bij Ajax te komen voetballen. Helemaal geweldig natuurlijk!''

En moest de jongen die gewend was op straat te leven, opeens bijna elke avond trainen. Was dat zwaar?

''Nee, absoluut niet. Ik houd zoveel van voetbal, dat het allesbehalve een straf is om daar elke dag mee bezig te zijn. Omdat ik in Nijmegen voetbal ben ik ook in Nijmegen gaan wonen en ga zelden naar Amsterdam. Ik ben helemaal bezig met voetbal en wanneer ik behoefte heb om iemand te zien, ga ik bijvoorbeeld in een vrij weekend daar heen. Ik moet zeggen dat nu ik op mezelf woon, ik echt helemaal kan ontspannen en tot rust komen als ik thuiskom.''

Afbeelding

Uiteindelijk ben je ook beloond met een 3-jarig contract bij NEC. Wat heb je hier nog bij te leren?

''Ik heb nog genoeg bij te leren. Ik denk dat ik in teamverband mijn taken goed uitvoer, zowel verdedigend als aanvallend, maar ik moet in de eindfase meer overzicht houden en wat scherper en rustiger zijn. Daar ben ik hard aan het werken. Als dat in orde komt, dan kan ik zeker bij NEC nog wat gaan laten zien, want er zit nog een heleboel rek in. Lodeweges geeft mij veel vrijheid, maar wijst mij ook op mijn verdedigende taken. Samen met Youssef El-Akchaoui is het zeer fijn voetballen, omdat hij mee op komt. Ik krijg veel ballen van hem en hij is vaak aanspeelbaar. Dat geeft je ook vertrouwen.''

Die vrijheden leiden ook vaak tot balverlies en vooral vorig jaar leidde dat nog wel eens tot fluitconcerten. Hoe lastig is dat voor een jonge voetballer?

''Het is natuurlijk vervelend en je heb het ook wel door als het publiek gaat fluiten. Maar onze supporters moeten gewoon meer vertrouwen krijgen. Als het goed is, weten ze wat we kunnen en daar kunnen ze ons alleen maar in helpen. Het publiek moet er gewoon achter blijven staan. Ook als de eerste tien acties van mij mislukken, want als de elfde wel lukt en ik scoor, staan ze ook met zijn allen te juichen. Het geeft mij dan ook alleen maar extra kracht als het publiek er goed achter staat.''

Niet alleen het publiek moet er achter staan, het is ook fijn dat je nu het vertrouwen krijgt van de trainer. Zit er een groot verschil tussen Been en Lodeweges?

''Het zijn totaal verschillende trainers. Trainer Lodeweges legt bijvoorbeeld meer nadruk op de tactiek en in zijn verhaal en manier van spelen creëert hij veel duidelijkheid. Vanaf de eerste dag dat hij hier is heeft hij laten weten hoe hij wil spelen. Tot nu toe heeft het goed uitgepakt en alle spelers begrijpen hem. Het is een rustige man, geeft ons veel vrijheid en het is aan ons om zijn vertrouwen terug te betalen.''

Zondag staat de lastige uitwedstrijd in Kerkrade voor de deur. Veel vertrouwen in een goed resultaat?

''Absoluut. En we moeten niet naar onze tegenstanders kijken. We moeten kijken waar onze kwaliteiten liggen en dat is goed voetballen. Als we spelen zoals wij en de trainer dat willen, dan kunnen we van iedereen winnen.''

En jouw persoonlijke doelstellingen voor dit jaar?

''Aan het eind van het seizoen meer doelpunten en assists achter mijn naam hebben staan! Al moet ik eerlijk zijn… Meer doelpunten, ik heb er nog geen gescoord, dus ik ga in ieder geval voor dat eerste doelpunt!''

http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 15, 2009 11:55 am

Saidi opgedoken in Salzburg
Geplaatst op: 15-08-09 om: 12:01 door:

Afbeelding

Saidi Ntibazonkiza is plotseling opgedoken in Salzburg. Hij trainde in het geheim mee met Red Bull Salzburg, de ploeg van trainer Huub Stevens.

''Wij kregen vrijdag een tip en zijn dit gaan uitzoeken. Deze informatie bleek te kloppen', verklaarde technisch directeur Carlos Aalbers aan Infostrada Sports (meldt ook Sport1).

Volgens Aalbers is de Salzburg niet goed voorgelicht over de beschikbaarheid van Ntibazonkiza. 'Zij hebben daarop hun excuses aangeboden.' NEC hoopt opnieuw contact te krijgen met de Burundese speler. ''Saidi komt zijn verplichtingen niet na en daar willen we het met hem over hebben.''

Voor Aalbers is het 'boek Saidi' nog niet gesloten. ''We zien de komende weken hoe dit zich ontwikkelt. Ik heb hem opnieuw uitgenodigd voor een gesprek. Het is nu wachten of Saidi hier gehoor aan geeft'', aldus Aalbers.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 15, 2009 2:27 pm

Wat is dat voor Prutser man... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 15, 2009 2:28 pm

Wie? Stevens, hij nie weet nie? :smallgrin.gif: :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 15, 2009 2:37 pm

Beide... Saidi weet ook wel beter.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 16, 2009 10:55 am

NEC onderneemt juridische stappen tegen SaidiGepubliceerd op: 16 augustus 2009 10:22

NEC is het gedrag van Saidi Ntibazonkiza meer dan zat. De Nijmeegse club gaat nu juridische stappen ondernemen tegen hun speler, omdat deze vorige week in het geheim een proefstage heeft gelopen bij Red Bull Salzburg, de ploeg van trainer Huub Stevens.

"Maandag gaan we met onze juristen bekijken welke stappen we nu gaan nemen", aldus technisch directeur Carlos Aalbers in gesprek met De Telegraaf. "We hebben geen andere keuze. Saidi blijft werk weigeren, reageert helemaal nergens op en blijkt nu ook achter onze rug om bij een andere club mee te hebben getraind. Dat kunnen we niet tolereren."

Ntibazonkiza weigert sinds begin deze maand om voor NEC uit te komen. Reden daarvoor is dat de aanvaller het in januari dit jaar gesloten mondelinge akkoord met de club over salarisverhoging ondertekend wil zien. De Burundees wil namelijk eerst zijn vrouw en kind naar Nederland halen. De immigratiedienst IND geeft daar pas toestemming voor als de krabbel is gezet. Ntibazonkiza weigert vooralsnog echter te tekenen. Wel strijkt hij sinds januari het verhoogde salaris op.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 16, 2009 3:28 pm

Zo.. hebben we dat Drama wat NEC heet ook weer gehad. Het was weer ouderwets slecht vandaag.

Gefeliciteerd Roda...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 19, 2009 9:01 am

Ntibazonkiza: "Ik heb nooit getekend"
woe. 19 augustus 2009

Na 3 weken zijn mond gehouden te hebben geeft Saidi vandaag in de Gelderlander eindelijk eens tekst en uitleg.

NEC beschouwt hem als een werkweigeraar en dreigt met juridische stappen. Saïdi Ntibazonkiza zelf ziet het anders. „ Ik sta er niet meer onder contract.”

Er is een lange aarzeling aan vooraf gegaan, maar uiteindelijk zwaait Saïdi Ntibazonkiza (22) de voor­deur dan toch open. Uitbundig ge­kleurde doeken voor de ramen van zijn appartement houden het zonlicht gedecideerd buiten. Aan een muur hangt de grote na­tionale vlag van Burundi. En fo­to’s. Veel foto’s van zijn een jaar jongere vrouw Sada en zoontje Saïdi van bijna vier jaar, die na zijn vlucht uit het door burgeroor­logen geteisterde Afrikaanse land in Burundi zijn achtergebleven.

Saïdi heeft de woonkamer alweer verlaten om terug te keren met het papier waar het allemaal om draait: het contract waar NEC hem aan wil houden. Hij wijst naar de handtekeningen van tech­nisch directeur Carlos Aalbers, al­gemeen directeur Jacco Swart en die van zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk. En dan naar het lege lijntje, bestemd voor de krabbel van de speler. „Ik heb nooit gete­kend”, zegt hij ten overvloede.

Kan zijn, roepen ze bij NEC, maar in december van het vorige jaar hebben we met z’n allen een mon­deling akkoord bereikt over een verbeterd driejarig contract. Maandagavond verklaarde zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk in het televisieprogramma Voetbal In­ternational zelfs dat er handen wa­ren geschud. „ Ik heb niemand de hand geschud. Geen sprake van. Dat betekent dat je het met elkaar eens bent. Dat is hetzelfde als teke­nen. En ik ben ook niet monde­ling akkoord gegaan. Het is simpel. Ik was niet blij met dit contract.

En ik wil mijn vrouw en mijn zoontje hier bij me in Nederland. Niet voor negentig dagen waar ze nu toestemming voor hebben ge­kregen, maar voor altijd.” Hij stuurde Ger Lagendijk een briefje om de samenwerking te ver­breken. De zaakwaarnemer liet hem echter weten dat hij nog een jaar te gaan heeft. „Maar ik wil niets meer met hem te maken heb­ben. Hij weet dat ik niet tevreden ben met dit contract, maar zet er wel zijn handtekening onder. Is hij de voetballer of ik?”

Hij haalt zijn schouders op over het feit dat NEC hem geen salaris meer betaalt. „Dat lijkt me logisch. Ik sta er ook niet meer onder con­tract.” En dus dook hij vorige week plots op bij Red Bull Salzburg om trai­ner Huub Stevens te overtuigen van zijn kwaliteiten. Een andere zaakwaarnemer zou hem in Oos­tenrijk hebben aanbevolen. „Nee, nee, geen zaakwaarnemer”, zegt Ntibazonkiza. Maar over het hoe en waarom van dat avontuur wil hij verder niets kwijt.

Ruim drie weken zit hij nu thuis. Zijn zaakwaarnemer vertrouwt hij niet meer. En in Carlos Aalbers, de technisch directeur van NEC, is hij teleurgesteld. „ Hij zegt steeds dat ik een contract heb bij NEC. Meer niet. Ik heb geen contract. Hij is hier nog een keer geweest. Niet met Lagendijk, zoals hij maandag in de krant beweerde, maar met Sander. Henze heet die, geloof ik. Een assistent. Lagendijk zelf spreek ik bijna nooit. Voor de rest lees ik in de krant dat ze me niet te pakken kunnen krijgen. Ik heb liever dat Carlos gewoon langs komt als hij met we wil praten.”

Een keer per dag zit hij in de sport­school. „Ik moet fit blijven.” Soms gaat hij ergens voetballen. „Waar vertel ik je niet. Ik wil geen con­frontaties met NEC-supporters. Bij Roda JC waren er spreekkoren tegen me, hoorde ik van een ploeg­genoot. Logisch. Iedereen denkt dat het me alleen maar om het geld te doen is.”

Deze week meldt hij zich weer bij de IND om te regelen dat zijn ge­zin straks negentig dagen bij el­kaar kan zijn. Maandagavond be­weerde Lagendijk nog dat hij aan­vankelijk niet wist dat er een vrouw en kind in het geding wa­ren. „ Onzin. Dat heb ik gelijk ge­zegd tegen die Sander. Net zoals ik dat de allereerste keer tegen de mensen van de IND heb gezegd.”

Vanmorgen had hij zijn vrouw Sa­da nog aan de telefoon. „We bellen elke dag. Ze begrijpt niet wat er nu aan de hand is. Ik weet waar ik mee bezig ben, heb ik haar gezegd. ‘Doe wat goed voor je is. We bid­den voor jou’, antwoordde ze. Nu NEC met juridische stappen dreigt, heeft hij een advocaat in de arm genomen. „Ik heb alle vertrou­wen in een goede afloop”, klinkt de kleine Afrikaan vastberaden.

Bij het afscheid lopen we in de gang langs twee ingelijste NEC- shirts. Gekregen als ‘ Man of the Match’. „ NEC zal altijd mijn club blijven”, zegt Ntibazonkiza. Maar de kans dat er een derde shirt bij komt, lijkt verkeken.
de trouwehonden.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 9:49 am

Hij staat heel zwak. Zijn eigen zaakwaarnemer vertelt een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 19, 2009 10:42 am

Op de NEC site staat dat hij nog een contract tot 2012 heeft, maar of dat nu het "nieuwe verlengde" contract is? Volgens mij wel.
Maar ik dacht dat hij sowieso dit jaar nog een contract had. Hij heeft toch ook gewoon de voorbereiding meegedaan? Dat doe je niet als je weet dat je contract is afgelopen.

Ramona

Bericht door Ramona » di aug 25, 2009 8:11 am

NEC komt tekort tegen Tenerife

door Harry Arts. maandag 24 augustus 2009 | 07:38 | Laatst bijgewerkt op: maandag 24 augustus 2009 | 08:53

SANTA CRUZ - NEC heeft het afgelopen weekeinde een nuttig oefentripje naar de Canarische Eilanden gemaakt. De Nijmeegse ploeg verloor zaterdagavond met 2-0 van CD Tenerife en keerde gistermiddag terug in Nederland, waar het team zich kan gaan opmaken voor het competitieduel tegen VVV Venlo, zaterdag in De Goffert.

De ruimte voor de tussentijdse excursie naar het Spaanse vakantie-eiland ontstond doordat het geplande competitieduel tegen FC Utrecht verboden werd door burgemeester Thom de Graaf, die onvoldoende politie op de been kon brengen. Een uitnodiging van CD Tenerife, de voormalige club van Roy Makaay, voorkwam een onwelkome onderbreking van het ritme.

Trainer Dwight Lodeweges keek gistermiddag na aankomst in Nederland redelijk tevreden terug op de driedaagse reis. "We zaten in een keurig hotel, hebben weer wat tijd samen doorgebracht en een wedstrijd gespeeld tegen een club uit de Primera Division, een tegenstander van niveau waar elke Nederlandse club het lastig tegen zou hebben."

Voor gastheer Tenerife vormde het duel de afsluiting van de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Primera Division waarin de club de afgelopen zeven jaar ontbrak. Volgende week vieren de blanquiazulos hun terugkeer op het hoogste podium met een uitwedstrijd tegen Real Zaragoza.

Bij NEC ontbraken Niels Wellenberg en Björn Vlemincks in de stamformatie. De rechtsback is na zijn rode kaart tegen Roda JC niet inzetbaar tegen VVV en moest daarom zijn plaats afstaan aan Mitchell Burgzorg. De Belgische spits kreeg op Tenerife last van zijn bovenbeen. Lodeweges gaat ervan uit dat hij zaterdag weer inzetbaar is. "Volgens de medische staf is het niet ernstig en kan hij uiterlijk dinsdag weer aansluiten bij de rest van de groep."

De eilandbewoners namen zaterdag na een klein kwartier de leiding. Spits Nino omzeilde de buitenspelval en gaf doelman Gábor Babos het nakijken: 1-0. "We begonnen niet best, maar na dat doelpunt hebben we het goed opgepakt en waren we geruime tijd gelijkwaardig", vond Lodeweges.

In de tweede helft zakte het peil behoorlijk, constateerde de NEC-trainer. " In de rust zeiden we nog dat er misschien wel iets inzat voor ons. Maar na de pauze gingen zelfs de basisdingen niet goed meer. Dat had misschien ook wel te maken met de wissels. Je wilt ook de andere jongens laten voetballen, maar dat gaat dan wel ten koste van de vastigheden."

Tenerife gooide na een uur spelen de deur in het slot. Het was de Argentijnse middenvelder Román Martinez die Babos voor de tweede maal passeerde: 2-0.

Opstelling NEC: Babos; Burgzorg, Van Eijden (46. Wellenberg), Zomer, El-Akchaoui; Radomski (46. Kivuvu), Schöne, Davids; Fejzullahu, Van Beukering (62. Ten Voorde), El Kabir (62. Worm).

http://www.gelderlander.nl/

Santa Cruz...zucht... :sad.gif:

Ondanks verlies, genoten... Wat spelen die lui toch snel voetjebal... :excited.gif:
Mooi stadion enzo hoor... :cool.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di aug 25, 2009 8:53 am

Aalbers: "Geen geld voor vervanger Saidi"
Geplaatst op: 24-08-09 om: 16:04 door: Jeroen

NEC heeft geen geld om een vervanger voor Saidi Ntibazonkiza te halen. Dat zegt technisch directeur Carlos Aalbers tegenover ForzaNEC. ''De kans dat hij echter terugkeert is heel klein. Er is toch heel veel gebeurd.''

Aalbers en Ron de Groot verbleven afgelopen weekend in Denemarken om een speler te bekijken. Op korte termijn hoeft geen nieuwe speler te worden verwacht. Aalbers: ''We kijken voor in de toekomst, niet voor deze transferperiode.''

De technisch directeur hoopt nog steeds dat Jhonny van Beukering een nieuwe club vindt. ''Voor ons is dat beter, maar voor Van Beukering zelf ook. Hij wil ook gewoon wekelijks voetballen.'' Aalbers geeft toe dat de vraagprijs van 450.000 euro een openingsbod is. ''Het is een bod om de onderhandelingen mee te openen.'' Aan het eind van de transferperiode veranderen vraag en aanbod en zal de vraagprijs kunnen zakken.

Er kan dus wel degelijk onderhandeld worden over de transfersom. Tot dusver hebben ADO Den Haag, De Graafschap en Swansea City zich daadwerkelijk gemeld bij NEC.

Ramona

Bericht door Ramona » wo aug 26, 2009 10:08 am

Zoef zoef Saïdi
woe. 26 augustus 2009

Het zal ergens in het voorjaar van 2007 geweest zijn dat Saidi Ntibazonkiza zijn opwachting maakte als invaller in het eerste van NEC. Geinig mannetje, vond ik. En de meeste mensen met mij. Z’n onuitsprekelijke achternaam vergaten we snel, zijn voornaam voldeed prima. Na een tijdje verscheen er een spandoek voor hem in de Goffert, met Roadrunner erop. Gezien zijn acceleratievermogen en vaak onnavolgbare bewegingen de spijker op zijn kop. Best een eer voor een jonge invaller.

Saidi was als zeventien of achttienjarige uit Burundi gevlucht en in het asielzoekerscentrum in Nijmegen terecht gekomen. Het kleine land in het hart van Afrika wordt al jaren geteisterd door bloederige conflicten tussen hoge heren, waar honderdduizenden gewone mensen het slachtoffer van werden. Wegwezen dus, dacht Saidi toen hij de kans kreeg en gelijk had 'ie. Omdat hij wist dat hij een aardig balletje kon trappen klopte hij bij NEC aan om zijn kunsten te vertonen. Mario Been wist die ondernemingslust en technische vaardigheden te waarderen en gaf hem een contract. Saidi greep zijn kans, speelde 41 keer mee in competitieverband en legde er vorig seizoen vijf in het netje. Terecht informeerde Saidi eind 2008 of NEC haar erkentelijkheid ook in klinkende munt wenste om te zetten. Niet geheel onredelijk denk ik, want het contractje waarmee hij als veredelde junior was binnengehaald zal niet echt in verhouding hebben gestaan met zijn verdiensten op dat moment. Saidi stond immers wekelijks in de basis.

NEC was niet te flauw en bood Saidi een (al dan niet sterk) verbeterd contract aan. Saidi beweert nu dat hij dat contract nooit getekend heeft, maar in feite doet dat helemaal niet ter zake. Immers, hij bleef spelen voor NEC en naar ik mag aannemen op basis van de nieuwe voorwaarden. Of heeft hij al die tijd voor het salaris uit zijn oude contract gespeeld? Omdat hij zijn krabbel nog niet had gezet? Dat lijkt me kras en daarmee is de vraag of hij nou wel of niet getekend heeft niet meer relevant: hij balde door, daarmee al dan niet stilzwijgend instemmend met de gang van zaken. Anders had hij toen al zijn voetbalschoenen aan de spreekwoordelijke wilgen moeten hangen.

Wie schetste dan ook mijn en uw verbazing toen ons zwarte pareltje deze zomer de grote broek aantrok aan met veel omhaal van woorden (en al dan niet gespeelde verontwaardiging) zijn beklag deed over het hongerloontje dat NEC hem betaalde en eiste dat zijn schamele contract weer zou worden opengebroken. Daar staat het verstand van een weldenkend mens bij stil.

Kennelijk denkt Saidi na een leuk seizoen en een paar goals dat hij (ondanks zijn postuur) een hele grote meneer is in de hedendaagse voetballerij. En hele grote meneren, die stellen eisen, als het zo uitkomt gerust eens in de zes maanden. Het grote graaien, wordt dat wel genoemd als het om bankdirecteuren en televisiepresentatoren gaat en terecht stelt de samenleving daar steeds meer vraagtekens bij. Zou het meneer Saidi ontgaan zijn dat we ons in een economische recessie bevinden zoals we die sinds de donkere jaren tachtig niet meer hebben meegemaakt en dat we afstevenen op een werkloosheidpercentage van boven de 8%?

Maar meneer Saidi zit er allemaal niet mee. Hij weigert gewoon naar de baas te gaan, op het risico af dat hij straks zelf ook steun mag gaan trekken.

Wat NEC-supporters daarvan vinden, viel de afgelopen weken uitgebreid op de diverse websites te lezen of in het stadion te beluisteren. Voor het geval dat meneer Saidi dat allemaal gemist heeft, wil ik het nog wel even samenvatten: meneer Saidi is een over het paard getilde idioot die weliswaar hard kan rennen en aardig kan voetballen, maar helaas gehinderd wordt door een plaat beton voor zijn harses van een vierkante meter of zes, waardoor het zicht op de realiteit hem geheel ontnomen wordt. Meneer Saidi kan dus wat ons betreft de boom in en zou er goed aan doen zich te oriënteren op een arbeidzaam bestaan in een geheel andere sector in ons door werkloosheid en economische rampspoed geteisterde land, tenzij een andere voetbalclub zo dwaas is in te gaan op zijn bezopen financiële eisen. Want voor frivole avonturiers is zeker plek in de Goffert, maar voor huichelachtige would-be vedetten niet.

Joris

http://www.detrouwehonden.nl/

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 26, 2009 11:24 am

Wat denk je van NEC-VVV?

VVV nog ongeslagen. NEC favoriet by de bookmakers. Gaat NEC dit winnen of niet?

Ramona

Bericht door Ramona » wo aug 26, 2009 12:14 pm

Monkey Tonk schreef:Wat denk je van NEC-VVV?

VVV nog ongeslagen. NEC favoriet by de bookmakers. Gaat NEC dit winnen of niet?

Dennis, die ongetwijfeld warm onthaald gaat worden, laat er 2 door en Babos houdt de nul... :headbang.gif:

Hopelijk is Honda pleitos vrijdag a.s.

Ramona

Bericht door Ramona » wo aug 26, 2009 6:22 pm

"Politie wist van komst Beerschot-hooligans"
Geplaatst op: 26-08-09 om: 17:12 door:

De politie had wel degelijk concrete informatie dat er tientallen Belgische hardekernsupporters vorige maand naar Groesbeek zouden komen voor een wedstrijd tussen NEC en Germinal Beerschot. Dat blijkt uit een eigen rapport van de politie Gelderland-Zuid.

Tot nu toe houdt de politie vol dat er geen reden was voor extra politie-inzet, omdat er slechts geruchten waren.

De wedstrijd werd afgelast omdat Beerschotsupporters voor de wedstrijd de boel kort en klein begonnen te slaan. Daarbij vielen vijf gewonden, van wie twee naar het ziekenhuis moesten.

Bron: Omroep Gelderland

:eusa_silenced.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 27, 2009 7:12 am

Tja...,vaudtje...uh bedankt...?!

Standaard verhaal over rellen, geeft toch stof tot nadenken (+update)
don. 27 augustus 2009

Heel druk was het niet in Groesbeek op de speciale informatieavond over de rellen tijdens de oefenpot NEC -Germinal Beerschot, maar de tafel met sprekers was daarentegen wel maar net groot genoeg voor de zware delegatie die tekst en uitleg kwam geven. Zo was de voorzitter van De Treffers aanwezig, de Burgemeester van Groesbeek, een teamchef en een lid van de korpsleiding van politie Gelderland Zuid, de officier van justitie en namens NEC was manager operations Jan Bluyssen aanwezig. Alle sprekers waren duidelijk wat betreft de ernst van de rellen, de afkeer ervan en de impact die deze gebeurtenissen moeten hebben gehad op alle betrokkenen. Iedere spreker kwam hier vanzelfsprekend op terug en dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch.

Vervolgens is iedere spreker ook ingegaan op de eigen rol en verantwoordelijkheid in het geheel. Het zal heel langdradig worden om dat allemaal te gaan beschrijven, maar ik wil per spreker toch wel even kort wat opvallende opmerkingen noemen.

De voorzitter van de Treffers gaf duidelijk het belang aan van wedstrijden van NEC op sportpark Zuid, ondanks dat hij begrip had voor het feit dat een aantal vrijwilligers van de club daar niet meer zo happig op waren. Het was goed voor Groesbeek, leuk voor de jeugd om hun helden dichtbij te kunnen zien en een vorm van vermaak waar veel mensen veel plezier aan beleefden. Uiteraard zullen dergelijke wedstrijden ook de penningmeester tevreden stellen, maar dat vertelde de voorzitter van De Treffers natuurlijk niet. Wel liet hij weten dat hij in de toekomst wedstrijden alleen door zou laten gaan als hij zekerheid had over de veiligheid. Bij ernstige twijfel over de veiligheidsrisico's zou hij de wedstrijd niet door laten gaan.

Dat laatste was ook min of meer de strekking van het verhaal van burgemeester Prick, alleen dan nog wat stelliger, zoals een sterke burgervader ook moet doen. Die kracht en stelligheid vielen wat weg toen de gang van zaken op de bewuste dag ter sprake kwam. Eigenlijk kwam het er op neer dat de heer Prick voor de wedstrijd op de hoogte werd gehouden over de veiligheidsrisico's door de politie en dat hij volledig op die informatie had vertrouwd.

De officier van justitie liet weten dat hij het onderzoek nog wilde afwachten voordat hij zou gaan besluiten of de raddraaiers van Beerschot hier of in hun eigen land zouden worden berecht. Hij kwam ook met cijfers: 21 supporters hadden aangifte gedaan, waarbij er in 5 gevallen over zware mishandeling werd gesproken, iets dat een mogelijke straf aanmerkelijk hoger zou maken voor die bewuste daders.

Lid van de korpsleiding Gelderland Zuid, de heer van Kleef, liet weten dat hij (of althans de politie) heel veel contact had gehad met de Belgische politie. Iets dat toch wel met wat cynisch gelach werd ontvangen in de zaal, want eerdere uitlatingen van diverse betrokkenen laten een totaal ander beeld zien. Ook gaf Van Kleef aan dat hij weinig wilde vertellen over de gebeurtenissen tussen 17.30 uur en 19.00 uur die dag, want dat moest eerst nog geëvalueerd worden. Lastig, want aan de ene kant gaf hij wel een uitleg over de reden waarom de politie zo laat was (de agenten mogen niet alleen ter plaatse gaan, maar moeten dat als groep doen en dus moet er op elkaar worden gewacht) , maar aan de andere kant vertelde hij niets over het tijdstip wanneer naar die opschakeling, zoals dat in vakjargon heet, werd gevraagd. Was al een uur voor de wedstrijd bekend dat het wel eens tot problemen zou kunnen leiden, iets wat verschillende bronnen wisten te melden, dan is het natuurlijk wel erg vreemd dat pas anderhalf uur later de dienders ter plaatse waren. Toen deze vraag hem werd voorgelegd vertelde de heer van Kleef dat dit punt zeker meegenomen zou worden in het onderzoek. Dit onderzoek zal trouwens, als alles meezit rond eind september afgerond zijn.

De politie liet ook weten dat de raddraaiers met eigen auto's waren gekomen en dat ze dus niet in de bussen zaten, dit naar aanleiding van een vraag, waarom de namen van die supporters in de bussen niet zijn opgeschreven. Toch heeft de politie wel de bussen tot ver in Limburg begeleidt om te voorkomen dat ze naar de vierdaagsefeesten zouden gaan of naar een andere oefenwedstrijd ergens in Noord-Limburg. Ook dat zorgde voor verbaasde gezichten in de zaal. Dit waren toch gewone supporters die niet uit waren op geweld? Waarom dan wel opeens zo'n straffe begeleiding?

Jan Bluyssen had voor de aanwezige NEC fans natuurlijk weinig nieuws te vertellen. Hij gaf nog even aan dat NEC alles had gezet op de begeleiding van de slachtoffers na de gebeurtenissen. Ook liet hij weten dat NEC de schade zou betalen, ook die van de Treffers. Iets dat zelfs de officier van justitie zeer opmerkelijk vond, althans dat liet hij duidelijk merken met z'n lichaamstaal. De hoogte van het totale bedrag aan schade is nog niet bekend. Dat bedrag en de uitkomst van overleg tussen de club en het openbaar ministerie is voor NEC bepalend of ze nog gaan proberen om de kosten op de hooligans te verhalen.

Als aanwezige op deze avond heb je de neiging om voor jezelf een beeld te schetsen van de gebeurtenissen na het horen van al die verhalen van direct betrokkenen. Persoonlijk (en ik geef meteen toe dat dit niet meer is dan een eigen invulling) kom ik dan tot de conclusie dat er door diverse instanties inschattingsfouten zijn gemaakt over de veiligheidsrisico's vooraf, waarbij de politie (zeker gezien het feit dat al bekend was dat deze groep in de middag al in Groesbeek was en het feit dat deze groep ook al een ruit had vernield) misschien wel het meeste te verwijten valt op dit gebied. TV Gelderland laat vandaag ook nog eens weten dat de de politie al lang concrete informatie had dat er hooligans zouden komen, ook dat spreekt niet echt in hun voordeel. Behalve deze verkeerde inschattingen en keuzes vooraf vind ik ook dat de politie kan worden verweten dat ze pas zo laat aanwezig waren. Je moet er niet aan denken als het allemaal nog erger was geweest. Vandaag werd namelijk ook duidelijk dat ambulances aan het wachten waren op de politie om ter plaatste te kunnen gaan om de gewonden te kunnen helpen, zij hadden dus een stuk minder moeite om snel in Groesbeek te zijn. Maar eerlijk is eerlijk niemand, dus ook de politie niet, had kunnen voorspellen dat de GBA hooligans ere-codes zouden schenden en zelfs normale "pet en sjaal" supporters zouden gaan aanvallen die dag.

Zoals gezegd, dit is slechts een mening op basis van de verkregen informatie en wie weet moet ik dit wel bijstellen als de conclusies van het onderzoek openbaar worden. Ik ben echter bang dat het onderzoek vergelijkbaar zal zijn met het politie onderzoek naar aanleiding van de ongeregeldheden bij de huldiging van NEC in 2003: Echt fout ging er niets, alleen de hooligans valt wat te verwijten, maar we hebben er wel een hoop leermomenten aan over gehouden.

Bleum

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 27, 2009 10:28 am

Jhonny van Beukering per direct naar De Graafschap
Uitgegeven op 27 augustus 2009 11:00

Jhonny van Beukering (25) maakt per direct de overstap van N.E.C. naar De Graafschap. Hij wordt voor de rest van het huidige seizoen verhuurd aan de Doetinchemmers. De aanvaller heeft bij N.E.C. een aflopend contract en kreeg onlangs te horen dat hij in principe geen eerste keus meer is voor zijn positie.

Van Beukering is blij met de overstap 'Ik wil gewoon voetballen en de club is heel duidelijk naar me geweest. Dit is voor alle partijen de beste oplossing. Bij De Graafschap kom ik in een vertrouwde omgeving en ben ik ook nog eens dicht bij huis. Nog steeds heb ik absoluut geen spijt dat ik ooit naar N.E.C. ben gegaan. Ik heb er 2 hele mooie jaren gehad en UEFA Cup voetbal gespeeld. Ik heb zojuist afscheid genomen van alle spelers en de mensen in De Goffert, hen alle succes gewenst voor dit seizoen en nu ben ik onderweg naar Doetinchem.'

http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 28, 2009 2:55 pm

Vooruitblik: NEC-VVV
vrij. 28 augustus 2009

Morgenavond staat de clash met FC Honda (want zo gehypt is deze Japanner inmiddels) op het programma. Maar voor ons staat vooral een wedstrijd op het programma die gewonnen moet worden en natuurlijk het weerzien met één van de grootste NEC'ers aller tijden: Dennis Gentenaar! Toch is VVV zeker geen gemakkelijke tegenstander, de Venlonaren zijn nog ongeslagen (alles gelijk tot nog toe) en scoren er flink op los. Het duo Radomski/Davids zal dan ook zijn handen vol hebben om Honda af te stoppen!

Afbeelding

23-03-2008 VVV Venlo NEC 1-2
26-12-2007 NEC VVV Venlo 2-2
14-06-1997 NEC VVV 6-0

NEC is duidelijk nog zoekende naar de juiste vorm, maar hopelijk werpt het trainingskamp in Tenerife morgen zijn vruchten af. Lodeweges zal weinig wijzigen aan de basiself, Burgzorg zal de geschorste Wellenberg vervangen, Goossens is geblesseerd en zal dus van bank naar tribune verkassen. Inmiddels raakten we na Tshibamba (teruggezet naar het 2e) en Saïdi (achter de playstation) deze week wederom een aanvaller kwijt, Jhon van Beukering werd voor de rest van het seizoen verhuurd aan De Graafschap. Dus nog maar weinig mogelijkheden voor Dwight als het voorin niet loopt. Daar zal dus toch echt nog iets bij moeten!

Volgens de Unibet-noteringen moet NEC morgenavond makkelijk van VVV winnen, bij winst voor de onzen krijg je inleg x 1,65 en bij winst van VVV inleg x 3,55. Maar goed dat zal er ook wel mee te maken hebben dat we in de Eredivisie nog nooit van VVV verloren. Verder achten ze de kans blijkbaar een stuk groter dat Babos scoort (inleg x 225) dan dat Gentenaar dat tegen zijn eigen cluppie doet: inleg x 355.

Resultaten tegen VVV:
Eredivisie
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT

Thuis 5 4 1 0 15 4
Uit 5 2 3 0 8 4
Totaal 10 6 4 0 23 8

Burgzorg vervangt de geschorste Wellenberg
vrij. 28 augustus 2009

Mitchell Burgzorg zal morgenavond in de thuiswedstrijd tegen VVV de geschorste Niels Wellenberg vervangen. Wellenberg kreeg twee weken geleden in de uitwedstrijd tegen Roda JC een rode kaart (twee keer geel) wat automatisch een duel schorsing oplevert.

Burgzorg kijkt op Omroep Gelderland alvast vooruit: "Ik dacht eerst aan het team", zegt de rechtsback ogenschijnlijk braaf. Maar hij meent het. "Ik speelde tegen Tenerife, toen wist ik genoeg. Er ging nog wel het nodige mis. Maar spelen tegen een ploeg uit de Primera Division doe je niet zomaar even."

Vlak voor het einde van de training nam Dwight Lodeweges hem even apart. "Ik moet niet gaan nadenken als ik 'eroverheen ga' tegen VVV, zei hij. Dat doe ik ook liever niet."

Dwight Lodeweges heeft in Japan samengewerkt met sterspeler Honda. "Ik heb in Japan twee jaar met hem gewerkt", zegt Lodeweges. "Samen met Sef Vergoossen. Hij is een on-Japanse Japanner. Honda is open, bijna een buitenbeentje daar. Naar het buitenland gaan is echt wat voor Japanners hoor. Afgaan kan en mag niet. Hij durft."

NEC is klaar voor de confrontatie met VVV. "De groep is gretig. Ze mogen zich eindelijk weer laten zien voor eigen publiek. De trip naar Tenerife is goed geweest voor ons."

Opstelling:
Babos;
Burgzorg, Van Eijden, Zomer, El-Akchaoui;
Radomski, Schöne, Davids;
Fejzullahu, Vleminckx, El Kabir.

Afbeelding
Burgzorg speelt morgen rechtsback!

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 29, 2009 7:33 am

Van Dijk waarschuwt Verdellen voor Vleminckx
vrij. 28 augustus 2009

VVV-Venlo speelde tot nu toe vier keer gelijk in de Eredivisie. Morgenavond in de uitbeurt tegen NEC hoopt trainer Jan van Dijk op de eerste winst van het seizoen. In de basis voert hij één aanpassing uit ten opzichte van vorige week. Sjors Verdellen vervangt centraal achterin Frank van Kouwen.

"Ik heb Sjors vanmorgen uitgebreid gesproken en hem gewaarschuwd voor Björn Vleminckx", vertelde Van Dijk. "Vleminckx is namelijk een beest van een spits, iemand die alles doet wat onze lieve Heer heeft verboden. Ik heb Sjors duidelijk gemaakt hoe hij het best Vleminckx kan bestrijden."

Afbeelding

Vooralsnog is Van Dijk erg tevreden over de start. "We hebben het tot nu toe geweldig gedaan. Alleen tegen FC Groningen kregen we vorige week twee doelpunten tegen, die ik beschouw als Jupiler League-goals. Deze week heb ik daar op de training nog extra op gehamerd. Tijdens de partijvorm vandaag was het groene team NEC. Zo zag ik Niels Fleuren zes keer over zijn tegenstander heengaan. Dat zal morgen maximaal even vaak gebeuren in een wedstrijd. Ik heb hem toen opgedrongen de bal met opzet een keer terug te spelen op Dennis (Gentenaar, red.)," zegt hij tegenover ELF Voetbal.

"Ik wil dat mijn team immers het geduld bewaart. Als we een kans krijgen, moeten we daar goed mee omgaan. Voor de training vanmorgen hebben we drie kwartier videobeelden bekeken van NEC. Met name heb ik de spelers nog gewezen op Lorenzo Davids. Hij komt vaak mee op en dat ontgaat velen."

Van Dijk kan alleen geen beroep doen op Ruud Boymans. De overige spelers zijn fit. Boymans trainde vandaag wel weer met de bal. "Het was mooi om te zien dat Ruud weer straalde. Hij heeft een volgende stap gemaakt. Maar ik reken pas op zijn inzet rond de winterstop."

Bron: ELF Voetbal

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 29, 2009 8:10 pm

Ook NEC weet niet te winnen van VVV
Geplaatst op: 29-08-09 om: 20:40 door:

Steven

NEC heeft zaterdagavond een punt overgehouden aan het treffen met VVV Venlo. De Nijmegaren speelden een slappe eerst helft en zochten met een 1-0 achterstand de kleedkamer op. Vijf minuten na de rust maakte de ploeg van Dwight Lodeweges al snel de aansluitingstreffer, maar voorbij de Venloërs kwamen zij niet meer.

NEC trof net zoals twee weken terug een in het geel geklede Limburgse ploeg, maar dat NEC net zo begon als tegen die laatste tegenstander, was de overeenkomst die het meest opviel. In een oersaaie eerste helft, waar het tempo veel te laag lag, kon NEC nauwelijks iets afdwingen. Het vaak slordige spel was ook de oorzaak van de achterstand die de Nijmegenaren opliepen na een half uur spelen. Mitchell Burgzorg, die de geschorste Niels Wellenberg verving, verloor knullig de bal waardoor Keisuke Honda de mogelijkheid kreeg de bal met een goede voorzet op het hoofd bij Sandro Calabro te leggen, die Gabor Babos kansloos liet. Behalve een kopbal van Bjorn Vleminckx, die van de lijn werd gehaald, kon NEC weinig potten breken.

De tweede helft maakte veel goed. NEC kwam fel uit de kleedkamer en dat zorgde meteen voor de nodige kansen. Na een paar minuten stond dan ook al de 1-1 op het scorebord. Een corner van Youssef El-Akchaoui belandde bij Ramon Zomer, die met zijn rug naar het doel de enige mogelijkheid aangreep om de bal op doel te krijgen en verschalkte Dennis Gentenaar met een omhaal. Vervolgens golfde het spel op en neer, met de grootste kansen voor NEC. Dat het gelijk bleef, had VVV vooral te danken aan goed keeperswerk van Gentenaar. De oud-NEC'er kreeg knap een vuist tegen de bal na een hard schot van Lasse Schone en ook de rebound van El-Kabir was een prooi voor de Nijmegenaar. Na een corner van El-Akchaoui leek nu Vleminckx voor de 2-1 te zorgen, maar wederom bracht de VVV-goalie knap redding. NEC wist dus ook niet te winnen van de Venloërs, die al voor de vijfde keer op rij gelijk speelden.

Ramona

Bericht door Ramona » ma aug 31, 2009 12:35 pm

Zo zagen wij het: NEC - VVV
maa. 31 augustus 2009

Na PSV en Utrecht lukte het ons dus ook niet om thuis van VVV te winnen. Ondanks dat we ons met het gelijkspel in goed gezelschap bevonden, hielden de meeste supporters een nare smaak over aan het punt. Wedstrijden tegen promovendi thuis dienen immers ‘gewoon’ gewonnen te worden en dat had op basis van de tweede helft ook best gekund. Belangrijkste sta in de weg bleek held van weleer Dennis Gentenaar.

De vooruitzichten waren goed in de zon overgoten Goffert. De show tegen Heerenveen smaakte naar meer en op de geschorste Wellenberg na kenden we geen personele problemen. Na de zeperd bij Roda was het tijd om weer eens fel voor de dag te komen maar met de zon in de rug kwam NEC de eerste helft niet verder dan onvervalst zomeravondvoetbal. Statistisch is het moeilijk te onderbouwen, maar het voelt sowieso niet goed als NEC de eerste kant richting de Goffertribune speelt. Zou Dennis geweten hebben hoe belangrijk de beslissing bij de toss is en zijn aanvoerder geadviseerd hebben van speelhelft te wisselen?

Afbeelding

Voor wat onze jongens de eerste helft op de mat legde hoefde de Goffertribune, die pal tegen de laaghangende zon inkeek, niet echt vaak met de ogen te knijpen. Gelukkig voor NEC had ook de veelgeprezen Honda er niet heel veel zin in, waardoor de schade bij de rust beperkt bleef tot 0-1. Wellenberg’s vervanger Burgzorg verspeelde de bal waarna een afgemeten voorzet van Honda Calabro bereikte die simpel binnen kon koppen. De achterstand schudde NEC eindelijk wat wakker, maar we werden in de aanvallen die volgden niet echt geholpen door de scheidsrechter. De heer Winter, de goede man waren we slechts één keer eerder tegengekomen, floot zo warrig dat het aan beide kanten tot grote irritatie leidde. De man had bovendien de merkwaardige neiging te fluiten in het voordeel van de ploeg die van de Gofferttribune af voetbalde. In de eerste helft viel het dubbeltje vaak de Venlose kant op, in de tweede helft leek NEC telkens het voordeel van de twijfel te krijgen. Vleminckx raakte door de scheids zo geirriteerd dat hij telkens op het randje van geel balanceerde. Het ging dit keer nog goed, maar je houdt je hart vast als de Luinges van deze wereld Bjorn gaan fluiten.

De eerste helft toonde vooral aan dat het 4-3-3 systeem, dat heiliger dan heilig lijkt, niet te handhaven is met de huidige kwaliteit op de vleugels. In een positive bui zou El Kabir nog een klein zesje gegeven kunnen worden, maar Erton, die wederom bewees op de flank helemaal niet uit de verf te komen, stond er voor spek en bonen bij. Erger nog is dat door de onderbezetting het middenveld compleet overlopen werd, waardoor Schöne en Radomksi, die echt niet heel erg onder de maat speelden, er slecht uit kwamen te zien. In de tweede helft, toen er iets meer beweging was en de teruggetrokken vleugels het middenveld wat meer ruimte lieten en ondersteuning boden, kwam het beter uit de verf, maar als ons belangrijkste wapen de lange bal op Vleminckx is, kun je je afvragen waarom we zo halsstarrig vast houden aan het systeem dat is vastgelegd in het technisch manifest van de club. Onze Belgische spits zorgde over het algemeen voor prima verlengingen van de lange ballen, die met name Van Eijden naar voren peerde, en zorgde daarmee voor het voornaamste gevaar en de grootste kansen die ontstonden na de gelijkmaker. Een gelijkmaker die overigens met het nodige geluk tot stand kwam na een omhaal waarvan Zomer zelf nog het meest verbaasd leek dat ie binnenviel. Daarna ging NEC dus op zoek naar de winst, maar de speelstijl van lange ballen, die schreeuwde om een lopende spits om Vleminckx heen en opkomende middenvelders (inderdaad, het prototype 4-4-2), wierp met de huidige samenstelling te weinig vruchten af. En de kansen die er wel waren werden vakkundig gekeerd door de in rood gehulde keeper der zwart-gelen.

Afbeelding
Het was de tweede keer sinds zijn vetrek dat Dennis in de Goffert terugkeerde en ook nu was de wederzijdse begroeting hartelijk. Legio wees Gentenaar met een lang spandoek er fijntjes op het feit dat hij steeds dichter in de buurt van Nijmegen komt te voetballen. Dennis deed na afloop een ereronde en kreeg een mooi applaus, al klonk het een beetje zuur want het voornamelijk aan hem te danken dat Honda en helpers een punt mee naar Venlo namen. Goed om te zien trouwens dat het uitvak vol zat. Geen onzin met verplichte combi’s en je ziet het resultaat. Zo zou het gewoon elke week moeten zijn.

Over twee weken volgt de derby en op basis van de resulaten van afgelopen weekend is het onwaarschijnlijk dat we de zegenloze reeks in de hal van Marco Borsato gaan doorbreken. Maar hoop doet leven, gelukkig. Alles naar Arnhem!

Pol

http://www.detrouwehonden.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 31, 2009 2:23 pm

Vleminckx meldt zich af bij Rode Duivels
Geschreven op maandag, 31 augustus om 15:16

Björn Vleminckx zal de Belgische nationale ploeg niet gaan helpen in de aankomende interlands tegen Spanje en Armenië. De spits van NEC was door bondscoach Frank Vercauteren opgeroepen, maar heeft teveel last van een knieblessure. NEC meldt via de officiële kanalen dat Vleminckx zich inmiddels heeft afgemeld.
De recordaankoop van NEC werd afgelopen weekend in de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo vlak voor tijd naar de kant gehaald door Dwight Lodeweges. Vleminckx klaagde over knieproblemen en heeft zich twee dagen later afgemeld bij Vercauteren. De spits wil de komende periode gebruiken om weer helemaal fit te worden.

Vleminckx, die pas één keer eerder bij de nationale selectie van onze zuiderburen zat, denkt volgende week gewoon weer in actie te kunnen komen voor NEC. De Gelderlanders spelen dan in Arnhem de altijd beladen derby met Vitesse. België speelt komende week twee WK-kwalificatiewedstrijden, maar weet dat plaatsing voor het eindtoernooi schier onmogelijk is.
En nu maar hopen dat het niet ernstig ofzo is, want NEC heeft maar 1 fatsoenlijke spits en dat is hij.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 31, 2009 11:19 pm

Björn Vleminckx paar weken out?
Geplaatst op: 31-08-09 om: 22:12 door:

Björn Vleminckx kampt met knieklachten die ervoor zorgen dat hij niet 100% wedstrijdfit is. Dat is de lezing op de officiële site van NEC.

ForzaNEC weet te melden dat de Belg mogelijk kampt met een scheurtje in de meniscus. Normaal gesproken staat daar een revalidatie van zes weken voor.

Vanuit NEC wordt dit bericht niet bevestigd. Laten we hopen dat de blessure meevalt en hij over twee weken kan spelen tegen Vitesse.
Goed... je hebt nog 24 uur om van Beukering terug te halen en anders een (voorlopig) nieuwe spits te zoeken. :-)

Plaats reactie