... en dat is dan een samenzweringJij roept dat-ie allang fit is...

... en dat is dan een samenzweringJij roept dat-ie allang fit is...
Het gaat om de start, om de punten. Over drie maanden schrijft er geen journalist meer over de schwalbe van Biseswar, de niet-gegeven strafschop in Vitesse-feyenoord, de ellebogen tegen Heracles enz.Zlatan Son of God schreef:Volgende week krijgt Feyenoord pas echte tegenstand en kunnen we zien hoe sterk ze echt zijn. Roda was gisteren niet serieus te nemen. En het geluk van afgelopen weken (cadeautjes tegen NEC, geen penalty tegen krijgen bij vitesse, pech van Heracles) kan ook niet doorblijven gaan..
Twente bedoel je? Wordt appeltje eitje voor Fnoord. Twente komt dan net terug van een wereldreis uit Azerbeidjan, je had ze niet op een gunstiger moment kunnen treffen.Zlatan Son of God schreef:Volgende week krijgt Feyenoord pas echte tegenstand en kunnen we zien hoe sterk ze echt zijn.
VIDe Guzman dicht bij transfer naar Valencia
25/08/2009 01:00
EXCLUSIEF - Jonathan de Guzman zal nog deze week een contract tekenen bij Valencia, mits zijn zaakwaarnemer Jan de Visser een akkoord bereikt met de Spaanse topclub. De Visser bespreekt dinsdagavond met een afvaardiging van Valencia de details van de transfer.
De Spanjaarden zijn op zoek naar een aanvallende middenvelder na het vertrek van de Argentijn Ever Banega naar Everton. Daarbij is Ruben Baraja geblesseerd en enkele maanden uit de roulatie.
De Guzman zelf wil de stap naar Spanje graag maken. Valencia past perfect in de profielschets die hij had gemaakt van zijn nieuwe club: een subtopper waar de kans groot is dat hij wekelijks aan spelen toe komt. 'Als ik Feyenoord verlaat dan is het voor een club die bij mij past en mij echt wil hebben', sprak De Guzman zondag nog na zijn glansoptreden tegen Roda JC (4-0 zege), waarin hij twee wereldgoals maakte.
Dat De Guzman zou vertrekken, stond vast. Vervelend voor Feyenoord is dat hij niet veel opbrengt. Vorig seizoen bood Manchester City nog veertien miljoen, maar die deal ketste af na getreuzel van Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde en de toenmalige technische baas Peter Bosz.
Daarna raakte De Guzman geblesseerd aan zijn meniscus, waardoor hij de rest van het seizoen uit de roulatie was. Sindsdien had hij zijn zinnen gezet op een transfer en weigerde hij zijn aflopende verbintenis te verlengen.
Lijkt ajax wel...Marillion schreef:Als ik hun was zou ik denk ik proberen om al die dure krachten transfervrij te lozen. Vergeet nou maar dat je daar een transfersom voor gaat krijgen. Als je ze kunt lozen krijg je iets meer lucht wat betreft de salarissen.
Zo'n bak met ellende is het resultaat van jarenlang wanbeleid. Dat krijg je niet in één keer in orde. Maar als het even kan moeten ze stoppen met al dat soort constructies. Als je een speler niet kunt betalen moet je 'm niet halen. Stel dan maar wat jonge spelers op. Als die zich ontwikkelen heb je ook de mogelijkheid om met een transfer winst te pakken. Tenzij je die winst al weer had verkocht met zo'n leuke talent pool natuurlijk.
Vroegen ze tot op heden nog geld voor die jongen dan?Landzaat mag gratis vertrekken
Geschreven op dinsdag, 25 augustus om 19:33
Denny Landzaat staat voor een vertrek bij Feyenoord. De ervaren middenvelder, die op een zijspoor is beland bij de Rotterdamse club, heeft volgens de NOS te horen gekregen dat hij transfervrij mag vertrekken uit De Kuip. Het contract van de Amsterdammer liep nog één seizoen door, maar deze wordt door de clubleiding van Feyenoord verscheurd wanneer Landzaat een nieuwe club weet te vinden.
De middenvelder is één van de routiniers die het slachtoffer is geworden van de nieuwe koers die Mario Been vaart. De trainer kiest voor jonge talenten in plaats van routine en heeft geen basisplaatsen over voor Landzaat, Kevin Hofland, Roy Makaay en Tim de Cler. Desondanks wilde de coach de vier spelers behouden, tenzij de heren niet konden leven met hun nieuwe rol.
Landzaats zaakwaarnemer Sigi Lens knoopte onlangs een gesprek aan met de clubleiding van Feyenoord en zag de bui voor deze conversatie al hangen. “Ik ben door Feyenoord uitgenodigd om te komen praten. Dan weet je hoe de situatie is”, zei hij. Lens bleek het bij het juiste eind te hebben, want Landzaat kan definitief vertrekken.
De 33-jarige middenvelder kwam halverwege het seizoen 2007/08 naar Feyenoord, dat hem destijds overnam van Wigan Athletic. Landzaat eindigde het jaargang met elf competitieduels voor de Rotterdammers en kwam vorig seizoen tot slechts negen duels. Onder Been kwam de voormalig international nog niet in actie en dat lijkt zo te gaan blijven. Wanner Landzaat geen nieuwe club weet te vinden, zal hij het jaar gewoon afmaken in De Kuip.
VZ
Serviër vorig jaar het nieuws met een vreemd incidentBabovic bij Feyenoord Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Feyenoord onderhandelt vandaag over een transfer van Stefan Babovic (22). De Stadionclub wil de Serviër één jaar huren van FC Nantes met een optie tot koop. Babovic meldt zich in De Kuip met zijn zaakwaarnemer Fali Ramadani en de Nederlandse voetbalagenten Karel en Dick van Burik. Er staat onder meer een gesprek met trainer Mario Been op het programma. "Babovic wil graag naar Feyenoord. De club spreekt hem heel erg aan", aldus Ramadani.
Babovic stond in Servië te boek als een van de grootste talenten van zijn generatie, maar in Frankrijk is zijn carrière op dood spoor geraakt. Babovic wil weer frequent gaan spelen om uitzicht te houden op de nationale ploeg. Overigens haalde de Serviër vorig jaar het nieuws met een vreemd incident. Babovic kreeg het in de kleedkamer aan de stok met ploeggenoot Djamel Abdoun en schopte zijn collega knock-out.
Feyenoord zal zowel de huursom als het salaris van Babovic extern moeten financieren. De club staat onder toezicht van de KNVB vanwege de financiële moeilijkheden. Babovic moet de opvolger van Jonathan de Guzman worden, maar die zit nog even in de wachtkamer bij Valencia. De Spaanse club wil eerst van Ever Banega af en zag na een verhuur aan Everton ook een verkoop aan Stuttgart voorlopig stranden op de onwillige houding van de Argentijn.
Telegraaf
Ik snap niet dat de KNVB dit allemaal toestaat.Thijs schreef:Alles hangt daar met touwtjes aan elkaar, het ene kostenpostje wordt gefinanciërd met de andere contructie etc etc.. Ooit moet het totaal instorten. Nog even wachten op de eerste paar tegenvallers op het veld.
De knvb durft het niet aan feyenoord aan te pakken. Angst voor represailles, hooligans die persoonlijk verhaal komen halen? Zou kunnen. Het verleden van een club die ooit kampioen was? Dat gold niet voor de grondleggers van het betaalde voetbal in Nederland, Fortuna (54).Ik snap niet dat de KNVB dit allemaal toestaat.
volgens mij duurt het nog wel wat jaartjes... papieren manche verder is er nog niks bekend.brigade zuid schreef:Ze zullen het nog een paar jaar zo uit moeten zingen, als ze straks dat nieuwe stadion hebben worden ze in 1 klap de rijkste club van Nederland.
Want in dat stadion groeit geld?brigade zuid schreef:Ze zullen het nog een paar jaar zo uit moeten zingen, als ze straks dat nieuwe stadion hebben worden ze in 1 klap de rijkste club van Nederland.
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman sprak maandag op de jaarlijkse perspresentatie niet alleen over zijn club. De preses verwacht veel van Feyenoord. "Feyenoord wordt weer de grootste club van Nederland", vertelde de voorzitter.
Munsterman bekrachtigd de woorden met de volgende motivatie: "Feyenoord gaat een groot stadion bouwen, krijgt een omzet van 80 miljoen en wordt dé club van Nederland.
sportweekFeyenoord rekent niet meer op VVV'er Keisuke Honda
Home > Nieuws > Voetbalnieuws
- Datum: 27-aug-2009 10:37
Feyenoord heeft het aantrekken van Keisuke Honda (foto) van VVV-Venlo uit het hoofd gezet. Eerder deze week had financieel directeur Onno Jacobs een oriënterend gesprek met een investeerder, maar daarna bleef het angstvallig stil.
Coach Mario Been rekent niet op de komst van de Japanner. ‘Ik heb nog steeds niets van de directie gehoord, dus hoef ik me daar nog niet druk om te maken,’ aldus de trainer tegen het Algemeen Dagblad. ‘En laten we nou eerlijk zijn, als er serieus iets zou spelen, dan was het nu toch al lang geregeld? Zo moeilijk is dat toch niet? Dat is gewoon een kwestie van ‘effetjes’ tien miljoen overmaken.’
‘Nu wordt er heel veel over Honda gesproken, maar ik weet er echt niets van,’ vervolgt de coach. ‘Zo lang ik niets hoor van de mensen die het horen te weten bij Feyenoord, maak ik me er niet druk om.’ (MavdH)