zaterdag 22 augustus 2009 15:49
'Ajax richt pijlen op Eidur Gudjohnsen'
Het geruchtencircuit meldt dat Ajax serieuze belangstelling heeft voor een nieuwe spits: de IJslander Eidur Gudjohnsen.
Op de fansite Ajaxfans.net staat dat de spits in Barcelona weinig aan spelen troekwam en nu op zoek is naar een nieuwe club en dat Barcelona bereid is daaraan mee te werken. De onderhandelingen gaan nu over de transfersom.
Ajax informeerde enkele weken terug al informeel bij Barcelona en zaakwaarnemer André Gieling over een mogelijke overgang, gesprekken daarover zijn nu in een serieuzer stadium aanbeland. Gieling is geen onbekende van Ajax. Hij speelde ooit in de Ajaxjeugd, toen een doorbraak uitbleef werd hij zaakwaarnemer.
Gudjohnsen moet in Jols ogen het nieuwe aanspeelpunt worden voorin. Eerder vervulde de 30-jarige aanvaller die rol al bij Bolton Wanderers en Chelsea.
Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010
AT5 haalt alleen een andere bron aan.
Ieder zijn kwartiertje faam. Er komen steeds meer van die zogenaamde insiders. Die zitten zich kapot te lachen achter hun computer.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Is dat die site van Thomas?
De ex van Thomas.
Al met al is het vandaag 23 augustus en we hebben er drie aankopen bij. Wat zouden jullie ervan vinden als het hierbij blijft?
Ik krijg sterk de indruk dat ze bijvoorbeeld Alves overwegen voor het geval dat Suarez vertrekt. (Ik durf het haast niet te schrijven. En dat er anders niets gebeurt. Laat maar zitten dan, zou ik zeggen.

Al met al is het vandaag 23 augustus en we hebben er drie aankopen bij. Wat zouden jullie ervan vinden als het hierbij blijft?
Ik krijg sterk de indruk dat ze bijvoorbeeld Alves overwegen voor het geval dat Suarez vertrekt. (Ik durf het haast niet te schrijven. En dat er anders niets gebeurt. Laat maar zitten dan, zou ik zeggen.
- Giacomo Puccini
Ik denk dat Ajax een spelersgroep heeft die moet kunnen meedoen om het kampioenschap. De Zeeuw is gekomen, een directe versterking. Er zijn nog genoeg posities waarop Ajax versterking kan gebruiken, maar ik vind het redelijk dat Slop stelt dat er eerst verkocht moet worden voordat je kunt gaan denken aan nieuwe aankopen. Spelers hebben we genoeg. Echt goeie spelers hebben we te weinig. Dat is een signaal dat je je aankoopbeleid meer moet gaan richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit.
Ideaal zou zijn wanneer jongens als Urby, Oleguer, Gabri en Dario nog wat opleveren wanneer je ze verkoopt. Dan hoef je niet voor de transfervrije, derde keus van HSV te gaan, maar haal je een Honda of een Obradovic binnen.
Liever niets erbij dus, dan een nieuwe Wielaert.
Alves zie ik het wel in zitten trouwens, mits hij niet te veel kost en Suarez blijft.
Ideaal zou zijn wanneer jongens als Urby, Oleguer, Gabri en Dario nog wat opleveren wanneer je ze verkoopt. Dan hoef je niet voor de transfervrije, derde keus van HSV te gaan, maar haal je een Honda of een Obradovic binnen.
Liever niets erbij dus, dan een nieuwe Wielaert.
Alves zie ik het wel in zitten trouwens, mits hij niet te veel kost en Suarez blijft.
Ajax!
En inderdaad is dat verhaal over Gudjohnsson onzin, aldus Jol bij de NOS.joey schreef:Ieder zijn kwartiertje faam. Er komen steeds meer van die zogenaamde insiders. Die zitten zich kapot te lachen achter hun computer.
Jol baalt als een stekker dat Rik zijn knip nog ff dicht houdt.
Tot er verkocht wordt dus. Zoals Slop al aangaf.
Natuurlijk baalt Jol, maar wat had hij dan gedacht? Dat Ajax opnieuw 34 miljoen zou uitgeven? Dat zit er gewoon niet in. Uiteindelijk heeft Ajax toch 'gewoon' drie spelers gehaald.
Natuurlijk baalt Jol, maar wat had hij dan gedacht? Dat Ajax opnieuw 34 miljoen zou uitgeven? Dat zit er gewoon niet in. Uiteindelijk heeft Ajax toch 'gewoon' drie spelers gehaald.
Oleguer zal wel verkassen, Ogararau terug naar Roemenië en dan heb je weer een beetje ruimte.
Die leveren zo goed als niets op. Van dat geld kun je een afdankertje halen maar geen speler die Ajax sterker maakt.
Bovendien is het al 23 augustus. Er zouden nieuwe spelers zijn als jij terugkwam van vakantie.
Maar volgens mij ben jij binnenkort al aan de volgende vakantie toe.
Bovendien is het al 23 augustus. Er zouden nieuwe spelers zijn als jij terugkwam van vakantie.

Na vandaag wel.
Ze leveren wel salarisruimte op, als ze tenminste verkocht worden.

Ze leveren wel salarisruimte op, als ze tenminste verkocht worden.
Die kans is niet erg groot meer. Anders waren ze allang verkocht.
Niemand wil een speler als Sno of Ogararu. Face it. Zelfs voor de basisspelers van Ajax is amper belangstelling.
Niemand wil een speler als Sno of Ogararu. Face it. Zelfs voor de basisspelers van Ajax is amper belangstelling.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik denk dat ze stiekem leuren met Urby en dat hij voor wat centjes moet zorgen. Gewoon gut feeling, hoor.
Hij kan zo naar Haarlem!Peter schreef:Ik denk dat ze stiekem leuren met Urby en dat hij voor wat centjes moet zorgen. Gewoon gut feeling, hoor.
Leuren met een speler levert meestal weinig op.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Heeft eigenlijk niets met transfernieuws te maken, maar omdat hij hier besproken wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=MuRlDoS_i6s

http://www.youtube.com/watch?v=MuRlDoS_i6s

We moeten maar hopen dat er elders paniek toeslaat. Zoveel paniek dat men in Urby, Oga, Oleguer of Sno een versterking ziet.Peter schreef:Ik denk dat ze stiekem leuren met Urby en dat hij voor wat centjes moet zorgen. Gewoon gut feeling, hoor.
Everton en Portsmouth zijn slecht gestart. Kom langs, mensen!

Ludwig kan ook nog wel een paar Ajacieden gebruiken, lijkt me.

Lijkt me sterk, want dan was hij niet ingevallen, afgelopen donderdag.Peter schreef:Ik denk dat ze stiekem leuren met Urby en dat hij voor wat centjes moet zorgen. Gewoon gut feeling, hoor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
.McCarthy, Koevermans en Alves op lijst bij Ajax
----------------------------------------------------------------------------
Voetbalnieuws - Datum: 24-aug-2009 13:07
Door Bart Vlietstra
Ajax probeert nog voor het sluiten van de transfermarkt een spits vast te leggen. De huidige technische staf heeft weinig vertrouwen in aanvaller Darío Cvitanich, die een jaar geleden voor zeven miljoen euro werd gekocht van Banfield. De Argentijn bleef ook tegen Sparta (0-0) weer negentig minuten op de bank. “We zijn druk bezig, want we zijn té afhankelijk van Suarez,” zei trainer Martin Jol zondag.
Meer nog dan een aanspeelpunt zoekt Jol iemand die goals kan maken. Afonso Alves is daarom nog altijd in beeld. Naast een directe overname wordt onderzocht of de Braziliaan van Middlesbrough kan worden gehuurd. De voormalige topscorer van de eredivisie drukt zwaar op de begroting van het vorig seizoen gedegradeerde Boro.
Een andere optie is Benni McCarthy. De Zuid-Afrikaan komt momenteel uit voor Blackburn Rovers, waar hij afgelopen weekeinde op de bank moest starten. McCarthy begon zijn Europese carrière bij Ajax. Eind jaren negentig kwam hij twee jaar uit voor de Amsterdamse club. Hij speelde 35 wedstrijden, veelal als invaller, en wist twintig maal het net te vinden. Daarna kwam de aanvaller uit voor Celta de Vigo en FC Porto alvorens hij twee jaar geleden in Blackburn aanmeerde.
Ook de naam van Danny Koevermans is intern gevallen. Koevermans zou wat kopkracht kunnen toevoegen aan Ajax dat door het gebrek aan lengte bij elke dode spelsituatie in verlegenheid wordt gebracht
Benni zou ik toejuichen. Vind ik nog steeds een erg goede speler.
- martijn401
Ik ook, ik hoop dat bovenaan het lijstje staat!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Benni is al bijna 32, trouwens. Weet verder niet of hij 'het' nog heeft, want ik zie niet al teveel van de PL.
32? Het AT-familiespel 'hoe oud is ie echt' kan dan weer gespeeld worden. Laat Ajax een verdediger halen en Castillon een kans geven. Dat is de Ajax-way.Peter schreef:Benni is al bijna 32, trouwens. Weet verder niet of hij 'het' nog heeft, want ik zie niet al teveel van de PL.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Vond hem vorig seizoen nog steeds erg indrukwekkend spelen.Peter schreef:Benni is al bijna 32, trouwens. Weet verder niet of hij 'het' nog heeft, want ik zie niet al teveel van de PL.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.