Feyenoord 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 8:00 pm

Scoreboardjournalistiek. Feyenoord heeft geluk dat de tegenstander het vizier niet op scherp heeft, want anders had men nu 3 puntjes ofzo gehad. Mark my words, Feyenoord zakt nog wel wat. Is helemaal geen wonderploeg.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 16, 2009 8:03 pm

Feyenoord heeft toch gewoon drie slechte tegenstanders gehad? Hoger aangeschreven dan Groningen en PSV uit? Bijzonder
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 8:07 pm

Peter schreef:Scoreboardjournalistiek. Feyenoord heeft geluk dat de tegenstander het vizier niet op scherp heeft, want anders had men nu 3 puntjes ofzo gehad. Mark my words, Feyenoord zakt nog wel wat. Is helemaal geen wonderploeg.
Pure armoe.

De eerste helft tegen Heracles was genant. Tegen Vitesse hadden ze moeten verliezen en Nec had gewoon kunnen winnen in de kuip.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 16, 2009 9:26 pm

Had gekund... hebben ze niet gedaan...

Ajax had ook zomaar gelijk kunnen spelen tegen RKC, want toen was het ook RUK...

Zonder een Suarez is Ajax namelijk net zo beroerd als Feyenoord.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma aug 17, 2009 6:01 pm

Dat is geen argument, want Ajax heeft Suarez wel.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 17, 2009 10:58 pm

En Feyenoord heeft dus ook mensen die kunnen scoren ... dus "had kunnen" is ook geen argument... ze hebben immers gewonnen van NEC.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di aug 18, 2009 12:43 am

Heb jij weer gelijk in. :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » di aug 18, 2009 7:38 am

Been spaart routiniers

ROTTERDAM, dinsdag

Een optreden met Jong Feyenoord/Excelsior is de geroutineerde Feyenoord-reserves bespaard gebleven. „Ik vond het niet nodig ze tegen Jong ADO voor de beker te laten spelen nu er zo de nadruk op hun situatie ligt”, aldus Feyenoord-trainer Mario Been.

„Ik heb de keuze aan hen zelf gelaten, maar Makaay, Landzaat en Hofland gaven aan liever te trainen dan deze wedstrijd te spelen. De Cler wilde wel spelen, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat hij rug- en hamstringklachten had.” Als de situatie onveranderd blijft, zullen de routiniers er uiteindelijk toch aan moeten geloven.

Been: „Op een gegeven moment moet je toch wedstrijden gaan spelen om ritme te houden. Als dat niet in het eerste is, dan zal dat in het tweede moeten gebeuren.” Ondertussen worden door heel Europa contacten gelegd met potentiele werkgevers om te kijken of er interesse is voor de routiniers. Zo is Kevin Hofland aangeboden bij onder meer het Oostenrijkse Rapid Wien.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 18, 2009 8:08 am

Ondertussen worden door heel Europa contacten gelegd met potentiele werkgevers om te kijken of er interesse is voor de routiniers. Zo is Kevin Hofland aangeboden bij onder meer het Oostenrijkse Rapid Wien.
Veel vang je dan niet voor een speler; zo wordt er ook geleurd met jeugdspelers, werd er een Engelse topclub genoemd die miljoenen voor Castaignos wilde neerleggen (Feyenoord moet wel verkopen) enz.

Ben wel benieuwd of feyenoord De Guzman nog kan verkopen, want daar denken ze veel geld voor te ontvangen. Volgens mij wordt het een soort "Buffel-verhaal". Vorig jaar zou Manchester City al ± € 10.000.000 geboden hebben (Derksen komt daar steeds mee, maar Gudde e.c. weten van niets) Voor Buffel jaren geleden zou Bayern München hetzelfde geboden hebben, maar vroeg feyenoord € 15.000.000 om hem een paar weken later te verkopen voor € 3.000.000!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 18, 2009 8:24 am

Als de situatie echt zo slecht is zoals geschetst door Johan Derksen. Dat er dus ook op de lopende begroting alweer een te kort is van iets van 2 miljoen. Dan denk ik dat ze in principe iedereen verkopen en dat je ook echt de hoofdprijs niet hoeft te betalen. Ze staan min of meer met de rug tegen de muur. En iedere dag dat de transferdeadline dichterbij komt zal de spanning daar stijgen. Ik zie clubs wel wachten tot het laatste moment om vervolgens voor een zo laag mogelijk bedrag een talent op te pikken.

Voor De Guzman, die aan het einde van het seizoen transfervrij is, pakken ze natuurlijk niet veel meer. Maar ook voor spelers die nog langer onder contract staan gaan clubs gewoon laag bieden. Iedereen weet immers hoe hard ze het geld nodig hebben.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 18, 2009 8:53 am

‘Ik heb helemaal geen twee petten op’
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Vandaag heeft Rob Jansen, de directeur van makelaarskantoor Sport Promotion, een onderhoud bij Feyenoord, waar in elk geval Mario Been zijn gesprekspartner zal zijn.

Er is maar één onderwerp: de status van Jansens protégés Roy Makaay, Tim de Cler en Kevin Hofland.

Het trio is buiten de basisopstelling gevallen en voornamelijk in het geval van Makaay is dat gênant. Niet alleen voor het ego van de even gelouterde als gelauwerde spits, ook voor de afdeling financiën van de Feyenoord.

Makaay is een dure jongen, mede door een gunstige fiscale ‘buitenlandersregeling’ verdient hij naar verluidt netto ongeveer 100.000 euro per maand. Als zo’n investering niet rendeert, doet het al gauw pijn. Zéker bij Feyenoord, dat inmiddels aan de ketting ligt bij de licentiecommissie van de KNVB.

Er is dus alle reden voor het overleg van vandaag in de Kuip.

De situatie rond Makaay en zijn collega’s is ontstaan onder verantwoordelijkheid van Been, de trainer-coach. Daarbij krijgt hij ruggensteun van technisch adviseur Leo Beenhakker. Zowel Been als Beenhakker is eveneens een prominent lid van Jansens uitgebreide stal. Dat maakt de situatie voor Jansen wel enigszins ingewikkeld.

Hij vertegenwoordigt de belangen van spelers én trainers. Hier dreigt een spagaat voor de spelersmakelaar: tegenstrijdige belangen verenigd bij één makelaar.

,,Ik zie dat probleem niet,’’ aldus Jansen gisteravond zelf. ,,Ik héb helemaal geen twee petten op. Ik doe mijn werk zoals ik dat altijd doe: opkomen voor mijn mensen. Ik zie deze situatie eerder als een voordeel. Ik heb een open en eerlijke relatie met deze mensen en met de club.

,,Mario bewijst dat door zijn keuzes. Als het bij ons een kleffe boel was, had hij Makaay niet buiten de basis gezet. Mario denkt in het belang van Feyenoord en zo hoort dat ook. Ik denk nu in het belang van Makaay, De Cler en Hofland, zo hoort dát volgens mij ook.’’

Jansen verwacht juist vanwege zijn specifieke rol in deze kwestie snel met een oplossing te kunnen komen.

,,Mario liegt nooit tegen mij. In dat gesprek over deze spelers wil ik weten wat hun toekomst nog is bij Feyenoord. Als die er niet meer is, zal Mario dat rechtuit vertellen. Ik ga dat morgen (vandaag) pas horen. Komen er bijvoorbeeld voor Roy geen kansen meer, dan moet ik aan het werk. Dan moet ik dus, heel concreet, waarschijnlijk op zoek naar een club.’’

Jansen benadrukt dat zijn ‘dubbelrol’ in deze alleen maar voordelen heeft. ,,Er liggen geen geheime agenda’s, we houden elkaar niet voor de gek.’’

Dat een makelaar de belangen van trainers én spelers behartigt, komt inderdaad meer voor bij clubs in het profvoetbal. Er zijn meer agentschappen die letterlijk meegroeien met hun spelers en na verloop van tijd naast voetballers ook voetbaltrainers begeleiden. Die kunnen wel eens bij een en dezelfde club onderdak vinden.

Op de eerste plaats is dat de verantwoordelijkheid van de betreffende club, in dit geval Feyenoord. Willens en wetens heeft die club Jansen erg belangrijk gemaakt en tot huismakelaar gepromoveerd. Waardoor Jansen, zo lijkt het, het probleem net zo goed op zijn eigen kantoor in Den Haag aan de orde kan stellen.

,,Maar dat heb ik uiteraard niet gedaan. Je moet dit soort zaken wel zuiver houden. Ik ga met een open ‘mind’ het gesprek in met Mario. Van hem hoor ik pas echt wat de status is van Tim, Kevin en Roy. Daarna zijn de spelers zelf aan zet.

,,Ze hebben tot nu steeds gezegd dat ze graag voor Feyenoord uitkomen en Roy is blij weer in Nederland te zijn. Maar áls je hoort dat je niet meer in de plannen van de trainer past, dan verandert alles, of je nu aan het begin of aan het eind van je carrière staat. Ook deze gasten willen elke week spelen en alles geven.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 18, 2009 9:14 am

Been verplicht routiniers niet tot Jong Feyenoord
De routiniers die Mario Been in het competitieduel met Heracles Almelo op de bank liet zitten, hebben de keuze gekregen of ze wel of niet mee wilden spelen met Jong Feyenoord/Excelsior.

"Ik vond het niet nodig ze tegen Jong ADO voor de beker te laten spelen nu er zo de nadruk op hun situatie ligt", zo legt de Feyenoord-trainer uit in de Telegraaf. "Ik heb de keuze aan hen zelf gelaten, maar Makaay, Landzaat en Hofland gaven aan liever te trainen dan deze wedstrijd te spelen. De Cler wilde wel spelen, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat hij rug- en hamstringklachten had."

Als de situatie echter nog even hetzelfde blijft, moeten ook de ervaren jongens zich melden bij het beloftenelftal. "Op een gegeven moment moet je toch wedstrijden gaan spelen om ritme te houden. Als dat niet in het eerste is, dan zal dat in het tweede moeten gebeuren."

Tot die tijd proberen de Rotterdammers alsnog enkele overbodige spelers kwijt te raken. Zo is Hofland aangeboden bij het Oostenrijkse Rapid Wien, meldt de ochtendkrant.
voetbalprimeur.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 18, 2009 9:07 pm

Been: vertrek De Cler en Hofland onbespreekbaar, vertrek Makaay niet uitgesloten
18 augustus 2009 K

Op Feyenoord.nl heeft Feyenoord laten weten het lopende seizoen te willen afmaken met zowel Tim de Cler, als Kevin Hofland en Roy Makaay. Deze mededeling heeft hun zaakwaarnemer Rob Jansen dinsdag te horen gekregen tijdens een uitgebreid onderhoud met de directie van Feyenoord en trainer Mario Been.

Been gaf in het gesprek aan dat het vertrek van de drie spelers wat hem betreft zelfs ‘onbespreekbaar’ is. ‘Want we hebben ze stuk voor stuk nog keihard nodig dit seizoen’, zo liet de oefenmeester zowel de directie als Rob Jansen dinsdagmiddag weten in Stadion De Kuip. Voor één van hen zou de oefenmeester ‘eventueel en met tegenzin’ een uitzondering willen maken, gaf Been nog wel aan. ‘Alleen als Roy Makaay zelf aangeeft dat hij zijn geluk liever ergens anders beproeft, en er doet zich voor hem een mooie gelegenheid voor, zal ik me daar niet tegen verzetten.’ Ook de directie van Feyenoord gaf aan in dat geval mee te zullen denken met de speler. Dit uit respect voor Roy’s fantastische loopbaan en de voorbeeldige wijze waarop de speler zich altijd heeft opgesteld naar de club. ‘Gezien zijn reputatie en indrukwekkende erelijst kunnen we ons voorstellen dat Roy zijn loopbaan niet wil beëindigen bij een ploeg waar hij niet gegarandeerd een basisplaats heeft’, aldus algemeen directeur Eric Gudde. Ook Been ziet dat in: ’Maar ik hoop dus van harte dat het zo ver niet komt’, aldus de trainer.

Zaakwaarnemer Rob Jansen was tevreden over het verloop en de uitkomst van het gesprek. ‘Het is goed voor iedereen dat nog eens duidelijk is uitgesproken dat deze spelers door de clubleiding en de trainer als belangrijke schakels worden gezien.’
FN

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 18, 2009 9:18 pm

Vertrek De Cler en Hofland onbespreekbaar? Ja ja, laat me niet lachen zeg. Moet je eens kijken wat er gebeurd als er een club is die pak 'm beet 1 miljoen over heeft voor één van beide spelers.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 18, 2009 9:43 pm

Ze brengen die twee op de fiets weg om benzine uit te sparen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 18, 2009 10:09 pm

Hier trapt niemand in (behalve de feyenoordsupporter).

Die Makaay kostte vijf à zes miljoen (koopje als hij drie jaar doelpunten maakt), verdient volgens Derksen € 2.500.000 per jaar, m.a.w. hij heeft feyenoord ondertussen al ruim € 10.000.000 gekost en zal geen restwaarde hebben!!!

Hofland houden? De Cler, Landzaat? Heel feyenoord is al jaren te koop, dat geldt dus ook voor deze spelers!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » do aug 20, 2009 7:43 am

Volgens mij kunnen ze beter Makaay behouden en juist Hofland en De Cler de deur uit doen.

999

Bericht door 999 » vr aug 21, 2009 3:18 pm

Viertal wil bij Feyenoord blijven

ROTTERDAM - Roy Makaay, Denny Landzaat, Tim de Cler en Kevin Hofland willen allemaal bij Feyenoord blijven. Het viertal dat tijdens de nipte zege van de Rotterdammers op Heracles Almelo op de bank moest plaatsnemen, wil knokken voor hun plaats in de basis. Dit maakten de dertigers duidelijk in een gesprek met trainer van Feyenoord Mario Been.
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 22, 2009 10:43 am

Derksen: investeerder wil Honda naar Feyenoord brengen
21 augustus 2009 K

In het programma Voetbal International liet Johan Derksen vrijdagavond weten dat een grote Nederlandse investeerder, wonend in Tokyo, zich bij Feyenoord gemeld zou hebben. De investeerder zou Honda naar Feyenoord willen brengen. Hij is Feyenoord supporter van huis uit. De investeerder voelt zich echter niet serieus genomen door de houding van Feyenoord, aldus Derksen. Feyenoord zou wat huiverig zijn om zeker telefonisch enthousiast te reageren op het telefoontje van de investeerder, waarin die het plan uiteenzette. De hoofdredacteur van VI doet een poging de investeerder maandag in de uitzending van Voetbal International aan het woord te laten. Derksen gaf aan Feyenoord hier nog niet over gesproken te hebben.
Feyenoord Netwerk
Inmiddels is er over dit onderwerp een uitgebreide discussie op de Feyenoord Forums.

peter

Bericht door peter » za aug 22, 2009 10:54 am

Een extra middenvelder kan Feyenoord zeker gebruiken haha. Ik zou het werkelijk waar van de zotte vinden, maar ok.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za aug 22, 2009 11:17 am

mocht dit zo zijn dan hebben de kakkerlakken meer dan een "selectie" ik haat ze om hetgene wat ze doen... met de externe geldschieters.... Ze hebben en tekort op het vermogen en daarvoor hoop ik dat ze een duw krijgen van de KNVB. Echter dat zal wel een fantasie van mij blijven.
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 22, 2009 11:19 am

mattie schreef:ik haat ze om hetgene wat ze doen... .
Ik ook.

peter

Bericht door peter » zo aug 23, 2009 3:38 pm

1-0 Cissé na 4 minuten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 23, 2009 3:45 pm

Kan er ook nog wel bij.. wat een kutweekend.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 23, 2009 4:08 pm

Feyenoord heeft ook nog straks de nr1 positie na vandaag 2-0 momenteel :tranen.gif:

Plaats reactie