Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

FlaFlu

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 10:57 pm

Los van of dit nou grappig bedoeld is of niet (zal vast nog wel grappig zijn ook), maar heb jij nou echt niets beters te doen dan hier de hele dag een beetje te stoken? :excited.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo aug 16, 2009 10:58 pm

Jabu schreef:Toch heeft hij gelijk met dat pauperige trainingspak van Jol. Heeft Adriaanse zijn opvolger bij Salzburg ook. Ziet er niet uit.
Inderdaad, van een Ajacied verwacht je een zeker stijl en klasse. Jammer, maar duidelijk iets wat hij bij zijn onderhandelingen heeft bedongen. Misschien was het 'ik in een trainingspak of anders haal ik die babbelzieke Joegoslaaf als assistent'. En dan heeft Van den Boog dus het juiste gedaan. :smallgrin.gif:
Enganche schreef:Hij tilt het programma in ieder geval naar een veel hoger niveau. Hij zegt bijvoorbeeld inhoudelijk wel eens iets interessants, in tegenstelling tot Waterreus en Mulder.
Die Mulder is helemaal het dieptepunt. Die heeft vaak geen énkel idee wat er speelt of gaande is. Dan komt hij met opmerkingen over zaken die hij gewoon had kunnen weten als hij even dagelijks de sportkatern van de krant doorleest. Tenenkrommend, zoveel desinteresse.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 10:59 pm

Jabu schreef:Toch heeft hij gelijk met dat pauperige trainingspak van Jol. Heeft Adriaanse zijn opvolger bij Salzburg ook. Ziet er niet uit.
Ach, als Jol Ajax goed laat voetballen, zal het de supporters een zorg zijn. Ik vind het ook geen verheffend gezicht, maar ongebruikelijk is het niet. Ik zag Van Gaal dit weekend ook gewoon in zo'n goedkoop Adidas-jasje zitten, bijvoorbeeld.

Voor de rest is dit natuurlijk geen goed moment om een collega eens af te zagen. Zeker niet als je zelf een sluimerende belangstelling hebt voor zijn baan.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » zo aug 16, 2009 11:07 pm

Het is nooit een goed moment om een collega af te zagen. Ik vond hem inderdaad vrij kritisch over Jol, maar afzagen was het nu ook weer niet.

Bij Ajax moet een trainer er wat mij betref wat stijlvoller uitzien. Er hoeft geen één op de stropdas, maar een pak hoort natuurlijk wel. Een trainer in een trainingspak (Jol ook nog met petje op) doet mij altijd denken aan die mensen die in hun trainingspak naar de supermarkt gaan. Ik ben altijd bang dat ze zelf mee willen gaan doen. Nu was dat vandaag bij Jol wellicht geen slecht idee geweest.

999

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 11:13 pm

Adriaanse wist ook meteen te vertellen dat hij wel een paar goede spelers weet te vinden.Die zijn dan wel wat duurder , maar och.

Hij zal toch niet Nelissen en co bedoelen ..

Als Jol goed doet waarvoor ie gehaald is geef ik er niks om zit in in een luier op de bank.Dit is typisch weer dat zoeken naar gezeik van Adriaanse ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 11:15 pm

Eens kijken wat het wekelijkse giechelmoment van Van der Gijp gaat worden. Ik vermoed Isaksson. Dat wordt weer gieren.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 17, 2009 8:00 am

Scherrer schreef:
Enganche schreef:Hij tilt het programma in ieder geval naar een veel hoger niveau. Hij zegt bijvoorbeeld inhoudelijk wel eens iets interessants, in tegenstelling tot Waterreus en Mulder.
Die Mulder is helemaal het dieptepunt. Die heeft vaak geen énkel idee wat er speelt of gaande is. Dan komt hij met opmerkingen over zaken die hij gewoon had kunnen weten als hij even dagelijks de sportkatern van de krant doorleest. Tenenkrommend, zoveel desinteresse.
Ha, Youri. Ach, hij is er volgens mij vooral vanwege het feit dat hij zo goed ligt bij de vrouwen. Ideale schoonzoon schijnt hij te zijn.

Gisteravond die opmerking over goed voetbal: "Als uit een lange bal bij toeval een kans ontstaat, kan ik dat óók goed voetbal vinden." :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 8:03 am

Duke schreef:
Scherrer schreef:
Ha, Youri. Ach, hij is er volgens mij vooral vanwege het feit dat hij zo goed ligt bij de vrouwen. Ideale schoonzoon schijnt hij te zijn.

Gisteravond die opmerking over goed voetbal: "Als uit een lange bal bij toeval een kans ontstaat, kan ik dat óók goed voetbal vinden." :biggrin.gif:
Verkeerde voorbeeld.Maar ik denk dat je precies weet wat ie bedoeld.
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma aug 17, 2009 8:07 am

Vanavond de woorden Gilette en Jupiler maar eens turven.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Duke

Bericht door Duke » ma aug 17, 2009 8:09 am

Vergeet Voetbal International niet. Vroeger werd nog de schijn opgehouden door het Voetbal Insite te noemen, maar die moeite nemen ze maar niet meer.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 9:25 am

999 schreef:Adriaanse wist ook meteen te vertellen dat hij wel een paar goede spelers weet te vinden.Die zijn dan wel wat duurder , maar och.

Als Jol goed doet waarvoor ie gehaald is geef ik er niks om zit in in een luier op de bank.Dit is typisch weer dat zoeken naar gezeik van Adriaanse ..
Tja, maar Adriaanse weet natuurlijk heel goed, dat het bij Ajax gaat rommelen op het moment dat Jol verliest. Want dan roeren de mensen zich die het niet eens zijn met de keuze van VdB. Laat ik het zo zeggen: Ajax heeft gekozen voor het resultaat, want de begroting moet sluitend gemaakt en daarvoor is CL-voetbal nodig. Daarvoor mag alles wijken: het systeem, de romantiek, zelfs aanvallend voetbal. Daarmee neemt VdB een groot risico, want gaat het niet lukken, dan heeft hij niets. Dan komt de kritiek en zal de roep klinken om een trainer die wél staat voor aanvallend voetbal, die wel bluft en die wel netjes in pak loopt. Rara...

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 9:44 am

Rara...
Leg uit!

Je kunt DB niet bedoelen, die loopt wel in pak, maar aanvallend voetbal??? Systeemloos voetbal werd er onder hem gespeeld, dus aan wie denk je? Rijkaard?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 11:47 am

joey schreef:
999 schreef:Adriaanse wist ook meteen te vertellen dat hij wel een paar goede spelers weet te vinden.Die zijn dan wel wat duurder , maar och.

Tja, maar Adriaanse weet natuurlijk heel goed, dat het bij Ajax gaat rommelen op het moment dat Jol verliest. Want dan roeren de mensen zich die het niet eens zijn met de keuze van VdB. Laat ik het zo zeggen: Ajax heeft gekozen voor het resultaat, want de begroting moet sluitend gemaakt en daarvoor is CL-voetbal nodig. Daarvoor mag alles wijken: het systeem, de romantiek, zelfs aanvallend voetbal. Daarmee neemt VdB een groot risico, want gaat het niet lukken, dan heeft hij niets. Dan komt de kritiek en zal de roep klinken om een trainer die wél staat voor aanvallend voetbal, die wel bluft en die wel netjes in pak loopt. Rara...
Joey, links om of rechts om .. het is altijd het resultaat wat telt.

Wij moeten beseffen dat 4-3-3 niet kan met deze spelers, je kan er zelfs niet " MOOI " mee voetballen, zodat je op einde zou kunnen zeggen .. " we zijn dan wel geen kampioen maar we hebben goed en mooi voetbal gezien ".

En kan kun je wel weer gaan roepen dan moet AJAX ze gaan halen of gaan opleiden, volgens mij is het niet zoiets als het licht aandoen.Zoeits heeft JAREN nodig, als je uberhaupt nog zulke spelers kan vinden ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 12:00 pm

Dat weet ik, 999. Ik beweer ook niet dat Ajax zomaar even terugkeert aan de Europese top. Al vind ik dat Ajax, gezien de financiële mogelijkheden die het heeft, ook niet moet zeuren. Clubs als AZ en Twente, die minder middelen hebben, voetballen beter.

Ik bedoel dat Ajax alleen zal gaan presteren als het structurele oplossingen zoekt voor structurele problemen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 17, 2009 1:39 pm

Jabu schreef:Het is nooit een goed moment om een collega af te zagen. Ik vond hem inderdaad vrij kritisch over Jol, maar afzagen was het nu ook weer niet.
Idd, dat van het trainingspak van Jol en dat ie afstapt van het 433 werd meer gebruikt als voorbeeld dat er bij AJAX inmiddels heilige huisjes zijn omgevallen tov zijn tijd bij AJAX.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma aug 17, 2009 2:53 pm

Wat een verademing zeg, Co gister. Wat kan die man kundig over voetbal spreken, en wat een fijne persoonlijkheid.

999

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 2:59 pm

joey schreef:Dat weet ik, 999. Ik beweer ook niet dat Ajax zomaar even terugkeert aan de Europese top. Al vind ik dat Ajax, gezien de financiële mogelijkheden die het heeft, ook niet moet zeuren. Clubs als AZ en Twente, die minder middelen hebben, voetballen beter.

Ik bedoel dat Ajax alleen zal gaan presteren als het structurele oplossingen zoekt voor structurele problemen.
Probleem is dat dat men bij het zoeken naar structuele oplossingen altijd uit moet komen bij het 4-3-3 systeem.Iets anders kan volgens velen niet.Dat is het AJAX gezicht.

In mijn opinie is het het keurslijf waardoor AJAX steeds in die structuele problemen blijft zitten.Ik bedoel, we zijn het er toch over eens dat AJAX al een jaar of tien geen spelers meer heeft om dat 4-3-3 spel te spelen.Nog anders gezegt, ik denk zelfs dat als AJAX eerder was afgestapt van dat blijven vast houden aan dat 4-3-3 systeem je veel minder structuele problemen nu gehad zou hebben ..

We zitten, en ik zeg dat WE, zitten vastgeroest in traditie, in prijzen pakken in vroegere tijden met een systeem waar we in principe al een jaar of tig geen spelers meer hebben of kunnen vinden, maar nu constant presteren is er al een lange tijd niet meer bij.

Binnen AJAX zou men ook eens onderhand de ogen moeten openen en niet steeds maar weer terug bladeren in het jaarboek 1900-1995 ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 17, 2009 3:16 pm

Het probleem ligt vind ik nog niet eens zo zeer bij het systeem, hoor. 4-3-3 kun je nog altijd prima spelen in mijn ogen. In optima forma? Nee, dat is lastig inderdaad. Het probleem zit overal, natuurlijk. Verdedigend zijn we jaar in jaar uit kwetsbaar. We leiden geen goede verdediger op en kopen er ook nooit één. Aanvallend kopen we altijd creme de la creme, maar ook dat levert ons geen enkele prijs op. Verder is het natuurlijk ook al jaren zo dat we niet iets van lange termijn er op nahouden. Iedere trainer wil anders spelen, geeft voorkeur boven bepaalde spelers en wil altijd graag wat geld uitgeven. En als het even niet werkt, dan gooien we de hele boel gewoon weer om.

De eerste competitiepot van twee jaar geleden zag er zo uit:

Maarten Stekelenburg
Jurgen Colin
Jaap Stam
Thomas Vermaelen
Urby Emanuelson
Gabri
John Heitinga
Robbert Schilder
Kennedy Bakircioglü
Klaas Jan Huntelaar
Luis Suárez.

Vorig jaar:
Maarten Stekelenburg
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Evander Sno
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Luis Suárez
Klaas Jan Huntelaar
Miralem Sulejmani

Vorig jaar was het compleet anders ten opzichte van het jaar daarvoor. Nu een jaar verder is het weer compleet anders.

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 5:20 pm

Als je goed had geluisterd had hij het over een linksback...

Ben het met Enganche eens, 'Hij tilt het programma in ieder geval naar een veel hoger niveau. Hij zegt bijvoorbeeld inhoudelijk wel eens iets interessants, in tegenstelling tot Waterreus en Mulder'
Mulder ging met name door het ijs toen het ging over 'wat is nou mooi voetbal'? Adriaanse legde dat heel goed uit met schijven en patronen, en niet lukraak een bal naar voren schieten. Mulder werd toen beetje eigenwijs maar had inhoudelijk geen weerwoord.

Ben fan van Co, maar gun nu Jol alle tijd/rust om iets op te bouwen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 18, 2009 8:54 am

gaizka schreef:

Tim de Cler zeker... :smallgrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 18, 2009 9:45 am

joey schreef:
gaizka schreef:

Tim de Cler zeker... :smallgrin.gif:
Was onder Adriaanse bij AZ anders een heel behoorlijke linksback. Co maakt spelers beter, denk ook aan Kromkamp die hij zelf nog opnoemde, is daarna ook niks meer van terecht gekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 18, 2009 10:56 am

Tim de Cler kan er niets van. En heeft er nooit iets van gekund.

Duke

Bericht door Duke » di aug 18, 2009 11:13 am

Dat is natuurlijk sterk overdreven.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 18, 2009 11:15 am

Nee hoor. Pure alibivoetballer.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 18, 2009 11:33 am

ik kon me anders nog levendig herinneren dat zijn debuut prima was. De F-side scandeerde zijn naam en hij rushde blozend weer naar voren. vrij snel daarna werd t minder, eeuwig jammer.

Plaats reactie