Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door joey » di jul 28, 2009 11:26 am

Yep, dat kun je op internet vinden. Neem dit bericht:

Fener Facing Possible Transfer Dilemma With Lugano

Fenerbahçe has faced their share of transfer blunders in recent seasons. The club lost stars Mehmet Aurelio and Tuncay Şanlı with no compensation from other clubs, but now the team is facing another potential transfer dilemma. Although defender Diego Lugano is still under contract with the Canaries, the club may have to pay a transfer fee just to keep him in Istanbul next season.

Fenerbahçe has had bad luck with retaining some footballers in recent seasons. Now the team could face another dilemma surrounding Diego Lugano. Reports out of Istanbul this week indicate that Lugano may have already signed a contract with Uruguayan second division side Rentistas. Although such a move would seem improbable for one of Europe's top defenders, the picture becomes clear with a look at Rentistas' owner: Lugano's agent, Juan Figer.

Figer has garnered his share of controversy in dealing with his clients in recent years. However, the agent's ownership of the second division Uruguayan side could put him in more hot water. Reports indicate that Figer has been signing his own clients to the club, then requiring bigger clubs to pay a transfer fee to them (and ultimately, Figer) in order to sign the players. Now a report in Turkish newspaper Vatan says Figer has completed this task with Diego Lugano.

The Vatan report says Figer signed Lugano to Rentistas in January. The report also says he signed similar deals with clients Alex de Souza, Claudio Maldonado, and Dani Güiza. According to the report, Rentistas now owns the rights to Lugano and Fener would have to pay the club (and Figer) a transfer fee in order to keep the defender in Istanbul.

There is no word on the amount of the fee, and neither party has confirmed that a deal has occurred. Lugano joined the Canaries in 2006, but has been courted by a number of Italian clubs recently. His contract with Fener expires at the end of this season.
Fenerbahce Worldwide

Lugano is dus helemaal niet transfervrij, er moet flink voor hem gedokt worden. Blijkbaar hikt bijvoorbeeld Lazio daar tegenaan.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 28, 2009 11:31 am

Dat nieuws dat Lugano bij Rentistas getekend zou hebben was in maart al bekend en werd breed uitgemeten in de Turkse bladen. Uiteraard een gerucht. Verder gewoon afwachten. Verder is het nooit bewezen dat Figer eigenaar is van Rentistas, maar ook dat is een aanname. Verder lijkt het verhaal me ook niet waar, want als Lugano nu net een maand onder contract staat bij Rentistas, dan kan hij toch niet nog eens van club verwisselen? Ik neem namelijk even aan dat hij geen contract kan tekenen terwijl hij nog onder contract staat bij Fener. Ergo, dat contract moet dan ingegaan zijn per 1 juli, mocht het allemaal waar zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 28, 2009 11:38 am

Toch schijnt hij dat trucje ook uitgehaald te hebben bij de transfer van Dani Guiza van Real Mallorca naar Fener:

Transfer Dani Güiza onrechtmatig

De transfer van Dani Güiza naar Fenerbahçe zal de komende dagen nog eens extra onderzocht worden. De Turkse krant Vatan meldt dat de transfer van de Spaanse aanvaller met enkele onregelmatigheden kampt. Afgelopen zomer kwam Güiza voor veertien miljoen euro over van Real Mallorca. Zo zou een deel van de transfersom betaald zijn aan de Uruguayaanse Tweedeklasser Club Atlético Rentistas, en dus niet het volledige bedrag aan Real Mallorca. Volgens Vatan is dit omdat de rentes in Uruguay aanzienlijk lager zijn dan in Turkije, 3,75% in Uruguay tegen over 15% in Turkije. De Uruguayaanse club heeft een bankrekening in de Oost-Spaanse badplaats Castellón waar diverse miljoenen op zijn gestort. De Turkse club zou nu miljoenen hebben bespaard door het geld op die bankrekening te storten. Op de speciaal door Fenerbahçe georganiseerde persconferentie gaven bestuursleden Sekip Mosturoglu en Ali Koç echter aan dat de club uit Uruguay geen enkel aandeel te heeft in de transfer. Zij benadrukken dat Güiza rechtstreeks is overgenomen van Real Mallorca. De Spaanse voetbalbond RFEF heeft het transfercertificaat behandeld en vervolgens afgegeven. Mosturogly en Koç vermoeden dat de Uruguayaanse zaakwaarnemer Juan Figer een aandeel heeft in de zaak. Vier jaar geleden kampte de transfer van Alex de Souza met identieke problemen.
goalgemist.nl

peter

Bericht door peter » di jul 28, 2009 11:44 am

Player Agent Juan Figer is criticized by UEFA vice president Senez Erzik.

The UEFA vice president told Vatan news paper that he has informed Fenerbahce board members that Lugano is not wanted by the Italian clubs despite Juan Figer’s claims. He mentions that he has good relationship with Uruguaian FA and he did got that information from them.

It has been thought that Juan Figer is trying to increase the players value by manipulating the press and Fenerbahce board. Senez Erzik also states that Lugano did signed a contract with Figer’s club and therefore Fenerbahce will also have to pay an additional fee to Juan Figer.

Juan Figer also did made the same trick with Besiktas player Mert Nobre, where he demands an additinoal fee of 2 million Euros.

www.turkishfootball.org
Het zou dus zo maar kunnen. Malafide praktijken.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 28, 2009 11:47 am

Een transfersom betalen voor je eigen speler, het moet niet gekker worden.

Ajax zou niet moeten willen meewerken aan dit soort praktijken.

Hoe dan ook, als je op google Figer en Rentistas intypt, kun je vinden dat Figer deze truc (blijkbaar) al vaak heeft uitgehaald. Ook met Hulk bijvoorbeeld.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 28, 2009 11:54 am

Hier moet Ajax niet aan meedoen. Vind 2,5 miljoen sowieso belachelijk, tenzij het een Alex is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Harm

Bericht door Harm » di jul 28, 2009 1:25 pm

Het valt mij op dat de jaarsalarissen die Fiorentina en Lazio betalen helemaal niet zo hoog zijn. Ik had verwacht dat daar minimaal 2 miljoen per jaar betaald werd. Zeker in het geval van een transfervrije speler (die achteraf dus niet transfervrij blijkt).

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 28, 2009 1:43 pm

LucaS schreef:Het is ook niet waar dat Ajax nooit van dergelijke spelers heeft gehaald. Bijvoorbeeld Wouters en Spelbos, beiden voegden veel toe.
En Walter Meeuws!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » di jul 28, 2009 3:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Het is ook niet waar dat Ajax nooit van dergelijke spelers heeft gehaald. Bijvoorbeeld Wouters en Spelbos, beiden voegden veel toe.
En Walter Meeuws!
Kwam Leo van Veen ook niet in die tijd of vergis ik me (erg)?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 28, 2009 3:00 pm

Chris schreef:Maar F. had een elftal vol met dit soort voetballers, in het huidige Ajax zou ik het niet erg vinden om één zo'n voetballer te zien. Om alleen al het jongensachtige (lieve, zachte, etc) uit het team te halen. Enoh is ook iemand die er eerst in bikkelt, is ook een ongeleid projectiel, pakt ook onnodige kaarten. Wil je hem dan ook niet meer bij Ajax zien?

Maar Enoh heeft ook inzicht en voetballende kwaliteiten. Ik snap de vergelijking dan ook niet best.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chris

Bericht door Chris » di jul 28, 2009 3:39 pm

Bertje schreef:
Chris schreef:Maar F. had een elftal vol met dit soort voetballers, in het huidige Ajax zou ik het niet erg vinden om één zo'n voetballer te zien. Om alleen al het jongensachtige (lieve, zachte, etc) uit het team te halen. Enoh is ook iemand die er eerst in bikkelt, is ook een ongeleid projectiel, pakt ook onnodige kaarten. Wil je hem dan ook niet meer bij Ajax zien?

Maar Enoh heeft ook inzicht en voetballende kwaliteiten. Ik snap de vergelijking dan ook niet best.
Klopt, maar Enoh loopt niet over van de voetballende kwaliteiten. Dit, afgaande op de berichten, zal corresponderen met Lugano. Bij beide spelers liggen de belangrijkste kwaliteiten op andere vlakken dan op het voetballende gedeelte.
Chris a.k.a Giiser

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 16, 2009 4:59 pm

Ajax of PSV wordt vermoedelijk de nieuwe club van Keisuke Honda. De absolute smaakmaker van VVV Venlo staat in de belangstelling van beide Nederlandse topclubs, bevestigde voorzitter Hai Berden zondag tegenover Eredivisie Live.

"Nog geen enkele club wil voldoen aan onze vraagprijs, maar er is van die twee clubs wel serieuze interesse. Ik verwacht dat we deze week met een van beide partijen rond de tafel gaan", lichtte Berden toe. Honda wil zelf graag in Nederland blijven, waardoor een transfer naar Ajax of PSV het meest voor de hand ligt.

Berden verbaasde eerder door een prijskaartje van tien miljoen euro aan Honda te hangen. Of de Venlose promovendus nog steeds dat bedrag vraagt is onduidelijk.
Psv heeft niks aan deze speler aangezien ze Simons , Bakkal , Engelhaar en Appelvlaai hebben . Honda kan mooi Urby vervangen die kan naar de Bank

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 16, 2009 6:26 pm

Ploegsma heeft onlangs al aangegeven dat Honda niet naar psv gaat. Kan hij mooi hangend op de rechterkant spelen.

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 6:28 pm

Kijken of Van Gelder vanavond nog iets te melden heeft hierover.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 16, 2009 6:35 pm

Prioriteit ligt voor Ajax totaal niet bij zo'n soort speler en we hebben weinig geld, daarom zou het in mijn ogen een vreemde transfer zijn. Tenzij dit natuurlijk een zeer uitzonderlijk goede speler is, categorie Zlatan/Suarez. Maar is dat wel zo?
Ajax!

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 16, 2009 6:36 pm

Giacomo Puccini schreef:Prioriteit ligt voor Ajax totaal niet bij zo'n soort speler en we hebben weinig geld, daarom zou het in mijn ogen een vreemde transfer zijn. Tenzij dit natuurlijk een zeer uitzonderlijk goede speler is, categorie Zlatan/Suarez. Maar is dat wel zo?
Jij vond Suarez een prutsaankoop. ;-)

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 16, 2009 6:40 pm

Honda is veel beter dan Jan, beter dan Urbi maar... geen 10 miljoen waard.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 16, 2009 6:52 pm

Donkey Shot schreef:Honda is veel beter dan Jan, beter dan Urbi maar... geen 10 miljoen waard.

Voor 5 of 6 loopt die zo de deur uit

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 16, 2009 6:53 pm

goodfella schreef:
Giacomo Puccini schreef:Prioriteit ligt voor Ajax totaal niet bij zo'n soort speler en we hebben weinig geld, daarom zou het in mijn ogen een vreemde transfer zijn. Tenzij dit natuurlijk een zeer uitzonderlijk goede speler is, categorie Zlatan/Suarez. Maar is dat wel zo?
Jij vond Suarez een prutsaankoop. ;-)
Haha, scherp geheugen! Ik zag het inderdaad niet echt in hem zitten, vond hem te veel kansen missen bij Groningen, te weinig rendement. En moeilijk in te passen binnen het Ajax-systeem. Toen hij zich goed ontwikkelde bij Ajax heb ik mijn mening wel direct bijgesteld. Zijn acties bijvoorbeeld zijn toch van hoger niveau dan ik dacht. Hij blijft kansen missen die hij niet mag missen, maar compenseert dat met onmogelijke goals. Ik vind wel nog steeds dat hij beter past in een systeem met 2 spitsen. Suarez is mede de reden waarom Ajax moeilijk in balbezit blijft. Maar alles bijelkaar ben ik erg blij met Luis, ik geniet van zijn gedreven spel.
Ajax!

peter

Bericht door peter » zo aug 16, 2009 7:39 pm

Heel misschien eens een verdediger halen? Klein ideetje, hoor.

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 16, 2009 7:43 pm

Peter schreef:Heel misschien eens een verdediger halen? Klein ideetje, hoor.
Nee, we gaan voor de hype; die van deze zomer hadden we nog niet en wat een toeval: Verbeek sprak over € 10.000.000 voor Sulejmani, wij betalen er ruim zestien en nu begint Van Dijk ook over die tien miljoen. We zullen wel zestien bieden; dat kun je wel DB e.c. over laten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 9:23 pm

Peter schreef:Heel misschien eens een verdediger halen? Klein ideetje, hoor.
Welnee. Daar doen we niet aan. :hypocrite.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo aug 16, 2009 9:40 pm

Honda zal de afgelopen drie wedstrijden iig niet goedkoper zijn geworden. Als je hem dan toch wilt halen, waarom niet voorafgaande aan de competitie? Had de scouting van Ajax echt deze drie wedstrijden nodig om de kwaliteiten van een speler die al op de Nederlandse velden rondloopt te beoordelen?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 10:33 pm

Wie zegt dat de scouting er iets mee te maken heeft? Honda is gewoon de hype van de maand, net als Sulejmani dat was.

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 10:20 am

joey schreef:Wie zegt dat de scouting er iets mee te maken heeft? Honda is gewoon de hype van de maand, net als Sulejmani dat was.
Hij is meer dan een hype, dat kun je nu al vaststellen. Die jongen voetbalt zo makkelijk en met zoveel flair. Past perfect bij Ajax.

Het lijkt me dat er wel tot een akkoord te komen als er wat spelers in de deal betrokken worden.

Plaats reactie