PSV - Ajax 16-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 14, 2009 11:07 am

Scherrer schreef:
Boabdil schreef:Bier? Nee, dank je.
Andere alcohol dan. Er staat namelijk een knoepert van een tegenstrijdigheid in je posting.

Afellay krijgt rood én breekt zijn been op drie plaatsen. Dat breken van zijn been moet haast wel tijdens een spelsituatie gebeuren, maar als hij zijn been op drie plaatsen breekt is dat einde wedstrijd en ligt hij kermend op de grond. Hij zal dan per brancard worden afgevoerd, waardoor het uiterst onwaarschijnlijk is dat hij de kans zal hebben om die rode kaart te verdienen. Hij zou natuurlijk ook eerst zijn rode kaart kunnen krijgen, maar ik zie niet zo één, twee, drie hoe hij nog zijn been gaat breken als hij rood heeft gekregen. Bij rood moet je namelijk meteen het veld verlaten.

De enige 'realistische' opties zijn dus dat hij nadat hij zijn been op drie plaatsen breekt in de wedstrijd uit woede iemand neerslaat/schopt en daarvoor rood krijgt of dat hij eerst rood krijgt en bij het verlaten van het veld struikelt over een drempel en zijn been op drie plaatsen breekt. Beiden erg onwaarschijnlijk. Hoe zie jij dit zelf voor je, Nihad?

Heel simpel... hij krijgt zijn tweede geel in deze situatie... schwalbe. :666.gif:
Op naar de vierde ster!

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 14, 2009 11:32 am

Boabdil schreef: Een GRAPJE.

Mijn god. :excited.gif:
Geen leuk grapje i.m.o.

Wat ook niet leuk is, is dat Engelaar er niet bij is. Dat maakt PSV sterker. :666.gif:

999

Bericht door 999 » vr aug 14, 2009 12:23 pm

Mawh, bij dit scheidsrechterscorps kan het zomaar gebeuren dat jij rood krijgt en niet degene die jou een driedubbele beenbreuk schopt ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 14, 2009 12:27 pm

Misschien is het een idee dat we afspreken dat als AJAX verliest dat het sowiezo aan de scheidsrechter ligt. :excited.gif:

999

Bericht door 999 » vr aug 14, 2009 12:28 pm

brigade zuid schreef:Misschien is het een idee dat we afspreken dat als AJAX verliest dat het sowiezo aan de scheidsrechter ligt. :excited.gif:
Dat was ook een geintje BZ :aai.gif:
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 14, 2009 12:30 pm

Weet ik.. slaat meer op dit hele draadje. :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 14, 2009 2:43 pm

Jol: Atouba dichtbij debuut, maar Vertonghen overtuigt Jol
Op de persconferentie liet Martin Jol weten dat Atouba dicht voor zijn debuut staat, een beslissing daarover zegt hij echter nog niet genomen te hebben. "Hij zit er nu
ongeveer vier weken. Het wordt nu eens tijd dat hij gedeeltelijk meedoet", aldus Jol op Ajax.nl. "Jan Vertonghen doet het goed als linksback. Vorig jaar was hij goed achterin en als linksback heeft hij mij kunnen overtuigen. Hij is een prima ontwikkelde en goed opgeleide speler. Zijn voorzetten zijn goed en in de lucht is hij ook redelijk goed."

'Enoh krijgt weer de voorkeur boven Aissati'
Volgens De Telegraaf is de kans groot dat de fysiek sterke Eyong Enoh tegen PSV weer de voorkeur krijgt boven de meer aanvallend ingestelde Ismaïl Aissati.

Alleen Gabri en Verhoeven niet fit
Martin Jol kan tegen PSV beschikken over een bijna volledige selectie. Alleen de geblesseerde Gabri en derde doelman Jeroen Verhoeven zijn nog niet fit.

Jol: we kunnen een aardige kloof slaan
"We kunnen een aardige kloof slaan", zo liet Martin Jol weten op Telegraaf.nl. "Aan de andere kant begon AZ vorig seizoen ook slecht aan de competitie. En die werden geloof ik wel kampioen. Ik denk dat we pas in december echt de balans kunnen opmaken. Dan weten we wel waar we staan. PSV had overigens ook gewoon van VVV moeten winnen. Ze waren vooral in de eerste helft veel beter."
Ik verwacht er niet veel van , want we spelen in Eindhoven

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr aug 14, 2009 4:24 pm

999 schreef:
brigade zuid schreef:Misschien is het een idee dat we afspreken dat als AJAX verliest dat het sowiezo aan de scheidsrechter ligt. :excited.gif:
Dat was ook een geintje BZ :aai.gif:
Daarna weer menselijk en voor de camera verklaren, "het was geen rood bij nader inzien, of bij het nazien was het inderdaad geen penalty..."
En als beloning de week erop Fortuna Sittard thuis fluiten :blush.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 14, 2009 9:07 pm

Toppie schreef:Ik verwacht er niet veel van , want we spelen in Eindhoven
Ik verwacht er veel van. Ik verwacht minimaal dat Ajax er alles aan doet om de winst binnen te slepen, en dat moet kunnen lukken ook. Kijk je naar de selecties en de afgelopen twee wedstrijden dan ontlopen beide ploegen elkaar weinig, maar wij hebben absoluut iets recht te zetten na die 6-2!! Aanpakken en afmaken die kutboeren!!
Ajax!

Rednose

Bericht door Rednose » vr aug 14, 2009 9:49 pm

Giacomo Puccini schreef:
Toppie schreef:Ik verwacht er niet veel van , want we spelen in Eindhoven
Ik verwacht er veel van. Ik verwacht minimaal dat Ajax er alles aan doet om de winst binnen te slepen, en dat moet kunnen lukken ook. Kijk je naar de selecties en de afgelopen twee wedstrijden dan ontlopen beide ploegen elkaar weinig, maar wij hebben absoluut iets recht te zetten na die 6-2!! Aanpakken en afmaken die kutboeren!!
Rustig maar, we verliezen met 3-1 , maar worden wel kampioen.
De angst van vorig jaar is er gewoon nog niet uit en PSV gaat tot het gaatje omdat ze anders helemaal afgeserveerd worden. Iedere Ajax-speler die over de middellijn komt wordt geslacht en als de scheidsrechter niet ingrijpt...
De Dominee schreef:Ik calculeer een verlies van Ajax in, zeker nu Bakkal zal spelen in plaats van Engelaar.

3-2.
Kortom....ik ben een doelpunt pessimistischer dan de Dominee!

(en stiekem hoop ik natuurlijk dat ik vreselijk ongelijk krijg!!!)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

999

Bericht door 999 » za aug 15, 2009 12:07 am

Nu, heb nog even de wedstrijd van Psv tegen Fc Twente bekeken.

Psv speelde daarin ver terug getrokken met een Afellay ( de eerste helft die ik heb terug gezien ) bijna steeds op zijn eigen helft spelend een meter of wat voor zijn verdediging.

Psv speelde steeds het zelfde spelletje, of wel diepe bal op Tovionen, of wel snel in de omschakeling met meestal Afellay als begin station.Tja eigenlijk speelt Psv bijna altijd zo tegen sterkere tegenstanders.Dus zou de speelwijze van Psv nu toch onderhad bekend moeten zijn.

Was wel frappant om te zien dat bijna elke bal vanaf de zijkanten ( en dan hoefde Twente niet eens de achterlijn te halen ) paniek teweeg bracht in de zestien, denk dan ook dat AJAX het zo ook moet proberen.Al zou dat wel in een hoger tempo moeten zijn als dat Twente dat deed.

Het zou me vies tegen vallen als dit AJAX net zo'n afstraffing krijgt als vorig seizoen.Al moet je natuurlijk altijd een beetje het geluk hebben dat je niet meteen tegen een doelpunt aanloopt in de eerste minuten.

Waar ik benieuwd naar ben is dat of dat Jol Afellay een mandekker meegeeft of hem gewoon in de zone laat opvangen.En waar ik ook benieuwd naar ben is of dat onze voorhoede in staat is om de eventuele kansen ook koelbloedig/zakelijk te benutten.Dus niet weer tig kansen om zeep brengen.Kijken of dat onze achterhoede nu wel in staat is om eeen degelijkere pot voetbal te laten zien.

Afijn, de poppetje zijn volgens mij bekend.Hoe ze staan is even afwachten, maar spectaculaire tactische vondsten lijken me niet op het veld te komen staan zondag om 12.30.
Blij met de punten ...

gaizka

Bericht door gaizka » za aug 15, 2009 11:19 am

999 schreef:Nu, heb nog even de wedstrijd van Psv tegen Fc Twente bekeken.

Psv speelde daarin ver terug getrokken met een Afellay ( de eerste helft die ik heb terug gezien ) bijna steeds op zijn eigen helft spelend een meter of wat voor zijn verdediging.

Psv speelde steeds het zelfde spelletje, of wel diepe bal op Tovionen, of wel snel in de omschakeling met meestal Afellay als begin station.Tja eigenlijk speelt Psv bijna altijd zo tegen sterkere tegenstanders.Dus zou de speelwijze van Psv nu toch onderhad bekend moeten zijn.

Was wel frappant om te zien dat bijna elke bal vanaf de zijkanten ( en dan hoefde Twente niet eens de achterlijn te halen ) paniek teweeg bracht in de zestien, denk dan ook dat AJAX het zo ook moet proberen.Al zou dat wel in een hoger tempo moeten zijn als dat Twente dat deed.

Het zou me vies tegen vallen als dit AJAX net zo'n afstraffing krijgt als vorig seizoen.Al moet je natuurlijk altijd een beetje het geluk hebben dat je niet meteen tegen een doelpunt aanloopt in de eerste minuten.

Waar ik benieuwd naar ben is dat of dat Jol Afellay een mandekker meegeeft of hem gewoon in de zone laat opvangen.En waar ik ook benieuwd naar ben is of dat onze voorhoede in staat is om de eventuele kansen ook koelbloedig/zakelijk te benutten.Dus niet weer tig kansen om zeep brengen.Kijken of dat onze achterhoede nu wel in staat is om eeen degelijkere pot voetbal te laten zien.
Afijn, de poppetje zijn volgens mij bekend.Hoe ze staan is even afwachten, maar spectaculaire tactische vondsten lijken me niet op het veld te komen staan zondag om 12.30.
Ik zou kiezen voor een mandekker die er overheen kan gaan, de Zeeuw dus. Als Affelay vanuit de zone kan opstomen vind ik hem erg gevaarlijk met zijn dribbel en versnellingen, hij heeft daarnaast ook nog een behoorlijk schot.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 15, 2009 12:30 pm

Verdedigen wordt morgen weer een kunst , vaak domme fouten of de scheids, want legt de druk nu ook bij hem neer :1evil.gif:
Ajax niet blij met aanstelling Vink
Uitgegeven: 15 augustus 2009 13:10
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2009 13:10

AMSTERDAM - Bij Ajax is men niet erg gelukkig met de aanstelling van Pieter Vink als scheidsrechter voor de topper tegen PSV. In Amsterdam is men enkele eerdere cruciale fouten van de arbiter niet vergeten.
© ANP"Hij schijnt nog steeds voor gemengde gevoelens bij Ajax te zorgen", zegt coach Martin Jol over de man die op verzoek van de club een tijd geen wedstrijden van de Amsterdammers floot.

"Ik loop te lang mee in de voetballerij om uit te gaan van het goede van de mens, maar ga wel uit van zijn objectiviteit."

"Hij is een van de beste scheidsrechters van Nederland. Dus moet hij PSV - Ajax in goede banen kunnen leiden", vervolgt de Hagenaar tegenover De Telegraaf.

Vraagtekens

De vraagtekens die de hoofdstedelingen zetten bij Vink zijn vooral gebaseerd op enkele dubieuze beslissingen in de laatste edities van Willem II - Ajax en SC Heerenveen - Ajax.

Zo kreeg Evander Sno tijdens het duel in Tilburg een volkomen onterechte rode kaart die later dan ook kwijtgescholden werd door de tuchtcommissie van de KNVB.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 15, 2009 2:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za aug 15, 2009 3:24 pm

Na de training van zaterdagmiddag heeft trainer Martin Jol negentien spelers aangewezen voor het duel zondagmiddag in Eindhoven tegen PSV.
De wedstrijd tussen PSV en Ajax begint om 12.30 uur in het Philips Stadion in Eindhoven.

De selectie ziet er als volgt uit:

Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Thimothée Atouba
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Luis Suarez
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Demy de Zeeuw
Marvin Zeegelaar
Ajax.nl
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » za aug 15, 2009 3:27 pm

Oleguer ipv Wielaert?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Beloki

Bericht door Beloki » za aug 15, 2009 3:32 pm

Wie is er nu niet bij die er vorige week wel bij was? Er zijn geen blessures bijgekomen maar Oleguer is er nu wel bij. Apart.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za aug 15, 2009 3:34 pm

Siem de Jong volgens mij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Beloki

Bericht door Beloki » za aug 15, 2009 3:36 pm

Jep, heb het ff opgezocht. De Jong inderdaad.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 15, 2009 5:03 pm

Jol zal niet helemaal tevreden zijn over Alderweireld en ik kan hem geen ongelijk geven. Heeft iemand trouwens tekst en uitleg gehoord van Jol over het passeren van Oleguer in de eerste twee wedstrijden? Ik vind dat hier wel heel makkelijk aan voorbij gegaan wordt.

Misschien is het selecteren van Oleguer trouwens ook een indicatie dat Vertonghen een linie wordt doorgeschoven. Hij speelde tenslotte ook bij België op het middenveld en scoorde een doelpunt. Tegen PSV is wat extra power op het middenveld geen overbodige luxe.

Nog steeds een fitte selectie trouwens, ongekend.
Ajax!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za aug 15, 2009 5:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Jol zal niet helemaal tevreden zijn over Alderweireld en ik kan hem geen ongelijk geven. Heeft iemand trouwens tekst en uitleg gehoord van Jol over het passeren van Oleguer in de eerste twee wedstrijden? Ik vind dat hier wel heel makkelijk aan voorbij gegaan wordt.

Misschien is het selecteren van Oleguer trouwens ook een indicatie dat Vertonghen een linie wordt doorgeschoven. Hij speelde tenslotte ook bij België op het middenveld en scoorde een doelpunt. Tegen PSV is wat extra power op het middenveld geen overbodige luxe.

Nog steeds een fitte selectie trouwens, ongekend.
Vond MvB verleden jaar en daarom bracht hij alsnog Vertonghen in... Ha Ha resultaat bekend. Sorry kon het niet laten. :hypocrite.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » za aug 15, 2009 8:33 pm

Toppie schreef:Verdedigen wordt morgen weer een kunst , vaak domme fouten of de scheids, want legt de druk nu ook bij hem neer :1evil.gif:
Ajax niet blij met aanstelling Vink
Uitgegeven: 15 augustus 2009 13:10
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2009 13:10

AMSTERDAM - Bij Ajax is men niet erg gelukkig met de aanstelling van Pieter Vink als scheidsrechter voor de topper tegen PSV. In Amsterdam is men enkele eerdere cruciale fouten van de arbiter niet vergeten.
© ANP"Hij schijnt nog steeds voor gemengde gevoelens bij Ajax te zorgen", zegt coach Martin Jol over de man die op verzoek van de club een tijd geen wedstrijden van de Amsterdammers floot.

"Ik loop te lang mee in de voetballerij om uit te gaan van het goede van de mens, maar ga wel uit van zijn objectiviteit."

"Hij is een van de beste scheidsrechters van Nederland. Dus moet hij PSV - Ajax in goede banen kunnen leiden", vervolgt de Hagenaar tegenover De Telegraaf.

Vraagtekens

De vraagtekens die de hoofdstedelingen zetten bij Vink zijn vooral gebaseerd op enkele dubieuze beslissingen in de laatste edities van Willem II - Ajax en SC Heerenveen - Ajax.

Zo kreeg Evander Sno tijdens het duel in Tilburg een volkomen onterechte rode kaart die later dan ook kwijtgescholden werd door de tuchtcommissie van de KNVB.
Dit lijkt me toch heel simpel.Vink is niet de beste scheidsrechter op dit moment.En deze wedstrijden moeten geleid worden door de sccheidsrechter die op dit moment het beste is.En dat is m.i. Luinge.Ook Luinge is niet perfect, die maakt ook fouten.Maar dan heb ik het idee dat ie ook echt een fout maakt en Luinge fluit voor 99,9% naar de letteren van het regelment.

Vink is altijd bezig om de wedstrijd naar zijn goeddunken te fluiten.Die maak in veel wedstrijden zijn eigen sub-regeltjes.Bij een fout weet je nooit of dat het ook een fout is, of dat de fout een gevolg is van zijn eigen interpetatie van de situatie.

Maar bovenal mogen deze wedstrijden geen proeftuinen zijn voor scheidsrechter daarvoor zijn de belangen iets te groot geworden door de jaren heen.

Dit gaat dus niet over of dat Vink ons er in gaat fluiten, of dat ie tegen AJAX is of wat dan ook.Maar wel dat i.m.o. deze wedstrijden ALTIJD door de beste scheidsrechter van het moment gefloten dienen te worden, en op dit moment is dat Vink volgens mij niet ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 15, 2009 8:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » za aug 15, 2009 9:47 pm

Ik maak trouwens nergens uit op dat "Ajax" tegen de aanstelling is van Vink. Dat maakt men op uit het zinnetje van Jol dat er nog mensen bij Ajax "schijnen te zijn met gemengde gevoelens". Zal Simons ook wel hebben bij Haverkort wbt zijn gebaar bij PSV-Ajax in 2007. Alsof de krant dan verwacht/denkt dat ze bij PSV boze brieven naar de KNVB sturen over zijn aanstelling bij een wedstrijd van hun. Voor de rest "denkt" deze krant dat vanwege verschillende stomme beslissingen die Vink heeft gemaakt in het verleden.
Kortom: Een hoop gezeik om niks.

999

Bericht door 999 » za aug 15, 2009 10:27 pm

Daniel_vT schreef:Ik maak trouwens nergens uit op dat "Ajax" tegen de aanstelling is van Vink. Dat maakt men op uit het zinnetje van Jol dat er nog mensen bij Ajax "schijnen te zijn met gemengde gevoelens". Zal Simons ook wel hebben bij Haverkort wbt zijn gebaar bij PSV-Ajax in 2007. Alsof de krant dan verwacht/denkt dat ze bij PSV boze brieven naar de KNVB sturen over zijn aanstelling bij een wedstrijd van hun. Voor de rest "denkt" deze krant dat vanwege verschillende stomme beslissingen die Vink heeft gemaakt in het verleden.
Kortom: Een hoop gezeik om niks.
Mawh, Vink schijnt op verzoek van AJAX een tijdje geen AJAX wedstrijden hebben gefloten.Dus heeft die " krant " er niks mee te maken.Niet dat het iets uitmaakt hoor ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie