Volgens het Sportjournaal valt z'n blessure mee. Hoop voor mezelf (en Ajax) dat het niet meevalt.De Dominee schreef:Schaars er in de laatste minuut af met een ogenschijnlijke blessure aan zijn linkerknie... Zag er vervelend uit. Hoop voor hem (en Oranje) dat het meevalt.
AZ 2009-2010
Re: AZ 2009-2010
Heeft ie wel vaker last van. Heb al meerdere wedstrijden gezien waarin hij er weinig aan te pas kwam. Het blijft een beetje een slowpoke.Steef schreef:Strootman is trouwens de zwakste man van het veld vandaag.
Heb de tweede helft niet alles gezien, maar AZ had na een paar minuten volgens mij alweer een pingel moeten krijgen. Boakye met de overduidelijke overtreding op Dembélé. Weet alleen niet zeker of hij in de zestien werd ingezet.De Dominee schreef:AZ wordt door de arbiter gered: 2-0 van die overschatte Marokkaan na een tweetal dubieuze beslissingen van de scheidsrechter.
Cadeautje dus.
- InnerHarbour
Dacht het niet. Boakye tikt met een sliding overduidelijk de bal weg waarna Dembélé zich handig in de benen van Boakye haakt. Had een gelekaart voor een swalbe moeten zijn.
YNWA
- Daily Blind
Ja die verslaggever wil er alleen een mooie draai aan maken.. En al zou het een overtreding zijn dan werd die idd buiten de 16 al gemaakt.
Voetbalzone/Telegraaf:

Geef die arme Koeman toch gewoon z'n speler, hij heeft er kijk op'Visie Koeman over Granqvist niet unaniem gedragen'
Geschreven op zaterdag, 8 augustus om 08:07
AZ-trainer Ronald Koeman wil zijn selectie nog versterken op één plaats. Na het afvallen van Rasmus Bengtsson heeft de technische staf goede gedachten bij Andreas Granqvist van FC Groningen, al wordt die visie binnen de gelederen van de landskampioen niet unaniem gedragen. Dat meldt De Telegraaf zaterdag.
De Alkmaarders dachten Bengtsson al binnen te hebben, maar vrijdag tekende de alom begeerde verdediger van Trelleborgs een contract bij Hertha BSC. "Jammer", liet Koeman desgevraagd op het wekelijkse perspraatje weten. "Bengtsson was iemand die iets toe zou voegen aan de selectie, maar we gaan nu verder kijken."
Granqvist wordt al enige tijd aan een transfer naar de Bundesliga gelinkt. "Concreet heb ik nog niets gehoord, maar ik weet dat die clubs geïnteresseerd zijn", vertelde de 24-jarige Zweed onlangs in eigen land. "In eerste instantie zoeken die clubs naar een geroutineerde verdediger. Mochten zij die echter niet vinden dan kom ik in beeld."
Hamburger SV, VfL Wolfsburg en Schalke 04 zouden zich nog voor het einde van de transfermarkt met de Zweeds international willen versterken. Granqvist kwam een jaar geleden over van Wigan Athletic, dat hem bij Helsingborgs IF had gestald. Door zijn optredens in de Euroborg kwam Granqvist weer in beeld bij het nationale elftal.

Vond Boakye trouwens wel sterk gisteren.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dus hij is ook A-international?Zlatan Son of God schreef:Allemaal leuk en aardig, maar het toernooi speelde zich in Zweden af en dan treedt Zweden graag met het sterkst mogelijke team aan..Jabu schreef:Die hadden/hebben concurrentie van Zlatan, Larsson en in mindere mate Rosenberg en Elmander. Deze jongen heeft te maken met Majstorovic & Co.Enganche schreef:Berg en Toivonen zijn ook geen topspelers, maar wel prima spelers voor Nederlandse topclubs. En die zaten dus ook nog gewoon bij Jong Zweden.
- Daily Blind
Ja 1 interland en zat al een aantal keer vaker bij de selectie. Niet zo slecht hoor voor een 23 jarige en vergeet niet dat bij Zweden altijd weinig veranderingen zijn qua selectie. Net als de trainer zelf, die vastgeroest op de stoel zit..Jabu schreef: Dus hij is ook A-international?
- Daily Blind
Ja speelde niet slecht.. Onbegrijpelijk dat we hem hebben laten lopen voor Ogararu..De Dominee schreef:Vond Boakye trouwens wel sterk gisteren.
Precies. Die Lagerbäck is enorm conservatief, zoals ik al aangaf.Zlatan Son of God schreef:Ja 1 interland en zat al een aantal keer vaker bij de selectie. Niet zo slecht hoor voor een 23 jarige en vergeet niet dat bij Zweden altijd weinig veranderingen zijn qua selectie. Net als de trainer zelf, die vastgeroest op de stoel zit..Jabu schreef: Dus hij is ook A-international?
- Giacomo Puccini
Vejinovic wil geen nieuw contract bij AZ tekenen
Geschreven op maandag, 10 augustus om 19:14
Marko Vejinovic vertrekt mogelijkerwijs nog deze maand bij AZ. De middenvelder is ontevreden over zijn bijrol in de selectie van de landskampioen. Vejinovic zat bij de eerste twee competitiewedstrijden van het nieuwe seizoen niet bij de selectie en dat zint de Amsterdammer allerminst. Hij weigert zijn aflopende contract te verlengen. "Dan weet je genoeg. Dat is heel hard aangekomen", citeert Sportweek de negentienjarige middenvelder. "Op dit moment teken ik geen contract omdat ik niet speel. AZ heeft mij wel een aanbieding gedaan, maar die heb ik afgewezen. Het ziet er niet goed uit." Vejinovic debuteerde vorig seizoen en speelde drie competitieduels.
"Ik denk dat er binnenkort wel iets komt", besluit hij in het weekblad. Technisch directeur Marcel Brands bevestigt de ontstane situatie. "Als Marko zijn contract niet verlengt, dan willen we hem nog deze maand verkopen. Dat moet wel, want na dit seizoen loopt zijn contract af." Eerder werd Vejinovic aan Liverpool uit Engeland gelinkt.
www.voetbalzone.nl
- Daily Blind
komt toch van Ajax?
Geen idee, ik heb nog nooit van die jongen gehoord. Maar hij laat er in ieder geval geen gras overheen groeien. Vorig jaar drie wedstrijden mogen spelen en nu meteen al weg willen. Tja, ik ken de omstandigheden niet maar het is wel erg enthousiast.
Nil volentibus arduum
Ja, hij is vertrokken omdat hij vond dat Daley Blind voorgetrokken werd, meen ik me te herinneren. Vroeger heette hij trouwens Marko Matic.
Overigens kon hij een tijdje terug naar een Engelse topclub (Liverpool)?
Even nagezocht, het was inderdaad Liverpool. Die jongen kon daar meteen een contract krijgen van 100.000 euro per jaar. Bij AZ spraken ze er schande van, want ze wisten van niets. Uiteindelijk heeft Matic/Vejinovic in samenspraak met zijn trainer gesloten bij AZ te blijven.
Overigens kon hij een tijdje terug naar een Engelse topclub (Liverpool)?
Even nagezocht, het was inderdaad Liverpool. Die jongen kon daar meteen een contract krijgen van 100.000 euro per jaar. Bij AZ spraken ze er schande van, want ze wisten van niets. Uiteindelijk heeft Matic/Vejinovic in samenspraak met zijn trainer gesloten bij AZ te blijven.
Het stinkt aan alle kanten!
Was toch Rienstra (niet die naar feyenoord is gegaan)?Ja, hij is vertrokken omdat hij vond dat Daley Blind voorgetrokken werd, meen ik me te herinneren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nee, die andere Rienstra die ook naar AZ is gegaan. Die jongens speelden alle drie in hetzelfde elftal en wilden alle drie de ster zijn, meen ik me te herinneren. Maar sla me niet dood als mijn geheugen me in de steek laat. (Even nagekeken, ze zijn inderdaad alle drie van dezelfde lichting.)
De verhalen dat hij vooral speelt/aanvoerder is/op een belangrijke plek in het elftal staat omdat hij de zoon van is, achtervolgen Daley Blind al heel lang. Dat weet jij ook wel. Er zijn altijd volgers geweest die hem niet zo heel bijzonder vonden.
De verhalen dat hij vooral speelt/aanvoerder is/op een belangrijke plek in het elftal staat omdat hij de zoon van is, achtervolgen Daley Blind al heel lang. Dat weet jij ook wel. Er zijn altijd volgers geweest die hem niet zo heel bijzonder vonden.
We bedoelen dezelfde Rienstra, die naar AZ is gegaan (en nog niet verder is dan Jong AZ), let maar op het woordje "niet".joey schreef:Nee, die andere Rienstra die ook naar AZ is gegaan. Die jongens speelden alle drie in hetzelfde elftal en wilden alle drie de ster zijn, meen ik me te herinneren. Maar sla me niet dood als mijn geheugen me in de steek laat. (Even nagekeken, ze zijn inderdaad alle drie van dezelfde lichting.)
Matic van achternaam veranderd, wist ik niet; Daley Blind is niet zo'n bijzondere speler, zie het tempo waarin hij voetbalt, zijn rechterbeen (de verslagen van Demosthenes). Wordt hij voorgetrokken? Geen idee, bij Ajax houden ze wel van een (in dit geval) langzame nummer vier met opbouwende kwaliteiten, zie v.d. Heijden en in mindere mate (omdat ze sneller zijn) Vertonghen en Vermaelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Matic heeft op zijn 18e besloten (samen met zijn broer) om de naam van zijn vader aan te nemen aangezien anders die kant van de familie geen kans zou hebben op nageslacht die die achternaam zou dragen. Matic is moeders naam.
Yep, Bennie Rienstra, die het supertalent was in zijn zeer prille jaren, maar ergens is blijven hangen. Die verdomde puberteit ook...
Tot op dit moment heeft Daley Blind mij niet kunnen imponeren. Ik zie in hem wel iets terug van zijn vader, maar de functionele techniek van Danny was tien keer beter. Die kon bijvoorbeeld heel aardig met beide benen trappen.
Tot op dit moment heeft Daley Blind mij niet kunnen imponeren. Ik zie in hem wel iets terug van zijn vader, maar de functionele techniek van Danny was tien keer beter. Die kon bijvoorbeeld heel aardig met beide benen trappen.
Tja, je weet het nooit natuurlijk in hoeverre een naam meespeelt. Jordi Cruijff speelde in het eerste van barcelona en in oranje. Dat geloof je toch ook niet?
I think I lost my fucking headache
Inderdaad. Was hooguit een aardige speler. Men ziet al snel iets in zo'n jongen dat er niet in zit. Achteraf verbaas je je daar dan over.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is lekker gezellig bij AZ.El Hamdaoui maakt opnieuw ruzie
Geschreven op vrijdag, 14 augustus om 08:01
AZ-trainer Ronald Koeman lijkt er dit seizoen alles aan te zullen moeten doen om Mounir El Hamdaoui in toom te houden. De aanvaller heeft zich donderdag tijdens de training van de Alkmaarders van zijn slechte kant laten zien. Twee weken geleden had El Hamdaoui ook onenigheid op een training. Om 'af te koelen' ging hij toen naar de kleedkamer, terwijl de training doorging. Dit keer zette hij de training wel voort.
El Hamdaoui reageerde zich tijdens de ochtendtraining af op Gijs Luirink en Kees Luijckx. Hij deed dat in het partijspel, nadat Luirink hem met een sliding van de bal had gezet. Eerst haalde de topscorer van het vorige jaargang verhaal bij Luirink en vervolgens gaf hij Luijckx, die ernaast stond, een trap op diens bovenbeen. Door tussenkomst van andere spelers werden de gemoederen uiteindelijk gesust.
"Het is niet goed te praten, maar dit soort dingen kunnen gebeuren op een trainingsveld. En de ene speler laat zijn hoofd wat sneller op hol brengen dan de andere'', zegt Koeman in het Noordhollands Dagblad. Luijckx denkt er anders over. "Dit hoort niet op een trainingsveld thuis. Als je zoiets in een competitieduel doet, krijg je een flinke schorsing. Zeker bij een ploeggenoot doe je zoiets niet.''
Het eerste 'akkefietje' met El Hamdaoui vond niet twee weken geleden op de training maar in de strijd om de Johan Cruijff Schaal plaat. De Marokkaans international werd naar de kant gehaald en reageerde niet tevreden op die wissel. Koeman wuifde de reactie van de aanvaller weg met een glimlach, maar liet weten zijn spits in de gaten te houden. AZ wacht zaterdag een uitwedstrijd bij laagvlieger RKC Waalwijk
-
Dat kan Koeman wel managen. Die is wel wat gekkers gewend met Mido en scharen..... 

Whitey on the moon.