Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Re: Ismail Aissati

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2009 12:57 pm

joey schreef: Hij houdt van fysiek sterke, goed georganiseerde teams... In dat opzicht lijkt hij meer op Koe dan op Van Gaal.
Ajax'95 of AZ vergeten? Veel fysiek sterke allrounders, stuk voor stuk team players en een enkeling in een wat vrijere rol.

Aisatti lijkt me totaal geen LvG-speler. Verzaakt defensief en maakt offensief te weinig het verschil. Zou het ook bij LvG moeilijk hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 07, 2009 1:20 pm

Nee, ik denk dat Aissati ook niet had gespeeld bij Van Gaal. Hij doet enorm denken aan Tarik Oulida.

Die vergelijking bedoelde ik anders, Wimpey. Van Gaal is uiteindelijk een idealist. Jol zeker niet, die kiest puur voor de punten, net als Koeman.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 07, 2009 1:28 pm

Dat hebben we afgelopen jaar gezien. AZ had de meeste punten maar met saai, degelijk voetbal. Zelfs de 'heilige' buitenspelers werden door Louis van Gaal zonder pardon over boord gegooid.

Aissati moet ondersteund worden door defensief sterke middenvelders. De Zeeuw en Enoh dus. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn. Helemaal als de buitenspelers ook hun man niet laten lopen.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2009 1:29 pm

joey schreef: Van Gaal is uiteindelijk een idealist.
Vond je AZ zo idealistisch spelen dan? Inzakken en counteren. Niets idealistisch aan.
joey schreef: Jol zeker niet, die kiest puur voor de punten, net als Koeman.
Ik vind dat Jol het tot dusver prima doet. Hij zag tijdens het AT hoe kwetsbaar Ajax was en heeft aktie ondernomen... Jol is gelukkig niet zo dom om te proberen om met deze groep effe sexy voetbal te gaan spelen. Met een goede organisatie en weerbaarheid gevoegd bij de individuele kwaliteiten moet Jol dit seizoen met Ajax een aardig eind kunnen komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 07, 2009 3:27 pm

Giacomo Puccini schreef:Dat hebben we afgelopen jaar gezien. AZ had de meeste punten maar met saai, degelijk voetbal. Zelfs de 'heilige' buitenspelers werden door Louis van Gaal zonder pardon over boord gegooid.
En toch is Van Gaal een idealist.
Bij AZ was natuurlijk heel wat gebeurd, waardoor Van Gaal ervoor gekozen heeft het een keer anders aan te pakken. Maar uiteindelijk wil hij, conform de Ajax-traditie, niet alleen de punten maar ook de complimenten.
Aissati moet ondersteund worden door defensief sterke middenvelders. De Zeeuw en Enoh dus. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn. Helemaal als de buitenspelers ook hun man niet laten lopen.
Aha, die laatste zin... Sulejmani en Suarez zullen nooit systematisch terugverdedigen, dat kun je vergeten. Ze doen het soms wel en soms niet.

Dat Jol geen plaats heeft voor Aissati in een 4-3-3-systeem had ik wel verwacht. Ik kan me dat ook wel een beetje voorstellen. Maar dat hij kiest voor 4-4-2 zonder Aissati... oei...

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 07, 2009 4:24 pm

Poeh, nou! Al 1 hele wedstrijd in ieder geval!!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo aug 09, 2009 3:29 pm

Marco op AjaxFans schreef:Volgens Eredivisie Live was Aissati na Ajax - RKC niet beschikbaar voor commentaar. Hij heeft vlak na de wedstrijd, zonder dat Ajax door toestemming voor heeft gegeven, het stadion verlaten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 3:34 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 09, 2009 7:13 pm

Vedette-10- schreef:Kan mij het goed indenken, de eerste wedstrijd liep niet goed maar dat zegt niet dat hij het niet goed kon maken in de tweede helft. Hij had vaker moet schieten en meer moeten zorgen dat de bal rondging, maar hij kreeg amper de bal in de voet en als hij dat kreeg zette hij niks op. Ik denk dat De Zeeuw-Aissati geen goed duo is. Maar het doet hem pijn dat hij niet wordt gezien als onbetwiste speler, ik vind hem ook bij de betere horen. Hij mocht blij zijn dat hij werd gewisseld, in dat systeem valt zijn combinatievoetbal moeilijk te spelen. Zeer frustrerend dat hij niet goed past in de ploeg van Jol.
En Jol is onderhand al de 4de trainer die z'n ploeg niet op Assati kan afstemmen. Ligt het dan aan Jol (of Hiddink.. ook geen pannekoek) of Assati?
Whitey on the moon.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 8:59 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 8:31 am

Dat wordt penibel volgende week. Het is een grote vernedering voor Aissati om in Eindhoven op de bank te zitten.

999

Bericht door 999 » ma aug 10, 2009 11:08 am

joey schreef:Dat wordt penibel volgende week. Het is een grote vernedering voor Aissati om in Eindhoven op de bank te zitten.
Penibel in de zin van ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 11:14 am

Hoe gaat Issy hiermee om?

Als hij volgende week op de bank zit, lacht het hele stadion hem uit. Ik denk dat hij het heel moeilijk gaat krijgen.

999

Bericht door 999 » ma aug 10, 2009 11:21 am

joey schreef:Hoe gaat Issy hiermee om?

Als hij volgende week op de bank zit, lacht het hele stadion hem uit. Ik denk dat hij het heel moeilijk gaat krijgen.
Tja, dat is dan zijn probleem toch.En dat telt ook voor Cvitanich en de rest van de spelers die menen dat zij bepaalde of ze goed spelen, die mene dat zij bepalen dat een wissel onterecht is en men daarop verongelijkt moet reageren.

Laat maar zien dat het onterecht is dat je gewisseld word, of dat je op de bank moet zitten.Tis toch ook wel een beetje wat Been zegt " als ie er twintig inschopt dan draag ik hem naar de spelersbus " .

Wordt tijd dat AJAX volwassen gaat worden en gewoon beslissingen neemt dat goed voor het team zijn, goed voor de punten ..

Toch ?.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 10, 2009 11:27 am

joey schreef:Hoe gaat Issy hiermee om?

Spelers stellen zichzelf op. Aisatti is op dit moment niet goed genoeg. Hij moet zich via trainingen en invalbeurten maar gaan profileren. Talent zat, maar hij zal dwingender moeten worden. Deze selectie mist gewoon een scorende middenvelder met creativiteit. Een VD Vaart/Sneijder. Deze spelers waren ook geen top m.b.t. terug verdedigen, maar waren daar een stuk verder in dan Aisatti. Daarnaast is hun rendement natuurlijk vele malen hoger. Als Aisatti geen stappen gaat maken, dan is hij na dit seizoen zeker weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 11:39 am

Nee, het is niet alleen het probleem van Aissati. Het is ook het probleem van Jol. Spelers stellen zichzelf op, zeker, maar spelers zijn ook mensen.

999

Bericht door 999 » ma aug 10, 2009 11:42 am

joey schreef:Nee, het is niet alleen het probleem van Aissati. Het is ook het probleem van Jol. Spelers stellen zichzelf op, zeker, maar spelers zijn ook mensen.
Ja en dan ?.Wat moet Jol dan doen ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 11:46 am

Dat hangt ervan af hoe Jol de voetballer Aissati inschat. Wil hij met hem verder of niet? De transfermarkt is nog open, dus Aissati kan nu nog vertrekken. Mocht Jol in Aissati een vaste kracht voor de toekomst zien, dan moet hij hem dat duidelijk maken. Hoe dan ook, het is tijd voor een goed gesprek.

In elk geval lijkt het me geen goed idee om Aissati de rest van het seizoen op de bank te zetten. Die jongen moet spelen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 10, 2009 11:48 am

joey schreef:Nee, het is niet alleen het probleem van Aissati. Het is ook het probleem van Jol. Spelers stellen zichzelf op, zeker, maar spelers zijn ook mensen.
?
Jol stelt echt wel zijn beste spelers op. In ieder geval het beste team. Momenteel zijn alleen Stekelenburg, VD Wiel, De Zeeuw en Suarez zeker van een basisplaats (Urby was tot nu toe ook vrij zeker, maar de wedstrijden tegen Grun/RKC zullen ongetwijfeld Jos aan het twijfelen hebben gebracht). Afhankelijk van de tegenstander zal een bepaalt accent worden neergelegd. Aisatti heeft gisteren zeker zijn kans niet gegrepen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 11:59 am

Zijn prestatie van zaterdag doet er niet toe. Die jongen heeft een bepaalde voorgeschiedenis, daar moet een trainer rekening mee houden.

Ik ben benieuwd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 10, 2009 12:02 pm

joey schreef:Zijn prestatie van zaterdag doet er niet toe. Die jongen heeft een bepaalde voorgeschiedenis, daar moet een trainer rekening mee houden.

Ik ben benieuwd.
Ik kan je nu al vertellen dat Aisatti niet in de basis zal starten. Ajax is geen sociale werkplaats. Jol moet gewoon het team opstellen waarmee we de meeste kans hebben (momenteel dus zonder Aisatti). Uiteraard moet hij Aisatti in dit geval extra aandacht geven (vanwege zijn psv verleden), maar dat Jol wel toevertrouwd. Hij zei niet voor niks dat Aisatti een groot talent is en wel aan zijn speel minuten gaat komen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 10, 2009 12:02 pm

joey schreef:Zijn prestatie van zaterdag doet er niet toe. Die jongen heeft een bepaalde voorgeschiedenis, daar moet een trainer rekening mee houden.

Ik ben benieuwd.
En dan moet je geen rekening met de rest houden? :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 10, 2009 12:04 pm

Natuurlijk wel. Je moet als trainer overal rekening mee houden. Dat maakt het vak zo zwaar.

Waarom schieten jullie in de verdediging? Ik zeg toch niet dat Jol het verkeerd doet? Ik zeg alleen dat hij moet oppassen, anders heeft hij zijn eerste probleem.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 10, 2009 12:04 pm

Ik ben benieuwd.
Nee, Aisatti moet rekening gaan houden met het profleven. Verschillende trainers zien z'n talent en proberen het steeds weer, maar mentaal zit er iets mis. Hij is gemakkelijk. Te makkelijk de bal verliezen, te makkelijk er vanuit gaan dat hij een basisplaats krijgt en dan geirriteerd reageren als het niet zo blijkt te zijn.

Jol heeft gezegd dat hij Asatti een groot talent vind, maar er ontbreekt nog het een en ander aan. Het is aan Aisatti om de stap te maken.
Whitey on the moon.

Arwin

Bericht door Arwin » ma aug 10, 2009 12:04 pm

Ik ben benieuwd.
Onzin, het sterkste team speelt. Wat mij betreft zou Aissati trouwens prima in een 442 opstelling kunnen spelen, als je Emanuelson eens op de bank zet.

Plaats reactie