Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Dat zeker niet. Het is alleen wel 'hoe het nu is'. De ene bron meldt A, de ander B.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Giacomo Puccini
Weet jij, als je het gelezen hebt, wat het antwoord is dan? Ik word er namelijk niet wijzer van..De Dominee schreef:Als je even de tijd neemt om één en ander te lezen, zie je dus dat de Telegraaf dat bericht nu tegenspreekt.
IK GELOOF!!!!!!
Kijk eens, alsjeblieft. Zo zit het. Panklaar.De Dominee schreef:Dat zeker niet. Het is alleen wel 'hoe het nu is'. De ene bron meldt A, de ander B.
Verder weten wij net zoveel als jij.
Maar is dat wel waar dan? Want er waren ook bronnen die vermeldden dat Ajax sowieso die 7 miljoen zou krijgen als Klaas verkocht zou worden..
IK GELOOF!!!!!!
Dat is inderdaad verhaal A. Zodra Madrid KJH zou verkopen, zou Ajax aanspraak maken op de gehele prestatiebonus á 7 miljoen, ongeacht de prestaties van KJH of Madrid.
De Telegraaf stelt nu verhaal B. Dat de bonus van maximaal 7 miljoen afhankelijk is en blijft van de prestaties van Madrid, niet van KJH in het Madrid-shirt.
Wat de waarheid is weet niemand hier.
De Telegraaf stelt nu verhaal B. Dat de bonus van maximaal 7 miljoen afhankelijk is en blijft van de prestaties van Madrid, niet van KJH in het Madrid-shirt.
Wat de waarheid is weet niemand hier.
Ik kan mij herinneren dat het vooral te maken had met de plaatsing voor de CL van Real Madrid. Als men 2x de CL haalde in 4 jaar (o.i.d.) dan zou Ajax nog geld bij mogen schrijven. Dacht ik.Giacomo Puccini schreef:Bij welke prestaties van Real Madrid gaat voor Ajax de kassa rinkelen?
,,Dat is zeer reëel. Bij die zeven miljoen moet je denken aan premies die we krijgen, elke keer als Real zich via de competitie plaatst voor de Champions League en als ze in dat toernooi overwinteren. Het gaat dus tot aan 2013 niet eens over het winnen van de Champions League en zelfs niet over het spelen van een halve finale.’’
Dit is een quote ten tijde van het verkoop van KJH van Danny Blind. Die lijkt dus wel in de tas. De tweede bepaling is niet erg duidelijk geworden, maar zou misschien iets te maken hebben met de doorverkoop na 7 maanden? Dat zou wellicht kunnen slaan op die 1,5 tot 2 miljoen. Zo zou de transfer op een bedrag uitkomen van 20 + 7 + 1,5 á 2 = 28,5/29 miljoen. Toch is het niet geheel duidelijk waar die 1,5/2 miljoen op slaan.Daarnaast slaagde Ajax er dinsdag via intensieve telefonische onderhandelingen nog in een paar extra bepalingen in de overeenkomst op te nemen. Die zijn mogelijk goed voor nog eens anderhalf tot twee miljoen.
VIHuntelaar goed voor twee goals per drie duels
AC Milan krijgt er met Klaas-Jan Huntelaar een ware goalgetter bij. Sinds zijn profdebuut in het seizoen 2002/03 maakte de spits in clubverband gemiddeld twee goals per drie duels.
Huntelaar kwam sinds de jaargang 2002/03 achtereenvolgens uit voor PSV, De Graafschap, AGOVV Apeldoorn, SC Heerenveen, Ajax en Real Madrid. In competitieverband kwam hij voor die zes werkgevers tot 203 wedstrijden en 143 doelpunten, een fraai moyenne van 0,70.
Inclusief play-offwedstrijden, bekerduels, Europa Cup-wedstrijden en duels om de nationale Super Cup staat de teller voor Huntelaar inmiddels op 265 wedstrijden, waarin hij 179 keer scoorde (zie onderstaande graphic).
Als we ook de vier bekerduels meerekenen die hij ooit namens Jong PSV speelde (twee goals) én zijn optredens in Jong Oranje en het Nederlands elftal in ogenschouw nemen, staan de totalen van Huntelaar op 212 treffers in 314 wedstrijden (0,68 gemiddeld).

En weer een europese eliteclub voor KJH. Na Ajax en Madrid al z´n 3e. Toch niet slecht voor iemand die er naar verluid weinig van kan.
-
- AT Toto winner 15/16
Nee bij AJAX is ie gelukt, zijn lijst totnutoe:
Psv: mislukt
AJAX: gelukt
RM: mislukt
AC Milan:???
Psv: mislukt
AJAX: gelukt
RM: mislukt
AC Milan:???
Mwah, bij Madrid is 'ie wat mij betreft niet mislukt. Als je naar zijn statistieken kijkt heeft hij het na een aarzelend begin gewoon prima gedaan. Ok, hij moet wel heel snel weer vertrekken maar dat ligt echt puur aan de koopwoede van die voorzitter.
Bij Milan gaat hij ook gewoon z'n doelpunten weer maken. Daar ben ik van overtuigd.
Bij Milan gaat hij ook gewoon z'n doelpunten weer maken. Daar ben ik van overtuigd.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
KJH zat het merendeel van de wedstrijden gewoon op de bank Marillion, dat ie er tegen Murcia 3 maakt is leuk meegenomen maar dat maakt je niet 'geslaagd' bij RM.
Ik zal niet zeggen dat hij geslaagd is. Maar mislukt gaat me echt wat te ver als je zo snel al geen kans meer krijgt. Hij is gewoon echt het slachtoffer van die voorzitter.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zie overigens 20 wedstrijden 8 doelpunten.. zet je dat om naar een heel seizoen (38 wedstrijden) kom je op 15 goals uit. Wat weinig voor een spits van RM.
Je moet niet alles geloven wat je hoort (of leest).wimpey schreef:En weer een europese eliteclub voor KJH. Na Ajax en Madrid al z´n 3e. Toch niet slecht voor iemand die er naar verluid weinig van kan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Klaas Jan is helemaal niet mislukt. Net als Higuain (al zie ik die nog wel doorbreken), Sneijder, Robben en VDV... Real Madrid is gewoon een rare club.
IK GELOOF!!!!!!
Als je zo wil gaan rekenen moet je wat nauwkeuriger rekenen; van de 20 wedstrijden heeft hij de meeste geen 90 minuten gespeeld. Als hij gemiddeld een helft heeft gespeeld kom je al op 30 goals. Nogal een verschil.brigade zuid schreef:Ik zie overigens 20 wedstrijden 8 doelpunten.. zet je dat om naar een heel seizoen (38 wedstrijden) kom je op 15 goals uit. Wat weinig voor een spits van RM.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Je kunt moeilijk volhouden dat Huntelaar geslaagd is, anders wordt je niet binnen een half jaar bij het grof vuil gezet. De eisen bij Real Madrid zijn nu eenmaal absurd hoog, maar je hebt het hier dan ook over misschien wel de grootste cub ter wereld. En een gestoorde club, dat ontken ik niet. Maar als ze de komende 3 jaar de Champions League winnen, dan is die voorzitter met terugwerkende kracht ineens een visionair en grondlegger van alle successen. De toekomst zal dus moeten uitwijzen of ze gelijk krijgen.
Higuaín scoorde vorig seizoen 24 keer trouwens, lijkt me wel dat die al doorgebroken is, Rishi. Ik geef hem een goeie kans om het Benzema erg lastig te maken.
Higuaín scoorde vorig seizoen 24 keer trouwens, lijkt me wel dat die al doorgebroken is, Rishi. Ik geef hem een goeie kans om het Benzema erg lastig te maken.
Ajax!
Je kunt moeilijk beweren dat Huntelaar mislukt is. Hij heeft gedaan waarvoor hij is gehaald. De periode is te kort om te kunnen slagen of mislukken. Huntelaar moet weg bij Madrid omdat er een nieuwe president is gekomen en hij een aankoop is van de vorige.
I think I lost my fucking headache
„AC Milan heeft hele transfer in twee dagen gepiept”
Bliksemdeal Huntelaar
MILAAN, vrijdag
Met zijn eerste schijnbeweging zette Klaas-Jan Huntelaar de aanwezige Milan-fans, journalisten en cameramensen onbewust in de wind. De nieuwe aanwinst van AC Milan landde iets na tweeën op Malpensa Airport, maar bleef meer dan een uur achter de douane om op zijn zaakwaarnemers Arnold Oosterveer en Edwin Olde Riekerink te wachten. Die waren niet uit Madrid, maar vanaf Schiphol vertrokken. Met hun mobieltjes aan hun oor renden de Italianen van vertrekhal naar vertrekhal. Het vermoeden dat de topschutter via de achterdeur was vertrokken, bleek ongegrond en uiteindelijk verscheen Goentelar tot opluchting van iedereen alsnog. „Er was wat paniek”, lachte de spits later.
„De ontvangst was super”, meldde de Nederlander ’s avonds tijdens het diner tussen het hoofd- en nagerecht. „Aan alles merk je dat dit een wereldclub is, in dezelfde orde van grootte als Real Madrid.” De goaltjesdief was blij dat hij eindelijk het boek Madrid kon sluiten. Huntelaar werd een halfjaar geleden voor (maximaal) 27 miljoen euro opgehaald bij Ajax, maar na 250 miljoen aan aankopen bij het oud vuil gezet. „Maar de beslissing om te vertrekken werd niet alleen door Real genomen. Ik heb met het oog op Oranje zelf aangegeven weg te willen als het uitzicht op speeltijd minimaal werd.”
De interesse van Milan dateert al van langer geleden. „Aan het begin van de transferperiode werd gevraagd hoe ik tegenover een transfer stond. Daarna was het even stil, maar afgelopen dagen kwam Milan terug. Binnen twee dagen was de hele transfer gepiept.”
Real had liever gezien dat hij bij VfB Stuttgart had getekend. „Dat werd me wel duidelijk gemaakt. Het spel werd hard gespeeld, maar zo gaat dat in het topvoetbal. Ik ben blij dat ik de rust heb bewaard, heb gewacht en bij zo’n prachtige club ben terechtgekomen. AC Milan en de stad Milaan hebben een Nederlandse link, omdat Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Jaap Stam en Edgar Davids hier hebben gespeeld. Ik ben trots dat ik nu ook het rood-zwart mag dragen.”
Kort nadat de Nederlander voet op Italiaanse bodem had gezet, maakte hij voor de eerste keer kennis met de grote rivaliteit tussen AC en Internazionale. Niet alleen de aanhangers van zijn nieuwe club, maar ook die van de aartsrivaal waren naar het luchthavengebouw gekomen. Op elke persfoto die werd geknipt, probeerde een fan van blauw-zwart het bordje ’Forza Inter’ te krijgen.
In de uren die volgden, onderhandelde Oosterveer over de persoonlijke eisen van de oud-speler van Real Madrid en rustte Huntelaar wat uit in zijn hotel. Daar kreeg hij uiteindelijk het bevrijdende telefoontje dat er een vierjarig contract voor hem klaar lag en dat alleen de details nog moesten worden uitgewerkt. Het was voor hem het sein om koers te zetten naar het CONI, het Italiaans Olympisch Comité, waar hij de eerste lichamelijke tests onderging.
De echte medische keuring heeft vandaag in het Milan-lab op Milanelo plaats, maar het bezoek aan het CONI is een standaardprocedure voor elke speler die in de Serie A komt te voetballen. Nog kwam er aan de lange dag geen einde, want in de avonduren stond er een diner met Galliani gepland. Uiteraard schoof Huntelaar aan in Galliani’s geliefde restaurant Giannino.
De international maakt nog geen deel uit van de AC Milanselectie die morgen naar Lissabon vertrekt voor een oefenduel met Benfica. En ook tijdens een minitoernooi met Pescara, Inter en Juventus – twee dagen na de oefeninterland van Oranje tegen Engeland – zal hij hoogstwaarschijnlijk nog niet in actie komen. Zodoende zal hij in San Siro kunnen debuteren tijdens de Trofeo Berlusconi, tegen Juventus op 17 augustus. „Ik wil optimaal aan de start verschijnen en ga eerst fitter dan fit worden”, aldus de gretige spits.
Blij met de punten ...