PSV 2009-2010
Re: PSV 2009-2010
Eventueel zelfs allebei....
Als ik PSV was zou ik eerst eens zorgen dat Bakkal speeltijd gaat krijgen. Want die is het anders natuurlijk binnenkort zat en dan loopt er een prima speler de deur uit.
Als ik PSV was zou ik eerst eens zorgen dat Bakkal speeltijd gaat krijgen. Want die is het anders natuurlijk binnenkort zat en dan loopt er een prima speler de deur uit.
Nil volentibus arduum
PSV heeft net een nieuwe rechtsback, maar een linksback erbij is inderdaad geen overbodige luxe. Al kan Pieters daar spelen, maar die vind ik beter als centrale linkerverdediger (speelde daar sterk in de voorbereiding).Jesse schreef:Geen rechts/links-back?
Of PSV moet Salcido kunnen verkopen voor een mooie prijs en daarvoor een nieuwe back halen, misschien voor het team wel beter.
Goed argument joh, maar jij hebt wel een idee waar je over praat. We zullen het wel zien hoe psv er financieel voorstaat. Ik denk niet dat er zo 15 miljoen euro is, want dan was er echt wel gespendeerd.Baseman schreef:Absolute onzin, jij hebt echt geen idee waar je over praat.goodfella schreef:Ze konden quite draaien door de inkomsten uit de CL. Dit seizoen gaan ze gewoon 15 a 20 miljoen verlies draaien.
PSV heeft de laatste jaren juist een leuke winst gedraaid en daardoor is de club financieel weer gezond. Het mislopen van de CL scheelt weliswaar een flinke som geld, maar daarom is de begroting voor dit seizoen ook naar beneden aangepast. PSV heeft wel degelijk geld, alleen wil Reker zo min mogelijk uitgeven en dat schiet niet echt op.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Reker wil zo min mogelijk uitgeven? Reker heeft een vermogen uitgegeven (aan prutsers).
Vind je?Peter schreef:Reker wil zo min mogelijk uitgeven? Reker heeft een vermogen uitgegeven (aan prutsers).

Nijland, Manco...leven die jongens nog?
- peter
Even onderbouwen:
Nordin Amrabat (2.3 miljoen)
Francisco Javier Rodríguez (3.2 miljoen)
Jérémie Bréchet (gratis)
Erik Pieters (2.5-3 miljoen)
Andreas Isaksson (peanuts)
Stefan Nijland (4 miljoen)
Ola Toivonen (4 miljoen)
Manco (2 miljoen dollar)
17 miljoen Euro. Ik vind het nog al wat, zeg.
Engelaar (3 miljoen)
Ooijer (gratis, maar verdient genoeg)
Manolev (3 miljoen)
Tsja. Het is maar wat je geen geld uitgeven noemt, zeg. DIt jaar is er bij PSV niemand vertrokken en dan wordt het dus blijkbaar lastig om wat te forceren. Logisch ook, want Baseman denkt dat PSV eerst nog eens wat kan kopen, voordat men over moet gaan tot verkoop. Een selectie van 40 man dreigt daar zo ook en denk maar niet dat een Ooijer, Isaksson of een Zonneveld en een Kromkamp voor een appel en een ei daar spelen.
Nog maar niet te spreken over de spitsen. 3 centrumspitsen haha.
------------------Isaksson--------------------
(Cassio)
(Roorda
(Zoet)
-Kromkamp----Ooijer---Marcellis---Salcido
(Manolev) (Maza) (Pieters)
------------Engelaar-------Simons-------
(Mendez) (Bakkal)
------------------Afellay-----------------
(Wuytens)
(Nijland)
Amrabat---------Toivonen-------Dzsudzsák
(Manco) (Lazovic)
(Koevermans)
24 man. Reken ik die Chinees en Ojo dus even gemakshalve niet mee en ik zie net dat Zonneveld is verhuurd. Ik vind het wat 'apart' als je nu nog schreeuwt om versterkingen, hoor. Ga eerst eens wat dumpen zou ik zeggen.
Nordin Amrabat (2.3 miljoen)
Francisco Javier Rodríguez (3.2 miljoen)
Jérémie Bréchet (gratis)
Erik Pieters (2.5-3 miljoen)
Andreas Isaksson (peanuts)
Stefan Nijland (4 miljoen)
Ola Toivonen (4 miljoen)
Manco (2 miljoen dollar)
17 miljoen Euro. Ik vind het nog al wat, zeg.
Engelaar (3 miljoen)
Ooijer (gratis, maar verdient genoeg)
Manolev (3 miljoen)
Tsja. Het is maar wat je geen geld uitgeven noemt, zeg. DIt jaar is er bij PSV niemand vertrokken en dan wordt het dus blijkbaar lastig om wat te forceren. Logisch ook, want Baseman denkt dat PSV eerst nog eens wat kan kopen, voordat men over moet gaan tot verkoop. Een selectie van 40 man dreigt daar zo ook en denk maar niet dat een Ooijer, Isaksson of een Zonneveld en een Kromkamp voor een appel en een ei daar spelen.
Nog maar niet te spreken over de spitsen. 3 centrumspitsen haha.
------------------Isaksson--------------------
(Cassio)
(Roorda
(Zoet)
-Kromkamp----Ooijer---Marcellis---Salcido
(Manolev) (Maza) (Pieters)
------------Engelaar-------Simons-------
(Mendez) (Bakkal)
------------------Afellay-----------------
(Wuytens)
(Nijland)
Amrabat---------Toivonen-------Dzsudzsák
(Manco) (Lazovic)
(Koevermans)
24 man. Reken ik die Chinees en Ojo dus even gemakshalve niet mee en ik zie net dat Zonneveld is verhuurd. Ik vind het wat 'apart' als je nu nog schreeuwt om versterkingen, hoor. Ga eerst eens wat dumpen zou ik zeggen.
PSV laat Mendez gaan voor drie ton, meldt PN. Dat is wel erg weinig.
Het stinkt aan alle kanten!
Daar is heel simpel achter te komen, lees het jaarverslag zou ik zeggen.goodfella schreef:We zullen het wel zien hoe psv er financieel voorstaat.
Maar dat heb jij natuurlijk al lang gedaan

Reker geeft nooit grote bedragen uit voor de toptalenten, hij geeft 3 tot 4 miljoen uit voor meerdere spelers in de hoop dat ze doorbreken. Dat bedoel ik met zo min mogelijk uitgeven, hij haalt liever 3 man voor 3 miljoen dan 1 man voor 9 miljoen. Meer kwantiteit dan kwaliteit...Peter schreef:Reker wil zo min mogelijk uitgeven? Reker heeft een vermogen uitgegeven (aan prutsers).
En waar zeg ik dit ?Logisch ook, want Baseman denkt dat PSV eerst nog eens wat kan kopen, voordat men over moet gaan tot verkoop.
Dat geef ik al lang aan, maar mindere kwaliteit ben je niet zomaar kwijt.Ga eerst eens wat dumpen zou ik zeggen.
Bijvoorbeeld Lazovic en in mindere mate Koevermans zullen niet zo snel verkocht kunnen worden, ze hebben veel gekost en krijgen een dik salaris. Al is het begin gemaakt met het vertrek van Brechet, Zonneveld en Mendez. Hopen alleen dat PSV niet een nieuwe middenvelder aan gaat trekken, dat is onnodig en de best bezette linie van PSV.
Plaats jij dan maar eens de balans en verlies & winst rekening. Kijken hoe fantistisch psv er voorstaat. 

- Giacomo Puccini
Van de provincieclubs begint PSV zo langzamerhand aardig achterop te raken bij AZ en FC Twente! Ik denk dat deze tendens voor PSV niet meer te keren is, financieel hebben ze op te grote voet geleefd en daar plukken ze de komende jaren de zure vruchten van.
Ajax!
PSV raakt niet achterop bij die clubs. PSV betaalt veel hogere salarissen. Als PSV de salarissen terugbrengt naar het niveau van FC Twente, houdt het geld over.
Nóg een spits????
PNZaakwaarnemer bevestigt interesse voor Batuhan Karadeniz
Twee weken geleden werd de jonge Turkse aanvaller Batuhan Karadeniz in Turkse media gelinkt aan PSV. In de nieuwe uitgave van Voetbal International bevestigt de zaakwaarnemer van de aanvaller de geruchten. 'Ik ben in gesprek met mensen van PSV. Meer wil ik er nog niet over zeggen. Daar is het op dit moment te vroeg voor.' De pas 18-jarige Batuhan Karadeniz brak op zijn 16e door bij Besiktas. De tweede seizoenshelft afgelopen seizoen speelde hij op huurbasis voor Eskişehirspor.
Nóg een spits????
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Waar je dit zegt? Je zegt bijvoorbeeld dat Honda een uitstekende koop is voor 6 miljoen en dat je dan met Afellay op de vleugel kan spelen. Sowieso vind ik het tegenstrijdig dat je daarna roept dat een middenvelder aantrekken onnodig is. Uitstekende aankoop, maar onnodig? Moet je hem dan wel of niet kopen?Baseman schreef:
En waar zeg ik dit ?
Dat geef ik al lang aan, maar mindere kwaliteit ben je niet zomaar kwijt.
Bijvoorbeeld Lazovic en in mindere mate Koevermans zullen niet zo snel verkocht kunnen worden, ze hebben veel gekost en krijgen een dik salaris. Al is het begin gemaakt met het vertrek van Brechet, Zonneveld en Mendez. Hopen alleen dat PSV niet een nieuwe middenvelder aan gaat trekken, dat is onnodig en de best bezette linie van PSV.
Verder stel je dat een linksback erbij geen overbodige luxe is al kan Pieters daar ook spelen. Pieters verkopen dus? Nee, want je stelt dat hij beter als centrale linkerverdediger is (daar waar je dus ook al aardig wat opties hebt lopen).
Méndez verlaat PSV definitief voor LDU Quito
Edison Méndez heeft PSV definitief verlaten. De dertigjarige Ecuadoriaanse middenvelder keert in zijn vaderland terug bij LDU Quito. De club waarvoor hij uitkwam voor zijn drie seizoenen in Eindhoven.
'We wisten dat hij terug naar huis wilde, naar zijn familie. Daar heeft PSV begrip voor gehad', vertelt coach Fred Rutten op de site van PSV. 'In de korte tijd dat ik met hem heb gewerkt, is heeft hij zich gemanifesteerd als een echte prof. Door privéomstandigheden is dit het moment voor hem om terug te gaan. PSV heeft daarin meegedacht.'
De 86-voudig Ecuadoriaans international won de landstitel in 2007 en 2008 en veroverde in 2008 ook nog de Johan Cruijff Schaal met PSV. 'Ik heb hier drie hele mooie jaren meegemaakt. PSV is een fantastisch warme club. We zijn kampioen geworden, we hebben mooie wedstrijden gespeeld in de Champions League. Ik ben erg dankbaar dat PSV mij nu de mogelijkheid geeft om terug naar huis te gaan. Ik heb hier vrienden overgehouden en zal PSV altijd herinneren met warme gevoelens.'
Blij met de punten ...
Een middenvelder als vervanger voor Mendez vind ik onnodig (op die positie kunnen Bakkal en Wuytens spelen), een speler als Honda kan PSV echter wel gebruiken. Afellay is een geweldenaar, maar hij is ook een heethoofd en regelmatig (nog?) te veel een dribbelaar. Zet hem als hangende rechtsbuiten neer en hij kan lekker dribbelen (tegen oa Fiorentina speelde Afelley een geweldige wedstrijd als hangende linksbuiten), waarbij Honda dan de passende man kan zijn. Of Afellay wordt verkocht, waarbij Honda een uitstekende opvolger zou kunnen zijn.Peter schreef:Je zegt bijvoorbeeld dat Honda een uitstekende koop is voor 6 miljoen en dat je dan met Afellay op de vleugel kan spelen. Sowieso vind ik het tegenstrijdig dat je daarna roept dat een middenvelder aantrekken onnodig is.
PSV had Honda overigens kunnen kopen voor 1 miljoen, maar Reker vond die optie tot koop niet nodig 2 jaar geleden...wat een mongool

En wat is hier vreemd aan ?Verder stel je dat een linksback erbij geen overbodige luxe is al kan Pieters daar ook spelen. Pieters verkopen dus? Nee, want je stelt dat hij beter als centrale linkerverdediger is (daar waar je dus ook al aardig wat opties hebt lopen).
Pieters speelt als linker centrale verdediger beter dan als linksback en ik vind Pieters veel potentie hebben, die kan blijven dus. Salcido speelde afgelopen seizoen niet best en tegen VVV was hij gewoon slecht, daarbij is iemand als Maza overbodig (want niet goed genoeg). Brechet is inmiddels vertrokken en Ooijer is voor hem in de plaats gekomen, laatst heeft PSV een rechtsback gekocht en hopelijk kan hij Kromkamp vervangen. Zoveel verdedigers heeft PSV niet, in ieder geval niet zoveel goede verdedigers. Ik zie het probleem van mijn woorden dus niet.
PSV mist op bepaalde posities gewoon kwaliteit en PSV heeft nog te veel spelers die het niveau niet aankunnen, maar krijg die overbodige spelers maar eens verkocht...
Zoek het zelf op zou ik zeggen, dan kun je zien dat PSV de afgelopen jaren een leuke winst heeft gemaakt. Wat overigens ook noodzakelijk was om de schulden af te kunnen lossen en een buffer op te kunnen bouwen.goodfella schreef:Plaats jij dan maar eens de balans en verlies & winst rekening.
Dit seizoen de CL mislopen is geen probleem, volgend seizoen wederom de CL mislopen zou echter niet prettig zijn.
100 Miljoen schuld toch?
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze hebben jouw post zeker gelezen en daarna direct actie ondernomen!
PSV heeft wel een eigen stadion en daarop heeft men vanzelfsprekend een hypotheek, als je de resterende hypotheek bij de schuld wil rekenen dan is dat mij best. Het eigen vermogen van de club is sinds vorig seizoen in ieder geval weer positief en de kort lopende schulden zijn allemaal afgelost, financieel staat PSV er aardig voor.goodfella schreef:100 Miljoen schuld toch?
Vergeleken met Ajax mist PSV natuurlijk de dikke bankrekening, maar aan de andere kant heeft Ajax een erg ongezonde salarishuishouding, veruit de hoogste van Nederland en ik meen dat de totale salarispost ongeveer 70% van de begroting bedraagt. Ajax blijft interen op het eigen vermogen op deze manier, wat PSV kan vermijden. Maar nogmaals, volgend seizoen wederom de CL mislopen zal niet prettig zijn. Dan zal men minimaal kunnen investeren, mits er geen spelers verkocht worden.
Ajax teert helemaal niet in op het eigen vermogen. Dat is al sinds 1999 rond de 70 miljoen
I think I lost my fucking headache
Toen guldens nu euro's? (Geen grap, serieus bedoeld, jij kent blijkbaar die cijfers!) Mocht het ieder jaar € 70 miljoen zijn, dan teert Ajax toch in? Inflatie over tien jaar!LucaS schreef:Ajax teert helemaal niet in op het eigen vermogen. Dat is al sinds 1999 rond de 70 miljoen
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Volgens mij heeft Ajax ten tijden van Wouters wel aardig ingeteerd. Waren het geen 70 miljoen guldens? En als je het 10 jaar vastzet op een deposito is het nog steeds meer dan de de huidige (lage) inflatie. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ajax heeft inderdaad verliezen geleden en daardoor het vermogen zien verminderen, maar dat is iets van begin deze eeuw. Als ik me niet vergis heeft Ajax in 2002 een verlies van rond de 20 miljoen op de deelnemingen geboekt en ze afgestoten.
Vermogen AFC Ajax NV
per 1999: 103 miljoen
2004: 73 miljoen
2009: 71 miljoen
Vermogen AFC Ajax NV
Is dat niet een beetje tegenstrijdig met deze eerdere opmerking?
LucaS schreef:Ajax teert helemaal niet in op het eigen vermogen. Dat is al sinds 1999 rond de 70 miljoen
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ja, het vermogen is sinds 2002 rond de 70 miljoen. Neemt niet weg dat de laatste jaren absoluut niet wordt 'ingeteerd' op het vermogen
van 103 miljoen gulden naar 73 miljoen euro?LucaS schreef:Ajax heeft inderdaad verliezen geleden en daardoor het vermogen zien verminderen, maar dat is iets van begin deze eeuw. Als ik me niet vergis heeft Ajax in 2002 een verlies van rond de 20 miljoen op de deelnemingen geboekt en ze afgestoten.
Vermogen AFC Ajax NV
Knap van Ajax. Mss kan Ajax een pensioenfonds starten, ik zou het met scheppen tegelijk naar ze toebrengen. Of zit er in dat vermogen ook 'virtueel vermogen' zoals hun eigen aandelendeel (73%)?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent