Spanje
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: Spanje
Ik zou Higuain verkiezen boven Benzema. Maar wat een team zeg, ongelooflijk. Aan de andere kant wel zonde dat dit soort spelers uit de Premier League vertrekt. Het zou logisch zijn als Sneijder de omgekeerde weg aflegt.
Het nieuws over Huntelaar kan ik nog nergens vinden. Mooie club voor hem en hopelijk levert het Ajax ook nog wat duiten op.
Het nieuws over Huntelaar kan ik nog nergens vinden. Mooie club voor hem en hopelijk levert het Ajax ook nog wat duiten op.
Ajax!
Op Pato na alleen de overrijpe Inzaghi, de epische faler Borriello en wat jeugdspelertjes.brigade zuid schreef:Welke spitsen hebben ze al bij AC Milan?
FC Update:Giacomo Puccini schreef:Het nieuws over Huntelaar kan ik nog nergens vinden. Mooie club voor hem en hopelijk levert het Ajax ook nog wat duiten op.
'Huntelaar met AC Milan akkoord over contract'
Klaas Jan Huntelaar verruilt Real Madrid volgens Corriere dello Sport voor AC Milan. De Italiaanse krant stelt dat beide clubs een afkoopsom van 15 miljoen euro zijn overeengekomen.
Huntelaar zou met Milan een akkoord hebben bereikt over een vierjarig contract Het Duitse persbureau DPA vermeldde daarbij een netto jaarsalaris van 3,5 miljoen euro. Volgens het Duitse nieuwsagentschap is in kringen van Real Madrid woensdagavond ontkend dat de transfer al helemaal is afgerond.
Mooie club voor KJH. Laag bedrag als het klopt.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Weer een Europese topclub die het blijkbaar ziet zitten in Huntelaar.
-
- AT Toto winner 15/16
Heeft ie gewoon kans op een basisplek!generaal schreef:Op Pato na alleen de overrijpe Inzaghi, de epische faler Borriello en wat jeugdspelertjes.brigade zuid schreef:Welke spitsen hebben ze al bij AC Milan?
Laten we hopen dat dat iets langer duurt dan bij Real.Jabu schreef:Weer een Europese topclub die het blijkbaar ziet zitten in Huntelaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik zie het wel zitten: Huntelaar en Pato voorin, dat wordt vlammen!brigade zuid schreef:Heeft ie gewoon kans op een basisplek!generaal schreef:Op Pato na alleen de overrijpe Inzaghi, de epische faler Borriello en wat jeugdspelertjes.brigade zuid schreef:Welke spitsen hebben ze al bij AC Milan?
Zou een mooie transfer zijn. Ajax incasseert 7 miljoen en KJH krijgt een nieuwe kans bij een topclub waar hij een behoorlijke kans heeft op een basisplaats. Dat gun ik die jongen wel. Het is voor hem toch wel vervelend hoe de situatie bij Madrid zich heeft ontwikkelt.
Nil volentibus arduum
Is dat van die 7 miljoen trouwens zeker? Zou een geinige zomer kunnen worden voor Ajax, met de transfers van Van der Vaart en Sneijder in het vooruitzicht.
Voor zover ik weet wel. Ajax kreeg destijds 20 miljoen en er was nog een variabel deel wat kon oplopen tot 7 miljoen. Dat deel hing af van de prestaties van Real Madrid en/of Huntelaar maar zou sowieso worden geïncasseerd wanneer Madrid hem zou verkopen.
Nil volentibus arduum
Als ik het topic over Real Madrid op AN moet geloven (en dan voornamelijk de berichten van Siempre Real), krijgt Ajax bij een transfer direct 3 miljoen (vanwege een verkoop binnen 1 jaar vanaf de oorspronkelijke transfer) en vervolgens nog 7 miljoen aan bonussen. Over die laatste bonussen bestaat blijkbaar nog onduidelijkheid.
Moet je nagaan hoe belachelijk veel geld Madrid destijds voor KJH heeft betaald. Dat bedrag sloeg echt nergens op.
KJH past in elk geval beter in de Serie A dan in de PL of de Primera Division, waar het spel atletischer is. Laat ik het zo zeggen: Inzaghi is ook een heel matige voetballer.
KJH past in elk geval beter in de Serie A dan in de PL of de Primera Division, waar het spel atletischer is. Laat ik het zo zeggen: Inzaghi is ook een heel matige voetballer.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 10/11
Huntelaar is natuurlijk wel een íetsje betere voetballer dan Inzaghi...joey schreef:Moet je nagaan hoe belachelijk veel geld Madrid destijds voor KJH heeft betaald. Dat bedrag sloeg echt nergens op.
Maar ik ben het met je eens dat het soort voetbal in de Serie A Huntelaar veel beter past dan het voetbal in Spanje of Engeland. Bijkomend voordeel is dat het maken van veel doelpunten in Italië erg belangrijk wordt gevonden, terwijl er in Spanje en Engeland ook meer van andere kwaliteiten wordt verwacht. Het maken van goals kun je natuurlijk wel aan hem overlaten, ook in de Serie A.
Als de transfer naar Milan doorgaat heeft Huntelaar overigens ook het grootste gelijk van de wereld gehad door Stuttgart en Tottenham af te wijzen, want dit is wel even een stukje vetter.
Pato op de vleugel dan want ik las ergens dat Leonardo met 3 spitsen wilde spelen.. Ik zou gewoon met Pato om Klaas Jan heen spelen en Ronaldinho daar kort achter. Jammer dat ze het niet zien zitten in Gourcuff....
IK GELOOF!!!!!!
Ach, iedereen weet dat Madrid moet verkopen, dus die hebben een onderhandelingspositie van 0,0. Voorlopig heeft deze prutser weer een heel mooie club, en dat terwijl hij zo grandioos mislukt was in het buitenlandjoey schreef:Moet je nagaan hoe belachelijk veel geld Madrid destijds voor KJH heeft betaald. Dat bedrag sloeg echt nergens op.
I think I lost my fucking headache
Huntelaars zaakwaarnemer Oosterveer: ,,Het zou zo maar eens snel kunnen gaa n”
Op weg naar AC Milan
MADRID, donderdag
De beslissing van Klaas-Jan Huntelaar (25) om VfB Stuttgart beleefd de deur te wijzen, lijkt zich uit te betalen. De international hoopte op een nog grotere club en treedt als het aan zijn huidige werkgever Real Madrid, de spits zelf en Silvio Berlusconi ligt vandaag of morgen in de voetsporen van Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard en Clarence Seedorf als speler van AC Milan. „Het zou zo maar eens snel kunnen gaan”, bevestigt Huntelaars zaakwaarnemer Arnold Oosterveer, die verder geen commentaar wil geven om ‘de transfer niet te frustreren’.
Zodra de Hummeloër in San Siro zijn handtekening onder een meerjarig contract zet, komt er een einde aan de nachtmerrie waarin hij zit. ‘El Cazador’ werd in januari voor (maximaal) 27 miljoen euro door de Koninklijke overgenomen van Ajax, scoorde in twintig competitieduels acht keer, maar werd na de komst van de nieuwe trainer Manuel Pellegrini en voorzitter Florentino Perez meedogenloos bij het oud vuil gezet. Na het binnenhalen van onder meer Karim Benzema en Cristiano Ronaldo was er geen plaats meer voor de Nederlander, die zelfs niet meer met de selectie mocht meetrainen en geen rugnummer kreeg toebedeeld.
Huntelaar komt maandag bij Bert van Marwijk echter zo goed als zeker niet als afgedankte spits, maar als aanwinst van het roemruchte AC Milan het trainingskamp van Oranje binnen voor het oefenduel met Engeland. De Italiaanse premier Silvio Berlusconi – tevens clubeigenaar – gaf gisteren immers al een voorschot op de komst van de exAjacied. ,,AC Milan trekt op korte termijn een spits aan. We hebben al veel goede aanvallers, maar gezien ons drukke programma hebben we er nog een nodig.”
Met zijn uitspraken bracht Berlusconi in het voetbalgekke Italië een niet te stoppen geruchtenstroom op gang. Op tv werd zelfs gemeld dat Huntelaar al een akkoord bereikte over een vierjarig contract bij de Italiaanse Champions Leaguedeelnemer. De speler zelf trainde gisteren nog in Madrid en Oosterveer was nog in Nederland.
Zodra de clubs het helemaal eens zijn over de transfersom van naar verluidt vijftien miljoen euro, stappen spits en begeleider op Barajas Aeropuerto in de Spaanse hoofdstad en Schiphol in twee verschillende vliegtuigen met dezelfde eindbestemming: Milaan. Daar zullen de onderhandelingen tussen Huntelaar en Milan worden gestart.
In het rood-zwarte shirt is Huntelaar de beoogde opvolger en concurrent van Filippo Inzaghi, die zondag zijn 36e verjaardag viert en niet meer in staat wordt geacht om een heel seizoen twee wedstrijden in de week te spelen. De Milanezen richtten eerst hun pijlen op Edin Dzeko (Wolfsburg) en Luis Fabiano (FC Sevilla), maar die bleken onhaalbaar.
De transfer van Huntelaar heeft geen nadelige consequenties voor Ajax. De Amsterdammers bedongen een half jaar geleden een transfersom van 20 miljoen euro vast en 7 miljoen euro variabel, afhankelijk van de resultaten van de Koninklijke. De prestatiebonussen golden voor 4,5 jaar, waarbij Ajax zwart op wit liet vastleggen dat die periode óók bleef gehandhaafd als Huntelaar eerder zou vertrekken dan de zomer van 2013. Niet de Achterhoeker zelf, maar Kaka, Ronaldo, Benzema, Xabi Alonso en Arbeloa voetballen nu voor de Amsterdamse miljoenen.
Blij met de punten ...
Als deze 'matige voetballer' het straks, net als bij al zijn vorige clubs, gaat waarmaken en regelmatig gaat scoren, dan kunnen we altijd nog stellen dat blijkbaar de Serie A dan niet meer is wat het ooit is geweest!LucaS schreef:Ach, iedereen weet dat Madrid moet verkopen, dus die hebben een onderhandelingspositie van 0,0. Voorlopig heeft deze prutser weer een heel mooie club, en dat terwijl hij zo grandioos mislukt was in het buitenlandjoey schreef:Moet je nagaan hoe belachelijk veel geld Madrid destijds voor KJH heeft betaald. Dat bedrag sloeg echt nergens op.
Dus hij is mogelijk voor zelfs 30 miljoen verkocht? Prima deal.Benji schreef:Als ik het topic over Real Madrid op AN moet geloven (en dan voornamelijk de berichten van Siempre Real), krijgt Ajax bij een transfer direct 3 miljoen (vanwege een verkoop binnen 1 jaar vanaf de oorspronkelijke transfer) en vervolgens nog 7 miljoen aan bonussen. Over die laatste bonussen bestaat blijkbaar nog onduidelijkheid.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Overal is destijds het bericht verschenen dat het om 20 miljoen vast en 7 miljoen variabel ging. Volgens mij heeft Ajax dat ook zo naar buiten gebracht i.v.m. de beursnotering. Dan zal er toch niet ineens nog drie miljoen extra uit de lucht komen vallen?
Voor zover ik het destijds heb begrepen was de 7 miljoen afhankelijk van de prestaties maar zou het bedrag sowieso naar Ajax gaan bij een verkoop.
Voor zover ik het destijds heb begrepen was de 7 miljoen afhankelijk van de prestaties maar zou het bedrag sowieso naar Ajax gaan bij een verkoop.
Nil volentibus arduum
Hmm, volgens de Telegraaf ligt het anders:
Kaka voetbalt nu voor Ajax -miljoenen
AMSTERDAM - De eventuele transfer van Klaas-Jan Huntelaar van Real Madrid naar AC Milan heeft geen nadelige consequenties voor zijn oude club Ajax. De Amsterdammers bedongen een half jaar geleden een transfersom van 20 miljoen euro vast en 7 miljoen euro variabel, afhankelijk van de resultaten van de Koninklijke.
De prestatiebonussen golden voor 4,5 jaar, waarbij Ajax zwart op wit liet vastleggen dat die periode óók bleef gehandhaafd als Huntelaar eerder zou vertrekken dan de zomer van 2013. Niet de Achterhoeker zelf, maar Kaka, Ronaldo, Benzema, Xabi Alonso en Arbeloa voetballen nu voor de Amsterdamse miljoenen.
Bron: telegraaf.nl
Kaka voetbalt nu voor Ajax -miljoenen
AMSTERDAM - De eventuele transfer van Klaas-Jan Huntelaar van Real Madrid naar AC Milan heeft geen nadelige consequenties voor zijn oude club Ajax. De Amsterdammers bedongen een half jaar geleden een transfersom van 20 miljoen euro vast en 7 miljoen euro variabel, afhankelijk van de resultaten van de Koninklijke.
De prestatiebonussen golden voor 4,5 jaar, waarbij Ajax zwart op wit liet vastleggen dat die periode óók bleef gehandhaafd als Huntelaar eerder zou vertrekken dan de zomer van 2013. Niet de Achterhoeker zelf, maar Kaka, Ronaldo, Benzema, Xabi Alonso en Arbeloa voetballen nu voor de Amsterdamse miljoenen.
Bron: telegraaf.nl
Nil volentibus arduum
Matige voetballer, killer in de zestien. Wat hij goed kan, kan hij ook heel erg goed.Jabu schreef:Als deze 'matige voetballer' het straks, net als bij al zijn vorige clubs, gaat waarmaken en regelmatig gaat scoren, dan kunnen we altijd nog stellen dat blijkbaar de Serie A dan niet meer is wat het ooit is geweest!
Het klopt inderdaad -helaas- dat de Serie A niet meer is wat zij geweest is. De Italiaanse topclubs kunnen hun beste spelers niet meer vasthouden. De Serie A blijft een mooie competitie, maar de PD bijvoorbeeld is een stuk zwaarder, vooral fysiek. Zelfde geldt voor de PD. Maar sowieso is het voetbal in de Serie A altijd statischer geweest, tactischer van aard ook. Het is wachten op dat ene moment. Dat past natuurlijk heel goed bij KJH. Bovendien wordt er de laatste jaren stukken minder goed verdedigd dan voorheen, dus daar liggen kansen voor hem. Vraag is wel of hij er niet afgebeukt wordt door de slagers van de tegenstander, want hij is natuurlijk geen krachtpatser.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Dus als ik het goed begrijp slaan die prestatiebonussen op Real ipv Huntelaar zelf. Als Huntelaar weggaat bij Real, maar Real wint met Ronaldo en Kaka de CL, dan krijgt Ajax geld omdat Real het zo goed doet?
Raar dat Real daar ooit akkoord mee is gegaan.
Raar dat Real daar ooit akkoord mee is gegaan.
Whitey on the moon.
Vind het niet zo vreemd.. Als Real de CL wint liggen ze echt niet wakker van die 7 miljoen die ze moeten betalen voor KJH. Winnen ze niks, dan betalen ze ook niks..
MAar ik las dus op deze site dat Ajax bij een verkoop van KJH sowieso die 7 miljoen zou krijgen.. Hoe zit het nou precies?
MAar ik las dus op deze site dat Ajax bij een verkoop van KJH sowieso die 7 miljoen zou krijgen.. Hoe zit het nou precies?
IK GELOOF!!!!!!
Als je even de tijd neemt om één en ander te lezen, zie je dus dat de Telegraaf dat bericht nu tegenspreekt.