Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Je kunt het ook anders zeggen. Petrovic heeft al een kennismakingsgesprek achter de rug. Hij zit op het vinkentouw.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Weet jij veel, misschien is hij nu wel afgetest. Voorbarige conclusies allemaal. Dit soort gesprekken vinden in een professionele organisatie heel vaak plaats. Praten kan nooit kwaad.
Ajax!
Lijkt me niet, want uiteindelijk gaat Jol over het voetbalgedeelte en niet Van den Boog. Mag ik hopen. Want iemand die Van Basten 'de allerbeste trainer' vindt, en 'technisch en tactisch briljant', laat ik liever geen trainers uitzoeken.
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 05, 2009 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Jol bepaalt de invulling van zijn eigen technische staf en dat lijkt me logisch. Petrovic komt hiervoor op dit moment echter niet in aanmerking, want de technische staf is compleet.
Een kennismakingsgesprek hoeft lang niet altijd een gevolg te krijgen. De mensen die wel eens hebben gesolliciteerd weten dat denk ik wel. Sterker nog, in dit geval is er niet eens een vacature. Het gaat dus puur om een orienterend gesprek, zoals in iedere professionele organisatie zoveel gebeurt.
Een kennismakingsgesprek hoeft lang niet altijd een gevolg te krijgen. De mensen die wel eens hebben gesolliciteerd weten dat denk ik wel. Sterker nog, in dit geval is er niet eens een vacature. Het gaat dus puur om een orienterend gesprek, zoals in iedere professionele organisatie zoveel gebeurt.
Ajax!
Bij jou is de wens de vader van de gedachte, GP. Jol heeft veel vertrouwen in Petrovic en zodra er plaats is, haalt hij hem binnen. Dat ligt tenminste heel erg voor de hand.
Dat denk ik ook. Ik weet echter niet of het een verzwakking is.joey schreef:Bij jou is de wens de vader van de gedachte, GP. Jol heeft veel vertrouwen in Petrovic en zodra er plaats is, haalt hij hem binnen. Dat ligt tenminste heel erg voor de hand.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik ook niet. Blind en Schip zijn geen hoogvliegers. Misschien beoordelen wij Petrovic teveel op zijn miserabele presentatie.
Misschien heeft V.d.Boog naar aanleiding van het gesprek wel besloten dat hij in Petrovic geen werknemer van Ajax ziet. Zou ook zomaar kunnen. Normaal gesproken heeft de trainer natuurlijk een zware stem voor wat betreft het samenstellen van de staf. Maar het is ook geen vrijbrief om al je vrienden binnen te halen.
Maar goed, voorlopig is er gewoon geen plaats.
Maar goed, voorlopig is er gewoon geen plaats.
Nil volentibus arduum
Nou ja voorlopig... Vanaf volgend seizoen is er al plek hoor.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik weet niet hoe het met de contracten van de huidige staf zit. Bij wie loopt het contract af?
Nil volentibus arduum
Van 't Schip
Wacht even. Jol maakt zelf uit met wie hij werkt, nietwaar? Als hij Petrovic wil, dan komt Petrovic. Anders zou hij zich laten piepelen door iemand die niet eens een voetbalman is. Dat kan ik me niet voorstellen van Jol.
Jol heeft er voor dit jaar genoegen mee genomen te werken met de mensen die er al waren. Maar ongetwijfeld heeft hij bedongen dat hij dat kan veranderen als het niet bevalt. Dat zou ik tenminste doen. En het zou zomaar kunnen dat hij liever Petrovic heeft dan Schip of Blind.
Jol heeft er voor dit jaar genoegen mee genomen te werken met de mensen die er al waren. Maar ongetwijfeld heeft hij bedongen dat hij dat kan veranderen als het niet bevalt. Dat zou ik tenminste doen. En het zou zomaar kunnen dat hij liever Petrovic heeft dan Schip of Blind.
Tja, ik vind Petrovic nog niet eens zo'n verkeerde keuze.Tuurlijk die man heeft ook zijn fouten, maar gedreven is hij wel.Steeds met voetbal bezig, geen genoegen nemen met minder ... daar heb ik bij andere nog wel eens het idee ( is een gevoel ) dat ze na de laatste dag-training en de eerst volgende training niet zoveel meer aan voetbal ( AJAX ) denken ..
Blij met de punten ...
Jol heeft ongetwijfeld veel macht op dat gebied maar hij is geen eenmansbedrijf. Natuurlijk heeft de club ook nog iets te zeggen.
Ik schat de kans dat die idioot van een Petrovic nog een keer bij Ajax binnenkomt helaas ook vrij groot in. Maar als V.d.Boog het echt niet ziet zitten kan ik me goed voorstellen dat hij niet akkoord gaat.
Ik schat de kans dat die idioot van een Petrovic nog een keer bij Ajax binnenkomt helaas ook vrij groot in. Maar als V.d.Boog het echt niet ziet zitten kan ik me goed voorstellen dat hij niet akkoord gaat.
Nil volentibus arduum
Jij kent hem persoonlijk Marillion ? ..Marillion schreef:Jol heeft ongetwijfeld veel macht op dat gebied maar hij is geen eenmansbedrijf. Natuurlijk heeft de club ook nog iets te zeggen.
Blij met de punten ...
Wie bedoel je? Petrovic?
Nee, maar de manier waarop hij op mij overkomt maakt dat ik hoop dat hij nooit bij Ajax komt te werken. Als je alleen een mening kan geven als je iemand persoonlijk kent dan kunnen we het forum wel sluiten.
Nee, maar de manier waarop hij op mij overkomt maakt dat ik hoop dat hij nooit bij Ajax komt te werken. Als je alleen een mening kan geven als je iemand persoonlijk kent dan kunnen we het forum wel sluiten.
Nil volentibus arduum
Bij afwezigheid van Jol werd de training geleid door Schippie. Waarom niet door 'kroonprins' Blind?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ja Petrovic .. maar geef dan maar eens aan hoe ie overkomt ?.Al denk ik dat dat dan voor een groot gedeelte gebaseerd is op 1 interview met Derksen in VI.Marillion schreef:Wie bedoel je? Petrovic?
Blij met de punten ...
Beetje een allemansvriend. Als je hem hoort praten is altijd alles positief. De club is fantastisch, de trainer briljant en de sfeer is perfect. Tja, het zal allemaal wel maar ik ben een beetje allergisch voor dat soort positivisme. Het komt op mij altijd nogal gemaakt en geforceerd over.
Nil volentibus arduum
Prachtig.Ik ga een teiltje pakken.Ik bedoel je somt allemaal dingen op die geen ruk met het voetbal op zich te maken hebben.Je schrijft Petrovic af op zijn blijheid vrijheid principes.Marillion schreef:Beetje een allemansvriend. Als je hem hoort praten is altijd alles positief. De club is fantastisch, de trainer briljant en de sfeer is perfect. Tja, het zal allemaal wel maar ik ben een beetje allergisch voor dat soort positivisme. Het komt op mij altijd nogal gemaakt en geforceerd over.
Nou, ik ken Petrovic ( een gesprek met hem gehad, lang geleden toen ik als leider van een speler mee moest omdat ie gekozen was voor een landelijk proefwedstrijdje, nog in het oude RKC stadion ) als voetballer dus wel.Dit is nog zo'n ouderwetse, zo'n persoontje dat met voetbal opstaat en met voetbal naar bed gaat.Die je dus echt op de puntjes wijst en bij je strot pakt als je iets niet goed deed.Maar ook niet wars was om complimenten uit te delen ... eentje die dus alles over heeft voor de club waar ie speelt ( en daar dan ook dankbaar voor is ) ..
Blij met de punten ...
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
V/d Boog is juist aangesteld als voetbalman. En hij heeft zelf Jol aangesteld.joey schreef:Wacht even. Jol maakt zelf uit met wie hij werkt, nietwaar? Als hij Petrovic wil, dan komt Petrovic. Anders zou hij zich laten piepelen door iemand die niet eens een voetbalman is. Dat kan ik me niet voorstellen van Jol.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
@999: Natuurlijk hebben die eigenschappen wel te maken met zijn eventuele functioneren als assistent. Als je dagelijks met iemand moet werken gaat het niet alleen over eigenschappen die direct voetbal gerelateerd zijn. Ook je functioneren als persoon en je positie binnen een groep zijn van belang.
Beoordelen van (assistent)trainers is voor buitenstaanders natuurlijk heel lastig. We staan als supporters immers niet dagelijks naast het veld en in de kleedkamer. De mening die je voor jezelf vormt basseer je op wat je wel te zien krijgt. Nou, daarbij komt Petrovic op mij over als iemand waar ik heel snel moe van zou worden. Jij vind 'm daarentegen om dezelfde redenen misschien juist wel een hele geschikte kerel en mede daardoor wel geschikt. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Wat betreft de zeggenschap van Rik v.d. Boog. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je als algemeen directeur in deze constructie ook wat te zeggen hebt. Natuurlijk zal hij overleggen met Jol en zijn mening zeer waarschijnlijk ook zwaar laten meewegen in zijn oordeel. Maar hij heeft zelf ook nog een mening en een beleid.
Beoordelen van (assistent)trainers is voor buitenstaanders natuurlijk heel lastig. We staan als supporters immers niet dagelijks naast het veld en in de kleedkamer. De mening die je voor jezelf vormt basseer je op wat je wel te zien krijgt. Nou, daarbij komt Petrovic op mij over als iemand waar ik heel snel moe van zou worden. Jij vind 'm daarentegen om dezelfde redenen misschien juist wel een hele geschikte kerel en mede daardoor wel geschikt. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Wat betreft de zeggenschap van Rik v.d. Boog. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je als algemeen directeur in deze constructie ook wat te zeggen hebt. Natuurlijk zal hij overleggen met Jol en zijn mening zeer waarschijnlijk ook zwaar laten meewegen in zijn oordeel. Maar hij heeft zelf ook nog een mening en een beleid.
Nil volentibus arduum
Die eigenschappen hebben er geen ruk mee te maken.Dit zijn profvoetballers, geen peuters die voor het eerst naar de peuterschool gaan.Als dat er wel mee te maken zou hebben dan hadden van Gaal en b.v. Michels weinig tot niks klaar gemaakt.Het gaat altijd om mans trainers/voetbalkwaliteiten.Had gaat erom of ie met die kwaliteiten een meerwaarde kan hebben voor deze selectie ..Marillion schreef:@999: Natuurlijk hebben die eigenschappen wel te maken met zijn eventuele functioneren als assistent. Als je dagelijks met iemand moet werken gaat het niet alleen over eigenschappen die direct voetbal gerelateerd zijn. Ook je functioneren als persoon en je positie binnen een groep zijn van belang.
Blij met de punten ...
Van den Boog is geen voetbalman, dat moet hij zich niet verbeelden. Schoenmaker blijf bij je leest.Bertje schreef:V/d Boog is juist aangesteld als voetbalman. En hij heeft zelf Jol aangesteld.