Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Arwin

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arwin » wo jul 29, 2009 1:12 pm

Peter schreef:Ik vind het gek dat Blind op een profielschets van Technisch Coordinator wordt binnengehaald (op basis van TDschap bij Sparta) en dat hij na een jaar stopt met deze activiteiten. Als je 2 jaar terug niet de ambitie hebt om trainer te worden, dan vind ik het vrij opmerkelijk dat je nu vol gaat voor de functie assistent coach. Gevraagd of niet gevraagd, het blijft opmerkelijk.
En toch ook weer typisch voor de voetballerij, zie ook bijvoorbeeld de keuzes van Foeke Booij.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo jul 29, 2009 1:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 02, 2009 6:50 am

LucaS schreef: Voor zover de berichten vanuit Ajax komen, wilde Jol zelf Blind als assistent en is het Jol zelf die Blind als 'opvolger' ziet.
Jol zal denken: keep your friends close and your enemies closer. Beter dat Blind met hesjes en pilonnen zeult dan dat ie buiten Jol's zicht achterkamertjespolitiek kan bedrijven.

Ik denk dat Blind dit seizoen niet afmaakt als assistent. Jol is slim. Slimmer dan Blind. Jol wil Petro en die zal de plek innemen van Blind.

Overigens was Danny gisteren jarig. Ook namens joey gefeliciteerd. 48 alweer.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 02, 2009 9:37 am

Dat zeg ik, vooroordelen.
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 03, 2009 1:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma aug 03, 2009 3:40 pm

Ik ben het een keer met je eens, Vedette :biggthumpup.gif: .

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 03, 2009 3:44 pm

Vedette-10- schreef:Ajax speelt zonder intentie om Des Ajax te spelen, maar we spelen puur PSV-voetbal. Ik schaam me voor de manier waarop wij voor de dag komen, waarmee wij een prachtig resultaat halen. Zelfs toen PSV kampioen werd, kon ik nog trots zijn op Ajax dat tenminste wilde domineren. Dat, in mijn ogen, eervolle spel verdwijnt.

Ajax durft niet meer haar spelletje te spelen, omdat het blijkbaar te moeilijk is. Dan leren de spelers ook nooit te voetballen zoals het spel hoort te worden gespeeld. Als wij dit op Eredivisieniveau niet eens durven, hoe denken wij dan ooit tot een bijzondere ploeg in Europa uit te groeien? Voetballen!!
:biggthumpup.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 03, 2009 3:57 pm

Ik ben het ook met je eens, maar ik ben het ook eens met Jol dat het vrij lastig is om met deze selectie Ajax voetbal te spelen. Jol mist kwaliteit voor op de vleugels en ziet in Cvitanich geen echte Ajax numero 9 en in Sulejmani geen 11. Tsja, daar kun je het mee oneens zijn of niet, maar als hij het zo ziet dan is het godsonmogelijk om 4-3-3 te spelen, want de mogelijkheden zijn dan voorin gewoon te mager. Ikzelf zou het nog wel een keer willen zien met Sulejmani, Cvitanich en Suarez met daarachter een middenveld met Vertonghen, de Zeeuw en Enoh, maar Jol acht dit op de één of andere manier niet wenselijk dus.

Marcel

Bericht door Marcel » ma aug 03, 2009 4:11 pm

Vedette-10- schreef:Ajax speelt zonder intentie om Des Ajax te spelen, maar we spelen puur PSV-voetbal. Ik schaam me voor de manier waarop wij voor de dag komen, waarmee wij een prachtig resultaat halen. Zelfs toen PSV kampioen werd, kon ik nog trots zijn op Ajax dat tenminste wilde domineren. Dat, in mijn ogen, eervolle spel verdwijnt.

Ajax durft niet meer haar spelletje te spelen, omdat het blijkbaar te moeilijk is. Dan leren de spelers ook nooit te voetballen zoals het spel hoort te worden gespeeld. Als wij dit op Eredivisieniveau niet eens durven, hoe denken wij dan ooit tot een bijzondere ploeg in Europa uit te groeien? Voetballen!!
Deels wel mee eens. Echter als je al jaren bezig bent om steeds maar spelers te kopen die niet voldoen of niet in dat specifieke Ajax systeem passen dan kom je vanzelf in de situatie terecht waarin we nu zitten.
Ajax heeft momenteel gewoon niet de spelers om het Ajax spel (ik neem aan dat je op 4-3-3 doelt) te spelen. Ja dan kun je natuurlijk de Van Basten weg kiezen en er zonder nadenken toch aan vast houden, maar dan gaat het gewoon weer mis.
Jol laat Ajax nu gewoon naar zijn mogelijkheden spelen en resultaten proberen te halen met de spelers die voorhande zijn. Het is te hopen dat Jol wel weer naar 4-3-3 toe gaat werken, maar momenteel is het beter om gewoon iets voorzichtiger te zijn en eerst maar eens resultaten gaan boeken.
Ik zit er voorlopig ook niet mee dat we niet spelen zoals we dat het liefst zouden willen, dat komt wel weer.
Goede resultaten leiden namelijk naar de Champions League, cash, vermogen, betere spelers, beter spel, successen, etc.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 03, 2009 4:12 pm

Jol haalde m.i. gisteren een prima rendement uit de (on)mogelijkheden van deze selectie. Suarez en Sulejmani in een vrije rol zo dicht mogelijk bij het doel. Rommedahl die hun gebrek aan snelheid en diepgang compenseerde. Ze voelden en vulden elkaar goed aan.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 03, 2009 4:13 pm

Peter schreef:Ik ben het ook met je eens, maar ik ben het ook eens met Jol dat het vrij lastig is om met deze selectie Ajax voetbal te spelen. Jol mist kwaliteit voor op de vleugels en ziet in Cvitanich geen echte Ajax numero 9 en in Sulejmani geen 11. Tsja, daar kun je het mee oneens zijn of niet, maar als hij het zo ziet dan is het godsonmogelijk om 4-3-3 te spelen, want de mogelijkheden zijn dan voorin gewoon te mager. Ikzelf zou het nog wel een keer willen zien met Sulejmani, Cvitanich en Suarez met daarachter een middenveld met Vertonghen, de Zeeuw en Enoh, maar Jol acht dit op de één of andere manier niet wenselijk dus.
En dat is - met alle respect - een fout van Jol en een afknapper van jewelste. Dat hij het niet eens een keer probéért om met die opstelling zoals jij hem hierboven neerzet te spelen. Ik snap ook werkelijk niet waar hij het vandaan haal dat het onmogelijk is om met Suarez en Sulejmani op de vleugels te spelen. Dat kan volgens mij meer dan prima.

Mijn favoriete opstelling blijft (zonder de verdediging en keeper):

Sulejmani - Cvitanich - Suarez

Aisatti - De Zeeuw - Enoh

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 03, 2009 4:56 pm

niks

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 03, 2009 8:32 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:Ik ben het ook met je eens, maar ik ben het ook eens met Jol dat het vrij lastig is om met deze selectie Ajax voetbal te spelen. Jol mist kwaliteit voor op de vleugels en ziet in Cvitanich geen echte Ajax numero 9 en in Sulejmani geen 11. Tsja, daar kun je het mee oneens zijn of niet, maar als hij het zo ziet dan is het godsonmogelijk om 4-3-3 te spelen, want de mogelijkheden zijn dan voorin gewoon te mager. Ikzelf zou het nog wel een keer willen zien met Sulejmani, Cvitanich en Suarez met daarachter een middenveld met Vertonghen, de Zeeuw en Enoh, maar Jol acht dit op de één of andere manier niet wenselijk dus.
En dat is - met alle respect - een fout van Jol en een afknapper van jewelste. Dat hij het niet eens een keer probéért om met die opstelling zoals jij hem hierboven neerzet te spelen. Ik snap ook werkelijk niet waar hij het vandaan haal dat het onmogelijk is om met Suarez en Sulejmani op de vleugels te spelen. Dat kan volgens mij meer dan prima.

Mijn favoriete opstelling blijft (zonder de verdediging en keeper):

Sulejmani - Cvitanich - Suarez

Aisatti - De Zeeuw - Enoh
Je kunt prima met SuSu op de vleugels spelen, alleen dan moet je wel een spits kunnen opstellen die dit rechtvaardigt. Ik hoop dat Ajax rond 30 augustus Huntelaar nog weet binnen te halen, of een andere top spits. Cvitanich is het net niet en raakt hij geblesseerd (is nogal eens het geval) dan zit je al helemaal met een probleem.

Ik denk dus dat Jol het wel wil, maar redelijkerwijs moet je concluderen dat we er momenteel de spelers niet voor hebben. Vleugelspelers hebben alleen zin met een kopsterke spits, iemand die voorzetten weet te verzilveren. Anders is het zonde om voorin het veld breed te houden, speel je de tegenstander alleen maar in de kaart.

Wat een kerel trouwens he, die Jol met z'n trainingspak!
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 03, 2009 9:20 pm

Giacomo Puccini schreef:Wat een kerel trouwens he, die Jol met z'n trainingspak!
Mooi he? Ik moet er wel om lachen. Niks strak in het pak met stropdas maar gewoon lekker in je trainingspak en een petje op. Een onafhankelijk persoon!
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 03, 2009 10:25 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcel

Bericht door Marcel » di aug 04, 2009 7:35 am

Vedette-10- schreef:Jullie zijn mensen die zich erbij neer willen leggen dat het Ajaxvoetbal niet meer goed kan worden gespeeld, daar kan ik ook wel argumenten voor zoeken en vinden. Als je echter gewoon logisch nadenkt, dan is het onzin dat het voetbal verandert is. Natuurlijk is de sport in ontwikkeling, maar dat zegt niet dat we nu opeens over een heel ander spelletje praten. Zolang je maar meegaat met de tijd en -om succesvol te zijn- vooruitdenkt in de tijd dan kom je tot een visie die grotendeels bestaat uit de wijsheden van vroeger, echter veel gedetailleerd uitgewerkt en tot een verbeterde versie ontwikkeld. En zo hoort het.

Dit Ajax -voorheen een instituut, nu in de war geraakt door slecht gevoerde projecten(achterlijk geworden)- zijn niet meer in staat om creatief en beter na te denken over het spelletje en kiezen de normale manier van voetballen. Wordt je dan ooit nog superieur -als je bekijkt hoe de concurrentie zich ontwikkelt en ontwikkeld heeft- ? Nee, nooit. Zo wint Ajax nooit meer de CL meneer VD Boog, sterker nog: zul je nooit opvallen in Europa.

Ik daarentegen ben iemand die absoluut kans van slagen zie. Wij praten onszelf in de positie dat onze jeugd onvoldoende kwaliteit heeft, terwijl bijvoorbeeld een VD Heyden in potentie waarschijnlijk een betere voetballer is dan Schaars. De Zeeuw was positief verrast over het niveau dat de jonge spelers ondanks hun leeftijd al bezitten, met andere woorden: we moeten niet zo dramatiseren, onze jongens zijn niet minder goed opgeleid dan wel doorgebroken spelers bij andere clubs. Sarpong, Anita, Blind, VD Heyden, Bodul, Castillion, Zeegelaar, Josefzoon en Donald zijn geen slechte spelers, ze voetballen niet voor niks bij jeugdteams van Ajax die vaak met kop en schouders boven lichtingen van andere clubs uitsteken.

Waarom zou een gemakkelijk scorende Jongebloed niet a là Koevermans zijn doelpuntjes kunnen maken. Het grootste gedeelte van het voetbalspel bestaat uit verstand, daarna komt techniek en daarna komt fysiek. Het is niet anders. Als je Jongebloed goed bediend zou hij niet missen, hetzelfde geldt voor Castillion en Bodul. Je moet gewoon kunnen afwerken. Daarnaast zullen zij hierdoor zich sneller ontwikkelen, steeds slimmer gaan voetballen. Geef die jongens eens de kans ipv ze dood te verklaren.
Ik ken die Jongebloed niet... maar we hebben een ontelbaar aantal trainers gehad de laatste jaren en hij is blijkbaar bij niet 1 trainer opgevallen. Niet 1 heeft er aan gedacht om hem bij de selectie te halen.
Ik bedoel jeugd is leuk, maar als ze het niveau (nog) niet hebben dan betekend dat dus dat ze niet bruikbaar zijn op dat moment. Het is geen speeltuin bij Ajax, we dienen kampioen te worden en prijzen te winnen!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 04, 2009 7:36 am

Marillion schreef:
Giacomo Puccini schreef:Wat een kerel trouwens he, die Jol met z'n trainingspak!
Mooi he? Ik moet er wel om lachen. Niks strak in het pak met stropdas maar gewoon lekker in je trainingspak en een petje op. Een onafhankelijk persoon!
Grappig, want ik vind dat dan weer verschrikkelijk. Associeer dat al gauw met een trainer van Feyenoord.

jabu

Bericht door jabu » di aug 04, 2009 8:40 am

Inderdaad. Ik vind het er ook niet uitzien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 04, 2009 8:46 am

Ach, hij schuift zo niet aan bij belangrijke contractbesprekingen. Hij is bezig met een voetbalwedstrijd.

Overigens geven ze bij Feyenoord meer om uiterlijk vertoon hoor. Jol was voor hun immers te dik. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 04, 2009 8:52 am

AF<>Sportwereld schreef:'Petrovic in beeld bij Ajax'
Datum post: 04-08-09 09:30 - Gepost door: Bart - Bron: Sport1.nl

Zeljko Petrovic gaat mogelijk weer samenwerken met Martin Jol. Volgens het AD is hij in beeld bij Ajax om aan te sluiten bij de technische staf. Petrovic assisteerde Jol al bij RKC Waalwijk en Hamburger SV. Hij zit zonder club sinds zijn vertrek onlangs bij de Duitse club.
We hebben nog niet genoeg assistenten ...... :excited.gif: Of zal hij i.p.v. Schippie komen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 04, 2009 8:55 am

Ik heb het al eerder gezegd. Die komt er wat mij betreft dus echt niet in. Er zit genoeg volk op de bank en ik zit niet op die babbelzieke idioot te wachten. Die gaat zich maar ergens anders lopen aanstellen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 04, 2009 9:03 am

Ajaciedjuh schreef:
AF<>Sportwereld schreef:'Petrovic in beeld bij Ajax'
Datum post: 04-08-09 09:30 - Gepost door: Bart - Bron: Sport1.nl

Zeljko Petrovic gaat mogelijk weer samenwerken met Martin Jol. Volgens het AD is hij in beeld bij Ajax om aan te sluiten bij de technische staf. Petrovic assisteerde Jol al bij RKC Waalwijk en Hamburger SV. Hij zit zonder club sinds zijn vertrek onlangs bij de Duitse club.
We hebben nog niet genoeg assistenten ...... :excited.gif: Of zal hij i.p.v. Schippie komen?
Eerder in plaats van Blind.

Jol heeft natuurlijk veel liever Petrovic. Dat is een gabber van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di aug 04, 2009 9:33 am

Marillion schreef:Ik heb het al eerder gezegd. Die komt er wat mij betreft dus echt niet in. Er zit genoeg volk op de bank en ik zit niet op die babbelzieke idioot te wachten. Die gaat zich maar ergens anders lopen aanstellen.
100% eens.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di aug 04, 2009 9:34 am

Peter schreef:
Marillion schreef:
Grappig, want ik vind dat dan weer verschrikkelijk. Associeer dat al gauw met een trainer van Feyenoord.
Mij maakt het persoonlijk geen moer uit.

K.
Still alive...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 04, 2009 9:42 am

Natuurlijk ziet het er niet uit, maar het hoort bij Jol en nu hij trainer van Ajax is gaat hij zich niet ineens anders voor doen. Hij is 100% echt, volgt zijn eigen koers, dat vind ik mooi om te zien.
Ajax!

Plaats reactie