De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

LucaS

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » do jul 02, 2009 12:45 pm

Volgens mij zijn de (oud) Ajacieden die bij RKC hebben gespeeld niet verkeerd terechtgekomen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 02, 2009 12:56 pm

Khraa zal RKC als willekeurig voorbeeld hebben genoemd, neem ik aan.

Ik had het meer over spelers als Heije, Hosé, Douglas, Quansah, enz. die nog jaren en jaren op de loonlijst van Ajax stonden zonder dat ze enig uitzicht hadden op een plek in de selectie van Ajax. Voor (met alle respect) mindere clubs kan het heel prettig zijn om een dergelijke speler te huren, maar Ajax heeft er weinig aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » do jul 02, 2009 1:03 pm

Betaalt een club niet voor het huren van een speler dan?

Volgens mij verdienen die jongens (voor voetbalmaatstaven) helemaal niet zoveel. Dan zou je er nooit heeeeeel veel bij inschieten. Maar misschien zit ik ernaast.

Een Reiziger werd in het begin ook niet goed genoeg bevonden (uitgeleend aan Volendam). Er hoeft maar af en toe er zo een bij te zitten en je hebt het er makkelijk uit.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 05, 2009 11:09 pm

Khraa schreef:Betaalt een club niet voor het huren van een speler dan?

Volgens mij verdienen die jongens (voor voetbalmaatstaven) helemaal niet zoveel. Dan zou je er nooit heeeeeel veel bij inschieten. Maar misschien zit ik ernaast.

Een Reiziger werd in het begin ook niet goed genoeg bevonden (uitgeleend aan Volendam). Er hoeft maar af en toe er zo een bij te zitten en je hebt het er makkelijk uit.
Ajax moet vaker een speler uitlenen; Reiziger is een voorbeeld van jaren geleden (Volendam en Groningen) getransformeerd van spits, via middenvelder tot back. Vermaelen, Vertonghen en De Mul kwamen, recenter, ook sterker terug.

Investeren in je opleiding, maar daar heb ik het al te lang en te vaak over; na een jaar Jong Ajax (zonder blessures, gewoon het hele jaar voetballen) zijn er een paar opties: doorschuiven naar Ajax 1 (Maar dan die speler al wel gedebuteerd hebben, iets hebben laten zien) of verhuren aan een ploeg waar gestreden moet worden (mag voor mij ook in België of Duitsland, als die speler maar een contract bij Ajax heeft en er regelmatig contact is tussen Ajax en die speler) of verkopen.

Na de B1, de A1 en Jong Ajax moeten ze bij Ajax toch voor 90% weten waartoe een speler in staat is? Dat gezeul met Martina: mag weg, krijgt een kans volgens de nieuwe trainer, speelt niet, wat schiet Ajax daarmee op? Goossens: drie jaar Jong Ajax, Anita debuteren op zijn zestiende en dan een jaar helemaal niets????? Sarpong? Wordt kapot gemaakt door een trainer? Zo'n talent!

Enig idee wat er met Jan Arie v.d. Heijden gebeurt? Zijn debuut was ??1 1/2 jaar geleden! Oké, last van een zware blessure, maar zo'n jongen kan toch alleen maar beter worden als hij bij RKC/NAC/ADO/Sparta enz. speelt? Na een jaar weet je of het niveau Slijngard is of niveau Vermaelen!

Sarpong, Goossens, Anita, v.d. Heijden speelden samen in de B1, de A1, haalden de halve finale van een wereldkampioenschap onder zeventien (V.d. Heijden was reserve) maar uiteindelijk heeft dat Ajax niets opgeleverd. Vorig seizoen heeft Ajax dankzij het duo MvB-DB ene Sulejmani gekocht, hoeveel is die nu nog waard? Ajax heeft misschien wel veel meer kapitaal vergooid door zo slordig met de eigen talenten om te gaan.

Er komt weer een goede generatie aan, gaan we die ook kapot maken? Castillion, Van Rhijn, Jozefszoon, Bonevacia, Ebecillio(?) Wie zien we terug in Ajax 1?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 9:24 am

Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:

Ajax moet de jongens in de profopleiding (B-tjes tot en met Jong Ajax) veel beter begeleiden. Bedenk eens wat je wilt met een speler, in plaats van zo'n jongen een contract te geven en hem dan te laten aanrotzooien. Waarom speelt Goossens drie jaar in Jong Ajax als hij (blijkbaar) niet goed genoeg is? Op die manier blokkeert hij alleen maar de doorstroming van andere spelers.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 10:14 am

Precies. En wat heeft zo een speler eraan? Ook helemaal niks. Na een jaartje Jong Ajax moeten ze maar uitgeleend worden.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 01, 2009 7:10 pm

Rishi schreef:Precies. En wat heeft zo een speler eraan? Ook helemaal niks. Na een jaartje Jong Ajax moeten ze maar uitgeleend worden.
Vandaag?
Opstelling Jong Ajax:

Bizot (46. Hahn); Aslan (46. Jongebloet), Kappelhof (46. Will), Blind, Candan (46. Danilo); Bonevacia (46. Overtoom), Van der Heijden, Sarpong (60. Schell); Manucharyan (46. Martina), Bodul (60. Castillion) en Zeegelaar (60. Lazic).

Jongebloet (was toch uitgeleend?) Will, Danilo, van der Heijden, Sarpong, Schell (zou toch weggaan?) en Lazic; zijn dit de spelers voor de toekomst? Voor Ajax 1? Spelen ze om in de etalage gezet te worden? Waar is Claassen? Terug naar Zuid-Afrika?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 12:49 pm

http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=31354&page=1

Dramatisch hoe de B2 staat te verdedigen. Deze jongens zijn toch geen pupillen meer? :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 14, 2009 9:35 am

Nog een keer de B2, en opnieuw is het niet verheffend:

http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=31582&page=1

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 26, 2009 4:24 pm

De nieuwe lichting Oranje -17 verloor op onthutsende wijze van Malta. Dit is een team met veel Ajacieden die uitkomen in onze B1. Bouy ontbrak, want hij zit in Nigeria.

http://www.onsoranje.nl/news/content/ne ... eruit.html

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 26, 2009 4:28 pm

Het lag aan het veld, aldus de trainer. :hypocrite.gif:

Hij zet Sporkslede rechtsback en Bartels linksbuiten. Zegt genoeg over deze Schrijvers. Heeft bovendien ook nooit goed gepresteerd met Nederland onder-21 (z'n vorige team) op het toernooi van Toulon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 26, 2009 4:39 pm

Ajax heeft in deze leeftijdscategorie aardige spelers, nietwaar?

Blijkbaar doet Davy Lizardo niet mee?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 26, 2009 4:47 pm

Bartels, Denswil, Sporkslede, Davy Klaasen, de Sa. Allemaal bovengemiddelde talenten. Fennich, Xandro Schenk en Sven Nieuwpoort komen daarachter. Dan missen we Bouy nog. Lizardo is geblesseerd. Beste spelers in elke linie bij B1 vind ik. Aanvaller: Bartels. Middenveld: Bouy. Verdediging: Sporkslede/Denswil. Hopelijk wordt Sporkslede nog wat langer.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 26, 2009 5:01 pm

joey schreef:Ajax heeft in deze leeftijdscategorie aardige spelers, nietwaar?

De A1 loopt ook over van het talent als ik me niet vergis. Kut opleiding daar in Amsterdam.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma okt 26, 2009 5:13 pm

Dat is ook zo. Er lopen in de A1 een paar talenten rond die het kunnen halen. Jol liet al de namen van Josefzoon, Ebecilio, Sneijder, Eriksen en Van Rhijn vallen in een interview dat verscheen op Eredivisie live.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 26, 2009 5:46 pm

De Dominee schreef:
joey schreef:Ajax heeft in deze leeftijdscategorie aardige spelers, nietwaar?

De A1 loopt ook over van het talent als ik me niet vergis. Kut opleiding daar in Amsterdam.
Zegt weinig. Ajax kan nog steeds de beste talenten halen. Wil niet zeggen dat Ajax ook de beste opleiding heeft.

Davy Lizardo, Fabian Sporkslede en Jip Bartels zijn niet zo lang geleden weggehaald bij andere clubs, zijn golden voor zij bij Ajax kwamen al als grote talenten. Werner Hahn idem dito. Over Eriksen hoeven we het niet eens te hebben, voor hem is zelfs een transfersom betaald.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 30, 2010 6:19 pm

Ik lees op AN dat Jip Bartels zijn kruisband gescheurd heeft en negen maanden tot een jaar uitgeschakeld is. Erg jammer voor die jongen. :aai.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jan 31, 2010 3:35 pm

Zuur.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 31, 2010 3:38 pm

En die jongen zit ook nog volop in de groei dus het kan nog wel eens extra (definitieve) consequenties kunnen hebben.

Feest

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 3:51 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 31, 2010 3:55 pm

Klopt. Staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Een poosje kreeg Schoop de voorkeur in de spits, maar die vind ik echt een stuk minder.

Feest

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 3:57 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 31, 2010 4:01 pm

Makkelijk, meevoetballende spits, met intelligentie inderdaad. Houd ik wel van. Vond ik in de C1 van Ajax, B2 weinig van gezien, de beste jeugdspits. In de C2 vind ik Riley Woerdings een heel aardig spitsje. Heeft alles in huis.

Feest

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 4:05 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 31, 2010 4:09 pm

Je bedoelt Jairo Riedewald. Is eigenlijk een linkshalf, maar wel een slome.

Ik heb ze sinds vorig seizoen niet meer gezien. Ik vond ze toen een paar leuke talenten hebben.

Overigens kwam voor Feyenoord - Ajax Bouwmeester aan het woord. Tegenwoordig scout van NAC. Die zegt dat hij heel veel verwacht van Rik v. Haren, binnen nu en twee jaar in Feyenoord-1 staat. Heb hem zelf nog nooit gezien, maar sowieso heeft Feyenoord A1 wel een paar jongens met perspectief.

Plaats reactie